abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2024 @ 20:24:43 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212299007
Voor het eerst sinds 5 dagen weer eens 'vast' voedsel gegeten. *O*
Wat kan een simpel bord nasi dan een verademing zijn…
pi_212299010
Docs en Nikes zijn mijn favo's.
Heb 1 paar allstars, prima :Y en nu voor het eerst adidas. Witte :D
Maar ook prima!

Ah je knapt op @MadMaster, fijn!

En Mini @Morgane89, beterschap!

@vlindertje89 mooie hal *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 04-02-2024 20:40:32 ]
pi_212299408
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb jarenlang (bijna) alleen maar op All Stars gelopen en kwam achter de verschillen toen bij een qua maat blind aangeschaft paar mijn tenen ineens tegen de voorkant aangedrukt werden, wat niet echt fijn liep.
Maat op zool en binnenkant label klopten, kwamen overeen met andere paren, maar de werkelijke grootte niet.
Ik heb veel All Stars tijdens bezoeken aan de USA gekocht en die zaten altijd prima. Die uit Taiwan vaak ook, de Indonesische waren kleiner en moesten minstens een maat grotere besteld worden en die uit China, daar mankeerde van alles mee. Zelfs complete zolen die loslieten tijdens het wandelen, heel slechte kwaliteit.

Op het labeltje aan de binnenkant van de lip kan je overigens zien waar ze vandaan komen…

Vans heeft soms overigens hetzelfde probleem, die maten zijn ook niet helemaal betrouwbaar.
Dr. Martens zijn wel maatvast en bij Nike heb ik ook zelden problemen…
Ik heb even gekeken:
2 paar uit China
5 paar uit Vietnam
1 paar uit India

Ik heb inderdaad wel de indruk dat die uit China er wat minder goed afgewerkt uitzien met hoe de zool aan de witte rand vastzit. Die uit India zien er niet anders uit dan die uit Vietnam.
Qua maat heb ik één Vietnam-paar dat een beetje knelt maar dat is ook een van mijn nieuwste paren en de veters zitten nog niet helemaal zoals ik ze wil. Vind dat met hoge All Stars soms een heel gepruts.
pi_212299530
Ik loop zo na HHB ff naar beneden, wist niet dat ze in verschillende landen gefabriekt werden!
  zondag 4 februari 2024 @ 21:01:24 #215
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212299536
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb even gekeken:
2 paar uit China
5 paar uit Vietnam
1 paar uit India

Ik heb inderdaad wel de indruk dat die uit China er wat minder goed afgewerkt uitzien met hoe de zool aan de witte rand vastzit. Die uit India zien er niet anders uit dan die uit Vietnam.
Qua maat heb ik één Vietnam-paar dat een beetje knelt maar dat is ook een van mijn nieuwste paren en de veters zitten nog niet helemaal zoals ik ze wil. Vind dat met hoge All Stars soms een heel gepruts.
Het was niet mijn bedoeling om je aan het werk te zetten, maar ik ken dus kennelijk niet eens alle (recente??) productielanden.
Maar het is iets om in je achterhoofd te houden, de ene All Star is de andere niet…
pi_212299587
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het was niet mijn bedoeling om je aan het werk te zetten, maar ik ken dus kennelijk niet eens alle (recente??) productielanden.
Maar het is iets om in je achterhoofd te houden, de ene All Star is de andere niet…
Verder houdt het qua statistiekjes wel op met mijn All Stars, want ik heb ze allemaal via Vinted tweedehands, en het merendeel van de koopjes via Vinted komt uit andere landen van Europa. Ik heb geen idee van de aanschafdatum van de schoenen (ze kunnen járen bij iemand in de kast gelegen hebben) en het land is soms te raden op basis van het profiel van de verkoper maar vaak kijk ik daar niet eens naar. :D
Ik heb 2 paar waarbij er op de hiel alleen "All Star" staat zonder "Converse" erbij. Meen me te herinneren dat ze een jaar of 10 geleden begonnen zijn om altijd "Converse All Star" op de hielen te zetten, dus die 2 paar hebben láng bij iemand in de kast gelegen voordat-ie ze op Vinted zette _O-

Overigens loop ik voor die 10-15 euro het risico wel dat er wat met de schoenen aan de hand is, als ik ze via Vinted bestel. Zo miste een paar een metalen oogje aan de binnenkant van de voet (kostte 2,50 om te fixen bij de schoenmaker), sommige zijn wat smoezelig (rondje wasmachine, prima) en andere zijn duidelijk al gedragen. Prima. Soms heb ik voor 15 euro een spliksplinternieuw paar. :s)
  zondag 4 februari 2024 @ 21:18:39 #217
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212299759
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Verder houdt het qua statistiekjes wel op met mijn All Stars, want ik heb ze allemaal via Vinted tweedehands, en het merendeel van de koopjes via Vinted komt uit andere landen van Europa. Ik heb geen idee van de aanschafdatum van de schoenen (ze kunnen járen bij iemand in de kast gelegen hebben) en het land is soms te raden op basis van het profiel van de verkoper maar vaak kijk ik daar niet eens naar. :D
Ik heb 2 paar waarbij er op de hiel alleen "All Star" staat zonder "Converse" erbij. Meen me te herinneren dat ze een jaar of 10 geleden begonnen zijn om altijd "Converse All Star" op de hielen te zetten, dus die 2 paar hebben láng bij iemand in de kast gelegen voordat-ie ze op Vinted zette _O-
Volgens mij heb ik ze ook wel gehad met een zwart of rood haklabel met daarop de tekst Converse All Star, Chuck Taylor en dan de ster in het midden…
quote:
Overigens loop ik voor die 10-15 euro het risico wel dat er wat met de schoenen aan de hand is, als ik ze via Vinted bestel. Zo miste een paar een metalen oogje aan de binnenkant van de voet (kostte 2,50 om te fixen bij de schoenmaker), sommige zijn wat smoezelig (rondje wasmachine, prima) en andere zijn duidelijk al gedragen. Prima. Soms heb ik voor 15 euro een spliksplinternieuw paar. :s)
Het zijn laagdrempelige schoenen, hoe afgetrapter, hoe mooier soms…

Ik heb aardig wat afgetrapte/van binnen weggescheurde paren de vuilnisbak ingegooid, maar het deed me altijd een soort van pijn. Zeker de speciale edities, die dan niet meer verkrijgbaar waren.

Een tijdje terug kwam ik er achter dat de creme kleurige Hi Chuck's ineens niet meer in het assortiment aanwezig waren. Toen heb ik daarna nog 4 nieuw paar her en der in mijn maat (9 of 9,5) weten te vinden en die staan te wachten tot het huidige paar dat ik daar van heb echt op is…
pi_212299833
@MadMaster Fijn dat je weer echt kunt eten. De Mrs. ook?

Gossie @Morgane89 wat sneu. En nu?

@sigme Wat betreft pannenkoeken… Dit kan ook nog:
Zelf vergeet ik het toch weer vaak. Die deeg vouwtechnieken vind ik té goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212299858
Ik heb mogelijk een stuk of 8 paar allstars in huis liggen, die ik al een jaar of 10 minimaal niet meer heb aangehad O-) want weggooien doet toch pijn.
Als je mijn maat had gehad dan had ik ze er eens bij gepakt en gekeken of je ze gratis wil hebben @Tele6, maar ik denk niet dat je in mijn maat 38/39 allstars past, toch? :D
pi_212299877
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 20:23 schreef Blues het volgende:
Wij zagen een prachtige film in 't theater in IJmuiden.
Wat een verhaal :'(
We hoorden de hele zaal snuiten en snuffen.

[..]

Is dat de man, die in een zaal naar een docu over hemzelf zit te kijken?
En dan blijken Alle Mensen rondom hem in de zaal door hem te zijn gered.

Edit: ja dus. Dan zag ik eerder de “echte” scène. 😢
Hier dus.
pi_212299882
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb mogelijk een stuk of 8 paar allstars in huis liggen, die ik al een jaar of 10 minimaal niet meer heb aangehad O-) want weggooien doet toch pijn.
Als je mijn maat had gehad dan had ik ze er eens bij gepakt en gekeken of je ze gratis wil hebben @:Tele6, maar ik denk niet dat je in mijn maat 38/39 allstars past, toch? :D
Ik pas niet eens een beetje in jouw maat 38/39 All Stars, met mijn maat 42 voeten :'( :'(
  zondag 4 februari 2024 @ 21:26:04 #222
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212299906
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster Fijn dat je weer echt kunt eten. De Mrs. ook?

Gossie @:Morgane89 wat sneu. En nu?

@:sigme Wat betreft pannenkoeken… Dit kan ook nog:
Zelf vergeet ik het toch weer vaak. Die deeg vouwtechnieken vind ik té goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker aan het snurken na een paracetamolletje. Maar ik heb er een hard hoofd in dat hij naar de peuterspeelzaal kan morgen.
Ik heb wel een heel leuke dag gehad met de sambaband. Hardlopers zijn leuk publiek, als ze met moeite net een duimpje omhoog doen voor de finish :)
pi_212299908
Vandaar dat ik ooit All Stars ben gaan dragen -- die zijn beschikbaar van mini maatjes tot maat zeilboot.

Ooit had ik appeltjesgroene hoge All Stars, en ben ik een peuter tegengekomen met dezelfde als ik O+ O+ O+
pi_212299914
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik pas niet eens een beetje in jouw maat 38/39 All Stars, met mijn maat 42 voeten :'( :'(
Ik heb één paar nooit gedragen, omdat die écht te groot waren (gekregen). Die kom ik zeker tegen bij mn volgende huis-klus (mn werkkamer opruimen, die nu dienst doet als opslagkamer voor alle spullen die bij make-over van hal en logeerkamer nichtje uit die kamer weg moesten maar wel ergens heen), dus zal dan eens kijken of dat dan misschien wél in de buurt komt van maat 42!
  zondag 4 februari 2024 @ 21:29:12 #225
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212299956
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster Fijn dat je weer echt kunt eten. De Mrs. ook?
Nee, mw. MM heeft net geprobeerd spinazie te eten, maar dat eindigde met het leeggooien van het bord in de kliko en een acuut retourbezoek aan het bed…
pi_212299962
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:26 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Lekker aan het snurken na een paracetamolletje. Maar ik heb er een hard hoofd in dat hij naar de peuterspeelzaal kan morgen.
Ik heb wel een heel leuke dag gehad met de sambaband. Hardlopers zijn leuk publiek, als ze met moeite net een duimpje omhoog doen voor de finish :)
Lijkt mij ook lekker stampen op een ritme bij de finish.
Puf hijg.
Is dat zo? @Tele6
  zondag 4 februari 2024 @ 21:30:12 #227
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212299967
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee, mw. MM heeft net geprobeerd spinazie te eten, maar dat eindigde met het leeggooien van het bord in de kliko en een acuut retourbezoek aan het bed…
Beterschap beiden! #duurtlang ;(
pi_212299978
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]
😢
  zondag 4 februari 2024 @ 21:31:12 #229
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212299987
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:26 schreef Tele6 het volgende:
Vandaar dat ik ooit All Stars ben gaan dragen -- die zijn beschikbaar van mini maatjes tot maat zeilboot.

Ooit had ik appeltjesgroene hoge All Stars, en ben ik een peuter tegengekomen met dezelfde als ik O+ O+ O+
Nieuw geboren neefjes en nichtjes kregen altijd een paar All Stars of Dr. Martens van ons, maatje zo klein mogelijk…
pi_212299994
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:26 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb één paar nooit gedragen, omdat die écht te groot waren (gekregen). Die kom ik zeker tegen bij mn volgende huis-klus (mn werkkamer opruimen, die nu dienst doet als opslagkamer voor alle spullen die bij make-over van hal en logeerkamer nichtje uit die kamer weg moesten maar wel ergens heen), dus zal dan eens kijken of dat dan misschien wél in de buurt komt van maat 42!
Dat zou lief zijn! O+

Maat 41,5 pas ik ook (met dunne sokken -- in de winter loop ik vaak met wollen sokken in mijn All Stars maar dat kan met dat paar dan niet). Ik heb wel eens eerder een paar in 41,5 gehad dat mensen gewoon nog hadden staan ergens :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 februari 2024 @ 21:32:49 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212300003
Schoenen... Ben blij dat ik in combo met mijn zooltjes bij VanHaren de laatste jaren altijd slaag. Memphis One kom ik altijd een eind mee. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212300017
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Lijkt mij ook lekker stampen op een ritme bij de finish.
Puf hijg.
Is dat zo? @:Tele6
Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij de finish van een wedstrijd niks meer meekrijg van wat er om me heen gebeurt, dat is tunnelvisie richting de eindstreep _O-

Maar dat verschilt ook per atleet. Ik had het gister nog met een clubgenootje erover dat ik in m'n 8+ jaar van hardloop- en survivalrunwedstrijden die tunnelvisie/wedstrijdmentaliteit wel echt te pakken heb gekregen, maar dat andere mensen er vaak veel meer moeite mee hebben om "erin te komen" -- dan gaan ze zich afvragen waarom ze eraan begonnen zijn en zo. Niet aan denken! Helpt niet! ;)
pi_212300040
Ik vond tijdens de Vierdaagse alle bandjes trouwens wel erg leuk. En gewoon alle muziek. Als er een leuk liedje op kwam ging ik ook spontaan beter doorlopen (en als Engelbewaarder op kwam óók, om zo snel mogelijk buiten gehoorsafstand te zijn _O- )
pi_212300045
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nieuw geboren neefjes en nichtjes kregen altijd een paar All Stars of Dr. Martens van ons, maatje zo klein mogelijk…
Dat is schattig O+
  zondag 4 februari 2024 @ 21:35:59 #235
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212300047
We stonden ook bij de start van de verschillende afstanden :+
Maar inderdaad, vooral de eerste lopers die binnenkomen zitten echt in een soort bubbel.

Volgende optreden carnaval in Lampegat.
  zondag 4 februari 2024 @ 21:37:30 #236
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212300065
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond tijdens de Vierdaagse alle bandjes trouwens wel erg leuk. En gewoon alle muziek. Als er een leuk liedje op kwam ging ik ook spontaan beter doorlopen (en als Engelbewaarder op kwam óók, om zo snel mogelijk buiten gehoorsafstand te zijn _O- )
Engelbewaarder hebben we iets te vaak gehoord ja }:| Vierdaagse is 1 van onze hoogtepunten van het jaar altijd om te spelen O+
pi_212300217
Schoenen, dat was al een complete ramp (lastige voeten) maar nu met steunkousen gaat het waarschijnlijk nog erger worden voor de zomer. Alle sandaalachtigen hebben klittenband sluitingen en die combineren niet lekker met steunkousen, die gaan er stuk van.
We have far more in common than that which devides us..
pi_212300232
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Schoenen, dat was al een complete ramp (lastige voeten) maar nu met steunkousen gaat het waarschijnlijk nog erger worden voor de zomer. Alle sandaalachtigen hebben klittenband sluitingen en die combineren niet lekker met steunkousen, die gaan er stuk van.
Zijn er niet ook sandalen met riempjes? (Birkenstock stijl dingen en zo) :)
pi_212300252
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zijn er niet ook sandalen met riempjes? (Birkenstock stijl dingen en zo) :)
Zonder hielband wel, dus slippers. Maar daar kom ik niet op vooruit
We have far more in common than that which devides us..
pi_212300269
Ik heb Vietnamezen *O* :D
Blauwe, Chuck Taylors, met converse op de hak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')