abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212329033
quote:
6s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:00 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder weinig aandacht hiervoor in de Nederlandse pers. Typisch geval van de leugen krijgt veel aandacht en de rectificatie sneeuwt onder. En weer een voorbeeld van het onterecht blind geloven van wat de Israëlische regering zegt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212329034
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:40 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik kan me echt niet voorstellen wat voor hel die mensen doorstaan, zo tussen hoop en vrees te moeten leven. :{

En toch denk ik niet dat die mensen het per definitie oneens zijn met de huidige aanpak. In tegenstelling tot wij armchair generals hebben die mensen niet bepaald de luxe om hardliners te kunnen zijn. Maar wat doe je als de andere kant niet rationeel is?
Klopt. Die demonstraties zijn er omdat ze gewoon graag buiten lopen.
pi_212329052
quote:
18s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bijzonder weinig aandacht hiervoor in de Nederlandse pers. Typisch geval van de leugen krijgt veel aandacht en de rectificatie sneeuwt onder. En weer een voorbeeld van het onterecht blind geloven van wat de Israëlische regering zegt.
Wat was/is de leugen dan? ze zijn gewoon van mening dat de reden van opzegging met de organisatie niet kan opwegen tegen de nadelen die dat heeft voor de Gazaanse bevolking.

Dat neemt niet weg dat er binnen de organisatie banden waren met Hamas.
pi_212329124
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat was/is de leugen dan? ze zijn gewoon van mening dat de reden van opzegging met de organisatie niet kan opwegen tegen de nadelen die dat heeft voor de Gazaanse bevolking.

Dat neemt niet weg dat er binnen de organisatie banden waren met Hamas.
Nee, er blijkt geen bewijs te zijn. De documenten waar naar verwezen werd als bevattende bewijs blijken geen bewijs te bevatten.

https://www.mediaite.com/(...)ial-israeli-dossier/

quote:
However, according to media organisations including Channel 4, Sky News and France24, the document stops short of providing concrete evidence to support its allegations.

Sky News reported Thursday that having reviewed the dossier that it had “not seen proof” of UNWRA employee involvement in the October 7th attacks. Likewise, France24 commenting that “the allegations against staff remain murky.”

The Financial Times, which also obtained a copy, said: “The intelligence assessment, which has been seen by the FT, provides no evidence for the claims, which it says are based on smartphone intercepts and captured identity cards.”
Voor de mensen die liever kijken dan lezen:

pi_212329195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, er blijkt geen bewijs te zijn.
Nee, dat is wat jij onmiddellijk aanneemt, omdat in het artikel staat dat de gelekte documenten weinig (niet geen) bewijs bevatten.

Maar aangezien het aan de onderzoekscommissie is om te bepalen of er bewijs is of niet, is enige terughoudendheid voor dit soort claims op zijn plaats. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_212329197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, er blijkt geen bewijs te zijn. De documenten waar naar verwezen werd als bevattende bewijs blijken geen bewijs te bevatten.

https://www.mediaite.com/(...)ial-israeli-dossier/
[..]
Voor de mensen die liever kijken dan lezen:

Er staat enkel 'er is geen bewijs'. Zonder dat te verklaren waar de informatie niet aan voldeed.

Waren die telegram gesprekken van Palestijnse UNWRA - leden die op zijn minst semi-positief waren over 7 oktober dan nep? kan prima, hoor. Maar zeg dat dan..
pi_212329204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, dat is wat jij onmiddellijk aanneemt, omdat in het artikel staat dat de gelekte documenten weinig (niet geen) bewijs bevatten.

Maar aangezien het aan de onderzoekscommissie is om dat te bepalen en niet aan ons, is enige terughoudendheid voor dit soort claims op zijn plaats. :)
Eens. Onschuldig tot tegendeel bewezen is, niet? Steun van Nederland aan UNRWA kan weer aangezet worden.
pi_212329205
Ik lees het toch vooral meer als: het bewijs waar Israel mee kwam is niet afdoende voor de opschorting qua banden met UNWRA .

Ja, dat kan een mening zijn. Maar volgens mij is het wel vrij helder dat in elk geval leden van UNWRA (de Palestijnse tak) indirecte banden hadden met Hamas en/of Hamas niet vijandig waren.
pi_212329221
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eens. Onschuldig tot tegendeel bewezen is, niet? Steun van Nederland aan UNRWA kan weer aangezet worden.
Dat is binnen onze eigen juridische kaders zo. Binnen internationale politiek niet, hoor.

Geruchten over banden met een anti-westerse terreurorganisatie kunnen gerust genoeg reden zijn om de steun in te trekken. Moet niet. Maar kan.
pi_212329240
Hamas proposes three-stage ceasefire over 135 days, leading to end of war
https://www.reuters.com/w(...)easefire-2024-02-07/

Dus Hamas wil een einde aan de oorlog en daarvoor leveren ze dan alle (lijken van de) gijzelaars af.

Was te verwachten, maar aangezien dit Hamas aan de macht laat zal Israël wel weigeren.

Of... ze zeggen "akkoord" en gaan na de vrijlating alsnog op Hamas los, onder het mom van "grapje!". Vanuit de redenatie dat je met een terroristenclub niet in goed vertrouwen kunt onderhandelen.
pi_212329246
quote:

[..]
LOL. Nee. :D
pi_212329278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er staat enkel 'er is geen bewijs'. Zonder dat te verklaren waar de informatie niet aan voldeed.
Iets wat er niet is kun je ook niet verder verklaren. Snel uitgepraat over iets wat er niet is.

quote:
Waren die telegram gesprekken van Palestijnse UNWRA - leden die op zijn minst semi-positief waren over 7 oktober dan nep? kan prima, hoor. Maar zeg dat dan..
Er zijn (helaas) wel meer niet aan Hamas gelieerde mensen die semi-positief zijn over 7 oktober. 7 oktober is niet in een vacuum gebeurd, er gaat een heel verleden aan vooraf waardoor mensen een andere mening hebben (in mijn ogen praat het 7 oktober niet goed maar voor sommige mensen wel). Betekent niet dat je dan meteen gelieerd bent aan Hamas of met Hamas samenwerkt.
pi_212329297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Iets wat er niet is kun je ook niet verder verklaren. Snel uitgepraat over iets wat er niet is.
[..]
Er zijn (helaas) wel meer niet aan Hamas gelieerde mensen die semi-positief zijn over 7 oktober. 7 oktober is niet in een vacuum gebeurd, er gaat een heel verleden aan vooraf waardoor mensen een andere mening hebben (in mijn ogen praat het 7 oktober niet goed maar voor sommige mensen wel). Betekent niet dat je dan meteen gelieerd bent aan Hamas of met Hamas samenwerkt.
Ah. Dus eerst is er 'geen bewijs' en vervolgens zeg je: ja, er waren weliswaar leden die positief waren over Hamas en/of 7 oktober, maar dat wil nog niet zeggen dat ze direct gelieerd zijn aan Hamas.

Het gaat toch ook om indirecte banden man. Of vind jij het oprecht heel gek dat Israel niet blij is met een humanitaire organisatie, waarbij in elk geval een deel van de leden (gematigd) positief is over de slachting op je grondgebied?
pi_212329366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah. Dus eerst is er 'geen bewijs' en vervolgens zeg je: ja, er waren weliswaar leden die positief waren over Hamas en/of 7 oktober, maar dat wil nog niet zeggen dat ze direct gelieerd zijn aan Hamas.

Het gaat toch ook om indirecte banden man. Of vind jij het oprecht heel gek dat Israel niet blij is met een humanitaire organisatie, waarbij in elk geval een deel van de leden (gematigd) positief is over de slachting op je grondgebied?
Je bent de doelpalen aan het verplaatsen. Het gaat om banden met Hamas en/of fout handelen, niet om meningen die mensen hebben.

En wat Israël daar van vindt is al helemaal weinig relevant tot betrekking tot onze steun aan het UNRWA. Tenminste, zo zou het moeten zijn maar het lijkt er op dat we ons daar wel iets van aantrekken en claims van Israël blind geloven.
pi_212329384
quote:
6s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:00 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ik zou hebben gezegd: lieve schat, dat de UNWRA hulp bood aan Hamas en zelfs bijna onderdeel was van Hamas-politiek moet voldoende zijn om het hele zooitje op zijn kop te gooien en de UNHCR de boel laten overnemen. Er is geen speciale status meer te noemen voor een organisatie die een "partij" als Hamas steunt.

Alles en iedereen hier ook:

Vandaag heb ik weer zo een duidelijk verhaal gehoord van een moeder wien haar zoon geradicaliseerd is door invloeden (vriendenkring) van Hamas. Hamas is en blijft een onderdeel van het Moslimbroederschap. Hamas heeft een eigen Handvast dat niets anders doet en propageert dan martyrdom voor Allah en Islam. Alles is geoorloofd onder die noemer en er is geen optie dat mensen die nu geloven dat dood en verderf een optie is tot leven het in (geo)politiek van een land te laten overnemen.

Zolang het Handvest bestaat, zolang de Moslimbroederschap bestaat met haar ideologie van dood aan iedereen die zich niet onderwerpen zal aan Islam en haar wetten, ís er geen vrede. Gewoon niet. :N

Ik steek een kaarsje aan voor deze Palestijnse mensen (moeders) die nog uit de generatie komen van wil tot samenleven. Ik walg van de oorlog die uitgestort wordt boven onze hoofden! Ik walg van mensen die hun religieuze fanatieke leven opdringen aan een ander! Ik walg van mensen in Nederland die Hamas werkelijk zien als vrijheidsstrijders terwijl ze níéts weten over de ellende die deze militiebeweging voor Allah over mensen uitgestort heeft. :(

Ga praten met je imam, maar niet hier. Ga praten met gelijkgestemden maar laat je verschrikkelijke waanideeën bij je - jullie zien niet de dood en het verderf van wat bijvoorbeeld vandaag in Rafah is gebeurd. |:(

Hamas is terrorisme. Hamas is het kwaad en de dood.

[ Bericht 3% gewijzigd door HannahVrede op 07-02-2024 10:31:34 ]
pi_212329453
quote:

[..]
Lees mijn bovenstaande bijdrage maar.

GEEN speciale status meer voor Gaza (UNWRA) na deze oorlog - UNHCR kan helpen dit over te nemen en te monitoren zoals in elk land.

Ik kan verdomme niet eens meer normaal mijn werk doen alleen maar omdat blijkt dat steeds meer UNWRA punten niet neutraal bleken te zijn.

Na vandaag in Rafah wederom: Hamas is dood en verderf en zolang het Handvest er is moet alles op de schop wat betreft steun en fondsen aan hulpverlening die zich geallieerd heeft geweten aan het Handvest. Punt.
pi_212329519
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:19 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik zou hebben gezegd: lieve schat, dat de UNWRA hulp bood aan Hamas en zelfs bijna onderdeel was van Hamas-politiek moet voldoende zijn om het hele zooitje op zijn kop te gooien en de UNHCR de boel laten overnemen. Er is geen speciale status meer te noemen voor een organisatie die een "partij" als Hamas steund.

Alles en iedereen hier ook:

Vandaag heb ik weer zo een duidelijk verhaal gehoord van een moeder wien haar zoon geradicaliseerd is door invloeden (vriendenkring) van Hamas. Hamas is en blijft een onderdeel van het Moslimbroederschap. Hamas heeft een eigen Handvast dat niets anders doet en propageert dan martyrdom voor Allah en Islam. Alles is geoorloofd onder die noemer en er is geen optie dat mensen die nu geloven dat doos en verderf een optie is tot leven het in (geo)politiek van een land te laten overnemen.

Zolang het Handvest bestaat, zolang de Moslimbroederschap bestaat met haar ideologie van dood aan iedereen die zich niet onderwerpen zal aan Islam en haar wetten, ís er geen vrede. Gewoon niet. :N

Ik steek een kaarsje aan voor deze Palestijnse mensen (moeders) die nog uit de generatie komen van wil tot samenleven. Ik walg van de oorlog die uitgestort wordt boven onze hoofden! Ik walg van mensen die hun religieuze fanatieke leven opdringen aan een ander! Ik walg van mensen in Nederland die Hamas werkelijk zien als vrijheidsstrijders terwijl ze níéts weten over de ellende die deze militiebeweging voor Allah over mensen uitgestort heeft. :(

Ga praten met je imam, maar niet hier. Ga praten met gelijkgestemden maar laat je verschrikkelijke waanideeën bij je - jullie zien niet de dood en het verderf van wat bijvoorbeeld vandaag in Rafah is gebeurd. |:(

Hamas is terrorisme. Hamas is het kwaad en de dood.
Daarom moet je ook de voedingsbodem van Hamas wegnemen. Een onafhankelijke Palestijnse staat met een toekomst maakt het verhaal van Hamas meteen voor de meeste mensen onaantrekkelijk. Zolang dat niet zo is en de Palestijnen (gevoelsmatig) geen toekomst hebben blijft het verhaal van Hamas voor veel mensen aantrekkelijk. Het leven is kansloos dus dan maar alles voor de Palestijnse zaak, Allah en het hiernamaals.

Haat jegens andere volken (joden/Israëliers in dit geval) kan omslaan van generatie op generatie, het heeft tijd nodig maar is niet onmogelijk. Wij haten de Duitsers, de Spanjaarden en de Engelsen ook niet meer. Dus ook dat is geen onmogelijk probleem.

Wat wel een onmogelijk probleem is is dat zowel Israël als Palestina dezelfde stukken grond willen.... daarin moeten beide echt concessies gaan doen. Ze zullen het grondgebied eerlijk moeten delen. Tweestatenoplossing.
pi_212329592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je bent de doelpalen aan het verplaatsen. Het gaat om banden met Hamas en/of fout handelen, niet om meningen die mensen hebben.

En wat Israël daar van vindt is al helemaal weinig relevant tot betrekking tot onze steun aan het UNRWA. Tenminste, zo zou het moeten zijn maar het lijkt er op dat we ons daar wel iets van aantrekken en claims van Israël blind geloven.
1: Nee, hoor. Het ging altijd al om (indirecte) banden en/of support.

2: Waarom zou dat zo moeten zijn? internationale politiek draait niet om moreel consequent zijn, maar om belangen afwegingen.
pi_212329615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Daarom moet je ook de voedingsbodem van Hamas wegnemen. Een onafhankelijke Palestijnse staat met een toekomst maakt het verhaal van Hamas meteen voor de meeste mensen onaantrekkelijk. Zolang dat niet zo is en de Palestijnen (gevoelsmatig) geen toekomst hebben blijft het verhaal van Hamas voor veel mensen aantrekkelijk. Het leven is kansloos dus dan maar alles voor de Palestijnse zaak, Allah en het hiernamaals.

Haat jegens andere volken (joden/Israëliers in dit geval) kan omslaan van generatie op generatie, het heeft tijd nodig maar is niet onmogelijk. Wij haten de Duitsers, de Spanjaarden en de Engelsen ook niet meer. Dus ook dat is geen onmogelijk probleem.

Wat wel een onmogelijk probleem is is dat zowel Israël als Palestina dezelfde stukken grond willen.... daarin moeten beide echt concessies gaan doen. Ze zullen het grondgebied eerlijk moeten delen. Tweestatenoplossing.
Wie is nou de doelpalen aan het verplaatsen?

Natuurlijk zou een onafhankelijke Palestijnse staat helpen (waar elk westers land voor is, overigens), maar dat heeft niets te maken met het het gegeven dat bepaalde leden van de UNHCR hun support voor Hamas niet onder stoelen of banken hadden gestopt.
pi_212329672
quote:

[..]

De meeste Gazanen vonden het echt prima om te wonen in het gebied waar zij zelf zijn opgegroeid. Diegene die dat niet vinden hebben kunnen verplaatsen of zelfs verhuizen - ik heb genoeg collega's gekend die de stap hebben gemaakt voor emigratie.

Wat was hun grootste euvel denk je?! Hamas. Dat Hamas alles controleert en alles bepaald in hun leven.

Denk je werkelijk dat het grootste idee dat leeft bij de gemiddelde Gazaan is dat Israël hun buurland was?

Natuurlijk niet, zo werkt indoctrinatie psychologisch gezien niet. Als we nu (wederom) een twee staten oplossing aanbieden (los van mijn mening hierover) gaat dat niet zorgen voor deradicalisering - sterker nog: het geweld (naar eigen burgers) en de indoctrinatie is slechts toegenomen toen Israël het Gazagebied achter zich liet.

Wil je een voorbeeld?

Voor het jaar 2000 was het nog mogelijk voor mij om vrije hulp te verlenen voor vrouwen en kinderen in het Gazagebied. Er waren duidelijke regels Met betrekking tot wat wel en niet kon en ondanks dat Hamas-gedachtengoed (Islamitische fanatisme) aanwezig was, zag men collectieve de noodzaak tot hulp wanneer dat echt nodig was.

Hamas (Ḥarakat al-Muqāwamah al-ʾIslāmiyyah - wat letterlijk de Islamitische Verzetsbeweging betekend) was in der tijd overduidelijk in haar beweegredenen en mensen vonden het nog collectief een te zwaar pressiemiddel om de onvrede die was ontstaan over hun situatie uiting te geven. En je leest het goed: dit was allemaal nog tijdens de tweede intifada.

En warempel... Na 2004 was er door geopolitieke druk een verkiezing uitgeroepen en konden meeste mensen zo net na de oorlog niet vrij stemmen - want er was weinig over van de sociale structuur in het Gazagebied en vrouwen werd gevraagd om nu na die oorlog te zorgen voor zorg en nageslacht. De opkomst van die verkiezing (vol met angst, haat en nijd) leide tot de opkomst van de Islamitische Verzetsbew... Jihad! De jaren erna, toen ze al de macht en autoriteit hadden overgenomen werd het sociaal-emotioneel onmogelijk gemaakt om nog de welvaart mee te genieten als je niet lid was van Hamas. Zoals ik vaker al typte - voor jou anders geen supermarkt, zorg, scholing en ga zo door.

Je leeft op 10 vierkante meter samen in (illegale) hoogbouw in de stad en het enige waar je echt op kon bouwen was je sociale factor in de buurt - was dat Hamas? Dan kon je niet anders.

En in die tendens zijn kinderen opgegroeid zoals van Marjam die ik vandaag in de ogen aankeek en haar hopeloosheid zag. In die druk is het onmogelijk om te hebben gedacht dat een gezonde maatschappij kon worden opgebouwd. Het is na een oorlog als deze zeker niet mogelijk om met de oude mensen en het oude gedachtengoed iets op te bouwen dat de burgers van het Gazagebied gaat steunen in hun vrijheid en onafhankelijkheid.

Dus: hoe gaan we die "voedingsbodem" weghalen? Hoe gaan we de diepe indoctrinatie psychologisch wegnemen? Hoe gaan we zorgen voor meer stabiliteit en zorg en aandacht voor het individu in plaats van het dictatoriale communisme? Lijkt mij dat twee staten of één staat niet de oplossing gaat zijn voor de pure haat die leeft onder mensen die overal over de wereld leven en het idee hebben dat hun religieuze Islamitische Jihad met hun Handvest het rechtvaardiging geven om hun eigen bevolking te onderwerpen en alles met hen.

Dan moeten we gaan kijken naar Iran, Moslimbroederschap en dergelijke. Dat doen we nu bijna niet als definitie in het "Westen" we zien het eerder als een soort van symptoom van het probleem.

Maar het ís het probleem! Het is de kern van wat dit probleem is. We vechten tegen Hamas. Hamas is Islamitische verzet. Lees: jihad.

Het verzet ligt tegen de verzet voor Islam en verzet voor oplegging in een doodsverklaring als het Handvest.

[ Bericht 5% gewijzigd door HannahVrede op 07-02-2024 10:55:37 ]
  woensdag 7 februari 2024 @ 10:59:51 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212329768
quote:
"Sinwar goes from hideout to hideout, and is unable to communicate with his surroundings,” Gallant said. “Sinwar does not lead the campaign, does not command the forces; he is busy with his personal survival. He changed from Hamas leader into fugitive terrorist, and IDF forces continue to pursue him."
Aldus de MinDef van Israël. De hogere heren zijn of worden allemaal afgesneden van de communicatie met en coördinatie van hun troepen, waarvan minder dan de helft nog operationeel is. ^O^
pi_212329882
De lesstof van UNRWA. Over voedingsbodem gesproken.

quote:
UNRWA IMPACT-se—UN Watch Site Image UNRWA Education: Reform or Regression
A joint IMPACT-se/United Nations Watch report, concerning incitement to hate and violence by UNRWA teachers and schools,is being presented on Tuesday, March 14 to Congress. The report uncovers 47 new cases of incitement by UNRWA staff, in breach of the agency’s stated policies of zero tolerance for racism, discrimination, or antisemitism in its schools and educational materials. Teachers and schools at the UN agency that runs education and social services for Palestinians regularly call for the murder of Jews, and create teaching materials that glorify terrorism, encourage martyrdom, demonize Israelis, and incite antisemitism. The report captures evidence taken from inside UNRWA classrooms, showing the teaching of these materials, and revealing how UNRWA’s own content directs students to study specific hateful passages in Palestinian textbooks—which the organization claims teachers are told to skip. The findings also contradict statements and promises made very recently by UNRWA to donor nations and were also submitted to U.S. Ambassador to the UN Linda Thomas-Greenfield; EU Commissioner Joseph Borell; German Chancellor, Olaf Scholz; UN Secretary-General Antonio Guterres; and UNRWA chief Philippe Lazzarini. UNRWA 2023 Joint Report
https://www.impact-se.org/unrwa/

Zie ook andere landen op de site, zelfs Saudi Arabië doet het beter.
pi_212329883
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:42 schreef theunderdog het volgende:
Wie is nou de doelpalen aan het verplaatsen?

Natuurlijk zou een onafhankelijke Palestijnse staat helpen
Kans dat een terreurnest wordt is aanzienlijk en daarmee is een Palestijnse staat zeer onwenselijk, als je in ieder geval minder terreur wil en niet nog zoiets als 7 Oktober; een pogrom op joden.

quote:
maar dat heeft niets te maken met het het gegeven dat bepaalde leden van de UNHCR hun support voor Hamas niet onder stoelen of banken hadden gestopt.
Ze dienen ook uit Gaza verbannen te worden. Israel kan heel goed zelf ook de rol aannemen om behoeftige Palestijnen in Gaza te voorzien van primaire levensbehoeften. Kunnen ze gelijk de Hamas-leden en sympathisanten eruit filteren en uitschakelen. Dat alleen is al een hels karwei en iets van een hele lange adem (gaat decennia duren). De normale Palestijnen kunnen dan genieten van een Hamas-vrij Gaza waar Israel de veiligheid garandeert en ze een normaal leven kunnen opbouwen zonder jodenhaat van kleins af aan met de paplepel binnen te krijgen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:13:40 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212329945
quote:

[..]

Sterker nog, het is bijkans onmogelijk om het eruit te krijgen. Etnisch geweld zaait etnisch geweld. Vraag het elke Armeniër, Bosniak, Serviër, Darfuriaan, Igbo, Hazara, Koerd en ga maar door.

Alleen landen zoals Duitsland, Rwanda etc. die actief aan vervolging, verzoening, afsluiting en preventie doen kunnen zich onttrekken aan die maalstroom en dat kan alleen met extreem veel investering, pijnlijke openheid, meedogenloze aanvaarding van feiten en de wil om dit alles aan te gaan.

Zolang schaamte, valse slachtoffer- of heldennarratieven (kijk voor de lol eens hoe de "legende" van prins Lazar de Serviërs na eeuwen nog drijft tot geweld) en complottheorieën de feiten in de wielen rijden en kindertjes te horen krijgen dat Joden de hele islamitische wereld ontregelen/Palestijnen beesten zijn die niet beter verdienen/God precies hen uitverkoren heeft en dat ongelovigen hen onderdrukken blijf je aan de gang.
pi_212329954
quote:
Tweestatenoplossing.
Dit is dus echt de grootste fout die men kan begaan. Daarmee beloon je het antisemitische gedrag van Palestijnse terreurgroepen die helaas ook sympathie hebben onder de Palestijnse bevolking. Je maakt dus het probleem alleen maar groter als je ze ook een staat geeft. Het zijn alleen nog naïeve Westerlingen die ver van het conflict afstaan die hier serieus voor pleiten of jodenhaters die "from the river to the sea" een jodenvrij Israel willen.

De enige oplossing is een Joodse staat waarbij de grenzen ergens tot ver in de Westbank lopen en eventueel delen van Gaza als veiligheidsgarantie voor het voortbestaan ervan. Hizbullah zit aan de Noordgrens en vanuit de Golanhoogte in Syrie vliegen de raketten inmiddels ook al regelmatig richting Israel. Je moet de veiligheid van de Joodse staat ook meenemen als factor, en dat vergeet men vaak.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')