abonnement Unibet Coolblue
pi_212239177

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.

Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_212239285
Nieuwe Collin https://www.collincrowdfund.nl/actioncoach-flevoland/
Als ik het goed lees is deze heer een startende coach. Ontslag gehad en met de transitie vergoeding als zzp er aan de slag? Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan deze tweede hypotheek op dit dure woonhuis.
pi_212239387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 11:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De ton die op de vorige lening als zekerheid is gevestigd lijkt ook niet nodig om de vorige lening af te lossen. Op papier niet dekkend, in praktijk waarschijnlijk wel.
Scherpe opmerking krekeljapie. Op basis hiervan (o.a.) heb ik mijn basisbedrag voor DirectLeningen verhoogd naar mijn basisbedrag voor Maatwerk leningen.
pi_212239497
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:06 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Mail gestuurd en meteen antwoord ontvangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel vreemd dat niemand hiervan een mail heeft ontvangen....
Deel 2 ook ontvangen
pi_212239599
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin https://www.collincrowdfund.nl/actioncoach-flevoland/
Als ik het goed lees is deze heer een startende coach. Ontslag gehad en met de transitie vergoeding als zzp er aan de slag? Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan deze tweede hypotheek op dit dure woonhuis.
Als de franchisegever ook alleen maar meteen vooraf wil cashen en geen cent wil bijdragen haak ik sowieso af. Geeft wel aan dat het voor hun een spel zonder nieten is, in tegenstelling tot onze tabaksjongens van een paar weken terug. 36 mille bijeen kunnen schrapen als je voor jezelf wil beginnen is ook wat karig, dus het uitnutten van zekerheden kan je in de praktijk ook wel vergeten. Ik wens hem veel succes, maar tegen die rente een probeerseltje van een overduidelijke niet-ondernemer financieren laat ik lekker gaan.
pi_212239730
De pizzeria van gve is vermoedelijk rond het weekend toch nog vol en kunnen de ondernemers verder. Investeringsbedrag was terug gezakt naar 100 euro per dag. Met de aanpassingen weer een boost gekregen
pi_212239945
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin https://www.collincrowdfund.nl/actioncoach-flevoland/
Als ik het goed lees is deze heer een startende coach. Ontslag gehad en met de transitie vergoeding als zzp er aan de slag? Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan deze tweede hypotheek op dit dure woonhuis.
Ik krijg me van deze begroting toch een partij jeuk...

Een franchise fee afdragen snap ik nog in deze wereld. En daarnaast moet je de toekomstige debiteuren nog 1 maand voorfinancieren. Maar daar moet het toch wel mee ophouden.

Alles bij elkaar is de eigen inbreng 0 verwacht ik en is die volledig weg te strepen tegen het ''werkkapitaal''.

Zekerheden zijn best oke, al brengt deze woning bij snelle verkoop niet gegarandeerd meer dan 1 miljoen op. Dat kan in de Almeerse markt best even duren in die prijsklasse. Kan ook heel snel gaan, maar het moet net in de smaak vallen bij een beperkte groep kopers.

Alles bij elkaar haak ik af. Een lening van +- 80k had ik nog begrepen, maar in het totale plaatje geloof ik niet.
-
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:49:20 #8
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_212240220
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deel 2 ook ontvangen
Verwachten we nog deel 3: Chapp.store (vervroegde aflossing, komt ivm verkoop pand over een paar dagen)
pi_212242266
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deel 2 ook ontvangen
Vervolgens staat er een specificatie op de site die bij geen van beide betalingen aansluit. Altijd een hoop gepuzzel aan het eind van de maand, NLI en WVJG. Nu extra vanwege die verhoogde kosten ~O>
Pecunia non olet
pi_212244930
WvjG vooraankondiging:

Batazia ontwikkelt door

Batazia is drie jaar geleden van start gegaan met het ontwikkelen van vertaaldiensten op basis van artificial intelligence, om dit vervolgens aan te bieden aan de Afrikaanse markt. Dit doen zij vooral voor grote goede doelen organisaties. Voor het doorontwikkelen van dit mooie digitale systeem is een financiering benodigd.
36 maanden
Duur
11.2%
Bruto rente

¤ 250.000
Gevraagd
Verwacht in februari

__________________________________

Zie trouwens de vorige vooraankondiging niet meer staan.
pi_212247806
Bestemmingsplan probleem project WvjG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 01-02-2024 18:03:31 ]
pi_212248389
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:17 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Ik krijg me van deze begroting toch een partij jeuk...

Een franchise fee afdragen snap ik nog in deze wereld. En daarnaast moet je de toekomstige debiteuren nog 1 maand voorfinancieren. Maar daar moet het toch wel mee ophouden.

Alles bij elkaar is de eigen inbreng 0 verwacht ik en is die volledig weg te strepen tegen het ''werkkapitaal''.

Zekerheden zijn best oke, al brengt deze woning bij snelle verkoop niet gegarandeerd meer dan 1 miljoen op. Dat kan in de Almeerse markt best even duren in die prijsklasse. Kan ook heel snel gaan, maar het moet net in de smaak vallen bij een beperkte groep kopers.

Alles bij elkaar haak ik af. Een lening van +- 80k had ik nog begrepen, maar in het totale plaatje geloof ik niet.
Idem, blijf me erover verbazen dat vaak lui van dit kaliber met dergelijke loopbanen zo weinig ¤buffer hebben. Een woonhut met 200k overwaarde en wat ¤rootjes liquide. Heeft zijn leasebak moeten inleveren natuurlijk en financiert nu ook 30k mee voor een auto. Financiële planning doen we wel blijkbaar in het bedrijf maar niet privé.

Overigens het linkje in het bekijkdocument vd pitch naar Dun&B jaarrekening vd holding werkt niet. Toch enigszins benieuwd hoe het daar zit?

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 01-02-2024 13:24:42 ]
pi_212248469
Weer een nieuwe gve met linkje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met overwaarde op het huis maar zonder 2de hypotheek voor ons.
pi_212248484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:
De pizzeria van gve is vermoedelijk rond het weekend toch nog vol en kunnen de ondernemers verder. Investeringsbedrag was terug gezakt naar 100 euro per dag. Met de aanpassingen weer een boost gekregen
[ afbeelding ]
Inmiddels op 98.81% en nog ¤ 1.900,- te gaan, misschien zo al vol?
pi_212249039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 12:38 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Inmiddels op 98.81% en nog ¤ 1.900,- te gaan, misschien zo al vol?
Mag het hopen de eerste GVE in 8 maanden voor mij
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_212249349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 12:37 schreef Tjalala het volgende:
Weer een nieuwe gve met linkje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met overwaarde op het huis maar zonder 2de hypotheek voor ons.
Wel een leuk zaakje met potentie. Als je de recensies leest was het een leuke plek, maar de laatste tijd veel geklaag over de eigenaar. Die daarna bij elke recensie zijn commentaar schrijft. Getuigd niet van goed ondernemerschap. Maar goed, misschien kan deze nieuwe eigenaar de boel nog redden en de oude glorie terugbrengen. Wel jammer dat er geen tweede hypotheek wordt gevestigd, heeft misschien zijn redenen, maar had wel qua zekerheden een pluspuntje geweest.
pi_212249879
Faillissement To**ko P*a*ndan
Op 31-01-2024 is To**ko Pa***ndan te Uithoorn (Noord-Holland) door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr F.A.E. Diderich. Het insolventienummer van deze zaak is F.13/24/37. De (hoofd)activiteit van To**ko Pa**ndan is detailhandel (niet in auto’s).
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

Zekerheden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_212249973
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:23 schreef obligataire het volgende:
Faillissement To**ko P*a*ndan
Op 31-01-2024 is To**ko Pa***ndan te Uithoorn (Noord-Holland) door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr F.A.E. Diderich. Het insolventienummer van deze zaak is F.13/24/37. De (hoofd)activiteit van To**ko Pa**ndan is detailhandel (niet in auto’s).
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Bij welk platform heeft deze zaak een lening?
pi_212249996
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Bij welk platform heeft deze zaak een lening?
CCF.

De lening heeft na aftrek alle cashflow een saldo van plm. 70% dus 70K.
Komt waarschijnlijk goed na verkoop appartement.
Pecunia non olet
pi_212250008
Uitslag van stemronde W*ijs en van D*jk is ook binnen, 94.25% eens (voor de 2e lening). Betaalschema is aangepast en rentetermijn van februari bijgeschreven. Nu maar hopen dat de panden snel en goed verkocht worden.
pi_212250269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
CCF.

De lening heeft na aftrek alle cashflow een saldo van plm. 70% dus 70K.
Komt waarschijnlijk goed na verkoop appartement.
Zeker gelet op de gestegen WOZ waarde naar ¤372K (WOZ waardeloket) en een buurman die zijn woning heeft verkocht voor rond de ¤475K in najaar 2023. Al wens ik niemand toe om zijn of haar huis te verliezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie weet zou het voor hen ook een optie kunnen zijn dat ze het appartement aanhouden en de maandelijkse termijn (+/- ¤2K) voldoen vanuit loondienst. Het is krap, maar als je leeft van één inkomen, zou je met het tweede inkomen CCF kunnen betalen.
pi_212250416
nieuwe GVE, Hypothecair dedekt.
al 70% vol...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212250550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
CCF.

De lening heeft na aftrek alle cashflow een saldo van plm. 70% dus 70K.
Komt waarschijnlijk goed na verkoop appartement.
Ah zie nu net dat ik zelf ook in dit project zit. Met zoveel projecten ken je ze niet meer allemaal van naam.Zal inderdaad wel goed komen door hypotheek. We gaan zien met wat voor een voorstel Collin komt.
pi_212251114
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 15:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ah zie nu net dat ik zelf ook in dit project zit. Met zoveel projecten ken je ze niet meer allemaal van naam.Zal inderdaad wel goed komen door hypotheek. We gaan zien met wat voor een voorstel Collin komt.
Ze zijn al die tijd al vrij coulant geweest naar de ondernemer, ze wisten dat het toch wel goed zou komen en dat praat makkelijk natuurlijk :) Voor die 70K plus rente e.d. zou het kapitaalvernietiging zijn om het huis halsoverkop te moeten verkopen. Dus een regeling is het beste voor de mensen en voor ons uiteindelijk ook, 8% krijg je niet van de Rabobank. :)
Pecunia non olet
pi_212251488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:58 schreef pkaiser het volgende:
nieuwe GVE, Hypothecair dedekt.
al 70% vol...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vol.
pi_212251544
October stopt er ook ( bijna ) mee.


Hallo,

Deze week markeert een belangrijk moment in de geschiedenis van October.

We gingen van start in 2014, toen kredietverlening aan het MKB eindelijk niet langer het monopolie van de banken was. Begonnen met enkele tientallen van jullie, financierden we samen Alain Ducasse's Chocolaterie. Daarna kwamen de institutionele investeerders, de openstelling van andere landen en vele andere belangrijke mijlpalen. Vandaag hebben meer dan 40.000 van jullie een lening verstrekt aan KMO's met October. Hartelijk dank!

Een belangrijk element dat aan de basis lag van al deze activiteiten was de ontwikkeling van een technologisch instrument waarmee honderdduizenden kredietaanvragen kunnen worden geïnitieerd, gefilterd en verwerkt en waarmee een portefeuille kan worden beheerd die vandaag de dag meer dan een miljoen transacties per maand verwerkt.

Zoals jullie weten, omdat we er vaak over praten in onze nieuwsbrieven, hebben we vanaf 2021, met ons October Connect-aanbod, deze technologische tool beschikbaar gesteld aan andere financiers, banken of beheermaatschappijen, platforms in Frankrijk, Spanje en Italië. De maand October is dus georganiseerd rond drie activiteiten: het verstrekken van leningen, het beheer van portefeuilles en kredietverstrekkers en October Connect.

Vandaag kondigen we met trots aan dat een grote Franse speler in financiële software, Sopra Banking Software (meer dan 5.000 mensen die 1.500 financiële instellingen in 50 landen bedienen), October Connect overneemt om zijn SaaS-aanbod (Software as a Service) voor financiële instellingen uit te bouwen. Deze overname betekent dat onze tools in de nabije toekomst op zeer grote schaal zullen worden ingezet. Het vervult onze missie om KMO's beter te financieren.

Naast de overname is dit het begin van een samenwerking tussen Sopra Banking Software en October om de stabiliteit en ontwikkeling van het technologische platform in de toekomst te garanderen. Dit betekent dat u kunt blijven profiteren van alle tools die u momenteel tot uw beschikking hebt om uw portefeuille te beheren.

Deze verandering brengt ons ertoe na te denken over de toekomst van onze twee andere business lines, enerzijds loan origination en anderzijds portfolio- en kredietbeheer.

In het huidige economische klimaat en renteklimaat is het voor ons erg moeilijk om een voldoende volume aan nieuwe leningen te behouden om financieel break-even te draaien. De verwachtingen van investeerders zijn sterk gestegen, maar de terugbetalingscapaciteit van KMO's houdt geen gelijke tred. Daarom hebben we besloten om onze productiecapaciteit drastisch te verminderen. Als gevolg hiervan zal het aantal projecten dat op het platform wordt aangeboden sterk dalen.

Na de overdracht van onze technologie en met deze vermindering van het aantal projecten, wordt het beheer van uitstaande leningen en incasso's onze enige focus en blijft dit onze absolute prioriteit. Met onze Operations-teams die elke lening op de voet volgen en beheren, zullen we het rendement op je bestaande portefeuille blijven maximaliseren en de continuïteit van de terugbetalingen blijven garanderen.

Het Collections team blijft bestaan en wordt geleid door Julien Ramezani, die al bijna vanaf het begin een belangrijk onderdeel van October is. Ga voor meer informatie over zijn carrière naar deze blog.

Pablo Prévôt en Nicolas Check blijven uw belangrijkste contactpersonen voor alle vragen met betrekking tot uw portefeuille. U kunt dit artikel lezen voor meer informatie over hun missies en doelstellingen.

Ook het managementteam van October blijft zich inzetten om u te ondersteunen, met Olivier Goy, voorzitter van de Raad van Commissarissen, Patrick de Nonneville, CEO van October en Matthieu de Fréminville, directeur Operations, allen oprichters van October.

We willen graag onze dank uitspreken voor uw voortdurende steun in onze onderneming. Jullie hebben zeker vragen, en we staan allemaal tot jullie beschikking om ze te beantwoorden. In toekomstige nieuwsbrieven zullen we onze antwoorden op de meest gestelde vragen met jullie delen.

Met vriendelijke groeten

Het October team
pi_212251864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 11:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Bestemmingsplan probleem project WvjG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima wat mij betreft. Plausibel verhaal en ze komen er ruim op tijd mee. En ik wil de ondernemer niet het slachtoffer laten worden van mijn twijfels die ik nu bij het platform heb gekregen.
pi_212251866
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 15:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ze zijn al die tijd al vrij coulant geweest naar de ondernemer, ze wisten dat het toch wel goed zou komen en dat praat makkelijk natuurlijk :) Voor die 70K plus rente e.d. zou het kapitaalvernietiging zijn om het huis halsoverkop te moeten verkopen. Dus een regeling is het beste voor de mensen en voor ons uiteindelijk ook, 8% krijg je niet van de Rabobank. :)

Ik zie nu dat ze inderdaad al een jaar lopen te sukkelen met betalingen. Dan is Collin inderdaad coulant geweest. Het is geen B.V. dus het faillissement zal er dus ook privé in hakken. Afijn we gaan het zien hoe dit opgelost wordt.
pi_212252915
Hele snelle stemming
quote:
Vanochtend hebben wij u gemaild met een verzoek tot verlenging van project Bloem- en Groencentrum Ouddorp. Inmiddels hebben we hiervoor al het akkoord van een gewogen meerderheid bereikt. Het project zal dus verlengd worden met maximaal 7 maanden. De ondernemer kan de financiering eerder boetevrij aflossen.

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Bij vragen horen wij graag van u.
pi_212254584
SIG/Nieuwk***op Zuid*einde

Zoals eerder werd ingeschat, blijkt dat de projecteigenaar van dit project nog niet heeft afgelost. Wij hebben geen verwachte datum van hem vernomen.

Wij zijn onze hypotheek aan het uitwinnen met de gerechtsdeurwaarder en (veiling)notaris om te zorgen dat door jou gedane investering zo snel mogelijk wordt terugbetaald.


Iemand hier die graag mooi aan het water wil wonen? :!
Pecunia non olet
pi_212254637
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:12 schreef Collin63 het volgende:
October stopt er ook ( bijna ) mee.
Hallo,
Deze week markeert een belangrijk moment in de geschiedenis van October.
Geen dag te vroeg.
Pecunia non olet
pi_212254800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik zie nu dat ze inderdaad al een jaar lopen te sukkelen met betalingen. Dan is Collin inderdaad coulant geweest. Het is geen B.V. dus het faillissement zal er dus ook privé in hakken. Afijn we gaan het zien hoe dit opgelost wordt.
Geen B.V., dan zal het verkoop worden. Eerder werd nog gesproken over meewerken aan een minnelijke verkoop....
Pecunia non olet
pi_212259489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:32 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Prima wat mij betreft. Plausibel verhaal en ze komen er ruim op tijd mee. En ik wil de ondernemer niet het slachtoffer laten worden van mijn twijfels die ik nu bij het platform heb gekregen.
Deze was inderdaad netjes op tijd, woensdag was er echter bij het platform ook 1 die afgelopen zondag afgelost had moeten worden... Deze werd ook snel aangenomen.
pi_212259601
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 06:57 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Deze was inderdaad netjes op tijd, woensdag was er echter bij het platform ook 1 die afgelopen zondag afgelost had moeten worden... Deze werd ook snel aangenomen.
Het is natuurlijk wel in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de ondernemer om verlenging aan te vragen, dat kan je een platform niet kwalijk nemen.
pi_212260030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 07:45 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de ondernemer om verlenging aan te vragen, dat kan je een platform niet kwalijk nemen.
Het is de verantwoordelijkheid van het platform om een paar maanden voor het aflopen van lening met aflossingsvrij deel om te informeren bij klant hoe hij dit gaat afwikkelen. Platform kan dan indien nodig ook herfinanciering aanbieden. Is commercieel ook interessant. Op die manier hoeven er geen echte verrassingen te zijn.
pi_212260482
Altijd leuk als met ons geld een leningnemer laat weten dat het een succes is geworden. Daar doen we het { ook } voor!

Beste investeerder,

Via deze weg willen wij u informeren over de aflossing van Bikken & Bakken met leningnummer 31217.

Onderstaand treft u een bericht van de ondernemer:

Beste investeerder,

Gister is de laatste aflossing en rente van onze rekening afgeschreven. Vijf jaar en drie maanden geleden heeft u, middels een investering, ervoor gezorgd dat we door hebben kunnen groeien naar het huidige niveau. Een gezond winstgevend bedrijf met lokale en zelfs regionale bekendheid.
De laatste vijf jaar zijn zeker niet eenvoudig geweest. Zeker de covid19-periode is een echte gamechanger gebleken.
Het was zeker niet altijd makkelijk en vergde veel ‘’ondernemerschap’’ , maar we hebben ons met vlag en wimpel er doorheen gesleept.

Mede namens mijn vrouw en zakenpartner Conny, wil ik u bedanken voor uw vertrouwen in ons en in Bikken&Bakken.

Zonder uw investering waren we zeker niet zo ver gekomen.

Een hartelijke groet,

Jan van Riel
pi_212262362
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 08:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Het is de verantwoordelijkheid van het platform om een paar maanden voor het aflopen van lening met aflossingsvrij deel om te informeren bij klant hoe hij dit gaat afwikkelen. Platform kan dan indien nodig ook herfinanciering aanbieden. Is commercieel ook interessant. Op die manier hoeven er geen echte verrassingen te zijn.
Dit inderdaad, en op 31-10-23 liet men ook al zien hiermee bezig te zijn om te hopen tot een eventuele aflossing voor einde jaar ivm fiscale voordeel voor ons.

Voor de Zeeuwen onder ons, of de investeerders die toevallig op 21-2-24 in Zeeland zijn Zie ik dat er een aanmeldingsformulier voor een investeerdersevent is op de website van WVJG inclusief mogelijkheid tot inschrijving voor een exclusief project.

https://waardevoorjegeld.nl/aanmeldformulier-zeeuwse-event
pi_212264200
CRE:

quote:
Ontwikkeling Zoetermeer
01-02-2024
Afgelopen woensdag heeft het passeren plaatsgevonden. Na ontvangst van de gelden wordt u als investeerder van deze propositie door de notaris afgelost. Uw investering is rentedragend t/m de aflossingsdatum.
Mooi, dat leek toch even een hoofdpijnproject te worden maar is uiteindelijk goedgekomen (project is voor het onverkochte deel aan de aannemer verkocht).
pi_212264348
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
CRE:
[..]
Mooi, dat leek toch even een hoofdpijnproject te worden maar is uiteindelijk goedgekomen (project is voor het onverkochte deel aan de aannemer verkocht).
Was inderdaad een minder project dan vooraf gedacht. Mijn laatste project bij CRE. Weer een platform naar het archief.
pi_212264461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Was inderdaad een minder project dan vooraf gedacht. Mijn laatste project bij CRE. Weer een platform naar het archief.
Voor mij ook de laatste, opgeruimd staat netjes. Ik zag pas later dat het vrij dure appartementen werden, terwijl het niet de meest aantrekkelijke buurt van Zoetermeer is. En het kwam net te laat op de markt natuurlijk, toen de huizenprijzen al snel wat gingen dalen.
pi_212264557
Nieuwe Collin voor de gelovigen: https://www.collincrowdfu(...)uw-koog-aan-de-zaan/

Als het bestemmingsplan al gewijzigd was en vergunning verleend had ik wel mee willen doen. Nu is voor mij risico te groot. Bovendien denk ik dat dat als het vergunningen traject eventueel met succes achter de rug is we vrijwel direct bedankt worden en zonder extra vergoeding aan de kant geschoven worden. Dus laat deze aan me voorbij gaan en wacht op project dat beter bij mij past.

[ Bericht 24% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-02-2024 14:52:47 ]
pi_212264667
quote:
Nee, dit transformatie project van 9 tot 36 maanden met 1e hypotheek is toch juist voor de ongelovige? :P

Transformatie kerkgebouw Koog aan de Zaan
¤ 1.000.000 | 8,0% rente | 36 maanden
pi_212264682
Volmacht Curaçao
quote:
Je hebt geïnvesteerd in het project aan de Graaf Balderikstraat 109 in Rotterdam. Op dit moment zijn wij in afwachting van een volmacht die getekend moet worden op Curaçao voordat er een passage ingepland kan worden bij de notaris. Voor de tussen liggende periode zal er rente betaald worden vanuit de projecteigenaar. Zodra de passagedatum bekend is gaan wij de gelden opvragen. De rente betaalverplichting zal ingaan per 10 februari 2024.
pi_212264713
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Nee, dit transformatie project van 9 tot 36 maanden met 1e hypotheek is toch juist voor de ongelovige? :P

Transformatie kerkgebouw Koog aan de Zaan
¤ 1.000.000 | 8,0% rente | 36 maanden
De ongelovigen laten deze volgens mij links liggen. :)
pi_212264894
Niet veel gelovige gaan investeren in de ontmanteling van een kerk.
Ook de door Collin opgegeven ltv van 80% is natuurlijk een onzin verhaal.
Gelovig of niet zelf doe ik ook niet mee want de rente voor een dergelijke toch risicovol project is gewoon véél te laag, ondanks de H.A.
pi_212265621
quote:
Linkje voor de gelovigen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212265847
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:18 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Linkje voor de gelovigen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.fundainbusine(...)-boschjesstraat-115/
pi_212265878
Als ik het goed lees wordt hier HCN genaaid door een ondernemer.

Geachte investeerder,

De afgelopen maanden zijn wij bezig geweest om middels een makelaar een koper te vinden voor Restaurant Annabel.

Er waren meerdere gegadigden en een verkoop lag de afgelopen maand ook binnen handbereik. Met deze verkoop had nagenoeg onze gehele vordering ineens voldaan kunnen worden. Tussentijds was er echter ook door de belastingdienst beslag gelegd bij deze onderneming. Aangezien de vordering van de belastingdienst preferent is boven ons had dit roet in het eten kunnen gooien voor een eventuele verkoop. Na intensieve communicatie met de belastingdienst hebben wij een afkoopsom kunnen onderhandelen. Op dezelfde dag dat wij het akkoord met de belastingdienst hadden bereikt, heeft de ondernemer echter er voor gekozen zijn onderneming failliet te laten verklaren.

Afgelopen week (23 januari 2024) heeft de rechter het faillisement uitgesproken. Alle eerdere inspanningen zijn daarmee helaas teniet gedaan. Onze vordering is nu ingediend bij de toegewezen curator. Wij hebben de curator ervan op de hoogte gesteld dat wij een akkoord hadden met de belastingdienst en dat er een koper voor de onderneming klaarstond. Het is nu echter aan de curator of hij dit traject nog een kans wil geven. Tot op heden hebben wij helaas nog niets vernomen van de curator.

Door het faillisement kunnen wij nu (voorlopig) geen verdere acties ondernemen.

Zodra er relevante ontwikkelingen zijn dan zullen wij u daarvan op de hoogte stellen middels een status update.


Met gastvrije groet,

Horeca Crowdfunding Nederland
pi_212265947
Ccf
Meerzorgen weer een pandje verkocht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212266080
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als ik het goed lees wordt hier HCN genaaid door een ondernemer.

Geachte investeerder,

De afgelopen maanden zijn wij bezig geweest om middels een makelaar een koper te vinden voor Restaurant Annabel.

Er waren meerdere gegadigden en een verkoop lag de afgelopen maand ook binnen handbereik. Met deze verkoop had nagenoeg onze gehele vordering ineens voldaan kunnen worden. Tussentijds was er echter ook door de belastingdienst beslag gelegd bij deze onderneming. Aangezien de vordering van de belastingdienst preferent is boven ons had dit roet in het eten kunnen gooien voor een eventuele verkoop. Na intensieve communicatie met de belastingdienst hebben wij een afkoopsom kunnen onderhandelen. Op dezelfde dag dat wij het akkoord met de belastingdienst hadden bereikt, heeft de ondernemer echter er voor gekozen zijn onderneming failliet te laten verklaren.

Afgelopen week (23 januari 2024) heeft de rechter het faillisement uitgesproken. Alle eerdere inspanningen zijn daarmee helaas teniet gedaan. Onze vordering is nu ingediend bij de toegewezen curator. Wij hebben de curator ervan op de hoogte gesteld dat wij een akkoord hadden met de belastingdienst en dat er een koper voor de onderneming klaarstond. Het is nu echter aan de curator of hij dit traject nog een kans wil geven. Tot op heden hebben wij helaas nog niets vernomen van de curator.

Door het faillisement kunnen wij nu (voorlopig) geen verdere acties ondernemen.

Zodra er relevante ontwikkelingen zijn dan zullen wij u daarvan op de hoogte stellen middels een status update.


Met gastvrije groet,

Horeca Crowdfunding Nederland
Bedankt voor het delen. Geeft maar weer eens een bevestiging van de meer dan uitstekende werkwijze van HCN in dit soort gevallen. Ik zit zelf niet in dit project, maar heb de naam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van de ondernemer wel op mijn interne zwarte lijst gezet.

Nu we het toch over HCN hebben:
vanmiddag ook een update over de voetballer met sushi-tent, daar zitten ze ook actief achteraan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')