Nooit echt in verdiept eigenlijk, kan er niets zinnigs over zeggen.quote:
Juni 25?quote:Op vrijdag 13 september 2024 09:29 schreef nostra het volgende:
10 putjes Signify (wanneer gaan ze eens van die ticker Philips Lightning af?) @ 20.
Ja, allebei juni 25. Ex is even een dingetje, Shell doet per kwartaal, Signify kan ook zomaar een dividend passeren gezien de situatie. ¤ 2,20 premie voor beide.quote:
Afgelopen jaren altijd in mei, of helemaal niet. Meen ook dat het dividend daar onder druk staat.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
Signify kan ook zomaar een dividend passeren gezien de situatie.
Hoe diep zit je er in?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:58 schreef flyguy het volgende:
Recentelijk:
Verkocht:
- Alimentation Couche-Tard (Draaien prima, maar multiples werden hoog plus de potentiele overname van 7&i lijkt mij te duur)
- Dollarama (Werd te duur voor mijn fair value)
- Broadcom (Werd te duur voor mijn fair value)
- ASML (Werd te duur voor mijn fair value (dit was voor gisteren, overigens))
- London Stock Exchange Group (Werd te duur voor mijn fair value)
- Exor (Nog altijd flinke discount tot NAV, maar 2/3 van de NAV bestaat uit Ferrari en Stellantis. Ferrari staat te hoog en Stellantis draait ruk)
- Automatic Data Processing (Werd te duur voor mijn fair value)
- MSCI (Werd te duur voor mijn fair value)
- United Healthcare (Werd te duur voor mijn fair value)
- Booking.com (Werd te duur voor mijn fair value)
- Visa (Werd te duur voor mijn fair value)
- Lockheed (Werd te duur voor mijn fair value)
Gekocht:
- OCI (flinke discount tot sum of the parts/liquide middelen)
- Liberty Global (flinke discount tot sum of the parts/Sunrise spinoff dit kwartaal)
- Patria investments (Lage multiple/hoge groei)
- Petershill Partners (groeit aardig, mooie discount tot NAV, lagere rentes moeten een boost geven)
- Burford Capital (lage multiple, prima groei en embedded option voor als de Argentijnse staat de Petersen zaak aftikt)
- Celsius (Eindelijk betaalbaar voor de groei, internationale expansie onderweg met behulp van Pepsi)
- Warnerbros (deleveraging, dikke cashflows)
- Aroundtown (play op lagere rentes in Europa)
- Pogressive (Buffet is jaloers op hoe hun draaien tov Geico, prima groei voor de prijs)
- BAWAG (Oostenrijks bank met prima ratios, recent KNAB gekocht)
- Viel & Co (Hoge discount tot NAV, holdings groeien prima)
- National bank of Greece (Ondertussen enorm goed gekapitaliseerd terwijl de markt het nog niet erkend)
- Bank of Cyprus (idem)
- Carnival Corp (Deleveraging, operationeel uitstekend)
- Capri (Fusie met Tapestry komt er wel door)
- Evolution AB (Goede prijs groei/multiples)
- Celestica (AI play)
- Compagnie de l'Odet (Holding van Bollore, stevige discount tov NAV, play op split van Vivendi)
- Vitec Software (VMS holding a la Constellation, groeit enorm in cashflow)
- Addnode Group AB (Zweedse software ontwikkelaar die goed aan de weg timmert)
- Lagercrantz AB (Serial acquirer uit Zweden, puike trackrecord)
- Addtech AB (ook een snel groeiende Zweedse tech)
- Trisura (Snelgroeiende verzekeringsmaatschappij, ex Brookfield)
- HCA (US Ziekenhuizengroep, goede balans prijs/groei)
Valt mee, kleine positie, maar die staat goed onderwater. Geloof dat ze in beroep gaan, zo niet dan gaat ie eruit.quote:
Valt onder spaargeldquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 13:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Vraagje over Box 3 belasting; Valt geld dat op je beleggingsrekening staat in euro's op 1 januari, maar niet in aandelen zit onder spaargeld in box 3 of overige bezittingen?
Doe hier klein met je mee met 1.000 stukjes @ 1038p. Mooie nichespeler met gratis calloptie. Nadeel van dat soort nichespelers is wel de liquiditeit, maar bon. Ook Crawford (CRD^A) op het oog, verzekeringsclaimmanagement - met het oog op de meer en meer voorkomende natuurschades (wel volatiel als de neten) en met hun Broadline tak een stabiele, winstgevende groeibasis.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:58 schreef flyguy het volgende:
- Burford Capital (lage multiple, prima groei en embedded option voor als de Argentijnse staat de Petersen zaak aftikt)
Toch maar gedaan, 10 contractjes @ 94,00 voor 2,10.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:11 schreef nostra het volgende:
VW zal overmorgen overigens wel lekker gaan deep-diven met hun Q3 resultaten gezien hun onderhandelingspositie met de bonden. Lage premies (maar illiquide markt hoe dan?), misschien nog een gokje waard.
What's up met dat Celsius tegenwoordig? Wat is daar anders aan dan de zoveelste Red Bull kloon?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:42 schreef JimmyJames het volgende:
Hier nog mosaic en Celsius puts geschreven.
Net zoals alle energy drinks is het troep, maar het heeft een leuk marktaandeel in de VS, heeft de backing van PepsiCo en is nu langzaam aan het uitrollen in de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
What's up met dat Celsius tegenwoordig? Wat is daar anders aan dan de zoveelste Red Bull kloon?
En weer eruit, nog wel voor paar dubbeltjes meer. Vola kwam wel, maar 't zet allemaal niet door. Next.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Toch maar gedaan, 10 contractjes @ 94,00 voor 2,10.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |