abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212264118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zet er dan ook een plaatje onder van bijlmermeer of de wallen.

Groet, het gevarieerde landschap.
pi_212264139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja met zo een stal zou ik als ik een koe was ook niet in de wei zonder schaduw gaan lopen, of je naast de frietzaak woont
Wakker Dier deelt jou mening
pi_212264148
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[ afbeelding ] geeft dit meer beeld?
Quote mij niet aub. Ik weet dondersgoed wat een melkrobot is.
pi_212264152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Groetjes uit de Bijlmer.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 14:09:04 #105
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212264158
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Benieuwd hoeveel grutto's zich bevinden tussen de repeterende bebouwing en aangelegde groenstroken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212264171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Groetjes uit de Bijlmer.
Lees je nu eerst maar even in!
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel grutto's zich bevinden tussen de repeterende bebouwing en aangelegde groenstroken.
Hoe goed gaat het met de grutto op het platteland?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 14:13:58 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212264182
quote:

[..]
[ afbeelding ]
veel van die 60 jaren flats zijn allang weer gesloopt, hier ook en heeft men mooie energieneutraal gebouwd

er wordt tegenwoorig echt heel erg mooi gebouwd, dus het kan wel
wat mij betreft bouw maar lekker door , lekker ruim met veel groen ertussen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 02-02-2024 14:24:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212264214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Okay, koeien zitten niet letterlijk vastgebonden. Maar staan wel behoorlijk vast.

[ afbeelding ]
Dat is een voerhek :')

Kun je voortaan niet gewoon eerst eens Googlen voordat je allemaal onzinnige uitspraken doet over melkkoeien die vast staan? Als je gewoon had gegoogled op 'melkkoeien die vast staan' was je eerste hit de Wikipediapagina over de grupstal geweest.

En daar staat netjes uitgelegd waarom er tegenwoordig andere stalconcepten worden gebruikt voor melkvee in NL.
pi_212264263
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:18 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat is een voerhek :')

Kun je voortaan niet gewoon eerst eens Googlen voordat je allemaal onzinnige uitspraken doet over melkkoeien die vast staan?
Ik deed één keer een onhandige uitspraak.

En daarbij, dat koeien niet bepaald vrij zijn in een volle megastal mag ook wel duidelijk zijn.
pi_212264265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
Tegenwoordig wordt er echt heel erg mooi gebouwd
De meeste gebouwen die gebouwd zijn of gebouwd worden zijn echter niet naar wens van armen.
pi_212264272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja met zo een stal zou ik als ik een koe was ook niet in de wei zonder schaduw gaan lopen,
Of je naast de frietzaak woont zeg, dan ga jij toch ook niet een paar km lopen in de zon om bruine bonen te eten
Precies. Als je één omgeving helemaal optimaliseert voor runderen terwijl de andere omgeving gewoon een kale productieomgeving met raaigras is met als enige faciliteit een drinkbak, dan is het logisch dat dieren de voorkeur geven aan de stal.

Voor paarden wordt de buitenomgeving wel geoptimaliseerd. Bijvoorbeeld met het paddock paradise concept:

pi_212264296
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Lees je nu eerst maar even in!
Het lijkt me ook wel heerlijk om KaheemSaid te zijn.

In de megastal hebben de koeien het goed. En in de Bijlmer is een rijker natuurleven dan op het platteland.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 14:36:33 #113
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212264418
Weg met dat raaigraswoestijn, want kijk eens hoe mooi 'groen' ze bezig zijn met die zonnepanelen:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212264500
Als iemand een opmerking maakt van: "Er wordt nog meer gelachen op een begrafenis", komen jullie dan ook allemaal vertellen dat er helemaal niet veel gelachen wordt op begrafenissen en foto's plaatsen van huilende mensen op een begrafenis met een sarcastisch onderschift van 'kijk dan wat een vrolijke boel'.
Цой жив
  vrijdag 2 februari 2024 @ 14:46:15 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212264592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies. Als je één omgeving helemaal optimaliseert voor runderen terwijl de andere omgeving gewoon een kale productieomgeving met raaigras is met als enige faciliteit een drinkbak, dan is het logisch dat dieren de voorkeur geven aan de stal.

Voor paarden wordt de buitenomgeving wel geoptimaliseerd. Bijvoorbeeld met het paddock paradise concept:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
paarden is geen droog brood in te verdienen, tenzij je al zeer rijk bent en dan maakt niet uit , dan kun je ieder paard iedere avond laten knuffelen door een verzorger

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 02-02-2024 14:53:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 2 februari 2024 @ 14:57:03 #116
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212264723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:40 schreef Zwoerd het volgende:
Als iemand een opmerking maakt van: "Er wordt nog meer gelachen op een begrafenis", komen jullie dan ook allemaal vertellen dat er helemaal niet veel gelachen wordt op begrafenissen en foto's plaatsen van huilende mensen op een begrafenis met een sarcastisch onderschift van 'kijk dan wat een vrolijke boel'.
Ik moet vooral lachen als men gelag als gelach schrijft:

Het overlijden van opa was een hard gelach :D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:23:01 #117
486420 Ted_Poel
doorbreekt de vierde muur!
pi_212265040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
weinig hoor. Maar in het reguliere landbouwgebied zijn ze ook verdwenen (met uitzondering van de enkele agariër die er speciaal rekening mee houdt, dat zijn er veel te weinig). In mijn regio zitten ze alleen nog in terreinen van natuurbeheerders. Enkele van de vele soorten die in de "repeterende bebouwing etc"veel algemener zijn dan in het raaigras- en maisgebieden zijn bijv: sperwer, slechtvalk, (broed nagenoeg exclusief in de stad),gierzwaluw, tal van zangvogels etc etc. Voor de flora ook voorbeelden genoeg; Brede wespenorchissen staan absoluut meer in het stedelijk gebied, net als muurvarentjes, tongvarens en steenbreekvarens. En zo zijn er nog heel wat planten te noemen die in het landbouwgebied niet voorkomen. Ganzen komen in de bemeste graslanden voor. En blij dat de boeren daar mee zijn!
pi_212265045
Dus eh, waar protesteren ze nu weer tegen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_212265150
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:23 schreef probeer het volgende:
Die dwazen willen aandacht van armen.
pi_212265207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:23 schreef probeer het volgende:
Allemaal wappie-geneuzel.
Er gaat zelfs een oproep voorbij om bij een Bilderberg hotel te gaan staan. Want Bilderberg. :') :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212265324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het lijkt me ook wel heerlijk om KaheemSaid te zijn.

In de megastal hebben de koeien het goed. En in de Bijlmer is een rijker natuurleven dan op het platteland.
Lijkt dat je echt heerlijk? Ik weet het niet. Ik vind het zelf namelijk soms best wel lastig om KaheemSaid te zijn en ik wil best eens uit de doeken doen waarom

Ik zelf denk namelijk niet dat de Nederlands intensieve landbouw en veehouderij het summum is. Daarnaast denk ik dat het stikstofprobleem bestaat, dat er een probleem is met waterkwaliteit, dat fosfaat snel (20 a 30 jaar) schaars zal zijn, dat de extreem homogene begroeiing van landbouwgrond iets slechts is en daarnaast heb ik volkomen irrationeel een afkeer tegen megastallen. Hoe het allemaal wel moet weet ik zeker niet en ik twijfel er niet aan dat mijn meningen in de toekomst bijgesteld zullen worden, zei Socrates niet al “het enige wat ik weet is dat ik niets weet.”

Maar wanneer ik al deze dingen vind, waarom trek ik mijn mond hier dan open ter faveure van de boer? Ten eerste omdat ik niet denk dat de wereld zwart wit is. Ik denk niet dat de bio boer de enige boer is die wil dat het zijn dieren goed gaat en dit niet alleen om financieel gewin. Als Nederland, aan de bezetting van 1940 - 1945, goede dingen als kinderbijslag, verplichte ziektekostenverzekering, vennootschapsbelasting, kunstsubsidie en zwemdiploma’s over kon houden, dan denk ik dat een boer met een megastal ook zeker goede dingen voor zijn dieren doet.

Natuurlijk is het leuk/romantisch om terug te denken aan vroeger, aan de tijd dat boeren 6, 8 of 10 koeien hadden. Maar ja die koeien stonden destijds wel allemaal heel de winter vast in hun slecht geïsoleerde grupstal. Hierbij stonden ze niet met hun hoofd tussen een voerhek, waar ze zelf ook weer uit kunnen, maar staan ze echt maandelang vast met touwen.

Wanneer mensen dan dingen beweren over de koe-boer, waarvan ik denk dat ze niet waar zijn, dat ik het beter weer of dat ik er ooit iets over gelezen heb, dan probeer ik dat hier op het forum te delen. Ik vind het hierbij helemaal niet erg om een bron of onderzoek op te zoeken. Zo kwam ik onderandere met linkjes betreffende de koe’s welzijn en melkproductie, over dat koeien haar zelf aan mogen melden bij de melkrobot en het meest gewraakte onderzoek betreffende biodiversiteit in steden en op het platteland (lees wel diversiteit betekent verscheidenheid en niet hoeveelheid).

Ondanks dat ik met bronnen kom komen degene die vinden dat ik onzin verkoop met plaatjes van vervuilde parkeerplaatsen, met een opmerking als “ik heb verstand van robots dus je verhaal klopt niet” en met plaatjes van voerhekken, bedoelt voor dierenwelzijn, met daarbij de boodschap dat deze dieren vast staan.

Dus lijkt het je echt zo leuk om Kaheem te zijn, om aan alles te twijfelen, om “onderbouwd” dingen te weerleggen die daarna zonder enige onderbouwing weggehoond worden?
Volgens mij vind je het veel leuker om zonder ook maar iets te lezen de onderbouwde posts van een ander weg te zetten als flauwekul.

Ps. heb jij een huisdier en ga je wel eens met een huisdier naar de dierenarts. Juist die rekening is, naast empathie, een heel goede reden voor een boer om zorg te dragen voor dierenwelzijn…
pi_212265327
Ik begrijp dat het tuig weer op de weg staat? Wegknuppelen en aanhouden. Heel eenvoudig.
zie email 27 oktober
pi_212265335
Weer die onzin op de snelwegen. Hup, tractor in beslag nemen en verbeurd verklaren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212265338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:44 schreef trein2000 het volgende:
Ik begrijp dat het tuig weer op de weg staat? Wegknuppelen en aanhouden. Heel eenvoudig.
Rustig aan, het zijn geen klimaatdemonstranten he. :{w
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:55:42 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212265384
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:44 schreef trein2000 het volgende:
nee energiesubside voor tata stoppen , heel eenvoudig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')