Hier hetzelfdequote:Op zondag 28 januari 2024 20:12 schreef Evangelion het volgende:
Geen en lease budget laten uitbetalen als salaris
Bij de leaseauto van mijn man moest verplicht een laadpaal bij geleast worden als je een elektrische auto nam. Wij hebben een Tesla model 3.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:11 schreef Seven. het volgende:
De nieuwe auto moet een Skoda Enyaq worden. Maar we zijn nieuw wat betreft elektrisch rijden. Ik moet nog een laadpaal in het budget squeezen maar de leasemaatschappij geeft aan dat zij 'm niet mogen regelen. Dus zoek ik ff uit via mijn werkgever, maar wel benieuwd hoe anderen dit regelen?
Is bij ons geen optie.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:12 schreef Evangelion het volgende:
Geen en lease budget laten uitbetalen als salaris
quote:Op zondag 28 januari 2024 20:12 schreef Evangelion het volgende:
Geen en lease budget laten uitbetalen als salaris
Hoeveel krijg je dan netto uitbetaald?quote:
Heb ik ook nog naar gekeken in het verleden. Maar we waren nog niet zover toendertijd. Zijn jullie er blij mee?quote:Op zondag 28 januari 2024 20:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de leaseauto van mijn man moest verplicht een laadpaal bij geleast worden als je een elektrische auto nam. Wij hebben een Tesla model 3.
Ik dacht zo rond de 400. Dat is inclusief een vergoeding voor brandstof.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel krijg je dan netto uitbetaald?
Heel erg. Fijnste auto die we ooit gereden hebben, vinden we allebei.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb ik ook nog naar gekeken in het verleden. Maar we waren nog niet zover toendertijd. Zijn jullie er blij mee?
Ik vind dit soort verplichtingen maar raar. Wat nou als je geen laadpaal op eigen terrein kunt plaatsen (stel je woont in een flat op 6 hoog zonder eigen parkeerplaats)? Waarom mag je die elektrische leaseauto niet gewoon bij publieke laadpalen opladen?quote:Op zondag 28 januari 2024 20:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij de leaseauto van mijn man moest verplicht een laadpaal bij geleast worden als je een elektrische auto nam. Wij hebben een Tesla model 3.
Waarschijnlijk vanwege de kosten. Thuis laden is een stuk goedkoper.quote:Op zondag 28 januari 2024 21:23 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik vind dit soort verplichtingen maar raar. Wat nou als je geen laadpaal op eigen terrein kunt plaatsen (stel je woont in een flat op 6 hoog zonder eigen parkeerplaats)? Waarom mag je die elektrische leaseauto niet gewoon bij publieke laadpalen opladen?
Dat je verplicht en paal moet leasen wil toch niet zeggen dat je 'm niet ergens anders op mag laden?quote:Op zondag 28 januari 2024 21:23 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik vind dit soort verplichtingen maar raar. Wat nou als je geen laadpaal op eigen terrein kunt plaatsen (stel je woont in een flat op 6 hoog zonder eigen parkeerplaats)? Waarom mag je die elektrische leaseauto niet gewoon bij publieke laadpalen opladen?
Kun je daar als niet-Tesla rijder ook terecht?quote:Op zondag 28 januari 2024 20:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heel erg. Fijnste auto die we ooit gereden hebben, vinden we allebei.
We hebben zelfs de lease ervan een jaar verlengd. En overwegen weer een Tesla te nemen.
Heel groot voordeel: de navigatie die je op lange afstanden via de superchargers leidt. Daar kun je snel laden en is eigenlijk altijd plaats om te laden.
In ons geval mag er overal opgeladen worden. Heel Europa zelfs.quote:Op zondag 28 januari 2024 21:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat je verplicht en paal moet leasen wil toch niet zeggen dat je 'm niet ergens anders op mag laden?
Geen idee hoe het is voor mensen die geen eigen oprit hebben. Hebben wij wel, dus verder niet over nagedacht.quote:Op zondag 28 januari 2024 21:23 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik vind dit soort verplichtingen maar raar. Wat nou als je geen laadpaal op eigen terrein kunt plaatsen (stel je woont in een flat op 6 hoog zonder eigen parkeerplaats)? Waarom mag je die elektrische leaseauto niet gewoon bij publieke laadpalen opladen?
Tegenwoordig wel, het is lange tijd exclusief voor Tesla geweest. Voordeel va. Tesla is dat het dus in de eigen navigatie staat. Als ik navigeer van Amsterdam naar Londen krijg ik een route met waar ik tijdens de rit bij een supercharger moet opladen. Ideaal.quote:Op zondag 28 januari 2024 21:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kun je daar als niet-Tesla rijder ook terecht?
Hier idem.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:12 schreef Evangelion het volgende:
Geen en lease budget laten uitbetalen als salaris
Proces Technoloogquote:Op zondag 28 januari 2024 20:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kun je toevoegen wat voor werk iemand doet?
¤705,49 per 1-1-'24quote:
Bij ons wordt thuisladen gewoon niet vergoed.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:11 schreef Seven. het volgende:
De nieuwe auto moet een Skoda Enyaq worden. Maar we zijn nieuw wat betreft elektrisch rijden. Ik moet nog een laadpaal in het budget squeezen maar de leasemaatschappij geeft aan dat zij 'm niet mogen regelen. Dus zoek ik ff uit via mijn werkgever, maar wel benieuwd hoe anderen dit regelen?
Maar 70 cent aan een snellader onderweg wel?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:49 schreef avotar het volgende:
[..]
Bij ons wordt thuisladen gewoon niet vergoed.
Hopelijk de nieuwe Enyaq Coupe? Die is zoveel mooier dan de wagon.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:24 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen dus bezig met nieuwe auto bestellen. Dat zou er zo uitzien. De company car policy is geupdate, waardoor substitutie wel mogelijk is.
Functie:project adviseur
Merk:Skoda
Model:Enyaq
Brandstof:elektrisch
Leaseduur (km of tijd):5 jaar of 150.000km
Eigen bijdrage: nog niet bekend
Max budget:850 euro
Tank/laadpas inbegrepen? Zoek nog uit hoe en wat, volgens mij wel thuis laden en pasje
Welke opties heb je op je auto? Cognac lederen bekleding, stuur en stoelverwarming, achterbank verwarming, 21' inch velgen, crystal face, massagestoelen, zo'n functie waarmee de auto mijn stoelstand en die van m'n man onthoudt.
Bonusvraag: ben je tevreden? Kom ik over een half jaar op terug.
Ik heb deze zelf laten installeren en later de kosten vergoed gekregen van de baas. Nieuwe EV leasers krijgen er nu direct 1 van de leasemaatschappij bij nieuwe auto.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:44 schreef Seven. het volgende:
Krijgen de EV rijders een laadpaal van de zaak? Vandaag bericht dat ik deze zelf moet betalen, blijkbaar. Maar de kosten van het laden zelf zijn wel voor de werkgever.
Zet je je tarief op een euro per kWh...verdien je die laadpaal vanzelf weer terugquote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:44 schreef Seven. het volgende:
Krijgen de EV rijders een laadpaal van de zaak? Vandaag bericht dat ik deze zelf moet betalen, blijkbaar. Maar de kosten van het laden zelf zijn wel voor de werkgever.
Ik vind die Coupé dus niet mooiquote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:49 schreef shifto het volgende:
[..]
Hopelijk de nieuwe Enyaq Coupe? Die is zoveel mooier dan de wagon.
Toentertijd voor dezelfde keus gestaan maar Skoda had ruim halfjaar levertijd en de Ioniq5 kon ik maand later ophalen. Achteraf is de Ioniq5 toch veel mooier!maar moest wel even aan het uiterlijk wennen.
[..]
Ik heb deze zelf laten installeren en later de kosten vergoed gekregen van de baas. Nieuwe EV leasers krijgen er nu direct 1 van de leasemaatschappij bij nieuwe auto.
Die optie ga ik checken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zet je je tarief op een euro per kWh...verdien je die laadpaal vanzelf weer terug![]()
Je kan je werkgever ook vragen om de laadpaal wel in de lease op te nemen en het verschil in leasebedrag als eigen bijdrage vast te leggen. Die kan je dan verrekenen met de bijtelling.
Voor de leaseauto?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:44 schreef Seven. het volgende:
Krijgen de EV rijders een laadpaal van de zaak? Vandaag bericht dat ik deze zelf moet betalen, blijkbaar. Maar de kosten van het laden zelf zijn wel voor de werkgever.
https://www.johankroonadm(...)elijker-id188-nieuwsquote:Voor werknemers bij wie rekening wordt gehouden met een bijtelling voor het privégebruik van de auto zijn de kosten van de laadpaal onderdeel van de gebruikskosten van de auto. Er hoeft dan geen rekening te worden gehouden met een extra bedrag aan loon in natura.”
Het gaat hier om de kosten voor de laadpaal, niet voor de elektriciteitskosten voor het opladen van de auto. Wel is volgens de staatssecretaris de constructie denkbaar dat de werknemer de verbruikte elektriciteit tegen kostprijs ‘doorlevert’ aan de werkgever. Hiervoor moet je een afzonderlijke meter installeren. Ook de kosten van de meter zelf horen tot de kostprijs, kortom die kun je ook doorberekenen.
Dit is dus je priveauto?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:51 schreef blomke het volgende:
Functie: Proces Technoloog
Merk: Toyota
Model: C-HR
Brandstof: benzine-hybride
Leaseduur (km of tijd): n.v.t.
Eigen bijdrage: ja, alles
Max budget: n.v.t.
Tank/laadpas inbegrepen? n.v.t.
Welke opties heb je op je auto? E-CVT, stuurverwarming, stoelverwarming en Alcantara bekleding. Plus allerlei elektronische snufjes
Bonusvraag: ben je tevreden?![]()
Ja. Er is wel wat jurisprudentie en uitleg over. Wat je wel en niet in die kWh-prijs mee mag rekenen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |