Niet mijn OPquote:Topic over de Nederlandse politiek
Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen
Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Website Tweede Kamer
Tweede Kamer
Website Eerste Kamer
Eerste Kamer
Huidige zetelverdeling Tweede Kamer
Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Links-liberalisme, oh dear, what's nextquote:Op donderdag 25 januari 2024 16:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert gaat helemaal niet af.
Ik ben dik tevreden als er een centrum-rechts kabinet komt met een flink conservatieve agenda. Minder plaats voor progressief denken en links-liberalisme op de tv lijkt mij een goed idee en sluit aan bij waar de maatschappij heen gaat.
Die herijking van de programmering vind iedere vijf jaar al plaats bij de zendtijdverdeling.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een herijking van de behoefte en programmering van de NPO naar de laatste inzichten van het maatschappelijk discours betitelen als iemand de mond snoeren gaat nogal wat ver hé.
Ook van ON!?quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die herijking van de programmering vind iedere vijf jaar al plaats bij de zendtijdverdeling.
Een zender schrappen is niets anders een brute, kwaadaardige aanval op de democratie omdat alles dat niet populistisch is zoveel mogelijk gesmoord dient te worden.
Bijzonder. Wat maakt het dat je de Groene leest?quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom phpmystyle wil dat er alleen maar gepreek voor het (zijn) koor wil. Ik ben zo rechts als de pest, maar ik lees ook de groene Amsterdammer. Vermoed dat phpmystyle een EQ heeft dat het hem moeilijk maakt niet bevestigd te worden in zijn onderbuik.
Dat mag je vinden, ik vond het niet nodig om een WW uitkering te ontvangen terwijl wij het geld niet nodig hadden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dief van je eigen portemonnee.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd
Ligt eraan wat je rijk noemt, als je 2200 k hebt is het weer wat anders als je maar 70 k hebt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik vond het niet nodig om een WW uitkering te ontvangen terwijl wij het geld niet nodig hadden.
Lmao. Dit stond niet op Google?quote:De vragen die BBB stelden, waren volgens meerdere bronnen van een dusdanig laag niveau dat ze tot opgetrokken wenkbrauwen bij de formatiepartners leidden. Vooral bij Omtzigt werd er vertwijfeling bespeurd.
Nou ja, ze is toch gezellig? Wat wil je nog meer?quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:57 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)inanciele-kennis-bbb
[..]
Lmao. Dit stond niet op Google?
Tja, iemand als Keijzer stond al nooit bekend om haar niveau, als ze dan ook nog de CDA ondersteuning mist blijft er inhoudelijk helemaal niks over. Dat Van der Plas niet kan rekenen weten we al sinds ze in de Kamer zit (en is dus ook een feit, met dyscalculie), dat kan voor Omtzigt geen verrassing zijn wat ze heeft hem vaak genoeg geërgerd met volkomen misplaatste vragen. En dan blijkt die Vermeer ook al geen economisch licht.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:57 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)inanciele-kennis-bbb
[..]
Lmao. Dit stond niet op Google?
Ik weet niet hoe ze die onderzoeken doen, maar het klopt niet.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, ze is toch gezellig? Wat wil je nog meer?
Ik vond de opmerking over het CPB treffender "Die rekenen dingen door!" alsof het een enge ziekte was dat doorrekenenquote:Op donderdag 25 januari 2024 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze die onderzoeken doen, maar het klopt niet.
Benieuwd hoe ze die ¤17 miljard bezuinigingen gaan uitvoeren. Je komt natuurlijk een eind als je met je poten van dat eigen risico afblijft.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, ze is toch gezellig? Wat wil je nog meer?
Dat van het eigen risico afblijven levert geen cent op, het zorgt er alleen voor dat ze geen 23 miljard moeten bezuinigen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:29 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze die ¤17 miljard bezuinigingen gaan uitvoeren. Je komt natuurlijk een eind als je met je poten van dat eigen risico afblijft.
Overigens zou ik minstens het dubbele willen bezuinigen en met het overschot de staatsschuld aflossen, of heel Nederland een rekening van ¤10.000 per persoon willen presenteren. Leren ze het wel af om op te grote voet te leven.
Natuurlijk bestaan domme vragen wel. Als ik op een accountantsbijeenkomst gevraagd had wat debet en wat credit is, was dat een domme vraag. Sommige dingen hoor je gewoon te weten als je een bepaald beroep hebt. Zo werkt het ook voor politici, als je nog niet eens het verschil weet tussen een verlaging van een subsidie en een belasting (en ja, dat gooide ze door elkaar), dan heb je weinig te zoeken in de commissie financiën.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik had altijd geleerd dat domme vragen niet bestonden, blijkbaar in Den Haag wel?
We hoeven de staatsschuld helemaal niet af te lossen. Alleen te zorgen dat die binnen een bepaalde norm blijft.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:29 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze die ¤17 miljard bezuinigingen gaan uitvoeren. Je komt natuurlijk een eind als je met je poten van dat eigen risico afblijft.
Overigens zou ik minstens het dubbele willen bezuinigen en met het overschot de staatsschuld aflossen, of heel Nederland een rekening van ¤10.000 per persoon willen presenteren. Leren ze het wel af om op te grote voet te leven.
Er staat niet bij welke vragen ze stelde. Tja, ik vind het allemaal Haagse verhevenheid, maar goed.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan domme vragen wel. Als ik op een accountantsbijeenkomst gevraagd had wat debet en wat credit is, was dat een domme vraag. Sommige dingen hoor je gewoon te weten als je een bepaald beroep hebt. Zo werkt het ook voor politici, als je nog niet eens het verschil weet tussen een verlaging van een subsidie en een belasting (en ja, dat gooide ze door elkaar), dan heb je weinig te zoeken in de commissie financiën.
Eens, als het (zoals nu) onder de 50% zit is dit voor de huidige economische situatie prima. Als we een supergoed draaiende economie hebben moet het richting de 40%, als we in een economische crisis zitten kan het naar de 60% oplopen. Maar helemaal aflossen is totale onzin, zelfs onverstandig. Zoals het ook voor een wat groter bedrijf onverstandig is als het geen vreemd vermogen heeft. De staatsschuld kan de Nederlandse economie gewoon helpen, het BBP vergroten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hoeven de staatsschuld helemaal niet af te lossen. Alleen te zorgen dat die binnen een bepaalde norm blijft.
Heb jij wel eens naar de commissie financiën gekeken als zij er bij was? Het gaat niet om Haagse verhevenheid, het gaat om een totaal gebrek van ook maar de meest basale kennis die je zelfs op het VMBO al krijgt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Er staat niet bij welke vragen ze stelde. Tja, ik vind het allemaal Haagse verhevenheid, maar goed.
Kwaliteitsjournalistiekquote:Op donderdag 25 januari 2024 20:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Bijzonder. Wat maakt het dat je de Groene leest?
Mag ik raden?quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:29 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |