abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 januari 2024 @ 16:43:49 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212214542


Gijs Groenteman presenteert de cultuurgids in De Lichtfabriek in Haarlem. Van opera tot tentoonstelling, van theater tot muziek en van literaire festivals tot museumkunst en film.
Met gasten en publiek wordt er in de studio gelachen en gekletst en muziek gemaakt. Verrassende instarts worden afgewisseld met serieuze en prikkelende gesprekken, met zowel gevestigde namen als opkomende talenten en livemuziek. Van opera tot tentoonstelling, van theater tot muziek, dans, street art en musical, maar ook literaire festivals, museumkunst en film.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gisteravond was de eerste uitzending met een gesprek met zangeres Froukje. Haar debuutplaat kwam deze maand uit en daar hoort een tournee door Nederlandse bij. Froukje speelde twee nummers van haar album.
Corry Konings en Donnie bezochten de voorstelling 'J.S. Bach - De Apocalyps' en de tentoonstelling 'My oma', met twee verdiepingen vol kunstwerken met als thema De grootmoeder.
Gijs Groenteman ontving ook actrice, toneelregisseur en schrijver Annemarie Prins. Met haar 91 jaar is zij de oudste nog spelende actrice van het land.

Verslaggever Raïsha Zeegelaar ging langs bij het Tappin-It Collective, het enige tapdancegezelschap van Nederland.

Uit de lovende recensie van De Volkskrant van vandaag een citaat:
quote:
Wat hielp waren de sympathieke en eigengereide hoofdgasten met artiest Froukje (over haar debuutalbum) en toneeltitaan Annemarie Prins (over haar veelgeprezen theatermonoloog). Vooral kwieke, geestige negentiger Prins trok de aandacht, door ook Groenteman een paar keer van de wijs te brengen met haar eigengereide koers. Hinderlijk was dat niet: Groenteman vaart juist het best op intuïtie en improvisatie. Een al te strak format zou hem niet passen.

Bovendien was de grote roerganger zelf ook wel voorbereid op een zoekende aftrap. In een interview met NRC: ‘Meestal weet ik pas na een paar afleveringen wat ik aan het maken ben.’ Gewoon lekker een beetje uitproberen, zoals het vaker zou mogen, zeker in een tv-landschap vol dichtgetimmerde tv-formats. Liever een gastheer die zijn eigen fascinaties en interesses volgt, dan een redactie die alles tot in den voorspelbare treure voorkauwt.

De eerste Groenteman op zondag deed dan ook vooral denken aan Matthijs gaat door, het gesneuvelde programma dat ook altijd een zo breed mogelijke cultuurviering trachtte te zijn, met een mix van oude en jonge cultuursterren en veel, heel veel muziek. En hoewel Groenteman van nature vaker terugvalt op sardonische verwondering dan op het bombastisch-lyrische, werd zijn programma toch vooral een vrolijke, gezellige viering. De presentator greep zelfs nog even zijn Oprah-momentje, door het publiek onder hun stoel te laten grissen naar vrijkaartjes voor Froukje en de opera.

Het oogde als een scène die uitgebreid kon worden nabeschouwd in Van Roosmalen & Groenteman, waar de sardonische Groenteman het een dag later ongetwijfeld weer gaat winnen van de vierende Groenteman. Gelukkig kan het prima naast elkaar bestaan. Groentemans onmogelijke c-missie lijkt vooralsnog tamelijk moeiteloos te slagen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212214571
228.000 kijkers.
  maandag 29 januari 2024 @ 16:56:11 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212214686
Leuke huisband ook. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212215185
Froukje vond ik top, leuke meid
Annemarie Prins, wonderbaarlijk kwiek en hier en daar een beetje teut :D
Donny en, met name Corry, mogen nog wel wat meer cultuur gaan snuiven!

En Gijs was gewoon symathiek en spontaan, ook naar Annemarie die af en toe 'correctie' nodig had.

En inderdaad goeie huisband
pi_212215225
Ik vind het leuk!
Hij springt mooi in het 'gat' dat MvN heeft achtergelaten met muziek, en het 'antwoord' op het klassieke kunstpodium dat ook op zondag (toch? ) wordt uitgezonden.

Ik vond de manier waarop GG mensen laat uitpraten, pareert, of zelf ff een zijsprong maakt wegens niet aan zien komende antwoorden/opmerkingen ( Annemarie _O- ) ook een sfeer van rust met zich meebrengen.
pi_212215452
Froukje O+ .

Vond het programma verder beetje gehaast, chaotisch. Wellicht niet gek voor zo'n eerste keer.
pi_212216758
Leuk programma, teruggekeken. Was gewend aan het zondag klassiek van Paul Witteman. Die vond ik als presentator soms wat narrig. Groenteman is mild en belangstellend. Het muziekprogramma van Matthijs vond ik dan weer erg hijgerig.

Leuke start voor Gijs!

En oja, vul maar Drachten in. 8-)
pi_212299315
Er is nog steeds Podium Klassiek hoor, helaas niet meer met Paul Witteman (gelukkig ook niet meer met Diewertje Blok en helaas niet meer met Mike Boddé)
Dit vult ook wel het gat dat Nadia Moussaid achterliet met haar programma Mondo.

Gijs doet het leuk, vond het vandaag iets minder kwa gasten. Nung Dam vond ik wel erg symathiek!
pi_212299330
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:26 schreef Firuze60 het volgende:
Leuk programma, teruggekeken. Was gewend aan het zondag klassiek van Paul Witteman. Die vond ik als presentator soms wat narrig. Groenteman is mild en belangstellend. Het muziekprogramma van Matthijs vond ik dan weer erg hijgerig.

Leuke start voor Gijs!

En oja, vul maar Drachten in. 8-)
Oss was het *)
  zondag 4 februari 2024 @ 21:27:37 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212299928
Wij hebben het opgenomen en gaan het nu bekijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 februari 2024 @ 21:38:30 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212300081
Drukke prater, die Nung Dam.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 februari 2024 @ 21:46:17 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212300214
Dat Raisha item mag wel achterwege blijven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 februari 2024 @ 21:53:11 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212300290
Ben altijd wel een fan van Spinvis geweest.
Leuke man.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 februari 2024 @ 21:57:47 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212300339
Dat gekuch van Gijs begint irritant te worden.
Neem je pufjes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 4 februari 2024 @ 22:01:01 #15
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_212300361
quote:
15s.gif Op zondag 4 februari 2024 21:57 schreef golfer het volgende:
Dat gekuch van Gijs begint irritant te worden.
Neem je pufjes.
Kan hij weinig aan doen hè.
  zondag 4 februari 2024 @ 22:03:03 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212300383
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 22:01 schreef Slobeend het volgende:


Kan hij weinig aan doen hè.
Pufjes en medicatie tegen astma innemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212300759
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 22:03 schreef golfer het volgende:

[..]
Pufjes en medicatie tegen astma innemen.
Als je je zelfs daaraan ergert....manoman, zuurpruim. Het kan ook een zenuwtic zijn. Ik vond het weer een leuke uitzending met Spinvis.
  zondag 4 februari 2024 @ 22:45:46 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212300838
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 22:38 schreef Firuze60 het volgende:


Als je je zelfs daaraan ergert....manoman, zuurpruim. Het kan ook een zenuwtic zijn. Ik vond het weer een leuke uitzending met Spinvis.
Is dat schelden nou echt nodig?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212300855
Ik vind jouw opmerking zuurpruimerig en dat mag ik zeggen.
pi_212488066
Gekeken, Alex Roeka mag van mij op zijn zolderkamer blijven
Romana Vrede met haar Teenage Kicks vond ik leuk
En de band is geweldig :)

Fijn programma, meer kunst en cultuur op teevee graag, wat mij betreft
  zondag 10 maart 2024 @ 20:27:50 #21
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_212776318
Trijntje is niet zo goed meer bij stem 🙈
If you can dream it, you can do it...
pi_212776927
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:27 schreef Books1 het volgende:
Trijntje is niet zo goed meer bij stem 🙈
Inderdaad, viel mij ook op
Ze viel gewoon weg bij de meiden van de huisband
pi_212786020
Wij kijken nu terug, maar zo metaal-schor klinkt Trijntje altijd toch, met d'r oehoe's en ahaa's gepast en ongepast erdoorheen te jodelen :D
pi_212865251
Adriaan van Dis is oud geworden, wel fijn om hem weer eens te zien en horen
pi_212876407
Goede minireportage weer!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_212876545
Verkeerde topic
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 18 maart 2024 @ 21:30:08 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212877262
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:40 schreef Kanaroe het volgende:
Adriaan van Dis is oud geworden, wel fijn om hem weer eens te zien en horen
Nu teruggekeken.
Ik blijf fan van Van Dis.
En ja, hij is 77 jaar en dat zie je.
Olga is trouwens ook 77.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212879100
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Nu teruggekeken.
Ik blijf fan van Van Dis.
En ja, hij is 77 jaar en dat zie je.
Olga is trouwens ook 77.
Mooi stel was het samen aan tafel. Vele jaren aan wijsheid en ervaring
  zondag 31 maart 2024 @ 22:08:46 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213042423
Brigitte Kaandorp. Ik ben nog steeds fan van haar. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 31 maart 2024 @ 22:35:16 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213042645
Dit was dus alweer de laatste van dit seizoen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')