Precies. Merc had geen winnende auto, maar heeft de afgelopen jaren in races heel weinig steken laten vallen. Dat is waar het in een kampioenschap om gaat.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ironie is dat Ferrari en Mercedes zowel in 2022 als 2023 vrijwel gelijkwaardig zijn geweest en beiden op gepaste afstand van Red Bull stonden.
Er word nu vooral op forums gedaan alsof Mercedes ergens op de 5e of 6e plaats eindigde de afgelopen 2 jaar maar niets is minder waar.
Dit wordt wel een feest jaquote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:26 schreef Jane het volgende:
Het duurt nog een jaar, maar op Twitter is de strijd al losgebarsten.
[ twitter ]
Albon wat bekend?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kreeg net wel iets mee dat Albon op social media een aftelklokje heeft dat over 50 minuten af gaat.
Ferrarifans zijn een interessante groepquote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:26 schreef Jane het volgende:
Het duurt nog een jaar, maar op Twitter is de strijd al losgebarsten.
[ twitter ]
Benieuwd hoe dat gaat met de Hamiltonfansquote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrarifans zijn een interessante groep
Die hebben kortsluiting.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dat gaat met de Hamiltonfans
Gaat alleen maar heibel opleverenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrarifans zijn een interessante groep
Vond het al zo rustig.quote:
Uhm, of Merc dacht 'je eisen worden een beetje bizar, hold your horses ouwe, we motten je eigenlijk niet eens meer, je gaat downhill en George is up en coming, dat maakt jou een slechte return on investment'. Business = business. Toto kreeg al geen multi-year contract meer rond nadat ze telkens zeiden 'ja, is zo goed als rond, we werken aan de details' en uiteindelijk moest Lewis ingeven en een jaar accepteren, want alternatieven niet echt voorhanden en gedwongen naar andere teams te kijken voor een sprankje van hoop op titel 8? Al had ik gedacht: concentreer je lekker op muziek, mode en ongerechtelijkheid in de samenleving ofzo en houd het voor gezien. Maar goed, ain't nuffin' like F1 than F1.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Groots reactie. en terecht. Grootse coureur met een grootse beslissing.
Lewis heeft gewoon een nieuwe uitdaging nodig, dat snap ik wel. Hij is gewoon niet iemand die zijn hele leven in hetzelfde autootje wil rondrijden, met dezelfde mensen. Zeer begrijpelijk. Een mens heeft gewoon verfrissing nodig en nieuwe energie soms.
Hamilton is juist uphill gegaan in 2023 tegen Georgequote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:19 schreef shiz het volgende:
[..]
Uhm, of Merc dacht 'je eisen worden een beetje bizar, hold your horses ouwe, we motten je eigenlijk niet eens meer, je gaat downhill en George is up en coming, dat maakt jou een slechte return on investment'.
Zoiets zie ik nu ook voor me jaquote:
quote:Autocoureur Nyck de Vries moet de helft van zijn inkomen als Formule 1-rijder in het afgelopen seizoen afstaan aan Jeroen Schothorst. De vastgoedondernemer hielp De Vries aan het begin van zijn carrire met een lening van 250.000. De coureur, die in juli werd ontslagen door zijn F1-team, moet ook die lening terugbetalen.
Dit heeft de rechtbank Amsterdam woensdag bepaald in een rechtszaak die Schothorst tegen De Vries (28) had aangespannen. Achtergrond van de zaak was een lening die De Vries in 2018 afsloot bij Investrand, het investeringsbedrijf van Schothorst. De lening was bedoeld om de coureur voor eind 2022 ‘een basis te laten leggen voor een langjarige en succesvolle carrire als Formule 1-coureur’, zo werd in de overeenkomst vastgelegd.
Kwijtgescholden
De vastgoedmiljonair rekende in de overeenkomst 3% rente per jaar op de lening, met daar bovenop een afdracht van 50% van de inkomsten die de coureur zou gaan verdienen met diens Formule 1-gerelateerde activiteiten. Een belangrijk onderdeel van de overeenkomst was dat de lening zou worden kwijtgescholden als hij in 2022 nog steeds geen Formule 1-coureur was. Mocht hij in dat jaar echter wl actief zijn in de F1, dan liep de lening door en moest hij de helft van zijn bruto-inkomen afstaan aan zijn financier.
De coureur trad in 2023 toe tot het F1-raceteam van Alpha Tauri en hij was daarom van mening dat hij Schothorst niets meer hoefde terug te betalen. Maar de rechtbank verwerpt die redenering, aangezien hij in 2022 al wel als reservecoureur in de Formule 1 reed en tijdens de Grand Prix in Itali van dat seizoen meereed als invaller. ‘De Vries is in de relevante periode actief geweest als autocoureur in de Formule 1’, stelt de rechtbank.
De uitspraak is een onverwachtse wending in het conflict tussen de vastgoedmiljonair en de coureur. Vorig jaar won De Vries namelijk nog een kort geding dat Schothorst tegen hem had aangespannen. Toen ging het over de vraag of De Vries voldoende informatie had verstrekt over zijn inkomsten in voorgaande jaren; een verplichting die was vastgelegd in de leningovereenkomst. De rechter vond destijds dat de coureur zich aan de gemaakte afspraken had gehouden. Schothorst voerde afgelopen jaar een aparte bodemprocedure over de vraag of die overeenkomst nog zou doorlopen in het jaar 2023.
Principezaak
Schothorst reageert tevreden op de uitspraak. ‘Het was voor mij vooral een principezaak. Als kind leerde ik van mijn moeder dat je moet nakomen wat je afspreekt. Ik heb nog steeds veel respect voor Nyck als coureur. Hij is tenslotte met veel focus, toewijding en hl hard werken gekomen waar hij nu is’, zegt de vastgoedondernemer desgevraagd tegenover het FD.
Met een volgens insiders geschat jaarinkomen van ruim 2 mln als deelnemer van het team Alpha Tauri, waar De Vries tot vorig jaar augustus onder contract stond, betekent de uitspraak dat de racer ruim 1 mln aan Schothorst zou moeten terugbetalen. Schothorst wil niet kwijt hoeveel hij verwacht te ontvangen van De Vries.
Schothorst wuift de vraag weg hoe hij kijkt naar het rendement op de ‘investering’ in de carrire van de coureur. ‘Investering? Je kunt het veel beter vergelijken met roulette. Want de kans dat ik er berhaupt iets aan over zou houden was een kans van hooguit enkele procenten. Ik deed het uit liefde voor deze sport en uit sympathie voor de sporter in kwestie’.
De Vries beraadt zich op vervolgstappen, zo laat zijn advocaat Jeroen Bedaux van Osborne Clarke donderdag weten.
Moet Ferrari qua auto bouwen wel ff RBR en Newey bijsloffen. De laatste keer dat Ferrari een winnende auto had kwam dat doordat ze vals speelden met de brandtsoftoevoer. Die fluke van Saiz vorig jaar uitgezonderd, dat was nooit gebeurd als RBR de afstelling had weten te vinden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 18:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat als hij komend jaar z'n 8e haalt en bij Ferrari zijn 9e en 10e?
Ja ik speculeer ook maar even mee.
en na RB gaat Max naar Ferrari en wordt daar kampioenquote:Op zondag 4 februari 2024 10:31 schreef Middelpunt het volgende:
Ideale scenario:
Sainz wordt dit seizoen kampioen met Ferrari.
Volgend seizoen blijkt Mercedes het fantastisch voor elkaar te hebben en de opvolger van Hamilton wordt kampioen met Mercedes.
Uiteindelijk gaat hij met pensioen zonder 8e titel, wetende dat hij die wel gehad had, als hij bij Mercedes was gebleven.
Ik zie het ze tot 2026 ook niet redden qua auto en wat meen ik @Tijn al eerder aanhaalde het is bij Red Bull over de hele linie goed, coureur, auto, team, strategie, nauwelijks zwakke punten. Al zou dat in 2026 qua aandrijving wel kunnen verschuiven.quote:Op zondag 4 februari 2024 10:26 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Moet Ferrari qua auto bouwen wel ff RBR en Newey bijsloffen. De laatste keer dat Ferrari een winnende auto had kwam dat doordat ze vals speelden met de brandtsoftoevoer. Die fluke van Saiz vorig jaar uitgezonderd, dat was nooit gebeurd als RBR de afstelling had weten te vinden.
1 heel duidelijk zwak punt: Perezquote:Op zondag 4 februari 2024 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie het ze tot 2026 ook niet redden qua auto en wat meen ik @:Tijn al eerder aanhaalde het is bij Red Bull over de hele linie goed, coureur, auto, team, strategie, nauwelijks zwakke punten. Al zou dat in 2026 qua aandrijving wel kunnen verschuiven.
Er staat dan ook "coureur" en niet "coureurs"quote:Op zondag 4 februari 2024 12:05 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
1 heel duidelijk zwak punt: Perez
Fair enough, daar had ik even over heen gelezenquote:Op zondag 4 februari 2024 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er staat dan ook "coureur" en niet "coureurs"
Sainz gaat sowieso niet naar RB trouwens, meen ik ergens gelezen te hebben. Of het ook waar is, is een tweede.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:39 schreef DKUp het volgende:
Mercedes met nummer 8 Georgie gaat ook niet de goede kant op![]()
Hammie haalde de puntjes binnen.
Albon waarschijnlijk naar Red Bull.
Sainz? Is ook niet briljant.
Team gaat de verkeerde kant op. Hammie bedankt. Hoewel ze binnenkort bij Mercedes wel minder op de tenen hoeven te lopen.
Geen tweede viool achter Verstappen willen spelen was het toch?quote:Op zondag 4 februari 2024 13:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sainz gaat sowieso niet naar RB trouwens, meen ik ergens gelezen te hebben. Of het ook waar is, is een tweede.
Dat, en/of het gedoe tussen Sainz en Verstappen seniorquote:Op zondag 4 februari 2024 13:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
Geen tweede viool achter Verstappen willen spelen was het toch?
Zolang Helmut er zit gaat dat niet gebeuren. Teveel "bad blood" tussen de beide families. (Sainz en Verstappen)quote:Op zondag 4 februari 2024 13:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sainz gaat sowieso niet naar RB trouwens, meen ik ergens gelezen te hebben. Of het ook waar is, is een tweede.
Zie mijn post boven de jouwequote:Op zondag 4 februari 2024 14:04 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Zolang Helmut er zit gaat dat niet gebeuren. Teveel "bad blood" tussen de beide families. (Sainz en Verstappen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |