abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2024 @ 16:33:20 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212296056
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212296128
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Die zijn er genoeg natuurlijk. Bijvoorbeeld verhogen van minimumloon https://www.tweedekamer.n(...)07843&did=2022D15897 Of moties tot verhogen van salaris zorgmedewerkers, allerlei moties rondom het afschaffen van het eigen risico, moties tot verhoging toeslagen, noem maar op.

De pijn zit er meer in dat ze die dingen roepen zonder de pijnlijke maatregelen er tegenover te stellen waarmee ze dat willen betalen, behalve dan wat algemeenheden over ontwikkelingshulp en klimaatbeleid.
Ik ben maar even gaan zoeken op minimumloon dan. Kijk: https://www.partijgedrag.(...)=&search=minimumloon

Verhogen minimumloon met 10%? PVV tegen. Met 3%? PVV ook tegen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212296150
Overigens staan in de openingspost Ipsos en IO nog apart vermeld, terwijl die tegenwoordig samen één peiling publiceren.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 4 februari 2024 @ 17:05:12 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212296448
nU aFsChAfFeN!!1einz

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212296727
Stemdatum 2018?
  zondag 4 februari 2024 @ 17:35:55 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212296778
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Stemdatum 2018?
Ah, je wilt recenter? 2024 recent genoeg?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212296896
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, je wilt recenter? 2024 recent genoeg?
Ik vond dit wel een beetje framing.

En ja ik weet dat ze in 2024 ook iets soortgelijks hebben weggestemd.
Verder kan ik me niet zo druk maken over het stemgedrag van de PVV.
Verkiezingsbeloftes van geen enkele partij zijn iets waard.
En of ze wel of niet gaan meeregeren sta ik zelfs neutraal in.
pi_212296899
Wilders vaagheid/dubbelzinnigheid in combinatie met zijn gebrek aan regeringsverantwoordelijkheid is ook zijn grote kracht geweest deze verkiezingen. Iedereen projecteert zijn eigen versie van de PVV op Wilders, een soort ‘kies je eigen avontuur’-stripboek. De autoritaire ome Harrie projecteert er zijn dictatoriale ideeën op, Wilders is de man die Nederland zal omvormen tot voorbeeldlanden als Hongarije en/of Rusland. De kleinere ondernemer projecteert een VVD-achtige Wilders die meer oog zal hebben voor de problemen van het MKB. De ander projecteert in Wilders weer een soort bombastische migratie-kritische sociaaldemocraat die weliswaar ver gaat in zijn standpunten, maar daar, zoals de nuchtere Nederlander betaamt, op die punten direct liters water bij de wijn zal doen.
Incelfrikandel
  zondag 4 februari 2024 @ 17:53:35 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212296922
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Is het ook wel een beetje want ze hebben ook al eens eerder wel voor afschaffing gestemd maar ga er dan, Wilders zijnde, ook niet zo over krijsen tegen Timmermans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212297019
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wilders vaagheid/dubbelzinnigheid in combinatie met zijn gebrek aan regeringsverantwoordelijkheid is ook zijn grote kracht geweest deze verkiezingen. Iedereen projecteert zijn eigen versie van de PVV op Wilders, een soort ‘kies je eigen avontuur’-stripboek. De autoritaire ome Harrie projecteert er zijn dictatoriale ideeën op, Wilders is de man die Nederland zal omvormen tot voorbeeldlanden als Hongarije en/of Rusland. De kleinere ondernemer projecteert een VVD-achtige Wilders die meer oog zal hebben voor de problemen van het MKB. De ander projecteert in Wilders weer een soort bombastische migratie-kritische sociaaldemocraat die weliswaar ver gaat in zijn standpunten, maar daar, zoals de nuchtere Nederlander betaamt, op die punten direct liters water bij de wijn zal doen.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar de PVV ministers en staatssecretarissen vandaan gaat halen. En als de VVD inderdaad alleen een gedoogrol wil, dan zullen dat er ook nog aardig wat moeten zijn.
pi_212297094
quote:

[..]

De framing is dat Wilders veel schreeuwt maar zodra het op stemmen aankomt doet hij het tegenovergestelde, dat is geen framing maar de realiteit.

Waarom stem je dan uberhaupt? Als verkiezingsbeloftes and programma's niets waard zijn dan is er toch geen enkele reden om wie dan ook te stemmen?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2024 18:11:22 ]
pi_212297116
Timmermans speelt het slim, betracht terughoudendheid en roept dat de rechtse partijen hun verhaal maar waar moeten maken en pas als dat meermaals mislukt is hij bereid te gaan praten. PvdA/GL heeft ook geen behoefte aan nieuwe verkiezingen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-22-januari-a4187679
pi_212297269
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
Timmermans speelt het slim, betracht terughoudendheid en roept dat de rechtse partijen hun verhaal maar waar moeten maken en pas als dat meermaals mislukt is hij bereid te gaan praten. PvdA/GL heeft ook geen behoefte aan nieuwe verkiezingen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-22-januari-a4187679
Ik zou ook niet weten wat nieuwe verkiezingen dan zouden moeten oplossen. Je gooit een extra paar maanden weg en dikke kans dat je dan weer gewoon een uitslag hebt waar je net zo weinig mee kunt.
pi_212297288
quote:

[..]

Valt wel mee hoor. Zeker partijen die niet hoeven te regeren en daardoor ook geen compromissen hoeven te sluiten kunnen vrij trouw zijn aan hun verkiezingsprogramma en campagne.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_212297306
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De framing is dat Wilders veel schreeuwt maar zodra het op stemmen aankomt doet hij het tegenovergestelde, dat is geen framing maar de realiteit.

Waarom stem je dan uberhaupt? Als verkiezingsbeloftes and programma's niets waard zijn dan is er toch geen enkele reden om wie dan ook te stemmen?
Ikzelf stem op een partij waarbij ik me in grote delen kan vinden in de levensopvatting/uitgangspunten van een partij.

Je weet ook dat bij iedere partij die in de regering terechtkomt een deel van het programma inlevert. Daarom lijkt me stemmen omdat je toevallig 1 pakkende oneliner gedurende verkiezingstijd hoort (afschaffen ER, 1000 euro van Rutte, zoet naar zuur van JP etc) niet heel handig.
pi_212297346
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Ikzelf stem op een partij waarbij ik me in grote delen kan vinden in de levensopvatting/uitgangspunten van een partij.
Wat bedoel je met de levensopvatting van een partij?
pi_212297404
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:25 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Wat bedoel je met de levensopvatting van een partij?
Levensopvatting klinkt inderdaad wel een beetje vreemd.
Maar meer een stroming liberaal, conservatief, progressief, religieus etc.
pi_212297436
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:25 schreef Blastbeat het volgende:
Ik kan eigenlijk geen enkele economisch linkse motie vinden waar de PVV voor stemde. Wel tientallen waar de PVV tegen stemde.
Een greep uit de eerste 7 op Financiën:

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212297522
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Een greep uit de eerste 7 op Financiën:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Tja, de PVV is zeker van het gratis bier. Maar als het er op aankomt gaan ze gewoon met rechtse sociaal-economische agenda mee. Het is natuurlijk niet voor niets een afsplitsing van de VVD.
pi_212297554
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:01 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar de PVV ministers en staatssecretarissen vandaan gaat halen. En als de VVD inderdaad alleen een gedoogrol wil, dan zullen dat er ook nog aardig wat moeten zijn.
Ja dat is ook het grootste struikelblok, nog veel meer dan de retoriek van Wilders.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212297569
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, de PVV is zeker van het gratis bier. Maar als het er op aankomt gaan ze gewoon met rechtse sociaal-economische agenda mee. Het is natuurlijk niet voor niets een afsplitsing van de VVD.
Dan doen ze in ieder geval nog iets verstandigs.
Friedman on Donahue
pi_212298618
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 18:41 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan doen ze in ieder geval nog iets verstandigs.
Of dat voor hun achterban ook zo uitpakt is wel een tweede :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 04-02-2024 20:16:30 ]
  zondag 4 februari 2024 @ 20:45:10 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212299281
https://nos.nl/artikel/25(...)an-anderen-bedreigen

quote:
anderen bedreigen

GroenLinks-PvdA-leider Timmermans heeft op een ledenbijeenkomst van GroenLinks en PvdA in Eindhoven hard uitgehaald naar de PVV. Hij zei dat de PVV "niet de weg is voor dit land" en noemde het een hoofdzaak dat in Nederland iedereen gelijke rechten en plichten heeft.

Hij ging onder meer in op Wilders' uitspraak dat de Nederlander op 1 moet worden gezet. Volgens de GroenLinks-PvdA-leider is de impliciete boodschap daarvan dat er onderscheid wordt gemaakt.

Timmermans voegde eraan toe "dat een partij die zich Partij voor de Vrijheid noemt, maar 1 miljoen Nederlanders op de tweede plaats wil zetten, geen hoeder van de vrijheid kan zijn in dit land."
Dit zal ik echt nooit begrijpen. De islam maakt duidelijk dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn en dat vrouwen ook minder rechten hebben. Volgens mij hebben vrouwen onder de islam ook niet echt dezelfde vrijheid als mannen.
Wanneer gaan de politici nu eens logisch nadenken i.p.v met de vinger naar hun soortgenoten wijzen en onzin uitkramen ?
Natuurlijk zal Wilders echt niet in de regering komen maar met Timmermans gaan we het echt ook niet beter krijgen. Die man is op zijn manier net zo'n dwaas.
Alleen van Wilders denk ik dat hij dat best weet van zichzelf en van Timmermans denk ik dat hij dat totaal niet in ziet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 4 februari 2024 @ 20:50:01 #24
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212299354
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:45 schreef deedeetee het volgende:
Dit zal ik echt nooit begrijpen. De islam maakt duidelijk dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn en dat vrouwen ook minder rechten hebben. Volgens mij hebben vrouwen onder de islam ook niet echt dezelfde vrijheid als mannen.
Waar baseer je dit op?
pi_212299469
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:45 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)an-anderen-bedreigen
[..]
Wanneer gaan de politici nu eens logisch nadenken i.p.v met de vinger naar hun soortgenoten wijzen en onzin uitkramen ?
Natuurlijk zal Wilders echt niet in de regering komen maar met Timmermans gaan we het echt ook niet beter krijgen. Die man is op zijn manier net zo'n dwaas.
Alleen van Wilders denk ik dat hij dat best weet van zichzelf en van Timmermans denk ik dat hij dat totaal niet in ziet.
Bij de in Nederland gangbare zeer gematigde islam zijn vrouwen gewoon gelijk aan mannen qua rechten, hooguit dat ze wat religieuze functies niet mogen vervullen (maar daar heeft de politiek dan weer niks mee te maken). Je moet niet doen alsof we hier de islam van Saudi-Arabië hebben, want dat is gewoon niet waar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')