De Russen moeten op lange termijn dit conflict kunnen winnen dankzij hun numerieke meerderheid, maar wat dan? De Oekrainers zullen ondergronds gaan, aanslagen plegen, en de Russen zullen een permamente militaire aanwezigheid moeten hebben om het allemaal een beetje in het gareel te houden, en dat is gewoon niet te doen in een groot land als Oekraine. In principe heeft Rusland deze oorlog al verloren, weinig of geen van de doelstellingen gehaald en een enorm verlies van mensen en materiaal. Om nog maar te zwijgen van het gezichtsverlies wat hier geleden is. Van het tweede sterkste leger ter wereld naar een corrupt krakkemikkig hopeloos verouderd zooitje.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:03 schreef Barbusse het volgende:
Zelfs als Rusland zou winnen, is het ze dit allemaal waard? Het halve leger is inmiddels de gehaktmolen in gedraaid, de zwarte zeefloot is nauwelijks meer operationeel...voor wat precies?
Dat zie ik niet gebeuren. Ik zie ze echt Lviv niet bereiken. Daarvoor hebben ze de logistiek niet. De vrachtwagens en bussen om de infanterie te transporteren worden van de wegen geschoten. Dat gaat hem echt niet worden. Dat wordt weer prijsschieten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Russen moeten op lange termijn dit conflict kunnen winnen dankzij hun numerieke meerderheid
Ze zullen inmiddels dun doelen wel wat bijgesteld hebben. Als ze genoegen nemen met die paar oostelijke gebieden die ze in handen hebben en het behoud van de Krim, dan zullen ze zichzelf als overwinnaar uitroepen en in rebuild modus gaan voor een aantal jaar.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren. Ik zie ze echt Lviv niet bereiken. Daarvoor hebben ze de logistiek niet. De vrachtwagens en bussen om de infanterie te transporteren worden van de wegen geschoten. Dat gaat hem echt niet worden. Dat wordt weer prijsschieten.
De doelen (en redenen) zijn voortdurend aangepast en zelfs die zijn niet behaald.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zullen inmiddels dun doelen wel wat bijgesteld hebben. Als ze genoegen nemen met die paar oostelijke gebieden die ze in handen hebben en het behoud van de Krim, dan zullen ze zichzelf als overwinnaar uitroepen en in rebuild modus gaan voor een aantal jaar.
Eindelijk zeg. Nu de VS nog en we kunnen weer 2 jaar oorlog voeren.quote:
Laten we het hopenquote:Op donderdag 1 februari 2024 12:11 schreef Ulx het volgende:
Is er weer een Russisch korvet naar de kelder gejaagd?
[ twitter ]
Ja, dat is het "er komt iemand die op een fluitje blaast en dan is de oorlog voorbij"-scenario. Ik weet alleen zeker dat Oekraïne daar geen boodschap aan heeft en gewoon doorvecht.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zullen inmiddels dun doelen wel wat bijgesteld hebben. Als ze genoegen nemen met die paar oostelijke gebieden die ze in handen hebben en het behoud van de Krim, dan zullen ze zichzelf als overwinnaar uitroepen en in rebuild modus gaan voor een aantal jaar.
Het laatste stukje van die beelden laat er weinig twijfel over bestaan.quote:
Het bezetten van die gebieden gaat ze te veel kosten. De Ukrainers zullen blijven schieten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad geen gunstig scenario hier voor Rusland. Iedere uitkomst is gewoon een drama voor ze. Ze zien het alleen niet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Russen moeten op lange termijn dit conflict kunnen winnen dankzij hun numerieke meerderheid, maar wat dan? De Oekrainers zullen ondergronds gaan, aanslagen plegen, en de Russen zullen een permamente militaire aanwezigheid moeten hebben om het allemaal een beetje in het gareel te houden, en dat is gewoon niet te doen in een groot land als Oekraine. In principe heeft Rusland deze oorlog al verloren, weinig of geen van de doelstellingen gehaald en een enorm verlies van mensen en materiaal. Om nog maar te zwijgen van het gezichtsverlies wat hier geleden is. Van het tweede sterkste leger ter wereld naar een corrupt krakkemikkig hopeloos verouderd zooitje.
Braaahquote:Op donderdag 1 februari 2024 12:11 schreef Ulx het volgende:
Is er weer een Russisch korvet naar de kelder gejaagd?
[ twitter ]
Het regent drones en raketten op de Krim - de Russische plu is stuk.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:58 schreef Ulx het volgende:
Steeds meer berichten dat dat schip inderdaad afgelopen nacht te grazen is genomen.
Strategisch is de zaak al verloren. Allicht dat ze er tactisch nog een pyrrusoverwinning uit kunnen slepen, maar dit begint een behoorlijke Afghanistan vibe te krijgen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Russen moeten op lange termijn dit conflict kunnen winnen dankzij hun numerieke meerderheid, maar wat dan? De Oekrainers zullen ondergronds gaan, aanslagen plegen, en de Russen zullen een permamente militaire aanwezigheid moeten hebben om het allemaal een beetje in het gareel te houden, en dat is gewoon niet te doen in een groot land als Oekraine. In principe heeft Rusland deze oorlog al verloren, weinig of geen van de doelstellingen gehaald en een enorm verlies van mensen en materiaal. Om nog maar te zwijgen van het gezichtsverlies wat hier geleden is. Van het tweede sterkste leger ter wereld naar een corrupt krakkemikkig hopeloos verouderd zooitje.
Ja dit is watertrappen om het moment van kopje-onder gaan uit te stellen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Strategisch is de zaak al verloren. Allicht dat ze er tactisch nog een pyrrusoverwinning uit kunnen slepen, maar dit begint een behoorlijke Afghanistan vibe te krijgen.
Enfin, als Rus zou ik alvast Chinees gaan leren geloof ik.
Het is over voor Rusland. Oekraïne is begonnen met het systematisch slopen van de gas- en olieterminals in de Oost- en Zwarte Zee en dat lukt ze ook nog zoals we de afgelopen weken hebben kunnen zien. Dat zullen ze nog wel verder gaan uitbouwen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Strategisch is de zaak al verloren. Allicht dat ze er tactisch nog een pyrrusoverwinning uit kunnen slepen, maar dit begint een behoorlijke Afghanistan vibe te krijgen.
Enfin, als Rus zou ik alvast Chinees gaan leren geloof ik.
De nieuwe Ruzzische onderzeebootquote:
quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De nieuwe Ruzzische onderzeeboot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |