ik geef je gelijk, dat wil ik niet op mijn geweten hebbenquote:Op woensdag 24 januari 2024 17:13 schreef sigme het volgende:
Oh, vreselijk nummer.
Misschien skip ik dit topic maar.
quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:34 schreef Blues het volgende:
Doktersassistente (ik) had niet de hele dag de lente in de ogen vrees ik.
Helemaal kapotgebeld en alles moet nu of gisteren en dwingend. Next time zet ik ook mijn mijn chat-AI versie in
Thanx mate!quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:34 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik geef je gelijk, dat wil ik niet op mijn geweten hebben
Dat was een prettige dame toch? die wel paste bij de eetclub.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo meteen eten met de eetclub, bij de nieuwe deelnemer
Over 10 jaar. Dat scheelt een heleboel ergernis en alles wat erbij hoort.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh. Bouwmeneer is geweeest voor project Unfuck de Schuur. Goed plan gemaakt. Gaat 5000 euro kosten. Voor een schuur die er over 10 jaar niet meer staat. Alleen de gemoedsrust dat hij niet tegen het huis van de buren valt.
We gaan het maar doen. Er is eigenlijk geen andere keuze.
Maar ~ 40 piek per maand voor gemoedsrustquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh. Bouwmeneer is geweeest voor project Unfuck de Schuur. Goed plan gemaakt. Gaat 5000 euro kosten. Voor een schuur die er over 10 jaar niet meer staat. Alleen de gemoedsrust dat hij niet tegen het huis van de buren valt.
We gaan het maar doen. Er is eigenlijk geen andere keuze.
Het plan is om een stuk weg te halen, een nieuwe muurplaat te plaatsen en opnieuw op te bouwen en te bekleden. Weghalen en bekleden kunnen we zelf.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Over 10 jaar. Dat scheelt een heleboel ergernis en alles wat erbij hoort.
Wat is het plan om te unfucken dan?
Dit is waar. Ik hoop eerder 80.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar ~ 40 piek per maand voor gemoedsrust
Is het vloeken in de kerk als ik zeg, nu het hele ding al slopen?quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het plan is om een stuk weg te halen, een nieuwe muurplaat te plaatsen en opnieuw op te bouwen en te bekleden. Weghalen en bekleden kunnen we zelf.
Bij een ander stuk kunnen er grondankers worden geplaatst tegen het naar binnen vallen van de muur en daarna kunnen we ook zelf een en ander verbeteren.
Verder durft de bouwmeneer het dak op om daar een lekkage te verhelpen.
Deze meneer is hier al eens geweest om een lekkage te verhelpen. Toen kwam hij al zeer kundig, ervaren en meedenkend over. Zijn personeel werkt ook al 10+ jaar voor hem. Dit is geen klus die we aan de eerste beste klusser over durven te laten. En al helemaal niet zwart willen laten doen ivm verzekeringskwesties als de boel tijdens het bouwen instort.
Bouwmeneer keek met wat pijn in de ogen naar het slechte onderhoud van de schuur (door vorige bewoners). Het was ooit een prachtig gebouw. En nu echt niet meer op te lappen tot oude staat.
Maar toch. 5000 euro
Nee hoor. Dat is juist de twijfel geweest de afgelopen jaren. Het probleem is dat er nog geen geld is om iets terug te bouwen. Dat moet gelijk na de sloop want anders is de kans groot dat de gemeente geen vergunning meer afgeeft. De gemeente was daar zeer vaag over maar de bouwmeneer heeft bevestigd dat een tijdje braak laten liggen een heel slecht idee is.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Is het vloeken in de kerk als ik zeg, nu het hele ding al slopen?
![]()
Als je vindt dat de bouwmeneer jullie wens goed verstaan heeft dan is vijfduizend blijkbaar wat het jullie gaat kosten als je het nu door hem laat doen. Over twee jaar en/of door een ander is een gok en waarschijnlijk een dure.quote:
We twijfelen totaal niet en gaan dit zeker doen. Al is het alleen maar om gewoon eindelijk een beslissing te nemen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je vindt dat de bouwmeneer jullie wens goed verstaan heeft dan is vijfduizend blijkbaar wat het jullie gaat kosten als je het nu door hem laat doen. Over twee jaar en/of door een ander is een gok en waarschijnlijk een dure.
Doe het. Vijfduizend is veel geld als je het omrekent in broodjes maar weinig als je het omrekent in huis. Doe het. Beter nu dan later.
quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We twijfelen totaal niet en gaan dit zeker doen. Al is het alleen maar om gewoon eindelijk een beslissing te nemen.
En nu de beslissing is genomen, is dat ook een opluchting. We zijn al jaren aan het mitsen en maren en ondertussen gebeurt er niets.
Ja, ik geloof dat ik me opgelucht voel
Wil je dit ook even tegen de ambtenaren zeggen die een nieuwe aanbesteding voor de Van Brienenooreldbrug willen uitschrijven?quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je vindt dat de bouwmeneer jullie wens goed verstaan heeft dan is vijfduizend blijkbaar wat het jullie gaat kosten als je het nu door hem laat doen. Over twee jaar en/of door een ander is een gok en waarschijnlijk een dure.
Doe het. Vijfduizend is veel geld als je het omrekent in broodjes maar weinig als je het omrekent in huis. Doe het. Beter nu dan later.
Geen houtkachel? Eucalyptus wil wel branden hoorquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:42 schreef flipsen het volgende:
Zo heeft mijn vrouw hebben wij besloten om 2 van de 3 joekels van eucalyptusbomen hier af te toppen. Dat is een jaar of 10 geleden al eens door een amateur gedaan, de professional kwam eergisteren kijken en gaf aan dat de bomen echt niet om zullen vallen, maar die nieuwe takken kunnen wel een probleem opleveren. En als die op het huis, of op een (hotel)hond vallen, dan is dat niet zo handig. $850.000 (pesos hehe), laat ik het maar snel omrekenen naar Euro´s tegen de on-officiële koers, dan valt het reuze mee. Ahum... Maar goed, de beste man is hier al 2x eerder geweest om omgevallen bomen weg te werken, doet het zeer snel, heeft een professioneel team en ze ruimen ook álles op. Dus vooruit dan maar weer, dan kan vrouwlief weer slapen als het stormt, ook wat waard.
Edit: helaas hebben wij iets te makkelijk gedacht over de passage in het huurcontract dat iets zegt over tuin-onderhoud, voor rekening van de huurders. We hebben een park van 1 hectare...
Mja. We hebben eigenlijk niets extra na deze 5000 euro. Ja, iets dat zo snel mogelijk gesloopt moet worden. Dat stuk schuur is nog steeds net zo onbruikbaar als nu. Er klimmen alleen geen katten meer door naar binnen, dat scheelt welquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:31 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk hè, vind ik het bedrag meevallen, gezien het geheel. 😇
Ik moet nu denken aan de scène uit "De beentjes van Sint Hildegard" waarin Herman Finkers de heg snoeit met de kettingzaag (lees: 5cm boven de grond afzagen) "zo daar bunt we vorig klaar meequote:Op woensdag 24 januari 2024 19:42 schreef flipsen het volgende:
Edit: helaas hebben wij iets te makkelijk gedacht over de passage in het huurcontract dat iets zegt over tuin-onderhoud, voor rekening van de huurders. We hebben een park van 1 hectare...
Dan is het de goeie keuze!quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
We twijfelen totaal niet en gaan dit zeker doen. Al is het alleen maar om gewoon eindelijk een beslissing te nemen.
En nu de beslissing is genomen, is dat ook een opluchting. We zijn al jaren aan het mitsen en maren en ondertussen gebeurt er niets.
Ja, ik geloof dat ik me opgelucht voel
Komen wij aan met onze reuzencederquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:42 schreef flipsen het volgende:
Zo heeft mijn vrouw hebben wij besloten om 2 van de 3 joekels van eucalyptusbomen hier af te toppen. Dat is een jaar of 10 geleden al eens door een amateur gedaan, de professional kwam eergisteren kijken en gaf aan dat de bomen echt niet om zullen vallen, maar die nieuwe takken kunnen wel een probleem opleveren. En als die op het huis, of op een (hotel)hond vallen, dan is dat niet zo handig. $850.000 (pesos hehe), laat ik het maar snel omrekenen naar Euro´s tegen de on-officiële koers, dan valt het reuze mee. Ahum... Maar goed, de beste man is hier al 2x eerder geweest om omgevallen bomen weg te werken, doet het zeer snel, heeft een professioneel team en ze ruimen ook álles op. Dus vooruit dan maar weer, dan kan vrouwlief weer slapen als het stormt, ook wat waard.
Kun je die opfikken eigenlijk?quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Komen wij aan met onze reuzenceder
Die gaat dinsdag naar de kapper ipv morgen..
Jazeker (tenminste, in het hondenhotel, de honden hebben het beter dan wij). Maar al onze houtopslagplekken zitten al mudvol met hout van de omgewaaide bomen een paar maanden geledenquote:Op woensdag 24 januari 2024 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen houtkachel? Eucalyptus wil wel branden hoor
J heeft dat vanavond ook gedaan. Dat gaat me toch een partij modern hierquote:Op woensdag 24 januari 2024 20:40 schreef Blues het volgende:
Morgen pasfoto's maken () en nieuw paspoort aanvragen. Dat is lang geleden
Is wel lastig als je eigenlijk een nieuw paspoort nodig hebtquote:Op woensdag 24 januari 2024 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J heeft dat vanavond ook gedaan. Dat gaat me toch een partij modern hier
Naar een speciale fotograaf voor foto en digitale handtekening. Dan wordt de boel automatisch naar de RDW en de Gemeente gestuurd. Dan de boel bevestigen via DigID en over een paar dagen een nieuw rijbewijs ophalen bij de balie van het gemeentehuis.
Tenzij je paspoort inmiddels verlopen is en je je vakantieparadijs niet in komtquote:
Of 2quote:Op woensdag 24 januari 2024 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je paspoort inmiddels verlopen is en je je vakantieparadijs niet in komt
Sta je daar met je fancy rijbewijs
Dat kan dan als het goed is weer niet, maar het idee is wel geinigquote:
Die rijbewijsroute via fotograaf is wel enorm relaxt hierin. Ophalen zul je helaas wel zelf even moeten doenquote:Op woensdag 24 januari 2024 21:04 schreef Clubsoda het volgende:
O ja, nieuw rijbewijs moet ik ook. Maar eens werk van maken.
Ik zit volledig in een middelbare-school-keuze-tang merk ik, er is voor weinig anders ruimte in mij agenda dan open dagen, voorlichtingsavonden en meeloopdagen. Wat een opluchting als dat ei gelegd is (maar tegen die tijd is mijn rijbewijs al verlopen dus ik moet voor die tijd wel in actie komen)
Vaak moet je dat nfc wel aanzetten, maar dat heb je vast al uitgezochtquote:Op woensdag 24 januari 2024 21:17 schreef fietsie het volgende:
Ik heb zo'n hip nieuw rijbewijs met chip waarmee je dan ook gelijk je DigIDapp zou kunnen beveiligen enzo.
Alleen mijn telefoon is blijkbaar niet compatibel
Dat staat ie mijnsinziens aangezien ik er ook mee betaal enzoquote:Op woensdag 24 januari 2024 21:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vaak moet je dat nfc wel aanzetten, maar dat heb je vast al uitgezocht
Modernquote:Op woensdag 24 januari 2024 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J heeft dat vanavond ook gedaan. Dat gaat me toch een partij modern hier
Naar een speciale fotograaf voor foto en digitale handtekening. Dan wordt de boel automatisch naar de RDW en de Gemeente gestuurd. Dan de boel bevestigen via DigID en over een paar dagen een nieuw rijbewijs ophalen bij de balie van het gemeentehuis.
quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Is wel lastig als je eigenlijk een nieuw paspoort nodig hebt![]()
Jaar of tien gok ikquote:Op woensdag 24 januari 2024 20:40 schreef Blues het volgende:
Morgen pasfoto's maken () en nieuw paspoort aanvragen. Dat is lang geleden
Voor zover ik kan zien niet neequote:Op woensdag 24 januari 2024 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit kan niet met een paspoort begrijp ik?
Nope.quote:Op woensdag 24 januari 2024 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit kan niet met een paspoort begrijp ik?
Ik geloof het eigenlijk best.quote:Op donderdag 25 januari 2024 00:58 schreef Blues het volgende:
Netflix.
American Nightmare.
Je gelooft het niet![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:05 schreef Karzai het volgende:
We hebben vandaag echt iets moois staan in de kringloop, een heuse vleugel
[ afbeelding ]
Ik weet het niet, staat een nummer van een verhuisbedrijf op , hij kost 395 euro en is nog in goede staat zover ik er verstand van hebquote:Op donderdag 25 januari 2024 10:07 schreef flipsen het volgende:
[..]Verschepen naar Argentinië lukt zeker niet? Ik heb een paar jaar geleden een oude (gewone) piano goedkoop op de kop kunnen tikken. Zijn hier nogal duur normaal gesproken. Zelf schoongemaakt, opgeknapt en hij doeet het redelijk, nog een paar toetsen die echt niet willen, maar soit. Beter dan niets
Tnx flesje!quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag @:Barreltje![]()
![]()
Dat moet je aan Riksen verhuizingen vragen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:07 schreef flipsen het volgende:
[..]Verschepen naar Argentinië lukt zeker niet? Ik heb een paar jaar geleden een oude (gewone) piano goedkoop op de kop kunnen tikken. Zijn hier nogal duur normaal gesproken. Zelf schoongemaakt, opgeknapt en hij doeet het redelijk, nog een paar toetsen die echt niet willen, maar soit. Beter dan niets
Eur395???quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik weet het niet, staat een nummer van een verhuisbedrijf op , hij kost 395 euro en is nog in goede staat zover ik er verstand van heb
HEBBENquote:Op donderdag 25 januari 2024 09:05 schreef Karzai het volgende:
We hebben vandaag echt iets moois staan in de kringloop, een heuse vleugel
[ afbeelding ]
Gevonden. Na 5 minuten turen. 👍🏼quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:01 schreef Blues het volgende:
Zoekplaatje van vandaag.
Boomkruiper op bezoek in de tuin
Ingezoomd vanaf de woonkamer.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je verjaardag! 🥳🎁💐🎂quote:
Heeft ze het al gezien? En is ze er dan nog blij mee?quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:barreltje Geniet van je muffin en de website![]()
Vandaag een mevrouw kunnen vertellen dat er een huis voor haar is. Best wel piepklein maar een huis. Haar gezin zit in een ander azc en ze kunnen elkaar nauwelijks bezoeken (treinkaartjes zijn echt te duur). Maar ze kwam met een brief en kon die niet lezen, en dan dat stralende gezicht, zo mooi
De syriers in steden woonden totdat ze platgebombardeerd werden in appartementen. En ja soms is toewijzing raar, man (wachtend op gezinshereniging) krijgt een eenkamer appartement toegewezen. Maar wat ik tot nu toe (vorige golf) heb meegemaakt dat de grootte niet uitmaakt. Wat ik vorige keer wel meemaakte was dat wbv halve bouwvallen zonder op te knappen toewezen aan statushouders want die mogen geen nee zeggen en nederlanders mogen dat wel (heb echt erge dingen gezien, gelukkig ook goede huizen). Nu worden de huizen wel voor bewoning wel opgeknapt, energiezuiniger gemaakt). En gezinnen met grote gezinnen moeten langer wachten, en dat weten ze echt wel en tot nu toe heb ik op onze locatie nog niets van een weigering meegekregenquote:Op donderdag 25 januari 2024 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft ze het al gezien? En is ze er dan nog blij mee?
Heb het meegemaakt dat een gezin met 3 zonen, een woning kreeg toegewezen met 3 slaapkamers en een zolder. Wezen ze af, want was te klein. Ze moesten 4 slaapkamers hebben. De zolder zagen zij niet als acceptabel voor een slaapkamer. Dat was voor opslag van spullen. En dit was niet eens een piepkleine woning, maar best ruim.
Ze hebben uiteindelijk een grote woning gekregen met 4 slaapkamers en een zolder, sociale huur, uiteraard.
Ben ze onlangs nog eens tegen gekomen. Werken geen van beiden. De zonen studeren.
Hoor dit overigens van meer Syriers dat ze onze woningen, gewone doorzon rijtjeshuizen, eigenlijk te klein vinden. Ze zijn, in Syrie, ruimere woningen met grote tuinen gewend.
Dus, snap de emotie van die mensen wel, maar dit is hoe het hier is. Zo zijn onze woningen. Eigenlijk vooral gericht op gezinnen met 2 of hooguit 3 kinderen.
Maar, we dwalen af.
En hoe is dit relevant voor Kaatje haar verhaal? Alle vluchtelingen zijn ondankbare werklozen ofzo?quote:Op donderdag 25 januari 2024 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Heeft ze het al gezien? En is ze er dan nog blij mee?
Heb het meegemaakt dat een gezin met 3 zonen, een woning kreeg toegewezen met 3 slaapkamers en een zolder. Wezen ze af, want was te klein. Ze moesten 4 slaapkamers hebben. De zolder zagen zij niet als acceptabel voor een slaapkamer. Dat was voor opslag van spullen. En dit was niet eens een piepkleine woning, maar best ruim.
Ze hebben uiteindelijk een grote woning gekregen met 4 slaapkamers en een zolder, sociale huur, uiteraard.
Ben ze onlangs nog eens tegen gekomen. Werken geen van beiden. De zonen studeren.
Hoor dit overigens van meer Syriers dat ze onze woningen, gewone doorzon rijtjeshuizen, eigenlijk te klein vinden. Ze zijn, in Syrie, ruimere woningen met grote tuinen gewend.
Dus, snap de emotie van die mensen wel, maar dit is hoe het hier is. Zo zijn onze woningen. Eigenlijk vooral gericht op gezinnen met 2 of hooguit 3 kinderen.
Maar, we dwalen af.
Nu ben ik, als professioneel websitespammert, wel erg benieuwd naar de link natuurlijkquote:Op donderdag 25 januari 2024 12:25 schreef Barreltje het volgende:
als kadootje geef ik mezelf vandaag mn website kado. eindelijk gaat die live
Dit is een lang verhaal voor het gezegde “alles en iedereen over een kam scheren”. En ook klok/klepelquote:Op donderdag 25 januari 2024 14:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En hoe is dit relevant voor Kaatje haar verhaal? Alle vluchtelingen zijn ondankbare werklozen ofzo?
quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan moeten “we” dus stoppen met oorlogen faciliteren/stimuleren, stoppen met zeeën leegvissen, kostbaar water in Kenia en Tanzania gebruiken voor onze rozen en sperziebonen ipv dat de lokale bevolking het kan gebruiken en ga zo maar door. En de mensen hier meteen de taal laten leren (docenten probleem), huisvesten (woningprobleem, laten werken (dat probleem gaat nu hopelijk wat minder worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Na ja, je kan de Oekraïne ook niet laten stikken, en als je dat zou doen, komen er waarschijnlijk nog veel meer vluchtelingen. In 1956 Vluchten 200.000 bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan moeten “we” dus stoppen met oorlogen faciliteren/stimuleren,
True, wij vreten Afrika de vis wegquote:stoppen met zeeën leegvissen,
Die Rozen en Sperziebonen zijn belangrijk voor die landen voor hun handelsbalans, brengen harde valuta en werkgelegenheid.quote:kostbaar water in Kenia en Tanzania gebruiken voor onze rozen en sperziebonen ipv dat de lokale bevolking het kan gebruiken
Dat bedoel ik met goed integratiebeleid. Is belangrijk, maar het moet ook niet vrijblijvend zijn.quote:en ga zo maar door. En de mensen hier meteen de taal laten leren (docenten probleem), huisvesten (woningprobleem, laten werken (dat probleem gaat nu hopelijk wat minder worden.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik kreeg vandaag bij thuiskomst NOG een kadootje
Wow. Een lente verrassing!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even snel zelluf gedaan.
hopelijk komt ie de nacht door.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wow. Een lente verrassing!
Even snel zelluf gedaan.
Wauw! Die is wel mooiquote:Op donderdag 25 januari 2024 17:52 schreef Blues het volgende:
Ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm.
Of haar.![]()
https://www.instagram.com/reel/C2NM_HtIW8M/?igsh=aGY1NWtvZ2h6djY5
Ik bestelde altijd veel blikjes en dacht goedkoop uit te zijn. Niet iedere smaak werd gewaardeerd. 2weken geleden bij de supermarkt andere smaakjes meegenomen, ze vreet bijna het blikje erbij opquote:Op donderdag 25 januari 2024 17:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat tof @:Barreltje!
Ik wilde net kattenvoer bestellen. Het natvoer was gisteren ¤2 goedkoper per 12 blikken dan bij vorige bestelling (half oktober), maar nu ineens ¤1 duurder dan toen, en dus ¤3 duurder dan gisteren. Toen naar de brokjes.. vorige keer ¤13.29 voor 2.5 kilo, nu ¤33.29had ik toch meer moeten bestellen toen.. keer ervoor was het ¤27.29. Ik heb nog wel voor een maand of twee, dus ik wacht met de brokjes in elk geval nog wel even, wie weet wordt het toch nog een keer goedkoper weer
Een appaloosaquote:Op donderdag 25 januari 2024 17:52 schreef Blues het volgende:
Ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm.
Of haar.![]()
https://www.instagram.com/reel/C2NM_HtIW8M/?igsh=aGY1NWtvZ2h6djY5
quote:
Wat een leuk geitjequote:
Ik hóór Hetty Heytingquote:
Die komt de nacht wel door hoor. Als het heel guur (nat & winderig) is zijn ze de eerste 24u kwetsbaar.quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hopelijk komt ie de nacht door.
en we verwachten er eigenlijk nog wel 3 de komende dagen![]()
1e lam is nu al 2 weken! en denkt dat ie een geit is
Hey Gia, long time no see.quote:
quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:19 schreef vlindertje89 het volgende:
maar weer eens naar de huisarts
En hoe is't met jou dan? Al wat meer ruimte voor zorg voor jezelf weten te maken?quote:
Ik hoor Stevige Staartmans.quote:
Thanksquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Het zit je ook echt niet mee hė? Ga je nog wat leuks doen komende dagen wat je wat afleidt?
Goeie tip! Even afwachten wat zij zelf zegt, maar ik ga als ze nog steeds niet wil doorverwijzen, zeker even vragen of ze iig kunnen checken of het geen nierstenen zijn ivm wat de andere huisarts zei. En bij wel verwijzing naar uroloog, vragen of ze dit daar dan ook standaard checken of niet.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 voordat ik vorig jaar naar de uroloog ging kreeg ik ook eerst een ct scan (volgens mij). Toen konden ze zien dat er geen stenen (was het vermoeden) zaten, dat de blaas er van binnen uitzag zoals het hoorde en nog iets maar dat weet ik niet meer. Misschien zou je daar eens om kunnen vragen.
Je kunt zelf ook als particulier dipslides en teststrookjes aanschaffen, scheelt hoop gedoe met naar de huisarts gaan mocht je in de gaten willen houdenquote:
Mogelijk wordt er morgen een buisje teststripjes afgeleverdquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt zelf ook als particulier dipslides en teststrookjes aanschaffen, scheelt hoop gedoe met naar de huisarts gaan mocht je in de gaten willen houden
Ik las geitigheidquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Die komt de nacht wel door hoor. Als het heel guur (nat & winderig) is zijn ze de eerste 24u kwetsbaar.
Ik ben dol op die geitachtigheid van mooie schapen. Van die enge texelaars die nog het meest op varkens lijken vind ik angstaanjagend - ook de lammetjes.
Loes Luca danquote:
Ik gebruik het regelmatig omdat ik dan bij een negatief voorkom om onnodig naar de huisarts te zijn gegaan, scheelt tijd. Luie vlerk hierquote:Op donderdag 25 januari 2024 20:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mogelijk wordt er morgen een buisje teststripjes afgeleverdhad het vanmiddag even gevraagd inderdaad of dat kan en toen besteld. Maar thanks voor het tippen! Ik wil er wel beetje voorzichtig mee zijn, niet de bedoeling dat ik dwangmatig elke dag ga zitten checken (want daar ben ik wel gevoelig voor), maar als ik twijfel of ik er nou voor naar ha moet dan kan ik nu in elk geval even checken thuis. Ha zei wel dat als er wel iets uit komt ik ook altijd bij hen nog moet inleveren zodat zij ook kunnen bevestigen (en registreren), maar het voorkomt iig heen en weer rijden als alles bij mn eigen stickje al schoon is
. Heb ook zelfde merk als ze bij ha gebruiken besteld, dus het is in elk geval betrouwbaar spul.
Dat is inderdaad ook mijn idee. Bij twijfel zelf testen, alles neg hoef ik niet naar ha, bij iets pos alsnog.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gebruik het regelmatig omdat ik dan bij een negatief voorkom om onnodig naar de huisarts te zijn gegaan, scheelt tijd. Luie vlerk hier![]()
En goed om de neiging tot dwang en/of angst, te bespreken in mentaal behandeltraject ook ja
Genoeg drinken ter aanvulling van vocht, voldoende vezels blijven eten. Eventueel probiotica nemen. Niet te vet eten. Dat zijn een beetje mijn opties in zo'n geval.. en hopen dat het snel over isquote:Op donderdag 25 januari 2024 21:35 schreef Barreltje het volgende:
Trouwens @ medische SC![]()
Ik heb nu al eenmaal dagen last van mn darmen.. normaal gesproken heb ik dat niet,ik heb meestal last van verstoppingen..
Zijn er nog tips van (groot) moeder die kunnen helpen?
Ik heb alvast een banaan op net
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:58 schreef Yinny het volgende:
Met mij gaat het nog hetzelfde...net 2de gesprek bij psycholoog achter de rug. Blijft gevoelig voor (veel) prikkels en moet daarna echt weer opladen. Ook vergeetachtig en emoties die soms alle kanten opschieten.
Auto rijden zonder radio aan, want dat is te veel input...
Advies van psycholoog is iets doen wat ik leuk vind... Dus binnenkort maar eens mijn Legoset in elkaar zetten.
En dan is het natuurlijk nooit saai hier. Vriend had vorige week bloed in urine en pijn. Huisarts gelijk doorverwezen naar uroloog. Vriend voelde zich iedere dag wel weer wat beter en dinsdag had hij zijn onderzoek. Waarschijnlijk niersteen wat hij nu al uitgeplast heeft. Uit onderzoek bleek zijn nieren minder te werken, maar of het tijdelijk door nierstenen is of iets anders moet nog verder onderzocht worden.
Mijn moeder werd viel zondagavond flauw zonder echte oorzaak en werd voor de zekerheid opgenomen in het ziekenhuis. Haar nierfunctie was verminderd. Waarschijnlijk lag dit aan bloeddruk medicijn. Na 2 dagen mocht ze weer naar huis met andere pillen.
En pech op pech...gisteren hoofdluizen gevonden bij kind en mijzelf. Kind heeft gemillimeterd haar, want dat vond hij beter dan heeeeeel lang kammen. En ik nog niet, maar wel lukraak stuk haar afgeknipt omdat ik er gek van werd tijdens het kammen...
Gisternacht werd ik wakker van bloedneus, wat bijna een half uur duurde. Dus vandaag kussen wassen en die was dus opengescheurd in de wasmachine en ik had er meer wasgoed in zitten...Na het opruimen e.d. had ik geen puf meer om te koken en pizza bestelde ik pizza. Na 1,5 uur werd die pas bezorgd....zucht...
Ik heb net weer een luizenkam sessie achter de rug en dan hoop ik vannacht goed te slapen.Ik heb de beelden ook gezien van het RTL-programma Ewout bij de politie, echt heftig. Sterkte met alle misère.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Devies is volgens mij gewoon normaal eten en drinkenquote:Op donderdag 25 januari 2024 21:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb nu al eenmaal dagen last van mn darmen.. normaal gesproken heb ik dat niet,ik heb meestal last van verstoppingen..
Neuh niet echt misselijk ofzo..quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Genoeg drinken ter aanvulling van vocht, voldoende vezels blijven eten. Eventueel probiotica nemen. Niet te vet eten. Dat zijn een beetje mijn opties in zo'n geval.. en hopen dat het snel over is. Heb je ook last van misselijkheid of weinig eetlust/binnen kunnen houden erbij, of dat niet? Zo wel dan vind ik het zelf altijd fijn om ook wat licht verteerbare dingen te eten, soepstengels of rijst of cracotte of zo. Maar het officiële advies is tegenwoordig juist wel vezels enz te blijven eten.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:58 schreef Yinny het volgende:
Met mij gaat het nog hetzelfde...net 2de gesprek bij psycholoog achter de rug. Blijft gevoelig voor (veel) prikkels en moet daarna echt weer opladen. Ook vergeetachtig en emoties die soms alle kanten opschieten.
Auto rijden zonder radio aan, want dat is te veel input...
Advies van psycholoog is iets doen wat ik leuk vind... Dus binnenkort maar eens mijn Legoset in elkaar zetten.
En dan is het natuurlijk nooit saai hier. Vriend had vorige week bloed in urine en pijn. Huisarts gelijk doorverwezen naar uroloog. Vriend voelde zich iedere dag wel weer wat beter en dinsdag had hij zijn onderzoek. Waarschijnlijk niersteen wat hij nu al uitgeplast heeft. Uit onderzoek bleek zijn nieren minder te werken, maar of het tijdelijk door nierstenen is of iets anders moet nog verder onderzocht worden.
Mijn moeder werd viel zondagavond flauw zonder echte oorzaak en werd voor de zekerheid opgenomen in het ziekenhuis. Haar nierfunctie was verminderd. Waarschijnlijk lag dit aan bloeddruk medicijn. Na 2 dagen mocht ze weer naar huis met andere pillen.
En pech op pech...gisteren hoofdluizen gevonden bij kind en mijzelf. Kind heeft gemillimeterd haar, want dat vond hij beter dan heeeeeel lang kammen. En ik nog niet, maar wel lukraak stuk haar afgeknipt omdat ik er gek van werd tijdens het kammen...
Gisternacht werd ik wakker van bloedneus, wat bijna een half uur duurde. Dus vandaag kussen wassen en die was dus opengescheurd in de wasmachine en ik had er meer wasgoed in zitten...Na het opruimen e.d. had ik geen puf meer om te koken en pizza bestelde ik pizza. Na 1,5 uur werd die pas bezorgd....zucht...
Ik heb net weer een luizenkam sessie achter de rug en dan hoop ik vannacht goed te slapen.Het houdt niet op, wat een enorm moeilijke tijd zo met alles.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hele dikke![]()
![]()
Oma weet raad: geraspte! appel.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:35 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gewoon een lichtknopje in de badkamer, handig joh! Daar al eens aan gedacht?quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
Ook de lichtsensoren moeten nog wat getweakt worden, nu floept het licht al aan als je op 2 meter van de badkamer bent. Maar die instelling is millimeterwerk en dan is het weer een paar minuten wachten tot het licht uitgaat enz. enz.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een lichtknopje in de badkamer, handig joh! Daar al eens aan gedacht?
Hier gaat het licht niet eens aan.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een lichtknopje in de badkamer, handig joh! Daar al eens aan gedacht?
Laat ik die nou ook hebben.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gisteravond tijd om voor te bereiden. Vannacht al weg?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:58 schreef Lonaa het volgende:
#teamchaos had gisterenavond pas tijd om de vakantie voor te bereiden. We snappen nu helemaal waarom mensen voor volledig verzorgde vakanties gaan.![]()
Maar, ik geloof dat alles geregeld is. Straks nog even 7 uur werken en dan vannacht rijden.
Wat fijnquote:Op donderdag 25 januari 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De eerste douchebeurt in de nieuwe badkamer is een feit.
Volgende week moet er nog wel wat gebeuren her en der, maar weer kunnen douchen in je eigen huis is een verademing…
De elektrische kachel blijkt wat meer tijd nodig te hebben om op te starten, dus dat ding laten starten om 6.00 uur om rond 6.30 uur een aangename badkamer te hebben, was te laat. Wel lekker fris.
Ook de lichtsensoren moeten nog wat getweakt worden, nu floept het licht al aan als je op 2 meter van de badkamer bent. Maar die instelling is millimeterwerk en dan is het weer een paar minuten wachten tot het licht uitgaat enz. enz.
Zo waar!quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hier heeft J het ook geprobeerd met lichtsensors. Gelukkig kan ik altijd de migrainekaart spelen. Weg met die ellende.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo waar!Mijn vriend is ook fan van sensors en schema's voor verlichting. Maar het werkt _nooit_. In ieder geval niet bij mij. De sensor negeert mij volledig en dan floept vervolgens het licht aan als de kat door de gang loopt. Van mij mag die hele zooi de prullenbak in. Maar ja. Je tolereert veel in de naam van de liefde
.
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gisteravond tijd om voor te bereiden. Vannacht al weg?Ik vind mooi
Waar gaan jullie naar toe? Misschien heb je het al gezegd hoor, maar het is me dan ontschoten.
Laatst nog als bewijs met mijn jonste zoon samen door de gang gelopen. Licht bleef uit. Vervolgens loopt hij alleen terug. Licht schiet aanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier heeft J het ook geprobeerd met lichtsensors. Gelukkig kan ik altijd de migrainekaart spelen. Weg met die ellende.
Ik ben wel gek op de andere domotica
Jup, slapend been of slapende arm. Ik heb meestal m'n linkerbeen, denk dat de zenuwen in dat been wat ongunstig bedraad zijn of zo.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag zou de airco onderhoudsmonteur komen maar die belde of het nu al kan, dus die is druk aan t werk.
Wat een nacht ook @:vlindertje89 Dat getintel ken ik ook maar dan al jaren, bv bij een langere fietstocht maar ook in bed, ik dacht dat dat kwam van te lang in een houding.
@:tele6 gelukkig kan ik het rustig aandoen nu ik niet op stel en sprong moet verhuizen naar een kleine viezige kamer in een roze huis aan een snelweg (mijn droom)
Ik had dat laatst in een hotelkamer, zat onder het bed gemonteerdquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb gewoon wat cheap ass USB Ledstripjes die aan gaan bij beweging, als het donker genoeg is. En na het stoppen van de beweging gaan ze 20 seconden later weer uit. Ideaal voor 's nachts even als gidslichtje naar toilet of badkamer.
Is vaak door spierspanning bij stress of in jouw geval aannemelijker, flink oppompen van de spieren door fysieke inspanningquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup, slapend been of slapende arm. Ik heb meestal m'n linkerbeen, denk dat de zenuwen in dat been wat ongunstig bedraad zijn of zo.
Volgens mij is de hype weer beetje over en meer de post hype nu waarin mensen klagen over de herrie die er vanaf komtquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:13 schreef flipsen het volgende:
Buenos dias allemaal vanuit een nog steeds warm en klef Mar del Plata. Vandaag mijn eerste wedstrijd voor een padel-toernooitje, ben nu al zenuwachtigEn die wedstrijd begint om... eh, 22:30
Ok dan
Wel fijn dat het dan niet meer zo warm is, de hal (8 banen, flinke hal) is van golfplaat met golfplaten dak, heel fijn wanneer de hele dag de zon daarop staat en het 30+ graden is
Morgen tweede wedstrijd om 15:30 geloof ik, ik zal maar een paar literflessen water meenemen dan. Meer padel-spelers hier? Echt een rage in Holanda begreep ik, hier in Argentinië wordt het echt al jarenlang gespeeld, bijna net zo populair als in Spanje (daar is het nog net wat gekker).
Hier is padel voor hippe hipsters met een snor, een carrière als een vuurpijl en een vrouw met een bakfietsquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:13 schreef flipsen het volgende:
Buenos dias allemaal vanuit een nog steeds warm en klef Mar del Plata. Vandaag mijn eerste wedstrijd voor een padel-toernooitje, ben nu al zenuwachtigEn die wedstrijd begint om... eh, 22:30
Ok dan
Wel fijn dat het dan niet meer zo warm is, de hal (8 banen, flinke hal) is van golfplaat met golfplaten dak, heel fijn wanneer de hele dag de zon daarop staat en het 30+ graden is
Morgen tweede wedstrijd om 15:30 geloof ik, ik zal maar een paar literflessen water meenemen dan. Meer padel-spelers hier? Echt een rage in Holanda begreep ik, hier in Argentinië wordt het echt al jarenlang gespeeld, bijna net zo populair als in Spanje (daar is het nog net wat gekker).
Hier juist voor Jan en alleman gelukkigquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier is padel voor hippe hipsters met een snor, een carrière als een vuurpijl en een vrouw met een bakfiets
Ja, ik had dat deze zomer op de laatste dag van de Vierdaagse heel erg (en de weken erna, af en aan). Het ging niet heel erg vanzelf over en dat was wel eng. Ben er toen voor naar de fysio geweest, die heeft geconcludeerd dat m'n bilspier me haatte en daarmee een zenuw irriteerde. Nu probeer ik m'n bilspieren vaker te stretchen en masseren, en ik doe wat oefeningen voor die spieren en de boel eromheen. Sindsdien gelukkig geen last meer gehad, maar ook niet meer zo intensief gelopen. We gaan de komende maanden zien hoe dat loopt, want heb net gisteravond met vrienden afgesproken om komende zomer een trail marathon te lopenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Is vaak door spierspanning bij stress of in jouw geval aannemelijker, flink oppompen van de spieren door fysieke inspanning
Die grote spiergroepen drukken dan gewoon letterlijk je zenuwen klem
Gaat vanzelf weer over
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Laatst nog als bewijs met mijn jonste zoon samen door de gang gelopen. Licht bleef uit. Vervolgens loopt hij alleen terug. Licht schiet aan. Die sensor haat mij
. Of ik ga te laat naar bed en dan gaan de lichten niet in nachtmodus. Blijft alles reageren op de kat die 's nachts rondloopt. Of ik vergeet mijn telefoon in de woonkamer, loop terug en activeer weer iets bij het openen van de deur. De meeste van dit soort 'foutjes' in het lichtplan zijn inmiddels wel verholpen hoor, maar ik ben toch meer fan van lichtknopjes...
Ik heb na inspanning een rusteloos rechterbeen. Links doet maar een heel enkele keer mee. Het blijft toch een vreemd fenomeen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup, slapend been of slapende arm. Ik heb meestal m'n linkerbeen, denk dat de zenuwen in dat been wat ongunstig bedraad zijn of zo.
Dat lijkt me ook heel handig. Maar het hele licht aan midden in de nacht, nope. Ook niet als dat zo ver mogelijk is gedimd. Ik doe mijn ding wel in het donker. Misschien moeten we het maar eens over ledstrips hebben hier. Dat was ooit wel het plan ook geloof ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had dat laatst in een hotelkamer, zat onder het bed gemonteerd
Hendig ook in de donkere ochtend bij opstaan, zeker in een vreemde ruimte
Heb één van die strips aan mijn ouders meegegeven, die liepen s nachts steeds te kutten met blind maaien naar het licht knopje, vingers verbranden bij het uit doen, elkaar wakker maken enzo. Allemaal opgelost, ze zijn er echt ZO blij mee dat ze het ook meenemen op vakantie. Voor in hotelkamers en zoquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat lijkt me ook heel handig. Maar het hele licht aan midden in de nacht, nope. Ook niet als dat zo ver mogelijk is gedimd. Ik doe mijn ding wel in het donker. Misschien moeten we het maar eens over ledstrips hebben hier. Dat was ooit wel het plan ook geloof ik.
Hoe verbrand je je vingers aan een lichtknopje?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb één van die strips aan mijn ouders meegegeven, die liepen s nachts steeds te kutten met blind maaien naar het licht knopje, vingers verbranden bij het uit doen, elkaar wakker maken enzo. Allemaal opgelost, ze zijn er echt ZO blij mee dat ze het ook meenemen op vakantie. Voor in hotelkamers en zo
Nee aan het peertje. Dat was dan een ouderwets lampje en de motoriek bij die ouwe mensjes is een beetje minder aan het worden en zo.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe verbrand je je vingers aan een lichtknopje?
Voor mensen die nooit koken zal het zeker verhelderend geweest zijn; met mijn kook-mattie (ex-hotello) hebben we het recept maar wat aangepast binnen wat er beschikbaar was en hebben we een selderijknolsoepje op tafel gezet waarvan mensen vroegen "zitten hier spekjes in?"quote:Onze missie is om Nederland gezonder te maken door zo veel mogelijk mensen enthousiast te maken over gezond, lekker en makkelijk eten.
ja hele simpele dingen eigenlijk. GlowRight. Maar die hebben tegenwoordig ook alleen nog maar alles slim en smart en connected en turbozestienklepper en zo.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:05 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Dr_Flash handig zo die led strips!
ik wilde een linkje vragen, maar dat kan dus niet meer.. beetje dooie mus zo..quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hele simpele dingen eigenlijk. GlowRight. Maar die hebben tegenwoordig ook alleen nog maar alles slim en smart en connected en turbozestienklepper en zo.
Niet meer iets wat gewoon WERKT
https://glowright.co/products/smart-everywhere-lightquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wilde een linkje vragen, maar dat kan dus niet meer.. beetje dooie mus zo..
Heb jij trouwens de 'Heeft over alles een mening 2022' award van 2023 al binnen?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://glowright.co/products/smart-everywhere-light
Nee. Vind ik daar ook weer dingen van? Achquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb jij trouwens de 'Heeft over alles een mening 2022' award van 2023 al binnen?
De sensoren zijn gekoppeld aan het licht in de nis van het douchegedeelte, waar je niet steeds bent, waardoor de lampjes daar niet altijd aan hoeven te gaan en een ledstrip onder het wastafelmeubel (zie spoiler voor afbeeldingen daarvan), die aangaat als je de badkamer betreedt.quote:Wat is 3 Staps dimbaar?
3 staps dimbare lampen zijn lampen die in 3 standen kunnen branden; 100%, 50% en 25%. Als je de lamp voor de eerste keer aanzet, dan brandt de lamp op 100%. Druk je het licht vervolgens uit en weer aan? Dan brandt de lamp op 50%.
Als je het licht daarna nog een keer uit en aanzet brandt de lamp op 25%. Zo kan je dus in 3 stappen je lampen dimmen. Wanneer je de lamp niet direct uit en aanzet onhoudt de lamp de laatste stand waarop het werd gebruikt. Wat ook goed is om te weten, is dat er voor 3 staps dimbare lampen geen speciale dimmer geïnstalleerd hoeft te worden. Je bedient ze namelijk door middel van je reguliere lichtschakelaar.
SPOILER: Afbeeldingen nis met verlichting en wastafelmeubel met led-stripOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook de thermostaat van de elektrische kachel werkt nu naar behoren, daar bleek een functie in te zitten die er voor zorgt dat de kachel al vooraf opwarmt, zodat op het vooraf ingestelde tijdstip de gewenste temperatuur bereikt is. Die bleek by default uit te staan.
Dit dus:quote:ASC is een optie waarbij in de chrono-functie een adaptieve temperatuurregeling kan worden geactiveerd. De thermostaat tracht de ruimte, indien aangezet, op de geprogrammeerde tijd op temperatuur te hebben.
Is de uitreiking wel geweest eigenlijk? Heb geloof ik geen verkiezingen voorbij zien komen van dergelijke soortquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Vind ik daar ook weer dingen van? Ach
Bij gebrek aan animo zijn er geen verkiezingen geweest...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Is de uitreiking wel geweest eigenlijk? Heb geloof ik geen verkiezingen voorbij zien komen van dergelijke soort
Weet ik het johquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Is de uitreiking wel geweest eigenlijk? Heb geloof ik geen verkiezingen voorbij zien komen van dergelijke soort
Aha! Prima ookquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij gebrek aan animo zijn er geen verkiezingen geweest...
Ja ik heb het ook niet bepaald bijgehouden maar zag net ineens die 2022 award bij je naam staanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik het johAls ik daar allemaal tijd voor had...
Als deze tag er over 15 jaar nog staat weet je in ieder geval dat ik in geen 15 jaar meer iets spraakmakends gepresteerd hebquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Aha! Prima ook
[..]
Ja ik heb het ook niet bepaald bijgehouden maar zag net ineens die 2022 award bij je naam staan
De viswinkel in mijn oude woonplaats had altijd een bordje staan dan ze de AD prijs voor beste haring hadden gewonnen, jaar of 15 ervoor. Vond ik altijd wel guitig
Is er ook een award voor dit soort posts?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:55 schreef derLudolf het volgende:
Hoe spot je een beginnende vrachtwagenchauffeur...
Als ze zo komen om te lossen
(Bocht linksom achteruit is makkelijker, dus keer extra steken)
[ afbeelding ]
Je gaat je gang maar met eentje creëerenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Is er ook een award voor dit soort posts?
Blokje om door industrie en gewoon van de andere kant aankomen was geen optie ?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Achteruit van 1 naar 4 steken kan niet?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Jij hebt overal verstand vanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Misschien was het degene die die vleugel uit de kringloop heeft gekocht en deze moest proberenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:34 schreef Vanyel het volgende:
Dat je in een wachtkamer zit met je bonkende hoofd en iemand alle liedjes die die ooit gehoord of geleerd heeft uitprobeert op de piano ernaast![]()
![]()
![]()
Nee deze stond er al een tijdjequote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Misschien was het degene die die vleugel uit de kringloop heeft gekocht en deze moest proberen![]()
Maar sterkte
Wel attent, dat het lampje je nog even bijlicht bij het ter bed gaanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:43 schreef sigme het volgende:
Wij hebben hue lampen en dan her en der knopjes waarmee je die lampen aan en uit kan doen. Werkt prima.
Maar nu hebben we vorige week een van de lampen vervangen. Door een hue lamp.
Die moet dan even worden aangemeld enzo, en dan draait 'ie netjes mee op de knopjes. Prima.
Sinsdien: als je nu 's avonds met het knopje alle lampen uit doet, gaan de lampen uit. Ook nog steeds prima.
En tien seconden later gaat die ene lamp weer aan![]()
Dan weer met (hetzelfde knopje) alle lampen uit en dan kan de nacht beginnen.
En je moet met je bonkende hoofd ook nog met iemand praten straks neem ik aanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee deze stond er al een tijdje![]()
Doppen in gedaan, maar dan moet je zo opletten of iemand je zoekt.
Ouch... ik probeer nog steeds ons tripje naar Holanda/Europa te plannen voor mei/juni en ik zag dat Extreme, waar ik vroeger echt enorm fan van was weer een nieuwe CD heeft uitgebracht én zowaar in Amsterdam optreedt begin juni. Dat moet ik dan maar even proberen te combineren. Wel jammer dat het met The Scorpions samen is, waar ik een bloedhekel aan hebquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeez ik keek even naar kaarten voor Eagles en Steely Dan in Gelredome. De goedkoopste plaatsen wist ik, waren 100 euro. Zie net dat de duurste, nog beschikbaar 269 euro is
Beginnen met een beurre noisette, de aangeleverde groentenbouillon stevig ingekookt, chili-flakes tot poeder gemalen, de hoeveelheid knoflook verdubbeld (was voor 18 man en dan vind ik 2 teentjes op 4 knolselderijen wel.. krap). En bij het afmaken nootmuskaat erdoor.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat heb jij trouwens voor magisch ding met die knolselderijsoep gedaan?
Ik weet niet of dat de normale prijzen zijn, maar de vorige keer ergens in 2022) waren de eagles ook behoorlijk aan de prijsquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ouch... ik probeer nog steeds ons tripje naar Holanda/Europa te plannen voor mei/juni en ik zag dat Extreme, waar ik vroeger echt enorm fan van was weer een nieuwe CD heeft uitgebracht én zowaar in Amsterdam optreedt begin juni. Dat moet ik dan maar even proberen te combineren. Wel jammer dat het met The Scorpions samen is, waar ik een bloedhekel aan hebMaar dat zijn dus de prijzen vandaag de dag? Fuckaduck...
Ja, Extreme. En nee, niet vanwege More than Words, wat een zeiknummer is dat![]()
Lekkerquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Beginnen met een beurre noisette, de aangeleverde groentenbouillon stevig ingekookt, chili-flakes tot poeder gemalen, de hoeveelheid knoflook verdubbeld (was voor 18 man en dan vind ik 2 teentjes op 4 knolselderijen wel.. krap). En bij het afmaken nootmuskaat erdoor.
Iets te smart...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:43 schreef sigme het volgende:
Wij hebben hue lampen en dan her en der knopjes waarmee je die lampen aan en uit kan doen. Werkt prima.
Maar nu hebben we vorige week een van de lampen vervangen. Door een hue lamp.
Die moet dan even worden aangemeld enzo, en dan draait 'ie netjes mee op de knopjes. Prima.
Sinsdien: als je nu 's avonds met het knopje alle lampen uit doet, gaan de lampen uit. Ook nog steeds prima.
En tien seconden later gaat die ene lamp weer aan![]()
Dan weer met (hetzelfde knopje) alle lampen uit en dan kan de nacht beginnen.
Albums verkopen niet meer, dus ze moeten op een andere manier aan hun centen komen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeez ik keek even naar kaarten voor Eagles en Steely Dan in Gelredome. De goedkoopste plaatsen wist ik, waren 100 euro. Zie net dat de duurste, nog beschikbaar 269 euro is
Het hangt ook wel af van het soort artiest waar je heen gaat. Broertje en ik gaan graag naar concerten in 013. Laatst naar eentje geweest, er speelden drie bands 18:30-22:45 met een fantastische show en het kostte 28 euro per persoon.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Albums verkopen niet meer, dus ze moeten op een andere manier aan hun centen komen.
Twee kaartjes voor Raymond v/h Groenewoud in Caprera waren gisteren in totaal 69 euro, dat is nog leuk...
Fles! Koop een fatsoenlijk mes! Al dat gepriegel met zo´n aardappelschilmesje, is echt typisch Nederlands volgens mijquote:
Haha, ja. Groot mes is zoveel fijner.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Fles! Koop een fatsoenlijk mes! Al dat gepriegel met zo´n aardappelschilmesje, is echt typisch Nederlands volgens mij
Wat voor concerten ga je naartoe?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:58 schreef gcjoel het volgende:
Concerten zijn wel echt duur geworden. Betaalde vroeger echt max 25 euro voor een concert in de melkweg. Vanochtend 45 euro betaald![]()
Ziggodome staanplaats gister gekocht voor 70 euro ofzo. Valt dan weer meer.
Ach ja leuke bandjes
Nee. Heel lang niks doen. Liggend. Beetje lopen en toen nog meer liggen in een buis.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En je moet met je bonkende hoofd ook nog met iemand praten straks neem ik aan
Dan is een VPN goedkoper lijkt me, dan kun je het via de Oostenrijkse tv kijkenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:26 schreef AnneX het volgende:
De studente was verhinderd vanmiddag en nu heb ik wel 5 verschillende dingen uitgezocht.
Oa. nagekeken in het account en het zit er dik in, dat f1 abbo volgend jaar bijnaaaa ¤ 100,- gaat kosten.
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee. Heel lang niks doen. Liggend. Beetje lopen en toen nog meer liggen in een buis.
Kan ik.
Als digibeetje klinkt dat voor een oude vrouw al weer knap ingewikkeld.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is een VPN goedkoper lijkt me, dan kun je het via de Oostenrijkse tv kijken
Ben je alweer een beetje geacclimatiseerd? En ga je nog iets vertellen over je geweldige reisquote:
Jaa nu eindelijk wel. Duurde wel even, dat was heen een stuk minder. Maar goed dan moet je ook wel want je wil dingen doen en zien.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je alweer een beetje geacclimatiseerd? En ga je nog iets vertellen over je geweldige reis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeger hadden we @RobinOok om dit te roepen. Nu hebben we flipsenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:11 schreef flipsen het volgende:
Fles! Koop een fatsoenlijk mes! Al dat gepriegel met zo´n aardappelschilmesje, is echt typisch Nederlands volgens mij
Suncraft als het wat mag kosten. Anders Victorinox. Goedkoper dan dat zou ik niet gaan, dan kun je beter een fatsoenlijk koksmes kopen en daarmee je brood snijden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Welnee, prima dingetje.
Enige wat ik wel dit jaar wil halen is een fatsoenlijk gekarteld broodmes.
Ik meende me al te herinneren dat ik wel eens een discussie hierover heb gelezen op FOK! jaquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vroeger hadden we @:Robinook om dit te roepen. Nu hebben we flipsen
Again, welnee. Totale overkill. Ik heb zelfs een groot koksmes, gebruik ik echt helemaal nooit. Alleen om pistoletjes en kaiserbroodjes open te snijden gebruik ik nu een tafelmes en dat is ook maar kut.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Suncraft als het wat mag kosten. Anders Victorinox. Goedkoper dan dat zou ik niet gaan, dan kun je beter een fatsoenlijk koksmes kopen en daarmee je brood snijden.
Een zakje met AB poeder dat opgelost moet worden? Daarmee had ik de langste 2 tussenpozenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:30 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel gaaaf zeg!!
@:Vanyel voel jij je al iets beter?
Ik was vanmiddag toch voor afspraak bij ha want voelde me weer echt niet lekker. Dipslide neg, wel in nieuwe sample weer witte en rode bloedcellen, temp 37.8. Sample vandaag gaat weer naar lab voor kweek, maar gezien weekend, klachten incl al behoorlijk verhoging en verleden toch weer ab mee gekregen, dit keer eenmalige dosis vanavond vlak voor het slapen. En dan maandagochtend afspraak met de andere huisarts om verder te bespreken wat nu. Deze huisarts vond inmiddels verwijzing wel aan de orde, maar ook dat ik dat even met die ander moest bespreken waar ik vorige twee gesprekken ook mee had. Kan ik me ook wel in vinden. En heel blij dat ik wel ab mee kreeg, en niet zo van joe succes ermee duimen dat het niet erger wordt. Over arm tintelingen zei ze idd waarschijnlijk even verkeerd gelegen of door sporten woensdag net even wat irritatie ofzo, wat Molo ook al zei vanochtend. En dat ik me geen zorgen hoef te maken over dingen met hart oid (fijn).
Ondertussen ook nog wat nuttig werk gedaan en zojuist pizza besteld. Nog maar anderhalf uur en dan begint schaatsen
Robert Herder maakt ook koksmessen van koolstofstaalquote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:00 schreef Tele6 het volgende:
Op de boerderij oogstten we van alles met molenmesjes, manmanman wat waren die scherp
Ja! Fosfomycine. Hopelijk blijft t bij mij dan ook lang weg nu!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een zakje met AB poeder dat opgelost moet worden? Daarmee had ik de langste 2 tussenpozen
Goed bezig! En super fijn dat de schoenen perfect zitten nu! En langer duren komt snel! Over 2 weken gaat de zon al 20 min eerder op en 25 min later onder!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben voor zonsondergang nog even een halfuur door het bos gaan rennen op m'n nieuwe trailrunschoenen
Maakte me een beetje zorgen of ze te krap waren, maar dat was omdat ik ze eerst met m'n allerdikste sokken had gepast. Nu met normale sportsokken zitten ze perfect![]()
Het was wel haasten om voor het donker weer het bos uit te zijn. Ik kan niet wachten tot de dagen langer worden
@:vlindertje89 je klinkt redelijk positief, fijn. Hopelijk ga je oké het weekend in hiermee
Deze messenslijper is goed, je haalt hem er even vijf keer doorheen daarnaquote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben voor zonsondergang nog even een halfuur door het bos gaan rennen op m'n nieuwe trailrunschoenen
Maakte me een beetje zorgen of ze te krap waren, maar dat was omdat ik ze eerst met m'n allerdikste sokken had gepast. Nu met normale sportsokken zitten ze perfect![]()
Het was wel haasten om voor het donker weer het bos uit te zijn. Ik kan niet wachten tot de dagen langer worden
@:vlindertje89 je klinkt redelijk positief, fijn. Hopelijk ga je oké het weekend in hiermee
@:messen ik gebruik zowel m'n koksmes als m'n aardappelschilmesje regelmatig. Fruit snij ik eigenlijk altijd uit de hand en dan is een aardappelschilmesje prima. M'n koksmessen moeten nodig geslepen worden. Van de zomer heeft een vriend het geprobeerd met een set wetstenen, hij is er een uur ofzo mee bezig geweest en ik merkte helaas nauwelijks verschil.
Op de boerderij oogstten we van alles met molenmesjes, manmanman wat waren die scherp
FTFYquote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:28 schreef Karzai het volgende:
Nog even rechts om de de bramen er vanaf te halen en ze zijn in een minuutje weer vlijm messcherp
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😢
Een vlijm is een heel scherp mesjequote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:57 schreef Karzai het volgende:
https://www.ensie.nl/betekenis/vlijmscherp
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaa nu eindelijk wel. Duurde wel even, dat was heen een stuk minder. Maar goed dan moet je ook wel want je wil dingen doen en zien.
De reis was zo groot en zoveel dat ik niet zo goed weet wat ik moet vertellen![]()
Het is daar echt zo mooi en er is zoveel te zien en het was zomer. Dus ik wil gewoon terug
Wat gaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Spoilers!
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:29 schreef sigme het volgende:
Ik gebruik m'n koksmes alleen voor het hakken van noten. Oh ok, en voor het slachten van pompoen.
Voor brood snijden gebruik ik een kort gekarteld akelig scherp mes.
Voor vrijwel al het overige gebruik ik molenmesjes.
Dat valt toch wel mee ?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb kolenschoppen van handen maar dat helpt niets.
Ik ben nooit een vrouw met grotere handen tegengekomen. Ze zullen vast bestaan hoor. Als wij ooit gaan trouwen, is de grootste ring van mij.quote:
Hehehe natuurlijk had ik er vandaag -wel- echte spekjes op gedaanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben nooit een vrouw met grotere handen tegengekomen. Ze zullen vast bestaan hoor. Als wij ooit gaan trouwen, is de grootste ring van mij.
Je soep ziet er lekker uit, net echte spek
Wil ik toch eens met je vergelijken…😇quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben nooit een vrouw met grotere handen tegengekomen. Ze zullen vast bestaan hoor. Als wij ooit gaan trouwen, is de grootste ring van mij.
Je soep ziet er lekker uit, net echte spek
maat 7quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wil ik toch eens met je vergelijken…😇
Op de ok was ik de enige met maat 7 handschoenen.
Collega’s hadden 5 1/2 tot 6 1/2.
Dat heb ik ook, breed en kortquote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:11 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb wel worstvingers, niet per se heel grote handen verder
Ik heb ook geen fijne dameshandjes dusquote:Op zondag 3 september 2017 17:29 schreef Bart2002 het volgende:
Mooie stevige handen heb je. Die zijn prachtig.
Ik had donderdag ook al sneeuwklokjes in bloei gespot in de hortus, inderdaad. Die zijn natuurlijk altijd wel als eerste. Schattige bloemetjes altijdquote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:08 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…vanmorgen lopend naar de parkeerplaats.
N.B. op een schaduwplek!
[ link | afbeelding ]
Mag dat? Een digitale hulplijn bij een pubquiz?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:33 schreef Blues het volgende:
Zo.
Hele avond online hulplijn geweest voor zus bij de Meerkerkse pubquiz![]()
Weer veel geleerd! Over het Atomium (nu wil ik daar naar toe), over Billund, over Madagascar en Curaçao
Ja mag en dat horen we nog.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:52 schreef AnneX het volgende:
Mag dat? Een digitale hulplijn bij een pubquiz?
Heef zij goed gescoord? dankzij jou.
quote:De quiz is uniek en met geen enkel ander vraag- en antwoordspel te vergelijken, benadrukt het bestuur. Om 18.30 uur kunnen de kwisboeken in Dorpshuis De Linde worden opgehaald en dan gaat het spel beginnen. De teamleiders gaan terug naar huis, clubgebouw of bedrijfskantine en hebben tot 23.30 uur de tijd om de vragen te beantwoorden. "Weet je op een vraag geen antwoord, dan is er geen man overboord. Alle hulpmiddelen zijn geoorloofd en mogen onbeperkt worden geraadpleegd. Google, een ouderwetse encyclopedie, telefonische hulplijnen, het mag allemaal. Iedereen kan dus meedoen aan de Meerkerkse Kwis."
Oh dat waren mijn ouders - of voornamelijk m'n pa - ook vaak als andere familieleden een of andere speur/puzzeltocht deden. Nog voor mobiel internet gemeengoed was en dat soort dingen dus nog leuk waren.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:33 schreef Blues het volgende:
Zo.
Weer veel geleerd! Over het Atomium (nu wil ik daar naar toe), over Billund, over Madagascar en Curaçao
Allesquote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat waren mijn ouders - of voornamelijk m'n pa - ook vaak als andere familieleden een of andere speur/puzzeltocht deden. Nog voor mobiel internet gemeengoed was en dat soort dingen dus nog leuk waren.
Wat wist je nog niet over het Atomium?
Mijn favoriete collega woont in Meerkerk. Meerkerkquote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:33 schreef Blues het volgende:
Zo.
En wat wist je niet over billund?quote:
Leukleuk!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja mag en dat horen we nog.
Ze zijn met haar groepje met 10 mens op locatie waar ook dingen buiten gezocht moeten worden.![]()
Ze hadden 2 externe hulplijnen.
Elk jaar weer erg leuk om op afstand mee te puzzelen en zoeken.
Eigenlijk is de term pub quiz niet juist:
[..]
Ik tel roeken en kauwenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 07:53 schreef Karzai het volgende:
Goedemorgen
Vogelteldag vandaag, dus lekker de hele dag met de verrekijkert in de tuin koekeloeren
https://www.bnnvara.nl/vr(...)ale-tuinvogeltelling
Als je een schot hagel in de boom schiet kun je beter tellenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik tel roeken en kauwen
Op basis van het geluid wat ik hoor zijn het er tientallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |