quote:Wat hielp waren de sympathieke en eigengereide hoofdgasten met artiest Froukje (over haar debuutalbum) en toneeltitaan Annemarie Prins (over haar veelgeprezen theatermonoloog). Vooral kwieke, geestige negentiger Prins trok de aandacht, door ook Groenteman een paar keer van de wijs te brengen met haar eigengereide koers. Hinderlijk was dat niet: Groenteman vaart juist het best op intuïtie en improvisatie. Een al te strak format zou hem niet passen.
Bovendien was de grote roerganger zelf ook wel voorbereid op een zoekende aftrap. In een interview met NRC: ‘Meestal weet ik pas na een paar afleveringen wat ik aan het maken ben.’ Gewoon lekker een beetje uitproberen, zoals het vaker zou mogen, zeker in een tv-landschap vol dichtgetimmerde tv-formats. Liever een gastheer die zijn eigen fascinaties en interesses volgt, dan een redactie die alles tot in den voorspelbare treure voorkauwt.
De eerste Groenteman op zondag deed dan ook vooral denken aan Matthijs gaat door, het gesneuvelde programma dat ook altijd een zo breed mogelijke cultuurviering trachtte te zijn, met een mix van oude en jonge cultuursterren en veel, heel veel muziek. En hoewel Groenteman van nature vaker terugvalt op sardonische verwondering dan op het bombastisch-lyrische, werd zijn programma toch vooral een vrolijke, gezellige viering. De presentator greep zelfs nog even zijn Oprah-momentje, door het publiek onder hun stoel te laten grissen naar vrijkaartjes voor Froukje en de opera.
Het oogde als een scène die uitgebreid kon worden nabeschouwd in Van Roosmalen & Groenteman, waar de sardonische Groenteman het een dag later ongetwijfeld weer gaat winnen van de vierende Groenteman. Gelukkig kan het prima naast elkaar bestaan. Groentemans onmogelijke c-missie lijkt vooralsnog tamelijk moeiteloos te slagen.
Oss was hetquote:Op maandag 29 januari 2024 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
Leuk programma, teruggekeken. Was gewend aan het zondag klassiek van Paul Witteman. Die vond ik als presentator soms wat narrig. Groenteman is mild en belangstellend. Het muziekprogramma van Matthijs vond ik dan weer erg hijgerig.
Leuke start voor Gijs!
En oja, vul maar Drachten in.
Kan hij weinig aan doen hè.quote:Op zondag 4 februari 2024 21:57 schreef golfer het volgende:
Dat gekuch van Gijs begint irritant te worden.
Neem je pufjes.
Pufjes en medicatie tegen astma innemen.quote:
Als je je zelfs daaraan ergert....manoman, zuurpruim. Het kan ook een zenuwtic zijn. Ik vond het weer een leuke uitzending met Spinvis.quote:Op zondag 4 februari 2024 22:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Pufjes en medicatie tegen astma innemen.
Is dat schelden nou echt nodig?quote:Op zondag 4 februari 2024 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
Als je je zelfs daaraan ergert....manoman, zuurpruim. Het kan ook een zenuwtic zijn. Ik vond het weer een leuke uitzending met Spinvis.
Nu teruggekeken.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:40 schreef Kanaroe het volgende:
Adriaan van Dis is oud geworden, wel fijn om hem weer eens te zien en horen
Mooi stel was het samen aan tafel. Vele jaren aan wijsheid en ervaringquote:Op maandag 18 maart 2024 21:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Nu teruggekeken.
Ik blijf fan van Van Dis.
En ja, hij is 77 jaar en dat zie je.
Olga is trouwens ook 77.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Hij zingt in een te hoge toonsoort, niet fijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:21 schreef Kanaroe het volgende:
Was een leuke uitzending weer, met Sarah Janneh. Leuk type.
Maarten Heijmans moet wel onmiddellijk stoppen met zingen in het openbaar
Ja, dat was wel kippenvelquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:38 schreef golfer het volgende:
Diamonds on the soles of her shoes met z'n drieën klonk wel weer erg goed.
Goede acteur (o.a. KLEM) maar bizar slechte zanger.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:21 schreef Kanaroe het volgende:
Maarten Heijmans moet wel onmiddellijk stoppen met zingen in het openbaar
Ligt aan de gast.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:56 schreef junkiesietze het volgende:
God wat was die talkshow met hanneke groenteman toch ontzettend saai vroeger, mn moeder keek dat altijd en ik viel er letterlijk bij in slaap
Kan me niet voorstellen dat dit veel beter is.
Ik zou zeggen: ga het eens terugkijken en bepaal dan of jouw (voor)oordeel juist is.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:56 schreef junkiesietze het volgende:
God wat was die talkshow met hanneke groenteman toch ontzettend saai vroeger, mn moeder keek dat altijd en ik viel er letterlijk bij in slaap
Kan me niet voorstellen dat dit veel beter is.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Ligt aan de gast.
Voordeel van tov vRoosmalen en Groenteman is dat Groenteman hier niet continue doorheen zit te hinniken.
In het programma van Gijs met Marcel samen zit Gijs er heel vaak te pas en te onpas doorheen te hinniken vd lach. Ik vind dat zo irritant.quote:
Dat begrijp ik. Maar hinnikt ie hier nie dan ?quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:43 schreef Blues het volgende:
[..]
In het programma van Gijs met Marcel samen zit Gijs er heel vaak te pas en te onpas doorheen te hinniken vd lach. Ik vind dat zo irritant.
Nee, is geïnteresseerd en best een goeie interviewer. Ook wel een totaal ander programma.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar hinnikt ie hier nie dan ?
Ik vond Gijs in de laatste uitzending oprechte interesse tonen in zijn gasten, hij stelt zich dan ook ondergeschikt op. In combinatie met Roosmalen ligt ie gewoon elke keer in een deuk en voor mijn gevoel ook oprecht, hij moet gewoon keihard lachen om die droogkloot.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, is geïnteresseerd en best een goeie interviewer. Ook wel een totaal ander programma.
Die zat vorige week nog aan tafel bij de top 2000 a gogo en vertelde daar aan Diederik Ebbinge zijn verhaal over breakdance in Nederlandquote:Op zondag 5 januari 2025 21:19 schreef Kanaroe het volgende:
Leuk weer!
Die breakdancer, Henk, had ik al eens eerder ergens op tv gezien
Aaah, dat zal het geweest zijnquote:Op zondag 5 januari 2025 21:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zat vorige week nog aan tafel bij de top 2000 a gogo en vertelde daar aan Diederik Ebbinge zijn verhaal over breakdance in Nederland
Dat doet ie allang genoeg zonder de geit Marcel in zijn buurt.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:39 schreef golfer het volgende:
Leuke uitzending met Bejamin Herman en z'n tweelingbroer Jonathan.
En Gijs die zonder gehinnik goede vragen stelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |