abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212213178
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nice.
In 2000 (2001/2002?) was er ook al onderzoek naar het gebruik van ambulances door Hamas alleen toen konden ze geen hard bewijs vinden bij de claims van IDF. Het is zo'n achterlijk gebied.
Het is geen achterlijk gebied zo zeer, het is een achterlijk beleid en (zo je wil zeggen) politiek die hier aan ten grondslag ligt. Dat het in die regio nooit rustig is geweest dat weten we al eeuwen - maar uiteindelijk was er zeker wel een aantal game-changers aanwezig - zoals vorderende techniek en dergelijke. Het was dan ook niet echt een verrassing hoor, dat er mogelijkheden bestonden van het feit dat Hamas ambulances gebruikte als transportmiddel. Tenslotte is dat in oorlogstijd ook wel heel handig als ze eigenlijk dus gespaard zouden moeten worden in de strijd. Heeft even later wel gezorgd voor een dubbele kijk/argwaan op zijn minst. Dat komt het werk weer niet een goede van de hulpverlening.

quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat doe je :'(

Nu vind HannahVrede je niet meer aardig :'(
Ik voel mij niet aangesproken hoor. ;) Daarnaast heeft Howard ergens wel gelijk, de ideologische standaard waaruit deze hulpverleningorganisaties handelen zijn uit een 'bepaald hout gesneden' en die zijn niet altijd even makkelijk te doorgronden - zelfs als hulpverlener die er werkt niet.

Maar aangezien mijn hoofdwerkzaamheden toch ook anders zijn dan het vrijwilligerswerk perspectief van mijn werk kan ik beiden goed aanvaren en mijn eigen levensvisie kwijt in beide kanten, gelukkig maar. :)
pi_212213298
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Werkt deze user bij één van die organisaties? Niet meegekregen.
[..]

Ik heb best leuke posts hoor... :* Ik werk voor verschillende hulpverleningorganisaties inderdaad, paar keer even voorbij gekomen maar wellicht ook makkelijk te overlezen, begrijp ik. Gister nog even geschreven erover, ook over de spanningopbouw die nu plaats vindt.

In vergelijking met eerdere jaren hier in de regio is wat ik merk het duidelijk dat mensen (die ook meerdere oorlogen kennen) het niet te vergelijken is. Overduidelijk is het geopolitieke toneel anders dan voorheen en ook de vraag waar naartoe de oplossing gaat kennelijk. Mensen worden het in iedergeval steeds meer en meer zat - om welke reden dan ook. Hoop op vrede? Hmm, wellicht... Maar dit kan nog zeker even gaan duren (lees: dit is geen 2014).
  maandag 29 januari 2024 @ 15:02:45 #153
37887 Dauthi
Progressive
pi_212213421
quote:
9s.gif Op zondag 28 januari 2024 14:22 schreef Aether het volgende:
Kritiek op Hogeschool Utrecht om uitstellen Holocaustlezing
https://nos.nl/l/2506600

De Hogeschool Utrecht (HU) wordt bekritiseerd om het uitstellen van een reeks colleges over de Holocaust. De lezingen zouden op 7 februari beginnen, maar volgens de school is dat uit veiligheidsoverwegingen niet verantwoord.
Geenstijl heeft het geduid.
En het blijkt dat er weer eens sprake is van onvervalste jodenhaat aan de Hogeschool Utrecht.

https://www.geenstijl.nl/5174604/het-klopt-niet

Sowieso zijn er ook andere slachtoffers gevallen tijdens de Holocaust dan enkel Joden, maar daar is men blind voor.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 29 januari 2024 @ 15:16:39 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212213611
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:13 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar mee eens kun je toch wel zijn dat Kaag aanwijzen voor deze functie toch een hele ongelukkige keuze is? Of heb je andere inzichten die ik even mis?
Dat Kaag überhaupt in overheidsdienst kon blijven nadat ze stiekem met haar palestijnse man getrouwd was is al een schande. En dan deze positie? Kennen we nog het vermijden van zelfs de schijn van belangenverstrengeling? Blijkbaar is dat geen ding meer? Dat zal haar nieuwe politiek wel zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212213664
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat Kaag überhaupt in overheidsdienst kon blijven nadat ze stiekem met haar palestijnse man getrouwd was is al een schande. En dan deze positie? Kennen we nog het vermijden van zelfs de schijn van belangenverstrengeling? Blijkbaar is dat geen ding meer? Dat zal haar nieuwe politiek wel zijn.
Kaag heeft op de NPO echt nog nooit een kritische vraag voor de kiezen gekregen.

Lees dit artikel eens:

https://opiniez.com/2024/(...)g/maaikevancharante/

Echt bizar.
  maandag 29 januari 2024 @ 15:42:36 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212213947
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef Dauthi het volgende:

[..]
En het blijkt dat er weer eens sprake is van onvervalste jodenhaat aan de Hogeschool Utrecht.

Sowieso zijn er ook andere slachtoffers gevallen tijdens de Holocaust dan enkel Joden, maar daar is men blind voor.
Het is ook zulke BS. Een 'diverse en gebalanceerde dialoog' faciliteren rondom een van de grootschaligste genocides in de geschiedenis van Europa. Dit kan je rustig vertalen naar: 'Er zijn activisten die ook willen jammeren over de Palestijnen'. Dit kwam al eerder naar voren zo bleek als bijvoorbeeld op middelbare scholen de Holocaust wordt besproken. Een artikel uit 2015 vermelde bijvoorbeeld al het volgende:
quote:
'Het is voor leraren geschiedenis en maatschappijleer een lastig onderwerp', zegt het Rotterdamse SGP-raadslid Setkin Sies. 'Laat ik man en paard noemen: jongeren met een Arabische achtergrond hebben er moeite mee vanwege de actuele geopolitieke ontwikkelingen en het groeiende antisemitisme. Ze zeggen: Joden zijn niet alleen slachtoffer, kijk maar naar Gaza. Een kleinere groep is overtuigd van complottheorieën waarin de Joodse bankiersfamilie Rothschild de wereld bestuurt.'

Bron
De realiteit is dat de Palestijnen en hun territoriale grieven & terrorisme hebben niets te maken met de Holocaust of de Tweede Wereldoorlog. Tenzij iemand misschien wil aangeven dat er schrikbarende overeenkomsten zijn tussen de ideologie van Nazi-Duitsland en die van de Palestijnse terroristen. Dat is immers helaas de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 januari 2024 @ 15:48:37 #157
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214013
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
https://maaikevancharante(...)lies-of-sigrid-kaag/

Aardig stukje wel.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  maandag 29 januari 2024 @ 15:59:53 #158
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214110
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Kaag heeft op de NPO echt nog nooit een kritische vraag voor de kiezen gekregen.

Lees dit artikel eens:

https://opiniez.com/2024/(...)g/maaikevancharante/

Echt bizar.
oh

:D
pi_212214153
quote:

[..]

Dit ja, je hebt het over zo'n 17 miljoen slachtoffers van de holocaust waaronder 6 miljoen joden, welke nuance (of diverse gebalanceerde dialoog) zou je daarbij willen aanbrengen?

Volgensmij kan er bij holocaustlezingen/colleges maar 1 doel zijn en dat is het trekken van lessen eruit.
  maandag 29 januari 2024 @ 16:08:34 #160
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212214209
Dat stukje van die Charante ook gelezen ja,

En dan dit van Kaags wiki
“Kaag is gehuwd met voormalig Palestijns schaduwminister voor gezondheidszorg en ambassadeur in Zwitserland Anis al-Qaq met wie zij vier kinderen heeft.[48] Ze trouwde in 1993 met hem in Jeruzalem en verloor nadat haar huwelijk bekend werd bij Buitenlandse Zaken haar vertrouwensfunctie.[49] “

Maar blijkbaar al snel weer in de goede gratie.

Edit:
De bron van dit stukje en ook wel een interessant stukje achtergrond van Kaag
https://www.businessinsider.nl/sigrid-kaag-d66-man/

[ Bericht 23% gewijzigd door nixxx op 29-01-2024 16:13:10 (Bron link toegevoegd ) ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 29 januari 2024 @ 16:12:50 #161
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214249
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:08 schreef nixxx het volgende:
Dat stukje van die Charante ook gelezen ja,

En dan dit van Kaags wiki
“Kaag is gehuwd met voormalig Palestijns schaduwminister voor gezondheidszorg en ambassadeur in Zwitserland Anis al-Qaq met wie zij vier kinderen heeft.[48] Ze trouwde in 1993 met hem in Jeruzalem en verloor nadat haar huwelijk bekend werd bij Buitenlandse Zaken haar vertrouwensfunctie.[49] “

Maar blijkbaar al snel weer in de goede gratie.
Ik schat zo in dat daar een aardige beerput zit :D het houdt niet op ook he, het links progressief antisemitisme is werkelijk een woekerende tumor. Wat een shitshow :D _O-
pi_212214288
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik schat zo in dat daar een aardige beerput zit :D het houdt niet op ook he, het links progressief antisemitisme is werkelijk een woekerende tumor. Wat een shitshow :D _O-
Ik gok dat Buza daar wel van op de hoogte is.
Overigens als diplomate was ze altijd kundig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212214329
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:13 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar mee eens kun je toch wel zijn dat Kaag aanwijzen voor deze functie toch een hele ongelukkige keuze is? Of heb je andere inzichten die ik even mis?
De aanwijzing is zeker controversieel.

Inhoudelijk heb ik natuurlijk geen idee. Ik weet ook niet wie andere kandidaten waren en of die wel van onbesproken gedrag waren of zouden zijn. Dat zij overal in en naar toe geduwt wordt stoort mij natuurlijk ook. Elke andere (oud)minister had ik liever gezien, ook uit andere landen.

Wat mij aan het artikel stoort is dat haar veel verweten wordt zoals het geven van geld aan UNRWA terwijl tig landen dat al decennia lang doen en het wordt nu geframed alsof Kaag dat op eigen houtje deed. De misstanden bij UNRWA wordt naar Kaag geschoven terwijl dat dus alle vertegenwoordigers van de andere landen ook persoonlijk verweten kan worden. Dan ook nog even de link leggen met meneer Kaag en Arafat en het cirkeltje is rond, een verwijt die zij aan haar broek krijgt terwijl zij daar niks aan kan doen. Dat is gewoon erg makkelijk.

Het artikel laat zien dat Kaag niet schoon is of niet schoon lijkt. Zij lijkt vooringenomen, ben ik met iedereen eens. Wordt interessant als het artikel (of een deel) door andere media opgepakt wordt.

Ik ben daarnaast benieuwd in hoeverre je mag en kan verwachten dat alle 13.000 medewerkers schoon zijn terwijl zij daar in een geïsoleerd gebied wonen. Nytimes had een goed artikel over de verdachte unrwa medewerkers en het bewijs, het is schokkend en onacceptabel.

De organisatie(s?) waar jij voor werkt, is daar iedereen schoon want het lijkt mij niet oké om jou en de organisatie daar op aan te kijken en dat is wel wat hier gebeurt. Dat er met heel veel Palestijnen die niet eens bij Hamas zitten iets helemaal mis is dat staat buiten kijf
pi_212214457
quote:

[..]

Als het Jodenhaat is, dan zou de HU überhaupt geen lezingen aanbieden over de holocaust met diverse holocaustdeskundigen….
  maandag 29 januari 2024 @ 16:37:51 #165
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214484
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
... en het wordt nu geframed alsof Kaag dat op eigen houtje deed...

Gezien?
  maandag 29 januari 2024 @ 16:38:29 #166
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214495
Je moet wel erg graag willen om hier nog langs te kijken he?

Of wat?
pi_212214539
Beter stopt Israël met het onderdrukken van de Palestijnen, dan kunnen we het gecompromitteerde UNRWA ook meteen opheffen. Twee vliegen in één klap. Iedereen blij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 29 januari 2024 @ 16:44:46 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212214554
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik heb best leuke posts hoor... :* Ik werk voor verschillende hulpverleningorganisaties inderdaad, paar keer even voorbij gekomen maar wellicht ook makkelijk te overlezen, begrijp ik. Gister nog even geschreven erover, ook over de spanningopbouw die nu plaats vindt.

In vergelijking met eerdere jaren hier in de regio is wat ik merk het duidelijk dat mensen (die ook meerdere oorlogen kennen) het niet te vergelijken is. Overduidelijk is het geopolitieke toneel anders dan voorheen en ook de vraag waar naartoe de oplossing gaat kennelijk. Mensen worden het in iedergeval steeds meer en meer zat - om welke reden dan ook. Hoop op vrede? Hmm, wellicht... Maar dit kan nog zeker even gaan duren (lees: dit is geen 2014).
Het lijkt me een lastige wereld om in actief te zijn. Of zit je meer bij de pro-Israëlische organisaties?
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als het Jodenhaat is, dan zou de HU überhaupt geen lezingen aanbieden over de holocaust met diverse holocaustdeskundigen….
Een 'morele verplichting' wil niet zeggen dat veel mensen het ook daadwerkelijk steunen. En dat blijkt dan ook wel dat hoe snel men zulke evenementen opschort zodra er wat kritiek komt. Openlijk antisemitisme zul je bij zulke instanties niet snel zien, daar is men wel slim genoeg voor. Het gaat juist over de rare achterbakse houding als het over Joden en vooral Israël gaat.

Je kunt het wellicht vergelijken met een regenboogarmband in het voetbal, dat clubs daar (gedwongen) aan meedoen wil ook niet zeggen dat er geen homofobie is. Wat denk je zelf met al die spelers uit Afrikaanse, Oost-Europese of Arabische landen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 januari 2024 @ 16:45:23 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212214556
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Beter stopt Israël met het onderdrukken van de Palestijnen, dan kunnen we het gecompromitteerde UNRWA ook meteen opheffen. Twee vliegen in één klap. Iedereen blij.
Die worden niet onderdrukt, dat is inmiddels meermaals besproken. En door.
pi_212214603
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:29 schreef Ulx het volgende:

Dan kijken we dus niet meer even snel de andere kant op. En op dat moment zijn we nu aangekomen.
En wel de andere kant op kijken als voedsel, water en medicijnen worden afgesneden.
Ziekenhuizen platgegooid worden. Appartementen platgegooid worden. Hele dorpen en steden platgegooid worden.
Burgers doelbewust het doel zijn. Er genocide gepleegd wordt.

Dat noemen we hypocriet.
pi_212214644
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Gezien?
Geeft Nederland niet al tachtig jaar geld aan unrwa? En er staat ‘reeds toegezegd geld’
pi_212214668
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Een 'morele verplichting' wil niet zeggen dat veel mensen het ook daadwerkelijk steunen. En dat blijkt dan ook wel dat hoe snel men zulke evenementen opschort zodra er wat kritiek komt. Openlijk antisemitisme zul je bij zulke instanties niet snel zien, daar is men wel slim genoeg voor. Het gaat juist over de rare achterbakse houding als het over Joden en vooral Israël gaat.

Je kunt het wellicht vergelijken met een regenboogarmband in het voetbal, dat clubs daar (gedwongen) aan meedoen wil ook niet zeggen dat er geen homofobie is. Wat denk je zelf met al die spelers uit Afrikaanse, Oost-Europese of Arabische landen?
Dat vind ik een sterk argument van je. Is er bewijs of aanleiding om te denken dat daar hier spraken van is?
pi_212214683
twitter

Kennelijk zijn het toch niet een paar rotte appels.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:03:26 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212214757
twitter

Toch weer een flinke zwik raketten vanuit Gaza.

twitter
pi_212214803
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En wel de andere kant op kijken als voedsel, water en medicijnen worden afgesneden.
Ziekenhuizen platgegooid worden. Appartementen platgegooid worden. Hele dorpen en steden platgegooid worden.

Dat noemen we hypocriet.
Dan vragen ze toch bij andere landen om hulp?
pi_212214817
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die worden niet onderdrukt, dat is inmiddels meermaals besproken. En door.
Dat je het geen genocide vindt is één ding, maar dat je het zelfs geen onderdrukking vindt geeft al aan hoe ver je van de realiteit af staat.
pi_212214855
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Toch weer een flinke zwik raketten vanuit Gaza.

[ twitter ]
Gericht op burgers zo te zien.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:15:01 #178
37887 Dauthi
Progressive
pi_212214885
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh, werkelijk, of zou men zich onder een dekmantel van fatsoen verschuilen, zoals zoveel extremisten doen?

Sinds 7 oktober komen steeds meer jodenhaters uit de kast, en vaak mensen die zich voordoen als fatsoenlijk.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_212214908
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De aanwijzing is zeker controversieel.

Inhoudelijk heb ik natuurlijk geen idee. Ik weet ook niet wie andere kandidaten waren en of die wel van onbesproken gedrag waren of zouden zijn. Dat zij overal in en naar toe geduwt wordt stoort mij natuurlijk ook. Elke andere (oud)minister had ik liever gezien, ook uit andere landen.

Wat mij aan het artikel stoort is dat haar veel verweten wordt zoals het geven van geld aan UNRWA terwijl tig landen dat al decennia lang doen en het wordt nu geframed alsof Kaag dat op eigen houtje deed. De misstanden bij UNRWA wordt naar Kaag geschoven terwijl dat dus alle vertegenwoordigers van de andere landen ook persoonlijk verweten kan worden. Dan ook nog even de link leggen met meneer Kaag en Arafat en het cirkeltje is rond, een verwijt die zij aan haar broek krijgt terwijl zij daar niks aan kan doen. Dat is gewoon erg makkelijk.

Het artikel laat zien dat Kaag niet schoon is of niet schoon lijkt. Zij lijkt vooringenomen, ben ik met iedereen eens. Wordt interessant als het artikel (of een deel) door andere media opgepakt wordt.

Ik ben daarnaast benieuwd in hoeverre je mag en kan verwachten dat alle 13.000 medewerkers schoon zijn terwijl zij daar in een geïsoleerd gebied wonen. Nytimes had een goed artikel over de verdachte unrwa medewerkers en het bewijs, het is schokkend en onacceptabel.

De organisatie(s?) waar jij voor werkt, is daar iedereen schoon want het lijkt mij niet oké om jou en de organisatie daar op aan te kijken en dat is wel wat hier gebeurt. Dat er met heel veel Palestijnen die niet eens bij Hamas zitten iets helemaal mis is dat staat buiten kijf
De organisaties waarvoor ik werk hebben vast en zeker ook smetplekken; als mensen mij daar op aanspreken of zelfs verantwoordelijk houden, dan zou ik met ze in gesprek gaan en verdiepen op die punten waar dat nodig is. Als ik er achter zou komen dat directe collega's van mij zich bezig hielden met terroristische activiteiten zou ik ze voor de integriteitcommissie slepen en nog net niet zelf een rechtszaak starten om ze veroordeeld te krijgen!

Los daarvan: er zijn nog geen van zulke meldingen binnengekomen voor de organisaties waarvoor ik werk, gelukkig maar.

Alleen in het geval van het UNRWA is er een ander probleem omhoog gekomen - de aanklacht hier luid niet alleen het steunen van bepaald gedachtengoed en daarvoor bijvoorbeeld fondsen gebruiken (wat op zichzelf natuurlijk al verwerpelijk zou moeten zijn) dit gaat op het plegen van ernstige misdaden tegen de menselijkheid, met de dood tot gevolg. Dit zijn beschuldigen dat, voor welke organisatie dan ook je ook werkt, natuurlijk vervolgingsonderzoek moet plaatsvinden - des te meer omdat nu blijkt dat er geld, middelen, gebieden/objecten gebruikt zijn die bestemd waren voor de organisatie.

Dus: ik zou het niet erg vinden om te horen dat er onderzoek wordt ingesteld naar één van de organisaties waarvoor ik werk, als blijkt dat er ernstige misstanden zijn gepleegd met fondsen en medewerkers (op hoge posities nog wel). Ik zou zelfs proberen intern meer druk te geven en de 13000 anderen (bij wijze van dan, voor argumentatie nu) aansporen dat zelfde te doen..

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 29-01-2024 17:58:39 ]
pi_212215010
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het lijkt me een lastige wereld om in actief te zijn. Of zit je meer bij de pro-Israëlische organisaties?

Lastig is het zeker wel inderdaad. Zeker als je een beetje door mijn standpunten heenbladerd is het wel goed te zien dat hoe ik denk over de situatie, ook een lastig standpunt is om te hebben in deze regio. Oorlog heeft mij soms - ergens tot op het naïeve af gedreven - tot het bespeuren van mogelijkheden om de mens achter het toneel te zien; een toneel van geboorteplaats, afkomst, religie er cetera..

Desalniettemin is het uiteindelijk waarvoor ik ook wel gezworen heb werk te doen - voor iedereen zonder onderscheid. 'Is dat soms lastig?' vragen mensen mij dan wel eens: maar natuurlijk wel - maar als ik aan het werk moet en ga, dan gaat bij mij de knop om en dan ga ik (zij het ook wat spiritueel ingesteld) af op mijn eigen (morele) grenzen. Die zijn, zoals je wellicht kan vermoeden, door de oorlogservaringen heen, nogal verruimd - ik zou mij dan ook breed inzetbaar noemen; en weet je wat? Dat doe ik ook met veel liefde en (oke, cliché maar) passie. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 29-01-2024 18:00:31 ]
  maandag 29 januari 2024 @ 17:32:18 #181
37887 Dauthi
Progressive
pi_212215029
Tegen 190 al bewijs geleverd en van 1200 zijn er verdenkingen, en dan is er nog een telegramlijst van 3000 juichers.

https://www.reuters.com/w(...)ad-roles-2024-01-29/

https://www.wsj.com/world(...)reports-say-a7de8f36
  maandag 29 januari 2024 @ 17:32:39 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212215032
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat je het geen genocide vindt is één ding, maar dat je het zelfs geen onderdrukking vindt geeft al aan hoe ver je van de realiteit af staat.
Hmm, nee hoor. Het lijkt er vooral op dat jijzelf nogal een vertekend beeld hebt van de situatie. Dit bleek ook wel uit eerdere posts van je in dit topic waar je bijvoorbeeld opperde dat de Israël maar moest buigen voor het terreur van de Palestijnen en (territoriale) consessies doen, als de Palestijnen maar gespaard zouden blijven. Jouw standpunten over deze oorlog en het bredere conflict zijn wat dat betreft een goede afspiegeling van bepaalde sentimenten binnen radicaal progressieve kringen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen: wat trekt je toch zo aan tot een barbaars volk dat Islamitisch terrorisme, antisemitisme en martelaarschap tot de peilers van hun cultuur heeft weten te maken en dit ook nog eens generatie op generatie doorgeeft?

Het Westen zou zich juist moeten distantiëren van zulke primitievelingen en hun terreur keihard hand bestrijden. Dat ga je niet goedpraten of begrip voor kweken, laat staan openlijk steunen. En dit gaat echt niet alleen op voor de Palestijnen, maar ook voor bijvoorbeeld de Houthi's in Jemen.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:37:29 #183
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212215079
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:55 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]

Kennelijk zijn het toch niet een paar rotte appels.
Welnee, manden vol rotte appels.. je ziet het niet aankomen ook he _O-
pi_212215122
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je bent op de hoogte dat Gaza al geruime tijd eigen beleid voerde en de weg was ingeslagen voor zeggenschap zoals opgevoerd door de Verenigde Naties zoals bij de oprichting van de Staat Israël?

Het is des te meer apart te noemen dat de aanval dit keer vanuit Gaza kwam als je slechts deze banale beredenering wil aanhangen: het is dan ook de interne sociale druk van Hamas die de Gazanen het meeste lijden gaf - zij het nog verder terug gevoerd door de ideologische haat tegen de Staat Israël (en Joden/joden) door Hamas. Je bent dus indirect dan het Handvest aan het verkondigen - maar bevreemden doet mij zo een opmerking van jou eigenlijk niet gezien je andere beredeneringem hoor.

Daarvoor is het dus handig om de sociale cohesie te kennen en de politieke structuur die Hamas is/was en de opbouw er van door de jaren (aan oorlog) et cetera.

Er zijn overigens veel landen waar je niet zondermeer naar binnen mag of aan controles onderworpen wordt voordat je door mag reizen. Het is een zegen dat je met een Nederlands paspoort bijna (e-visa) vrij kan reizen. In andere delen van de wereld is het bijzonder als die restricties er niet zijn.

Je ziet goed het verschil tussen de posten naar de West-Oever en de posten bij Gaza, slechts even een voorbeeld te noemen. De wil om systemen te bedenken om de discriminatie tegen te gaan waren al jaren in gang, ook onder Nethanyahu (die ik overigens zelf nu al meermaals een engnek genoemd heb, ook in de corona tijd...) Maar enfin, lang verhaal maar kort voor je: er is niet de wens om een systemische doodsverklaring te tekenen door de Israëlische meerderheid tegen Palestijnse mensen/Arabische Israëli.
Hamas daarintegen ligt (laten we het zo maar zeggen *ahum* politiek).... Ehhh... anders... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 29-01-2024 18:03:59 ]
pi_212215130
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:18 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
De organisaties waarvoor ik werk hebben vast en zeker ook smetplekken; als mensen mij daar op aanspreken of zelfs verantwoordelijk houden, dan zou ik met ze in gesprek gaan en verdiepen op die punten waar dat nodig is. Als ik er achter zou komen dat directe collega's van mij zich bezig hielden met terroristische activiteiten zou ik ze voor de integriteitcommissie slepen en nog net neit zelf een rechtszaak starten om ze veroordeeld te krijgen.
Eerst en vooral, jij bent het beste mens met wie ik ooit gesproken heb. _O_ Sorry, bianconeri

Normaalgesproken zou jij je geen zorgen moeten maken. Mensen die terroristische activiteiten ondersteunen zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Of het nou collega's zijn of niet. Het wordt pas een probleem als de organisatie zelf terrorisme steunt. Dat lijkt bij de UNRWA nu te gebeuren.
quote:
Los daarvan: er zijn nog geen van zulke meldingen binnengekomen voor de organisaties waarvoor ik werk, gelukkig maar.

Alleen in het geval van het UNRWA is er een ander probleem omhoog gekomen - de aanklacht hier luid niet alleen het steunen van bepaald gedachtengoed en daarvoor bijvoorbeeld fondsen gebruiken (wat op zichzelf natuurlijk al verwerpelijk zou moeten zijn) dit gaat op het plegen van ernstige misdaden tegen de menselijkheid, met de dood tot gevolg. Dit zijn beschuldigen dat, voor welke organisatie dan ook je ook werkt, natuurlijk vervolgingsknderzoek moet plaatsvinden - des te meer omdat nu blijkt dat er geld, middelen, gebieden/objecten gebruikt zijn die bestemd waren voor de organisatie.

Dus: ik zou het niet erg vinden om te horen dat er onderzoek wordt ingesteld naar een van de organisaties waarvoor ik werk, als blijkt dat er ernstige misstanden zijn gepleegd met fondsen en medewerkers (op hoge posities nog wel). Ik zou zelfs proberen intern meer druk te geven en de 13000 anderen (bij wijze van dan, voor argumentatie nu) aansporen dat zelfde te doen..
Ik denk dat mensen als jij misschien grote, internationale organisaties zouden moeten vermijden. Corruptie loert onmiskenbaar om de hoek, hoe groter de organisatie, hoe sneller.

Maar dat is afhankelijk van wat jij nodig hebt om je werk te kunnen doen. Als dat een grote organisatie is, vanwege bijvoorbeeld kostbaar materieel dat je nodig hebt, dan is dat niet anders.

Alle vrijwilligers van goede wil en met een goed hart zijn wat mij betreft vrij van blaam, dat geldt ook voor medewerkers van het UNRWA.

Maar wie terreur steunt en faciliteert is, ook wat bij betreft, zelf een terrorist.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 29 januari 2024 @ 18:20:15 #186
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212215709
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat noemen we hypocriet.
Ow, ok.

Dus omdat er 2023/'24 dit gebeurt,

Moeten we maar niet zeuren over decennia aan corruptie.

:')

Mooi verhaal henk.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212215729
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Vervolging van de Joden, vervolging van de Palestijnen door de Joden.
Wat is je punt.
Ook dit punt is al zovaak besproken (ook met je) en het is;

1) Generaliserend
Meeste Joden wonen buiten Israël en zullen het niet met jou eens zijn.

2) Niet juist
De Israëlische bevolking is niet slechts Joden/joden en steeds meer mensen die er wonen zijn seculier geworden, naast overigens een grote groep Arabische Israëli - die het vast niet met je opmerking eens zijn.

Dus als je het correct zou willen nemen en ook nog serieus in een gesprek: zeg dan dat je het verwerpelijk vindt wat Nethanyahu over zich heen afroept in de Knesset met zijn regering en zijn enge gedachtengoed. Zeg dat dan, net als ik dat zeg.

Jij was het toch die hier sprak over 'the useful idiots' - vertel, nu is het een mooi moment. Wat is je definitie daarvoor? Hoe zou jij je opmerking uitleggen? Als je nu zo terug kijkt naar je voorgaande reacties - hoe kijk je daar dan zelf op terug?

(Dit keer wel een reactie, s'il vous plaît.)
  maandag 29 januari 2024 @ 18:30:39 #188
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212215921
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gericht op burgers zo te zien.
Oorlogsmisdaden hè.. maar die club heeft ook nog geen gijzelaar vrijgelaten sinds het tussenvonnis van ICJ .. schijt aan het oorlogsrecht en de internationale rechtsorde, maar toch zoveel sympathie voor die club.. onbegrijpelijk.
pi_212215956
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:32 schreef Dauthi het volgende:

Tegen 190 al bewijs geleverd en van 1200 zijn er verdenkingen, en dan is er nog een telegramlijst van 3000 juichers.

https://www.reuters.com/w(...)ad-roles-2024-01-29/

https://www.wsj.com/world(...)reports-say-a7de8f36
De propaganda stelt dus dat het binnen enkele uren van 12 verdachten naar 190 naar 1200 is gegaan _O- _O- :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 29 januari 2024 @ 18:34:38 #190
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212215992
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:30 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Lastig is het zeker wel inderdaad. Zeker als je een beetje door mijn standpunten heenbladerd is het wel goed te zien dat hoe ik denk over de situatie, ook een lastig standpunt is om te hebben in deze regio. Oorlog heeft mij soms - ergens tot op het naïeve af gedreven - tot het bespeuren van mogelijkheden om de mens achter het toneel te zien; een toneel van geboorteplaats, afkomst, religie er cetera..

Desalniettemin is het uiteindelijk waarvoor ik ook wel gezworen heb werk te doen - voor iedereen zonder onderscheid. 'Is dat soms lastig?' vragen mensen mij dan wel eens: maar natuurlijk wel - maar als ik aan het werk moet en ga, dan gaat bij mij de knop om en dan ga ik (zij het ook wat spiritueel ingesteld) af op mijn eigen (morele) grenzen. Die zijn, zoals je wellicht kan vermoeden, door de oorlogservaringen heen, nogal verruimd - ik zou mij dan ook breed inzetbaar noemen; en weet je wat? Dat doe ik ook met veel liefde en (oke, cliché maar) passie. :Y
Respect voor je overtuigingen!
Als ik arts was en bijv Sinwar weer op de operatietafel kreeg met weer een hersentumor… nou dan zou ik misschien wel uitschieten met mijn scalpel..
  maandag 29 januari 2024 @ 18:40:37 #191
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212216090
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:30 schreef HannahVrede het volgende:

[..]

Stoer, serieus, jij bent stoer... niet zo'n sofa-ridder wie moidemoizelluf

:)
  maandag 29 januari 2024 @ 18:41:05 #192
6484 ExTec
pi_212216098

Geen geld. Maar dan heb je ook wat.
  maandag 29 januari 2024 @ 18:58:58 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212216399
Het schiet al aardig op
,die giga explosies in afgesloten tunnels schijnt heel goed te werken , onderlinge communicatie is niet veel meer
https://www.telegraaf.nl/(...)en-nog-maanden-duren

quote:
Israël: helft terroristen Hamas dood of gewond, maar gevechten zullen nog maanden duren
De Israëlische minister van Defensie zegt dat een kwart van de leden van terreurbeweging Hamas is gedood en zeker een kwart gewond is geraakt.

Hoewel dus de helft van Hamas is uitgeschakeld, verwacht hij dat de gevechten in de Palestijnse Gazastrook nog maanden zullen duren.
Een vierde van de terroristen is gedood en nog eens minstens een kwart is gewond, zei minister van Defensie Yoav Gallant tijdens een ontmoeting met troepen in de buurt van de grens met Gaza.

Er is nog een lange strijd nodig, maar het tij is gekeerd, aldus Gallant.
Volgens hem hebben de terroristen geen voorraden, geen munitie en geen versterkingen.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 29-01-2024 19:04:18 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 29 januari 2024 @ 19:24:01 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212216740
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:32 schreef egayalS het volgende:

[..]
De propaganda stelt dus dat het binnen enkele uren van 12 verdachten naar 190 naar 1200 is gegaan _O- _O- :')
Och, het dodental van "de Israëlische aanval op het ziekenhuis" ging binnen een half uur naar 200 en naar 500 doden binnen een uur.
pi_212217412
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Het lijkt er vooral op dat jijzelf nogal een vertekend beeld hebt van de situatie. Dit bleek ook wel uit eerdere posts van je in dit topic waar je bijvoorbeeld opperde dat de Israël maar moest buigen voor het terreur van de Palestijnen en (territoriale) consessies doen, als de Palestijnen maar gespaard zouden blijven. Jouw standpunten over deze oorlog en het bredere conflict zijn wat dat betreft een goede afspiegeling van bepaalde sentimenten binnen radicaal progressieve kringen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen: wat trekt je toch zo aan tot een barbaars volk dat Islamitisch terrorisme, antisemitisme en martelaarschap tot de peilers van hun cultuur heeft weten te maken en dit ook nog eens generatie op generatie doorgeeft?

Het Westen zou zich juist moeten distantiëren van zulke primitievelingen en hun terreur keihard hand bestrijden. Dat ga je niet goedpraten of begrip voor kweken, laat staan openlijk steunen. En dit gaat echt niet alleen op voor de Palestijnen, maar ook voor bijvoorbeeld de Houthi's in Jemen.
Ik vind niet dat Israël moet buigen voor terreur, ik vind dat ze heel anders op terreur moeten reageren (meer beheersing, meer precisie, meer gericht op de leiders van Hamas) en daarnaast ook beleid- en gedrachtsverandering richting de Palestijnen. Dat is niet buigen, dat is juist verstandig en moreel.

En ik heb geen bepaalde voorkeur of aantrekking tot Palestijnen. Ik zie wel het krachtsverschil tussen Israël en de Palestijnen en dat de terreur en het antisemitisme van Palestijnen deels to maken hebben met hoe Israël de Palestijnen behandelt. Het praat het niet goed maar het maakt het wel begrijpelijk. Israël = good guys en Palestijnen = evil is een onjuist naratief en het faciliteert en vergoeilijkt de misdaden die Israël pleegt.
pi_212217478
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
ook beleid- en gedrachtsverandering richting de Palestijnen.
Deden ze in 2005 in Gaza. Wat was het resultaat?
pi_212217550
80 tot 90% van de Palestijnen staan achter de Hamas. Waarom moeten wij (= westerse democratieen) deze mensen helpen? Ligt hier niet een mooie taak voor Iran en de golfstaten (die bulken van het geld) ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 29 januari 2024 @ 20:07:53 #198
6484 ExTec
pi_212217592
quote:
ik vind dat ze heel anders op terreur moeten reageren (meer beheersing, meer precisie, meer gericht op de leiders van Hamas)
Had je deze gezien?

Heb je nog een concrete, werkbare invulling voor israel voor dit alles, anders dan dat ze vriendelijk aan iedereen gaan vragen of ze soms hamas strijders zijn?
pi_212217677
quote:

En ik heb geen bepaalde voorkeur of aantrekking tot Palestijnen. Ik zie wel het krachtsverschil tussen Israël en de Palestijnen en dat de terreur en het antisemitisme van Palestijnen deels to maken hebben met hoe Israël de Palestijnen behandelt. Het praat het niet goed maar het maakt het wel begrijpelijk. Israël = good guys en Palestijnen = evil is een onjuist naratief en het faciliteert en vergoeilijkt de misdaden die Israël pleegt.
De Palestijnen laten zich gebruiken als wapen (de Hamas en aanhangers) en schild ( de rest van de Palestijnen,die vaak ook pro Hamas is) Geen wonder dat men in Israel weinig sympathie kan opbrengen voor zulk volk,
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_212217712
quote:

[..]
Ik vind niet dat Israël moet buigen voor terreur, ik vind dat ze heel anders op terreur moeten reageren (meer beheersing, meer precisie, meer gericht op de leiders van Hamas) en daarnaast ook beleid- en gedrachtsverandering richting de Palestijnen. Dat is niet buigen, dat is juist verstandig en moreel.

Dit is echt instap-level 'conflict in het Midden-Oosten' bespreking, vind ik.

Ik wil je beeld over hoe (de discussie) rondom de stichting van de Staat Israël is ontstaan niet te kort doen, en zeker ook mis is in jouw verhaal eigenlijk de duiding van wat Hamas is, hoe zij ontstaan is en wat zij doet - met daarin in achtneming hoe zijn de sfeer heeft bepaald in Gaza na de stappen tot onafhankelijkheid en het uitvoeren van hun Handvest.

Ik wil echt ergens mee met je generaliserende gedachten, om het namelijk te kunnen simplificeren: maar dat doet echt geen recht aan de Palestijnse mensen en de nood die hen echt raakt, in mijn ogen en beleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')