abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213384076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:36 schreef Sunshineboy het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal jaar geleden via Flatex aandelen Hornbach gekocht op de hamburg exchange. Dat gaat om code: DE0006084403. Deze staan nu op DeGiro, maar ik kan ze daar niet verhandelen. Degiro geeft mij aan dat ik dit het beste kan overzetten naar een broker die wel connecties heeft met deze exchange. Lynx heeft bijvoorbeeld ook geen connectie. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
FlatexDeGiro is toch 1 bedrijf, die hebben juist de aansluiting lijkt me?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213384098
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2024 17:37 schreef nostra het volgende:
SBUX wordt op dit niveau wel een grote positie als ik weer 'mag' op 1 juli.
quote:
We know that our Triple Shot Reinvention with Two Pumps strategy will deliver on the limitless potential of this brand,”
Yanks. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:52:01 #53
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213495993
Nog wat Nintendo's bijgekocht de dag na de resultaten BOUGHT NTDOY PINK @ 11.78

Het herstelt alweer nu er geloofwaardige geruchten uitkomen over de specs van de Switch 2.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 10-05-2024 13:42:40 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:57:28 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213587451
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:52 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat Nintendo's bijgekocht de dag na de resultaten BOUGHT NTDOY PINK @ 11.78

Het herstelt alweer nu er geloofwaardige geruchten uitkomen over de specs van de Switch 2.
Een deel weer verkocht SOLD NTDOY PINK @ 13.44 (te vroeg maja). Ik heb er nog genoeg over.

Ook een soort van late "lenteschoonmaak" gehouden in de porto gezien de rust en veel short optieposities gesloten. Ik houd nog short puts aan op: Shell (altijd gratis geld), NVIDIA (volgende week "spannend" (of eigk niet met een strike van $325)), WBD.

Als het weer wat minder rustig is, wil ik weer gaan schrijven op Amazon & Alphabet.
Qua aandelen om bij te kopen: BHP, RIO, Microsoft, McDonalds. Of iets nieuws.

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 17-05-2024 21:21:01 ]
  woensdag 29 mei 2024 @ 18:34:05 #55
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213725156
McDonald's bijgekocht
pi_213743896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:34 schreef JimmyJames het volgende:
McDonald's bijgekocht
Begreep dat dat tegenwoordig de facto een halve REIT is geworden, hoe kijk jij daar tegenaan?
Best pilot in history
  vrijdag 31 mei 2024 @ 16:24:21 #57
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213744414
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 15:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Begreep dat dat tegenwoordig de facto een halve REIT is geworden, hoe kijk jij daar tegenaan?
Niet echt bij stilgestaan.. Ik weet dat ze berg vastgoed hebben en die terugverhuren aan hun franchisehouders.

Ik zat gewoon naar de EPS en dividendontwikkeling te kijken. Ook als ik zelf bij de Mcdonalds kom (anekdotisch bewijs is) denk ik altijd: wat een uitstekende business. Het is altijd druk, netjes, en alles draait perfect. Ik eet er zelf ook bijna wekelijks :@ Mijn laatste pluk gekocht toen ik laatst bij de Mac stond te wachten op mijn bestelling :Y)

Bijna $10 erbij sinds de low van woensdag... Genoeg kansen nog in deze markt.

[ Bericht 6% gewijzigd door JimmyJames op 01-06-2024 06:45:35 ]
  zaterdag 22 juni 2024 @ 13:42:21 #58
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214010233
Hershey bijgekocht.

Ik heb mij niet verdiept in de cacao markt en ik weet amper hoe ik de planten op mijn balkon levend moet houden... dus hopelijk betekenen de huidige erg hoge prijzen dat er meer cacaco verbouwen gaat worden en de prijs vanzelf weer omlaag gaat. Anders wellicht niet zo'n fantatische investering.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:11:45 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214083208
Nike bijgekocht.
pi_214120173
Nvm, verkeerde topic.

[ Bericht 84% gewijzigd door Miniem op 01-07-2024 19:59:44 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_214153238
Twee putjes Pernod Ricard geschreven, strike 130 DEC24 @ 9,2. Zou een effectieve AK van 120 opleveren, mooi entry point voor de LT. Verkies ze boven Diageo, puur op basis van kwaliteit assortiment (Glenlivet >>>>> Johnnie Walker), al drink ik zelf niet meer; en conservatievere financiering/dividendrendement/dividendcoverage.
Best pilot in history
pi_214164601
Voor de gok 50 juli-puts AH strike 28 gekocht voor 21 cent in aanloop naar de Q2 cijfers aankomende woensdag. Verwacht niet veel bests, ook qua outlook, voor wat betreft de US. Maar: puur onderbuikroulette.
Best pilot in history
pi_214169774
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 12:42 schreef nostra het volgende:
in aanloop naar de Q2 cijfers aankomende woensdag.
Ah never mind, De Giro verwart weer eens een BAVA met resulaten. :') Die zijn pas op 7-8. Ik vond de premie al laag.

Altijd bij de bron checken, nu maar hopen op een natuurlijk dipje maandag en weer weg.
Best pilot in history
  maandag 8 juli 2024 @ 19:45:25 #64
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214213703
+ Nike
+ CNI
+ ETF Europa (in de ochtend, beter tot morgen kunnen wachten)
pi_214213846
quote:
81s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 19:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah never mind, De Giro verwart weer eens een BAVA met resulaten. :') Die zijn pas op 7-8. Ik vond de premie al laag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Altijd bij de bron checken, nu maar hopen op een natuurlijk dipje maandag en weer weg.
Nou nog kunnen verkopen tegen 20 cent, dus valt mee. Etentje wegggepist, maar oké.
Best pilot in history
pi_214254144
Nog wat LVTX toegevoegd als Nederlandse biotechggok en B2Impact als debt recovery. Vijverje wordt wel een beetje dun waarin ik vis, binnenkort maar eens wat nieuws bedenken. Zes stocks dan nu in totaal, ook een klein plukje Local Bounti gekocht als pure gok, maar zuiver financieel een bijzonder onverstandige investering. Het is dat ik kassen "met ze heb gebouwd" en de potentie op de Amerikaanse markt zie, maar als het al succesvol zou worden, dan gaat dat vol met dilution om de burn rate te financieren.

Tevens wat putjes short op relatieve pareltjes Aalberts, Aperam en SBM, puur om uiteindelijk in porto te krijgen (maar hebben geen haast). Collar op de AEX lijkt nu ook nog wel aardig, maar onbetaalbaar.
Best pilot in history
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:13:52 #67
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214396546
QQQ bijgekocht @ 469$
Puts Amazon geschreven met strikes 160$ en 165$
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:53:42 #68
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214408987
SOLD HSY @ 196
Kleine winst als onderdeel van de switch naar ETFs (wel bijna tegen daghoog eruit geknald).
Europa ETF bijgekocht

Short puts:
SOLD SHELL AEB Aug16'24 32 PUT (RD) @ 0.43
SOLD AMZN Aug16'24 150 PUT @ 0.73
pi_214465575
Ik was voornemens Flow op te pikken na de verwachte dip, maar heb dat nu toch kleiner gedaan dan ik eerder wilde door de reden van de groter dan verwachte koersklap. Ik ben op zich een groot voorstander van earnings retainen om rendement in je business te maken, maar de manier waarop dat gecommuniceerd is, is natuurlijk dramatisch. Daarnaast nog een externe financiering van 25 miljoen (op een trading capital dat eerder richting een miljard ging?) en tegen een rente van 12%, wtf wil je daarmee voor effect sorteren? Krijg er een beetje MOO vibes bij. Maar goed, wel 1.000 stukjes op 15,00 opgepakt.

In plaats van meer Flow Véolia opgepakt. Water (en afval) wordt/worden nmm hét issue op middellange termijn, de vraag is alleen in hoeverre de overheid daar weer intervenieert (helemaal die maffe Fransen), maar dat is op zich maar 20%.

Gamb0l: puts augustus voor de cijfers op Aperam (Acerinox slecht, Eurofer pessimistisch, onder eerdere consensus, outlook ????? met bouw, automotive) en AMG (notoir onderpresteren, al vraag ik me af of de lucht er nu al wel uit is). Zit voor beide nog ex-dividend op of voor expiratie in.
Best pilot in history
pi_214465862
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:45 schreef nostra het volgende:
tegen een rente van 12%,
Daar maken ze toch nooit winst mee?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214466011
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daar maken ze toch nooit winst mee?
76% return on trading capital/yr averaged over tien jaar (56% annualized in Q2).
Best pilot in history
pi_214466169
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]
76% return on trading capital/yr averaged over tien jaar (56% annualized in Q2).
Hoe is de book to market bij gigantische returns niet veel lager? Naar wat voorn metric zitten we hier te kijken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214466250
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe is de book to market bij gigantische returns niet veel lager? Naar wat voorn metric zitten we hier te kijken?
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:35 schreef ludovico het volgende:
Naar wat voorn metric zitten we hier te kijken?
LTM NTI / (Trading Capital EoP). Dus niet return on equity, maar het net trading income (i.e. omzet) gedeeld door het trading capital. Dat kán je dus prima leveragen, ofwel financieren met meer equity (of zoals nu allebei). Wel meer risico (in geval van leverage) en je moet dat kapitaal wel werkend blijven houden.

En doordat je het niet uitkeert, blijft het risicodragend. In het verleden was Flow gewoon contant gemaakt dividend, waarbij je wist dat er enorme spikes zullen komen, alleen niet wanneer. Nu wordt het een groeiaandeel, althans dat pretenderen ze te willen worden, waarbij je je kan afvragen of ze de strijd van Jane Street c.s. al niet allang hebben verloren (in de US sowieso). Nog steeds genoeg taart, daar niet van, en je zou bijna zeggen dat het een hapklaar brokje voor Optiver wordt.

[ Bericht 16% gewijzigd door nostra op 29-07-2024 17:48:28 ]
Best pilot in history
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:53:04 #74
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214477918
Bhp en deo bijgekocht.
pi_214492664
En ook nog 20 AH Puts 16AUG24 30,00 @ 0,96 gekocht.
Best pilot in history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')