abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212213178
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nice.
In 2000 (2001/2002?) was er ook al onderzoek naar het gebruik van ambulances door Hamas alleen toen konden ze geen hard bewijs vinden bij de claims van IDF. Het is zo'n achterlijk gebied.
Het is geen achterlijk gebied zo zeer, het is een achterlijk beleid en (zo je wil zeggen) politiek die hier aan ten grondslag ligt. Dat het in die regio nooit rustig is geweest dat weten we al eeuwen - maar uiteindelijk was er zeker wel een aantal game-changers aanwezig - zoals vorderende techniek en dergelijke. Het was dan ook niet echt een verrassing hoor, dat er mogelijkheden bestonden van het feit dat Hamas ambulances gebruikte als transportmiddel. Tenslotte is dat in oorlogstijd ook wel heel handig als ze eigenlijk dus gespaard zouden moeten worden in de strijd. Heeft even later wel gezorgd voor een dubbele kijk/argwaan op zijn minst. Dat komt het werk weer niet een goede van de hulpverlening.

quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat doe je :'(

Nu vind HannahVrede je niet meer aardig :'(
Ik voel mij niet aangesproken hoor. ;) Daarnaast heeft Howard ergens wel gelijk, de ideologische standaard waaruit deze hulpverleningorganisaties handelen zijn uit een 'bepaald hout gesneden' en die zijn niet altijd even makkelijk te doorgronden - zelfs als hulpverlener die er werkt niet.

Maar aangezien mijn hoofdwerkzaamheden toch ook anders zijn dan het vrijwilligerswerk perspectief van mijn werk kan ik beiden goed aanvaren en mijn eigen levensvisie kwijt in beide kanten, gelukkig maar. :)
pi_212213298
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Werkt deze user bij één van die organisaties? Niet meegekregen.
[..]

Ik heb best leuke posts hoor... :* Ik werk voor verschillende hulpverleningorganisaties inderdaad, paar keer even voorbij gekomen maar wellicht ook makkelijk te overlezen, begrijp ik. Gister nog even geschreven erover, ook over de spanningopbouw die nu plaats vindt.

In vergelijking met eerdere jaren hier in de regio is wat ik merk het duidelijk dat mensen (die ook meerdere oorlogen kennen) het niet te vergelijken is. Overduidelijk is het geopolitieke toneel anders dan voorheen en ook de vraag waar naartoe de oplossing gaat kennelijk. Mensen worden het in iedergeval steeds meer en meer zat - om welke reden dan ook. Hoop op vrede? Hmm, wellicht... Maar dit kan nog zeker even gaan duren (lees: dit is geen 2014).
  maandag 29 januari 2024 @ 15:02:45 #153
37887 Dauthi
Progressive
pi_212213421
quote:
9s.gif Op zondag 28 januari 2024 14:22 schreef Aether het volgende:
Kritiek op Hogeschool Utrecht om uitstellen Holocaustlezing
https://nos.nl/l/2506600

De Hogeschool Utrecht (HU) wordt bekritiseerd om het uitstellen van een reeks colleges over de Holocaust. De lezingen zouden op 7 februari beginnen, maar volgens de school is dat uit veiligheidsoverwegingen niet verantwoord.
Geenstijl heeft het geduid.
En het blijkt dat er weer eens sprake is van onvervalste jodenhaat aan de Hogeschool Utrecht.

https://www.geenstijl.nl/5174604/het-klopt-niet

Sowieso zijn er ook andere slachtoffers gevallen tijdens de Holocaust dan enkel Joden, maar daar is men blind voor.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 29 januari 2024 @ 15:16:39 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212213611
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:13 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar mee eens kun je toch wel zijn dat Kaag aanwijzen voor deze functie toch een hele ongelukkige keuze is? Of heb je andere inzichten die ik even mis?
Dat Kaag überhaupt in overheidsdienst kon blijven nadat ze stiekem met haar palestijnse man getrouwd was is al een schande. En dan deze positie? Kennen we nog het vermijden van zelfs de schijn van belangenverstrengeling? Blijkbaar is dat geen ding meer? Dat zal haar nieuwe politiek wel zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212213664
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat Kaag überhaupt in overheidsdienst kon blijven nadat ze stiekem met haar palestijnse man getrouwd was is al een schande. En dan deze positie? Kennen we nog het vermijden van zelfs de schijn van belangenverstrengeling? Blijkbaar is dat geen ding meer? Dat zal haar nieuwe politiek wel zijn.
Kaag heeft op de NPO echt nog nooit een kritische vraag voor de kiezen gekregen.

Lees dit artikel eens:

https://opiniez.com/2024/(...)g/maaikevancharante/

Echt bizar.
  maandag 29 januari 2024 @ 15:42:36 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212213947
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef Dauthi het volgende:

[..]
En het blijkt dat er weer eens sprake is van onvervalste jodenhaat aan de Hogeschool Utrecht.

Sowieso zijn er ook andere slachtoffers gevallen tijdens de Holocaust dan enkel Joden, maar daar is men blind voor.
Het is ook zulke BS. Een 'diverse en gebalanceerde dialoog' faciliteren rondom een van de grootschaligste genocides in de geschiedenis van Europa. Dit kan je rustig vertalen naar: 'Er zijn activisten die ook willen jammeren over de Palestijnen'. Dit kwam al eerder naar voren zo bleek als bijvoorbeeld op middelbare scholen de Holocaust wordt besproken. Een artikel uit 2015 vermelde bijvoorbeeld al het volgende:
quote:
'Het is voor leraren geschiedenis en maatschappijleer een lastig onderwerp', zegt het Rotterdamse SGP-raadslid Setkin Sies. 'Laat ik man en paard noemen: jongeren met een Arabische achtergrond hebben er moeite mee vanwege de actuele geopolitieke ontwikkelingen en het groeiende antisemitisme. Ze zeggen: Joden zijn niet alleen slachtoffer, kijk maar naar Gaza. Een kleinere groep is overtuigd van complottheorieën waarin de Joodse bankiersfamilie Rothschild de wereld bestuurt.'

Bron
De realiteit is dat de Palestijnen en hun territoriale grieven & terrorisme hebben niets te maken met de Holocaust of de Tweede Wereldoorlog. Tenzij iemand misschien wil aangeven dat er schrikbarende overeenkomsten zijn tussen de ideologie van Nazi-Duitsland en die van de Palestijnse terroristen. Dat is immers helaas de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 januari 2024 @ 15:48:37 #157
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214013
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
https://maaikevancharante(...)lies-of-sigrid-kaag/

Aardig stukje wel.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  maandag 29 januari 2024 @ 15:59:53 #158
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214110
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:22 schreef Homey het volgende:

[..]
Kaag heeft op de NPO echt nog nooit een kritische vraag voor de kiezen gekregen.

Lees dit artikel eens:

https://opiniez.com/2024/(...)g/maaikevancharante/

Echt bizar.
oh

:D
pi_212214153
quote:

[..]

Dit ja, je hebt het over zo'n 17 miljoen slachtoffers van de holocaust waaronder 6 miljoen joden, welke nuance (of diverse gebalanceerde dialoog) zou je daarbij willen aanbrengen?

Volgensmij kan er bij holocaustlezingen/colleges maar 1 doel zijn en dat is het trekken van lessen eruit.
  maandag 29 januari 2024 @ 16:08:34 #160
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212214209
Dat stukje van die Charante ook gelezen ja,

En dan dit van Kaags wiki
“Kaag is gehuwd met voormalig Palestijns schaduwminister voor gezondheidszorg en ambassadeur in Zwitserland Anis al-Qaq met wie zij vier kinderen heeft.[48] Ze trouwde in 1993 met hem in Jeruzalem en verloor nadat haar huwelijk bekend werd bij Buitenlandse Zaken haar vertrouwensfunctie.[49] “

Maar blijkbaar al snel weer in de goede gratie.

Edit:
De bron van dit stukje en ook wel een interessant stukje achtergrond van Kaag
https://www.businessinsider.nl/sigrid-kaag-d66-man/

[ Bericht 23% gewijzigd door nixxx op 29-01-2024 16:13:10 (Bron link toegevoegd ) ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 29 januari 2024 @ 16:12:50 #161
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214249
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:08 schreef nixxx het volgende:
Dat stukje van die Charante ook gelezen ja,

En dan dit van Kaags wiki
“Kaag is gehuwd met voormalig Palestijns schaduwminister voor gezondheidszorg en ambassadeur in Zwitserland Anis al-Qaq met wie zij vier kinderen heeft.[48] Ze trouwde in 1993 met hem in Jeruzalem en verloor nadat haar huwelijk bekend werd bij Buitenlandse Zaken haar vertrouwensfunctie.[49] “

Maar blijkbaar al snel weer in de goede gratie.
Ik schat zo in dat daar een aardige beerput zit :D het houdt niet op ook he, het links progressief antisemitisme is werkelijk een woekerende tumor. Wat een shitshow :D _O-
pi_212214288
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik schat zo in dat daar een aardige beerput zit :D het houdt niet op ook he, het links progressief antisemitisme is werkelijk een woekerende tumor. Wat een shitshow :D _O-
Ik gok dat Buza daar wel van op de hoogte is.
Overigens als diplomate was ze altijd kundig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212214329
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:13 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar mee eens kun je toch wel zijn dat Kaag aanwijzen voor deze functie toch een hele ongelukkige keuze is? Of heb je andere inzichten die ik even mis?
De aanwijzing is zeker controversieel.

Inhoudelijk heb ik natuurlijk geen idee. Ik weet ook niet wie andere kandidaten waren en of die wel van onbesproken gedrag waren of zouden zijn. Dat zij overal in en naar toe geduwt wordt stoort mij natuurlijk ook. Elke andere (oud)minister had ik liever gezien, ook uit andere landen.

Wat mij aan het artikel stoort is dat haar veel verweten wordt zoals het geven van geld aan UNRWA terwijl tig landen dat al decennia lang doen en het wordt nu geframed alsof Kaag dat op eigen houtje deed. De misstanden bij UNRWA wordt naar Kaag geschoven terwijl dat dus alle vertegenwoordigers van de andere landen ook persoonlijk verweten kan worden. Dan ook nog even de link leggen met meneer Kaag en Arafat en het cirkeltje is rond, een verwijt die zij aan haar broek krijgt terwijl zij daar niks aan kan doen. Dat is gewoon erg makkelijk.

Het artikel laat zien dat Kaag niet schoon is of niet schoon lijkt. Zij lijkt vooringenomen, ben ik met iedereen eens. Wordt interessant als het artikel (of een deel) door andere media opgepakt wordt.

Ik ben daarnaast benieuwd in hoeverre je mag en kan verwachten dat alle 13.000 medewerkers schoon zijn terwijl zij daar in een geïsoleerd gebied wonen. Nytimes had een goed artikel over de verdachte unrwa medewerkers en het bewijs, het is schokkend en onacceptabel.

De organisatie(s?) waar jij voor werkt, is daar iedereen schoon want het lijkt mij niet oké om jou en de organisatie daar op aan te kijken en dat is wel wat hier gebeurt. Dat er met heel veel Palestijnen die niet eens bij Hamas zitten iets helemaal mis is dat staat buiten kijf
pi_212214457
quote:

[..]

Als het Jodenhaat is, dan zou de HU überhaupt geen lezingen aanbieden over de holocaust met diverse holocaustdeskundigen….
  maandag 29 januari 2024 @ 16:37:51 #165
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214484
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:21 schreef opgebaarde het volgende:
... en het wordt nu geframed alsof Kaag dat op eigen houtje deed...

Gezien?
  maandag 29 januari 2024 @ 16:38:29 #166
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212214495
Je moet wel erg graag willen om hier nog langs te kijken he?

Of wat?
pi_212214539
Beter stopt Israël met het onderdrukken van de Palestijnen, dan kunnen we het gecompromitteerde UNRWA ook meteen opheffen. Twee vliegen in één klap. Iedereen blij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 29 januari 2024 @ 16:44:46 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212214554
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:50 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik heb best leuke posts hoor... :* Ik werk voor verschillende hulpverleningorganisaties inderdaad, paar keer even voorbij gekomen maar wellicht ook makkelijk te overlezen, begrijp ik. Gister nog even geschreven erover, ook over de spanningopbouw die nu plaats vindt.

In vergelijking met eerdere jaren hier in de regio is wat ik merk het duidelijk dat mensen (die ook meerdere oorlogen kennen) het niet te vergelijken is. Overduidelijk is het geopolitieke toneel anders dan voorheen en ook de vraag waar naartoe de oplossing gaat kennelijk. Mensen worden het in iedergeval steeds meer en meer zat - om welke reden dan ook. Hoop op vrede? Hmm, wellicht... Maar dit kan nog zeker even gaan duren (lees: dit is geen 2014).
Het lijkt me een lastige wereld om in actief te zijn. Of zit je meer bij de pro-Israëlische organisaties?
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als het Jodenhaat is, dan zou de HU überhaupt geen lezingen aanbieden over de holocaust met diverse holocaustdeskundigen….
Een 'morele verplichting' wil niet zeggen dat veel mensen het ook daadwerkelijk steunen. En dat blijkt dan ook wel dat hoe snel men zulke evenementen opschort zodra er wat kritiek komt. Openlijk antisemitisme zul je bij zulke instanties niet snel zien, daar is men wel slim genoeg voor. Het gaat juist over de rare achterbakse houding als het over Joden en vooral Israël gaat.

Je kunt het wellicht vergelijken met een regenboogarmband in het voetbal, dat clubs daar (gedwongen) aan meedoen wil ook niet zeggen dat er geen homofobie is. Wat denk je zelf met al die spelers uit Afrikaanse, Oost-Europese of Arabische landen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 januari 2024 @ 16:45:23 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212214556
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Beter stopt Israël met het onderdrukken van de Palestijnen, dan kunnen we het gecompromitteerde UNRWA ook meteen opheffen. Twee vliegen in één klap. Iedereen blij.
Die worden niet onderdrukt, dat is inmiddels meermaals besproken. En door.
pi_212214603
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:29 schreef Ulx het volgende:

Dan kijken we dus niet meer even snel de andere kant op. En op dat moment zijn we nu aangekomen.
En wel de andere kant op kijken als voedsel, water en medicijnen worden afgesneden.
Ziekenhuizen platgegooid worden. Appartementen platgegooid worden. Hele dorpen en steden platgegooid worden.
Burgers doelbewust het doel zijn. Er genocide gepleegd wordt.

Dat noemen we hypocriet.
pi_212214644
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Gezien?
Geeft Nederland niet al tachtig jaar geld aan unrwa? En er staat ‘reeds toegezegd geld’
pi_212214668
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Een 'morele verplichting' wil niet zeggen dat veel mensen het ook daadwerkelijk steunen. En dat blijkt dan ook wel dat hoe snel men zulke evenementen opschort zodra er wat kritiek komt. Openlijk antisemitisme zul je bij zulke instanties niet snel zien, daar is men wel slim genoeg voor. Het gaat juist over de rare achterbakse houding als het over Joden en vooral Israël gaat.

Je kunt het wellicht vergelijken met een regenboogarmband in het voetbal, dat clubs daar (gedwongen) aan meedoen wil ook niet zeggen dat er geen homofobie is. Wat denk je zelf met al die spelers uit Afrikaanse, Oost-Europese of Arabische landen?
Dat vind ik een sterk argument van je. Is er bewijs of aanleiding om te denken dat daar hier spraken van is?
pi_212214683
twitter

Kennelijk zijn het toch niet een paar rotte appels.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:03:26 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212214757
twitter

Toch weer een flinke zwik raketten vanuit Gaza.

twitter
pi_212214803
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En wel de andere kant op kijken als voedsel, water en medicijnen worden afgesneden.
Ziekenhuizen platgegooid worden. Appartementen platgegooid worden. Hele dorpen en steden platgegooid worden.
Burgers doelbewust het doel zijn. Er genocide gepleegd wordt.

Dat noemen we hypocriet.
Dan vragen ze toch bij andere landen om hulp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')