Ik ben totaal fan van de song van Bashar want het past muzikaal volledig in mijn straatje (quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Ondertussen is IJsland onderweg om over Italië te gaan in de odds. Zorgt het hele Israël/Gaza conflict er voor dat mensen (en ook jury?)massaal op Bashar en IJsland gaan stemmen? Mijn gevoel zegt dat we normaal een discussie zouden voeren of dit nummer wel of niet door zou gaan, dit is toch geen winner song? Of ligt dat aan mij?
Ligt niet aan jou, het is geen sterk nummer.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Ondertussen is IJsland onderweg om over Italië te gaan in de odds. Zorgt het hele Israël/Gaza conflict er voor dat mensen (en ook jury?)massaal op Bashar en IJsland gaan stemmen? Mijn gevoel zegt dat we normaal een discussie zouden voeren of dit nummer wel of niet door zou gaan, dit is toch geen winner song? Of ligt dat aan mij?
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ben totaal fan van de song van Bashar want het past muzikaal volledig in mijn straatje () maar ik zie er ook geen Eurovisiewinnaar in hoor.
Ok, het ook geen slecht nummer ofzo, maar gewoon ok voor mijn gevoel. Denk wel dat hij eventueel als voordeel heeft dat niemand anders deze sound heeft waarschijnlijk. Normaal plek 16-23 in de finale ofzo.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ligt niet aan jou, het is geen sterk nummer.
Nee, ik hoor het er ook niet in. Ik vind het wel een erg fijn lied om naar te luisteren. Maar dat hele cowboy/Amerikaanse sfeertje scoort op het ESF ook nooit zo goed (helaas). Dus dat heeft het al een beetje tegen zich denk ik. CATS is daarin echt een uitzondering. Dat werd ook zo mooi in beeld gebracht en was heel hypnotiserend. Het optreden van Bashar vind ik leuk om naar te kijken, maar grijpt me niet genoeg. Kan me zo voorstellen dat veel mensen dadelijk andere favorieten zullen hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Dat onderste geloof ik ook wel, maar op een ESF heb je natuurlijk het probleem dat je alleen voor iemand kan stemmen, en niet tegen iemand. Als er maar genoeg activistische stemmen op IJsland komen, wordt dat toch een soort resultaat als wat de Turkse diaspora voting vroeger ook opleverde. En als er ook nog juryleden meegaan in dat sentiment, dan gaat zo’n IJslandse inzending het opeens veel beter doen dan het liedje zelf verdient.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:21 schreef grazz het volgende:
[..]
Nee, ik hoor het er ook niet in. Ik vind het wel een erg fijn lied om naar te luisteren. Maar dat hele cowboy/Amerikaanse sfeertje scoort op het ESF ook nooit zo goed (helaas). Dus dat heeft het al een beetje tegen zich denk ik. CATS is daarin echt een uitzondering. Dat werd ook zo mooi in beeld gebracht en was heel hypnotiserend. Het optreden van Bashar vind ik leuk om naar te kijken, maar grijpt me niet genoeg. Kan me zo voorstellen dat veel mensen dadelijk andere favorieten zullen hebben.
Ja dat is het ‘m wel een beetje inderdaad. En ik kan totaal niet inschatten hoe groot zo’n groep is, ook als nationale media straks gaan delen dat hij mee gaat doen voor IJsland.quote:Op woensdag 28 februari 2024 08:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat onderste geloof ik ook wel, maar op een ESF heb je natuurlijk het probleem dat je alleen voor iemand kan stemmen, en niet tegen iemand. Als er maar genoeg activistische stemmen op IJsland komen, wordt dat toch een soort resultaat als wat de Turkse diaspora voting vroeger ook opleverde. En als er ook nog juryleden meegaan in dat sentiment, dan gaat zo’n IJslandse inzending het opeens veel beter doen dan het liedje zelf verdient.
Ik geloof er op het moment ook niet zo in, vooral omdat ik denk dat de collectieve verontwaardiging om dit al decennia aanslepende conflict kleiner is dan bij de Russische aanval op Oekraïne, zeker in Oost-Europa. Maar dat is ook maar een gevoel. Onder jonge mensen, die zijn opgegroeid zonder de voorgeschiedenis, kan dat best anders liggen. En als je kijkt hoe (nog meer dan normaal) totaaldebiel ESF-fans in de sociale media reageren als het woord Israël maar valt, is het sentiment daar ook nogal sterk. En dat zijn toch twee relevante stemgroepen.
https://x.com/abierkhatib(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OAquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat is het ‘m wel een beetje inderdaad. En ik kan totaal niet inschatten hoe groot zo’n groep is, ook als nationale media straks gaan delen dat hij mee gaat doen voor IJsland.
Ja, nu heb ik geen idee hoe groot dit sentiment in Letland, Servië of Georgië ofzo is. Maar dat de West-Europese televoting verstoord gaat worden door stemmen op IJsland, geloof ik zeker wel.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://x.com/abierkhatib(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OA
Bijna 14 duizend likes. Dit kan weleens een heel dom jaar worden.
Met een beetje mazzel wint 'ie de voorronde niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:05 schreef Greys het volgende:
Hmmmz, ik zie net dit soort tweets van heel grote accounts met veel RT's en likes. Ze weten er niks van want Bashir moet nog gekozen worden, maar toch. Ik hoop niet dat dit echt zo'n groot ding gaat worden.
[ x ]
Ik zie dat eigenlijk al niet meer gebeuren dat hij niet wint.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel wint 'ie de voorronde niet.
Ik heb hem maar even bijgevoegd, want ik was benieuwd. Ik vond Years & years nl. altijd wel lekkere muziek.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:58 schreef Fred_B het volgende:
2. Verenigd Koninkrijk 8.6
De Britten hebben na het succes van Sam Ryder en de organisatie vorig jaar de smaak eindelijk weer te pakken. Dit jaar sturen ze met Olly Alexander van Years & Years een grote naam. Een liedje waar ook Dua Lipa zijdelings bij betrokken zou zijn. Er is verder nog weinig over bekend, dus het is vooral afwachten. Vorig jaar pakten de Britten het ook serieus aan, maar viel het eindresultaat niet mae. En bij de bookmakers staan ze doorgaans ook wat hoger dan strikt noodzakelijk. Maar de ingezette weg lijkt in elk geval positief.
Italië gaat het zonder twijfel goed doen, maar ik vraag me af of dit zo goed gaat landen bij de televoters dat het ook echt om de winst mee gaat doen. Het ligt ook gedeeltelijk aan het sentiment onder Italianen zelf. Het was een omstreden winnaar in San Remo, met een strijd tussen noord en zuid. Dus het is de vraag of de veelal Zuid-Italiaanse diaspora voters hier al te enthousiast op gaan stemmen. Al had Mahmood er in een enigszins vergelijkbare situatie in 2019 uiteindelijk ook niet zo veel last van.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:26 schreef Nexum het volgende:
Begin steeds meer te denken dat Italië het toch weer gaat snatchen. Het is het enige lied naast Oekraïne dat ik bij de jury en tele in de top 4 zie eindigen.
Vraag me daarnaast ook af hoe groot de Italiaanse diaspora invloed is op de punten. De twee keer dat Italië een matig nummer stuurde (Emma en Francesca) eindigden ze ook niet al te hoog. Denk dat het er meer mee te maken heeft dat Italië altijd kwalitatieve nummers stuurt die zowel bij jury’s als televoting landen en Europa ook erg gecharmeerd is van Italiaanse muziekquote:Op maandag 11 maart 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Italië gaat het zonder twijfel goed doen, maar ik vraag me af of dit zo goed gaat landen bij de televoters dat het ook echt om de winst mee gaat doen. Het ligt ook gedeeltelijk aan het sentiment onder Italianen zelf. Het was een omstreden winnaar in San Remo, met een strijd tussen noord en zuid. Dus het is de vraag of de veelal Zuid-Italiaanse diaspora voters hier al te enthousiast op gaan stemmen. Al had Mahmood er in een enigszins vergelijkbare situatie in 2019 uiteindelijk ook niet zo veel last van.
Nou ja, vanuit Albanië wordt er wel heel wat fanatieker gestemd dan uit Letland ofzo, om maar even een extreem voorbeeld te nemen. En België geeft doorgaans ook veel meer dan Nederland. Ik weet natuurlijk niet of al die stemmen uit Belgisch-Limburg komen (waar veel Italianen zitten), maar dat zou me niet verbazen.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:38 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Vraag me daarnaast ook af hoe groot de Italiaanse diaspora invloed is op de punten. De twee keer dat Italië een matig nummer stuurde (Emma en Francesca) eindigden ze ook niet al te hoog. Denk dat het er meer mee te maken heeft dat Italië altijd kwalitatieve nummers stuurt die zowel bij jury’s als televoting landen en Europa ook erg gecharmeerd is van Italiaanse muziek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
ik kan me hier heel goed in vindenquote:Op maandag 11 maart 2024 23:45 schreef TheVulture het volgende:
Het lijkt een vrij open jaar te worden, waarbij mijn eerste gevoel zegt dat de winnaar wel uit de huidige top 7 van de bookies komt: Kroatie, Oekraine, Italie, Zwitserland, Nederland, Belgie of Zweden.
Als we dieper inzoomen zie ik in Italie en Oekraine momenteel de grootste kanshebbers, omdat ze zowel de jury als de televote zullen aanspreken, met name ook door een stuk diaspora. Zwitserland en Belgie zie ik wel als vrij goed jurymateriaal, maar ik twijdel over de televote-potentie, maar met een goede liveperformance zijn dat ook kanshebbers.
Van Kroatie en Nederland zal het afhangen hoeveel juryliefde er wordt gegeven, maar een hoge televotescore lijkt wel een zekerheid. Zweden tenslotte lijkt het ultieme jurymateriaal zoals zo vaak, maar ik betwijfel of de startpositie en de steriele performance hen echt tot een kanshebber maakt.
Mijn eerste gevoel zegt nu:
1. Italie
2. Oekraine
3. Belgie
4. Nederland
5. Kroatie
6. Zwitsersland
7. Zweden
quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:12 schreef Greys het volgende:
Ik teken ervoor.wie zou dat zijn dan uit groningen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bert Visser.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wie zou dat zijn dan uit groningen?
Tiktok Tammoquote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja geen idee maar ik deed een poging vossssssss z'n gedachten te volgen en hij zal ons friesenjung wel bedoelen en een garpje maken en ach wat scheelt het een provincietje hier of daar.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Televoting:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Ja, het is vooral ongebruikelijk dat er niet zo'n duidelijke winnaar tussen zit deze keer. Zwitserland kan daartoe uitgroeien, maar als dat niet gebeurt, moet je op zoek naar het lied dat vorig jaar 3e zou zijn geworden, of zoals UK in 2022 2e werd (wat met alle respect ook geen echte winnaar zou zijn). Dan is Oekraïne de meest logische kandidaat, omdat dat al met een stevige basis begint.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:51 schreef Momo het volgende:
Het is wel een beetje Schrödingers Zwitserland tot nu toe, kan Nemo dit live zingen of niet. Als het live goed lukt dan zou ik mijn geld ook op Zwitserland zetten. Als het matig klinkt/staging niet goed is dan zou het ook een NQ(Non Qualified geen NailQueen hehe) kunnen zijn zelfs. Oekraine zou wel een beetje een flop winnaar zijn omdat ik niet geloof dat het echt een nummer is dat veel gedraaid zou worden en gewaardeerd Europa breed en het is een stuk minder dan Stefania.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |