En met een FPV drone kun je het moeilijk gooien op "een gebrek aan mogelijkheden tot precisie".quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:11 schreef oheng het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen dagen anders wel degelijk video's kunnen zien van russen die burgers aanvallen met FPV droned.
Nee, ik bedoel precies wat het woord betekent.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je structureel met continu. Het is idd niet continu, wel structureel.
Met een drone kun je niet even vragen of het een burger of een soldaat die even een trui heeft aangetrokken betreft. Bovendien gebruiken beide legers volop burgervoertuigen, dus identificatie en fouten worden daarbij altijd gemaakt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
En met een FPV drone kun je het moeilijk gooien op "een gebrek aan mogelijkheden tot precisie".
Tuurlijk, steden worden vernietigd. Maar goed het is oorlog en dat is simpelweg een integraal onderdeel van de moderne oorlog. Ik zie niet in hoe de volledige vernietiging van steden überhaupt voorkomen kan worden. Je kan nu eenmaal niet netjes om woonhuizen heen vechten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:11 schreef oheng het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen dagen anders wel degelijk video's kunnen zien van russen die burgers aanvallen met FPV droned.
Bovendien zijn alle steden en dorpen die de russen veroverd hebben met de grond gelijk gemaakt.
Zal ik beginnen met Popasna, en dan het hele rijtje langsgaan?
Ow, dus de burgers in kwestie leken ineens op soldaten?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:25 schreef BlaZ het volgende:
Met een drone kun je niet even vragen of het een burger of een soldaat die even een trui heeft aangetrokken betreft.
Wat Poetin en Assad in Syrië hebben uitgespookt is zo ongekend wreed, niet te harden gewoon.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef ExTec het volgende:
Overigens is ook van Syrie bekend dat rus bewust ziekenhuizen bestookt. Rode Kruis/Halve maan is op de duur maar opgehouden met rus laten weten waar ze staan, want rus gebruikte die data gewoon om ze te targeten.
Revealed: how Russia deliberately targeted Kherson’s hospitals
Maar gelukkig doen ze het niet "stuctureel".
Kortom Rusland schiet twee jaar lang structureel met duizenden raketten op burgerdoelen en daarbij vallen maar liefst 8,586 doden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef ExTec het volgende:
Overigens is ook van Syrie bekend dat rus bewust ziekenhuizen bestookt. Rode Kruis/Halve maan is op de duur maar opgehouden met rus laten weten waar ze staan, want rus gebruikte die data gewoon om ze te targeten.
Revealed: how Russia deliberately targeted Kherson’s hospitals
Maar gelukkig doen ze het niet "stuctureel".
Nee, er zit dus een verschil tussen intentie en volume/tempo.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:56 schreef BlaZ het volgende:
Kortom Rusland schiet twee jaar lang structureel met duizenden raketten
Wat dacht je van:quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kortom Rusland schiet twee jaar lang structureel met duizenden raketten op burgerdoelen en daarbij vallen maar liefst 8,586 doden.
Iets klopt er wat mij betreft niet.
Niemand zegt dat ze enkel op burgerdoelen schietenquote:Op woensdag 31 januari 2024 23:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Kortom Rusland schiet twee jaar lang structureel met duizenden raketten op burgerdoelen en daarbij vallen maar liefst 8,586 doden.
Iets klopt er wat mij betreft niet.
En het kan best zijn dat het aantal burgerdoden te laag wordt ingeschat.
Dat lijkt soms wel de suggestie te zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand zegt dat ze enkel op burgerdoelen schieten
Doelpalenquote:Op donderdag 1 februari 2024 01:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt soms wel de suggestie te zijn.
quote:
quote:Behalve dan dat we vaak vanuit Rusland bewijs krijgen van de schade die Oekraine doet met zijn drones en raketaanvallen. En vanuit Oekraine zien we zelden bewijs van de grote claims die Rusland doet. Behalve heel veel burgerdoelen/slachtoffers.
Ja, dat kan. Maar ik twijfel of dat daadwerkelijk de doctrinematisch zo gebeurt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 00:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, er zit dus een verschil tussen intentie en volume/tempo.
Ik kan met een extreem laag tempo nog steeds structureel burgerdoelen bestoken.
Maar dat is je nu al meermaals uitgelegd.
En precies zoals verwacht claimen de Russen daarna dat er soldaten verbleven. Wat er van waar is blijft natuurlijk onduidelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:44 schreef ExTec het volgende:
Incidentje, peeps. Rus doet dit heulemaal niet "structureel".
[ twitter ]
Dus nu zijn er te weinig beelden en heel veel burgerslachtoffers?quote:
Wat is eigenlijk de reden dat jij in deze reeks Rusland consequent het voordeel van de twijfel geeft? Is dat vanuit een zekere sympathie of gewoon om te trollen?quote:Op donderdag 1 februari 2024 02:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar ik twijfel of dat daadwerkelijk de doctrinematisch zo gebeurt.
Zelensky en zijn volk verradenquote:Op donderdag 1 februari 2024 06:41 schreef Nyamuk het volgende:
Het einde van de oorlog is in zicht zo te lezen. Zal Zelensky een eervolle dood sterven of zal hij zijn volk verraden en vluchten naar Polen of één van de Baltische staten?
[ twitter ]
Het is voornamelijk om wat tegenwicht te bieden aan de Oekraïnse twitterpropaganda. Met een gebruikersnaam als Karel de Stoute zou je eigenlijk Rusland wel wat meer mogen steunen, Karel had eenzelfde soort veroveringsdreun als Putin maar was denk ik nog een stuk meedogenlozer.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden dat jij in deze reeks Rusland consequent het voordeel van de twijfel geeft? Is dat vanuit een zekere sympathie of gewoon om te trollen?
Ja en precies zoals verwacht hebben ze er geen bewijs van.quote:Op donderdag 1 februari 2024 02:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En precies zoals verwacht claimen de Russen daarna dat er soldaten verbleven. Wat er van waar is blijft natuurlijk onduidelijk.
Ach, wat genereus van je dat je met onzin en zeer matige argumenten tegenwicht biedt tegen twitterpropagandaquote:Op donderdag 1 februari 2024 07:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is voornamelijk om wat tegenwicht te bieden aan de Oekraïnse twitterpropaganda. Met een gebruikersnaam als Karel de Stoute zou je eigenlijk Rusland wel wat meer mogen steunen, Karel had eenzelfde soort veroveringsdreun als Putin maar was denk ik nog een stuk meedogenlozer.
Ik heb net even gekeken en er is een foto genomen in een kamer met legermemorabilia. Het blijft allemaal onverifieerbaar.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja en precies zoals verwacht hebben ze er geen bewijs van.
En mochten ze het perongeluk wel hebben dan is de kans groot dat je de acteurs die er op de grond voor dood liggen, toch ziet ademen of perongeluk nog in Russische camo gekleed zijn met een sims4 cd-rommetje naast hen.
We zouden kunnen beginnen om in plaats van twitter de reguliere Oekraïnse media te volgen, dat scheelt al enorm. Een beetje zwakzinnig om te verwijzen naar mijn overleden moeder overigens.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, wat genereus van je dat je met onzin tegenwicht biedt tegen twitterpropaganda. Je moeder zal trots op je zijn.
Dan zit je gewoon fout.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel precies wat het woord betekent.
Goed, hij is wat mij betreft geen verrader mits hij na de oorlog en zijn presidentschap in Oekraïne blijft wonen. (Zo ver dat nog bestaat) en zelfs dan zou hij als kapitein ten onder moeten gaan met zijn schip.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zelensky en zijn volk verraden.
Die man is vanaf dag 1 daar gebleven. Beetje laat dan om nu nog zijn land te verraden ofnie?
Waarom ga jij er voor het gemak ervan uit dat die smerige russen gaan winnen ?quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:12 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Goed, hij is wat mij betreft geen verrader mits hij na de oorlog en zijn presidentschap in Oekraïne blijft wonen. (Zo ver dat nog bestaat) en zelfs dan zou hij als kapitein ten onder moeten gaan met zijn schip.
het eind van de oorlog is in zicht als de krim weer van oekraine is, niet eerderquote:Op donderdag 1 februari 2024 06:41 schreef Nyamuk het volgende:
Het einde van de oorlog is in zicht zo te lezen. Zal Zelensky een eervolle dood sterven of zal hij zijn volk verraden en vluchten naar Polen of één van de Baltische staten?
[ twitter ]
quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het eind van de oorlog is in zicht als de krim weer va oekraine is, niet eerder
Omdat ik mij niet laat leiden door wishful thinking en cognitieve dissonantie.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Waarom ga jij er voor het gemak ervan uit dat die smerige russen gaan winnen ?
Wanneer zie je dat gebeuren dan? Ergens rond 2040 ofzo?quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Omdat ik mij niet laat leiden door wishful thinking en cognitieve dissonantie.
Maarre, dat doe je dan toch? Het Russische herfstoffensief in Donetsk loopt nou niet zo heel goed. Oekraïne schiet het hele aanvallende Russische leger daar in puin. In vier maanden tienduizenden soldaten en tussen 600 en enkele duizenden voertuigen verliezen om daarvoor 19 huizen te veroveren is nou niet echt wat ik winnen noem.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Omdat ik mij niet laat leiden door wishful thinking en cognitieve dissonantie.
Ik vind die obsessie voor Zelensky fascinerend. Hij is geen Poetin die in zijn eentje het land "bestuurt"quote:Op donderdag 1 februari 2024 06:41 schreef Nyamuk het volgende:
[ twitter ]
Bepaalde mensen hebben nu eenmaal een hang naar een 'Sterke Man' hé.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind die obsessie voor Zelensky fascinerend. Hij is geen Poetin die in zijn eentje het land "bestuurt"
Het is wel bijzonder om te zien hoe hij telkens al dan niet heimelijk met Poetin wordt vergeleken inderdaad.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bepaalde mensen hebben nu eenmaal een hang naar een 'Sterke Man' hé.
Deze mensen lijken dan weer vaak niet te snappen dat men aan "de andere kant" geen enkele waarde hecht aan 'Sterke mannen'. Dat zie je bijvoorbeeld op het moment in de VS erg goed. Waar men aan Republikeinse zijde doet of dat Biden wel een soort van tegen-Trump moet zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bepaalde mensen hebben nu eenmaal een hang naar een 'Sterke Man' hé.
Een bepaald slag mens is enorm op individuen gericht, aan de ene kant 'jouw' persoon op een bizarre manier verafgoden en aan de andere kant idd de zondebok die overal de schuld van krijgt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:10 schreef sp3c het volgende:
Mwah is gewoon makkelijker om een persoon de schuld te geven
#zondebok
Zie ook Halsema of Kaag ofzo
Zelensky die aan het begin van de oorlog gewoon in Kyiv bleef terwijl de russen aan de poort stonden en nu regelmatig aan de frontlinies verschijnt zie ik niet vluchten. In tegenstelling tot Poetin die heel laf in zijn ondergrondse rukbunker verscholen zit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 06:41 schreef Nyamuk het volgende:
[ twitter ]
Vond zijn relaas over wat er zou gebeuren mochten de Russen tot en met Kiev gekomen zijn wel indrukwekkend. Wapens in het kantoor leggen, ook al had hij nauwelijks ervaring met vuurwapens. Hij en z'n entourage zouden tot het bittere einde blijven en dat vond ik heel erg typerend voor hoe hij, en vooral de rest van het land zich zouden gaan gedragen gedurende het conflict.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:24 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Zelensky die aan het begin van de oorlog gewoon in Kyiv bleef terwijl de russen aan de poort stonden en nu regelmatig aan de frontlinies verschijnt zie ik niet vluchten. In tegenstelling tot Poetin die heel laf in zijn ondergrondse rukbunker verscholen zit.
Wat Valheim al met mensen doetquote:Op donderdag 1 februari 2024 11:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Poetin is zo'n kleine bos laaf met een cyanidepil in zijn holle kies. Laffe strontkever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |