Ben ook benieuwd, dit zijn toch wel de wedstrijden.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:13 schreef GotenSSJ het volgende:
Erg benieuwd vanavond, hopelijk een goede uitgangspositie neer zetten voor de return
Dortmund won gewoon de poule waarin ze zaten met o.a. PSG en AC Milan, die knakkers kunnen ook echt wel wat. Ze zijn dan ook gewoon zwaar favoriet.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vermoedelijke opstelling Borussia Dortmund: Kobel; Ryerson, Hummels, Schlotterbeck, Maatsen; Can, Sabitzer; Malen, Reus, Sancho; Füllkrug.
Qua namen is het toch wel vrij indrukwekkend wat ze op kunnen stellen. En dan zitten spelers als Sule, Brandt en Moukoko nog op de bank.
Vrij indrukwekkendquote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vermoedelijke opstelling Borussia Dortmund: Kobel; Ryerson, Hummels, Schlotterbeck, Maatsen; Can, Sabitzer; Malen, Reus, Sancho; Füllkrug.
Qua namen is het toch wel vrij indrukwekkend wat ze op kunnen stellen. En dan zitten spelers als Sule, Brandt en Moukoko nog op de bank.
Jij overschat PSV behoorlijk (goh). Zou enorm knap zijn als ze vanavond winnen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Vrij indrukwekkendhou toch op met dat indekken man... PSV is verplicht om in eigen huis van BvB te winnen.
Heb Dortmund een aantal keer zien spelen dit seizoen en vond het maar een matig (voetballend) elftal.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Jij overschat PSV behoorlijk (goh). Zou enorm knap zijn als ze vanavond winnen.
PSV heeft tegen matige teams als Lens en Sevilla (tegen 10 man was je er uit ‘gewoon’ af gegaan) nu ook geen geweldige indruk gemaakt. En Dortmund is wel een slag beter dan dat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:33 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Heb Dortmund een aantal keer zien spelen dit seizoen en vond het maar een matig (voetballend) elftal.
Als je de counters onschadelijk weet te maken moet PSV dit gewoon kunnen winnen. Niet groter maken dan dat ze zijn dat soort clubs... alleen tegen City,Real en tegen een Arsenal op volle ben je kansloos over 2 wedstrijden.
2-0
2x Luukinho
Helemaal mee eens. Ik verwacht een doelpuntrijke wedstrijd, want bij beide teams is de verdediging het minste punt. PSV gaat een paar keer gepakt worden in de counter, terwijl Dortmund bij standaardsituaties vrij zwak schijnt te zijn. 2-2 voorspel ik. 3-2 hoop ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:38 schreef fetX het volgende:
[..]
PSV heeft tegen matige teams als Lens en Sevilla (tegen 10 man was je er uit ‘gewoon’ af gegaan) nu ook geen geweldige indruk gemaakt. En Dortmund is wel een slag beter dan dat.
PSV maakt best een kansje hoor, maar hier loop je echt niet even over heen. Zo goed is PSV ook weer niet.
Dortmund had voor de winterstop een paar rotwedstrijden. Het is eigenlijk pas weer gaan lopen toen Maatsen en Sancho erbij kwamen. Daarvoor waren ze via Brandt en Füllkrug wel gevaarlijk, Malen schoot toen te vaak recht op de keeper, zijn specialiteit. Daar lijkt hij mee gestopt sinds de winterstop. Het ging eigenlijk heel goed tot afgelopen zondag tegen Wolfsburg, waar Bynoe Gittens en Malen uitvielen. Wolfsburg heeft een paar flinke gelegenheden laten liggen en ik hoop dat Bosz die wedstrijd goed teruggekeken heeft.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:44 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Het verbaast me nog steeds hoeveel mensen het een 50/50 vinden, of PSV zelfs als favoriet bestempelen. Ook al is PSV dit jaar bijzonder goed en heeft Dortmund - voor wat het waard is - een “iets minder jaar”, Dortmund is toch gewoon flink favoriet? Zelfs vanavond.
Heb er wel zin in overigens, hopelijk gaat Bosz het aandurven met Schouten achterin. Dat betekent wel dat Lozano vanaf links opgesteld moet worden maar dat moet dan maar. God wat missen we Lang.
De odds zijn flink in het voordeel van psv.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Jij overschat PSV behoorlijk (goh). Zou enorm knap zijn als ze vanavond winnen.
Volgens Rikkert lijkt dit te gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:44 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Het verbaast me nog steeds hoeveel mensen het een 50/50 vinden, of PSV zelfs als favoriet bestempelen. Ook al is PSV dit jaar bijzonder goed en heeft Dortmund - voor wat het waard is - een “iets minder jaar”, Dortmund is toch gewoon flink favoriet? Zelfs vanavond.
Heb er wel zin in overigens, hopelijk gaat Bosz het aandurven met Schouten achterin. Dat betekent wel dat Lozano vanaf links opgesteld moet worden maar dat moet dan maar. God wat missen we Lang.
Heerlijk middenveld.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:44 schreef tja77 het volgende:
Dit zijn de XI
Benitez
Teze Schouten Boscagli Dest
Veerman Tillman Saibari
Bakayoko De Jong Lozano
Dan verlies je nog. Al weet ik niet hoe je 3/4 goal maaktquote:
Je mag blij zijn als je de schade tot 1-1 kan beperken, zeker met deze scheids. Want Dortmund mag naar hartelust schoppen.quote:
5-1 noteer maar.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn als je de schade tot 1-1 kan beperken, zeker met deze scheids. Want Dortmund mag naar hartelust schoppen.
Trap er niet inquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn als je de schade tot 1-1 kan beperken, zeker met deze scheids. Want Dortmund mag naar hartelust schoppen.
En nu?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:38 schreef CR7 het volgende:
[..]
Genieten van het Eindhovens kwartiertje.
Na een uur was de batterij ook wel leeg maar hij zorgde wel voor dreiging, dat was aan de andere kant een stuk minder, al scheelt het aanvallend wel met Dest achter je.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:16 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
De plaat blijft vastlopen maar wat was Lozano weer mensonterend slecht. Over vastlopen gesproken.
Dreiging, vechtlust ; je hebt er echt helemaal niks aan als de desbetreffende speler letterlijk alles tegen een tegenstander aanspeelt of zich continu vastloopt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Na een uur was de batterij ook wel leeg maar hij zorgde wel voor dreiging, dat was aan de andere kant een stuk minder, al scheelt het aanvallend wel met Dest achter je.
Idd. Lozano in notendop. Heel veel dreiging en speelt zich telkens goed vrij aan de zijkant maar gaat dan toch weer de bal verliezen of zeer matige voorzet. Zelfs Dest geeft betere voorzetten. Echt zo jammer van lozano. Zou niet rouwig zijn als die in de zomer alweer gaat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:34 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Dreiging, vechtlust ; je hebt er echt helemaal niks aan als de desbetreffende speler letterlijk alles tegen een tegenstander aanspeelt of zich continu vastloopt.
Dortmund wisselde ook verdedigend als je dan niks meer kunt brengen is 1-1 logisch. Ook wel terecht vrees ik, in Duitsland verliezen we waarschijnlijk gewoon 3-0quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:18 schreef tompsv18 het volgende:
Zonde, hier zat echt veel meer in. In de eerste helft had je er een paar moeten maken. In de tweede helft uiteindelijk te weinig gecreëerd. Er zijn te weinig fatsoenlijke aanvallende wisselmogelijkheden en als dan zowel Lozano, Bakayoko en Tillman niet in goede doen zijn, dan wordt het lastig om te winnen. Dortmund amper een kans gehad en vielen me erg tegen.
Niet helemaal eens omdat hij daarmee ruimte creeert voor anderen maar van hem had ik ook wel meer verwacht, is nog geen geweldige aankoop gebleken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:34 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Dreiging, vechtlust ; je hebt er echt helemaal niks aan als de desbetreffende speler letterlijk alles tegen een tegenstander aanspeelt of zich continu vastloopt.
Tsja, dat is CL. Bij Feyenoord zat er ook voor je gevoel elk potje meer in. Vond PSV met name in de eerste helft best goed spelen. Beetje ongelukkige tegengoal, maar met die pingel mocht je ook niet klagen. Tweede helft vond ik dan weer erg matig, maar dat was ook niet zo gek. In de eerste helft werd er echt met krachten gesmeten. Al met al gewoon een knap resultaat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:18 schreef tompsv18 het volgende:
Zonde, hier zat echt veel meer in. In de eerste helft had je er een paar moeten maken. In de tweede helft uiteindelijk te weinig gecreëerd. Er zijn te weinig fatsoenlijke aanvallende wisselmogelijkheden en als dan zowel Lozano, Bakayoko en Tillman niet in goede doen zijn, dan wordt het lastig om te winnen. Dortmund amper een kans gehad en vielen me erg tegen.
De druk bij de CL wordt wel wat onderschat door velen, zo'n Tillmann zal die kansen tegen Volendam waarschijnlijk wel gemaakt hebben en als je ze tegen hun mist komen er nog genoeg, dat is het grote verschil.quote:Op woensdag 21 februari 2024 08:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Tsja, dat is CL. Bij Feyenoord zat er ook voor je gevoel elk potje meer in. Vond PSV met name in de eerste helft best goed spelen. Beetje ongelukkige tegengoal, maar met die pingel mocht je ook niet klagen. Tweede helft vond ik dan weer erg matig, maar dat was ook niet zo gek. In de eerste helft werd er echt met krachten gesmeten. Al met al gewoon een knap resultaat.
Volgende week liggen er best wat kansjes.
Genoteerd. Ik kom erop terug.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 23:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja helaas. Uit wordt het 0-4. Noteer maar vast!
Ik heb liever dat er over 3 weken kansjes liggen, in het bekertje zijn we helaas al uitgeschakeld door jullie.quote:Op woensdag 21 februari 2024 08:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Tsja, dat is CL. Bij Feyenoord zat er ook voor je gevoel elk potje meer in. Vond PSV met name in de eerste helft best goed spelen. Beetje ongelukkige tegengoal, maar met die pingel mocht je ook niet klagen. Tweede helft vond ik dan weer erg matig, maar dat was ook niet zo gek. In de eerste helft werd er echt met krachten gesmeten. Al met al gewoon een knap resultaat.
Volgende week liggen er best wat kansjes.
Ik vond eigenlijk Lozano best goed spelen, dat hij in 1 helft 5x onderuit getrokken mag worden door die linksback op weg naar de 16 kan hij weinig aan doen. Had volgens mij ook nog een puntgave voorzet op, naar ik dacht, Bakayoko die een hele grote kans verprutste. Domme gele kaart, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 21 februari 2024 00:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
Idd. Lozano in notendop. Heel veel dreiging en speelt zich telkens goed vrij aan de zijkant maar gaat dan toch weer de bal verliezen of zeer matige voorzet. Zelfs Dest geeft betere voorzetten. Echt zo jammer van lozano. Zou niet rouwig zijn als die in de zomer alweer gaat.
Effectiviteit is vooral te laag maar de eerste helft vond ik Lozano zeker niet slecht, beter dan Bakayoko aan de andere kant. Tweede helft was het wel snel op.quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens omdat hij daarmee ruimte creeert voor anderen maar van hem had ik ook wel meer verwacht, is nog geen geweldige aankoop gebleken.
Hou op, schei uit. Ze hadden hun handen vol aan hem en daarmee ontstond er ruimte. Dat hij niet top was klopt, maar wie wel bij PSV?quote:Op woensdag 21 februari 2024 00:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
Idd. Lozano in notendop. Heel veel dreiging en speelt zich telkens goed vrij aan de zijkant maar gaat dan toch weer de bal verliezen of zeer matige voorzet. Zelfs Dest geeft betere voorzetten. Echt zo jammer van lozano. Zou niet rouwig zijn als die in de zomer alweer gaat.
Je mist ook Til. Dat is een speler die op het eerste gezicht heel erg net niet lijkt, maar die door zijn spel echt wel mogelijkheden creëert.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:15 schreef tja77 het volgende:
Flankspelers geven niet thuis, godver wat wordt Lang gemist.
De bal is rond en je begint toch met 11 tegen 11 uiteindelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
Over drie weken is het gewoon een andere wedstrijd. Zit het mee, dan kun je door zijn. Zo niet is het afgelopen.
PSV is redelijk gelijkwaardig aan Dortmund, dat is wat ik bedoel te zeggen. Maar goed, je speelt uit, dus het zal gewoon mee moeten zitten. Van de 10 keer zul je er 3 doorgaan en 7 keer niet. Zo schat ik de verhoudingen in.quote:Op woensdag 21 februari 2024 10:53 schreef Caland het volgende:
[..]
De bal is rond en je begint toch met 11 tegen 11 uiteindelijk.
Kritiekloos het gezag volgen is dan ook een vrij Duitse traditie.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
PSV is redelijk gelijkwaardig aan Dortmund, dat is wat ik bedoel te zeggen. Maar goed, je speelt uit, dus het zal gewoon mee moeten zitten. Van de 10 keer zul je er 3 doorgaan en 7 keer niet. Zo schat ik de verhoudingen in.
Overigens wel opvallend: in Nederland valt iedereen over elkaar heen om aan te geven dat de penalty volledig onterecht was, terwijl in Duitsland er toch wat andere geluiden (van oud-scheidsrechters) te horen zijn.
(Volstrekt ongerelateerd verder, maar toch)
Dan is het 70-30 en niet 50-50, verder helemaal geen schande als je er tegen Dortmund uitgaat hoor, er lagen wel wat mogelijkheden maar andersom ook wel, denk dat Malen als hij de wedstrijd terugziet toch ook wel een beetje baalt van z'n oogkleppen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
PSV is redelijk gelijkwaardig aan Dortmund, dat is wat ik bedoel te zeggen. Maar goed, je speelt uit, dus het zal gewoon mee moeten zitten. Van de 10 keer zul je er 3 doorgaan en 7 keer niet. Zo schat ik de verhoudingen in.
Overigens wel opvallend: in Nederland valt iedereen over elkaar heen om aan te geven dat de penalty volledig onterecht was, terwijl in Duitsland er toch wat andere geluiden (van oud-scheidsrechters) te horen zijn.
(Volstrekt ongerelateerd verder, maar toch)
Nou, dat zag ik in het veld dan weer niet…quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Kritiekloos het gezag volgen is dan ook een vrij Duitse traditie.
Mij heb je geen 50-50 zien beweren.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is het 70-30 en niet 50-50, verder helemaal geen schande als je er tegen Dortmund uitgaat hoor, er lagen wel wat mogelijkheden maar andersom ook wel, denk dat Malen als hij de wedstrijd terugziet toch ook wel een beetje baalt van z'n oogkleppen.
Zelden een schonere tackle op de bal gezien eigenlijk. Geloof dat o.a. Veerman het daar ook wel mee eens was.quote:Op woensdag 21 februari 2024 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dat zag ik in het veld dan weer niet…
Het was gewoon een risicovolle ingreep.
Het blijkt eens te meer dat heel veel mensen denken dat zodra je de bal maar raakt het allemaal prima is. En dat is niet zo. Hij raakt de bal en de speler. En dan kom je al snel in een grijs gebied.quote:Op woensdag 21 februari 2024 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelden een schonere tackle op de bal gezien eigenlijk. Geloof dat o.a. Veerman het daar ook wel mee eens was.
Dat zijn directe tegenstander de rust heeft gehaald zonder rood is een nog groter punt van discussie dan die pingel wat mij betreft. Die had wel 4x geel moeten krijgen, zeker als je ziet waar Lozano zelf wel een kaart voor kreeg.quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk Lozano best goed spelen, dat hij in 1 helft 5x onderuit getrokken mag worden door die linksback op weg naar de 16 kan hij weinig aan doen. Had volgens mij ook nog een puntgave voorzet op, naar ik dacht, Bakayoko die een hele grote kans verprutste. Domme gele kaart, dat dan weer wel.
Had er ook meer van verwacht toen hij terug kwam, maar gisteren vond ik hem best goed spelen.
Vreemd dat heel Eindhoven dan in een huilbui zat wekenlang over een zelfde soort situatie niet heel lang geleden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijkt eens te meer dat heel veel mensen denken dat zodra je de bal maar raakt het allemaal prima is. En dat is niet zo. Hij raakt de bal en de speler. En dan kom je al snel in een grijs gebied.
Had PSV geen penalty gekregen, dan had je er niets van kunnen zeggen.
Het is vooral niet altijd even consequent. Herinner je je Moreno op Shaw nog? Dat vonden veel PSV supporters een prima tackle want hij raakte de bal....quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijkt eens te meer dat heel veel mensen denken dat zodra je de bal maar raakt het allemaal prima is. En dat is niet zo. Hij raakt de bal en de speler. En dan kom je al snel in een grijs gebied.
Had PSV geen penalty gekregen, dan had je er niets van kunnen zeggen. Maar dat de VAR niet heeft ingegrepen is ook logisch, want je kan hem geven.
Dus een onnodig risicovolle tackle en dat is dom. Daar begint het mee.
Ja lozano had zelf ook zijn 2de geel kunnen krijgen vanwege het constant vragen om een gele kaart.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zijn directe tegenstander de rust heeft gehaald zonder rood is een nog groter punt van discussie dan die pingel wat mij betreft. Die had wel 4x geel moeten krijgen, zeker als je ziet waar Lozano zelf wel een kaart voor kreeg.
Ik snap je punt, maar dat was wel een andere situatie. Als Wieffer die bal al raakte dan had het totaal geen invloed op de richting van de bal. Dat was 90% man en hooguit 10% bal. Bovendien raakt hij sowieso eerst de man en daarna pas mogelijk de bal.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Vreemd dat heel Eindhoven dan in een huilbui zat wekenlang over een zelfde soort situatie niet heel lang geleden.
Klopt, maar die frustratie van Lozano begrijp ik wel. Maar eens, kaarten vragen is zo 2010. Ik haat het als spelers dat doen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 13:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja lozano had zelf ook zijn 2de geel kunnen krijgen vanwege het constant vragen om een gele kaart.
Vond psv wel prima spelen tot aan de aanvallers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |