Ja, dat is best anders.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas maakt geen onderscheid tussen burgers en strijders. Daarmee bedoel je naar ik aanneem dat de plaatselijke autoriteiten bij het vermelden van het aantal gedode burgers niet aangeeft hoeveel Hamas terroristen daarbij zitten. Dat is voor een ziekenhuis ook wel heel lastig want Hamas is gekleed als burger, aan de buitenkant is het niet te zien.
Als het over 7 oktober gaat dan horen wij alleen 1.200 vermoorden Israëliërs en geen onderscheid tussen militairen of burgers. Is dat heel anders?
Volgens mij is israel dus best duidelijk geweest in hoeveel soldaten vs hoeveel burgers het leven hebben gelaten rond oct. 7.quote:
Is dat zo? Wanneer ze het hebben over slachtoffers zie je alleen het aantal 1400 langskomen. Er wordt geen enkele onderscheid gemaakt tussen een random burger of een soldaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij is israel dus best duidelijk geweest in hoeveel soldaten vs hoeveel burgers het leven hebben gelaten rond oct. 7.
De vergelijking tussen de legitieme Israëlische soldaten (deels reservisten) en leden van de terreurgroep Hamas is ook niet echt één op één of überhaupt logisch te makenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij is israel dus best duidelijk geweest in hoeveel soldaten vs hoeveel burgers het leven hebben gelaten rond oct. 7.
Dat doet er ook niet toequote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:25 schreef egayalS het volgende:
[..]
Is dat zo? Wanneer ze het hebben over slachtoffers zie je alleen het aantal 1400 langskomen. Er wordt geen enkele onderscheid gemaakt tussen een random burger of een soldaat.
Ik heb wel ergens langs zien komen hoeveel IDF soldaten er oct 7 ook slachtoffer waren ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:25 schreef egayalS het volgende:
[..]
Is dat zo? Wanneer ze het hebben over slachtoffers zie je alleen het aantal 1400 langskomen. Er wordt geen enkele onderscheid gemaakt tussen een random burger of een soldaat.
Waarom doet het er wel toe of het slachtoffer in Gaza een lid van Hamas was of een burger en aan de andere kant is het onderscheid vaak niet?quote:
Welken invulling zou je daar zelf aan geven?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom doet het er wel toe of het slachtoffer in Gaza een lid van Hamas was of een burger en aan de andere kant is het onderscheid vaak niet?
ELI12
er is een verschil of een soldaat of een burger aangevallen wordt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Welken invulling zou je daar zelf aan geven?
Daar denkt hamas anders over, een jood is een jood en dus moet hij dood.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
er is een verschil of een soldaat of een burger aangevallen wordt.
De nazis waren inderdaad een heel stuk capabeler en hadden bovendien het ethisch bewustzijn dat wat ze deden mbt het afslachten van joodse burgers fout was en dus zoveel mogelijk verborgen moest blijven.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 01:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind hamas inderdaad heel wat anders dan de nazi's onder leiding van hitler die de beschikking hadden over een van de sterkste legers en maakeconomieën van de wereld
maar noem het beestje aub bij haar naam, miljoenen palestijnen moeten bloeden en boeten omdat er een walgelijke actie is gepleegd op 7 oktober
praat niet over hamas als je het doden van palestijnen bedoelt
Welk verschil was daartussen op 7/10?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
er is een verschil of een soldaat of een burger aangevallen wordt.
Je maakt een goed en terecht punt ook al durf je het niet hardop te zeggen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Welk verschil was daartussen op 7/10?
Die bestaat nietquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef egayalS het volgende:
Leon de Winter in riool krant de Telegraaf klaagt over Nazisme in een "door en door genazificeerde Gaza" en vergoelijkt daarmee de Israëlische genocidale campagne
De link tussen nazisme en de Palestijnse (eigenlijk islamitische) jodenhaat is wel aangetoond, ook in deze topicreeks.quote:en mist volledig de ironie in zijn column.
Ze heeft de schijn wel een beetje tegen, vind je ook niet?quote:Oh en er moet uiteraard ook afgegeven worden op "terroristen hoer" Kaag![]()
Wat durf ik niet te zeggen? Ik stelde eerder al dat je niet eenvoudig en één op één getallen kunt vergelijkenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je maakt een goed en terecht punt ook al durf je het niet hardop te zeggen.
Toch voelt het een beetje gek om aan de ene kant geen enkel onderscheid te maken en aan de andere kant, Gaza, geen emotie te hebben bij elke burgerslachtoffer
Je had je reactie zonder dat vraagteken kunnen plaatsen. Komt totaal anders over.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat durf ik niet te zeggen? Ik stelde eerder al dat je niet eenvoudig en één op één getallen kunt vergelijken
En dat laatste wat je zegt komt uit de lucht vallen, volgens mij is dat nergens gesteld over geen emotie voor burgers?
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je had je reactie zonder dat vraagteken kunnen plaatsen. Komt totaal anders over.
Als ik hier alleen maar lees: Hamas dit, jamaar Hamas dat, IDF richt zich alleen op Hamas, Hamas steelt vrachtwagens, maar Hamas verstopt zich tussen de huizen, Hamas bouwt geen schuilkelders, jamaar hoogleraar internationaal recht zus, Israël is niet verplicht voedsel m en water te geven en weet ik veel wat. Dan blijkt daar geen enkele keer uit dat er toch echt wel iets van emotie voor de burgers in Gaza is. Als die er wel is dan zou alles platslaan niet nodig zijn.
Ja, dat zal het zijn. Niet dat bv hamas gewoon vanuit dat gebouw aan het vuren was, want volgens de usual suspects doen ze dat nooit, zijn immers engeltjes.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Toevallig zeg. Net nadat België laat weten UNRWA voorlopig financieel te blijven steunen![]()
Nee, ik las dat bemiddelings poging nummer 3 onderweg is.quote:
Nee, die zijn druk bezig of ze wel een wapenstilstand willen.quote:
Bijzonder. Zoveel hebben ze dus niet op met de welzijn van “hun” Palestijnse bevolking.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, die zijn druk bezig of ze wel een wapenstilstand willen.
Hamas onderzoekt voorstel wapenstilstand nog steeds
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75128814
Zou het niet kunnen zijn dat er gewoon geschoten is vanuit dat gebouw? Dat doen de Palestijnen namelijk graag, zodat de meute achteraf weer kan huilen over burgerdoelen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Toevallig zeg. Net nadat België laat weten UNRWA voorlopig financieel te blijven steunen![]()
0,0, maar dan weer ff in b4:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijzonder. Zoveel hebben ze dus niet op met de welzijn van “hun” Palestijnse bevolking.
quote:ja maar hamas is bad! kunnen we ophouden het daar over te hebben, en het gaan hebben over wat israel allemaal MOET doen voor de palestijnse bevolking?
Ken je de afkorting NIVEA? Je bent enorm aan het invullen en verdraaienquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je had je reactie zonder dat vraagteken kunnen plaatsen. Komt totaal anders over.
Als ik hier alleen maar lees: Hamas dit, jamaar Hamas dat, IDF richt zich alleen op Hamas, Hamas steelt vrachtwagens, maar Hamas verstopt zich tussen de huizen, Hamas bouwt geen schuilkelders, jamaar hoogleraar internationaal recht zus, Israël is niet verplicht voedsel m en water te geven en weet ik veel wat. Dan blijkt daar geen enkele keer uit dat er toch echt wel iets van emotie voor de burgers in Gaza is. Als die er wel is dan zou alles platslaan niet nodig zijn.
Waarom zou dit nodig zijn dan?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je maakt een goed en terecht punt ook al durf je het niet hardop te zeggen.
Toch voelt het een beetje gek om aan de ene kant geen enkel onderscheid te maken en aan de andere kant, Gaza, geen emotie te hebben bij elke burgerslachtoffer
Dat zou inderdaad kunnen. Of dat Hamas het gebouw opgeblazen heeft, of of of een mislukte raket van Hamas. Kan zeker extec. Laten we het onderzoek van IDF maar even afwachten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Niet dat bv hamas gewoon vanuit dat gebouw aan het vuren was knip blablablabla
Uh huh. Maar het belet je niet om te suggereren dat het een vergelding voor de continuerende subsidie voor de gouden kranen voor de hamas top was, hé?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Of dat Hamas het gebouw opgeblazen heeft, of of of een mislukte raket van Hamas. Kan zeker extec. Laten we het onderzoek van IDF maar even afwachten.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas maakt geen onderscheid tussen burgers en strijders. Daarmee bedoel je naar ik aanneem dat de plaatselijke autoriteiten bij het vermelden van het aantal gedode burgers niet aangeeft hoeveel Hamas terroristen daarbij zitten. Dat is voor een ziekenhuis ook wel heel lastig want Hamas is gekleed als burger, aan de buitenkant is het niet te zien.
Als het over 7 oktober gaat dan horen wij alleen 1.200 vermoorden Israëliërs en geen onderscheid tussen militairen of burgers. Is dat heel anders?
dat was makkelijk te vinden.quote:The latest death toll from the attack is now 767 civilians, 20 hostages and 376 members of the security forces, giving a total of 1,163.
Dat is geen nieuws, toch? Hamas is een veel groter gevaar voor het welzijn van de Palestijnse bevolking dan het IDF.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijzonder. Zoveel hebben ze dus niet op met de welzijn van “hun” Palestijnse bevolking.
Ja, als argumenten langs vrijwel alle assen op zijn, kun je het idd gaan hebben over dat wij, hier, 'niet aardig zijn' voor de palestijnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou dit nodig zijn dan?
Dat er bij velen geen sympathie is voor de Palestijnen, hebben deze mensen natuurlijk volledig aan zichzelf te danken. Als je je al ongeveer een eeuw alleen maar bezighoudt met het willen uitroeien van Joden en later het land Israël, dan kan dat de mate van sympathie en begrip dat mensen voor je hebben wel eens flink gaan beïnvloeden.
De Winter is natuurlijk gewoon een wappie.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef egayalS het volgende:
Leon de Winter in riool krant de Telegraaf klaagt over Nazisme in een "door en door genazificeerde Gaza" en vergoelijkt daarmee de Israëlische genocidale campagne en mist volledig de ironie in zijn column.
Oh en er moet uiteraard ook afgegeven worden op "terroristen hoer" Kaag![]()
[ twitter ]
De Winter is niet helemaal neutraal, maar dat maakt hem nog geen wappie.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De Winter is natuurlijk gewoon een wappie.
Maar hij heeft wel een punt door te noemen dat Hamas de samenleving van Gaza voor een aanzienlijk deel heeft vergiftigd.
En het feit dat ze zich zouden moeten overgeven, deze oorlog is niet te winnen voor Hamas.
Dat kan zeker. Dat was een paar jaar geleden (2012?) ook het geval toen een flatgebouw waar veel internationale media kantoor hadden volledig werd vernietigd. Daar bleek later na alle commotie ook dat Hamas het gebouw had gebruikt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat er gewoon geschoten is vanuit dat gebouw? Dat doen de Palestijnen namelijk graag, zodat de meute achteraf weer kan huilen over burgerdoelen.
Is jou duidelijk hoe Hamas aan dat UNRWA verdient, dragen de medewerkers een deel af of boeit t je niet en papagaai je liever onbekende bronnen na?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh. Maar het belet je niet om te suggereren dat het een vergelding voor de continuerende subsidie voor de gouden kranen voor de hamas top was, hé?
Ooit gelezen wat hij over Rusland heeft geschreven? Of die obsessieve aantijgingen over Kaag?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Winter is niet helemaal neutraal, maar dat maakt hem nog geen wappie.
Is dit belangrijk? Het is al jaren duidelijk dat het stikt bij de UNRWA van de mensen die terreur en jodenhaat toejuichen. Dat lijkt mij reden genoeg om geen cent meer over te maken richting deze organisatie. Het is ook niet duidelijk waarom Westerse overheden verantwoordelijk zouden zijn voor het welzijn van de Palestijnen. Er zijn weinig tot geen volkeren die zo ontzettend veel financiële hulp krijgen als de Palestijnen. En waarom? Laat het die mensen lekker zelf uitzoeken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is jou duidelijk hoe Hamas aan dat UNRWA verdient, dragen de medewerkers een deel af of boeit t je niet en papagaai je liever onbekende bronnen na?
Je zet hem gewoon op een negatieve manier weg omdat je het niet eens bent met zijn wereldbeeld. En dan zijn mensen bij jou al snel een 'wappie' of 'extreemrechts'. Maar zo werkt het niet, het zegt voornamelijk iets over jouw eigen onvermogen om met andere meningen en visies om te kunnen gaan. De Winter is een hele normale columnist.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ooit gelezen wat hij over Rusland heeft geschreven? Of die obsessieve aantijgingen over Kaag?
Hij hoeft ook niet neutraal te zijn, dat is een rare verwachting voor een columnist. Wappiaanse uitspraken horen daar echter niet bij.
Mij is duidelijk dat er een astronomisch overlap is tussen hamas en UNRWA. Je krijgt geen luizenbaantje bij de UN als hamas daar niet mee akkoord gaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is jou duidelijk hoe Hamas aan dat UNRWA verdient, dragen de medewerkers een deel af of boeit t je niet en papagaai je liever onbekende bronnen na?
Zonder hulp sterft 90% van die 2,3 miljoen mensen. Misschien zelfs meer nu de akkers ook grotendeels vernietigd zijnquote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit belangrijk? Het is al jaren duidelijk dat het stikt bij de UNRWA van de mensen die terreur en jodenhaat toejuichen. Dat lijkt mij reden genoeg om geen cent meer over te maken richting deze organisatie. Het is ook niet duidelijk waarom Westerse overheden verantwoordelijk zouden zijn voor het welzijn van de Palestijnen. Er zijn weinig tot geen volkeren die zo ontzettend veel financiële hulp krijgen als de Palestijnen. En waarom? Laat het die mensen lekker zelf uitzoeken.
Precies, zo af en toe proberen inhoudelijk het e.e.a. te weerleggen, tot dat gewoon faalt, en dan weer vol op hoe zielig palies zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonder hulp sterft 90% van die 2,3 miljoen mensen. Misschien zelfs meer nu de akkers ook grotendeels vernietigd zijn
Het westen kan het ook op een andere manier aanpakken maar dan moeten we onze bondgenoot, die de grenzen van Gaza gesloten houdt, afvallen en dat willen we natuurlijk niet.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zonder hulp sterft 90% van die 2,3 miljoen mensen. Misschien zelfs meer nu de akkers ook grotendeels vernietigd zijn
Het westen kan het ook op een andere manier aanpakken maar dan moeten we onze bondgenoot, die de grenzen van Gaza gesloten houdt, afvallen en dat willen we natuurlijk niet.
Beetje zoals de Iraakse Baath partij van Saddam Hoessein? Daar werden de Irakezen voor de keus gesteld om zich aan Baath te committeren en anders een lastig leven tegemoet te zien.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mij is duidelijk dat er een astronomisch overlap is tussen hamas en UNRWA. Je krijgt geen luizenbaantje bij de UN als hamas daar niet mee akkoord gaat.
En ik had je ook al gevraagd hoe die haniyeh dan aan z'n miljarden kwam. Maar je vond het grappiger om een domme opmerking te maken a'la: het is alweer een miljard meer! - dan er inhoudelijk op in te gaan.
Ow, dus je snapt het wel? Ben tot tranen geroerd, hier.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:21 schreef opgebaarde het volgende:
Beetje zoals de Iraakse Baath partij van Saddam Hoessein? Daar werden de Irakezen voor de keus gesteld om zich aan Baath te committeren en anders een lastig leven tegemoet te zien.
Speculeer.quote:k weet niet hoe die Hamas top aan zijn fortuin komt,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |