En Lord Bucketheadquote:Op woensdag 22 mei 2024 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik ben benieuwd
Wel altijd de leukste verkiezingen om op tv te volgen. Steeds inzoomen op een andere schouwburg of afgeragde gymzaal in een of ander stadje. En zetel voor zetel uitslagen.
Dat zullen de Conservatieven hopen, vermoedelijk. Dat alleen de bejaarden thuis zijn. Maar nee, de zomervakantie begint in het VK op 25 juli, ze hebben ook nog een Half Term die eindigt op 31 mei.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:55 schreef PippenScottie het volgende:
Is op 4 juli niet half het VK in Benidorm of op Ibiza?
Dat zou best eens zo kunnen zijn en ik denk dat we al weten wie het is in tegenstelling tot Nederland.quote:Op woensdag 22 mei 2024 19:50 schreef Berkery het volgende:
Dan hebben ze daar eerder een nieuwe premier dan in Nederland.
Niet in Schotland:quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zullen de Conservatieven hopen, vermoedelijk. Dat alleen de bejaarden thuis zijn. Maar nee, de zomervakantie begint in het VK op 25 juli, ze hebben ook nog een Half Term die eindigt op 31 mei.
https://www.theguardian.c(...)iming-have-on-votersquote:While 4 July still falls squarely in the school term in England and Wales, Sunak is likely to be accused of failing to consider Scotland, where the election will be fought especially fiercely.
Many Scottish schools break up for the summer holidays a week earlier and, as many families with school-age children take off on holiday, turnout could fall significantly.
Ik zie die poll niet stellen dat ze even groot worden, hij geeft Labour 381 vs 192 zetels, de poll van de Independent komt uit op 44% voor Labour en 21% voor de Tories. En als je dan naar beneden scrollt en naar de regionale breakdown kijkt wordt het nog veel lelijker voor de Tories.quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:27 schreef Hanca het volgende:
Qua polls hebben de Tories er wel slechter voor gestaan deze periode. In deze poll worden ze ongeveer even groot als Labour nu is: https://www.economist.com(...)al-election/forecast
Dan een periode die toch niet populaire Starmer premier laten zijn, heb je best kans dat ze daarna weer de grootste zijn. Zo gek vind ik deze zet niet, belangrijkste voor de Tories is dat er geen andere partij in de buurt van de 2e plek komt.
Ik zei niet dat ze even groot worden, maar dat de Tories het formaat houden dat Labour nu heeft. Er zijn polls geweest waarin ze ongeveer half ze groot worden. Als ze de tweede partij blijven met enig formaat, kunnen ze ook zo weer terug komen. Als ze echt wegzakken naar 80-90 zetels is dat waarschijnlijk veel moeilijker.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie die poll niet stellen dat ze even groot worden, hij geeft Labour 381 vs 192 zetels, de poll van de Independent komt uit op 44% voor Labour en 21% voor de Tories. En als je dan naar beneden scrollt en naar de regionale breakdown kijkt wordt het nog veel lelijker voor de Tories.
Waar de Tories nu vooral bang voor zijn is niet zo zeer Labour, dat verlies staat wel vast maar Reform oftewel UKIP 2.0 (UKIP bestaat ook nog, btw) maar nu met extra fascisme en racisme.
Die Forecast is wel wat ingewikkelder, omdat ze verschillende peilingen maken en bepaalde kansen berekenen...quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie die poll niet stellen dat ze even groot worden, hij geeft Labour 381 vs 192 zetels
De opsteller van dit epistel? Een redacteur van ConservativeHome, de website van de Tory party.quote:Tory MPs didn’t expect a July general election – and now they are rightly furious
May or October were seen as obvious options, but Sunak’s party has plunged into a short campaign without a plan
https://www.theguardian.c(...)tory-mps-may-october
quote:Britse boeren eisen een basisinkomen
Boeren in Groot-Brittanni hebben er genoeg van. De geplande compensatiegelden voor GLB-betalingen die Britse boeren door de Brexit kwijtraakten, zijn onvoldoende en bereiken hen niet. Zij eisen daarom nu een basisinkomen.
Sowieso, Westminster keert niet voldoende compensatiebetalingen*uit dus eisen we dat Westminster een basisinkomen gaat verschaffen. Ik zie hier geen grote slagingskans in.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:14 schreef Perrin het volgende:
Wat is het toch met boeren dat ze als beroepsgroep telkens maar gratis geld eisen?
[..]
Je vraagt je af waarom ze de moeite nemen als ze over een paar weken sowieso naar huis gestuurd wordenquote:
quote:
https://www.theguardian.c(...)-at-general-electionquote:It puts the total number of sitting Tories saying they will not stand again at 77, beating the previous record of 72 from 1997.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |