Ik heb even gekeken:quote:Op zondag 4 februari 2024 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang (bijna) alleen maar op All Stars gelopen en kwam achter de verschillen toen bij een qua maat blind aangeschaft paar mijn tenen ineens tegen de voorkant aangedrukt werden, wat niet echt fijn liep.
Maat op zool en binnenkant label klopten, kwamen overeen met andere paren, maar de werkelijke grootte niet.
Ik heb veel All Stars tijdens bezoeken aan de USA gekocht en die zaten altijd prima. Die uit Taiwan vaak ook, de Indonesische waren kleiner en moesten minstens een maat grotere besteld worden en die uit China, daar mankeerde van alles mee. Zelfs complete zolen die loslieten tijdens het wandelen, heel slechte kwaliteit.
Op het labeltje aan de binnenkant van de lip kan je overigens zien waar ze vandaan komen…
Vans heeft soms overigens hetzelfde probleem, die maten zijn ook niet helemaal betrouwbaar.
Dr. Martens zijn wel maatvast en bij Nike heb ik ook zelden problemen…
Het was niet mijn bedoeling om je aan het werk te zetten, maar ik ken dus kennelijk niet eens alle (recente??) productielanden.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken:
2 paar uit China
5 paar uit Vietnam
1 paar uit India
Ik heb inderdaad wel de indruk dat die uit China er wat minder goed afgewerkt uitzien met hoe de zool aan de witte rand vastzit. Die uit India zien er niet anders uit dan die uit Vietnam.
Qua maat heb ik één Vietnam-paar dat een beetje knelt maar dat is ook een van mijn nieuwste paren en de veters zitten nog niet helemaal zoals ik ze wil. Vind dat met hoge All Stars soms een heel gepruts.
Verder houdt het qua statistiekjes wel op met mijn All Stars, want ik heb ze allemaal via Vinted tweedehands, en het merendeel van de koopjes via Vinted komt uit andere landen van Europa. Ik heb geen idee van de aanschafdatum van de schoenen (ze kunnen járen bij iemand in de kast gelegen hebben) en het land is soms te raden op basis van het profiel van de verkoper maar vaak kijk ik daar niet eens naar.quote:Op zondag 4 februari 2024 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om je aan het werk te zetten, maar ik ken dus kennelijk niet eens alle (recente??) productielanden.
Maar het is iets om in je achterhoofd te houden, de ene All Star is de andere niet…
Volgens mij heb ik ze ook wel gehad met een zwart of rood haklabel met daarop de tekst Converse All Star, Chuck Taylor en dan de ster in het midden…quote:Op zondag 4 februari 2024 21:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Verder houdt het qua statistiekjes wel op met mijn All Stars, want ik heb ze allemaal via Vinted tweedehands, en het merendeel van de koopjes via Vinted komt uit andere landen van Europa. Ik heb geen idee van de aanschafdatum van de schoenen (ze kunnen járen bij iemand in de kast gelegen hebben) en het land is soms te raden op basis van het profiel van de verkoper maar vaak kijk ik daar niet eens naar.![]()
Ik heb 2 paar waarbij er op de hiel alleen "All Star" staat zonder "Converse" erbij. Meen me te herinneren dat ze een jaar of 10 geleden begonnen zijn om altijd "Converse All Star" op de hielen te zetten, dus die 2 paar hebben láng bij iemand in de kast gelegen voordat-ie ze op Vinted zette
Het zijn laagdrempelige schoenen, hoe afgetrapter, hoe mooier soms…quote:Overigens loop ik voor die 10-15 euro het risico wel dat er wat met de schoenen aan de hand is, als ik ze via Vinted bestel. Zo miste een paar een metalen oogje aan de binnenkant van de voet (kostte 2,50 om te fixen bij de schoenmaker), sommige zijn wat smoezelig (rondje wasmachine, prima) en andere zijn duidelijk al gedragen. Prima. Soms heb ik voor 15 euro een spliksplinternieuw paar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat de man, die in een zaal naar een docu over hemzelf zit te kijken?quote:Op zondag 4 februari 2024 20:23 schreef Blues het volgende:
Wij zagen een prachtige film in 't theater in IJmuiden.
Wat een verhaal![]()
We hoorden de hele zaal snuiten en snuffen.
[..]
Ik pas niet eens een beetje in jouw maat 38/39 All Stars, met mijn maat 42 voetenquote:Op zondag 4 februari 2024 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb mogelijk een stuk of 8 paar allstars in huis liggen, die ik al een jaar of 10 minimaal niet meer heb aangehadwant weggooien doet toch pijn.
Als je mijn maat had gehad dan had ik ze er eens bij gepakt en gekeken of je ze gratis wil hebben @:Tele6, maar ik denk niet dat je in mijn maat 38/39 allstars past, toch?
quote:Op zondag 4 februari 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster Fijn dat je weer echt kunt eten. De Mrs. ook?
Gossie @:Morgane89 wat sneu. En nu?
@:sigme Wat betreft pannenkoeken… Dit kan ook nog:
Zelf vergeet ik het toch weer vaak. Die deeg vouwtechnieken vind ik té goed.Lekker aan het snurken na een paracetamolletje. Maar ik heb er een hard hoofd in dat hij naar de peuterspeelzaal kan morgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel een heel leuke dag gehad met de sambaband. Hardlopers zijn leuk publiek, als ze met moeite net een duimpje omhoog doen voor de finish![]()
Ik heb één paar nooit gedragen, omdat die écht te groot waren (gekregen). Die kom ik zeker tegen bij mn volgende huis-klus (mn werkkamer opruimen, die nu dienst doet als opslagkamer voor alle spullen die bij make-over van hal en logeerkamer nichtje uit die kamer weg moesten maar wel ergens heen), dus zal dan eens kijken of dat dan misschien wél in de buurt komt van maat 42!quote:Op zondag 4 februari 2024 21:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik pas niet eens een beetje in jouw maat 38/39 All Stars, met mijn maat 42 voeten![]()
Nee, mw. MM heeft net geprobeerd spinazie te eten, maar dat eindigde met het leeggooien van het bord in de kliko en een acuut retourbezoek aan het bed…quote:Op zondag 4 februari 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster Fijn dat je weer echt kunt eten. De Mrs. ook?
Lijkt mij ook lekker stampen op een ritme bij de finish.quote:Op zondag 4 februari 2024 21:26 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Lekker aan het snurken na een paracetamolletje. Maar ik heb er een hard hoofd in dat hij naar de peuterspeelzaal kan morgen.
Ik heb wel een heel leuke dag gehad met de sambaband. Hardlopers zijn leuk publiek, als ze met moeite net een duimpje omhoog doen voor de finish
Beterschap beiden! #duurtlangquote:Op zondag 4 februari 2024 21:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, mw. MM heeft net geprobeerd spinazie te eten, maar dat eindigde met het leeggooien van het bord in de kliko en een acuut retourbezoek aan het bed…
😢quote:Op zondag 4 februari 2024 21:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, mw. MM heeft net geprobeerd spinazie te eten, maar dat eindigde met het leeggooien van het bord in de kliko en een acuut retourbezoek aan het bed…
Nieuw geboren neefjes en nichtjes kregen altijd een paar All Stars of Dr. Martens van ons, maatje zo klein mogelijk…quote:Op zondag 4 februari 2024 21:26 schreef Tele6 het volgende:
Vandaar dat ik ooit All Stars ben gaan dragen -- die zijn beschikbaar van mini maatjes tot maat zeilboot.
Ooit had ik appeltjesgroene hoge All Stars, en ben ik een peuter tegengekomen met dezelfde als ik![]()
![]()
Dat zou lief zijn!quote:Op zondag 4 februari 2024 21:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb één paar nooit gedragen, omdat die écht te groot waren (gekregen). Die kom ik zeker tegen bij mn volgende huis-klus (mn werkkamer opruimen, die nu dienst doet als opslagkamer voor alle spullen die bij make-over van hal en logeerkamer nichtje uit die kamer weg moesten maar wel ergens heen), dus zal dan eens kijken of dat dan misschien wél in de buurt komt van maat 42!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij de finish van een wedstrijd niks meer meekrijg van wat er om me heen gebeurt, dat is tunnelvisie richting de eindstreepquote:Op zondag 4 februari 2024 21:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lijkt mij ook lekker stampen op een ritme bij de finish.
Puf hijg.
Is dat zo? @:Tele6
Dat is schattigquote:Op zondag 4 februari 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nieuw geboren neefjes en nichtjes kregen altijd een paar All Stars of Dr. Martens van ons, maatje zo klein mogelijk…
Engelbewaarder hebben we iets te vaak gehoord jaquote:Op zondag 4 februari 2024 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond tijdens de Vierdaagse alle bandjes trouwens wel erg leuk. En gewoon alle muziek. Als er een leuk liedje op kwam ging ik ook spontaan beter doorlopen (en als Engelbewaarder op kwam óók, om zo snel mogelijk buiten gehoorsafstand te zijn)
Zijn er niet ook sandalen met riempjes? (Birkenstock stijl dingen en zo)quote:Op zondag 4 februari 2024 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Schoenen, dat was al een complete ramp (lastige voeten) maar nu met steunkousen gaat het waarschijnlijk nog erger worden voor de zomer. Alle sandaalachtigen hebben klittenband sluitingen en die combineren niet lekker met steunkousen, die gaan er stuk van.
Zonder hielband wel, dus slippers. Maar daar kom ik niet op vooruitquote:Op zondag 4 februari 2024 21:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zijn er niet ook sandalen met riempjes? (Birkenstock stijl dingen en zo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |