Ach ja. Sinner speelt beter dan Medvedev en is mentaal sterker dan Zverev. Dus bang hoeft hier niet te zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:30 schreef Marcoss het volgende:
Sinner zal blij zijn, de winnaar heeft sowieso al slopende wedstrijden gespeeld en vandaag ook weer tot na middernacht door
Wel z’n 1e GS-finale, dat gaat niet bij iedereen meteen goedquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ach ja. Sinner speelt beter dan Medvedev en is mentaal sterker dan Zverev. Dus bang hoeft hier niet te zijn.
Umpire moet oppassen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:56 schreef de_boswachter het volgende:
Zverev mept vannacht weer een wijf een gebroken neus
Een van de meest herhaalde punten in het tennis, ik geloof er eigenlijk vrij weinig vanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:30 schreef Marcoss het volgende:
Sinner zal blij zijn, de winnaar heeft sowieso al slopende wedstrijden gespeeld en vandaag ook weer tot na middernacht door
Ja, die gasten zijn wel wat gewend. En allemaal superfit.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een van de meest herhaalde punten in het tennis, ik geloof er eigenlijk vrij weinig van.
Als er een blessure is, dan wel. Maar puur de vermoeidheid - een beetje recreant speelt twee à drie wedstrijden op een competitiedag, en dan kan je prima de volgende dag ook wel weer aan de bak. Laat staan met een dagje rust. Voor toptennissers in de bloei van hun leven moet het geen enkel probleem zijn.
Vijf BO3-wedstrijden in vijf dagen zoals bij ATP-toernooien niet ongebruikelijk is lijkt mij ook nog zwaarder dan twee BO5-wedstrijden in vier dagen.
3 dagenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een van de meest herhaalde punten in het tennis, ik geloof er eigenlijk vrij weinig van.
Als er een blessure is, dan wel. Maar puur de vermoeidheid - een beetje recreant speelt twee à drie wedstrijden op een competitiedag, en dan kan je prima de volgende dag ook wel weer aan de bak. Laat staan met een dagje rust. Voor toptennissers in de bloei van hun leven moet het geen enkel probleem zijn.
Vijf BO3-wedstrijden in vijf dagen zoals bij ATP-toernooien niet ongebruikelijk is lijkt mij ook nog zwaarder dan twee BO5-wedstrijden in vier dagen.
Wat die gasten doen heeft weinig te maken met een gemiddeld drietje op een competitiedag. Is echt onvergelijkbaar qua inspanning per punt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook overschat is inderdaad. Je ziet het een heel enkele keer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
quote:Yelyzaveta Kotliar zal de volgende keer twee keer nadenken alvorens ze een wedstrijd afsluit met een vuistje aan het net. De 16-jarige Oekraïense gaf er op de Australian Open eentje aan een Russin en dat is ‘not done’ in tijden van oorlog.
Kotliar verloor in de eerste ronde van het juniorentoernooi met 6-2 en 6-4 van Vlada Micheva. De twee tennistalenten liepen vervolgens naar het net en gaven elkaar een vuistje. Standaard in het tennis, maar nu zorgde het voor controverse. Sinds de start van de oorlog is het een ongeschreven regel dat Oekraïners geen vuistjes of handen geven aan Russen.
Het leverde Kotliar zowaar een vermaning én een onderzoek op van de Oekraïense tennisfederatie, die het omschreef als “een onaangenaam incident”. Vader Konstantin moest alle zeilen bijzetten om zijn dochter te verdedigen tegen de storm aan kritiek.
“In het begin van een carrière is het moeilijk om met zo’n dingen om te gaan en niet nerveus te zijn”, klonk het in een statement. “Helaas voelde mijn dochter zich niet rustig. Haar emoties liepen hoog op, waardoor ze haar gedrag niet helemaal onder controle had. Ze deed dit op automatische piloot, zonder te beseffen dat er achter het net een vertegenwoordiger van het land stond die de aanval op ons thuisland lanceerde. Het was absoluut een vergissing waar ze spijt van heeft en ze verzekert ons dat ze dit nooit meer zal doen.”
Topspeelster Dayana Yastremska kreeg er na het bereiken van de halve finales bij de vrouwen zelfs een vraag over. De Oekraïense is aan het stunten als qualifier, maar ontvluchtte twee jaar geleden haar thuisland door de oorlog. Zij geeft Russinnen geen hand aan het net.
“Wij als Oekraïners hebben ons standpunt: we schudden de handen niet”, klonk het na haar winst tegen de Tsjechische Linda Noskova. “Maar ik denk dat ze nog een beetje jong is en dus nog niet zo ervaren. Ik weet echter zeker dat ze achter Oekraïne staat en ik weet zeker dat ze gewoon te emotioneel en in de war was.”
Heimwee naar Ferrer, Davydenko, Blake, Agassi en co. die gewoon op de baseline stonden te retourneren en rallyen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:45 schreef Arizona het volgende:
Med staat zo ongeveer in Nieuw-Zeeland als Zverev serveert![]()
Prachtig punt dit trouwens van Zverev
Die schroeft je de dop er af. Genot.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:05 schreef Szura het volgende:
Monster Sabalenka gaat 5 games verliezen
Die heeft zelf een dopquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die schroeft je de dop er af. Genot.
Eerlijk gezegd lijkt me slopende 5-setters in het begin van het toernooi zwaarder. Nu speelt daar geen enkele rol. Je geeft gewoon nog 1 keer alles. Als je in de eerste 3 rondes 2x 4 uur op de baan staat dan zie je wel vaak dat het de speler later opbreekt. Ik denk dat dat bijvoorbeeld 1 van de redenen is dat Zverev vaak niet aan te ver komt op een slam.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook overschat is inderdaad. Je ziet het een heel enkele keer.
Zienerquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:05 schreef Szura het volgende:
Monster Sabalenka gaat 5 games verliezen
Geilquote:Op zondag 28 januari 2024 07:42 schreef plesner het volgende:
Ben ik de enige die Sabalenka er heel mannelijk uit vindt zien, lijkt net een omgebouwde. Beetje Mauresmo 2.0
Nee, je bent niet de enige, maar zo mannelijk als Mauresmo is ze bij lange na niet.quote:Op zondag 28 januari 2024 07:42 schreef plesner het volgende:
Ben ik de enige die Sabalenka er heel mannelijk uit vindt zien, lijkt net een omgebouwde. Beetje Mauresmo 2.0
Sabalenka is één van de weinige tennissters in de top 50 die ik niet zo doen.quote:Op zondag 28 januari 2024 09:34 schreef EP3 het volgende:
[..]
Nee, je bent niet de enige, maar zo mannelijk als Mauresmo is ze bij lange na niet.
Waarvan akte.quote:Op zondag 28 januari 2024 09:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sabalenka is één van de weinige tennissters in de top 50 die ik niet zo doen.
Veel plezier met Ostapenko dan.quote:Op zondag 28 januari 2024 09:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sabalenka is één van de weinige tennissters in de top 50 die ik niet zo doen.
Vind Boogert altijd wel prima.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Wel fijn om Kyrgios als commentator te hebben.Een stuk beter dan de NL Eurosport waar die Boogert altijd de finale mag doen.
Ik ook.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind Boogert altijd wel prima.
Sinner was zwaar favoriet bij de bookmakers, dus deze overtuiging gaat je veel geld opleveren neem ik aan.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:29 schreef leukeditter het volgende:
wat ik verwachtte gaat denk ik gebeuren, medvedev ontmanteld simpel de tactiekloze sinner..djokovic had echt een complete offday
nee ik gok nietquote:Op zondag 28 januari 2024 10:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sinner was zwaar favoriet bij de bookmakers, dus deze overtuiging gaat je veel geld opleveren neem ik aan.
meen je dat nou zwaar favoriet?? je hebt djoko toch wel zien stuntelen , zei geen moer die winst van sinner die partijquote:Op zondag 28 januari 2024 10:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sinner was zwaar favoriet bij de bookmakers, dus deze overtuiging gaat je veel geld opleveren neem ik aan.
Ja inzet op Medvedev leverde in potentie 3.15 keer je inzet op. Vond het ook wel een aantrekkelijke odd moet ik zeggen.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:49 schreef leukeditter het volgende:
[..]
meen je dat nou zwaar favoriet?? je hebt djoko toch wel zien stuntelen , zei geen moer die winst van sinner die partij
Hoeveel euro heb je op Medvedev gezet?quote:Op zondag 28 januari 2024 10:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja inzet op Medvedev leverde in potentie 3.15 keer je inzet op. Vond het ook wel een aantrekkelijke odd moet ik zeggen.
Tientje, maar het was een free betquote:Op zondag 28 januari 2024 10:54 schreef superniger het volgende:
[..]
Hoeveel euro heb je op Medvedev gezet?
Dan had Djoko de afgelopen periode flink wat offdays tegen Sinnerquote:Op zondag 28 januari 2024 10:49 schreef leukeditter het volgende:
[..]
meen je dat nou zwaar favoriet?? je hebt djoko toch wel zien stuntelen , zei geen moer die winst van sinner die partij
niet in de belangrijkste partijquote:Op zondag 28 januari 2024 10:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan had Djoko de afgelopen periode flink wat offdays tegen Sinner
Alsof Sinner hier z'n beste tennis laat zien. Komt niet eens in de buurt van z'n normale niveau.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:53 schreef leukeditter het volgende:
ik snap dus echt niet dat sinner als zwaar favoriet gezien werd hoor..zal wel aan mij liggen haha
De Davis Cup vond Djoko toch zelf heel belangrijk..quote:Op zondag 28 januari 2024 10:58 schreef leukeditter het volgende:
[..]
niet in de belangrijkste partij
Medje dwingt het ook wel af, dat Sinner zijn beste tennis (nog!) niet kon laten zien.quote:Op zondag 28 januari 2024 11:01 schreef EP3 het volgende:
[..]
Alsof Sinner hier z'n beste tennis laat zien. Komt niet eens in de buurt van z'n normale niveau.
Duidelijk last van spanning. En Medje laat nu juist z'n beste tennis zien.
Maar die odds waren zeker interessant.
Door d'r botoxlip deed ze me denken aan Liesbeth van 'Bij ons op het kamp'.quote:Op zondag 28 januari 2024 07:42 schreef plesner het volgende:
Ik heb Sinner ook nog niet opgegeven. Maar Medje heeft momenteel duidelijk de beste kansen! /nickkyrgiosquote:Op zondag 28 januari 2024 11:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd, Sinner leek er toch wat doorheen te komen eind tweede, en Medvedev moet het blijven brengen.
Ja, ook. Maar z'n service loopt voor geen meter, en daar begint het mee.quote:Op zondag 28 januari 2024 11:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Medje dwingt het ook wel af, dat Sinner zijn beste tennis (nog!) niet kon laten zien.
Jup.quote:Op zondag 28 januari 2024 11:26 schreef EP3 het volgende:
[..]
Ja, ook. Maar z'n service loopt voor geen meter, en daar begint het mee.
quote:Op zondag 28 januari 2024 11:51 schreef EP3 het volgende:
Nu nog even breaken en we hebben n wedstrijd.
Met dat soort dropshots ben je inderdaad mentaal geknakt.quote:Op zondag 28 januari 2024 12:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik las hier net dat Sinner mentaal geknakt was. Die heeft er zeer weinig verstand van!
Medvedev vermoeien, money in the bankquote:Op zondag 28 januari 2024 12:15 schreef superniger het volgende:
[..]
Met dat soort dropshots ben je inderdaad mentaal geknakt.
Publiek wil voornamelijk waar voor zijn geld. Maar het vlaggetje of gebrek daaraan bij Medvedev zal ook niet meehelpen.quote:Op zondag 28 januari 2024 12:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Lekker aan het twitteren ook die Kyrgios
Publiek voor Sinner, Medvedev heeft toch iets wat publiek tegen hem doet keren.
Zal dat nu niet voornamelijk zijn omdat ze graag een vijfsetter willen zien?quote:Op zondag 28 januari 2024 12:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Lekker aan het twitteren ook die Kyrgios
Publiek voor Sinner, Medvedev heeft toch iets wat publiek tegen hem doet keren.
Goeie jynx.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Medvedev, de man zonder wapens volgens de BoWa op weg naar zijn tweede GS.
Echt wel een verloren generatie inderdaad, maar je ziet het vaker in het tennis zo'n tussengeneratie. Heeft ook echt met timing te makenquote:
Een ongelofelijk dominante generatie helpt ook niet echt meequote:Op zondag 28 januari 2024 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Echt wel een verloren generatie inderdaad, maar je ziet het vaker in het tennis zo'n tussengeneratie. Heeft ook echt met timing te maken
Ik heb ze nog niet afgeschreven hoor. Medvedev zeker niet. Die gaat er echt nog een aantal winnen. Vergeet ook niet dat Djokovic er vorig jaar gewoon weer drie won. Er zijn ook niet veel anderen die het overgenomen hebben.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Echt wel een verloren generatie inderdaad, maar je ziet het vaker in het tennis zo'n tussengeneratie. Heeft ook echt met timing te maken
Met Federer, Nadal en Djoko voor je is het ook niet zo vreemd..quote:Op zondag 28 januari 2024 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vond Berdych, Tsonga, Monfils enzo meer een verloren generatie. Die wonnen zelden van de big 3. Dat kun je van Medvedev, vrouwen en vadermepper niet zeggen.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:30 schreef EP3 het volgende:
[..]
Met Federer, Nadal en Djoko voor je is het ook niet zo vreemd..
Maar ja, toen waren die 3 ook wel fysiek op hun bestquote:Op zondag 28 januari 2024 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vond Berdych, Tsonga, Monfils enzo meer een verloren generatie. Die wonnen zelden van de big 3. Dat kun je van Medvedev, vrouwen en vadermepper niet zeggen.
Nee precies, en zo is het vaker. Ook omdat de incumbent generatie het voordeel van veel meer ervaring met GS-finales heeft, en een mentaal voordeel van een voorsprong in de H2H. Dan kan je wel een fysiek voordeel gebruiken zoals dat er nu wel is tegen Djokovic en evt. Nadal.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:30 schreef EP3 het volgende:
[..]
Met Federer, Nadal en Djoko voor je is het ook niet zo vreemd..
Dat is ongeveer dezelfde generatie als de big 3 toch?quote:Op zondag 28 januari 2024 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vond Berdych, Tsonga, Monfils enzo meer een verloren generatie. Die wonnen zelden van de big 3. Dat kun je van Medvedev, vrouwen en vadermepper niet zeggen.
Dat klopt, maar ik vind deze drie ook wel echt beter dan hun voorgangers. Voor zover je dat echt 1 op 1 kunt vergelijken natuurlijk. Maar gevoelsmatig vind ik dat wel.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, toen waren die 3 ook wel fysiek op hun best
Alcaraz lijkt eerder op Nadal.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kyrgios zag in Sinner meer dan in Alcaraz de nieuwe Djokovic. Snap wel een beetje wat hij bedoelt.
Vergelijkbaar qua leeftijd met Djoko en Nadal inderdaadquote:Op zondag 28 januari 2024 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is ongeveer dezelfde generatie als de big 3 toch?
Qua type spel toch niet echt?quote:Op zondag 28 januari 2024 13:41 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Alcaraz lijkt eerder op Nadal.
Nee, meer Fysiek lomp sterk. Die gaat zijn lichaam ook slopen vrees ik.quote:
Dan vervangt ze maar door Dimitrov, Nishikori en Cilicquote:Op zondag 28 januari 2024 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is ongeveer dezelfde generatie als de big 3 toch?
Ooit, hij is pas 22quote:Op zondag 28 januari 2024 13:34 schreef LordVoldermort het volgende:
Niet verwacht dat zaadje Sinner ooit zo goed zal worden.
Medvedev is er alweer bijna 28. Op dit moment hoort hij op de HC-slams steeds bij het groepje favorieten achter Djokovic, maar voor je het weet is je top voorbij.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet afgeschreven hoor. Medvedev zeker niet. Die gaat er echt nog een aantal winnen. Vergeet ook niet dat Djokovic er vorig jaar gewoon weer drie won. Er zijn ook niet veel anderen die het overgenomen hebben.
Als die deze tegenstand had gehad had hij ook wel één of meer Slams gewonnen.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De vergelijking met Berdych gaan we hopelijk nooit meer horen.
Mentaal uitstekend gespeeld.
En Littler is 16, wat is je punt?quote:
Dat vraag ik me sterk af. 3-25 in de H2H tegen Djokovic. Één schamel mastertoernooitje (Parijs) gewonnen.quote:Op zondag 28 januari 2024 14:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als die deze tegenstand had gehad had hij ook wel één of meer Slams gewonnen.
Van al zijn halve finales op GS was er maar één tegen Djokovic en die won hij. Daarnaast denk ik dat Sinners record tegen prime-Djokovic ook lang niet zoals nu zou zijn, waarna hij dan ook nog met Nadal, Federer en Murray af zou moeten rekenen.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat vraag ik me sterk af. 3-25 in de H2H tegen Djokovic. Één schamel mastertoernooitje (Parijs) gewonnen.
Het is onmogelijk te achterhalen, en jij bent niet te overtuigen, maar ik blijf bij mijn totaal tegenovergestelde idee. Ik vind Sinner zelfs helemaal geen zaadje, eigenlijk.quote:Op zondag 28 januari 2024 17:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van al zijn halve finales op GS was er maar één tegen Djokovic en die won hij. Daarnaast denk ik dat Sinners record tegen prime-Djokovic ook lang niet zoals nu zou zijn, waarna hij dan ook nog met Nadal, Federer en Murray af zou moeten rekenen.
Ik ook niet, maar qua spel en niveau vind ik het nog steeds vergelijkbaar met Berdych.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is onmogelijk te achterhalen, en jij bent niet te overtuigen, maar ik blijf bij mijn totaal tegenovergestelde idee. Ik vind Sinner zelfs helemaal geen zaadje, eigenlijk.
28 is toch niet zo heel oud? Op z’n 28e had Djokovic 8 GS’en, daarna won hij er nog 16. En met Djokovic straks van het toneel gaan de andere toppers veel kansen krijgen hoor.quote:Op zondag 28 januari 2024 14:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Medvedev is er alweer bijna 28. Op dit moment hoort hij op de HC-slams steeds bij het groepje favorieten achter Djokovic, maar voor je het weet is je top voorbij.
Vóór de big three was dat al relatief oud, of de huidige generatie 'toppers' zo lang meegaat op niveau vraag ik me af.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
28 is toch niet zo heel oud? Op z’n 28e had Djokovic 8 GS’en, daarna won hij er nog 16. En met Djokovic straks van het toneel gaan de andere toppers veel kansen krijgen hoor.
Nee, Sinner is zeker geen zaadje. Fantastische speler, en mentaal ijzersterk. Dat was hij eigenlijk al op jonge leeftijd. Kon bijna altijd erg rustig blijven, en solide blijven spelen. Inmiddels heeft hij veel meer wapens, en is hij een echte wereldtopper.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is onmogelijk te achterhalen, en jij bent niet te overtuigen, maar ik blijf bij mijn totaal tegenovergestelde idee. Ik vind Sinner zelfs helemaal geen zaadje, eigenlijk.
Op zich wel als ze een trainingspotje zouden spelen, Berdych was ook gewoon een uitstekende tennisser. Maar mentale kracht is de belangrijkste onderscheidende kwaliteit in het toptennis, dat zou ik wel meenemen in een inschatting van het niveau.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar qua spel en niveau vind ik het nog steeds vergelijkbaar met Berdych.
En bij Berdych vraag ik me dus af of hij mentaal wel zo zwak was of gewoon op veel te goede spelers stuitte. En of het spel van Sinner wellicht net zo gemakkelijk ontmanteld zou worden.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op zich wel als ze een trainingspotje zouden spelen, Berdych was ook gewoon een uitstekende tennisser. Maar mentale kracht is de belangrijkste onderscheidende kwaliteit in het toptennis, dat zou ik wel meenemen in een inschatting van het niveau.
Ach van Berdych wordt het wellicht allemaal wat overdreven maar zoals gezegd had ik wel iets meer masterstitels van hem verwacht als hij mentaal sterk zou zijn, gezien zijn verdere kwaliteiten.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
En bij Berdych vraag ik me dus af of hij mentaal wel zo zwak was of gewoon op veel te goede spelers stuitte. En of het spel van Sinner wellicht net zo gemakkelijk ontmanteld zou worden.
Vraag me af of Djoko minder is dan zijn toptijd. Het tennis is enorm veel sneller en fysieker geworden de afgelopen 10-15 jaar. Hij is gewoon goed meegegaan (als enige eigenlijk) met de vereiste speelstijl.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:22 schreef Marcoss het volgende:
Het blijft lastig (of eigenlijk onmogelijk) om spelers te vergelijken die tijdens de beste dagen van de big three speelden + ook nog Murray/Wawrinka en dan 2/3 van die spelers moesten verslaan om een GS te winnen of een speler die 1 dergelijke speler tegenkomt die ook nog eens minder is dan in z’n toptijd.
O ja, ik denk dat de oudere Djoko dat rustig wint.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vraag me af of Djoko minder is dan zijn toptijd. Het tennis is enorm veel sneller en fysieker geworden de afgelopen 10-15 jaar. Hij is gewoon goed meegegaan (als enige eigenlijk) met de vereiste speelstijl.
Zet zo'n power robot als Sinner 10 jaar terug in de tijd en alle niet big 3 spelers leggen het af tegen hem. Dat hele weak-gen frame is volgens mij grote onzin.
Zet jonge Djoko tegen oude Djoko en ik vraag me oprecht af wie er dan zou winnen. Jonge Djoko is ongetwijfeld sneller, maar oude Djoko is veel slimmer en heeft minstens dezelfde conditie.
Het huidige tennis is echt relentless. Vroeger had je nog wel eens tijd om creatief te zijn, maar dat is veel lastiger tegenwoordig. Tennisser zijn fysiek sneller, hebben betere conditie en het spel gaat veel harder en sneller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |