abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212261543
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas maakt geen onderscheid tussen burgers en strijders. Daarmee bedoel je naar ik aanneem dat de plaatselijke autoriteiten bij het vermelden van het aantal gedode burgers niet aangeeft hoeveel Hamas terroristen daarbij zitten. Dat is voor een ziekenhuis ook wel heel lastig want Hamas is gekleed als burger, aan de buitenkant is het niet te zien.

Als het over 7 oktober gaat dan horen wij alleen 1.200 vermoorden Israëliërs en geen onderscheid tussen militairen of burgers. Is dat heel anders?
Ja, dat is best anders. :{
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:07:58 #252
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212261733
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:53 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja, dat is best anders. :{
Volgens mij is israel dus best duidelijk geweest in hoeveel soldaten vs hoeveel burgers het leven hebben gelaten rond oct. 7.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212262075
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij is israel dus best duidelijk geweest in hoeveel soldaten vs hoeveel burgers het leven hebben gelaten rond oct. 7.
Is dat zo? Wanneer ze het hebben over slachtoffers zie je alleen het aantal 1400 langskomen. Er wordt geen enkele onderscheid gemaakt tussen een random burger of een soldaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:26:40 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212262092
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
De vergelijking tussen de legitieme Israëlische soldaten (deels reservisten) en leden van de terreurgroep Hamas is ook niet echt één op één of überhaupt logisch te maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:26:58 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212262098
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:25 schreef egayalS het volgende:

[..]
Is dat zo? Wanneer ze het hebben over slachtoffers zie je alleen het aantal 1400 langskomen. Er wordt geen enkele onderscheid gemaakt tussen een random burger of een soldaat.
Dat doet er ook niet toe
  vrijdag 2 februari 2024 @ 11:28:42 #256
6484 ExTec
pi_212262125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:25 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ik heb wel ergens langs zien komen hoeveel IDF soldaten er oct 7 ook slachtoffer waren ja.

En 1400 is natuurlijk een guesstimate. Niemand gelooft in zulke mooie ronde getallen, maar in spraak is het heel normaal om wel met ronde getallen te werken.
pi_212262135
Leon de Winter in riool krant de Telegraaf klaagt over Nazisme in een "door en door genazificeerde Gaza" en vergoelijkt daarmee de Israëlische genocidale campagne en mist volledig de ironie in zijn column.

Oh en er moet uiteraard ook afgegeven worden op "terroristen hoer" Kaag :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212262742
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat doet er ook niet toe
Waarom doet het er wel toe of het slachtoffer in Gaza een lid van Hamas was of een burger en aan de andere kant is het onderscheid vaak niet?

ELI12
pi_212262759
Ben wel blij dat echte Nederlanders op social media zich daar zo betrokken bij voelen O+ :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 2 februari 2024 @ 12:32:45 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212262880
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom doet het er wel toe of het slachtoffer in Gaza een lid van Hamas was of een burger en aan de andere kant is het onderscheid vaak niet?

ELI12
Welken invulling zou je daar zelf aan geven?
pi_212262914
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Welken invulling zou je daar zelf aan geven?
er is een verschil of een soldaat of een burger aangevallen wordt.
pi_212262944
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daar denkt hamas anders over, een jood is een jood en dus moet hij dood.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212262946
Zeven mensen aangehouden in Turkije voor verkopen informatie aan Mossad
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75136452
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212263172
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 01:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik vind hamas inderdaad heel wat anders dan de nazi's onder leiding van hitler die de beschikking hadden over een van de sterkste legers en maakeconomieën van de wereld :)

maar noem het beestje aub bij haar naam, miljoenen palestijnen moeten bloeden en boeten omdat er een walgelijke actie is gepleegd op 7 oktober

praat niet over hamas als je het doden van palestijnen bedoelt

De nazis waren inderdaad een heel stuk capabeler en hadden bovendien het ethisch bewustzijn dat wat ze deden mbt het afslachten van joodse burgers fout was en dus zoveel mogelijk verborgen moest blijven.

Neem dan Hamas, met al sinds hun oprichting in artikel 7 van hun charter: "The Day of Judgment will not come about until Moslems fight Jews and kill them. Then, the Jews will hide behind rocks and trees, and the rocks and trees will cry out: 'O Moslem, there is a Jew hiding behind me, come and kill him.'"; en op 7 oktober zoveel mogelijk opnemen met GoPros.

Als je daar als bevolking met 70% achter staat, dan moet je niet raar opkijken als je daarna op blaren moet zitten. Net als de Duitse bevolking aan het eind van en na WOII.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 12:54:04 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212263176
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Welk verschil was daartussen op 7/10?
pi_212263438
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Welk verschil was daartussen op 7/10?
Je maakt een goed en terecht punt ook al durf je het niet hardop te zeggen.

Toch voelt het een beetje gek om aan de ene kant geen enkel onderscheid te maken en aan de andere kant, Gaza, geen emotie te hebben bij elke burgerslachtoffer
pi_212263482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 11:29 schreef egayalS het volgende:
Leon de Winter in riool krant de Telegraaf klaagt over Nazisme in een "door en door genazificeerde Gaza" en vergoelijkt daarmee de Israëlische genocidale campagne
Die bestaat niet
quote:
en mist volledig de ironie in zijn column.
De link tussen nazisme en de Palestijnse (eigenlijk islamitische) jodenhaat is wel aangetoond, ook in deze topicreeks.

Mein Kampf schijnt één van de populairste boeken te zijn in Gaza en de Palestijnse gebieden.
quote:
Oh en er moet uiteraard ook afgegeven worden op "terroristen hoer" Kaag :')
Ze heeft de schijn wel een beetje tegen, vind je ook niet? ;)
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 2 februari 2024 @ 13:25:28 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212263613
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je maakt een goed en terecht punt ook al durf je het niet hardop te zeggen.

Toch voelt het een beetje gek om aan de ene kant geen enkel onderscheid te maken en aan de andere kant, Gaza, geen emotie te hebben bij elke burgerslachtoffer
Wat durf ik niet te zeggen? Ik stelde eerder al dat je niet eenvoudig en één op één getallen kunt vergelijken

En dat laatste wat je zegt komt uit de lucht vallen, volgens mij is dat nergens gesteld over geen emotie voor burgers?
pi_212263718
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat durf ik niet te zeggen? Ik stelde eerder al dat je niet eenvoudig en één op één getallen kunt vergelijken

En dat laatste wat je zegt komt uit de lucht vallen, volgens mij is dat nergens gesteld over geen emotie voor burgers?
Je had je reactie zonder dat vraagteken kunnen plaatsen. Komt totaal anders over.

Als ik hier alleen maar lees: Hamas dit, jamaar Hamas dat, IDF richt zich alleen op Hamas, Hamas steelt vrachtwagens, maar Hamas verstopt zich tussen de huizen, Hamas bouwt geen schuilkelders, jamaar hoogleraar internationaal recht zus, Israël is niet verplicht voedsel m en water te geven en weet ik veel wat. Dan blijkt daar geen enkele keer uit dat er toch echt wel iets van emotie voor de burgers in Gaza is. Als die er wel is dan zou alles platslaan niet nodig zijn.
pi_212263734
twitter

:')
Toevallig zeg. Net nadat België laat weten UNRWA voorlopig financieel te blijven steunen :')
pi_212263754
Wereldwijd bundelen ambtenaren krachten tegen beleid Gaza: 'Staakt het vuren'
https://nos.nl/collectie/(...)aza-staakt-het-vuren
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 13:33:42 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212263761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je had je reactie zonder dat vraagteken kunnen plaatsen. Komt totaal anders over.

Als ik hier alleen maar lees: Hamas dit, jamaar Hamas dat, IDF richt zich alleen op Hamas, Hamas steelt vrachtwagens, maar Hamas verstopt zich tussen de huizen, Hamas bouwt geen schuilkelders, jamaar hoogleraar internationaal recht zus, Israël is niet verplicht voedsel m en water te geven en weet ik veel wat. Dan blijkt daar geen enkele keer uit dat er toch echt wel iets van emotie voor de burgers in Gaza is. Als die er wel is dan zou alles platslaan niet nodig zijn.
twitter
  vrijdag 2 februari 2024 @ 13:37:41 #273
6484 ExTec
pi_212263822
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

:')
Toevallig zeg. Net nadat België laat weten UNRWA voorlopig financieel te blijven steunen :')
Ja, dat zal het zijn. Niet dat bv hamas gewoon vanuit dat gebouw aan het vuren was, want volgens de usual suspects doen ze dat nooit, zijn immers engeltjes.
pi_212263856
Heeft Hamas zich al overgegeven?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 13:41:36 #275
6484 ExTec
pi_212263880
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:39 schreef Scorpie het volgende:
Heeft Hamas zich al overgegeven?
Nee, ik las dat bemiddelings poging nummer 3 onderweg is.

Waar hamas dan gewoon weer een dikke vinger aan gaat geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')