quote:Op maandag 29 januari 2024 20:13 schreef HannahVrede het volgende:
Dit is echt instap-level 'conflict in het Midden-Oosten' bespreking, vind ik.
Het voegt vrij weinig toe dat jij, ik, Jantje of Pietje op deze forum iets omschrijft als genocide of niet.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat je het geen genocide vindt is n ding, maar dat je het zelfs geen onderdrukking vindt geeft al aan hoe ver je van de realiteit af staat.
Die regio hun eigen problemen laten oplossen is wat anders dan actief terrorisme (Isral) ondersteunen he.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:06 schreef Oud_student het volgende:
80 tot 90% van de Palestijnen staan achter de Hamas. Waarom moeten wij (= westerse democratieen) deze mensen helpen? Ligt hier niet een mooie taak voor Iran en de golfstaten (die bulken van het geld) ?
Tja, je brengt het nu een stuk genuanceerder dan je in eerdere bijdrages hier deed.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik vind niet dat Isral moet buigen voor terreur, ik vind dat ze heel anders op terreur moeten reageren (meer beheersing, meer precisie, meer gericht op de leiders van Hamas) en daarnaast ook beleid- en gedrachtsverandering richting de Palestijnen. Dat is niet buigen, dat is juist verstandig en moreel.
En ik heb geen bepaalde voorkeur of aantrekking tot Palestijnen. Ik zie wel het krachtsverschil tussen Isral en de Palestijnen en dat de terreur en het antisemitisme van Palestijnen deels to maken hebben met hoe Isral de Palestijnen behandelt. Het praat het niet goed maar het maakt het wel begrijpelijk. Isral = good guys en Palestijnen = evil is een onjuist naratief en het faciliteert en vergoeilijkt de misdaden die Isral pleegt.
De Palestijnen in Isral en Arabische Israli spelen een marginale rol en dit conflict is al veel ouder dan dat Hamas aan de macht is. Deze samenvatting van je slaat nergens op en heeft niks met de kern te maken.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:40 schreef HannahVrede het volgende:
Maar enfin, lang verhaal maar kort voor je: er is niet de wens om een systemische doodsverklaring te tekenen door de Isralische meerderheid tegen Palestijnse mensen/Arabische Israli.
Hamas daarintegen ligt (laten we het zo maar zeggen *ahum* politiek).... Ehhh... anders...
Er was meer nodig dan alleen dat, dat begrijp je ook wel.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Deden ze in 2005 in Gaza. Wat was het resultaat?
Dus is de boel verwoesten en 20k+ burgerdoden het enige antwoord? Ik dacht dat Isral zo'n geweldige intel had en het meest morele leger ter wereld was? In Libanon, Syri etc. kan Isral het gek genoeg wel terwijl de terroristen daar ook niet herkenbaar rondlopen.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had je deze gezien?
Heb je nog een concrete, werkbare invulling voor israel voor dit alles, anders dan dat ze vriendelijk aan iedereen gaan vragen of ze soms hamas strijders zijn?
No, they didn't.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:
Crucially, the court expressly concluded
... by precisely zero people involved...quote:, by an overwhelming majority,
Nope, that's what others made of it. Others with a mindset of questionable nature.quote:that Palestinians in Gaza face a “real and imminent risk” of genocide.
quote:This puts other countries on notice that they have an international legal duty to take steps to prevent genocide in Gaza in accordance with the court’s order.
As the court stated in a 2007 ruling when Bosnia accused Serbia of genocide, countries that are parties to the Genocide Convention have an obligation to prevent and a corresponding duty to act “the instant that the state learns of, or should normally have learned of, the existence of a serious risk that genocide will be committed.”
Both Canada and the U.S. have construed the court’s decision narrowly, suggesting it merely reiterates Israel’s right of self-defence and obligation to comply with international humanitarian law.
This is a legally indefensible reading of the court’s ruling.
U.S. President Joe Biden’s administration says it believes the court’s decision is consistent with existing American policy on Israel and that it continues to view South Africa’s case as “meritless.”
[ twitter ]
Bron van de fotoquote:Op maandag 29 januari 2024 13:51 schreef ExTec het volgende:
Een foto van een 'onschuldige palestijn', die heulemaal niks met hamas te maken heeft.
[ twitter ]
Wat veel Jodenhaters gemeen hebben met de “goede kant” is dat ze allebei geen onderscheid maken tussen Joden en Isralquote:Op maandag 29 januari 2024 17:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh, werkelijk, of zou men zich onder een dekmantel van fatsoen verschuilen, zoals zoveel extremisten doen?
Sinds 7 oktober komen steeds meer jodenhaters uit de kast, en vaak mensen die zich voordoen als fatsoenlijk.
Maar natuurlijk tranen met tuiten als een IDF soldaat z'n tavor afdrukt op een burger, omdat hij het verschil niet zietquote:
Het is dan ook geen samenvatting... Daarnaast vind ik op een bevolking van 9,3 miljoen 2,1 miljoen Arabische Israli en Arabisch sprekende Israli niet ene marginaal - laat het dan op zijn minst niet onbeduidend zijn in de oplossing tot vrede.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Palestijnen in Isral en Arabische Israli spelen een marginale rol en dit conflict is al veel ouder dan dat Hamas aan de macht is. Deze samenvatting van je slaat nergens op en heeft niks met de kern te maken.
Zijn alle gijzelaars al onvoorwaardelijk vrijgelaten volgens de order van het ICJ? Die wel heel expliciet en letterlijk gegeven is, in tegenstelling tot je Twitter diarree?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:55 schreef egayalS het volgende:
Dystopisch wat er gaande is
[ twitter ][ twitter ]
JA MAAR ISRALLLquote:Op maandag 29 januari 2024 21:55 schreef egayalS het volgende:
Dystopisch wat er gaande is
[ twitter ][ twitter ]
quote:Op maandag 29 januari 2024 22:11 schreef egayalS het volgende:
An Orgy of Jewish Supremacy and Antidemocratic Euphoria, Encouraged by Netanyahu
quote:
Elke burgerdoden die onschulig is, is eentje teveel en er is veel te veel leed en pijn, zorgen, verdriet, discriminatie, verlies et cetera.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er was meer nodig dan alleen dat, dat begrijp je ook wel.
[..]
Dus is de boel verwoesten en 20k+ burgerdoden het enige antwoord? Ik dacht dat Isral zo'n geweldige intel had en het meest morele leger ter wereld was? In Libanon, Syri etc. kan Isral het gek genoeg wel terwijl de terroristen daar ook niet herkenbaar rondlopen.
Waar zijn de gijzelaars van hamas dan?quote:
Ja en elk kopstuk dat neergelegd wordt, daar zit een operatie achter van maanden waarbij handenvol mensen betrokken zijn. Het is dus echt niet haalbaar om Hamas, tienduizenden actieve leden, uit te schakelen op die manier, helemaal niet als ze nog slagkracht genoeg hebben om -ik noem maar een paar dingen- raketsalvo's af te vuren en brandschattend door het hek te komen zetten. De tijd dringt te zeer, zo'n insteek gaat veel te langzaam.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er was meer nodig dan alleen dat, dat begrijp je ook wel.
[..]
Dus is de boel verwoesten en 20k+ burgerdoden het enige antwoord? Ik dacht dat Isral zo'n geweldige intel had en het meest morele leger ter wereld was? In Libanon, Syri etc. kan Isral het gek genoeg wel terwijl de terroristen daar ook niet herkenbaar rondlopen.
Die tijd is er zeker wel. Zo gevaarlijk en urgent is die dreiging niet. Afgezonderd van 7 oktober (een aanval die uitermate lang en zorgvuldig gepland was en mogelijk werd gemaakt door het negeren van signalen, negeren van intel en onderbezetting aan IDF kant) is Hamas een relatief tandeloze tijger. Die raketsalvo's vanuit Gaza maken amper slachtoffers.quote:Op maandag 29 januari 2024 22:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja en elk kopstuk dat neergelegd wordt, daar zit een operatie achter van maanden waarbij handenvol mensen betrokken zijn. Het is dus echt niet haalbaar om Hamas, tienduizenden actieve leden, uit te schakelen op die manier, helemaal niet als ze nog slagkracht genoeg hebben om -ik noem maar een paar dingen- raketsalvo's af te vuren en brandschattend door het hek te komen zetten. De tijd dringt te zeer, zo'n insteek gaat veel te langzaam.
Er is een beeld ontstaan dat Isral ergens een drone aanzet en dat er dan iemand doodgaat met de precisie van een laserstraal, maar zo werkt het echt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |