abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8497220
Wat the fuck is dit dan weer?????

Lees ik net in een ander topic op de frontpage dat hier en daar (op scholen bijvoorbeeld) het dragen van de Nederlandse (???!?!?!?!) vlag op kleding verboden!!! WHAT THE FUCK!!!

Het zou rechts extremisme uitdragen! Hoe diep kan een volk zinken zeg..... .... Welk ander land ter wereld verbiedt het eigen volk het dragen van de vlag van het eigen land, omdat het agressief over zou kunnen komen tegen de allochtone bevolking???

Is dit een relikwie uit de goede oude linkse gedachtenpolitieke tijd? Of geldt deze norm tegenwoordig ook nog?

Ik kom er stiekem toch voor uit hoor... Ik BEN Nederlands, ik HOU VAN Nederland, en ik ben trots op Nederland!

wordt ik nu aangeklaagd door KAFKA of zo???

fashizzle homebizzle!
pi_8497231
Patriotisme is in Nederland nu eenmaal een vies woord en iets waar je je voor moet schamen.

En de mening van die paar extreem-rechtse idioten die denken met zulken kleding een statement te maken verander je heus niet door ze te dwingen andere kleding aan te trekken.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8497278
Het is onzin, veel gaste hebbe ook een turkse/marokaanse of een andere vlag op hun mouw.
Dus wij mogen het ook!!!
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:16:14 #4
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_8497283
Idd belachelijk... een beetje nationalisme is nix mis mee..
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:17:31 #5
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_8497295
ik heb de schotse vlag ben ik nu ook rechts extremist?
pi_8497306
Alle kleding uit de winkel waar een Amerikaanse vlag opstaat!!!!
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:19:49 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_8497317
Het is toch geen geheim dat bomberjack met nederlands vlaggetje voor rechts extremisme staat. Laten elkaar nu geen mietje noemen. Het zou hypokriet zijn als we van de prins geen kwaat zouden weten. Ik ben echt niet links georienteerd. Maar iedereen kent de symbolen. Of gaan we nu ook al beweren dat de middelvinger opsteken een vriendelijkheids groet is.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:20:35 #8
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_8497328
In spanje als je bijvoorbeeld op de mouw van je jas aan de bovenkant een spaanse vlag draagt word het je ook niet altijd in dank afgenomen omdat het doet denken aan de tijd van franco!
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_8497346
quote:
een beetje nationalisme is nix mis mee..
Religion : Mankind's worst invention !
pi_8497351
Zou het raar zijn als ik als donkere nederlander een nl vlag op me mouw plak?
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_8497374
De bomber/vlag-combi zal inderdaad wel geassocieerd kunnen worden met extreemrechtse ideeen. Maar deze ideeen zijn naar mijn mening bij de wet niet verboden, evenals extreem linkse ideeen. Zolang binnen de grenzen van de wet wordt gewerkt. En realiseer je wel dat je het hebt over het dragen van een afbeelding van de Nederlandse vlag, IN NEDERLAND!

Dus denk eens na over de triestheid van een verbod. Dat noem ik nou Nederland in de dwangbuis van de eigen overdreven moralen....

fashizzle homebizzle!
pi_8497375
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:21 schreef Flierp het volgende:

[..]

Wat is er verkeerd aan? Zolang het maar niet extreem word.
pi_8497376
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:18 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Alle kleding uit de winkel waar een Amerikaanse vlag opstaat!!!!
dat scheelt idd vet ruimte als ze dat doen, en daar mogen we dan wel mee lopen
pi_8497393
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:21 schreef Flierp het volgende:

[..]

waarom moet hier op worden gekost??? Jij ergert je ook aan de oranje shirts op de banken van Nederland-Duitsland? Of de hossende fans in oranje-shirts bij de Davis-Cup? Ga je schamen man, stel je niet zo aan....
fashizzle homebizzle!
pi_8497394
Is idd achterllijk.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:25:57 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_8497406
Triest is het verbod inderdaad. Niet omdat het geen nationalisme uit zou dragen, maar omdat er niets gedaan wordt aan het dragen van bijvoorbeeld de drie halve manen of een gewoven ster.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:26:39 #17
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_8497413
Persoonlijk ben ik niet echt trots op de Nederlandse historie.

Denk eens aan het uit vinden van apartheid en de slavenhandel.

pi_8497421
Ik vind het onzin ik heb in de 2e ofzo ook een bomgbr met NL-vlag gedragen .. omdat nederland cool was omdat wij Gabber hadden/hebben... daarom eigenlijk .. ik denk niet dat ik dan gelijk extreem-rechts ben... Al hoewl van mijgen mogen ze de helft van de allochtonen het land uitflikkeren ...
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:28:10 #19
34974 trigt013
pi_8497423
wat dacht je van concentratiekampen. ook zo'n mooie nederlandse uitvinding. Aan het einde van de Gabber periode werd de groep overspoelt door racisten. Is dat de groep waar je je aan zou willen meten.
pi_8497440
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:28 schreef trigt013 het volgende:
wat dacht je van concentratiekampen. ook zo'n mooie nederlandse uitvinding
Please zeg...1940-1945 is voorbij...de Nederlandse vlag mag gerust op de kleding....anders heeft het Nederlands elftal een probleem....
Hoi.
pi_8497446
Dus ook alle vliegeniers zijn neo nazi.
pi_8497450
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:25 schreef ibrahimovic het volgende:
Jij ergert je ook aan de oranje shirts op de banken van Nederland-Duitsland?
check
Of de hossende fans in oranje-shirts bij de Davis-Cup?
check
Nationalisme is een fase waar een beschaafde maatschappij vanzelf (hopelijk) overheen groeit. Het is het prachtige verschil tussen zelfvertrouwen en de schijn van zelfvertrouwen door tegen iedereen te vertellen hoe geweldig je wel niet bent, in de hoop dat je dan ook geweldig bent.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_8497454
quote:
wat dacht je van concentratiekampen. ook zo'n mooie nederlandse uitvinding. Aan het einde van de Gabber periode werd de groep overspoelt door racisten. Is dat de groep waar je je aan zou willen meten.
Die hebben de Britten eind 19e eeuw uitgevonden in Zuid-Afrika, daar werden toen vooral boeren van Nederlandse komaf ingestopt.

Ik zou je geschiedenisboekjes weer eens erbij nemen.

pi_8497455
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:26 schreef Coolgoza het volgende:

Ja maar dat is het verleden. Denk aan wat we uitgevonden hebben. Ik noem de gloeilamp o.a . TRouwens als ze mij zoiets zouden verbieden zou ik er net mee lopen
pi_8497459
ff quoten

Geplaatst door trigt013 is toch geen geheim dat bomberjack met nederlands vlaggetje voor rechts extremisme staat. Laten elkaar nu geen mietje noemen. Het zou hypokriet zijn als we van de prins geen kwaat zouden weten. Ik ben echt niet links georienteerd. Maar iedereen kent de symbolen. Of gaan we nu ook al beweren dat de middelvinger opsteken een vriendelijkheids groet is.
end quote

waarom is dat extreem rechts dan ...

kom op zeg wat houd die maroc vlag achterop dat jasje van je marokaanse buurman dan in ????????
pure klinklare onzin wat je verkondigd.
dus ik mag als NEDERLANDER geen klein langwerpig rood wit blauw vlaggetje op een zeg spijkerjasje dragen omdat dit extreem rechts zou zijn of liever in zulke bewoordingen die jij gebruikt een NEO NAZI ..
nou in dat geval laat ik het dan lekker wezen ok
ik laat het linkse tuig dan links liggen
maar even dit vooropgesteld mijn huidige vriendin is peruaanse ...negen van de tien vrienden van mij zijn of marokaans of surinaams ....
en denk je nou echt dat die met een NEO NAZI zouden omgaan of liever gezegd andersom
word eens wakker man haal die domme zooi eens uit je ogen
dit vlaggetje of het nu op een bomberjack zit of niet heeft totaal niks te maken met extreem rechts ....dan kunnen we vanaf nu de nederlandse driekleur in de ban doen en niet meer gebruiken ( koninginendag - 4 en 5 december en alle andere dagen dat we mogen of moeten vlaggen)
laten we een nieuwe vlag maken met alle vlaggen van de wereld zijn we van al dit soort gelul af
gaat om wat er in je hoofd zit en niet wat je aan kleding draagt
extreem links of rechts is al gek genoeg en nu nog extreme kleding doormiddel van een VLAGGETJE , weet je nog een oplossing we dragen vanaf nu geen kleding meer ...
een mens dat normaal kan denken ziet heus wel in wat het betekent een vlaggetje op je mouw of op je voorhoofd ....trots zijn op waar je woon
ik ben Nederlander en ben daar trots op .........heb meer het idee dat elke linkse lul in nederland hier problemen mee heeft blijf lekker met die muur voor je kop lopen

zaterdag 15 februari 2003 @ 17:33:35 #26
34974 trigt013
pi_8497501
Ook die maroc en turkse vlaggetjes zijn racistisch, Ze zijn verzonnen om het rassen onderscheid te maken. Maar "Two wrongs don't make a right". Nederlands hebben trouwen in Zuid Afrika de concentratie kampen uitgevonden om hun slavenhandel lucratiever te maken. Pak diezelfde geschiedenis boeken er nogmaals er eens bij.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:34:28 #27
19558 d10n
Interstate 78
pi_8497513
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:26 schreef Coolgoza het volgende:

Nee, de Marokkanen, dat was vroeger fijn volk... Of de Noren, ook van die zeerovers
En dan noem ik er maar random twee.

Natuurlijk is Nederland niet altijd braaf geweest in de loop van de geschiedenis, maar bijna elk land heeft wel enkele vlekken op haar witte laken.

In Nederland moet je met een vlag van je land op je jas mogen lopen als je daar zin in hebt. Een allochtoon die -alleen daaraan- aanstoot neemt is imho een .

Drie kale bomberjackers met een nederlandse vlag erop die de bewuste allochtoon op de korrel nemen, das een ander verhaal.

Music is my destiny...
pi_8497526
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:33 schreef trigt013 het volgende:
Nederlands hebben trouwen in Zuid Afrika de concentratie kampen uitgevonden om hun slavenhandel lucratiever te maken. Pak diezelfde geschiedenis boeken er nogmaals er eens bij.
Wat een onzin, hoe maak je slavenhandel lucratiever door mensen op te sluiten en uit te hongeren? Het was juist in hun belang om deze arbeidskrachten zo snel en gezond mogelijk in de nieuwe wereld te krijgen.
pi_8497535
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:30 schreef Whiteshark het volgende:
ff quoten
Heel veel tekst

heb meer het idee dat elke linkse lul in nederland hier problemen mee heeft blijf lekker met die muur voor je kop lopen

Helemaal mee eens
pi_8497552
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:35 schreef Strolie75 het volgende:
Wat een onzin, hoe maak je slavenhandel lucratiever door mensen op te sluiten en uit te hongeren? Het was juist in hun belang om deze arbeidskrachten zo snel en gezond mogelijk in de nieuwe wereld te krijgen.
Door concentratiekamp niet de bijbetekenis "vernietigingskamp" in te laten houden kom je al een heel eind. Volgens mij zijn de twee betekenissen alleen niet meer echt te scheiden, zoals trigt013 probeert (denk ik).
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:37:22 #31
34974 trigt013
pi_8497554
Ze werden doorverkocht door de nederlanders aan mensen die ze nodig hadden in de nieuwe wereld. Hoe kleiner de opervlakte en de inversteringskosten waren (kleine kampen met veel mensen en weinig voeding geven) hoe groter de winsten. Als ze er maar tijdens de verkoop goed genoeg uit zagen. Wat kon het de nederlanders schelen of ze de reis overleefde. Ze waren dan toch al verkocht
pi_8497565
Echt belachelijk. Je moet toch gewoon met een nederlandse vlag kunnen lopen. Er zijn toch ook zolveel mensen met een amerikaanse vlag op hun kleding, of met zon maantje slaat echt nergens op. Typisch nederland weer.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:40:49 #33
34974 trigt013
pi_8497592
Het gaat mij ook niet om de objectiviteit (bomberjack met vlag) maar de subjectiviteit (racisme met een symbool uitdragen). Als je gewoon nationalistisch wil zijn. Heel goed. Als je alleen maar wilt haten en haat wilt zaaien. Heel fout. Ga bij jezelf te raden wat de motieven zijn. Maar zo'n school ziet toch heel vaak foute motieven. Bij alle partijen.
pi_8497602
quote:
Ook die maroc en turkse vlaggetjes zijn racistisch, Ze zijn verzonnen om het rassen onderscheid te maken. Maar "Two wrongs don't make a right". Nederlands hebben trouwen in Zuid Afrika de concentratie kampen uitgevonden om hun slavenhandel lucratiever te maken. Pak diezelfde geschiedenis boeken er nogmaals er eens bij.
ik ken de nederlandse geschiedenis heel goed ...nederlandsindie dan de knil soldaatjes
racisme is wat er in je hoofd zit en niet wat je aan kleding draagt
ik ben mentalist oordeel op iemands mentaliteit , is dat verkeerd
nederlanders hebben genoeg uitgehaald in het verleden ...alleen jammer dat je er zelden iets van terug ziet in de nederlandse geschiedenis boekjes op scholen
ja de duitsers wat die wel niet verkeerd gedaan hebben ( praat niet goed dat er 6.000.000 joden zijn vermoord en weet ik hoeveel gevangen gemarteld) maar daarom waren er misschien ook wel goede dingen te vinden
neem het comunisme van het voormalige sovjet rijk
ook hele mensen massas verdwenen praat ik ook niet goed maar misschjien ook wel goede dingen te vinden in het marxisme
maar dit vlaggetjes probleem word te groot gemaakt
kappen met die discussie laat mij me vlaggetje dragen als ik daar behoefte aan heb het zal mijn werk niet kunnen beinvloeden zoals een chador dat wel zou doen .....
pi_8497603
quote:
"ze zijn berzonnen om het rassen onderscheid te maken". Volgens mij heb jij er weinig kaas van gegeten vriend. Kijk je geschiedenisboeken er maar op na. Ik citeer nogmaals jouw quote: "Vlaggen zijn bedoeld om het rassen onderscheid te maken". Dus er mogen NERGENS meer vlaggen worden getoond?? Sjesus zeg, mensen met een dergelijk bord voor het hoofd moeten maar eens gaan nadenken over belangrijke zaken ipv elk mierenneukerig detail te gaan afzeiken....
fashizzle homebizzle!
pi_8497613
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:16 schreef Spina1 het volgende:
Idd belachelijk... een beetje nationalisme is nix mis mee..
Dat zou ik niet willen beweren, maar het kan ook best vermakelijk zijn.

geen grappen over Jeltje aub

[Dit bericht is gewijzigd door sineloco op 15-02-2003 21:06]

zaterdag 15 februari 2003 @ 17:43:46 #37
34974 trigt013
pi_8497620
sommige willen echt niet lezen wat er staat, maar vooral hun eigen mening vast houden BOMBERJACK MET VLAGGETJES ZIJN VERZONNEN UIT RASISTISCHE OORSPRONG, ieder ander die ze erna zijn gaan dragen zijn eigenlijk kortgezegd meelopers.

Trouwens Ibrahim, je hebt groot gelijk.

zaterdag 15 februari 2003 @ 17:46:20 #38
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_8497655
Vlaggetjes zijn goed zolang het maar niet door foute personen word gedragen!
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_8497659
Ik wil ook zo een vlaggetje op me mouw, en als ik wist waar ik hem kon krijgen, dan zit ie ook snel op me mouw ook, schijt aan wat iedereen er van denkt, als allochtonen het ook mogen, waarom mag ik het dan niet? Oprotten kunnen ze, omdat ik in me eigen land ben mag het niet, is dat niet beetje krom, ik vind dat het eerder andersom moet zijn
pi_8497676
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:43 schreef trigt013 het volgende:
sommige willen echt niet lezen wat er staat, maar vooral hun eigen mening vast houden BOMBERJACK MET VLAGGETJES ZIJN VERZONNEN UIT RASISTISCHE OORSPRONG, ieder ander die ze erna zijn gaan dragen zijn eigenlijk kortgezegd meelopers.
Het symbool Bomberjack met vlaggetje:
  • Bomberjack bestond daarvoor al.
  • Vlaggetje bestond daarvoor ook al.
  • De combinatie is geniaal, ik hoop dat iemand er patent op heeft aangevraagd want het vereist toch echt een genie om erop te komen deze twee te combineren.
  • Door veel mensen met gelijke ideëen die dit symbool uitdroegen wordt het symbool nu geassocieerd met rechts-extremisme, en dus niet met racisme.

Oorzaak en gevolg in de juiste volgorde houden is wel erg moeilijk, hè?

[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 15-02-2003 17:48]

pi_8497677
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:43 schreef trigt013 het volgende:
    man man man .......nee ik sta open voor dat soort shit .......ik lees weldegelijk wat er staat
    en dan zou het daaruit ontstaan zijn dan nog
    wie zegt dat die gasten op die school of ik van die ideeen heeft

niemand
    het zit in de persoon zijn hoofd en niet op zijn mouw
    en als die maroc of turkse nederlander dat niet geplaatst vind zou die eens normaal in discussie moeten gaan met zon persoon en eens kijken of die persoon idd rechts extremist is
    nee die gasten gaan wel met ze 20én om je heen staan en vragen JIJ PROBLEEM en vervolgens met ze allen op gaan stampen

pi_8497688
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:46 schreef Markster het volgende:
    Ik wil ook zo een vlaggetje op me mouw, en als ik wist waar ik hem kon krijgen, dan zit ie ook snel op me mouw ook, schijt aan wat iedereen er van denkt, als allochtonen het ook mogen, waarom mag ik het dan niet? Oprotten kunnen ze, omdat ik in me eigen land ben mag het niet, is dat niet beetje krom, ik vind dat het eerder andersom moet zijn
    pi_8497690
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:46 schreef Markster het volgende:
    kijk eens bij een dump
    maak er zelf een stukje rood wit en blauwe stof
    pi_8497705
    trouwens die rood wit blauwe trui van Gsus is super gaaf!!!
    pi_8497718
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:49 schreef IrfieJ het volgende:
    trouwens die rood wit blauwe trui van Gsus is super gaaf!!!
    pas wel op dat je hem niet op de verkeerde plaats draagt
    pi_8497729
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:48 schreef Whiteshark het volgende:

[..]

kijk eens bij een dump
    maak er zelf een stukje rood wit en blauwe stof

ja dat kan op zich wel, zelf maken

Maar ik zeg wel: boeit me geen reet wat adneren er van denken, maar ik weet cker dat ik binnen een week inmekaar geslagen ben. Daar heb ik weer wat minder zin in eigenlijk..

Maar goed, het is zowiezo allemaal zo krom, het wordt zo gezien: links is goed, en rechts is fout, als je wil dat er minder allochtonen in nederland zijn, ben je racist, maar die mensen die dat zeggen moeten echt een het woord racist opzoeken, want een racist is heeeeel wat anders dan ik en vele anderen rechtse mensen in nederland.

pi_8497777
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:50 schreef Markster het volgende:

[..]

ja dat kan op zich wel, zelf maken

Maar ik zeg wel: boeit me geen reet wat adneren er van denken, maar ik weet cker dat ik binnen een week inmekaar geslagen ben. Daar heb ik weer wat minder zin in eigenlijk..

Maar goed, het is zowiezo allemaal zo krom, het wordt zo gezien: links is goed, en rechts is fout, als je wil dat er minder allochtonen in nederland zijn, ben je racist, maar die mensen die dat zeggen moeten echt een het woord racist opzoeken, want een racist is heeeeel wat anders dan ik en vele anderen rechtse mensen in nederland.

kijk wie word er nu bang gemaakt ?????
    wij , je mag niet rechts zijn in nederland want dat is eng, links is goed daar mag je alles in zeggen en doen maar owee.als je iets teveel naar rechts zit dan heb je een probleem
    eng land eigenlijk dat nederland ..denk nu aan het goede doel is er leven op pluto
    misschien toch maar eens gaan overwegen te gaan emigreren
    want vrijheid van meningsuiting mag niet in nederland zolang je rechts van het midden zit
    pi_8497831
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:54 schreef Whiteshark het volgende:

[..]

kijk wie word er nu bang gemaakt ?????
    wij , je mag niet rechts zijn in nederland want dat is eng, links is goed daar mag je alles in zeggen en doen maar owee.als je iets teveel naar rechts zit dan heb je een probleem
    eng land eigenlijk dat nederland ..denk nu aan het goede doel is er leven op pluto
    misschien toch maar eens gaan overwegen te gaan emigreren
    want vrijheid van meningsuiting mag niet in nederland zolang je rechts van het midden zit

Maar als je emigreert ben je zelf ook allochtoon

Maar het is gewoon zo dat ik niet gewelddadig ben en ook helemaal niet sterk ofzo (heb bijna nog nooit gevochten dus weet eigenlijk niet) maar marrokanen enzo zijn dat wel (de jongeren dan) en bij het minste dingetje wat hun niet aanstaat ben je al de lul en komen ze met ze tienen op je af, nou probeer dat maar tegen te houden

pi_8497865
    Mijn plan was sowieso om als ik oud genoeg daarvoor ben (ik weet het foute uitdrukking) te emigreren naar Australie of zo en dan ergens midden in het land waar de volgende buur 2 km verder weg woont. Voila, je hebt een eindelijk heel veel ruimte voor jezelf.
    pi_8497871
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:57 schreef Markster het volgende:

[..]

Maar als je emigreert ben je zelf ook allochtoon

Maar het is gewoon zo dat ik niet gewelddadig ben en ook helemaal niet sterk ofzo (heb bijna nog nooit gevochten dus weet eigenlijk niet) maar marrokanen enzo zijn dat wel (de jongeren dan) en bij het minste dingetje wat hun niet aanstaat ben je al de lul en komen ze met ze tienen op je af, nou probeer dat maar tegen te houden

is dat erg om allochtoon te wezend an...ik kan mezelf aanpassen ...is nog wel eens moeilijk voor andere bevolkingsgroepen.
    mijn vriendin is peruaans ( zit helaas nog in peru ) maar ben wel al begonnen met een cursus spaans ...
    end at tegen houden ja is niet zon groot probleem .....zwaardere straffen na drie keer gestrafd te wezen terug sturen naar der tweede vaderland .......ohjee nu zullen de linkse kids wel weer op de bres springen
    want dit is wel heel erg rechts uit het midden
    pi_8497893
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:01 schreef Whiteshark het volgende:

[..]

is dat erg om allochtoon te wezend an...ik kan mezelf aanpassen ...is nog wel eens moeilijk voor andere bevolkingsgroepen.
    mijn vriendin is peruaans ( zit helaas nog in peru ) maar ben wel al begonnen met een cursus spaans ...
    end at tegen houden ja is niet zon groot probleem .....zwaardere straffen na drie keer gestrafd te wezen terug sturen naar der tweede vaderland .......ohjee nu zullen de linkse kids wel weer op de bres springen
    want dit is wel heel erg rechts uit het midden

Nee, het allochtoon zijn zelf is helemaal niet erg, was ook maar een grapje, het is gewoon het feit dat het er te veel kunnen zijn, en ook hoe ze zich gedragen.
    pi_8497930
    Mooi icoon
    Neuj
    pi_8497940
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:05 schreef HenkieSpankie het volgende:
    Mooi icoon
    had ik ook
      zaterdag 15 februari 2003 @ 18:07:22 #54
    33367 Miiso
    aka Phuctivity
    pi_8497964
    voor mijn part plakken ze de hele wereldbol op hun kleding i really dont give a F**K ieder zn eigen mening en eigen waarden.........
    XBOX360 Gamertag: Phuctivity
    pi_8497990
    Schop naar OOG
      zaterdag 15 februari 2003 @ 18:13:09 #56
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8498056
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:12 schreef ibrahimovic het volgende:
    Wat the **** is dit dan weer?????

Lees ik net in een ander topic op de frontpage dat hier en daar (op scholen bijvoorbeeld) het dragen van de Nederlandse (???!?!?!?!) vlag op kleding verboden!!! WHAT THE ****!!!

Het zou rechts extremisme uitdragen! Hoe diep kan een volk zinken zeg..... .... Welk ander land ter wereld verbiedt het eigen volk het dragen van de vlag van het eigen land, omdat het agressief over zou kunnen komen tegen de allochtone bevolking???

Is dit een relikwie uit de goede oude linkse gedachtenpolitieke tijd? Of geldt deze norm tegenwoordig ook nog?

Ik kom er stiekem toch voor uit hoor... Ik BEN Nederlands, ik HOU VAN Nederland, en ik ben trots op Nederland!

wordt ik nu aangeklaagd door KAFKA of zo???

Ja, het is de schuld van de Linkse Gedachtenpolitie. Deze lieden hebben jarenlang mensen de mond gesnoerd. Als die arme mensen willen discrimineren en generaliseren, dan moet dat toch gewoon kunnen? Niets mis mee, toch? En natuurlijk komen die Linkse Lui altijd weer met die Hitler-vergelijking als je een kwetsende opmerking maakt over joden of allochtonen.

Stem tegen de Linkse Gedachtenpolitie, Stem VVD.

zaterdag 15 februari 2003 @ 18:23:34 #57
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_8498222
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:13 schreef Farzin het volgende:

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
    pi_8498245
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:12 schreef ibrahimovic het volgende:

Lees ik net in een ander topic op de frontpage dat hier

Waar dan? Ik kan 't artikel nergens vinden...
    Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
      zaterdag 15 februari 2003 @ 18:29:24 #59
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8498317
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:25 schreef Darth-Vader het volgende:
    http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26187
    pi_8498329
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:25 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26187
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_8498347
    Maar even ter verduidelijking: Het gaat om het verbieden van het dragen van een bomberjack. niet om het verbieden van de Nederlandse vlag.
      zaterdag 15 februari 2003 @ 18:33:46 #62
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8498391
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Maar even ter verduidelijking: Het gaat om het verbieden van het dragen van een bomberjack. niet om het verbieden van de Nederlandse vlag.
    quote:
    In het verleden werd op sommige scholen al wel het dragen van een rood-wit-blauw vlagembleem op een jas verboden. Dit omdat het een teken van rechts nationalisme zou zijn.
    pi_8498427
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:33 schreef Farzin het volgende:
    Ja, dus?

"In het verleden werd..." impliceert voor mij toch duidelijk dat dat al niet meer het geval is.

zaterdag 15 februari 2003 @ 18:48:52 #64
    23969 RoelerMF
    Amelie C'est Magnifique
    pi_8498683
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:13 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ja, het is de schuld van de Linkse Gedachtenpolitie. Deze lieden hebben jarenlang mensen de mond gesnoerd. Als die arme mensen willen discrimineren en generaliseren, dan moet dat toch gewoon kunnen? Niets mis mee, toch? En natuurlijk komen die Linkse Lui altijd weer met die Hitler-vergelijking als je een kwetsende opmerking maakt over joden of allochtonen.

Wat een omzwaai Farzin, gisteren de jackpot in het casino gewonnen?

Maar met nationalistische uitingen is toch niks mis in eerste instantie? Het toont naar mijn idee de liefde voor je land aan. Dat vervolgens een kleine groep extreme ermee aan de haal gaan moet maar reden zijn om het tot een nationaal taboe te maken? Treurig.

»» Democracy is so overrated »»
      † In Memoriam † zaterdag 15 februari 2003 @ 18:52:44 #65
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_8498743
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Maar zo'n verbod, wettelijk heeft men toch geen vlag poot om op te staan?
    pi_8498796
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:52 schreef Loedertje het volgende:
    Maar zo'n verbod, wettelijk heeft men toch geen vlag poot om op te staan?
    Ik kan niet vinden of het om een openbare school gaat of niet. Voor zover ik weet kan een niet-openbare school zelf besluiten een kledingvoorschrift te hanteren.
      † In Memoriam † zaterdag 15 februari 2003 @ 19:07:57 #67
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_8498992
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Voor zover ik weet kan een niet-openbare school zelf besluiten een kledingvoorschrift te hanteren.

O jah, dat klopt idd, ze hebben zelfgemaakte protocollen op scholen tegenwoordig..
      Moderator zaterdag 15 februari 2003 @ 19:10:51 #68
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_8499058
    dit is toch al lang zo?
    dat komt nog uit de tijd dat gabber en shit zo populair was.

Het gaat hier niet om patriottisme verbieden maar om het voorkomen van geweld, die figuren met bomberjack en nederlands vlaggetje dr op kregen toen regelmatig slaag als ze ergens in hun eentje naar toe gingen (en als ze met zn allen waren deelden ze slaag uit) en dus is het op sommige plekken verboden.

Het is trouwens al weer overgewaaid dus het mag wel weer weg maar om nu verontwaardigd te gaan lopen doen vind ik erg overdreven

Als je in rotterdam met ajax merchandise aan naar school komt word het je ook niet in danke afgenomen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_8499241
    verbod op bomberjack? las ik dat nou net? Verbied die stomme hoofddoekjes dan ook maar
      Moderator zaterdag 15 februari 2003 @ 19:21:33 #70
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_8499314
    verbod op bomberjack heb ik nog nooit van gehoord.

en in die plekken waar die vlaggetjes verboden is geld dit niet alleen voor Nederlandse vlaggetjes maar voor alle vlaggetjes (voor zover ik weet dan).

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_8499468
    Nu het Nederlandse vlaggetje op kleding verboden wordt zullen alle racisten wel zoiets hebben van: "Nou dan stoppen we er maar mee".

Zo'n verbod is volkomen lachwekkend en onuitvoerbaar. Daar komt nog bij dat we hier niet in een politiestaat leven waar de overheid bepaald wat je mag dragen en wat niet.

Het is geen oplossing van het probleem en het polariseert alleen maar gezien het geroep alleen al in deze discussie: "Als de Marokkanen en Turken het mogen mogen wij het ook"

pi_8499583
    Hallo?!.. Dit is op welgeteld één middelbare school .
    Bovendien : Scholen mogen dingen zelf verplichten en verbieden. Zie het bericht hieronder voor de beweegreden:
    quote:
    Limburgse school verbiedt bomberjacks

LANDGRAAF - Leerlingen van het Eijkhagencollege in Landgraaf mogen niet langer bomberjacks op school dragen. De directie heeft deze week een verbod afgekondigd voor alle kleding, die associaties met rechts-extremisme oproept. Dat liet rector P. Thönissen van het college vrijdag weten.

De rector wil met dit verbod een halt toeroepen aan gedragingen en uitingen van onder meer rechts-extremisme, die de gevoelens van onveiligheid versterken. De school heeft hierover deze week een brief geschreven aan de ouders van de 1200 leerlingen. Daarin staat ook dat het maken van discriminerende opmerkingen en andere pesterijen niet meer zijn toegestaan. De school wil naar eigen zeggen middels deze brief een "eerste signaal" afgeven dat sommige gedragingen van leerlingen "onacceptabel zijn", aldus Thonissen.

Niet meer?.. Dus ze waren er al!
    Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
    pi_8499666
    Mijn verhaaltje is ook toe te passen op alleen een school. De boodschap blijft het zelfde.
      zaterdag 15 februari 2003 @ 19:40:54 #74
    30924 modestus
    forward hoort wat...
    pi_8499718
    allemaal mode trends... vroeger had iedereen sterren op z'n jas... zie je nu ook nergens meer...
    Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
    pi_8499806
    quote:
    Mijn verhaaltje is ook toe te passen op alleen een school. De boodschap blijft het zelfde
    >>>
    quote:
    Zo'n verbod is volkomen lachwekkend en onuitvoerbaar. Daar komt nog bij dat we hier niet in een politiestaat leven waar de overheid bepaald wat je mag dragen en wat niet.
    Uitvoerbaarheid is dan verder geen probleem. De school mag leerlingen (zowel extreem-rechtse als 'gewone') verbieden dingen te doen en te laten.
    quote:
    Het is geen oplossing van het probleem en het polariseert alleen maar gezien het geroep alleen al in deze discussie: "Als de Marokkanen en Turken het mogen mogen wij het ook"
    Ik zie de rol van Marokkanen en Turken niet echt in dit verhaal? Bovendien: Het gaat er niet om dat je het draagt, maar wat de boodschap is die je (wilt) uitdraagt. Als leerlingen die een bomberjack aan hebben een extreemrechts willen overbrengen, dan is dat bij voorbaat fout. Allochtonen die zich met extreem-rechts verbonden zijn, heb ik (gelukkig) niet gezien.

Daarom is een schooluniform handig: Meteen af van het gezeik

Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
      zaterdag 15 februari 2003 @ 19:50:12 #76
    2283 speedcore
    uw reclame hier
    pi_8499962
    ik las er vandaag eea over in het algemeen dagblad. Ik heb al kweetniet hoe lang een bomber, en heb kleren van lonsdale gehad. Kennelijk ben ik nu extreem rechts en een nazi

nou eh... sieg heil dan maar kameraden
    </sarcasme>

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
      zaterdag 15 februari 2003 @ 19:51:48 #77
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_8500008
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 19:44 schreef Sokrates het volgende:
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      zaterdag 15 februari 2003 @ 20:13:08 #78
    27211 super_honda
    nu met een suzuki GS500E
    pi_8500546
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 19:29 schreef GEsTOoRD het volgende:
    Nu het Nederlandse vlaggetje op kleding verboden wordt zullen alle racisten wel zoiets hebben van: "Nou dan stoppen we er maar mee".

[knip]

precies. als we zo'n verbod echt gaan uitvoeren moeten alle militairen ook een nieuw uniform hebben.
    alle krijgsmacht onderdelen hebben nl. de nederlandse vlag op hyn mouw.
    Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
    FOK!Fotoboek
      zaterdag 15 februari 2003 @ 20:15:58 #79
    39778 LauLau
    Battlefield 2.
    pi_8500612
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:17 schreef SirPsycho het volgende:
    ik heb de schotse vlag ben ik nu ook rechts extremist?
    een linkse...voor zover ik weet ligt schotland links van dutchland
    Frituur.
    pi_8502653
    quote:

Uitvoerbaarheid is dan verder geen probleem. De school mag leerlingen (zowel extreem-rechtse als 'gewone') verbieden dingen te doen en te laten.

Ja, dat wel ja maar helaas blijven racisten dan nog steeds racist. Als je hun kleding verbied gaan die gedachtes niet weg, ze worden juist versterkt.
    quote:
    Ik zie de rol van Marokkanen en Turken niet echt in dit verhaal? Bovendien: Het gaat er niet om dat je het draagt, maar wat de boodschap is die je (wilt) uitdraagt. Als leerlingen die een bomberjack aan hebben een extreemrechts willen overbrengen, dan is dat bij voorbaat fout. Allochtonen die zich met extreem-rechts verbonden zijn, heb ik (gelukkig) niet gezien.

Wel effe goed de discussie lezen. Ik ben namelijk niet degene die over die groepen allochtonen begint.
    Ik geef alleen maar aan dat als je Nederlandse vlaggetjes verbied, deze mensen met het vingertje gaan wijzen van: "Zie je wel, zij wel maar wij niet" en dat is nou juist wat je moet proberen te voorkomen.
      zaterdag 15 februari 2003 @ 21:34:11 #81
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_8502758
    ik krijg wel een onbedwingbare neiging de anje blanje bleu op mijn tas te maken
    [KNE]-Mod
      zaterdag 15 februari 2003 @ 21:37:18 #82
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_8502840
    quote:
    wat dacht je van concentratiekampen. ook zo'n mooie nederlandse uitvinding.
    Vertel vertel! Wanneer en door wie dan?
    Art is long and time is fleeting
    And our hearts, though stout and brave
    Still, like muffled drums are beating
    Funeral marches to the grave
    pi_8502905
    ookal hoort het niet bij het uniform, toch zie ik geregeld mensen van de Marine lopen met een Nederlands vlaggetje op de linkerbovenarm van hun trui, als dat voor rechts-extremisme zou staan waren die mensen allang al adios
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
    pi_8504537
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:19 schreef trigt013 het volgende:
    Het is toch geen geheim dat bomberjack met nederlands vlaggetje voor rechts extremisme staat. Laten elkaar nu geen mietje noemen. Het zou hypokriet zijn als we van de prins geen kwaat zouden weten. Ik ben echt niet links georienteerd. Maar iedereen kent de symbolen. Of gaan we nu ook al beweren dat de middelvinger opsteken een vriendelijkheids groet is.
    Das niet waar. dat zeggen ze gewoon. en ja daarom is het zo. Omdat iedereen het jou al wijs heeft gemaakt. JOU zouden ze zeker wijs kunnen maken dat de MIDDELVINGER een groet is...
    pi_8504649
    lonsdale dat is van oorsprong een boskkleding merk!
    Maarja die skinheads in engeland zijn het gaan dragen, moet ik daarom ook geen mooie shirts meer kopen?!

Als wij er allemaal in gaan lopen dan moet die skins weer overstappen dus het is juist beter om iedereen die kleding te laten dragen dan kunnen ze geen onderscheid maken (qua kleding dan )

pi_8504984
    Ik weet niet of het relevant is, maar ik zie ook een connectie met de chador zoals die een tijdje geleden in beeld was. De chador werd zoals we waarschijnlijk wel weten verboden op een school in amsterdam (nu zelfs op alle scholen?), en er onstond een massale discussie. In deze (soms felle) discussies werd weer eens het vrijheid van godsdienst principe in het vuur gegooid om alle mogelijke verbodsgronden in de grond te stampen, gelukkig zonder succes. Maar is deze situatie niet vergelijkbaar? Met het verschil dat het bij de bomber niet om een religieuze uiting gaat. De bomber echter veroorzaakt geen communicatieprobleem tussen drager/ontvanger. Er is mijns inziens dus geen enkele reden kleding te weigeren......

gewoon lekker dragen dus die bombers! En als iemand je zonder je te kennen beschuldigd van racisme/neonazisme dan mag je die persoon wel eens uitleggen dat niet jij, maar hij zich generaliserend uitlaat --> "bomberdragers zijn nationalisten, en er kan een duidelijk verband worden aangetoond tussen bombers en extreem-rechts"

screw you!

fashizzle homebizzle!
    pi_8507334
    Topictitel even aangepast. Het artikel gaat immers duidelijk om het verbieden van het dragen van een bomberjack door 1 school.

Het vlaggetje-geval wordt slechts als voorbeeld uit het verleden aangehaald. Maar een heel artikel lezen en interpreteren schijnt moeilijk te zijn .

pi_8507414
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 00:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Topictitel even aangepast. Het artikel gaat immers duidelijk om het verbieden van het dragen van een bomberjack door 1 school.

Het vlaggetje-geval wordt slechts als voorbeeld uit het verleden aangehaald. Maar een heel artikel lezen en interpreteren schijnt moeilijk te zijn .

He he - heel goed Jernau (nog even een h in scool) - wat een onzin over niks wordt er dan weer geroepen.

Scholen in Nederland hebben het recht om dit soort verboden en geboden uit te vaardigen als ze daartoe een noodzaak zien. Remember de Niqaabs en hoofddoekjes en petjes-affaire.

Het dragen van een bomber met een Nl. vlaggetje kan, soms in combinatie met andere kleding en bepaald gedrag, wel degelijk een extreem-rechtse of nazistische lading met zich meebrengen. Niet zo vreemd dat een schooldirecteur dan een daad stelt. Op zijn school dan. Niets meer, niets minder.

pi_8507577
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 00:26 schreef SCH het volgende:
    He he - heel goed Jernau (nog even een h in scool)
    Topictitels moeten langer kunnen zijn .
    quote:
    Scholen in Nederland hebben het recht om dit soort verboden en geboden uit te vaardigen als ze daartoe een noodzaak zien.
    Voor zover ik weet hebben niet-openbare scholen een vrij grote vrijheid in het opstellen van kledingvoorschriften. Big deal. Ben je het er als ouder niet mee eens, dan laat je je kind naar een andere school gaan.
    quote:
    Niet zo vreemd dat een schooldirecteur dan een daad stelt. Op zijn school dan. Niets meer, niets minder.
    Precies. 1 school, daar praat je over. Nou, de wereld vergaat hoor .
      zondag 16 februari 2003 @ 02:23:49 #90
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8509315
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:23 schreef ibrahimovic het volgende:
    De bomber/vlag-combi zal inderdaad wel geassocieerd kunnen worden met extreemrechtse ideeen. Maar deze ideeen zijn naar mijn mening bij de wet niet verboden, evenals extreem linkse ideeen. Zolang binnen de grenzen van de wet wordt gewerkt. En realiseer je wel dat je het hebt over het dragen van een afbeelding van de Nederlandse vlag, IN NEDERLAND!

Dus denk eens na over de triestheid van een verbod. Dat noem ik nou Nederland in de dwangbuis van de eigen overdreven moralen....

Nederland? Doe niet zo overdreven dramatisch. We praten hier over scholen hoor.
    Overigens schijnt het dat scholen wel vaker komen met allerlei allerlei trieste verboden.
    Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 02:32:17 #91
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8509396
    Btw, ff copy/paste van me uit een ander topic ooit:

Bij mij op de middelbareschool (jaartje of 4 a 5 terug) droegen veel Turken ook zo'n vlaggetje. Nu wilde ik net in mijn reactie plaatsen dat daar inderdaad minder vreemd naar word gekeken dan wanneer een Nederlander het doet, maar nu schiet opeens me te binnen dat een van m'n beste vrienden een Nederlands vlaggetje op z'n jas had.

Ik zelf ben Surinamer, hij Nederlander (toendertijd gabber) en weer een van zijn beste vrienden was Turk (kan me niet herinneren of hij ook vlaggetje had, zal 't nog eens navragen). In ieder geval hadden al die Turkse vrienden van hem wel zo'n vlaggetje. En we hingen meestal wel met z'n drieen rond of met nog wat gasten erbij.

En ik kan me niet herinneren dat de gabbers niet omgingen met de Turken of Marokkanen van ons jaar. Volgens mij had niemand (behalve de schoolleiding op een gegeven moment dacht ik) problemen met die vlaggetjes. Maar misschien dat die school in Amsterdam west in die periode een uitzondering was, gekeken naar de rest van Nederland, daar kan ik niet over oordelen.

Maar goed, naar mijn mening allemaal grote onzin die vlaggetjes en in de gevallen dat men WEL raar naar een Nederlander met vlaggetje op z'n jas kijkt en NIET raar naar een Turk is dat natuurlijk krom.

Verder kan ik me trouwens herinneren dat er in die periode ook scholen waren waar men vlaggetjes verbood. Dit gold dus voor voor ALLE vlaggetjes. Volgens mij was dit niet direct omdat men daarmee een extremist was, maar was het om gezeik (ruzie extra aangewakkerd door vlaggetje, extra bevordering vorming aparte groepjes) tegen te gaan.

Ik sta hier zelf niet achter omdat ik zoveel mogelijk tegen allerlei verboden ben, maar kan de redenering wel enigszins begrijpen. Ook al blijft het een vrij kromme redenering.

Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 02:34:41 #92
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8509420
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 00:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Ow, mijn fout, reageerde op de openingspost

vond de topic title al zo vreemd

Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 04:35:30 #93
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_8510557
    Ach, deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome, ook ik heb er last van gehad. In mijn tijd bestond er nog een hardrock band die Wehrmacht heette, dat shirt was dus een soort van contrabande op school. Ook ik ben toen in discussie gegaan met de leraren......met een Nederlands t-shirt mocht ik wel verschijnen. Volgende vraag van mij was dat de Nederlanders vroeger ook niet zulke lieverdjes waren destijds..................Het mocht niet baten, Wehrmacht shirt moest thuis blijven wilde ik de school afmaken. Ach, en nu zijn die vlaggetjes aan de beurt, hoewel dat ook al vanaf begin jaren 90 speelt.
      zondag 16 februari 2003 @ 08:08:47 #94
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_8510959
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 00:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Voor zover ik weet hebben niet-openbare scholen een vrij grote vrijheid in het opstellen van kledingvoorschriften. Big deal. Ben je het er als ouder niet mee eens, dan laat je je kind naar een andere school gaan.
    Whoei, ik wil jou de volgende keer wel eens horen als het hoofddoekje verboden word op een school. Ben jij niet een van de "hoofddoekjes moeten mogen op school, en de school mag ze niet verbieden, waarom denkt niemand aan de kinderen... de KINDEREN!"-brigade?

Die ik hier overigens angstvallig hun iets te grote muiltjes houden. Is dit geen schande, omdat het hier Nederlanders betreft, is dit geen discriminatie? Is dit niet een smet op de nederlandse heilstaat? Die Chador werd ook maar op 1 school verboden, het begon in ieder geval met de wens om dat ding te verbieden vanwege praktische redenen op slechts 1 school, dat andere scholen later aangaven het niet geheel oneens te zijn, is een bijzaak en kan ook hier gebeuren, er zijn meerdere scholen waar bomberjacks met vlaggetje, of zonder, al jaren verboden zijn.

Waar blijft de verontwaardige Linkse brigade nu? Waar zijn de discussies? De protestmarsen? De panische vrouwen die om gerechtigheid en gelijkheid krijsen in de toverdoos die men t.v. noemt?

There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_8511832
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 08:08 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Whoei, ik wil jou de volgende keer wel eens horen als het hoofddoekje verboden word op een school. Ben jij niet een van de "hoofddoekjes moeten mogen op school, en de school mag ze niet verbieden, waarom denkt niemand aan de kinderen... de KINDEREN!"-brigade?

Die ik hier overigens angstvallig hun iets te grote muiltjes houden. Is dit geen schande, omdat het hier Nederlanders betreft, is dit geen discriminatie? Is dit niet een smet op de nederlandse heilstaat? Die Chador werd ook maar op 1 school verboden, het begon in ieder geval met de wens om dat ding te verbieden vanwege praktische redenen op slechts 1 school, dat andere scholen later aangaven het niet geheel oneens te zijn, is een bijzaak en kan ook hier gebeuren, er zijn meerdere scholen waar bomberjacks met vlaggetje, of zonder, al jaren verboden zijn.

Waar blijft de verontwaardige Linkse brigade nu? Waar zijn de discussies? De protestmarsen? De panische vrouwen die om gerechtigheid en gelijkheid krijsen in de toverdoos die men t.v. noemt?

Er is nogal een verschil tussen een uiting van godsdienst vrijheid en een uiting van extreem rechtse gedachtenbeelden. Als je niet capabel bent om deze nuances te onderscheiden, dan vraag ik me af of je ook wel hierover kan discusieren.

Om maar meteen even op je laatste alinea te reageren : waar blijven de bomberjack protestmarsen?

zondag 16 februari 2003 @ 12:08:15 #96
    3542 Gia
    User under construction
    pi_8511994
    Vind het inderdaad wel een beetje raar. Nu het om bomberjacks gaat, moeten scholen die gewoon mogen verbieden, want een school heeft het recht kledingvoorschriften op te stellen. En als die je niet aanstaan moet je maar voor een andere school kiezen.

Als een school hoofdbedekking verbiedt, dus ook hoofddoekjes, is het hek van de dam. Waar haalt die school het recht vandaan.

Waar kun je die jassen kopen enne....zijn ze een beetje stevig?
    Mijn oudste heeft nogal eens zijn jas kapot en dan vliegen de veren in het rond. Kan dus wel een goeie jas gebruiken!

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 16-02-2003 22:09]

pi_8512208
    Ik vind niet dat een school zoiets kan doen. Mensen moeten kunnen dragen wat ze willen. Kom op zeg wat een flauwekul van die school. Iedereen mag dragen wat hij wil.
      zondag 16 februari 2003 @ 12:34:31 #98
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_8512384
    meest achterlijke aan die vlaggetjes vind ik dat ze meestal gedragen worden om te provoceren.

maar dan nog helpt een verbod helemaal niets.

en patriotisme en nationalisme is echt het domste wat er is.
    krijg je zo'n ierland situatie, of een burgeroorlog.

't is allemaal zo kinderachtig.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
      zondag 16 februari 2003 @ 12:40:38 #99
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8512487
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:19 schreef trigt013 het volgende:
    Ach zo ja. Maar dat telt dan weer niet voor al die gasten die met Turkse sikkelmanen op hun jas lopen? .

Hypocrisie ten top.

Nederland op zijn smalst...

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    Gegen die Mauer und Abschießen
      zondag 16 februari 2003 @ 12:42:26 #100
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8512511
    quote:

Aha, dus hoofddoeken mogen ook verboden worden.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 12:44:05 #101
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8512543
    quote:
    Ja doe dat. En zoek gelijk even op wie de slavenhandel hebben uitgevonden, wie de NLers de slaven verkocht en wie er tot op de dag van vandaag mee doorgaan: juist, de Arabieren.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8513506
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 12:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja doe dat. En zoek gelijk even op wie de slavenhandel hebben uitgevonden, wie de NLers de slaven verkocht en wie er tot op de dag van vandaag mee doorgaan: juist, de Arabieren.

Mooi kan je je beweringen natuurlijk ook hard maken of niet?
      zondag 16 februari 2003 @ 13:47:19 #103
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8513594
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 13:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Bekend geschiedkundig feitje hoor, moet ik straks ook hard gaan maken dat de aarde rond is? .

Even googlen Arabieren + slaven en je komt een heel eind.

quote:
    De slavenhandel was niet nieuw in Afrika: Arabieren handelden al eeuwen in Afrikaanse en Arabische slaven voordat de Europeanen in de regio kwamen. En ook de Afrikanen zelf hadden de slavenhandel opgenomen in hun stammenmaatschappijen.
    http://www.rnw.nl/special/nl/html/elmina020618.html
    quote:
    Omstreeks de 12e eeuw begonnen Arabieren zwarte slaven naar hun gebieden in Noord Afrika, het Arabisch schiereiland en het Midden-Oosten te verhandelen. Toen enkele eeuwen later de Europeanen behoefte kregen aan arbeidskrachten voor op hun plantages in Amerika, wisten zij al waar de beste slaven vandaan kwamen: de Bantoe-gebieden.
    http://www.xs4all.nl/~imdo/SNcA/geschiedenis.htm
    quote:
    De slavenhandel door de Arabieren sinds de 8e eeuw geïntroduceerd, groeide tussen 1830 en 1873 tot een afschuwelijk en mensonterend hoogtepunt.
    http://www.op-reis.com/06%20afrika/kenia/kenia-geschiedenis.htm
    Etc etc etc

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 16-02-2003 13:50]

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8513633
    Jah en waar zijn er op dit moment slaven in een Arabisch land?
      zondag 16 februari 2003 @ 13:50:31 #105
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8513669
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 13:48 schreef Chadi het volgende:
    Jah en waar zijn er op dit moment slaven in een Arabisch land?
    Saudi-Arabie.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 14:00:24 #106
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8513869
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 13:50 schreef X-Ray het volgende:
    Saudi-Arabie.
    Dat is een dictatuur, gesteund door Amerika.
    pi_8513882
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:00 schreef Farzin het volgende:

[..]

Oh mijn God, daar is hij weer..
      zondag 16 februari 2003 @ 14:02:15 #108
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8513910
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:00 schreef Farzin het volgende:

[..]

Het is een Arabisch land waar heden ten dage nog slaven gehouden worden.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8513926
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het is een Arabisch land waar heden ten dage nog slaven gehouden worden.

Slaven in welke zin?
      zondag 16 februari 2003 @ 14:07:19 #110
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8514001
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Slaven in welke zin?

Slaven. Mensen die verhandeld worden en die van eigenaar verwisselen. Je weet wel, slaven. Vooral de Maleisische meisjes worden op grote schaal verhandeld.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 14:08:57 #111
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8514041
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:07 schreef X-Ray het volgende:
    Slaven. Mensen die verhandeld worden en die van eigenaar verwisselen. Je weet wel, slaven. Vooral de Maleisische meisjes worden op grote schaal verhandeld.
    Dat komt overal ter wereld voor hoor.
      zondag 16 februari 2003 @ 14:09:43 #112
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8514056
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:08 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat komt overal ter wereld voor hoor.

Vertel. Met bron graag.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 14:13:22 #113
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8514142
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:09 schreef X-Ray het volgende:
    Vertel. Met bron graag.
    quote:
    Introductie
    Hoewel slavernij officieel is afgeschaft, schat men dat er meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd nog steeds in slavernij leven. Met slavernij wordt dan bedoeld vormen van `gedwongen werk´ oftewel dwangarbeid. Hoewel in delen van Afrika en Azië nog slavernij en gedwongen werk (vooral als schuldaflossing van ouders) voorkomen, wordt de mensenhandel gezien als de grootste en snelstgroeiende bron voor gedwongen werk. Het zijn vooral kinderen en vrouwen in de ontwikkelingslanden, maar ook in Amerika en Europa, die het slachtoffer worden.

Kinderen
    Arme ouders verkopen hun kind of lenen het uit om hun schulden te kunnen aflossen. De kinderen komen terecht in fabrieken, op plantages, in de prostitutie, als adoptiekinderen, in de huishouding en worden tot bedelaardij of criminele praktijken als drugs verkoop gedwongen. Sommige kinderen, meestal jongens, worden gedwongen in het leger te werken als soldaat of als knecht.

Meisjes en vrouwen
    Vrouwen en meisjes komen meestal in de prostitutie terecht en worden ook wel tot huwelijken gedwongen. Ook worden ze vaak gedwongen te werken als hulp in de huishouding. Vergeleken met jongens en mannen, hebben meisjes en vrouwen veel minder kansen op het gebied van onderwijs en werkgelegenheid. Mensenhandelaars maken daar gebruik van door meisjes en (jonge) vrouwen te lokken met valse beloften over goede banen en opleidingen.

Wat kan er tegen gedaan worden?
    De handel in mensen is een armoede en een mensenrechten probleem en moet op meerdere fronten aangepakt worden. Voor de bestrijding en preventie zijn uiteenlopende maatregelen nodig afhankelijk van het soort mensenhandel (uitbuiting door arbeid of seksuele uitbuiting) en de slachtoffers.

Bron: Hedendaagse slavernij
      zondag 16 februari 2003 @ 14:15:03 #114
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8514185
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:13 schreef Farzin het volgende:

[..]

Hoewel in delen van Afrika en Azië nog slavernij en gedwongen werk (vooral als schuldaflossing van ouders) voorkomen, wordt de mensenhandel gezien als de grootste en snelstgroeiende bron voor gedwongen werk.

Bron: Hedendaagse slavernij

Je ziet. Vooral Afrika en Azie.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 14:17:04 #115
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8514227
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:15 schreef X-Ray het volgende:
    Je ziet. Vooral Afrika en Azie.
    Niet meer dan logisch, daar liggen de armere landen.
    pi_8514463
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 13:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Om waarde collega X-Ray bij te vallen:

Slavery had a long history within Africa, and the transatlantic slave trade that began in the late fifteenth century is properly understood against that background. ''Slavery was...fundamental to the social, politixal, and economic order of parts of the northern savanna, Ethiopia and the East African coast...Enslavement was an organized activity.(...)Islam heavily influenced African slavery. African rulers justified enslavement with the Muslim argument that prisoners of war could be sold. Between 650 and 1600, black as well as white Muslims transported perhaps as many as 4.82 milion Black slaves across the trans-Saharan trade route.
    Bron: McKay/Hill/Buckler/Ebrey, A history of world societies.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
      zondag 16 februari 2003 @ 14:34:56 #117
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_8514607
    zo zie je maar.. bomberjacks leiden tot slavernij
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_8514634
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:34 schreef Re het volgende:
      zondag 16 februari 2003 @ 14:54:16 #119
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8514950
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:34 schreef Re het volgende:
    Ik heb er nog 1 liggen trouwens.

Inclusief vlag.

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 14:55:58 #120
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_8514993
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:54 schreef X-Ray het volgende:
    Inclusief vlag.
    verrassend
      zondag 16 februari 2003 @ 14:57:27 #121
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8515022
    quote:

Inclusief vlag.

Hmm... wat voor vlag? Een Nederlandse vlag of een...
      zondag 16 februari 2003 @ 14:57:32 #122
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8515025
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:55 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

verrassend

Ach, heb ik bijna 10 jaar geleden eens aangeschaft. Die draag ik nu niet meer hoor.

Heb nog een keer een mes op me keel gehad van twee Marocs om die jas trouwens...

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8515072
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach, heb ik bijna 10 jaar geleden eens aangeschaft. Die draag ik nu niet meer hoor.

Heb nog een keer een mes op me keel gehad van twee Marocs om die jas trouwens...

Wilden ze weten in welke winkel je hem had gekocht?
      zondag 16 februari 2003 @ 15:00:22 #124
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8515075
    quote:

Sinds wanneer heb jij daar problemen mee?

"Hobbies en interesses: Gegen die Mauer und Abschießen "

zondag 16 februari 2003 @ 15:00:23 #125
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_8515076
    quote:

tsja, het was tenslotte toch om te provoceren, dus dat is gelukt

neh, dat is gewoon fout. heb je aangifte gedaan?

nationalisme, hoeft wat mij betreft niet verder te gaan dan sporten.(en zelfs daar zal het aan mijn reet roesten.)

zo trots hoef je als nederlander niet te zijn denk ik, uberhaupt vind ik trots wel een proleten emotie.

dit geldt ook voor maluku vlaggen, halve manen, noem het maar op. allemaal onzin.

zondag 16 februari 2003 @ 15:01:18 #126
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8515096
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 14:57 schreef Farzin het volgende:

[..]

Hmm... wat voor vlag? Een Nederlandse vlag of een...

Twee zelfs:

Een
    en een

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8515118
    Tjah ik vind dus dat je erbij mag lopen hoe je erbij wil lopen als je het leuk vind dan moet je dat doen.
      zondag 16 februari 2003 @ 15:03:50 #128
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8515140
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:00 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

tsja, het was tenslotte toch om te provoceren, dus dat is gelukt

neh, dat is gewoon fout. heb je aangifte gedaan?

Nee, we zijn de volgende dag terug gegaan. Aangifte doen van zoiets heeft geen nut.
    quote:
    nationalisme, hoeft wat mij betreft niet verder te gaan dan sporten.(en zelfs daar zal het aan mijn reet roesten.)

zo trots hoef je als nederlander niet te zijn denk ik, uberhaupt vind ik trots wel een proleten emotie.

Trots een proletenemotie? Wat een onzin zeg. Trots is juist een goede emotie. Het moet niet doorslaan, maar dat is met elke eigenschap zo.
    quote:
    dit geldt ook voor maluku vlaggen, halve manen, noem het maar op. allemaal onzin.
    Tja, maar die worden wel toegestaan, en dat is het kromme NLe beleid.

Wanneer worden de Amerikaanse vlaggen op kleding verboden eigenlijk?

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 15:11:09 #129
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_8515283
    Dat verbod is gewoon pure onzin, laat iedereen zijn vlaggetje dragen als hij of zij wil. Pas wanneer men er expliciet mee gaat provoceren zou dat individu aangepakt moeten worden. Ga niet een grote groep iets ontzeggen omdat wat individuen niet met 'symbolen' om kunnen gaan.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      zondag 16 februari 2003 @ 15:18:11 #130
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_8515411
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, we zijn de volgende dag terug gegaan. Aangifte doen van zoiets heeft geen nut.

yeah, normen en waarden!
    quote:
    [..]

Trots een proletenemotie? Wat een onzin zeg. Trots is juist een goede emotie. Het moet niet doorslaan, maar dat is met elke eigenschap zo.

dat ben ik dus niet met je eens, maar dat kan ik je op papier niet zo goed uitleggen. geografische locatie zou niets met trots te maken moeten hebben.
    quote:
    [..]

daar ben ik het met je mee eens.
      zondag 16 februari 2003 @ 15:21:15 #131
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8515460
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:18 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

yeah, normen en waarden!

Nee, je met een mes laten bedreigen en de daders ermee weg laten komen, das lekker .
    quote:
    dat ben ik dus niet met je eens, maar dat kan ik je op papier niet zo goed uitleggen. geografische locatie zou niets met trots te maken moeten hebben.
    Hm, er is wel iets meer dat NL maakt dan de geografische locatie. Trots komt natuurlijk ook niet alleen voor in het kander van chauvinisme.

Ik vind het zo bizar dat het Amerikaanse en Franse chauvinisme altijd toegejuigd en bewonderd wordt, terwijl het bij onszelf als iets duisters en kwalijks wordt gezien.

quote:
    daar ben ik het met je mee eens.
    Okay.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 15:29:03 #132
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_8515588
    Nederlanders dienen kennelijk nuchter te blijven over eigen land. We zijn misschien niet eens veel minder erg dan de Amerikanen daarin
    Ik ben zelf behoorlijk links, maar ik vind het verbod wat vergaand... k Ben dan wel links, maar k ben niet doorgeslagen
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      zondag 16 februari 2003 @ 15:42:06 #133
    27285 Arma_Angelus
    Blashyrkh We Ride
    pi_8515829
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, je met een mes laten bedreigen en de daders ermee weg laten komen, das lekker .
    [..]

Hm, er is wel iets meer dat NL maakt dan de geografische locatie. Trots komt natuurlijk ook niet alleen voor in het kander van chauvinisme.

Ik vind het zo bizar dat het Amerikaanse en Franse chauvinisme altijd toegejuigd en bewonderd wordt, terwijl het bij onszelf als iets duisters en kwalijks wordt gezien.
    [..]

Okay.

eigen rechter spelen is slecht punt uit.

het is juist dat wat me irriteert aan fransen en amerikanen.

zondag 16 februari 2003 @ 15:43:59 #134
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8515857
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:29 schreef MrTorture het volgende:
    Ik noem mezelf behoorlijk links, maar ik vind het verbod wat vergaand...
      zondag 16 februari 2003 @ 15:56:59 #135
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_8516082
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:43 schreef Farzin het volgende:

[..]

Hmmz, ja, ok, maar dat geldt dan voor iedereen he
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      zondag 16 februari 2003 @ 16:25:52 #136
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8516664
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 12:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach zo ja. Maar dat telt dan weer niet voor al die gasten die met Turkse sikkelmanen op hun jas lopen? .

Hypocrisie ten top.

Nederland op zijn smalst...

quote:

Waar haal je dit vandaan? Volgens mij verdraai je hier allerlei verschillende gebeurtenissen om je punt te maken. Je kan toch niet uit verschillende voorvallen alleen dat grijpen wat jouw verhaal ondersteunt?
    Je kan toch niet uit voorval 1 waar een school vlaggetjes verbiedt alleen belichten dat een school Nederlandse vlaggetjes verbiedt. Dan situatie 2 waar een school wel vlaggetjes toestaat erbij pakken en daaruit alleen belichten dat een school Turkse sikkelmanen op de jas toestaat, etc.
    Om dan daaruit te concluderen dat Nederlandse vlaggetjes worden verboden en Turkse sikkelmanen worden toegestaan.

Volgens mij zijn dit de feiten:

- Nederlandse vlaggetjes op de jas zijn helemaal niet verboden in Nederland.

- Er zijn alleen enkele scholen die dit verbieden.

- De scholen die vlaggetjes verbieden, verbieden ALLE vlaggetjes en het lijkt me heel sterk dat scholen specifiek Nederlandse vlaggetjes verbieden maar wel een Turk met een Turkse vlag op z'n jas laten lopen.

Mocht ik er wat dit laatste punt betreft naast zitten, geef jij me dan maar concreet bewijs van een school waar ze wel Nederlandse vlaggetjes op de jas verbieden maar andere vlaggen toestaan.

Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 16:44:23 #137
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8517044
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 16:25 schreef KreKkeR het volgende:
    naast zitten, geef jij me dan maar concreet bewijs van een school waar ze wel Nederlandse vlaggetjes op de jas verbieden maar andere vlaggen toestaan.
    MTS (Lammerschans) in Leiden deed dit.
    Heb ik persoonlijk meegemaakt.

Nederlandse vlaggen werden verboden want dit zou extreem-rechts zijn, Turkse/Marokkaanse vlaggen werden toegestaan want dit was slechts een reactie op die NLe vlaggen en ze waren buitenlands dus konden niet extreem-rechts zijn . Echte NLe logica...

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 17:40:25 #138
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8518275
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 16:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

MTS (Lammerschans) in Leiden deed dit.
    Heb ik persoonlijk meegemaakt.

Nederlandse vlaggen werden verboden want dit zou extreem-rechts zijn, Turkse/Marokkaanse vlaggen werden toegestaan want dit was slechts een reactie op die NLe vlaggen en ze waren buitenlands dus konden niet extreem-rechts zijn . Echte NLe logica...

Dat is inderdaad zeer zeer achterlijk. Geen woorden voor
    Want al waren die Turkse/Marokkaanse vlaggen een reactie op de NL vlaggen, dan nog lijkt met me niet meer dan logisch dat deze reactie overbodig is geworden als de NL vlaggen niet meer worden gedragen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de school een sterk punt heeft, als iemand hier werk van zou maken.

Bij mij op de middelbareschool werden beiden getolereerd en in een vrienden groep zaten soms ook mensen met verschillende vlaggetjes, waaronder de Nederlandse. Maar goed, misschien was dat een uitzondering. Ik geloof wel dat de leiding plannen had ALLE vlaggetjes te verbieden, zoals ook op scholen in de buurt gebeurde, maar ik zou niet weten of dat nog is doorgegaan, nadat ik van school af was. In ieder geval is het verbieden van 1 vlaggetje natuurlijk van de zotte en volgens mij houdt dit ook niet lang stand als bijv. een leerling er werk van zou maken.

En wat het verbieden van een bomberjack betreft, nou ja, daar ga ik niet eens over beginnen

Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 18:57:12 #139
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8519537
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 17:40 schreef KreKkeR het volgende:
    werk van zou maken.

En wat het verbieden van een bomberjack betreft, nou ja, daar ga ik niet eens over beginnen

Maar dat doet die school nu wel toch?

En dan gaat men hier zeiken als een school een hoofddoek wil verbieden! .

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 19:04:09 #140
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8519699
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 18:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik kan niet vinden of het om een openbare school gaat of niet. Voor zover ik weet kan een niet-openbare school zelf besluiten een kledingvoorschrift te hanteren.

Maar als dat bij een hoofddoek wordt toegepast dan zijn de poppen aan het dansen .
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
      zondag 16 februari 2003 @ 19:42:14 #141
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8520751
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 18:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Maar dat doet die school nu wel toch?

En dan gaat men hier zeiken als een school een hoofddoek wil verbieden! .

Wat ik bedoelde was dat ik, aangezien ik al eerder gezegd had dat ik het verbieden van vlaggetjes al grote onzin vond, aan het nog diep en diep triester verbod op bomberjacks, geen woorden meer wilde vuil maken

Maar nu ik er toch weer over begin: ZELFS al zou het zo zijn dat bomberjacks de laatste tijd veel worden gedragen door rechts extremisten, dan nog is het echt gestoord om ze te gaan verbieden.

What's next?

Besluiten de rechts extremisten om om hun pink een ring te gaan dragen dit ook maar verbieden? Daarna een verbod op witte sokken, gele tassen en groene broeken (bij wijze van). Over broeken gesproken, zal me echt niks verbazen als ze op die school daar serieus die legerbroeken ook gaan verbieden.

Een hakenkruis verbieden ok. Het hakenkruis is immers een symbool dat in de westerse wereld algemeen erkend staat als nazi symbool. Maar om nou aan de hand van allerlei zogenaamde trends dingen te gaan verbieden zou niet mogelijk moeten zijn.

Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 19:50:57 #142
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_8520971
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 00:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Van school veranderen is voor een kind (zeker in bepaalde klassen/jaren) niet altijd even makkelijk. En in sommige gebieden haast onmogelijk, door gebrek aan scholen in de omgeving. Los van dat maakt de mogelijkheid dat een kind van school kan veranderen de actie opzich niet opeens een stuk minder achterlijk of iets dergelijks..
    Krekker is de bom!
      zondag 16 februari 2003 @ 22:12:41 #143
    3542 Gia
    User under construction
    pi_8524502
    quote:

[..]

Inclusief vlag.

Welke maat?
      maandag 17 februari 2003 @ 03:37:32 #144
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8529245
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 22:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke maat?

XL.
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8535702
    Ja toen in de hakkuh-tijd hoorde mensen dus dat dat niet mocht, NL vlaggetjes, iedereen heir dus massaal naar de dump toe om die vlaggetjes te halen. ja je vraagt er zo ook om.

meest absurde wat ik ooit heb gehoord en vlaggetje van je eigen land verbieden in je eigen land. kommop zeg, en waarom omdat het niet symphatiek is tegenover de allochtonen. Een beetje land zou dit verplichten om je vaderlands liefde te tonen. koop es een amerikaans merk, daar staat ook op 70% van de kleding een amerikaanse vlag.

Je kunt zeggen van die amerikanen wat ze willen maar ze zijn wel trots op hun land en durven daar voor uit te komen. daar wil het in nederland nog wel eens heel ernstig tekort komen op dat gebied.

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
    pi_8535852
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 03:37 schreef X-Ray het volgende:

[..]

XL.

Ja die hebbik ook nog 1 ... RTC Bomber + NL vlag
    de goeie oude tijd
    Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
      maandag 17 februari 2003 @ 15:50:51 #147
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8537625
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 14:31 schreef GWD het volgende:
    Ja toen in de hakkuh-tijd hoorde mensen dus dat dat niet mocht, NL vlaggetjes, iedereen heir dus massaal naar de dump toe om die vlaggetjes te halen. ja je vraagt er zo ook om.
    Aha, dus als je iets verbiedt vraag je erom?
    quote:
    meest absurde wat ik ooit heb gehoord en vlaggetje van je eigen land verbieden in je eigen land. kommop zeg, en waarom omdat het niet symphatiek is tegenover de allochtonen. Een beetje land zou dit verplichten om je vaderlands liefde te tonen. koop es een amerikaans merk, daar staat ook op 70% van de kleding een amerikaanse vlag.
    Ja, dus? In nazi-Duitsland was dat overigens ook het geval... frisse voorbeelden hè?
    quote:
    Je kunt zeggen van die amerikanen wat ze willen maar ze zijn wel trots op hun land en durven daar voor uit te komen. daar wil het in nederland nog wel eens heel ernstig tekort komen op dat gebied.
    En dat is per definitie positief?
    pi_8538157
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 14:31 schreef GWD het volgende:
    Een beetje land zou dit verplichten om je vaderlands liefde te tonen. koop es een amerikaans merk, daar staat ook op 70% van de kleding een amerikaanse vlag.
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:30 schreef Litpho het volgende:
    Nationalisme is een fase waar een beschaafde maatschappij vanzelf (hopelijk) overheen groeit. Het is het prachtige verschil tussen zelfvertrouwen en de schijn van zelfvertrouwen door tegen iedereen te vertellen hoe geweldig je wel niet bent, in de hoop dat je dan ook geweldig bent.
      maandag 17 februari 2003 @ 16:26:58 #149
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_8538566
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 12:42 schreef X-Ray het volgende:
    Aha, dus hoofddoeken mogen ook verboden worden.
    Van mij mogen hoofddoekjes, turkse en nederlandse vlaggen, allemaal de vuilnisbak in. Leuk voor voetbalwedstrijden, koninginnedag en dodenherdenking. Maar meer ook niet.
    Ik ga naar huis.
      maandag 17 februari 2003 @ 16:55:44 #150
    45920 WeckelB
    It's me Leclerc
    pi_8539340
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Die hebben de Britten eind 19e eeuw uitgevonden in Zuid-Afrika, daar werden toen vooral boeren van Nederlandse komaf ingestopt.

Ik zou je geschiedenisboekjes weer eens erbij nemen.

even ter nuancering...het was Baden Powel (Lord, oprichter van de padvinderij) die bedacht dat je je vijanden ook productief kon krijgen door ze niet alleen op te sluiten, maar ook door "werkverschaffing" arbeid te laten verrichten, nog eens commercieel in te kunnen zetten.

inderdaad vooral Nederlandse (dietze) boeren

My best is worst enough
      maandag 17 februari 2003 @ 19:01:26 #151
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_8541997
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 17:15 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
    Het is onzin, veel gaste hebbe ook een turkse/marokaanse of een andere vlag op hun mouw.
    Dus wij mogen het ook!!!
    Ben je wel eens in Rotrerdam wezen kijken toen Turkije een voetbalwedstrijd won ?
    Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
      dinsdag 18 februari 2003 @ 11:16:11 #152
    38969 corabora
    tjongejongejonge
    pi_8554507
    er is niks mis met de vlag als symbool voor verbondenheid en eenheid. wat anders is het als de vlag gebruikt wordt om opzettelijk bepaalde mensen te kwetsen of buiten te sluiten.
    je kan natuurlijk het turkse vlagvertoon na een voetbaloverwinning niet vergelijken met het vlagvertoon van neonazi's op bv bomberjacks.
    bij de 1 is blijheid de motivatie, bij de ander slechts haat.........
      dinsdag 18 februari 2003 @ 11:32:42 #153
    41593 Ab_Normaal
    Schunnig konijn
    pi_8554891
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 11:16 schreef corabora het volgende:
    er is niks mis met de vlag als symbool voor verbondenheid en eenheid. wat anders is het als de vlag gebruikt wordt om opzettelijk bepaalde mensen te kwetsen of buiten te sluiten.
    je kan natuurlijk het turkse vlagvertoon na een voetbaloverwinning niet vergelijken met het vlagvertoon van neonazi's op bv bomberjacks.
    bij de 1 is blijheid de motivatie, bij de ander slechts haat.........
    Generaliseren is je niet vreemd.
    ...'s avonds ligt het stelletje in bed. De man heeft wel zin om even te olie te peilen en begint wat te friemelen........ [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/233937][Klik hier voor leuke grappen!!][/url]
      dinsdag 18 februari 2003 @ 11:51:53 #154
    38969 corabora
    tjongejongejonge
    pi_8555324
    hoe bedoel je?? ik vind niet dat ik generaliseer...
    maar als jij dat wel vindt, leg dan eens uit waarom?
      dinsdag 18 februari 2003 @ 12:10:59 #155
    41593 Ab_Normaal
    Schunnig konijn
    pi_8555833
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 11:51 schreef corabora het volgende:
    hoe bedoel je?? ik vind niet dat ik generaliseer...
    maar als jij dat wel vindt, leg dan eens uit waarom?
    Als Turken met een vlag(getje) lopen dan is dat per definitie een uiting van vreugde, als Nederlanders het doen dat is dat per definitie dus een neo-nazi.

Generalisatie op en top!

...'s avonds ligt het stelletje in bed. De man heeft wel zin om even te olie te peilen en begint wat te friemelen........ [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/233937][Klik hier voor leuke grappen!!][/url]
      dinsdag 18 februari 2003 @ 12:16:36 #156
    38969 corabora
    tjongejongejonge
    pi_8555967
    nee dat schrijf ik niet............
    het ging over turken met vlaggen na een voetbaloverwinning, en over anderen met de nederlandse vlag op hun jack.(waarvan iedereen weet dat het niet uit blijdschap wordt gedragen)
    er is ook niks mis met nederlands vlagvertoon na een voetbaloverwinning of met koninginnendag..............
    niet alleen lezen wat je wilt lezen hoor!
      dinsdag 18 februari 2003 @ 12:34:15 #157
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_8556343
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 12:16 schreef corabora het volgende:
    nee dat schrijf ik niet............
    het ging over turken met vlaggen na een voetbaloverwinning, en over anderen met de nederlandse vlag op hun jack.(waarvan iedereen weet dat het niet uit blijdschap wordt gedragen)
    er is ook niks mis met nederlands vlagvertoon na een voetbaloverwinning of met koninginnendag..............
    niet alleen lezen wat je wilt lezen hoor!
    Het gaat erom dat Turken wel met halve maan sikkels mogen lopen op jassen...
    Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    pi_8556534
    Tja, trek 1 lijn... De Nederlandse vlag is bij mijn weten nog lang geen symbool van Nazisme of wat dan ook, ookal komen die symbolen op jassen vaak voor bij mensen die dat misschien wel zijn.
    Het is zeker niets voor mij, maar je mag wat mij betreft je trots voor Nederland uiten, en anderen mogen dan net zo goed dat doen voor hun land, ook in Nederland, lijkt me.
    Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 13:20:30 #159
    38969 corabora
    tjongejongejonge
    pi_8557544
    het gaat er niet om WAAROP die vlaggen staan, het gaat mij om de intentie. toch niet zo moeilijk. als turkse mensen met een verkeerde intentie (haat) met vlaggen op hun jassen lopen vind ik dat ook verkeerd.
    er zullen ook best nederlanders zijn die met goede bedoelingen met een vlag op hun jas lopen. daar heb ik dan ook geen problemen mee...
    pi_8559029
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 13:20 schreef corabora het volgende:
    het gaat er niet om WAAROP die vlaggen staan, het gaat mij om de intentie. toch niet zo moeilijk. als turkse mensen met een verkeerde intentie (haat) met vlaggen op hun jassen lopen vind ik dat ook verkeerd.
    er zullen ook best nederlanders zijn die met goede bedoelingen met een vlag op hun jas lopen. daar heb ik dan ook geen problemen mee...
    Hoe wil je bij de ingang van een school zien wat voor intenties iemand er mee heeft?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 15:12:14 #161
    38969 corabora
    tjongejongejonge
    pi_8560321
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 14:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoe wil je bij de ingang van een school zien wat voor intenties iemand er mee heeft?

precies mijn punt, verbieden is dus belachelijk. laat iedereen aan doen wat ji'/zij zelf wil.....
    pi_8560488
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 15:12 schreef corabora het volgende:

[..]

precies mijn punt, verbieden is dus belachelijk. laat iedereen aan doen wat ji'/zij zelf wil.....

Dat gebeurt momenteel niet. Een verbod vind ik prima, maar zorg dan wel dat er niet met twee maten wordt gemeten.
    Wat meer orde op scholen zou geen verkeerd signaal zijn. Dat kan door middel van het opleggen van bepaalde kledingsvoorschriften. Niet dat iedereen in schooluniform naar school zou moeten gaan, maar enige eisen mogen er best gesteld worden aan kledij.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 15:42:42 #163
    38969 corabora
    tjongejongejonge
    pi_8561128
    een uniform is ook ok. is iedereen gelijk, ook geen verschil meer tussen kinderen die wel merkkleding hebben en degene die dat niet hebben.
    pi_8561180
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 15:42 schreef corabora het volgende:
    een uniform is ook ok. is iedereen gelijk, ook geen verschil meer tussen kinderen die wel merkkleding hebben en degene die dat niet hebben.
    Een uniform is misschien wat teveel van het goede. Hoe ga je dat bijvoorbeeld doen bij extreem warm weer, of extreem koud weer?
    Feit is in ieder geval dat we het wel grotendeels eens zijn dat wat meer orde op scholen op het gebied van kleding niet verkeerd zou zijn.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 18:36:39 #165
    3542 Gia
    User under construction
    pi_8565028
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een uniform is misschien wat teveel van het goede. Hoe ga je dat bijvoorbeeld doen bij extreem warm weer, of extreem koud weer?
    Feit is in ieder geval dat we het wel grotendeels eens zijn dat wat meer orde op scholen op het gebied van kleding niet verkeerd zou zijn.

In Amerika hebben ze ook op sommige plaatsen schooluniformen. In de zomer een dunne rok met bloes en blazer. (jongens een lange broek) In de winter een wollen rok en een sweater voor over de bloes, met een warme jas.

Is best te doen, dus.

Ben ik eigenlijk niet tegen. Maar dan wel allemaal hetzelfde. Geen uitzonderingen vanwege geloofsonzin. Enige verschil is dan dat jongens een broek dragen, in de zomer eventueel een korte broek en meisjes rokken. (Mag van mij trouwens ook een broek zijn voor een meisje.)

pi_8565072
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 18:36 schreef Gia het volgende:

[..]

In Amerika hebben ze ook op sommige plaatsen schooluniformen. In de zomer een dunne rok met bloes en blazer. (jongens een lange broek) In de winter een wollen rok en een sweater voor over de bloes, met een warme jas.

Is best te doen, dus.

Ben ik eigenlijk niet tegen. Maar dan wel allemaal hetzelfde. Geen uitzonderingen vanwege geloofsonzin. Enige verschil is dan dat jongens een broek dragen, in de zomer eventueel een korte broek en meisjes rokken. (Mag van mij trouwens ook een broek zijn voor een meisje.)

Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Dat iedereen een aantal pakjes heeft, afhankelijk van de weersomstandigheden.

Ben er eigenlijk nog niet helemaal uit of ik voor of tegen schooluniformen ben, maar ik ben er in elk geval wel voor om de kledingseisen op scholen flink aan te scherpen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')