Ja, er zit een grote angel bij de NSC en dat is dat regeringsdeelname en een regeerakkoord door de leden goedgekeurd moet worden en het zou wel eens kunnen dat die toch wat meer principes hebben dan Omtzigt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:17 schreef Tijn het volgende:
NSC heeft “grote twijfels” over de formatie, bericht de NOS. Ze organiseren een ledendag om iedereen bij te praten.
Ja.... commerciele omroepen doen minder aan informatie, cultuur en debat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wees nu eens eerlijk, zouden we er echt zo op achteruit gaan als we het hele publieke omroepstelsel gewoon wegdoen?
Ok, prima, maar hebben we daar de hele structuur die er nu is voor nodig? Met al de omroepen uit de verzuilingstijd? Dat kan toch wel wat gestroomlijnder anno 2024quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.... commerciele omroepen doen minder aan informatie, cultuur en debat.
Volgens mij vertrouwen de kiezers van NSC redelijk blind op Omtzigt, het hangt dus echt van hem af. Zie ook hier: https://www.trouw.nl/poli(...)-nsc-leden~b8818fdd/quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, er zit een grote angel bij de NSC en dat is dat regeringsdeelname en een regeerakkoord door de leden goedgekeurd moet worden en het zou wel eens kunnen dat die toch wat meer principes hebben dan Omtzigt.
Als je nu een publiek, door belastinggeld gefinancierde, omroep zou oprichten, zou je het in elk geval niet doen zoals het nu is. En de taken zouden ook wel wat anders zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, prima, maar hebben we daar de hele structuur die er nu is voor nodig? Met al de omroepen uit de verzuilingstijd? Dat kan toch wel wat gestroomlijnder anno 2024
Denk je niet dat dit "gat" dan zal worden ingevuld door commerciele partijen? Mensen blijven namelijk, ongeacht hun politieke voorkeur, baat houden bij informatie, cultuur en debat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.... commerciele omroepen doen minder aan informatie, cultuur en debat.
Maar Wilders wil het publiek afsluiten van linkse en middenpolitieke meningen, gematigde rechtse meningen die niet zijn buitenlanderhaat rondtoeteren
Maar het als politicus hebben over de inhoud en politieke kleur van journalistieke programma's, dat is natuurlijk wel pure ondermijning van de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Denk je niet dat dit "gat" dan zal worden ingevuld door commerciele partijen? Mensen blijven namelijk, ongeacht hun politieke voorkeur, baat houden bij informatie, cultuur en debat.
Waar het volgens mij Wilders om gaat , is dat de belastingbetaler zaken voorgeschoteld krijgt waar "ze" (in zijn optiek) niet om vragen, maar er wel er indirect voor betalen. Het afsluiten van linkse en middenpolitieke meningen kan je het dus niet noemen, hooguit verplaatsen naar commerciele partijen.
Ik blijf het wel uiterst bizar vinden dat Wilders, met dit soort teksten op X, nog steeds verkiezingsretoriek aan het bedrijven is.![]()
Nou ja, je mag best kritiek hebben op de inhoud en de politieke tint van journalistieke programma's, ook al is je mening te bekrompen voor woorden natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:53 schreef Hanca het volgende:
Maar het als politicus hebben over de inhoud en politieke kleur van journalistieke programma's, dat is natuurlijk wel pure ondermijning van de rechtsstaat.
Uitsluiten van wat?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:53 schreef Hanca het volgende:
Maar dat je journalisten wil uitsluiten op basis van hun politieke kleur, dat kan dus echt niet.
Hoe zou jij het voor je zien?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, prima, maar hebben we daar de hele structuur die er nu is voor nodig? Met al de omroepen uit de verzuilingstijd? Dat kan toch wel wat gestroomlijnder anno 2024
Als politicus? Ik zou zeggen: natuurlijk niet. Wat journalisten onderzoeken, daar gaan journalisten zelf over. Daar heb je je als politicus buiten te houden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nou ja, je mag best kritiek hebben op de inhoud en de politieke tint van journalistieke programma's, ook al is je mening te bekrompen voor worden natuurlijk.
Uitsluiten van de publieke omroep. Dat kan gewoon niet. Of je als journalist wel of niet bij de door de overheid gefinancierde omroep mag werken, daar moet je je als politicus ver van houden.quote:[..]
Uitsluiten van wat?
Al vele jaren klaagt men vanuit radicaalrechtse hoek dat PO niet deugt, want té links.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:42 schreef Rnie het volgende:
Waar het volgens mij Wilders ook deels om gaat , is dat de belastingbetaler zaken voorgeschoteld krijgt waar "ze" (in zijn optiek) niet om vragen, maar er wel er indirect voor betalen. Het afsluiten van linkse en middenpolitieke meningen kan je het dus niet noemen, hooguit verplaatsen naar commerciele partijen.
Ik vind van wel eigenlijk, ja. Wat een verschraling als we het opeens van SBS6 moeten hebben qua informatievoorziening.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wees nu eens eerlijk, zouden we er echt zo op achteruit gaan als we het hele publieke omroepstelsel gewoon wegdoen?
En quizzen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind van wel eigenlijk, ja. Wat een verschraling als we het opeens van SBS6 moeten hebben qua informatievoorziening.
Ja, dat ben ik met je eens (al is RTL wel beter). Maar om een goede nieuwsvoorziening, journalistiek en talkshows te hebben, heb je geen AVRO, Tros, Powned, VARA, BNN, EO, KRO, NCRV, Omroep Max, WNL, VPRO, ON of Omroep Zwart nodig (en ja, ik weet dat een aantal samen zijn gegaan). Dat zou gewoon samen onder NOS of NPO kunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind van wel eigenlijk, ja. Wat een verschraling als we het opeens van SBS6 moeten hebben qua informatievoorziening.
Heb je daar ook een onderbouwing voor of schud je het zo uit je mouw? Het is nogal in tegenspraak met de door jou gepercipieerde angst van Wilders dat die mensen gevoed worden met kritische meningen; immers, ze kijken toch niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Bluesdude het volgende:
Lekker rechts, maar de meeste rechtse mogelijke aanhangers kijken niet zoveel naar hen, Die hebben geen zin in dat gemauw en ze kiezen voor spelshows en films bij de commerciele zenders.
je verwart SBS6 met de regionale omroepen, dat zijn rampenzendersquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je één publieke zender hebt, voor nieuws en informatie, overdag teleac of zo, 's avonds achtergronden van het nieuws, is het dan voldoende?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
1 zender (exclusief sport, dan ben je namelijk best afhankelijk van verschillende tijdstippen) is dus meer dan voldoende.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens (al is RTL wel beter). Maar om een goede nieuwsvoorziening, journalistiek en talkshows te hebben, heb je geen AVRO, Tros, Powned, VARA, BNN, EO, KRO, NCRV, Omroep Max, WNL, VPRO, ON of Omroep Zwart nodig (en ja, ik weet dat een aantal samen zijn gegaan). Dat zou gewoon samen onder NOS of NPO kunnen.
En alles wat geen nieuws, journalistiek, talkshow, informatief (kinder)programma en evt sport is, zou zonder subsidie moeten kunnen.
Ja. Spelletjes, kinder- en grote mensen vertier zoals sport etc, kan best op een commerciële zender. Of gewoon on demand.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
1 zender (exclusief sport, dan ben je namelijk best afhankelijk van verschillende tijdstippen) is dus meer dan voldoende.
In before: "Vandaar dat Wilders de grootste is geworden".quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:58 schreef capricia het volgende:
Het verkiezingsdebat met de meeste impact was ook gewoon op SBS6 dit jaar. Kan prima.
Dat probleem los je dus niet op met drie publieke zenders, blijkt maar weer.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
In before: "Vandaar dat Wilders de grootste is geworden".![]()
Ik zou zeggen 2: één permanent nieuws overdag, 's avonds journalistiek en talkshows, ook als rampenzender die elk moment naar volledig nieuws over kan gaan. Eén voor sport, kunst en leerzame jeugd- en jongerenprogramma's.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
1 zender (exclusief sport, dan ben je namelijk best afhankelijk van verschillende tijdstippen) is dus meer dan voldoende.
ik heb alleen darts gekeken dit jaarquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:58 schreef capricia het volgende:
Het verkiezingsdebat met de meeste impact was ook gewoon op SBS6 dit jaar. Kan prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |