quote:Presentator Raisa Blommestijn weg bij Ongehoord Nederland na X-verbod
Raisa Blommestijn, presentator bij Ongehoord Nederland (ON!) stopt bij de omroep. Volgens Blommestijn heeft de voorzitter van ON!, Arnold Karskens, haar gevraagd geen gebruik meer te maken van X en te stoppen met het geven van haar mening via haar sociale mediakanalen, laat ze weten op X.
"Dit 'aanbod' - dat niets minder is dan een poging tot censureren van mij en mijn accounts - staat volledig haaks op de waarden waarvan ik dacht dat deze ook door en bij Ongehoord Nederland verdedigd worden: vrijheid van meningsuiting en persvrijheid", schrijft ze in haar X-bericht.
Blommestijn was sinds 2022 een van de presentatoren van Ongehoord Nieuws, het opinieprogramma van ON!.
Ongehoord Nederland noemt het jammer dat Blommestijn vertrekt en wenst haar veel succes.
Journalistieke code geschonden
De afgelopen jaren werd ON! meerdere keren onderzocht door de NPO-ombudsman. Een van die onderzoeken was eind 2022. Toen was de conclusie dat de Journalistieke Code van de NPO opnieuw was geschonden, onder meer op het gebied van betrouwbaarheid. Aanleiding voor het onderzoek was een omstreden uitzending van Ongehoord Nieuws.
In die uitzending toonde ON! willekeurige beelden van zwarte mensen die witte mensen in elkaar slaan. Blommestijn gebruikte het n-woord, en zei "dat dit soort filmpjes op grote schaal worden gedeeld op internet". Volgen de ombudsman werden die beelden in een onjuiste context gebruikt.
https://nos.nl/artikel/25(...)ederland-na-x-verbod
Jaquote:
quote:Ook Kremlin verbreekt banden met Raisa Blommestijn
Het Kremlin heeft alle banden met Raisa Blommestijn verbroken, zo heeft de presentatrice laten weten op X. “Vanmorgen op het matje geroepen bij het Kremlin. Ze stelden me voor de keuze: of mijn X-account verwijderen, of de banden verbreken. Dat eerste kan ik natuurlijk niet mee akkoord gaan. Dat riekt naar censuur.”
President Poetin heeft hoogstpersoonlijk gereageerd op de zaak. “We betreuren de gang van zaken. Mevrouw Blommestijn ging wat ons betreft veel te ver in het spuien van meningen op haar social media, en dat hebben we haar laten weten. Helaas is ze een andere mening toegedaan. We danken haar voor alles wat ze voor ons betekend heeft en wensen haar veel succes in het vervolg van haar carrière #nietmijnpresentatrice”, is te lezen op zijn X-account.
Veel ON-kijkers zijn teleurgesteld in het Kremlin omdat ze juist dachten dat Rusland de vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan.
https://speld.nl/2024/01/(...)t-raisa-blommestijn/
Raissa's treiteren, krijsen, stampvoeten en dreigen heeft haar nu een einde dienstverband opgeleverd, inderdaad.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:29 schreef Tekaschi het volgende:
Laatste maanden een hetze op X richting die meid. Ze werkte echt als een rode lap voor veel mensen, heeft dat treiteren, krijsen, stampvoeten en dreigen tenminste wat opgeleverd.
Siswet wil vast helpenquote:Op maandag 29 januari 2024 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien kan ze met 0ngehoordeFans beginnen?
quote:Op maandag 29 januari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Siswet wil vast helpen
[ twitter ]
Volgens mij staat daar een extra 'k' teveel.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Siswet wil vast helpen
[ twitter ]
Eerder FVD. Wilders ook oppassen met zulken.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:08 schreef Hexagon het volgende:
Nouja ze kan nog altijd PVV staatsecretaris worden oid
Want op een of andere manier duiken dit soort types altijd weer ergens op.
Dat we weten waarom ze niet meer op tv komt.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dit nou nieuws?
Wat is de nieuwswaarde van dit gereutel.
Ik vraag mij ook af waarom de NOS dit plaatst. Maarja, het is wel vermakelijkquote:Op maandag 29 januari 2024 18:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dit nou nieuws?
Wat is de nieuwswaarde van dit gereutel.
Darmkanaal?quote:Op maandag 29 januari 2024 17:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Siswet wil vast helpen
[ twitter ]
Zelfs FvD gaat zijn handen daar niet aan branden, zou ik zo zeggen. Raisa is alleen trouw aan Eva Vlaardingerbroek, met wie ze als aandachtsgeile kaasmeisjes van demo naar demo loopt. Alleen om te zwaaien en bejubeld te worden.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:08 schreef Hexagon het volgende:
Nouja ze kan nog altijd PVV staatsecretaris worden oid
Want op een of andere manier duiken dit soort types altijd weer ergens op.
Yep! En ze is er ook uitgetyft bij de universiteit Leidenquote:Op maandag 29 januari 2024 18:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die was er bij dat advocatenkantoor toch ook al uitgeflikkerd? Sommige mensen gaan overal waar ze komen met gedoe weg. Henk Krol is ook zo'n type.
quote:Ik werd een dag voor de kerstborrel geconfronteerd met opzegging samenwerking. Zou als redacteur niet meer in staat zijn om goede video’s te maken. Nooit iets over gehoord. Analyse: incompetentie
@arnoldkarskens en @petervlemmix bedreigen continuïteit @ongehoordnedtv…
een man met principes!quote:Op maandag 29 januari 2024 18:44 schreef incel2.0 het volgende:
Arnold Karskens. Lidmaatschap bij deze opgezegd.
Ja daar was ze er uiteindelijk niet officieel uitgetyft maar na het afronden van haar PhD moest ze wel direct oppleuren volgens mij.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Yep! En ze is er ook uitgetyft bij de universiteit Leiden
Universiteit Leiden is een merknaam; incorrect gebruik van het lidwoord de.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Yep! En ze is er ook uitgetyft bij de universiteit Leiden
“Van” kan ook zijn vergeten.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:54 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Universiteit Leiden is een merknaam; incorrect gebruik van het lidwoord de.
Let hier een beetje op.
Ja hoe moet ik dat weten? Ik ben niet hooggeleid G.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:54 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Universiteit Leiden is een merknaam; incorrect gebruik van het lidwoord de.
Let hier een beetje op.
Tijd voor een propedeuse!quote:Op maandag 29 januari 2024 18:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja hoe moet ik dat weten? Ik ben niet hooggeleid G.
Dat is nog niet meteen vreemd. Sowieso heeft de universiteit al niet de promotieplekken voor het oprapen liggen, net als banen voor gepromoveerden. Er moet maar net een match zijn tussen jou en jouw onderzoeksgebied enerzijds, en de wensen van de universiteit anderzijds.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja daar was ze er uiteindelijk niet officieel uitgetyft maar na het afronden van haar PhD moest ze wel direct oppleuren volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |