Net salaris!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Personenvervoer
02: Functie: Railbestuurder tram
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 4270
09: Netto maand salaris: 3040
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: Telefoon of 30 euro vergoeding, Sportabonnement tot 50 euro vergoed, gratis OV Haaglanden, fietsplan,
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: intern genoeg mogelijkheden
Als je puur het brutoloon van 4270 en 3933 neemt en daar enkel loonheffing vanaf trekt kom je op netto 3227 om 3057. Dus de belastingdruk is het niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Net salaris!
Vraag me bij dit soort bruto/netto-verhoudingen wel altijd af of mijn pensioenregeling dan zo goed is of dat in deze salarisrange de relatieve belastingdruk gewoon kut is bij een verhoging. Met een brutosalaris van 3933,- is mijn nettoloon echter maar 3 tientjes lager dan het jouwe (en dan reken ik mijn reiskostenvergoeding niet mee)
Ik betaal ruim 100 euro zelf mee aan mijn pensioenpremie en dat is 1/3 van de totale premie.
Best apart, je zou zeggen dat met de HR21 dat functies gekoppeld moeten zijn aan een schaal en je dus niet zomaar kan afwijken (tenzij je bijv. meer "junior" bent of ze beginnen met een "aanloopschaal"). Maar als in de vacature schaal 13 staat zou ik zelf 12 ook niet accepteren. Mja weet verder ook niet waarom ze dat aanboden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef erniee het volgende:
[..]
Pas gesolliciteerd op functie bij decentrale overheid schaal 13. Zojuist arbeidsvoorwaardengesprek gehad, bieden me 12 max van de schaal (6777 versus 5974 nu).
Ben het er principieel niet mee eens, advertentie was 13, dus kunnen ook wat lager in schaal 13 bieden. Financieel maakt dat voor hen niets uit.
Slaap nog nachtje over het aanbod maar denk dat ik het afwijs.
Was je schaal 11 dan? Of zat je al in 12? Als je al in 12 zit zou ik daar ook zeker niet mee akkoord gaan. Als je aan het eind van je schaal zit moet je elk jaar maar hopen op een goede CAO-verhoging anders ga je wel heel weinig omhoog steeds.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef erniee het volgende:
[..]
Pas gesolliciteerd op functie bij decentrale overheid schaal 13. Zojuist arbeidsvoorwaardengesprek gehad, bieden me 12 max van de schaal (6777 versus 5974 nu).
Ben het er principieel niet mee eens, advertentie was 13, dus kunnen ook wat lager in schaal 13 bieden. Financieel maakt dat voor hen niets uit.
Slaap nog nachtje over het aanbod maar denk dat ik het afwijs.
Zat al in 12 en reden die ze opgaven om opnieuw aan te bieden 12 was dat ik op bepaalde vaardigheden nog kon doorontwikkelen. Dat snap ik, ben 33 en heb aangegeven open te staan voor een opleiding. Ze konden mij geen geldige reden geven waaorm ik dan niet wat lager in schaal 13 ingedeeld kon worden (wat de vacaturetekst wel zegt; Een werkweek van 28 tot 36 uur met een bruto maandalaris tussen de ¤5.561 tot ¤7.325 op basis van 36 uur (schaal 13). Het precieze bedrag stemmen we af op basis van jouw kennis en ervaring.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Was je schaal 11 dan? Of zat je al in 12? Als je al in 12 zit zou ik daar ook zeker niet mee akkoord gaan. Als je aan het eind van je schaal zit moet je elk jaar maar hopen op een goede CAO-verhoging anders ga je wel heel weinig omhoog steeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:10 schreef snabbi het volgende:
Is 13e maand geen nee, als je een all in loon postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een ja, alleen ik heb een regeling dat ik elke maand mag kiezen of het wordt uitgekeerd. Daarom ipv alles in goodies (vaste bonus) en 13e maand te verwerken, gewoon naar maandsalaris verdisconteert.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is 13e maand geen nee, als je een all in loon post
Dan noem ik het dus een nee voor de vragenlijst, omdat je het gewoon in je loon hebt 🤷♂️quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is een ja, alleen ik heb een regeling dat ik elke maand mag kiezen of het wordt uitgekeerd. Daarom ipv alles in goodies (vaste bonus) en 13e maand te verwerken, gewoon naar maandsalaris verdisconteert.
Ik vind het prima als je het zo wilt zien. Linksom of rechtsom - het staat er bij hoe je het moet lezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan noem ik het dus een nee voor de vragenlijst, omdat je het gewoon in je loon hebt 🤷♂️
Jij had toch snirc gemaakt, die triviant voor mirc? Ik dacht je bent programmeur ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Facts don't care about your feelings
Geen auto bij deze functie? Ben je dan een internal auditor? Alsnog zou ik dan een auto verwachten passend bij het salaris. Of heb je een mobiliteitsvergoeding die meegenomen is in het maandelijkse salaris?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja op de eerste, nee geen programmeurquote:Op zondag 31 maart 2024 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij had toch snirc gemaakt, die triviant voor mirc? Ik dacht je bent programmeur ofzo
dat is inderdaad het enige teleurstellende. Kan wel voor een mobiliteitsvergoeding kiezen als ik dat wil, maar is nu niet van toepassing.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:02 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Geen auto bij deze functie? Ben je dan een internal auditor? Alsnog zou ik dan een auto verwachten passend bij het salaris. Of heb je een mobiliteitsvergoeding die meegenomen is in het maandelijkse salaris?
Is dit buiten NL? Netto is wel aan de hoge kant voor je bruto, of krijg je leuke vergoedingen erbij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Verder dan ook geen pensioenbijdrage/afdracht via je werkgever, dat zou je bij een dergelijke functie wel verwachten.Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
Het is in Nederland en er zitten inderdaad wel een paar vergoedingen in.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:55 schreef ETA het volgende:
[..]
Is dit buiten NL? Netto is wel aan de hoge kant voor je bruto, of krijg je leuke vergoedingen erbij?
. Verder dan ook geen pensioenbijdrage/afdracht via je werkgever, dat zou je bij een dergelijke functie wel verwachten.
Hoe richt jij je ikb in?quote:Op maandag 1 april 2024 19:29 schreef HSG het volgende:
01: Bedrijfstak: rijksoverheid
02: Functie: Technisch applicatiebeheerder
03: Opleiding: mbo
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 (in de praktijk) (contract 36 uur)
06: Aantal vakantiedagen: 50 (in de praktijk. Zit de "overuren" van 40 uur in verwerkt).
07: 13e maand: Nee i.v.m. IKB
08: Bruto maand salaris: 4440
09: Netto maand salaris: 3166
10: Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 17
12: Goodies: laptop, telefoon, OV pas, werkplek ingericht op kosten baas, IKB waar je veel mee kan doen, 1e klas reizen bij dienstreis, thuiswerkvergoeding,
13: Tevreden?: heel tevreden
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja
Uren kopen, geld terugkrijgen voor mijn zonnepanelen en bijvoorbeeld contributie van de vakbond voor bruto-netto verschil.quote:
Kan ook bijna niet anders. Loonmatiging is een goed ding en heeft goed gewerkt, maar het werkt enkel goed als de inflatie laag is, en dat liep de afgelopen jaren spaak.....quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen dan dat de bonden dat lekker gedaan hebben.
Je bedoelde max van de schaal naar max van de schaal?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
Benieuwd naar jullie mening:
Stel dat je binnen de huidige organisatie solliciteert op een andere baan die qua schaal ongeveer ¤1.000 hoger ligt dan je huidige functie. Wat is dan een redelijke salarisverhoging bij een dergelijke overstap?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |