Daar gaan op termijn ook nieuwe natuurwetten en regels voor gevonden worden. Net zoals de wetten van Newton wel precies werkte op aarde, maar op de schaal van het zonnestelsel niet meer precies klopte wat o.a. Einstein heeft opgelost met aanvullende en aangepaste formuleringen en regels.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar zowel de relativiteitstheorie als de kwantummechanica hebben keer op keer alle controleerbare experimenten doorstaan. Dus ja, er is ook weinig reden om aan te nemen dat het niet klopt.
Het enige probleem is dat ze elkaar schijnen te bijten op kwantumniveau.
Ik zit ook alweer aan mijn tweede speciaal biertje van het laatste 6-pack speciaal biertjes die ik nog heb meegenomen toen ik met kerst bij mijn ouders wasquote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zit er weer lekker eentje te vatten hier na een hele middag en avond van spijs en drank en spelen voor het volk. Want ja, het kan zomaar de laatste zijn hè. Dan pakken ze deze iig niet meer van me af.![]()
![]()
Of dat gaat lukken is speculeren. Het enige wat we weten is dat ze op fundamenteel niveau niet verenigbaar zijn. Hoe dat precies komt is onbekend. En of het überhaupt mogelijk is om het te ontdekken op bewijsbaar experimenteel niveau is dus ook onbekend.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Daar gaan op termijn ook nieuwe natuurwetten en regels voor gevonden worden. Net zoals de wetten van Newton wel precies werkte op aarde, maar op de schaal van het zonnestelsel niet meer precies klopte wat o.a. Einstein heeft opgelost met aanvullende en aangepaste formuleringen en regels.
24 in een maand valt mee johquote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:04 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik zit ook alweer aan mijn tweede speciaal biertje van het laatste 6-pack speciaal biertjes die ik nog heb meegenomen toen ik met kerst bij mijn ouders was![]()
Voel me nu wel beetje alcoholist dat ik waarschijnlijk na vanavond al 24 speciaal biertjes in een maand tijd heb weg getikt
Als het om informatie uitwisseling gaat dan kunnen bijv. verstrengelde deeltjes sneller informatie uitwisselen dan met de snelheid van het licht mogelijk zou zijn. Dat is instant. Je hebt er alleen weinig aan gezien je moet controleren wat de huidige spin is. Tijdens dat controleren zal het kwantumveld ineenzakken en het andere deeltje ook beïnvloeden, daarna is het afgelopen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar zowel de relativiteitstheorie als de kwantummechanica hebben keer op keer alle controleerbare experimenten doorstaan. Dus ja, er is ook weinig reden om aan te nemen dat het niet klopt.
Het enige probleem is dat ze elkaar schijnen te bijten op kwantumniveau.
30-31 dagen in een maand toch. Valt mee.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:04 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik zit ook alweer aan mijn tweede speciaal biertje van het laatste 6-pack speciaal biertjes die ik nog heb meegenomen toen ik met kerst bij mijn ouders was![]()
Voel me nu wel beetje alcoholist dat ik waarschijnlijk na vanavond al 24 speciaal biertjes in een maand tijd heb weg getikt
Het kan maar zo klein en dat limiet hebben we bijna bereikt als je kijkt naar de grootte van transistoren binnen een rekenkern. Maar vinden vast wel wat uit zodat het nog sneller kanquote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:01 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het gaat, in mijn optiek, wel de volgende stap worden aan de hardware kant van computer technologie zodra het betaalbaar op grote schaal te produceren valt. Want met de huidige standaarden gaan we binnen 10 tot 20 jaar wel beetje de max bereiken qua rekenkracht en snelheden.
Spooky action on a distancequote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Als het om informatie uitwisseling gaat dan kunnen bijv. verstrengelde deeltjes sneller informatie uitwisselen dan met de snelheid van het licht mogelijk zou zijn. Dat is instant. Je hebt er alleen weinig aan gezien je moet controleren wat de huidige spin is. Tijdens dat controleren zal het kwantumveld ineenzakken en het andere deeltje ook beïnvloeden, daarna is het afgelopen.
Dus tja, of dat echt uitwisseling van informatie is... De natuur heeft zijn grenzen en de lichtsnelheid lijkt een harde grens te zijn. Je zou oneindig veel energie nodig hebben om de snelheid van het licht te bereiken, ervan uitgaande dat je massa bezit
Ik ben nog altijd van mening dat er 2 mogelijkheden zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Of dat gaat lukken is speculeren. Het enige wat we weten is dat ze op fundamenteel niveau niet verenigbaar zijn. Hoe dat precies komt is onbekend. En of het überhaupt mogelijk is om het te ontdekken op bewijsbaar experimenteel niveau is dus ook onbekend.
Ja, dat begrijp ik allemaal nog half.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Als het om informatie uitwisseling gaat dan kunnen bijv. verstrengelde deeltjes sneller informatie uitwisselen dan met de snelheid van het licht mogelijk zou zijn. Dat is instant. Je hebt er alleen weinig aan gezien je moet controleren wat de huidige spin is. Tijdens dat controleren zal het kwantumveld ineenzakken en het andere deeltje ook beïnvloeden, daarna is het afgelopen.
Dus tja, of dat echt uitwisseling van informatie is... De natuur heeft zijn grenzen en de lichtsnelheid lijkt een harde grens te zijn. Je zou oneindig veel energie nodig hebben om de snelheid van het licht te bereiken, ervan uitgaande dat je massa bezit
Ik heb hier tentamens over gehad.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik allemaal nog half.
Daarna over op bier?quote:
Ik ga voor 1) .quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd van mening dat er 2 mogelijkheden zijn.
1: We hebben het correct geobserveerd dus er moet een uitleg zijn waarom het zo gebeurd
2: We hebben het niet goed geobserveerd of de observatie niet goed geïnterpreteerd dus moeten terug gaan en de correctie conclusie nog vinden met bijbehorende uitleg.
Ik kan iedereen "Bolke&Bolke (quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:10 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik heb hier tentamens over gehad.
Maar ik kan iedereen een boek aanraden.
.gewoon omdat het lekker wegleest.
De dansende woelie meesters
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
24 in een maand valt mee joh
Het zijn wel 6 biertjes iedere zaterdag avond tussen de 8 en 15 procent, en dan tel ik kerst niet eens mee want toen heb ik grotendeels gezopen van de voorraad van mijn opa en nog een best goede fles wijn meegekregen die op oudjaarsdag leeg is gezopen voor de cheap ass wijn van de jumbo open ging omdat we toch al aangeschoten genoeg waren om het verschil tussen goede wijn en huismerk wijn niet meer te proevenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
30-31 dagen in een maand toch. Valt mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |