Alleen soms erg opletten of de 1+1 / 2+1 / 3+2 niet alsnog duurder is dan een Kruidvat of plein.nlquote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:19 schreef exode het volgende:
Er wordt deze weken flink gestunt door supermarkten met bulkkortingen he? 1+2 gratis dat soort dingen. Vooral op dingen zoals vaatwasblokjes en toiletpapier. Het is knap om het voor de volle mep te kopen tegenwoordig.
Bij welk bedrag krijg je die 5% korting?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:46 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren boodschappen gedaan bij de lidl met 5% korting op de hele kassabon omdat ik deze maand een bepaald bedrag aan boodschappen had bereikt. Alle voorraad is weer op niveau.
Dat kan ik nu niet meer zien. 150 euro ofzo? Ik zal morgen (nieuwe maand) eens kijken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij welk bedrag krijg je die 5% korting?
Ik heb het idee dat ze dat bedrag aanpassen op je gemiddelde uitgaven. In het begin kon ik die korting nog wel eens meepakken maar tegenwoordig bij lange na niet.
¤300 (bij mij). Zoveel geef ik nooit uit bij Lidl.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze dat bedrag aanpassen op je gemiddelde uitgaven. In het begin kon ik die korting nog wel eens meepakken maar tegenwoordig bij lange na niet.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
450 euro.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:17 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat kan ik nu niet meer zien. 150 euro ofzo? Ik zal morgen (nieuwe maand) eens kijken.
Gek. Bij ons is het echt 450.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
¤300 (bij mij). Zoveel geef ik nooit uit bij Lidl.
Hier ook.quote:
Ik denk het ook.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hier ook.
Maar dat bevestigd dus mijn vermoeden dat ze de lat steeds hoger leggen. Iemand die gevoelig is voor aanbiedingen zal daardoor meer gaan kopen.
Ik zie die meter eerder als een bespaarmeter. Het eerste gratis product haal ik altijd wel (150euro), de 2e soms.
160 deze maand voor 5% korting.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:17 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat kan ik nu niet meer zien. 150 euro ofzo? Ik zal morgen (nieuwe maand) eens kijken.
Voor 5 procent korting kom ik mijn bed niet eens uit.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:13 schreef Elleska het volgende:
[..]
Voor hoeveel korting wel? En waar krijg je die?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Voor 5 procent korting kom ik mijn bed niet eens uit.
Als je voor 300 euro of zelfs 450 euro spul bij de Lidl moet halen in een maand, dan koop je sowieso heel veel spul voor de volle mep. Als je dan één keer een keertje 5 procent korting krijgt op je aankopen krijgt, dan ben je nog steeds veel duurder uit dan dat je je koopgedrag op aanbiedingen richt en bij meerdere supermarkten shopt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor hoeveel korting wel? En waar krijg je die?
Zeg dat dan direct.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je voor 300 euro of zelfs 450 euro spul bij de Lidl moet halen in een maand, dan koop je sowieso heel veel spul voor de volle mep. Als je dan één keer een keertje 5 procent korting krijgt op je aankopen krijgt, dan ben je nog steeds veel duurder uit dan dat je je koopgedrag op aanbiedingen richt en bij meerdere supermarkten shopt.
Dat theezakje niet, maar een tube tandpasta aan de achterkant openknippen, maakt dat je nog een week vooruit kunt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!
Zuunigerds, verenig u!
*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
Om die korting te krijgen heb je wel een klantenkaart nodig, dus heeft het bedrijf persoonlijke gegevens over jou. Op z’n minst je e-mailadres. En ze weten heel veel over je koopgedrag, waar ze weer heel veel van kunnen afleiden, gezin, alleenstaand, kinderen, huisdieren, drankgebruik, etc.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
450 euro.
Daar komen wij ook echt nooit aan.
Dat maakt me dus eigenlijk niks uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Om die korting te krijgen heb je wel een klantenkaart nodig, dus heeft het bedrijf persoonlijke gegevens over jou. Op z’n minst je e-mailadres. En ze weten heel veel over je koopgedrag, waar ze weer heel veel van kunnen afleiden, gezin, alleenstaand, kinderen, huisdieren, drankgebruik, etc.
Ik neem ondanks alle kortingen geen klantenkaart, of ik zou er speciaal voor één keer een e-mailadres bij google voor aanmaken en verder liegen over al mijn ANW-gegevens.
Mij ook niet. Maar ik heb geen smartphone dus ik kan sowieso niks met die Lidl-app. Bij AH heb ik nog wel een anonieme bonuskaart, bij de rest van de klantenkaarten staan gewoon mijn gegevens geregistreerd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat maakt me dus eigenlijk niks uit.
hopelijk dan ook gekeken voor andere provider, want internet only bij ziggo kan bij een andere aanbieder internet only veul goedkoperquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:27 schreef MissionPhailed het volgende:
- Te duur Ziggo abonnement. TV en vaste telefoon eraf (gebruik ik nooit) levert ook weer 20 euro per maand op. Da's al een totaal van 120 euro besparen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
hopelijk dan ook gekeken voor andere provider, want internet only bij ziggo kan bij een andere aanbieder internet only veul goedkoperIk ben nog niet overgestaptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op Prijsvergelijker.nl zie ik dat Odido wat dat betreft het goedkoopst is ...
Wat knap! Ben erg benieuwd of het je nog zwaar gaat vallen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik mag van mezelf dit hele jaar geen kleding kopen ( buiten ondergoed ) omdat ik echt belachelijk veel heb, ook qua schoenen. Eerste maand was een makkie en ik hield ook een mooi bedrag over. Dus nu heb ik wel een professioneel hondenbad gekocht, mijn rug is me dankbaar en er is nog steeds geld over.
Ik ga sparen voor een nieuw bed!
Ook geen schoenen?quote:Op zondag 4 februari 2024 08:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kringloop, Re-share (=Leger des Heils tweedehands kleding winkel), Formidable (https://www.facebook.com/formidable.dordrecht), Appel & Ei (https://appelenei.nl/nl/portfolio-item/doetinchem/)… ik heb al geen jaren buiten sokken en ondergoed andere kleding gekocht. En goede kleding die ik weg doe, gaat daar ook weer gewassen en gestreken naar toe.
Een tegenhanger zou zijn: post hier al je buitenissige uitgaven die je je eigenlijk niet kunt veroorloven.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:15 schreef exode het volgende:
Is er ook tegenhanger van dit topic, het geld stroomt er momenteel uit. Oa door de steunzolen voor zoon, die duur zijn en ervoor zorgen dat ie nieuwe schoenen (x3) moet hebben.
Buiten dit soort uitgaven (ook een nieuwe fiets voor dezelfde zoon) doen we het verrassend netjes. We houden meer over dan ik berekende.
Dat is waar. Wel kunnen we deze extra kosten nu zo betalen zonder de spaarrekening aan te moeten spreken, doordat we een stukje zuiniger zijn leven. Dus toch een mooie voor dit topic.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een tegenhanger zou zijn: post hier al je buitenissige uitgaven die je je eigenlijk niet kunt veroorloven.
Maar zo te lezen, val je daar ook niet onder.
Zeer passend hoorquote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:03 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is waar. Wel kunnen we deze extra kosten nu zo betalen zonder de spaarrekening aan te moeten spreken, doordat we een stukje zuiniger zijn leven. Dus toch een mooie voor dit topic.
Als die prijs op het schap staat, moet je ze voor die prijs mee krijgen. Alleen bij extreme en overduidelijke fouten geldt die regel niet. De Consumentenbond heeft hier vaak genoeg aandacht aan geschonken. Bij de Lidl moet je uitkijken of er geen kortingsactie loopt die alleen met de app geldt, maar de regel die in alle supermarkten van kracht is : prijs op het schap is de prijs waar je recht op hebt. Sleep de volgende keer de winkelmanager maar mee naar dat schap. Zorg wel dat je goed gekeken hebt of je inderdaad het product hebt, en niet de reep chocola ernaast.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:00 schreef Hupje het volgende:
Ik zag op de kassabon dat er weer veel prijskaartjes niet kloppen bij de Lidl waar ik boodschappen doe... Van die kleine verschillen waardoor het in het eindbedrag niet opvalt, maar wel steeds net een paar cent in mijn nadeel.
Bijv de goedkoopste chocoladerepen kosten bij Aldi 0,58. Dat stond hier ook boven het schap, dus nam ik ze mee. Grapje, ze blijken 0,65 te zijn. Zo jammer dit.
Ik woon vlak bij de Aldi, daar kom ik het vaakst, ook altijd voor die fruitboompjes en zo, mijn dochter woont bij de Lidl, dus als ik daar ben ga ik vaak ook even langs de Lidl, vooral voor bijvoorbeeld zakjes met groentezaad voor ¤0,19.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 17:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Het zal vast al eens besproken zijn in dit topic, maar hoe doen jullie boodschappen?
Mijn voorkeur is 1 winkel, lekker efficiënt en snel weer thuis maar niet optimaal qua aanbiedingen. Nu ik samenwoon wil mijn vriendin graag allerlei verschillende winkels aflopen, afhankelijk van de aanbiedingen. En sommige dingen wil ze sowieso bij een bepaalde winkel kopen omdat het daar net goedkoper is.
We zijn nu veel meer tijd kwijt en ik heb ook het idee dat die paar centen die we nu besparen op de boodschappen weer verdampen aan de extra benzine omdat ik de halve stad af moet rijden.
Klopt, hoor. Maar met die kleine verschillen en een lange kassabon heb ik al die kleine verschillen dus niet gezien. Ik lette vooral op de kortingen, of die wel goed verrekend werden.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als die prijs op het schap staat, moet je ze voor die prijs mee krijgen.
Je hebt gelijk maar ik ben te lui en koop liever minder bij 1 supermarkt.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga ook naar meerdere supermarkten. Meestal AH, Dirk en Aldi. Ik probeer maximaal 2 supermarkten per week te bezoeken maar dat lukt niet altijd.
Juist het eigen merk cosmetica van de Aldi en Lidl is goed en goedkoopquote:Op zondag 18 februari 2024 11:47 schreef BertV het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar ik ben te lui en koop liever minder bij 1 supermarkt.
Wat wel belachelijk veel geld scheelt is je tandpasta, shampoo etc kopen bij action of kruidvat.
...alleen als dan mijn vriendin meegaat, wat een ergernis, ben ik alsnog meer kwijt dan dat ik alles bij die supermarkt had gekocht.
Is er een vrouw zoekende in dit topic?
Aldi België moet je dan zijn. Op 1 cent na de helft goedkoper als in NL.quote:Op zondag 18 februari 2024 13:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier ben ik juist degene die de kosten omhoog gooit denk ik
Mijn vriendin klaagde van de week nog over de prijs van de Freeway-cola van de Lidl en wilde bij de Aldi River gaan proberen, terwijl ik gewoon regelmatig Coca Cola meeneem
Stiekem vind ik die hype van die gratis menstruatie-producten stierenpoep. Van het weekend nog een doosje tampons ā ¤ 1,69 voor 32 stuks gehaald bij het Kruidvat. Zijn de kosten toch niet zou je zeggen.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké... omgepraat naar een bepaalde bezuiniging... waar ik mijn vrijwilligerswerk heb is er een kastje met maandverband en tampons en daar heb ik wat gehaald. Nadat mensen me erop wezen dat ik minima ben en in de doelgroep val ervoor. Maar ergens voelt het fout omdat ik me niet arm voel. Weet niet of ik het de volgende keer weer doe
Ja... iets vrijer leven zou wel fijn zijn. En die andere 50¤ gaat naar de spaarrekeningquote:Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou als je je doel bereikt hebt idd zoiets doen. Iets vrijer leven en alsnog wat sparen.
Je kunt je weer een nieuw doel stellen en dan nog eens bekijken
Kun je nagaan hoe krap mensen zitten bij wie gekozen moet worden tussen deze uitgave en andere.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Stiekem vind ik die hype van die gratis menstruatie-producten stierenpoep. Van het weekend nog een doosje tampons ā ¤ 1,69 voor 32 stuks gehaald bij het Kruidvat. Zijn de kosten toch niet zou je zeggen.
Dit!quote:Op maandag 19 februari 2024 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou als je je doel bereikt hebt idd zoiets doen. Iets vrijer leven en alsnog wat sparen.
Je kunt je weer een nieuw doel stellen en dan nog eens bekijken
Goed bezig!!quote:Op maandag 19 februari 2024 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje trouwens. Ik wilde een bepaald bedrag op mijn spaarrekening hebben en dat heb ik over een maand![]()
Ik spaar elke maand 100¤ maar het doel is dus bijna bereikt
Dus ik zit eraan te denken om 50¤ meer leefgeld per maand te nemen en die andere 50¤ nog steeds sparen. Klinkt dat stom of oké?
Ik bedoel ik leef niet om te sparen en dat geld is voor dingen die stuk gaan en dergelijke. Kleding en dergelijke komen uit een apart potje. Zelfde geldt voor leuke dingen.
Voor vakantie spaar ik niet, want dat wil/kan ik niet. Alleen hooguit eens per kwartaal met de trein naar een vriendin. Dus dat kan "gewoon" wel
Gewoon een kleine wereld met weinig wensen
Lolwhut? Zit er goud in ofzo? Of saffraanquote:Op maandag 19 februari 2024 18:55 schreef Molo het volgende:
Ik ga komende zomer maar zelf een shitload aan aardbeienjam maken denk ik
Frigging ¤6,- per (grote) pot tegenwoordig![]()
Zelfs huismerken zijn tyfusduur, en die vind ik niet lekkerquote:Op maandag 19 februari 2024 18:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lolwhut? Zit er goud in ofzo? Of saffraan
Zes euro voor jamquote:Op maandag 19 februari 2024 18:55 schreef Molo het volgende:
Moet je de aardbeien niet duur hoeven kopen, want dan is het geen besparingquote:Op maandag 19 februari 2024 18:55 schreef Molo het volgende:
In de zomer gaat dat wekenlang weg voor dumpprijzen, ook in de supermarkt. Komt goed. Even middagje kwaad makenquote:Op maandag 19 februari 2024 18:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Moet je de aardbeien niet duur hoeven kopen, want dan is het geen besparing
Ik vind veel broodbeleg sowieso duur geworden.
Dit! Deze user begrijpt niet dat er veel verborgen armoede is.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe krap mensen zitten bij wie gekozen moet worden tussen deze uitgave en andere.
Puberknullen! Mijn hemel, die eten bijkans op een dag wat ik in 4 dagen naar binnenwerk.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:00 schreef Molo het volgende:
[..]
In de zomer gaat dat wekenlang weg voor dumpprijzen, ook in de supermarkt. Komt goed. Even middagje kwaad maken
En klopt ja, dat is zeker duur geworden. Blij dat ik maar één kind heb. Je zal maar een zooi van die vreetzakken in huis hebben, die eten je echt arm
Werkt dat als je die vervult?quote:Op maandag 19 februari 2024 19:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Puberknullen! Mijn hemel, die eten bijkans op een dag wat ik in 4 dagen naar binnenwerk.
Mocht je jampotten nodig hebben, ik heb er behoorlijk wat lege van Bon Maman. Stuur maar een DM tegen die tijd dan stuur ik ze je op.
Je weet zelf het beste wat je kan missen natuurlijk maar je weet nu in geval van nood dat er zoiets bestaat.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dat is dus de reden waarom ik twijfel over gebruik maken van het kastje ...
Besluit; eens en niet weer. Leuk dat mensen van mijn job en familie zeggen dat ik het gewoon moet pakken. Maar die plusminus vijf tot zevenenhalf euro kan wel van mezelf kopen.
quote:Op maandag 19 februari 2024 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Werkt dat als je die vervult?![]()
Ik hou het in gedachten, maar duurt natuurlijk nog wel maand of 4 he
Ja... maar het lukt wel.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je weet zelf het beste wat je kan missen natuurlijk maar je weet nu in geval van nood dat er zoiets bestaat.
Je zou er bijv ook voor kunnen kiezen om zelf iets te doneren, al is het bijv maar een blik bonen oid wat al 2 jaar achterin je keukenkastje staat
Ohhh ik heb wel interessequote:Op maandag 19 februari 2024 19:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Trouwens.
Ik heb een verhuisdoos behoorlijk vol met potten losse thee. Eigenlijk ben ik een theezakjesmens. Vind ik veel lekkerder (barbaar ben ik). Als iemand zegt van ooooh lekker veel losse thee dan mag je die doos halen
Als je naar Groningen kan komen om het te halen...quote:Op maandag 19 februari 2024 19:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhh ik heb wel interesse![]()
Drink heel de dag door thee
Is het ook. En dan nog de berg aan geld voor pijnstillers die ik elke maand kwijt wasquote:Op maandag 19 februari 2024 19:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... maar het lukt wel.
Het is wel duur om vrouw te zijn, alleen het druist ook gewoon in tegen mijn eergevoel.
Ja... die pijnstillers niet te vergeten idd. Maak er een tientje per maand van. Dan vergeet ik de chocolade nogquote:Op maandag 19 februari 2024 19:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is het ook. En dan nog de berg aan geld voor pijnstillers die ik elke maand kwijt was![]()
Dat was de laatste 2 jaar gelukkig minder aangezien ik tramadol voorgeschreven kreegHad ik geen overdosis aan ibuprofen meer nodig goddank.
Investeren in een cup of disc?quote:Op maandag 19 februari 2024 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dat is dus de reden waarom ik twijfel over gebruik maken van het kastje ...
Besluit; eens en niet weer. Leuk dat mensen van mijn job en familie zeggen dat ik het gewoon moet pakken. Maar die plusminus vijf tot zevenenhalf euro kan wel van mezelf kopen.
Reistijd met de trein: 3 uur en 3 kwartier enkele reisquote:Op maandag 19 februari 2024 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als je naar Groningen kan komen om het te halen...
Ik zit in de oriënterende fasequote:Op maandag 19 februari 2024 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Investeren in een cup of disc?
Ik heb Picnic, veel makkelijker om me aan een budget te houden en menu's te maken als ik niet naar fysieke winkels ga en het scheelt me zoveel tijd ook. Is ook winst. Ik heb vorige week de gemeentelijke belasting betaald van mn spaargeld, voelt zo heerlijk volwassen om dat niet meer in termijnen te doenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Toch wel meerdere winkels dus
We wonen helaas in een dorp waar alleen een bakker en een slager is, de buurtsuper (die sowieso al vrij duur was) is er niet meer. Voor de supermarkt moeten we een minuut of 10 rijden en dat is alleen een Lidl. Dan nog een Jumbo aan het einde van de straat van de Lidl en 5 minuten verder een Dirk waardoor we uiteindelijk weer een kwartier naar huis moeten rijden. Het ligt aan de aanbiedingen hoeveel we waar moeten hebben.
5 minuten de andere kant op vanaf huis is een Aldi, maar dat is over de grens en is gewoon niet zo voordelig (behalve voor kaas).
Ooh oeps...quote:Op maandag 19 februari 2024 19:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Reistijd met de trein: 3 uur en 3 kwartier enkele reis
Als je kan opsturen graag, ik vergoed de verzendkosten natuurlijk. Anders laat ik ‘t voor een ander die wel in de buurt woont
Die nemen alleen retouren van DHL mee.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ooh oeps...
Ik kijk morgen even op de picnic app. Want die halen voor DHL wel pakketten op. Ermee naar de postbank te lopen is echt te veel en zwaar (geen auto)
Ik zie het...quote:Op maandag 19 februari 2024 19:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die nemen alleen retouren van DHL mee.
Deze post zocht ik.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Investeren in een cup of disc?
Tsja. Met een biertje te weinig kan je wel over straat, naar school en naar werk.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Een medestander![]()
Vraag me werkelijk af wie die hype heeft bedacht en met welk doel precies. Je kan elk product van die waarde aanwijzen en er wel een '-armoede' van maken
Het biertje is een voorbeeld. Je kunt er een willekeurig artikel voor in de plaats zetten dat een waarde vergelijkbaar met een paar pakjes tampons/maandverband/vul in vertegenwoordigt op maandbasis. En natuurlijk snap ik dat niet iedereen het even breed heeft en dat er armoede is binnen gezinnen, maar dat hoef je niet naar een product te herleiden specifiek voor vrouwen. Want, zoals gezegd: die 'menstruatiearmoede' is plotsklaps verdwenen als de bewuste artikelen gewoon gekocht worden zodra het inkomen overgemaakt is en op voorraad is en dan is het weer de gewone armoede waar weer diverse andere manieren voor zijn om die aan te pakken, maar dat is kennelijk niet woke genoeg ofzo?quote:Op maandag 19 februari 2024 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Met een biertje te weinig kan je wel over straat, naar school en naar werk.
Met een bloedend lek tussen je benen wordt dat allemaal toch een stuk minder gewaardeerd.
En hoeveel een vrouw nodig heeft varieert nogal. Ik heb 3 dagen lang elk uur een nieuwe dikke prop nodig én een forse luier. De dagen daaromheen wat minder.
*Ik* heb daarbij geen armoede, maar dat is omdat ik geld zat heb. Iemand die niet geld zat heeft en de verbandmiddelen moet ophoesten voor zichzelf plus wat inwonende meisjes kon daar wel eens heel anders in zitten. Maar geeft niks joh, dan blijven die meisjes gewoon elke maand drie dagen thuis in plaats van naar school of werk. Drinken pa en broer wel een biertje minder en dan staan ze quite. Toch?
Ik krijg mijn account niet gekoppeld helaas.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen hier die werken met zo'n scoupy app?
En hebben die dan ook hun bankrekening gekoppeld?
Okay. Dus je hoeft je bankrekening niet te koppelen?quote:Op maandag 19 februari 2024 22:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik krijg mijn account niet gekoppeld helaas.
Vorige week bij Scoupy gratis Kellog’s Muesli Barista
Betalen met je betaalrekeningdata dus?quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dus je hoeft je bankrekening niet te koppelen?
Ik vind het namelijk vaag dat ze dan je transacties uit gaan lezen.
Nope, kunt gewoon per keer laten uitbetalen zonder je bankrekening te koppelen.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Goed om te lezen!quote:Op maandag 19 februari 2024 22:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nope, kunt gewoon per keer laten uitbetalen zonder je bankrekening te koppelen.
Heb in het verleden al veel prima dingen kunnen scoren voor weinig of gratis. Vooral dure hamdensnacks of natvoer van Beneful of Pedigree ben ik altijd blij mee.
Dat ga ik dus ook niet doen.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Betalen met je betaalrekeningdata dus?![]()
![]()
![]()
Niet iedereen zal hun prioriteit en op orde hebben, nee. Echter, er zijn ook zat families waar ze met moeite elke dag een warme maaltijd op tafel hebben. En dan is 5 euro best veel als je elke week moet leven van 60 euro. Mannen in de bijstand hebben dat probleem niet elke maand..quote:Op maandag 19 februari 2024 21:37 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het biertje is een voorbeeld. Je kunt er een willekeurig artikel voor in de plaats zetten dat een waarde vergelijkbaar met een paar pakjes tampons/maandverband/vul in vertegenwoordigt op maandbasis. En natuurlijk snap ik dat niet iedereen het even breed heeft en dat er armoede is binnen gezinnen, maar dat hoef je niet naar een product te herleiden specifiek voor vrouwen. Want, zoals gezegd: die 'menstruatiearmoede' is plotsklaps verdwenen als de bewuste artikelen gewoon gekocht worden zodra het inkomen overgemaakt is en op voorraad is en dan is het weer de gewone armoede waar weer diverse andere manieren voor zijn om die aan te pakken, maar dat is kennelijk niet woke genoeg ofzo?
Uiteindelijk draait het erom dat je prioriteiten moet stellen en dat -naar mijn idee- kennelijk bij heel veel mensen helemaal verkeerd gaat.
Maar goed, dat mag ik niet zeggen. Daarom ook mea culpa en nogmaal het linkje om lekker zuinig de maand door te komen voor hen die kampen met menstruerende medebewoners in welke vorm dan ook: https://scoupy.com/groceries/54046
Zeker, ik ben blij dat steeds meer scholen er rekening mee houden. Genoeg jonge meisjes die het thuis niet goed hebben en dan is dat echt wel welkom.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:35 schreef June. het volgende:
[..]
Niet iedereen zal hun prioriteit en op orde hebben, nee. Echter, er zijn ook zat families waar ze met moeite elke dag een warme maaltijd op tafel hebben. En dan is 5 euro best veel als je elke week moet leven van 60 euro. Mannen in de bijstand hebben dat probleem niet elke maand..
Joh laat gaanquote:Op maandag 19 februari 2024 22:35 schreef June. het volgende:
[..]
Niet iedereen zal hun prioriteit en op orde hebben, nee. Echter, er zijn ook zat families waar ze met moeite elke dag een warme maaltijd op tafel hebben. En dan is 5 euro best veel als je elke week moet leven van 60 euro. Mannen in de bijstand hebben dat probleem niet elke maand..
Ik heb jaren scoupy gebruikt. Toen het een nieuwe app of Woolsocks werd, vond ik het waardeloos en kijk ik nog maar zelden.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
Zijn er mensen hier die werken met zo'n scoupy app?
En hebben die dan ook hun bankrekening gekoppeld?
Door Pepper wil ik die winkel ook eens bezoekenquote:Op maandag 19 februari 2024 23:04 schreef Elan het volgende:
Die Grenze is wel echt een top winkel voor cheapskates. Vandaag 2 grote potten Calve pindakaas (met nootjes) voor een euro gescoord. Normaal zijn die rond de 6 euro.
Wel nog een week houdbaar maar dat spul gaat niet ineens kapot na een paar weken over de datum.
Ook wat Prime voor 3 euro gescoord voor mij neefje.
Ik was er afgelopen zomer in Maastricht en eigenlijk viel het tegen. Er worden leuke dingen gepost op Pepper maar je moet mazzel hebben dat ze iets voor je hebben dat je nodig hebt. Verder vond ik het troep stiekem.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:29 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Door Pepper wil ik die winkel ook eens bezoeken
Picnic komt hier helaas nog niet.quote:Op maandag 19 februari 2024 19:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb Picnic, veel makkelijker om me aan een budget te houden en menu's te maken als ik niet naar fysieke winkels ga en het scheelt me zoveel tijd ook. Is ook winst. Ik heb vorige week de gemeentelijke belasting betaald van mn spaargeld, voelt zo heerlijk volwassen om dat niet meer in termijnen te doen![]()
Vorige week weer wat leuke bloempotten bij de weggeefwinkel meegenomen, en ook stekjes geruild met iemand.
Plantenhobby is zo goed als gratis zo!
Dichtbijzijnde winkel voor ons is de Aldi, 5 minuten rijden en dat is in België inderdaad. Alleen voor de dingen die wij vaak kopen is Nederland toch het goedkoopste, op kaas (en als het blijkt te bevallen River-Cola) na. Bij de winkels waar we normaliter onze boodschappen doen (in Nederland) zie je overigens ook veel Belgische kentekenplaten, meer dan Nederlandse platen bij de Aldi in ieder geval.quote:Op maandag 19 februari 2024 18:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Aldi België moet je dan zijn. Op 1 cent na de helft goedkoper als in NL.
Sowieso bepaalde dingen een stuk voordeliger in België.
Ik vergelijk altijd de apps van Dirk, Jumbo en de Aldi’s voordat ik boodschappen ga doen.
quote:Op maandag 19 februari 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet wel dat ik had gewild dat er voor mij als 13-jarige destijds zo'n kastje was... zware menstruaties, moeder vond dat ik me aanstelde en dat ik het met een paar "normal" verbanden moest kunnen, zelf geen geld. Zo vaak mezelf voor schut gezet
2 voor een euro, of een euro per stuk wat ze eerder waren?quote:Op maandag 19 februari 2024 23:04 schreef Elan het volgende:
Die Grenze is wel echt een top winkel voor cheapskates. Vandaag 2 grote potten Calve pindakaas (met nootjes) voor een euro gescoord. Normaal zijn die rond de 6 euro.
Wel nog een week houdbaar maar dat spul gaat niet ineens kapot na een paar weken over de datum.
Ook wat Prime voor 3 euro gescoord voor mij neefje.
Nee, dat is niet het probleem. Want die meisjes ontvangen die bijstand niet maar hun ouders. Of er blijft gekozen *moeten* worden tussen eten en tampons. En veel bijstandsgerechtigden hebben geen tampons nodig of hebben geen tampons te weinig. Of geen uitkering. Dus een tampon/maandverband-probleem wat echt een probleem is om naar school/werk te gaan, los je op met tampons/maandverband. Niet met generiek inwisselbaar extra geld voor 'iedereen'.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:56 schreef Inbox het volgende:
[..]
Juist. Geestelijke armoede door het menstruatiearmoede te noemen en menstruatie mede de schuld te geven van die armoede
Eigenlijk is het probleem dus dat de bijstand of leefgeld een paar euro per maand te laag is. Noem het dan ook zo.
Jezelf?quote:Op maandag 19 februari 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet wel dat ik had gewild dat er voor mij als 13-jarige destijds zo'n kastje was... zware menstruaties, moeder vond dat ik me aanstelde en dat ik het met een paar "normal" verbanden moest kunnen, zelf geen geld. Zo vaak mezelf voor schut gezet
Het koppelen van de bankrekening is alleen voor de automatische cashbacks. Boodschappen cashback met bonnetje hoeft dat niet voor.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Exact dit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:55 schreef sigme het volgende:
[..]
En als je denkt dat bloedend over straat lopen als probleem gelijk te stellen is met willekeurig welk ander ongemak mankeert er je iets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ongesteld worden kan op een moment komen dat je er geen rekening mee had gehouden. Of bijvoorbeeld dat je nog twee dagen hebt voordat er nieuw salaris komt, nog vijf euro te besteden, geen eten maar wel nog 3 tampons op voorraad en *waarschijnlijk* wordt je pas morgen of overmorgen ongesteld.
Je kan het niet ff een dagje ophouden ofzo, als je aan het eind van je geld en je tampons bent.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik heb tot voor kort m'n hele leven in Vlaardingen gewoond maar nog nooit geweten dat er zo'n goedkope supermarkt wasquote:Op maandag 19 februari 2024 23:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
2 voor een euro, of een euro per stuk wat ze eerder waren?
Had er verleden week ergens al keer wat op gelezen. Volgens mij op Pepper. Mooie prijzen, ook al is het op datum. Las alleen dat ze niet in elk filiaal die potten hadden.
Ben weleens in het filiaal in Vlaardingen geweest. De chocola was er goedkoopen damesproducten ongetwijfeld ook
dus voor chocoladearmoede en vrouwengerelateerde artikelen kun je er prima terecht
Verder niet zo heel spectaculair eigenlijk, maar bij dit soort winkels moet je gewoon geluk hebben dat ze net goedkoop hebben wat je zoekt.
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:16 schreef sigme het volgende:
En nog zoiets, de veronderstelling dat het gewoon een kwestie van 'beter plannen' of 'beter omgaan met geld'. of 'prioriteiten' is.
Niet iedereen die ongesteld is, heeft beschikking over geld, ook niet als er geld genoeg zou zijn. Kinderen. Vrouwen met een lul van een vent.Als je niet ten alle tijde beschikking hebt over tenminste een paar euro voor maandverband gaan er financieel of anderzijds zaken fundamenteel mis in je leven. Dan moet je die problemen aanpakken en niet de symptomen bestrijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ongesteld worden kan op een moment komen dat je er geen rekening mee had gehouden. Of bijvoorbeeld dat je nog twee dagen hebt voordat er nieuw salaris komt, nog vijf euro te besteden, geen eten maar wel nog 3 tampons op voorraad en *waarschijnlijk* wordt je pas morgen of overmorgen ongesteld.
Je kan het niet ff een dagje ophouden ofzo, als je aan het eind van je geld en je tampons bent.blablablabla
https://nl.pepper.com/aan(...)ij-die-grenze-303212quote:Op maandag 19 februari 2024 23:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Had er verleden week ergens al keer wat op gelezen. Volgens mij op Pepper. Mooie prijzen, ook al is het op datum. Las alleen dat ze niet in elk filiaal die potten hadden.
Ben weleens in het filiaal in Vlaardingen geweest. De chocola was er goedkoopen damesproducten ongetwijfeld ook
dus voor chocoladearmoede en vrouwengerelateerde artikelen kun je er prima terecht
Verder niet zo heel spectaculair eigenlijk, maar bij dit soort winkels moet je gewoon geluk hebben dat ze net goedkoop hebben wat je zoekt.
Oh, dus 13-jarige @Tele6 had gewoon geld moeten stelen ofzo voor maandverband en pijnstillers. Nu is het duidelijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je niet ten alle tijde beschikking hebt over tenminste een paar euro voor maandverband gaan er financieel of anderzijds zaken fundamenteel mis in je leven. Dan moet je die problemen aanpakken en niet de symptomen bestrijden.
Geen idee wie dat is maar op die leeftijd hadden je ouders of verzorgers dat moeten providen voor jou simpel zat.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, dus 13-jarige @:tele6 had gewoon geld moeten stelen ofzo voor maandverband en pijnstillers. Nu is het duidelijk.
Heeft niks met jou te maken. Daar moet je echt geen excuses voor maken.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik over dat menstruatiekastje begonnen bendeze rel was niet mijn bedoeling....mijn excuses. Het was enkel de bedoeling iets te delen en zo'n confrontatie had ik echt niet voorzien
Neehee, dat is symptoombestrijding. Ze had haar moeder uit de ouderlijke macht moeten zetten!quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, dus 13-jarige @:tele6 had gewoon geld moeten stelen ofzo voor maandverband en pijnstillers. Nu is het duidelijk.
Jammer dat je daarmee de rest van ons ook veroordeelde tot je contactloze diarreequote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik reageer op 1 specifieke post die toevallig aansprak, ga niet voor jouw context het hele topic teruglezen schatje.
Welke relquote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik over dat menstruatiekastje begonnen bendeze rel was niet mijn bedoeling....mijn excuses. Het was enkel de bedoeling iets te delen en zo'n confrontatie had ik echt niet voorzien
Klopt ja.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neehee, dat is symptoombestrijding. Ze had haar moeder uit de ouderlijke macht moeten zetten!
Ben jij niet wijs met je "excuus".quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is een grapje...quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:21 schreef Evangelion het volgende:
De stelling "het is wel duur om vrouw te zijn" was wel triggerend hoor. Mannen moeten uiteraard meer voeding kopen. https://www.nibud.nl/onde(...)houdelijke-uitgaven/
Aan de andere kant, loonkloof en zo.
Zit aan het Veerplein, als ie er nog steeds zit. Relatief jong filiaal. Max 2 jaar zit ie er nu. Ben er 1 of 2x geweest.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb tot voor kort m'n hele leven in Vlaardingen gewoond maar nog nooit geweten dat er zo'n goedkope supermarkt was
Gelukkig wonen m'n ouders er nog
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik maak trouwens regelmatig gebruik van geld-terugacties voor producten die ik vervolgens weer kan weggeven/doneren, doen meer mensen dat?
Wat erg voor je dat je moeder daar niet wat meer geld voor had. Kan me voorstellen hoe moeilijk dat voor je was.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik denk dat het geld niet het probleem was, te oordelen naar het ‘ze vond dat ik me aanstelde en dat ik het met een paar “normal” verbanden moest kunnen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat erg voor je dat je moeder daar niet wat meer geld voor had. Kan me voorstellen hoe moeilijk dat voor je was.
Ik werd er gewoon een beetje verdrietig van toen ik deze post lasquote:Op maandag 19 februari 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
Jep. Always.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik maak trouwens regelmatig gebruik van geld-terugacties voor producten die ik vervolgens weer kan weggeven/doneren, doen meer mensen dat?
Ja, als het zo uitkomt welquote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Wil je ze hier plaatsen aub?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Scoupy en soms komt er wat voorbij op Pepper of in de nieuwsbrieven van allesvoorniksquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je ze hier plaatsen aub?
Ik geloof dat ik niet goed in het vinden van die acties ben.
Scoupy heb ik inmiddels. Sinds 1 dag.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Scoupy en soms komt er wat voorbij op Pepper of in de nieuwsbrieven van allesvoorniks
Ik dacht dat het alleen in de grensstreek zat, toch maar eens in Vlaardingen kijken danquote:Op maandag 19 februari 2024 23:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee. Dat hoef je ze niet te geven.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:17 schreef Alaianaya het volgende:
Hoe werkt dat Scoupy precies? Krijgen ze dan toegang tot je gehele transactieverkeer, gezien het automatisch gekoppeld is?
Goed bezig!quote:Op maandag 26 februari 2024 22:32 schreef ondeugend het volgende:
Vandaag mijn verzekeringen van woonhuis, rechtsbijstand, reisverzekering en auto bekeken.
Blijk ik hartstikke duur te zitten en gewoon 100 per maand minder te kunnen betalen.
Is dus de moeite waard om even te bekijken misschien.
Zeker!quote:
Ik zou ook even kijken of je woning nog teruggebouwd kan worden van de verzekerde waarde mocht dat van toepassing zijn. De besparing op je maandlasten kan leuk zijn, maar als de verzekering niet meer dekt wat je nodig hebt..quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zeker!
Toen ik het oude verzekeringspakket op wilde zeggen konden ze ineens 60 euro goedkoper leveren en wilden ze zelfs nog kijken of ze iets konden doen wat betreft de veel te veel betaalde premie van vorig jaar (4 jaar).
Maar als je zoveel lager kunt ben je gewoon een oplichter. Dit pakket is tientallen jaren geleden afgesloten met pakketkorting bla bla bla door een tussenpersoon bla bla bla en er is eigenlijk nooit meer goed naar gekeken.
Dus zeker als je via een tussenpersoon verzekerd bent is het aan te raden de verzekeringen onder de loep te leggen.Maar sowieso zit er aardig verschil tussen de aanbieders onderling.
Ik heb natuurlijk geen appels met peren vergeleken. En dat inderdaad ook even gecheckt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zou ook even kijken of je woning nog teruggebouwd kan worden van de verzekerde waarde mocht dat van toepassing zijn. De besparing op je maandlasten kan leuk zijn, maar als de verzekering niet meer dekt wat je nodig hebt..
Dat is lekker!quote:Op maandag 26 februari 2024 22:32 schreef ondeugend het volgende:
Vandaag mijn verzekeringen van woonhuis, rechtsbijstand, reisverzekering en auto bekeken.
Blijk ik hartstikke duur te zitten en gewoon 100 per maand minder te kunnen betalen.
Ja, dit heb ik ookquote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:19 schreef Inbox het volgende:
Heel veel mensen die al jaren een koopwoning hbeben kunnen volgens mij wat korting krijgen op dr hyporheek omdat ze (nog steeds) een te hoge renteopslag betalen. Door de fors hogere woningprijzen kan die verlaagd worden. Daar was echt 5 jaar geleden al eens een item over bij Kassa of Radar.
Als je rente al die jaren nog niet is aangepast, is dat het navragen waard als je echt een gigantische overwaarde op je woning hebt of die verlaagd kan worden.
Ik zeg ook heel veel mensen. Niet iedereen heeft een huis gekocht met NHG-garantie.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Bij een hypotheek met NHG heb je nooit rente-opslag, dus dat is al een (grote) groep waar het niet voor opgaat.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:09 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik zeg ook heel veel mensen. Niet iedereen heeft een huis gekocht met NHG-garantie.
Bij mij doet mijn hypotheekverstrekker elke paar jaar even snel een telefonische check en die kwamen er zelf mee vorig jaar!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:16 schreef prunus het volgende:
[..]
Ja, dit heb ik ook. Door mijn hoge woz waarde ga ik best wat naar beneden qua rente.
Je moet er wel echt zelf achteraan.. dus geloof dat veel mensen het laten liggen.
Netjes!quote:Op maandag 26 februari 2024 22:32 schreef ondeugend het volgende:
Maar hoe ruikt de Munt dan dat je daar recht op hebt?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:05 schreef Serinde het volgende:
Wij zitten bij Munt en die passen dat automatisch aan als je in een andere categorie komt door aflossingen. Voor stijging van woningwaarde kun je een desktoptaxatie indienen, ik zie dat vaker dan eens voorbij komen in de app. Ik had gehoopt dat alle hypotheekverstrekkers dat zouden doen.
grote kans dat je woz te laag is en via een taxatie meer kanquote:Op dinsdag 27 februari 2024 17:16 schreef prunus het volgende:
[..]
Ja, dit heb ik ook. Door mijn hoge woz waarde ga ik best wat naar beneden qua rente.
Je moet er wel echt zelf achteraan.. dus geloof dat veel mensen het laten liggen.
Ik heb zelf een minimale hoeveelheid verzekeringen lopen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:32 schreef ondeugend het volgende:
Precies wat ik schrijf. Als je door aflossingen en de huidige geregistreerde woningwaarde in een andere categorie valt, passen ze het aan. Als je de geregistreerde woningwaarde hoger wilt hebben, moet je een taxatie insturen. Op die laatste mogelijkheid wordt je best duidelijk gewezen in o.a. de app vind ik (en volgens mij stond er ook iets in het jaarbericht maar dat weet ik niet zeker)quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar hoe ruikt de Munt dan dat je daar recht op hebt?
Oh ja maar niet automatisch dus. Je moet zelf nieuwe informatie aanleveren en dan passen ze het aan. Dat doet elke bank.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:15 schreef Serinde het volgende:
[..]
Precies wat ik schrijf. Als je door aflossingen en de huidige geregistreerde woningwaarde in een andere categorie valt, passen ze het aan. Als je de geregistreerde woningwaarde hoger wilt hebben, moet je een taxatie insturen. Op die laatste mogelijkheid wordt je best duidelijk gewezen in o.a. de app vind ik (en volgens mij stond er ook iets in het jaarbericht maar dat weet ik niet zeker)
Dat kan nooit de standaard zijn anders klopt het systeem niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:39 schreef exode het volgende:
Pas wel op dat besparen op verzekeringen in het ergste geval nogal duur kan uitvallen?
Als ik naar de afgelopen 10 jaar kijk, hebben we meer uitgekeerd gekregen dan we in totaal premie hebben betaald.
Klopt hoor, wat pech gehad, maar dat weet je dus niet vooraf.....quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat kan nooit de standaard zijn anders klopt het systeem niet.![]()
Ik heb 1 keer de fout gemaakt met maximale eigen risico bij mijn zorgverzekering.
Verstandkiezen trekken moest in het ziekenhuis.
Ondanks dat heb ik hier echt wel op "verdient".
Als onderdeel van een fokprogramma heb ik nergens last van, maar mocht mijn vriendin straks ouder worden dan moeten we een keer de beslissing maken om het eigen risico wel te minimaliseren.
Ik heb bijna alleen maar gebracht.. en das niet erg. Maar echt veel te veel dus.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:39 schreef exode het volgende:
Pas wel op dat besparen op verzekeringen in het ergste geval nogal duur kan uitvallen?
Als ik naar de afgelopen 10 jaar kijk, hebben we meer uitgekeerd gekregen dan we in totaal premie hebben betaald.
Ik ben net zo goed verzekerd als hiervoor. Ik heb natuurlijk geen all risk naar WA gebracht en dus nergens op beknibbeld. Ik denk dat de tussenpersoon er gewoon veel tussenuit heeft gehaald. Logisch ook. Daarbij heb ik als verstandig meisje spaargeld voor onvoorzien.quote:Ik wil er trouwens vooral mee zeggen dat het slim is om je verzekeringen goed te bekijken. Kan ik het risico zelf dragen of wellicht wat bedragen aanpassen. Maar schrappen of er met kaasschaaf overheen om wat premie te besparen kan duur uitpakken.
Genoeg mensen die niet tegen stormschade waren verzekerd afgelopen zomer en hun auto total loss in Italie achter moesten laten.
Wij hebben bijvoorbeeld bewust een schadeverzekering inzittenden, met name voor meerijders van onze kinderen. Als je altijd alleen in de auto zit, is dat waarschijnlijk niet nodig. Zo moet je naar je verzekeringen kijken, hoe groot is het risico dat het gebeurt, wat is het schadebedrag als het misgaat en kan ik dat zelf betalen?
Zo vind ik verzekeringen voor mobieltjes echt onzin, dan koop ik wel een goedkoop modelletje als die gestolen wordt of zo.
Ik heb in 15 jaar nog nooit iets geclaimd dus dat staat er dan tegenover. 😅quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer de fout gemaakt met maximale eigen risico bij mijn zorgverzekering.
Als onderdeel van een fokprogramma heb ik nergens last van, maar mocht mijn vriendin straks ouder worden dan moeten we een keer de beslissing maken om het eigen risico wel te minimaliseren.
Ik ben mijn eigen tussenpersoonquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb bijna alleen maar gebracht.. en das niet erg. Maar echt veel te veel dus.
[..]
Ik ben net zo goed verzekerd als hiervoor. Ik heb natuurlijk geen all risk naar WA gebracht en dus nergens op beknibbeld. Ik denk dat de tussenpersoon er gewoon veel tussenuit heeft gehaald. Logisch ook. Daarbij heb ik als verstandig meisje spaargeld voor onvoorzien.
Wat ik wilde zeggen is dat als je twijfelt over je premies je wellicht enorm kunt besparen. Ik raad verder niemand aan te downsizen in verzekering.
Waarom denk je dat ik een allrisk autoverzekering heb van 22,-quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb in 15 jaar nog nooit iets geclaimd dus dat staat er dan tegenover. 😅
2 keer geclaimd op de autoverzekering, nog steeds maximale korting vanwege schadevrije jaren. Voordeel als je oud bentquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik een allrisk autoverzekering heb van 22,-
Omdat je een oud, licht auto'tje hebt waar je weinig km's mee rijdt waarbij de extra kosten voor allrisk dermate laag dan dat het die paar extra euro gewoon dubbel en dwars waard is mocht er een keer wel een reden zijn om wat te claimen?quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik een allrisk autoverzekering heb van 22,-
Nee.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:20 schreef exode het volgende:
Wij hebben gewoon ook al jullie premies opgemaakt
Die korting is op jaarbasis zo laag, dan moet je wel al heeeeeeeeeeel lang dat maximale ER hebben.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. 1 jaar max ER en niks claimen en vanaf het jaar daarna ga je al ‘winst’ maken met max ER als je de meerpremie die je daarmee bespaart apart zet. Volgens mij betaalde je op jaarbasis zo’n ¤250 al extra voor minimaal eigen risico. In theorie kun je dus dat bedrag sowieso al van je eigen extra risico aftrekken. Ik heb alleen tijdens m’n zwangerschappen minimaal eigen risico gehad (was uiteindelijk ook niet nodig), verder altijd maximaal. Is gewoon een kwestie van een inschatting maken en zorgen dat je dat geld wel op kunt hoesten als het wel nodig is.quote:Op woensdag 28 februari 2024 21:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die korting is op jaarbasis zo laag, dan moet je wel al heeeeeeeeeeel lang dat maximale ER hebben.
Ik krijgt echt zo veel boze mensen aan de lijn die vragen waarom ze zo een achterlijk bedrag moeten betalen , die snappen niet hoe het werkt....
Het is wel echt veel minder aantrekkelijk geworden. Voor een vrijwillig eigen risico van 500 Euro kregen wij bij FBTO nog maar 5 Euro korting per maand in 2024.....Dan moet je wat jaren geluk hebben om het eruit te halen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:50 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. 1 jaar max ER en niks claimen en vanaf het jaar daarna ga je al ‘winst’ maken met max ER als je de meerpremie die je daarmee bespaart apart zet. Volgens mij betaalde je op jaarbasis zo’n ¤250 al extra voor minimaal eigen risico. In theorie kun je dus dat bedrag sowieso al van je eigen extra risico aftrekken. Ik heb alleen tijdens m’n zwangerschappen minimaal eigen risico gehad (was uiteindelijk ook niet nodig), verder altijd maximaal. Is gewoon een kwestie van een inschatting maken en zorgen dat je dat geld wel op kunt hoesten als het wel nodig is.
Mijn premie betaal ik ook per jaar, scheelt ook 2 a 3 tientjes op jaar basis, die je de afgelopen jaren toch niet als rente kreeg.
Maar waarom zou je ook zo’n middenwegbedrag kiezen? Je gaat er of vanuit dat je geen zorgkosten gaat maken (=hoogte ER) of je gaat er vanuit dat je wel zorgkosten gaat maken (=laagste ER). Die kosten gaan zo hard gat het bijna onmogelijk is om een rekening te krijgen tussen de ¤385 en ¤500. En 12x5=¤60, dus die ¤115 extra eigen risico is eigenlijk maar ¤55, omdat je dat andere deel al als premiekorting krijgt. Als het ¤10 per maand zou schelen zou de verzekeraar daar al ‘verlies’ op maken.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:33 schreef exode het volgende:
[..]
Het is wel echt veel minder aantrekkelijk geworden. Voor een vrijwillig eigen risico van 500 Euro kregen wij bij FBTO nog maar 5 Euro korting per maand in 2024.....Dan moet je wat jaren geluk hebben om het eruit te halen.
Wij gingen sowieso na jaren van het vrijwillig hogere eigen risico af in 2024 aangezien ik er in januari al overheen zou gaan. Maar die minimale korting maakte dat die beslissing nog makkelijker was.
Het is geen middenweg, hoger dan 500 Euro vrijwillig eigen risico kan niet, dan kom je namelijk o p de max van 885 eigen risico. (500 vrijwillig, 385 verplicht)quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ook zo’n middenwegbedrag kiezen? Je gaat er of vanuit dat je geen zorgkosten gaat maken (=hoogte ER) of je gaat er vanuit dat je wel zorgkosten gaat maken (=laagste ER). Die kosten gaan zo hard gat het bijna onmogelijk is om een rekening te krijgen tussen de ¤385 en ¤500. En 12x5=¤60, dus die ¤115 extra eigen risico is eigenlijk maar ¤55, omdat je dat andere deel al als premiekorting krijgt. Als het ¤10 per maand zou schelen zou de verzekeraar daar al ‘verlies’ op maken.
Dan las ik het verkeerdquote:Op donderdag 29 februari 2024 09:50 schreef exode het volgende:
[..]
Het is geen middenweg, hoger dan 500 Euro vrijwillig eigen risico kan niet, dan kom je namelijk o p de max van 885 eigen risico. (500 vrijwillig, 385 verplicht)
Voor die 500 extra kregen wij dus in 2024 60 Euro korting. In 2023 was dat nog 15 Euro per maand.
Ja, bizar he? Het loont echt amper meer, zeker niet als je af en toe wat hebt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan las ik het verkeerddan is dat idd flink gekelderd. Iets om volgend jaar op te letten!
Dat is de bedoeling ook, omdat het de solidariteit van het zorgsysteem nogal onderuit haalt. En risicovol gedrag stimuleert voor groepen die denken goedkoper uit te zijn terwijl ze de risico's niet kunnen dragen als er zorg gebruikt moet worden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:05 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, bizar he? Het loont echt amper meer, zeker niet als je af en toe wat hebt.
Als alle wilde plannen doorgaan, gaat het eigen risico naar 0 Euro en gaan we allemaal een hoog bedrag betalen. Wat ik prima vind voor mensen die zorg nodig hebben en die 385 echt niet kunnen betalen overigens. Niet het meer betalen maar dat wij meer gaan betalen om zorg betaalbaar te maken voor anderen. Ik denk echter dat het hele andere effecten gaat hebben. Dat is weer een heel ander topic natuurlijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling ook, omdat het de solidariteit van het zorgsysteem nogal onderuit haalt. En risicovol gedrag stimuleert voor groepen die denken goedkoper uit te zijn terwijl ze de risico's niet kunnen dragen als er zorg gebruikt moet worden.
Volgens mij wordt het afgebouwd hoeveel korting er gegeven mag worden
Ja klopt, daar kan ik ook uren/dagen over babbelenquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:16 schreef exode het volgende:
[..]
Als alle wilde plannen doorgaan, gaat het eigen risico naar 0 Euro en gaan we allemaal een hoog bedrag betalen. Wat ik prima vind voor mensen die zorg nodig hebben en die 385 echt niet kunnen betalen overigens. Niet het meer betalen maar dat wij meer gaan betalen om zorg betaalbaar te maken voor anderen. Ik denk echter dat het hele andere effecten gaat hebben. Dat is weer een heel ander topic natuurlijk.
ik had er laatst 10 voor 32 of 33 euro bij kruidvatquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:07 schreef Jeroboam het volgende:
Ik ben bijna door mijn voorraad Oral B opzetborstels heen. Volgens mij heb ik de precision clean. Wat is een goede stukprijs als die dingen in de aanbieding zijn? Ik sta open voor een goedkoper alternatief maar dan niet met teveel kwaliteitsverlies, het blijven toch je tandenIemand tips?
Dat had ik er misschien even bij moeten zetten, huidige laagste prijs zie ik nu bij Bol. 2,90 per stuk!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:35 schreef maily het volgende:
[..]
ik had er laatst 10 voor 32 of 33 euro bij kruidvat
kijk zelf de folder even na of die aanbieding nog geldig is.
PS bij de kassa, niet in de winkel!
Als ze het zolang volhouden dan is het de volle mep toch ook wel waard?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als iemand een leuke aanbieding voor Cinderella dekbedovertrekken tegenkomt, hou ik me aanbevolen. Beide sets die ik heb hebben ineens gaten.
Niet echt ineens, ik heb ze 10 en 20 jaar maar ik had een beetje gehoopt dat ze het nog een jaar of 2 vol zouden houden
Dat is ook een goed punt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als ze het zolang volhouden dan is het de volle mep toch ook wel waard?
Ik zou zelf trouwens strontchagrijnig worden als ik 10-20 jaar met dezelfde dekbedovertrekken zou moeten doen.
Week in, week uit...jaar in, jaar uit.
In januari heb ik ingekocht met de 1+1 gratis bij Kruidvat, 8 stuks voor 24 euro. Dat was verreweg de beste aanbieding die ik de laatste tijd tegenkwam. Dus dan lijkt die prijs die jij hebt gevonden, me prima.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:07 schreef Jeroboam het volgende:
Ik ben bijna door mijn voorraad Oral B opzetborstels heen. Volgens mij heb ik de precision clean. Wat is een goede stukprijs als die dingen in de aanbieding zijn? Ik sta open voor een goedkoper alternatief maar dan niet met teveel kwaliteitsverlies, het blijven toch je tandenIemand tips?
Had een paar weken geleden een nieuw dekbed gekocht en daarbij ook 2 dezelfde overtrekken inc 4 kussenslopen en ik was 25 euro kwijt, wil daar 3-5 jaar meedoen, levensduur zal waarschijnlijk langer zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is ook een goed punt.
Het kan me weinig schelen dat het zo lang dezelfde zijn eigenlijk. Ik vind het wel lekker makkelijk
Sommige ogenschijnlijk simpele dingen kunnen soms zo ingewikkeld worden.quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh dekbedovertrekken, hou op, schei uit. Wij hebben extra lange eenpersoons dekbedden en vroeger kon je bij in elk geval de Hema en Wehkamp altijd extra lange dekbedhoezen kopen waar een fatsoenlijke instopflap aan zat. Dat concept lijkt nergens meer te bestaan. Maar gelukkig had H&M in elk geval een alternatief in de juiste maat met drukknoopsluiting aan de onderkant, alleen is de kwaliteit daarvan niet altijd even geweldig en slijten ze op de hoeken best snel door. En ik heb heel graag een instopflap.
Gewoon 140x220 waar je dekbed niet uitvalt omdat de onderkant open is, het is bij reguliere zaken nergens te vinden, laat staan dat er ook nog een instopflap aan zit.
Ik heb de onderkant een stuk dichtgenaaid zodat het dekbed er niet uit valt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Gewoon 140x220 waar je dekbed niet uitvalt omdat de onderkant open is, het is bij reguliere zaken nergens te vinden, laat staan dat er ook nog een instopflap aan zit.
En, wat heb je gevonden?quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik moest Google doen om te weten wat een glijstang is![]()
Ik heb ze van Le Marin.quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik koop ze bij de action
Flap plus smalle ingang voor de deken. Erg tevreden mee
(Heb wel kinderovertrekken)
Ik had er hele andere ideeën bijquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik moest Google doen om te weten wat een glijstang is![]()
dat inderdaad!!!!quote:
a joy foreverquote:
niet meer idd.quote:
O gruwel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
niet meer idd.
Maar goed we gaan nu erg offtopic.
Dat is een non-argument.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Boeiend, @:maily wist precies wat ik bedoeldeJij ook trouwens.
Glijbaan?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb net heelveel geld bespaard aan dierenartskosten door dit te kopen. Aangezien ik toch al failliet ben kan dit er ook nog wel bij
[ link | afbeelding ]
Alles voor het jong eej
Kan ze in elk geval op bed en er ook veilig vanaf komen zonder hernia![]()
Dog Ramp heet het.quote:
Leestip ONZ / Input voor grapquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:07 schreef Jeroboam het volgende:
Hoezo duur. Met een hernia krijgen ze toch zeker gewoon een spuitje?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb net heelveel geld bespaard aan dierenartskosten door dit te kopen. Aangezien ik toch al failliet ben kan dit er ook nog wel bij
[ link | afbeelding ]
Alles voor het jong eej
Kan ze in elk geval op bed en er ook veilig vanaf komen zonder hernia![]()
Voorkomen is beter dan genezenquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo duur. Met een hernia krijgen ze toch zeker gewoon een spuitje?
quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:55 schreef maily het volgende:
[..]
Leestip ONZ / Input voor grap
Veel delen![]()
Was grapje.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen
Voor een paar rotcenten verkoop je jel etterlijk jouw persoonlijke info.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:43 schreef kibo het volgende:
Iemand ervaringen met cashback apps?
Heb net woolsocks geinstalleerd, die koppel je aan je bankrekening en na toestemming scant ie je uitgaven (neemt de 1e keer ook de laatste 3 maanden mee) op mogelijke cashbacks en verzilvert die automatisch.
Voordeel van deze app is dat je er zelf niets voor hoeft te doen, maar het scannen van je bankrekening staat me een beetje tegen.......
Ik gebruik Woolsocks al bijna 2 jaar. Of langer zelfs. Ben er blij mee.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:43 schreef kibo het volgende:
Heb net woolsocks geinstalleerd, die koppel je aan je bankrekening en na toestemming scant ie je uitgaven (neemt de 1e keer ook de laatste 3 maanden mee) op mogelijke cashbacks en verzilvert die automatisch.
Voordeel van deze app is dat je er zelf niets voor hoeft te doen, maar het scannen van je bankrekening staat me een beetje tegen.......
Ik vind ze sowieso vrij duur. Zat er niet een blad met uitleg bij over de stijging? (Meende ik)quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:43 schreef monkyyy het volgende:
Autoverzekeringen zijn echt hard gestegen de afgelopen jaar. Is dat iemand anders ook opgevallen?
Zit wel een begeleidende brief bij, maar verder geen uitleg over de premiestijgingquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik vind ze sowieso vrij duur. Zat er niet een blad met uitleg bij over de stijging? (Meende ik)
Er gewoon even de tijd voor nemen. Het kan best zijn dat je zonder pakketkorting toch goedkoper uit bent. Zoals ik een paar weken geleden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:43 schreef monkyyy het volgende:
Onze polissen voor de verzekeringen lopen van april tot april hier, alles ondergebracht bij Univé, vandaag de nieuwe verlenging in de mail gekregen. Autoverzekeringen zijn echt hard gestegen de afgelopen jaar. Is dat iemand anders ook opgevallen?
2023 vs 2024
Woonverzekering (inboedel+opstal): -0,1%
Particuliere aansprakelijkheid: +3,0%
Motorverzekering (alleen WA): -2,1%
Auto 1 (alleen WA): +9,9%
Auto 2 (all-risk): +10,0%
Tijd om maar eens te gaan shoppen voor autoverzekeringen, maar dan raak ik weer een deel van de pakketkorting kwijt, dat zal wel een puzzeltje worden. Nooit iets geclaimd trouwens, dus die premieverhoging ligt daar niet aan.
Oh da’s een goeie tip, we komen dit jaar vast wel een keer in Duitsland. De goedkope blokjes die ik heb werken aardig, ik had gedacht ze nu met de waterontharder wel te kunnen halveren, maar dan werken ze echt heel beroerd, dus ik gebruik helaas nog steeds een heel blokje.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb getest met vaatwaspoeder. Die van de DM is goedkoop en goed, die van Calgon (gekocht bij DM) is ook niet duur maar wel waardeloos.
Ik ben nu helaas poederloos dus heb weer blokjes gekocht. AH eigen merk, 60 voor 2,79.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do the math.
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:17 schreef AnneX het volgende:
Toevallig scroll ik voorbij aan het onderwerp vaatwasblokjes.
Advies van de monteur was om poeder te gebruiken en het bakje voor 2/3 max te vullen.
De vaatwasser draait gemiddeld om de drie dagen voor 2 pp.
Omdat ik nieuwsgierig was naar verbruik, houd ik het bij.
De huidige container is nog voor ruim 1/3 gevuld.Ben slecht in 'math'. Wat zie ik hier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do the math.
Gebruik cashback xxlquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:43 schreef kibo het volgende:
Diverse datums waarop de vaatwasser heeft gedraaid?quote:Op zondag 10 maart 2024 03:55 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Ben slecht in 'math'. Wat zie ik hier?
denk eerder de keren dat er een nieuwe bus poeder is open gemaakt.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
Diverse datums waarop de vaatwasser heeft gedraaid?
Ik denk dat op die dagen de vaatwasser ook gedraaid heeftquote:Op zondag 10 maart 2024 13:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
denk eerder de keren dat er een nieuwe bus poeder is open gemaakt.
Joh dat doe jij ook voor je halve Poedelquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Was grapje.
Al gaan sommige mensen wel ver voor hun geliefde huisdier qua kosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het meest zuinige was dat ze de helft van mijn boodschappen niet hadden bij de Dirk. Dus ¤6 bespaard aangezien ze het het bij de Jumbo om de hoek ook niet hebben
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2024 22:11:43 ]
Daar kicken ze op. Het je zo moeilijk mogelijk maken.quote:Op zondag 10 maart 2024 04:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gebruik cashback xxl
Voornamelijk voor bol.com bestellingen en verzekeringen.
Vorig jaar wel iets van 200,- bespaard.
Nadeel is dat je relatief vaak. Een claim moet indienen die soms ook nog eens afgekeurd wordt
Nja over het algemeen is het een paar minuten werk en krijg je je cashback bijna altijd wel. De enige die moeilijk doet is independer. Maar daar hebben ze heel veel klachten over gehad.quote:Op zondag 17 maart 2024 14:56 schreef core2duo het volgende:
[..]
Daar kicken ze op. Het je zo moeilijk mogelijk maken.
Ik ben een "keer erin getrapt", dat ik 25 euro afsluitkosten terug kon krijgen bij het afsluiten van een KPN abonnement bij de medewerkster die ik aan de lijn had. Maar dan moest je na de eerste factuur helemaal telefonisch contact opnemen. Ik heb een goedbetaalde baan, dus te lui voor... maar de medewerkster aan de telefoon heeft haar bonus.
Independer is bij mij nu ook afgekeurd. Ik ben helemaal nieuw bij Cashback, wat is nu het beste om te doen?quote:Op zondag 17 maart 2024 19:48 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nja over het algemeen is het een paar minuten werk en krijg je je cashback bijna altijd wel. De enige die moeilijk doet is independer. Maar daar hebben ze heel veel klachten over gehad.
Verder vind ik dik 200,- in een jaar besparen best lekker.
Ik gebruik een theezakje ook meerdere malen, maar heb nooit bijgehouden hoeveel keer ik ermee doe. Voorheen zette ik altijd een theepot met een zakje. Nu pak ik de waterkoker, schenk mn beker in en hang het zakje erin om hetzelfde 10 minuten later weer te doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is een nieuwsgierigheidje: Hebben jullie ook dat je minder lang een Pickwick theezakjes kunt gebruiken? Eerst deed ik wel drie of vier keer met een zakje, en tegenwoordig vind ik het tweede kopje al eigenlijk minder smaak hebben.
Misschien ben ik onbewust mijn thee wat sterker gaan drinken (en sowieso eigenlijk minder 'smaakjes'-thee). Dus misschien ligt het daaraan.
Maar heb echt het idee dat die zakjes minder sterk zijn
Haha dit dacht ik laatst serieus ook.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is een nieuwsgierigheidje: Hebben jullie ook dat je minder lang een Pickwick theezakjes kunt gebruiken? Eerst deed ik wel drie of vier keer met een zakje, en tegenwoordig vind ik het tweede kopje al eigenlijk minder smaak hebben.
Misschien ben ik onbewust mijn thee wat sterker gaan drinken (en sowieso eigenlijk minder 'smaakjes'-thee). Dus misschien ligt het daaraan.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik drink ook allerlei merken door elkaar heen.
Alleen het valt me de laatste tijd op dat het tweede kopje naar warm water smaakt
Maar als @:Donna dat ook beleefd geloof ik ons beiden
A-merken verkopen regelmatig gebakken lucht; zetten consumenten op verkeerde beenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb dat ook met Zonnatura thee.
Het is een complot!
Een groot complot!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:36 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
A-merken verkopen regelmatig gebakken lucht; zetten consumenten op verkeerde been
Niks nieuws natuurlijk, maar het zou zomaar kunnen dat er minder thee in elk zakje zit.
Je kan contact met ze opnemen, maar begreep dus van ze dat ze veel klachten hadden over independer.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Independer is bij mij nu ook afgekeurd. Ik ben helemaal nieuw bij Cashback, wat is nu het beste om te doen?
Hoe weet je eigenlijk of ze veel klachten hebben over Independer?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:51 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je kan contact met ze opnemen, maar begreep dus van ze dat ze veel klachten hadden over independer.
Maar twijfel of ze er iets tegen kunnen doen, ik wacht ook nog op een claim van februari 2023
Hmm, ok, thanks!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:51 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je kan contact met ze opnemen, maar begreep dus van ze dat ze veel klachten hadden over independer.
Maar twijfel of ze er iets tegen kunnen doen, ik wacht ook nog op een claim van februari 2023
Zet je dan steeds de waterkoker aan voor een kop? Da's niet heel zuinig natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:08 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik gebruik een theezakje ook meerdere malen, maar heb nooit bijgehouden hoeveel keer ik ermee doe. Voorheen zette ik altijd een theepot met een zakje. Nu pak ik de waterkoker, schenk mn beker in en hang het zakje erin om hetzelfde 10 minuten later weer te doen.
Ik zet 's avonds een grote pot en overdag losse kopjes..dan wil ik afwisseling in smaakquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zet je dan steeds de waterkoker aan voor een kop? Da's niet heel zuinig natuurlijk.
Ik heb om die reden een thermoskan die ik elke ochtend vul. Als ik het water niet op krijg, gebruik ik dat ook wel voor bouillon enzo.
En over zuinig met water gesproken, we hebben sinds gisteren een nieuwe douchkop en kraan met allerhande waterbesparende features er op. Het doucht zo lekker dat ik er al twee keer te lang onder heb gestaan
Dat is zeker zuiniger. Waterkokers verbruiken flink. Niet dat je er nou je hele routine voor om moet gooien, zo veel scheelt het ook weer niet. Mijn routine is voor mij gewoon fijn, dat is niet ontstaan uit zuinigheid.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zet 's avonds een grote pot en overdag losse kopjes..dan wil ik afwisseling in smaak![]()
Is anderhalf liter in 1x koken echt zuiniger dan drie keer een halve liter (ik heb grote thee units)
Oh dat verrast me!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is zeker zuiniger. Waterkokers verbruiken flink. Niet dat je er nou je hele routine voor om moet gooien, zo veel scheelt het ook weer niet. Mijn routine is voor mij gewoon fijn, dat is niet ontstaan uit zuinigheid.
Ik hang mijn zakje in mijn mok en schenk er heet water uit de thermoskan over.
Als je niet meer water kookt dan je gebruikt is een waterkoker heel zuinig; er gaat geen energie verloren.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is zeker zuiniger. Waterkokers verbruiken flink. Niet dat je er nou je hele routine voor om moet gooien, zo veel scheelt het ook weer niet. Mijn routine is voor mij gewoon fijn, dat is niet ontstaan uit zuinigheid.
Ik had gemaild waarom die claim al een jaar open stond en toen kreeg ik bericht terug dat er van die betreffende claim (uit mn hoofd een autoverzekering) heel veel claims waren en dat ze er daarom achteraan gingen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk of ze veel klachten hebben over Independer?
Ik had laatst een afgekeurde van Crocs. Er staat niet bij waarom het afgekeurd is. Zo raar.
En een goedgekeurde uit juni 2023, dat viel me weer mee.
Wattage ligt rond de 2000W en in minder dan 2 minuten is een 1,5 liter water gekookt. Dat kost dan 1-2 cent ofzo, daar ga ik niet moeilijk over doen bij een paar beker water en een theezakje van 5 cent.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ligt eraan welke thee je drinkt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je niet meer water kookt dan je gebruikt is een waterkoker heel zuinig; er gaat geen energie verloren.
Voor thee kan je dan ook beter de afgepaste juiste hoeveelheid koken en gebruiken dan teveel water aan de kook maken en dan warm houden en later thee van maken - maakt voor de energie (en kosten) niet uit maar thee zet je van kokend water, niet van gekookt water.
Op gas is goedkoper, maar je verliest meer energie.
Ik drink nooit zwarte thee maar voor mijn groene zet ik de waterkoker vaak zat eerder uit omdat ik geen zin heb om te wachtenquote:juiste temperatuur
Als je geen waterkoker met variabele temperatuur hebt, kook het water dan en laat de waterkoker vervolgens met de deksel open staan: 5 minuten voor groene, witte en gele thee. 3 minuten voor Oolong. 2 minuten voor Pu Erh thee en andere donkere theesoorten. Hieronder hebben we de verschillende theesoorten en de bijbehorende watertemperatuur nog even opgesomd:
Groene thee:70-80 graden
Witte thee: 80-90 graden
Pu-Erh: 95 graden
Oolong: 85 graden
Zwarte thee: 95-100 graden
Kruidenthee: 95-100 graden
Rooibos: 95-100 graden
Bamboe: 95-100 graden
Maté: 95-100 graden
Ik merk het nu ook ja. Het tweede zakje smaakt nergens meer naar.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je kan je water ook in de magnetron verwarmen, wij hebben geen waterkoker. Gebruikt minder dan een waterkoker voor een beker.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je niet meer water kookt dan je gebruikt is een waterkoker heel zuinig; er gaat geen energie verloren.
Voor thee kan je dan ook beter de afgepaste juiste hoeveelheid koken en gebruiken dan teveel water aan de kook maken en dan warm houden en later thee van maken - maakt voor de energie (en kosten) niet uit maar thee zet je van kokend water, niet van gekookt water.
Op gas is goedkoper, maar je verliest meer energie.
Nee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
In een reddittopic las ik de tip om een assurantie kantoor je verzekeringen te laten regelen omdar die bulkkortingen zouden krijgen...
Zou het?
Nee. Het scheelde ons juist ¤30 per maand destijds toen we bij het assurantiekantoor weggingen, gewoon naar Centraal Beheer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
In een reddittopic las ik de tip om een assurantie kantoor je verzekeringen te laten regelen omdar die bulkkortingen zouden krijgen...
Zou het?
Ik merk geen verschil in fysieke inhoud, maar misschien dat er minder van het echte spul inzit en dat er meer loze opvulling is? Geen idee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:11 schreef Molo het volgende:
Zit er minder in per zakje? Krimpflatiegebeuren?
Ja ik zelfs nog meer dus.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee. Het scheelde ons juist ¤30 per maand destijds toen we bij het assurantiekantoor weggingen, gewoon naar Centraal Beheer.
Toch kan zo'n kantoor goedkoper zijn soms.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:47 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja ik zelfs nog meer dus.
Assurantie leeft ook niet van lucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |