abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213689822
Dit soort dingen vind ik ook verbazingwekkend. Dan laat je een onafhankelijke adviseur een rapport opstellen over protesten, en dan laat je dat doen door iemand die lobby-werk doet voor wapenproducenten en olie-maatschapijen. Niet erg subtiel om een antwoord te krijgen wat je wilt horen.
Het advies: Verdere restricties op rechten op protesten, bufferzones rond kantoren van wapenproducenten en oliebedrijven waar niet geprotesteerd mag worden.
Er wordt ook nog een andere onafhankelijk review aangehaald, van het prevent programme. Dat zou zijn alsof je Mona Keizer of Raisa Blommestijn een onafhankelijke review zou laten doen over de dreiging van Islam in Nederland. Ik zie het de PVV nog wel doen, maar gelukkig wordt zoiets in Nederland dan in toom gehouden door de andere regeringspartijen.

https://www.theguardian.com/commentisfree/article/2024/may/22/extremists-injustices-rights-protest-society
pi_213691260
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Rishi "Jim Hacker" Sunak
Jim Hacker won zijn verkiezingen ;)
pi_213698330
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Jim Hacker won zijn verkiezingen ;)
In de eerste episode werd vermeld dat hij zijn majority had vergroot, dus in ieder geval twee verkiezingen.

Als je de (uiteindelijk) unanieme coronatie in Party Games niet telt als een echte verkiezing, dan houdt het daar ook op.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 27 mei 2024 @ 10:02:16 #179
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213700077
quote:
Waarom doet Oostenrijk het zo slecht?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213700159
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Rishi "Jim Hacker" Sunak
ik zit nog regelmatig met plezier afleveringen van Yes Minister terug te kijken, eigenlijk vooral vanwege Nigel Hawthorne als Sir Humphrey
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 27 mei 2024 @ 11:05:35 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213700521
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 00:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Helaas, hij is er weer:
[..]
Als je despair opzoekt in de Oxford Dictionary dan staat er een foto van Sunak.
Ik snap eigenlijk niet wat hij hiermee denkt te bereiken. Jongeren jaag je vooral tegen je in het harnas zo. En degenen die er enthousiast van worden zijn oude conservatieve mannetjes die toch al op de Tories stemmen.
pi_213701218
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik snap eigenlijk niet wat hij hiermee denkt te bereiken. Jongeren jaag je vooral tegen je in het harnas zo. En degenen die er enthousiast van worden zijn oude conservatieve mannetjes die toch al op de Tories stemmen.
Cleverly gaf aan dat er geen straf zou zijn voor niet deelnemen aan de verplichte dienstplicht. Trevelyan gaf daarna aan dat ze onderzoeken of ze de ouders van dienstplichtontduikers kunnen beboeten.

Ik denk dat ze meer dan alleen de jongeren tegen zich in het harnas willen jagen.

In geheel ander nieuws, de president van de Birmingham Young Conservatives is overgelopen naar de LibDems :’).
pi_213701734
quote:

[..]
Ook het plan Hunt om inkomsten-belasting te verlagen voor degenen die tussen de 100k en 125k verdienen omdat 'die relatief meer betalen dan mensen die nog meer verdienen', lijkt niet echt een tactiek wat veel mensen zal overtuigen lijkt me.

https://www.bbc.co.uk/news/articles/cevvxwq9ypko
pi_213701756
quote:

[..]
Simpel, het is gericht op de rechtse onderbuik stemmers die voorheen naar UKIP gingen en nu naar Reform.

Het is compleet inhoudsloos, natuurlijk, de Britse MoD kan een dergelijk plan helemaal niet aan en het leger wil het totaal niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 14:08:30 ]
  dinsdag 28 mei 2024 @ 08:20:33 #185
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213708783
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom doet Oostenrijk het zo slecht?
Dat weet ik niet. Afname wintersporttoerisme door de opwarming?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 mei 2024 @ 09:59:00 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213720537
De Poll en spelen met de voorspelling. https://ig.ft.com/uk-gene(...)nstituency=E14001172
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_213720884
Diane Abbott mag een verplichte cursus antisemitisme (of anti-antisemitisme) volgen en mag volgende verkiezingen niet meer mee doen van New New Labour. Goed zo Kier, weer een Corbyn-supporter er uit.
  woensdag 29 mei 2024 @ 12:21:11 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213721587
Jess Phillips has demanded that Liz Truss be removed as a Conservative candidate after it emerged that the former prime minister will appear on a podcast co-run by a hard right YouTuber who was investigated by police for speculating about whether or not he would rape the Labour MP.

Phillips has written to Rishi Sunak to seek action over Truss’s billed appearance on The Lotus Eaters, a podcast set up by Carl Benjamin, who has expressed misogynist views, and formerly ran an organisation with Tommy Robinson, the far right anti-Muslim activist.

In 2019, when Benjamin stood for the European parliament for Ukip, police investigated comments he made in a YouTube video in which he discussed “whether I would or wouldn’t rape Jess Phillips”.

The Labour MP said that after the comments emerged she had been verbally challenged by a man defending Benjamin as she left parliament.

In her letter to Sunak, published on social media, Phillips said Benjamin had expressed “despicable views about violence against women”.

Liz Truss :')
De Tories :')
UKIP :')
Talentloze mannen met podcasts :')
pi_213721867
Ik snap dat Jess Phillips gepikeerd is (zachtgezegd) maar ze heeft van Sunak in zijn rol als leider van de Tories natuurlijk niets te demanden. Proberen op zijn gevoel voor redelijkheid, schaamte of rechtvaardigheid in te spelen is wellicht ook optimistisch.

Het is natuurlijk geen goede PR voor de Tories, maar ook dat lijkt zelden hun meest primaire doel te zijn.
pi_213738461
twitter

Ik zie dit Rob Jetten niet zo snel doen samen met Sven Kockelmann bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 juni 2024 @ 23:26:38 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213760521
twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_213760820
En de gifbeker is nog (lang?) niet leeg:

quote:
Sunak suffers poll blow as levelling-up cash-for-votes row erupts

New poll gives Labour its biggest lead since Liz Truss meltdown as ‘Tory towns’ gain most from new funds

The Tory general election campaign hit more trouble on Saturday as Rishi Sunak faced accusations of using levelling up funds to win votes and Labour opened its biggest poll lead since the disastrous premiership of Liz Truss.

As Sunak tried to fire up his ­party’s campaign before the first crucial TV debate with Keir Starmer on Tuesday, it emerged that more than half of the 30 towns each promised £20m of regeneration funding on Saturday were in constituencies won by Tory MPs at the last election.

Some 17 of the £20m pots went to towns in areas won by the Conservatives in 2019, although two of those were no longer held by Conservative MPs when the general election was called.

Just eight awards were made to towns in Labour seats, although many of the party’s strongholds tend to be in more deprived areas in need of levelling up money.

https://www.theguardian.c(...)otes-row-labour-lead
  zondag 2 juni 2024 @ 07:35:40 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213762077
Wat zijn levelling up funds?
pi_213763387
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 07:35 schreef Hexagon het volgende:
Wat zijn levelling up funds?
Dat was toch de compensatiepot voor de subsidies voor ondergeinvesteerde gebieden die eerst van de EU kwam? De EU gaf het uiteraard aan plaatsen die geselecteerd waren op behoefte in plaats van “hoe makkelijk kan een Tory donor dit afromen”, maar dat is vast geen overweging geweest.
pi_213774147
Nu is Truss al tijden van het padje af, maar dit verraste me toch nog.

Liz Truss claims Tony Blair was UKs worst prime minister
pi_213775769
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:46 schreef Litpho het volgende:
Nu is Truss al tijden van het padje af, maar dit verraste me toch nog.

Liz Truss claims Tony Blair was UKs worst prime minister
quote:
“[Tony Blair] created things like the Equality Act, the Human Rights Act and the Climate Change Act.”
In het artikel wordt het weergegeven als een directe quote van haar, geeft wel een beetje aan waar zij eigenlijk voor staat.
  maandag 3 juni 2024 @ 14:33:13 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213776470
Liz Truss moet heel erg haar bek houden over andere premiers.
pi_213776911
Truss is voor buitenstaanders heeft simpel te verklaren met één zin uit een rant van Jonathan Pie:

quote:
She swoops in, kills the queen, crashes the markets and f*cks off again
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_213777086
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
[..]
In het artikel wordt het weergegeven als een directe quote van haar, geeft wel een beetje aan waar zij eigenlijk voor staat.
Beetje jammer dat de Equality Act en de Climate Change Act waar ze aan refereert ook nog eens door Gordon Brown zijn doorgevoerd :').
pi_213777374
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:55 schreef Litpho het volgende:

[..]
Beetje jammer dat de Equality Act en de Climate Change Act waar ze aan refereert ook nog eens door Gordon Brown zijn doorgevoerd :').
Maar als premier ga je toch niks aan equality en human rights doen, wat voor een pannekoek van een premier ben je dan!

Maar misschien nog erger:
A: Ze is schijnbaar niet op de hoogte van recente geschiedenis waar ze deel van uit maakte
B: Je kunt alleen zulke dingen verzinnen als je maandenlang op je zolderkamer alleen maar met jezelf in discussie bent, OF wanneer je je omringt met mensen die achter dergelijke ideeen staan.

Gezien waar ze eerder interviews gaf, lijkt het me het laatste, wat nogal zorgwekkend is imo, want dan is ze dus niet de enige met dergelijke ideeen.

[ Bericht 24% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 03-06-2024 16:42:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')