abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212259182
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:11 schreef Alov het volgende:

[..]
Heel weinig mensen hier zijn pro-kolonist denk ik.
Er is geen andere term voor Israel te bedenken dan (westerse) kolonisten. Daar kun je voor of tegen zijn, maar doen alsof men hier daar massaal tegen is, is grappig en lachwekkend.

quote:
Jouw oplossing lijkt erop dat iedereen zich maar moet laten gijzelen door Hamas.
nee

quote:
Ten eerste de Palestijnse burgers, want die kunnen niets doen tegen de dictatuur (of zijn een groot deel eigenlijk gewoon pro-Hamas en dus pro-terreur)?
wat denk jij?

quote:
Ten tweede Israël, die volgens jou weinig mag doen tegen Hamas, want anders vallen er burgerdoden (je zegt natuurlijk wel dat Israël wel wat mag doen tegen Hamas zolang het maar geen burgerdoden oplevert, maar dat weet je toch ook wel dat dat onmogelijk is op de manier dat Hamas strijdt?).
Je doet hier dus hetzelfde. Je verklaart een heel volk vogelvrij omdat je geen andere 'oplossing' ziet dan massamoord.

quote:
Denk je dat Israël maar gewoon gelaten hun eigen burgers moet laten uitmoorden, want Palestijnse burgers zijn meer waard dan Israëlische burgers?
Nee
pi_212259184
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
zegt hamas.
nee, hamas roept meer :+ evenals allerlei belangenorganisaties

naar mijn weten is het ook de strijd met de meest vermoorde journalisten :) 80+ maar liefst
pi_212259186
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Er is geen andere term voor Israel te bedenken dan (westerse) kolonisten. Daar kun je voor of tegen zijn, maar doen alsof men hier daar massaal tegen is, is grappig en lachwekkend.
[..]
nee
[..]
wat denk jij?
[..]
Je doet hier dus hetzelfde. Je verklaart een heel volk vogelvrij omdat je geen andere 'oplossing' ziet dan massamoord.
[..]
Nee
Jij hebt dus een magische oplossing gevonden, waarbij én Hamas stopt met moorden, én Israël geen bommen meer hoeft te gooien. Ik ben benieuwd. Ik denk dat het lijkt op Israël moet zichzelf opheffen, dan komt alles goed voor iedereen.

Wat betreft "massamoord", er is een groot moreel verschil tussen moord met voorbedachte rade en dood door schuld. Ik laat mijn oordeel leiden door moraliteit in het heden, niet door een conflict waar je al honderd jaar of langer over kan debatteren, dat is een gebed zonder einde.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 01:24:24 #229
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_212259188
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 00:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Uh, jawel
[..]
Door precies hetzelfde terug te doen? Inclusief het bezetten van (meer) land. Dat is althans het antwoord dat jij steunt. Met de steun (en de wapens) van het grootste leger ter wereld. Lekker hoor. Hadden Omar en Mohammed maar niet daar geboren moeten worden toch? Gewoon doodmaken die gasten, als ze toevallig in een straal van een paar km van een flatgebouwtje wonen waar mogelijk een Hamassert heeft gezeten
[..]
Ze doen niet precies hetzelfde terug, mafketel. Als jij het verschil niet ziet tussen het kwaadaardige handelen van Hamas en militaire offensieven in tijden van oorlog, dan ben je wel echt gruwelijk van het padje af. Dan kun je net zo goed meteen het bombardement van Dresden gelijkstellen aan de Holocaust.

quote:
Zie hier. Je verklaart een volk van miljoenen mensen vogelvrij. Met als excuus 'muh Hamas'. Noem het beestje bij de naam. Door jouw wereldbeeld vind je het prima dat tienduizenden Palestijnen (niet Hamassers) dood worden gemaakt, en honderdduizenden of miljoenen mentaal of fysiek verminkt. Goorlap.
Ik verklaar helemaal niemand vogelvrij, wat zit je nou toch te zwammen :')

Vraagje: Wat vind jij van Hamas?
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_212259189
Ik denk trouwens dat zo veel mogelijk geweldloos verzet het beste is voor beide kanten, maar zo als het nu is is er mijns inziens wel duidelijk een partij die nog iets meer evil is dan de andere.
pi_212259193
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]

naar mijn weten is het ook de strijd met de meest vermoorde journalisten :) 80+ maar liefst
Zoek trouwens maar eens op hoeveel burgerdoden er aan Duitse kant vielen tijdens WO2. Dan is dat aantal wat jij noemt nog miniscuul vergeleken bij. Maar ik denk dat jij Hamas waarschijnlijk een stuk minder erg vind dan de Nazis van toen, dus dan zal het wel minder tellen. Of misschien vind jij dat we de Nazis gewoon hun gang hadden moeten laten gaan.
pi_212259203
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]

hoe kom jij dan aan 18.000? palestijnse cijfers is het enige wat er is.

en 83 journalisten, 76 palestijnse... klinkt ook geloofwaardig. zeker als je bedenkt dat jorunalisten een beschermde status krijgen , die mogen niet worden aangevallen. ze zijn ook allemaal palestijns omdat buitenlandse journalisten niet worden toegelaten door israel en egypte.dus palestijnen die berichten over de oorlog. logischerwijs voor een groot deel hamas, en alles opkloppend.

al deze cijfers worden overal gepubliceeerd, wel vaak met erachten; zegt hamas. maar de cijfers blijven hangen als waarheid. en dat beinvloedt de oorlog en de goodwill.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 01:36:24 #233
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_212259206
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ah je bent er zo eentje die doet alsof de geschiedenis is gestart op 7 oktober

sterkte
Natuurlijk niet, maar het starten van een oorlog waarvan je weet dat het je bloedeigen volk niets dan ellende zal opleveren, is toch wel next-level onnodig. Zoiets doe je echt alleen maar als je niets om je volk geeft en alleen maar geïnteresseerd bent in het rücksichtslos bevorderen van je geopolitieke en historisch-religieuze agenda.....En wat wil het toeval? Die mentaliteit is precies in lijn met de manier waarop de autoriteiten aldaar hun onderdanen al eeuwen behandelen.

Ben jij er zo eentje die vindt dat degene die de oorlog start, hem ook maar gelijk moet voltooien?
pi_212259213
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en 83 journalisten, 76 palestijnse... klinkt ook geloofwaardig. zeker als je bedenkt dat jorunalisten een beschermde status krijgen , die mogen niet worden aangevallen. ze zijn ook allemaal palestijns omdat buitenlandse journalisten niet worden toegelaten door israel en egypte.dus palestijnen die berichten over de oorlog. logischerwijs voor een groot deel hamas, en alles opkloppend.

al deze cijfers worden overal gepubliceeerd, wel vaak met erachten; zegt hamas. maar de cijfers blijven hangen als waarheid. en dat beinvloedt de oorlog en de goodwill.
twitter

twitter

Het is uit vorige oorlogen bekend dat de cijfers die ze leveren achteraf altijd betrouwbaar zijn bevonden ook door Israel.

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 02-02-2024 02:01:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212259215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:29 schreef Alov het volgende:

[..]
Zoek trouwens maar eens op hoeveel burgerdoden er aan Duitse kant vielen tijdens WO2. Dan is dat aantal wat jij noemt nog miniscuul vergeleken bij. Maar ik denk dat jij Hamas waarschijnlijk een stuk minder erg vind dan de Nazis van toen, dus dan zal het wel minder tellen. Of misschien vind jij dat we de Nazis gewoon hun gang hadden moeten laten gaan.
ik vind hamas inderdaad heel wat anders dan de nazi's onder leiding van hitler die de beschikking hadden over een van de sterkste legers en maakeconomieën van de wereld :)

maar noem het beestje aub bij haar naam, miljoenen palestijnen moeten bloeden en boeten omdat er een walgelijke actie is gepleegd op 7 oktober

praat niet over hamas als je het doden van palestijnen bedoelt

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2024 01:50:07 ]
pi_212259216
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:36 schreef Interloper het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, maar het starten van een oorlog waarvan je weet dat het je bloedeigen volk niets dan ellende zal opleveren, is toch wel next-level onnodig. Zoiets doe je echt alleen maar als je niets om je volk geeft en alleen maar geïnteresseerd bent in het rücksichtslos bevorderen van je geopolitieke en historisch-religieuze agenda.....En wat wil het toeval? Die mentaliteit is precies in lijn met de manier waarop de autoriteiten aldaar hun onderdanen al eeuwen behandelen.

Ben jij er zo eentje die vindt dat degene die de oorlog start, hem ook maar gelijk moet voltooien?
ja daar gaat het dus al mis he, als je denkt dat op 7 oktober 'de oorlog' is gestart
pi_212259217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je punt?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 01:54:18 #238
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_212259221
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja daar gaat het dus al mis he, als je denkt dat op 7 oktober 'de oorlog' is gestart
De meest recente formele aanzegging vond inderdaad plaats op 7 oktober.
pi_212259224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:54 schreef Interloper het volgende:

[..]
De meest recente formele aanzegging vond inderdaad plaats op 7 oktober.
tsja..
pi_212259227
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik vind hamas inderdaad heel wat anders dan de nazi's onder leiding van hitler die de beschikking hadden over een van de sterkste legers en maakeconomieën van de wereld :)

maar noem het beestje aub bij haar naam, miljoenen palestijnen moeten bloeden en boeten omdat er een walgelijke actie is gepleegd op 7 oktober

praat niet over hamas als je het doden van palestijnen bedoelt

Dus het feit dat de nazi's sterker waren maakt ze slechter dan Hamas? Of bedoel je dat Hamas omdat ze minder sterk zijn een minder groot gevaar vormen? Ik denk dat bijv. 7 april toch wel genoeg bewijs is dat ze zeer gevaarlijk zijn.

Van mij moet niemand boeten. Ik vind wel dat de acties van Israël onder zelfverdediging vallen. Zou het zelf anders doen, maar zelfverdediging blijft zelfverdediging.
pi_212259407
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 2 februari 2024 @ 07:23:35 #242
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212259522
quote:
10s.gif Op donderdag 1 februari 2024 16:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik denk dat we wel meer spectaculaire liquidaties en ontvoeringen gaan zien de komende jaren.

Kan niet wachten
Qatar maar even mijden als vakantie bestemming.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212259529
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is uit vorige oorlogen bekend dat de cijfers die ze leveren achteraf altijd betrouwbaar zijn bevonden ook door Israel.

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
972 magazine schreef een stuk over het dodental

twitter

IDF volgt voor het aantal doden ook gewoon ‘Hamas’.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 07:32:46 #244
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212259542
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 02:05 schreef Alov het volgende:

[..]
Dus het feit dat de nazi's sterker waren maakt ze slechter dan Hamas? Of bedoel je dat Hamas omdat ze minder sterk zijn een minder groot gevaar vormen? Ik denk dat bijv. 7 april toch wel genoeg bewijs is dat ze zeer gevaarlijk zijn.

Van mij moet niemand boeten. Ik vind wel dat de acties van Israël onder zelfverdediging vallen. Zou het zelf anders doen, maar zelfverdediging blijft zelfverdediging.
Enige wat je over de zelfverdediging kunt zeggen is dat deze zo lek als een mandje was, waardoor 7 oktober heeft kunnen gebeuren. Alles wat daarna kwam was een mix tussen haat, frustratie en wraak. Maar alles behalve zelfverdediging.
Dit, dus.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 08:25:06 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212259896
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 07:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Enige wat je over de zelfverdediging kunt zeggen is dat deze zo lek als een mandje was, waardoor 7 oktober heeft kunnen gebeuren. Alles wat daarna kwam was een mix tussen haat, frustratie en wraak. Maar alles behalve zelfverdediging.
Je haalt verdediging en zelfverdediging door de war, op 7 oktober was de verdediging zo lek als een mandje, de reactie zou ik ook eerder zelfbehoud dan zelfverdediging noemen, gijzelaars zijn er nog hè maar dat valt bij jou onder frustratie?
pi_212259989
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 07:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Al decennia lang heeft Israël maar een ervaring met Gaza en dat is terreur. Israël is helemaal klaar met die mensen en niks doen betekent weer een paar decennia lang dezelfde terreur. I

Dat Israël schoon schip probeert te maken is begrijpelijk en wellicht is dit voor de toekomst van de inwoners ook gunstig. Ligt er aan hoe dat de komende maanden en jaren vormgegeven wordt. Blijkbaar is een tekort aan primaire levensbehoeften creeeren en alles slopen de eerste stap
pi_212260036
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
nee, dat zegt niks over nu, deze cijfers. hamas is in grote delen van gaza niet meer de baas.
israel schat de cijfers zeker 5000 minder in, en hamas maakt ook geen onderscheid tussen burgers en strijders.
en dan komt er ook nog bij dat ze mensen als schild gebruiken.
pi_212260188
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:49 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je punt?
mn punt was dat jij ongelijk hebt
pi_212260357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 08:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, dat zegt niks over nu, deze cijfers. hamas is in grote delen van gaza niet meer de baas.
israel schat de cijfers zeker 5000 minder in, en hamas maakt ook geen onderscheid tussen burgers en strijders.
en dan komt er ook nog bij dat ze mensen als schild gebruiken.
Hamas maakt geen onderscheid tussen burgers en strijders. Daarmee bedoel je naar ik aanneem dat de plaatselijke autoriteiten bij het vermelden van het aantal gedode burgers niet aangeeft hoeveel Hamas terroristen daarbij zitten. Dat is voor een ziekenhuis ook wel heel lastig want Hamas is gekleed als burger, aan de buitenkant is het niet te zien.

Als het over 7 oktober gaat dan horen wij alleen 1.200 vermoorden Israëliërs en geen onderscheid tussen militairen of burgers. Is dat heel anders?
pi_212261250
quote:
Verdachte gijzeling fabriek in Turkije aangehouden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75131220

De politie in Turkije heeft man aangehouden die gisteren zeven werknemers van een Amerikaanse fabriek had gegijzeld. Hij had volgens de politie een pistool bij zich en protesteerde tegen de oorlog in de Gazastrook. Volgens de Turkse overheid zijn alle gijzelaars ongedeerd gebleven. De man zou een voormalige werknemer van de fabriek zijn.

De gijzelnemer kwam gisteren rond 15.00 uur het bedrijf Procter & Gamble binnen, dat producten als wasmiddelen en cosmetica maakt. Onderhandelen met hem had volgens de politie geen zin en dus werd er een reddingsactie op touw gezet.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')