Starflyer | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() Hier weer verder. https://lightsouts.com/formula-1 | |
Red_85 | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:20 |
Nee. Verhuizing van de GP naar andere locatie. Barcalona-Montmelo had een contract tot 2026 https://www.formula1.com/(...)2uSikb4lhVC9Nh9.html En zoals ik het overal lees is het een verhuizing. https://www.formula1.com/(...)74MczwzDhHVxdQz.html | |
Red_85 | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:22 |
Op maps even gekeken. Om de Madrileense Rai heen en eigenlijk is het een potje rotonde racen. Werkelijk ![]() | |
Starflyer | dinsdag 23 januari 2024 @ 12:28 |
Barcelona heeft een contract tot en met 2026. Dus dat jaar hebben we twee Grand Prix in Spanje. "Until" is (ook) tot en met ![]() Dat wordt hier ook gezegd. https://www.the-race.com/(...)arcelona-spanish-gp/ [ Bericht 2% gewijzigd door Starflyer op 23-01-2024 12:33:49 ] | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 23 januari 2024 @ 14:56 |
Until is eigenlijk helemaal niet ook 'tot en met'. Zeker in een geschreven tekst hoort dat er zo niet te staan als er geen 'tot' wordt bedoeld. In spreektaal wordt het door elkaar heen gebruikt omdat Engelsen raar volk zijn en op sommige vlakken onnauwkeurig en lui. Maar ook in het Engels kun je in taal een onderscheid maken tussen 'tot' en 'tot en met'. | |
Starflyer | dinsdag 23 januari 2024 @ 16:56 |
Zelfs Google Translate en DeepL maken van "tot en met" "until" ipv iets als "through" ![]() En meerdere Engelse bronnen hebben het er ook over dat in 2026 beide circuits een contract hebben. Zoals die ik hierboven noemde. | |
Donderkonijn | dinsdag 23 januari 2024 @ 17:04 |
Joepie nog meer straten circuits voor "Stratenkoning" Perez. Waarop die dan na 2 races totaal afgedroogd kan worden door Max. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 januari 2024 @ 17:24 |
Het originele persbericht van F1 zegt dat Barcelona een contract heeft until 2026 maar uit de bewoording kan ik niet opmaken of dat tot of tot en met 2026 is. https://www.formula1.com/(...)2uSikb4lhVC9Nh9.html Lekker duidelijk wel ![]() PS: Even bij mijn vrouw nagevraagd die van origine Britse is en die zegt dat "until 2026" niet betekent dat er een race in '26 in Barcelona is. Dus...nog steeds niet echt duidelijk ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2024 17:49:01 ] | |
WheeledWarrior | dinsdag 23 januari 2024 @ 17:49 |
Perez zit tegen die tijd toch niet meer in een Red Bull mag ik hopen. | |
PirE | dinsdag 23 januari 2024 @ 18:17 |
Ik vermijd "until" als het over datums gaat in Engelstalige correspondentie. Vooral omdat het zo onduidelijk is. | |
Rnie | dinsdag 23 januari 2024 @ 18:20 |
Als hij op constante basis tweede wordt, wat zou het probleem dan zijn? Een nieuwe coureur die het gat met Max (als het er al zou zijn natuurlijk) misschien wat kan dichten levert niets extra op. Uiteraard is dit hypothetisch als Max weer WDC wordt en beredeneerd vanuit de 1-2 positie. ![]() De vraag is echter, wordt Perez gebonjourd als Max in 2024 6de en Perez 7de staat? [ Bericht 6% gewijzigd door Rnie op 23-01-2024 18:27:48 ] | |
tripel7 | dinsdag 23 januari 2024 @ 18:47 |
Alsof Daniel afgedroogd zien worden door een Williams en een HAAS zoveel verschil zou maken | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 23 januari 2024 @ 18:48 |
Trough is dan ook vooral Amerikaans Engels. In wetenschappelijk Engels wordt bijvoorbeeld until and including gebruikt om t/m aan te duiden. In spreektaal en vaak geschreven taal moet je het in het Engels vaak raden uit de context. Dat is gewoon dom en feitelijk incorrect. Overigens is Engels mijn moedertaal al spreek ik het de laatste jaren weinig. | |
wdn | dinsdag 23 januari 2024 @ 18:52 |
Ik zou verwachten dat als hij aan zijn contract voldoet hij moet kunnen blijven. Waar ik verwacht dat zijn opdrachten zijn: punten afpakken van andere teams, constructeurs titel pakken, en zo goed mogelijk scoren als Max niet mee kan doen voor plek 1. | |
Donderkonijn | dinsdag 23 januari 2024 @ 22:07 |
Ja maar dat is afgelopen 2e seizoenshelft gebleken dat hij totaal niet mee kan, terwijl hij in de snelste auto van het veld zit. Hoe vaak heeft hij Q3 wel niet gemist. Hij heeft verdomd veel geluk gehad dat het dan Mercedes, dan weer Ferrari en dan weer Mclaren die stuivertje wisselden voor de punten achter de nr 1. Als er gewoon1 van die teams consistent was geweest over een heel seizoen dan had ie naar z'n 2e plek kunnen fluiten. | |
Nattekat | dinsdag 23 januari 2024 @ 22:17 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 23 januari 2024 @ 23:09 |
Ik zie hem niet aan z'n opdracht voldoen, vorig jaar kon hij al niet eens tegen de druk die hij zichzelf oplegde en daar komt dit jaar nog de druk van contractverlenging ja of nee bij. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 24 januari 2024 @ 09:22 |
De kalender mag wat mij betreft sowieso wel wat meer jaarlijkse veranderingen krijgen. Wat dat betreft waren de Corona jaren heerlijk. | |
WheeledWarrior | woensdag 24 januari 2024 @ 09:38 |
Ik hoop eigenlijk dat er na dit seizoen wat meer van die oudgedienden gaan wieberen. Magnussen, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg zijn ook niet meer de toekomst van de sport. En Hamilton en Alonso feitelijk ook niet maar dat is qua niveau natuurlijk wel nog net even wat anders. | |
Tarado | woensdag 24 januari 2024 @ 09:51 |
Wel eens ja, Lawson en Drugovich lijken mij wel klaar voor die stap en er zullen er nog wel een paar zijn. | |
Red_85 | woensdag 24 januari 2024 @ 11:24 |
Je weet gewoon zeker dat Max zijn contract uit dient en lekker verder gaat kijken in de racerij dan de F1. | |
Red_85 | woensdag 24 januari 2024 @ 11:25 |
Je moet wel wat oude rotten blijven houden he. | |
beantherio | woensdag 24 januari 2024 @ 11:45 |
Madrid betaalt blijkbaar 500 miljoen over de contractperiode van 10 jaar. En zolang er (nog) geen particuliere investeerders zijn schiet de Spaanse overheid dit bedrag voor. Zie https://www.ccma.cat/324/(...)nys/noticia/3272590/ en https://www.reddit.com/r/(...)st_twice_as_much_as/ In Spanje kan dit blijkbaar. In Nederland zou je ervoor gekielhaald worden als je publiek geld zo zou gebruiken. Terecht trouwens: Zandvoort maar ook Barcelona organiseert het met eigen geld en particuliere financiers. | |
Tarado | woensdag 24 januari 2024 @ 13:04 |
beantherio | woensdag 24 januari 2024 @ 13:15 |
Hoe gaat dit team in de praktijk genoemd worden? Want "Visa Cash App RB" krijg ik mijn strot niet uit. ![]() | |
Starflyer | woensdag 24 januari 2024 @ 13:15 |
Nu zijn alle presentaties bekend. 5 februari Williams (New York) 5 februari Sauber (Londen) 7 februari Alpine 8 februari Visa CashApp RB (Las Vegas) 11 februari Haas (Silverstone) 12 februari Aston Martin 13 februari Ferrari 14 februari Mercedes (Silverstone) 14 februari McLaren 15 februari Red Bull Racing (Milton Keynes) | |
Bargehassus | woensdag 24 januari 2024 @ 13:16 |
VeeCAy RB. | |
Starflyer | woensdag 24 januari 2024 @ 13:16 |
Racing Bulls gok ik. | |
beantherio | woensdag 24 januari 2024 @ 13:19 |
Dan moet het VeeCee RB worden. | |
Nattekat | woensdag 24 januari 2024 @ 13:21 |
Madrid kan dit omdat het Barcelona dwarsboomt. Dan is het goed om met zulke bedragen te strooien. | |
Rnie | woensdag 24 januari 2024 @ 13:24 |
Intern wordt het al VCARB genoemd, ongetwijfeld uitgesproken als VicarBi (uitspraak als Bacardi). | |
Starflyer | woensdag 24 januari 2024 @ 13:54 |
Meer geld, betere bereikbaarheid (met het OV) en grotere capaciteit zijn voor Liberty allemaal redenen om aan Madrid de voorkeur te geven. Alleen jammer dat het weer een (semi-)stratencircuit is. Zeker met de huidige auto's bevordert dat het inhalen niet. Het zijn de grootste en zwaarste auto's uit de geschiedenis van de F1. | |
Tarado | woensdag 24 januari 2024 @ 14:00 |
Plus dat de rijhoogte aangepast moet worden vanwege de hobbels, al heb je kans dat ze dat hier er wel redelijk uit kunnen halen. | |
Ferry_76 | woensdag 24 januari 2024 @ 14:06 |
Vier rotondes op een F1 circuit... ![]() Lijkt wel een rally stage. | |
Zipportal | woensdag 24 januari 2024 @ 14:15 |
User @Gehrman heeft ons zomaar verlaten. ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 24 januari 2024 @ 14:21 |
Voor diegene die wel eens in Assetto Corda rondrijdt, kan je Madrid nu al zelf proberen: https://www.racedepartmen(...)e-espana-2026.66490/ ![]() | |
Bargehassus | woensdag 24 januari 2024 @ 14:22 |
Alternatieve penalties: Extra rondje(s) om de rotonde rijden. ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 24 januari 2024 @ 14:22 |
Extra punten voor de beste drifter. | |
#ANONIEM | woensdag 24 januari 2024 @ 14:35 |
Racing Bulls, natuurlijk. Er is niemand die Aston Martin het "Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team" noemt om een ander team aan te halen. | |
ChevyCaprice | woensdag 24 januari 2024 @ 14:47 |
🤨 VisaCashApp RB. Ok. | |
Wereldgozer | woensdag 24 januari 2024 @ 14:58 |
Moet hij weten. | |
Donderkonijn | woensdag 24 januari 2024 @ 15:22 |
Wat een verschrikkelijke naam tbh. Racing Bulls zou veel beter geweest zijn. | |
Tarado | woensdag 24 januari 2024 @ 15:25 |
Eens hoor maar ik wil mezelf ook wel Visatarado noemen voor het bedrag wat Racing Bulls ervoor krijgt. | |
Red_85 | woensdag 24 januari 2024 @ 15:32 |
Dit. | |
#ANONIEM | woensdag 24 januari 2024 @ 15:34 |
Dat is het in de praktijk dus ook. | |
WheeledWarrior | woensdag 24 januari 2024 @ 17:21 |
Onacceptabel. | |
ChevyCaprice | woensdag 24 januari 2024 @ 17:48 |
Racing bulls vind ik eigenlijk ook vrij cringe. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 24 januari 2024 @ 17:56 |
Moest lachen. | |
Donderkonijn | woensdag 24 januari 2024 @ 18:25 |
Ja eens, maar beter dan dit. | |
Kleffe_Dop | woensdag 24 januari 2024 @ 18:38 |
![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 24 januari 2024 @ 18:54 |
Misschien went het ook wel vrij snel. “Er is nu geel in sector 3 en er lijkt een Visa te zijn stilgevallen na bocht 20. Het is die van Yuki!” | |
shiz | woensdag 24 januari 2024 @ 19:06 |
Wordt dan lachen als McLaren zich ombrand in 'Hey Google F1 Team'. xD | |
Nizno | woensdag 24 januari 2024 @ 19:10 |
en elke keer als de de naam genoemd wordt dat mn radio zacht gaat om te luisteren naar de opdracht die google zou moeten uitvoeren.... | |
Peterselieman | woensdag 24 januari 2024 @ 20:41 |
Toro Rosso | |
WheeledWarrior | woensdag 24 januari 2024 @ 21:13 |
Een Visa Car. | |
ESF1Gamer | woensdag 24 januari 2024 @ 21:35 |
![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 24 januari 2024 @ 21:40 |
Dit gifje is beter: ![]() | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 14:46 |
TheStigsDutchCousin | donderdag 25 januari 2024 @ 14:47 |
Nou, benieuwd wat Sainz gaat doen. Fijn dat Leclerc nog in de F1 zit, al hoop ik dat het voor hem wel beter gaat. | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 14:49 |
Wel lullig voor hem dat zijn contractverlenging er nog niet door is terwijl die eerder afloopt dan dat (oude) van Leclerc. | |
WheeledWarrior | donderdag 25 januari 2024 @ 14:55 |
Moet echt wel heel wat verbeteren bij Ferrari en bij Leclerc zelf voordat een WK-titel erin zit. | |
Tijn | donderdag 25 januari 2024 @ 15:10 |
Er lijkt weinig liefde te zijn vanuit Ferrari richting Sainz, terwijl ze vanaf het begin al weglopen met Leclerc. Het is me niet helemaal duidelijk waar dat grote verschil vandaan komt, maar feit is wel dat het allebei eigenlijk wat magere coureurs zijn voor het grote Ferrari. Doorgaans proberen ze toch minstens een wereldkampioen aan zich te binden. | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 15:16 |
Dat magere ben ik niet mee eens, wat mij betreft is Leclerc de snelste na Verstappen, Sainz is ook goed maar niet zo goed als Leclerc. | |
ESF1Gamer | donderdag 25 januari 2024 @ 15:21 |
Leclerc is sneller over 1 ronde en dat is leuk bij een kwalificatie. Sainz is veel beter in de race door strategisch mee te denken. Maar dat is mijn mening. | |
Rianne84 | donderdag 25 januari 2024 @ 15:21 |
Deze man houdt van pijn. Maar ja, waar moet hij anders naartoe... | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 15:22 |
Dat is ook prima, we hoeven het niet eens te zijn. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 25 januari 2024 @ 15:22 |
Ik vond Sainz toch wel beter en consistenter dan Leclerc afgelopen seizoen. | |
Tijn | donderdag 25 januari 2024 @ 15:23 |
Als je naar de vorige coureurs kijkt, is het scorebord van zowel Leclerc als Sainz toch wat aan de magere kant. Eerder hadden ze: - Vettel (4x WK, 53x win, 122x podium) - Rikknen (1x WK, 21x win, 103x podium) - Alonso (2x WK, 32x win, 106x podium) In de laatste 20 jaar hadden ze slechts 2 andere niet-wereldkampioenen: - Massa (11x win, 41x podium) - Barichello (11x win, 68x podium) En nu moeten ze het dus doen met Leclerc (5x win, 30x podium) en Sainz (2x win, 18x podium). Steekt er toch wat schraal bij af. Ze hadden natuurlijk ook Schumacher, maar die laat ik maar even achterwege ![]() | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 15:24 |
Bij Sainz heb ik een beetje het Perez gevoel dat hij dichterbij zit als de auto niet zo snel is maar wel stabiel, ik schat hem wel hoger in dan Perez hoor. | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 15:27 |
Dat is wel zo maar Leclerc was sneller dan Vettel en welke kampioenen waren er nog na vertrek Vettel die niet al bij Ferrari hebben gereden? Hamilton en Verstappen. En Kimi werd kampioen met Ferrari. | |
Tijn | donderdag 25 januari 2024 @ 15:30 |
Ik denk inderdaad dat Hamilton en Verstappen meer de kwaliteit hebben die je mag verwachten van Ferrari-coureurs dan wat ze nu in dienst hebben. Waarom het ze niet lukt om die grote namen aan zich te binden weet ik ook niet precies. Wellicht moet het beginnen met een betere auto en komt het talent dan vanzelf wel. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 25-01-2024 15:36:19 ] | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 25 januari 2024 @ 15:31 |
Sainz en Perez eens wisselen? ![]() | |
Tarado | donderdag 25 januari 2024 @ 15:50 |
Sainz in de Red Bull zou het wel beter dan Perez denk ik maar ook weer niet dat hij het Verstappen moeilijk zou maken. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 25 januari 2024 @ 15:54 |
Betere auto, en minder fouten maken met de strategie zou het team al een stuk aantrekkelijker maken voor coureurs. Leclerc maakt imo vooral teveel foutjes als hij onder druk staat, en dat lijkt er maar niet uit te gaan. Wat dat betreft heeft Sainz imo meer progressie gemaakt, en vraag ik me af hoelang hij nog de tweede viool wil bespelen bij Ferrari. | |
Red_85 | donderdag 25 januari 2024 @ 15:56 |
De Visa Cash App is gecrashed krijgt nu ook een andere dimensie | |
WismutVeilchen83 | donderdag 25 januari 2024 @ 18:26 |
Ik schat Leclerc ook een flink stukje hoger in dan Sainz. Niet alleen over n ronde trouwens. Dat hij in het WK niet consequent voor Sainz eindigt zie ik toch eerder als het gevolg van wat externe factoren waar Leclerc weinig aan kan doen. Ik zie Sainz zelden Leclerc echt inhalen bijvoorbeeld. Vaker gebeurt het dat Leclerc uitvalt en Sainz dan nog even een P4 of P5 eruit peurt. Met dat soort klasseringen blijft hij vaak in de buurt, maar als Ferrari betrouwbaar is en geen tactische fouten maakt dan eindigt Leclerc in 7 van de 10 races boven Sainz. | |
Weltschmerz | donderdag 25 januari 2024 @ 19:21 |
Leclerc heeft natuurlijk ook zelf fouten gemaakt en liep een tijdje met zijn ziel onder zijn arm, daar wordt een mens ook niet sneller van. Voor mij is het vrij duidelijk dat Leclerc in normale doen cruciaal sneller is, nog meer in de kwalificatie. Er is geen categorie waar zowel Hamilton als Verstappen in zitten. Ferrari heeft iemand van exceptionele kwaliteit als Schumacher nodig en net zo eerzuchtig om aan een WK-winnend team te bouwen. Dat wordt een meerjarenproject waarbij ook de hele organisatie en strategie op de schop moet. Dan hadden ze door een mazzeltje Vettel die daartoe bereid was, die heeft de Ferrari veel beter laten lijken dan het was en ze altijd uit de wind gehouden met hun gebreken en blunders, maar die wordt dan meteen afgedankt zodra Leclerc hem twee keer te snel af is. Het is gewoon een hele slechte werkgever, zo'n baas die je al zijn ellende laat oplossen om dan zelf met de eer te gaan strijken. | |
Tijn | donderdag 25 januari 2024 @ 19:53 |
Jawel, de categorie "beter dan Leclerc" ![]() | |
4-elements | donderdag 25 januari 2024 @ 20:46 |
Simpel antwoord: die 2 grote namen hebben er meer vertrouwen in dat ze met respectievelijk Mercedes en Red Bull kampioen kunnen worden. En ze hebben geen blinde liefde voor Ferrari zoals Vettel had. | |
quo_ | donderdag 25 januari 2024 @ 21:01 |
Kun je dan even bij haar vragen hoe je op een correcte manier onze "tot en met" in het engels schrijft? | |
Sally | donderdag 25 januari 2024 @ 21:02 |
Throughout? | |
WismutVeilchen83 | donderdag 25 januari 2024 @ 21:08 |
Ik denk dat Ferrari nooit echt in de gelegenheid is geweest om Verstappen te halen. In 2017-18 vertrouwden ze nog op Vettel als 4-voudig wereldkampioen die ook meedeed in het WK. Daarna hadden ze met leclerc een kroonprins in huis waarvan ze nog niet wisten hoe die zich zou verhouden ten opzichte van Hamilton en Verstappen. Hij versloeg Vettel eigenlijk per direct en werd dus hoog aangeslagen. Eigenlijk zijn we pas in 2021-22-23 erachter gekomen dat hij misschien toch niet van het kaliber Verstappen is, terwijl juist Verstappen in die tijd elke denkbare twijfel heeft weggenomen. Nu is Verstappen zelf ook zo overtuigd van RedBull dat hij geen interesse meer heeft in Ferrari. En dat terwijl ik het extreem gaaf zou vinden als hij net als Schumacher daarheen zou gaan en succes zou boeken. Vergeet niet, Schumacher ging erheen in 1996 toen Ferrari 17 jaar geen wereldkampioen was geweest. Dat zijn ze nu in 2024 ook. Uiteindelijk werd Schumacher 21 jaar na Scheckter wereldkampioen. Dat zou in 2028 zijn. Het voelt helemaal niet zo lang geleden, die titel van Raikkonen, maar zo lang geleden is het dus al.. | |
#ANONIEM | donderdag 25 januari 2024 @ 21:12 |
up to and including 2026, dat is hoe men het zakelijk over het algemeen doet om misverstanden te voorkomen. | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2024 @ 21:12 |
Ferrari heeft in 2014 de eigen glazen ingegooid in de Florida Winter Series. De Verstappens waren er niet over te spreken omdat in hun ogen andere coureurs beter materiaal kregen dan Max ipv gelijkwaardige auto's. | |
Nober | donderdag 25 januari 2024 @ 21:31 |
Luca Badoer, Giancarlo Fisichella... | |
Tijn | donderdag 25 januari 2024 @ 21:36 |
Die hebben geen volledig seizoen gereden, toch? Beetje tussenpausen. | |
Peterselieman | donderdag 25 januari 2024 @ 21:52 |
Klopt. Badoer was de vervanger van Massa maar bakte er zo weinig van dat ze na Belgi Fisichella bij Force India wegplukten | |
Tijn | vrijdag 26 januari 2024 @ 10:11 |
Ja, dat is ook zo. Ferrari moet het momenteel erg hebben van hun naam en reputatie als belangrijke speler, maar missen de daadwerkelijke kwaliteiten om het waar te maken. En de toppers van het huidige F1-veld trappen er niet in en zijn niet bereid zich in die slangenkuil te mengen, alleen maar zodat ze met een steigerend paard op hun pak kunnen pronken. Wellicht kan Vasseur het tij keren en de weg omhoog vinden bij Ferrari. Dat is denk ik momenteel de enige hoop die ze hebben. | |
Tarado | vrijdag 26 januari 2024 @ 10:45 |
Badoer, dat was zelfs een beetje zielig, scheen wel een hele goeie testcoureur te zijn. | |
Zorro | vrijdag 26 januari 2024 @ 11:01 |
Gewoon voor de zomaar:![]() | |
tripel7 | vrijdag 26 januari 2024 @ 12:20 |
Sainz weet de wagen tenminste de hele race op de baan te houden, dat lijkt charles vaak wat meer moeite te kosten. | |
tripel7 | vrijdag 26 januari 2024 @ 12:22 |
Niet vergeten dat de setups van max ook vrolijk gedeeld werden met "talenten" als Stroll die volledig naar de poeier gereden werd, in de hoop dat die dan weer meer kans maakte... | |
Rianne84 | vrijdag 26 januari 2024 @ 12:33 |
Sally | vrijdag 26 januari 2024 @ 13:07 |
Wth...? Why... or better: what....? Wat dan, lol?! ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 26 januari 2024 @ 13:15 |
Roro Bosso | |
Sally | vrijdag 26 januari 2024 @ 13:16 |
Op hun website schijnt het overal nog te staan. Very weird? ![]() ![]() | |
Rianne84 | vrijdag 26 januari 2024 @ 13:25 |
En niemand gaat toch vcarb zeggen? ![]() | |
Donderkonijn | vrijdag 26 januari 2024 @ 14:19 |
Leclerc is veel te wisselvallig en neemt onnodige risico's. Zo lang dat er niet uit is is het geen WK materiaal. Vooral onder druk choked hij vaak. Hij is over 1 ronde de enige die Verstappen kan matchen qua snelheid, dat is sinds het karten al zo. Alleen is Max uit dat risicovolle gedrag gegroeid en Leclerc niet. | |
Tarado | vrijdag 26 januari 2024 @ 14:26 |
Ik denk niet dat er iemand anders dan Verstappen t/m 2025 WK materiaal is, vanaf 2026 is het weer nieuwe ronde nieuwe kansen. | |
Tijn | vrijdag 26 januari 2024 @ 14:30 |
De kwaliteit van de RBPT-motor wordt vooral een groot vraagteken, ja. | |
Rianne84 | vrijdag 26 januari 2024 @ 17:01 |
#ANONIEM | vrijdag 26 januari 2024 @ 17:31 |
Mooi, zijn we mischien eindelijk af van het gespeculeer dat hij naar RBR als vervanger van Perez gaat. | |
WheeledWarrior | vrijdag 26 januari 2024 @ 17:38 |
Wel benieuwd of McLaren de vorm van 2e helft 2023 meteen kan doortrekken en niet weer eerst een half seizoen nodig heeft om op gang te komen. | |
George_of_the_Jungle | vrijdag 26 januari 2024 @ 19:04 |
Net als dat RB in RB Leipzig ook niet voor Red Bull staat zeker? | |
Mano_ | vrijdag 26 januari 2024 @ 22:47 |
RPM-video inclusief de poes van @ESF1Gamer | |
Sally | vrijdag 26 januari 2024 @ 23:50 |
Is het een idee om deze in OP te zetten? Maxie kan er wat mij betreft weer uit ![]() ![]() | |
Sally | vrijdag 26 januari 2024 @ 23:51 |
Of een soort 'merge' maken met dot topic, @ESF1Gamer ? F1 / Tijden GP van Abu Dabhi | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 januari 2024 @ 08:01 |
Ik stel een aparte showcase auto's topic voor | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 januari 2024 @ 08:08 |
Mien kat | |
greysbones | zaterdag 27 januari 2024 @ 08:55 |
Das mijn pica ![]() | |
Tijn | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:00 |
Lando zou wel gek zijn. Hij is nu de eerste rijder bij een team dat mee kan doen voor podiums, terwijl hij bij Red Bull tweede viool moet spelen. Of nou ja, dat moet hij niet, maar dat is wel wat er zou gebeuren ![]() | |
Sally | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:21 |
In de OP zetten, bedoelde ik ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:29 |
Ik denk dat je bedoelt voor de wins. Bij Red Bull haalt Norris ook wel podiums | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:31 |
F1 / De grote F1 auto's reveal party 2024 editie. Nieuw topic auto showcase party | |
Tijn | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:31 |
Dat is waar, maar je teamgenoot verslaan is toch wel het eerste doel dat de meeste coureurs hebben en Lando zal de eerste zijn die begrijpt dat dat bij Red Bull niet gaat lukken. | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:49 |
Denk het wel, ze waren in 22 laat met een herontwikkeling begonnen waardoor hun 23 auto qua gewenst concept ook laat klaar was, ik ga er vanuit dat de 24 auto daar een doorontwikkeling van is. Enige is wel dat ze bij Red Bull zo vroeg gestopt zijn met doorontwikkelen van hun 23 auto dat zij als het goed is weer een aardige voorsprong zullen hebben met hun 24 auto. | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:52 |
Is ie al door de crashtest gekomen? | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:56 |
Ja dat was ook geen probleem verder, wat ze zelf ook zeiden als je er makkelijk doorheen komt kan het zijn dat je meer gewicht hebt gebruikt dan noodzakelijk, het is allemaal op het randje. | |
WheeledWarrior | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:30 |
Ze zijn vorig jaar zelfs al begonnen met hun 2025-auto als ik het goed begreep. | |
Tijn | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:34 |
RB19b waarom niet ![]() | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:37 |
Dat zou best kunnen grof dan h, want om zeker te weten dat je de goede richting uitgaat is praktijk ervaring met de auto van dit jaar onontbeerlijk. Daarom moet ik ook een beetje lachen om Anthony Davidson die de Mercedes in de simulator eindelijk weer een auto vindt, Toto herhaalde dat ook nog even. Laat het eerst maar even in het echt zien denk ik dan, zeker na 2 faaljaren. | |
WheeledWarrior | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:38 |
Baseline vast neerzetten kan natuurlijk wel als je al 2 jaar zo'n grote voorsprong hebt op technisch vlak. Gewoon extra tijd om dat bij te schaven, iets dat de meeste andere teams zich niet kunnen veroorloven. | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:45 |
Ben echt benieuwd wie er het dichtst bij Red Bull gaat zitten, denk toch McLaren. | |
Nattekat | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:46 |
Vorig jaar hadden ze het lek ook boven. Hebben we allemaal mogen aanschouwen; ze stonden verder dan het jaar ervoor. | |
ESF1Gamer | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:47 |
Iets minder sneren uitdelen en focussen op het bouwen van goeie auto + strategie zou beter werken | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:50 |
Ik denk dit ook. Ze kunnen echt gaan verrassen dit seizoen. Al zou ik Mercedes ook niet helemaal uitvlakken. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:54 |
Ik weet het, jij weet het maar dat weerhoud er zogenaamde fans er niet van om iedere keer weer met dat verhaal te komen. Nota bene: https://www.the-race.com/(...)ed-bull-speculation/ | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 10:58 |
Die verschillen tussen 2, 3 en 4 zullen kleiner zijn dan dat tussen 1 en 2, dan is het ook een kwestie van circuit, afstelling etc wie er dat weekend de betere is. | |
Tijn | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:03 |
Ik zou het eigenlijk leuker vinden als er dit jaar wl een team is dat Red Bull het vuur aan de schenen kan leggen. Als het achter Verstappen weer stuivertje wisselen wordt tussen McLaren, Mercedes, Ferrari en misschien Aston Martin of Alpine, dan kun je Horner de constructeursbeker nu al overhandigen. | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:06 |
Ik ook wel maar het zou me verbazen als die anderen of iig 1 van die anderen zoveel hebben gevonden. | |
Tijn | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:09 |
Nou ja, ik bedoel eigenlijk dat ik hoop dat 1 van de subtoppers komt bovendrijven in plaats van dat ze weer met elkaar de strijd aan gaan. Als het einde van 2023 een indicatie is, heeft McLaren de beste papieren in handen denk ik. | |
WheeledWarrior | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:10 |
Aston Martin en Alpine hoef je voor de top-4 niet op te schrijven, althans over een heel jaar. Misschien dat Alonso her en der nog weer een podium kan scoren. | |
Tarado | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:18 |
Ik las een stukje over Red Bull in het Mercedes tijdperk, die zijn qua ontwikkeling gaan kijken waar motorvermogen niet de key factor zou zijn oftewel circuits waar ze Mercedes zouden konden verslaan met hun aero. Denk dat de anderen zich met dit soort niches bezig zouden moeten houden om races te winnen dit jaar, de enige die nog wat anders doet qua ontwikkeling is Ferrari, de rest is meer aan het volgen en dan loop je toch achter de feiten aan. | |
Starflyer | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:45 |
Bearman wordt reserve en Leclerc development driver. | |
Donderkonijn | zaterdag 27 januari 2024 @ 11:55 |
Red Bull is altijd erg sterk geweest in aero(door Newey). Dat ze in het mercdes tijdperk daar gingen kijken is niet meer dan logisch, ze hadden een motor met te weinig pk's, Renault beloofde van alles maar leverde niet, dus het moest ergens anders vandaan komen. Sinds de overstap naar Honda kon je goed zien wat die motor voor verschil maakte, het ging eigenlijk vanaf het begin vande samenwerking tussen RBR en Honda op topsnelheid en motorvermogen en betrouwbaarheid een stuk beter. Het toppunt van slechtheid van Renault vond ik toch wel die race dat ze vergeten waren een bougie aan te draaien. Stond Max stil om zoiets onbenulligs..... maar ja Fransen he. Het het niet voor niets met de franse slag. Dat zal je bij Jappaners gewoon nooit zien gebeuren. | |
Sally | zaterdag 27 januari 2024 @ 12:25 |
Verwarrend ![]() | |
Wertha | zaterdag 27 januari 2024 @ 14:18 |
Deze gast is briljant. | |
Peterselieman | zaterdag 27 januari 2024 @ 16:33 |
Ik sla Bearman een stuk hoger aan dan A. Leclerc | |
ESF1Gamer | maandag 29 januari 2024 @ 07:18 |
RaceMaand ![]() | |
Kickinalfa | maandag 29 januari 2024 @ 07:28 |
Ik hoop eigenlijk wel dat mercedes een beetje terug komt in vorm. Weinig trek in weer een doodsaai seizoen. | |
WheeledWarrior | maandag 29 januari 2024 @ 10:27 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 januari 2024 @ 10:29 |
Wintertest ![]() Ik kijk wel naar McLaren ![]() | |
Sally | maandag 29 januari 2024 @ 13:01 |
FTFY. ![]() Ook al zijn het nog wel in naam "wintertests", het zijn de enige Testdagen in seizoen 2024. Net als in 2023... nog maar 3 per seizoen. | |
ESF1Gamer | maandag 29 januari 2024 @ 13:17 |
Op 29 Februari zijn de eerste FP's ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 29 januari 2024 @ 13:18 |
Hij heeft een nieuwe video patreon gezet, die moet ik nog kijken. | |
Tarado | maandag 29 januari 2024 @ 13:22 |
Alleen is het nog geen februari ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 29 januari 2024 @ 13:24 |
Doen we donderdag poging 2 ![]() | |
Rianne84 | maandag 29 januari 2024 @ 13:38 |
Werkagenda reeds geblokkeerd ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 januari 2024 @ 13:43 |
Ik dacht eerst dat dit een grap was ![]() | |
Donna | maandag 29 januari 2024 @ 13:43 |
![]() | |
ESF1Gamer | maandag 29 januari 2024 @ 13:44 |
Nee, fp1 en 2 op donderdag. De laatste dag van februari. Het is dit jaar schrikkeljaar. | |
Tarado | maandag 29 januari 2024 @ 17:26 |
Starflyer | maandag 29 januari 2024 @ 17:50 |
En Guillaume Cattelani als deputy technical director. | |
Zorro | maandag 29 januari 2024 @ 18:18 |
Hier schrikkel ik van | |
Peterselieman | maandag 29 januari 2024 @ 18:54 |
Begint de naamsverwarring nu al? | |
zalkc | maandag 29 januari 2024 @ 19:01 |
Wat ik begreep is het door de ramadan die een week later begint zo dat SA op zaterdag moest, en omdat Bahrein er een week voor is moet deze meebewegen, anders is het te kort voor het hele circus om te verplaatsen. Heb net de reisinformatie binnen voor Bahrein ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 29 januari 2024 @ 19:02 |
Zandbaklanden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 januari 2024 @ 19:09 |
Dat is het belangrijkste, maar mogelijk speelt ook mee dat het weekend in SA op vrijdag en zaterdag is. Daar op zondag naar de race gaan, is dus alsof het in Zandvoort op maandag zou zijn. De race op zaterdag houden helpt wellicht met de kaartverkoop. Ik was er vorig jaar en toen was het niet uitverkocht. Ik denk wel bijna, maar je kon tot op het laatst nog kaarten kopen. | |
Donderkonijn | maandag 29 januari 2024 @ 21:54 |
De kaarten die worden gekocht zijn voor de rijke elite en de expats. Er rijden geen arabieren mee in het veld, allemaal Europeanen en Noord Amerikanen en een verdwaalde Japanner dus het zal de gewone bevolking in die zandbaklanden aan hun reet roesten zo'n race in hun land. Ze hebben simspelweg niemand om voor te juichen. | |
Sally | maandag 29 januari 2024 @ 22:16 |
What else is new met Katje ![]() ![]() | |
Sally | maandag 29 januari 2024 @ 22:18 |
"RBFKAAT" | |
#ANONIEM | maandag 29 januari 2024 @ 22:44 |
Wat een gelul. | |
Rianne84 | dinsdag 30 januari 2024 @ 08:11 |
WheeledWarrior | dinsdag 30 januari 2024 @ 09:19 |
Lees je eens in. Geen cake voor jou. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 januari 2024 @ 09:25 |
![]() | |
Dauthi | dinsdag 30 januari 2024 @ 10:37 |
De vraag is hoelang hij eerste rijder zal zijn. Piastri wordt gezien als een toptalent in dezelfde orde van grote als Verstappen. | |
Tijn | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:00 |
Ik denk dat Lando de kans groter inschat dat-ie Piastri wel kan hebben dan Verstappen. Laat Piastri eerst maar eens aan z’n race pace werken, want afgelopen seizoen ging-ie vaker achteruit dan vooruit. | |
DeeBee | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:01 |
Alle vooroordelen weer uitgekotst hier ![]() Bahrein, Qatar en VAE hebben juist goedkope kaarten ten opzichte van alle andere GP's en daardoor zit er een mix van allerlei mensen op de tribune en is het tien keer toegankelijker dan USA of Europa voor normale mensen Lekker weekendkaarten in Bahrein voor 200, ik zie @zalkc daar ![]() De start van Ramadan is verder de reden dat de eerste twee GP op zaterdag vallen, inderdaad | |
Zorro | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:05 |
Dat ze de tyfus krijgen met hun ramadan. Daar heb ik toch niks mee te maken. Achterlijk gedoe. | |
Dauthi | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:19 |
Piastri is de best presterende rookie in decennia, en heeft veel meer innerlijke rust en overzicht. En is in tegenstelling tot Norris een short corner driver. Wanneer Piastri zijn 3e jaars spurt maakt volgend jaar kan het heel lastig worden voor Norris. | |
Tijn | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:21 |
We gaan het zien ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:24 |
De nieuwe Kimi! | |
Dven | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:28 |
' Niemand geeft een neuk om F1 en zowel de organisatie als de F1 geven geen neuk om lege tribunes. Sportswashing en een dikke zak met geld zijn voor beide het motief. | |
Tarado | dinsdag 30 januari 2024 @ 11:35 |
Was meer bandenmanagement waar hij problemen mee had, ben wel benieuwd of hij daar stappen in gaat zetten, had wel de indruk dat Norris wat nerveus van hem werd afgelopen jaar. | |
Tijn | dinsdag 30 januari 2024 @ 13:18 |
Ik had vooral de indruk dat Norris gerriteerd was dat z'n team wat laat was met het geven van teamorders ![]() | |
Tarado | dinsdag 30 januari 2024 @ 13:46 |
In de kwalificaties had Norris het er toch wel moeilijk mee, in de races viel dat wel mee inderdaad want daar was zijn pace meestal duidelijk beter, ze weten beiden wat ze te doen staat. Niks tegen Norris overigens want een prima ventje maar het wordt wel tijd dat hij races gaat winnen, dit wordt al z'n 6e jaar in F1, voor Piastri is Norris een prima ijkpunt. | |
Starflyer | dinsdag 30 januari 2024 @ 15:56 |
VCARB (of V-CARB) zie ik het her en der al genoemd worden in nieuwsberichten ![]() | |
Sally | dinsdag 30 januari 2024 @ 15:57 |
Maar niet in die tweet ![]() | |
zalkc | dinsdag 30 januari 2024 @ 19:40 |
De duurste normale kaarten zijn daar 425 euro, met je neus op start finish. Daar kun je in Zandvoort tegenwoordig alleen nog maar een plekje in brons krijgen. Ik heb nu de F1 in Belgi, Nederland en Spanje mogen zien en ik wilde vorig jaar naar Imola, maar dat viel in het water ![]() Ik vind het heerlijk als het publiek echt fan is (en niet dat volk dat met een wortel op hun kop zich vol zuipt). En na Zandvoort 2021, daar hoorde die oranjegekte erbij, probeer ik oranje tribunes en dergelijke als de builenpest te mijden. Dat wortel-op-de-kop volk heb ik ook gewoon lastig zien doen in Barcelona, en ik wil daar niet eens remotly mee worden geassocieerd. Ik had begrepen dat er nu op turn 1 veel oranje volk zit, daarom zit ik straks ook op Beyon, achter de pits. Niks persoonlijks, maar om een kudde hossende Hollanders om me heen te hebben die eigenlijk geen verstand van de sport hebben. In Zandvoort zag ik ze ook langskomen, de hele dag niet gezien op de tribune en 5 minuten voor quali even een paar selfies maken en continu aan hun maat die het wel snapte vragen wat die auto's allemaal aan het doen waren. | |
Nattekat | dinsdag 30 januari 2024 @ 20:07 |
Verkapte 'kijk mij beter zijn'-post ^ | |
zalkc | dinsdag 30 januari 2024 @ 20:30 |
klopt. | |
Nattekat | dinsdag 30 januari 2024 @ 20:35 |
Nog eentje met onwaarheden ook. Zandvoort buiten het stadion stuk om is niets anders dan mijn circuit ervaring in 2015. En als Liberty niet zo druk bezig was met de sport onbereikbaar maken voor fans, waren kaartjes in Europa niet zo duur geweest. De zandbak is netto nog steeds veel duurder. | |
zalkc | dinsdag 30 januari 2024 @ 20:47 |
Ik gok dat je Arena bedoeld, ik zat tegenover de Arena in tribune waar iemand vlak voor de race bijna de tribune in de fik stak met zijn oranje rookgranaat. Het was dat er een paar man wakker was, anders was de race uitgesteld. Dus mijn ervaring, compleet gemaakt met Mental Theo, was wel redelijk zoals ik beschrijf. Toen ik eind jaren '00 een paar keer op Spa was met de caravan heb ik mijn beeld gekregen van hoe een F1 hoort te zijn, daarna ben ik vrij lang niet meer geweest, hooguit die A1GP in Zandvoort, maar daarna was Zandvoort voor mij weer de eerste keer. Dat was wel ff anders. En de prijs, ach... Ik kreeg het geld terug van Imola en ik heb dat bij het budget voor dit jaar gedaan, als deze nu ook overstroomt van de regen dan moet lk dat maar zien als teken van boven ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 30 januari 2024 @ 20:49 |
Tijd dat het seizoen weer begint. Dan zijn we misschien weer even van dit 'ik ben een betere fan dan jij'-gezeik af. Stelletje treurwilgen. | |
THEFXR | dinsdag 30 januari 2024 @ 21:07 |
hoeveel is het vliegen, hotel en voedsel? | |
Sally | dinsdag 30 januari 2024 @ 21:12 |
Het is wat, inderdaad ![]() | |
THEFXR | dinsdag 30 januari 2024 @ 21:28 |
verstand van zuipen en vreten hebben ze. | |
ChevyCaprice | woensdag 31 januari 2024 @ 00:52 |
Beelden van het verschil tussen Max en Sergio’s stuurinput | |
DeeBee | woensdag 31 januari 2024 @ 05:43 |
Ik woon in de regio, dus vliegen is niks. Hotels ~ 100-150 / nacht en eten ook te doen. Shuttles van / naar circuit ook prima geregeld, meeste is aardig in orde. Pakketreizen naar de GP's in Midden-Oosten zijn er ook genoeg zoals hierboven werd genoemd. Gelukkig over een maandje alweer aan de bak, genoeg met die winterstop. ![]() | |
THEFXR | woensdag 31 januari 2024 @ 09:24 |
das nice als je dichtbij woont. | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 10:55 |
Beter nieuws. Petronas wil Sepang weer op de kalender hebben. https://www.reuters.com/s(...)6-sources-2024-01-31 | |
Red_85 | woensdag 31 januari 2024 @ 11:21 |
Mooi. Weg met een schijtrace in de zandbak pls. | |
beantherio | woensdag 31 januari 2024 @ 11:56 |
Zou ik niet tegen zijn: mooi circuit. Maar dan moeten er natuurlijk geen andere mooie circuits gaan afvallen. | |
WheeledWarrior | woensdag 31 januari 2024 @ 12:29 |
Die oliedollars harkt Liberty maar wat graag binnen. Dus er zal wel weer een Europese race sneuvelen. | |
ESF1Gamer | woensdag 31 januari 2024 @ 12:59 |
Of Miami GP | |
Red_85 | woensdag 31 januari 2024 @ 13:17 |
fbm | |
Nattekat | woensdag 31 januari 2024 @ 13:24 |
Vegas en Baku mogen erachteraan. | |
Tarado | woensdag 31 januari 2024 @ 13:25 |
Ik vind 24 sowieso best wel veel en dan nog 6? sprintraces. | |
Zorro | woensdag 31 januari 2024 @ 15:59 |
Die sprintkermis mag als eerste weg | |
Tarado | woensdag 31 januari 2024 @ 16:37 |
Questular | woensdag 31 januari 2024 @ 16:44 |
Schrap Haas/AT/Williams etc etc dan ook maar meteen. | |
Tarado | woensdag 31 januari 2024 @ 16:52 |
Eens, is weer een onzinverhaaltje al begrijp ik 2025 nog wel omdat het nog de oude regels zijn maar 2026 zou moeten kunnen, ook met een klantenmotor. | |
WheeledWarrior | woensdag 31 januari 2024 @ 16:56 |
![]() Die teams denken echt alleen maar aan hun eigen centen ipv de lange termijn van de sport, he. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 17:22 |
Baku? Hoezo dat? Levert spectaculaire races op. | |
Nattekat | woensdag 31 januari 2024 @ 17:27 |
2 van de 7 edities. Afgelopen jaar verreweg de saaiste race van het seizoen. Uhuh. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 17:36 |
Ik ben vorig jaar in Saoedi-Arabi naar de race geweest, omdat ik toch al in Jeddah zou zijn. Weekendkaart was omgerekend 250 euro. Hotelprijzen liggen op Nederlands niveau, maar met meer waar voor je geld. Voor (ik meen) 140 euro per nacht in een erg goed hotel. Dan nog drie keer per taxi/uber op en neer naar het circuit. Weet niet meer wat dat kostte, maar taxi's zijn niet duur (echter ook niet extreem goedkoop). Prijzen voor eten liggen op het circuit op ongeveer hetzelfde niveau als Zandvoort, denk ik, wellicht iets lager. Er zijn wel overal gratis flesjes water te krijgen. Concerten van topartiesten op zaterdag en zondag zijn inbegrepen in je ticket. 's Maandags terugvliegen was wel een puntje: er was geen enkele stoel meer te krijgen in economy. Dus kiezen tussen hetzij pas dinsdag terug, hetzij in business (dat is het geworden). Dit kun je natuurlijk voorkomen als je niet pas een paar weken voor de race je shit regelt, zoals ik nu. Ga je speciaal voor de race naar SA, dan komen er nog visumkosten bij, maar die moest ik sowieso al maken. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2024 17:37:58 ] | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 17:37 |
Liberty denkt alleen maar aan hun eigen portemonnee in plaats van de sport. Begin me er meer en meer aan te ergeren. Ik zie de rechtzaak wel tegemoet. Ben benieuwd op welke gronden ze de entry kunnen weigeren, aangezien het Concorde Agreement voorziet in 12 teams. #teamFIA | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 17:38 |
Er waren afgelopen jaar weinig races die niet saai waren. | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 17:40 |
Voor P1. Daarachter gebeurde genoeg. | |
Nattekat | woensdag 31 januari 2024 @ 17:41 |
2023 slechtste race van het seizoen 2022 op gelijke hoogte met pareltjes als Miami en Monza 2021 doodsaai tot er toevallig een band boem deed, maar dat heeft niets met de baan te maken 2020 niet gehouden Het feit dat ik al 5 jaar terug moet ontkracht je theorie. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 17:42 |
SA was wel redelijk spannend, aangezien Verstappen daar technische problemen had. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 17:44 |
Er is geen theorie, er is een mening. En meningen zijn als anussen. Iedereen heeft er eentje. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 31 januari 2024 @ 17:55 |
Die discussie met Nattekat is al meerdere keren gevoerd. Gaat zijn mening nooit herzien, dus zinloze energie. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 18:00 |
Ik gun hem zijn eigen anus. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2024 18:00:30 ] | |
Red_85 | woensdag 31 januari 2024 @ 18:08 |
Be lach e lijk Wat een slappe excuses om geld/10 te kunnen blijven doen en niet naar geld/11 te gaan. Kansloos. Ik hoop dat ze naar de rechter stappen. Slecht onderzoek ook omdat de naam 'Andretti' in de VS toch echt wel veel waarde toe te voegen heeft aan ieder kampioenschap. Daarbij is alle begin moeilijk, voor ieder team. Snap niet dat dit door kan als argumentatie. | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 18:31 |
Geld/11 is niet eens slechter dan geld/10 in de komende 4 jaar. Even grof geschat dat elk team er per jaar $ 5 miljoen op achteruit gaat als het geld door 11 gedeeld wordt, zorgt de $ 200 miljoen anti-dilution fund er voor dat de teams voor vier jaar gecompenseerd worden. | |
ESF1Gamer | woensdag 31 januari 2024 @ 18:32 |
Wel heeft het F1 meme opgeleverd: Well Done Baku ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 januari 2024 @ 18:35 |
Bakoem! | |
ESF1Gamer | woensdag 31 januari 2024 @ 18:36 |
Dat was voor Max in 2021 wel het geval. Morgen poging 2 voor Race Maand ![]() | |
beantherio | woensdag 31 januari 2024 @ 19:01 |
Maar die zijn al onderdeel van Formule 1. Andretti is dat niet. | |
Nattekat | woensdag 31 januari 2024 @ 19:08 |
![]() Vind het wel mooi hoe de massa zo makkelijk lijkt te vergeten hoe afschuwelijk saai die race meestal is. Imola krijgt ondertussen keer op keer alle kritiek, maar ik zou het wel weten. | |
ESF1Gamer | woensdag 31 januari 2024 @ 19:13 |
De F2 race was leuk | |
Zwoerd | woensdag 31 januari 2024 @ 19:24 |
Mensen raken verblind door wat spectakel puur door incidenten, de race zelf is vaak niet veel aan. | |
beantherio | woensdag 31 januari 2024 @ 19:37 |
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws. | |
ESF1Gamer | woensdag 31 januari 2024 @ 19:40 |
Het was te voorspellen. | |
Nattekat | woensdag 31 januari 2024 @ 19:41 |
In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt. | |
ESF1Gamer | woensdag 31 januari 2024 @ 19:42 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 januari 2024 @ 19:43 |
Best accuraat ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 31 januari 2024 @ 19:43 |
F1 is wel hard op weg naar self destruction. Zeker als Red Bull en Verstappen weer gaan domineren dit jaar. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 19:53 |
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is. | |
Red_85 | woensdag 31 januari 2024 @ 20:44 |
Vind het ook eeb complete onbegrijpelijke kutactie. Idioot zelfs. En belachelijk. | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 20:56 |
Ik kan er wel een paar bedenken. Om te beginnen anti-competitie regels. Een team verbieden op commercile gronden (die imho nergens vastgelegd zijn en voor een deel imho ook geen hout snijden) om deel te nemen, terwijl de regels volstaan in meer teams. Verder het niet toelaten van een 'prive'-team, terwijl als het een autofabrikant was, wel zou worden toegelaten, is ook al dubieus en imho discriminerend. Daarnaast is het een kampioenschap van de FIA, die de inschrijving al hebben goedgekeurd. Liberty gaat alleen over de commercile kant en zou een goedgekeurde inschrijving imho niet kunnen verbieden. Ze zouden de inschrijving imho alleen kunnen uitsluiten van de commercile contracten (uitkeren van prijzengeld en zo), maar niet om deel te nemen aan races. En wel toestaan dat een eigenaar meerdere teams heeft en zo andere gegadigden kan buitensluiten. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 21:05 |
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie. Net als een voetbal club geen toegang tot de Ere divisie of betaald voetbal kan opeisen. Discriminatie? Dat gaat hem totaal niet worden, er is ook geen enkele garantie dat een fabrieksteam wel toegelaten zou worden. Dat klopt maar dat is dus geen juridisch argument, Andretti kan, in theorie, starten maar krijgt dan geen prijzengeld en de relatie met F1 zou dusdanig moeilijk zijn dat daar geen eer aan te behalen is. Verder loopt de FIA dan het risico dat F1 tabee zegt en zijn eigen "F1" opzet, de kans dat ook maar een team zou afhaken lijkt mij ontstellend klein. | |
Sabata | woensdag 31 januari 2024 @ 21:06 |
Omdat ik het al zag aan komen inderdaad. De laatste 15 jaar heeft de leiding in de F1, of het nu commerciele leiding, sportieve leiding of wedstrijdleiding eigenlijk alleen maar slechte beslissingen genomen die misschien op korte termijn iets opleverden, maar op de lange termijn het allemaal steeds erger maakten: - eerst een budgetcap invoeren, zodat kleine teams een kans maken voorin mee te doen, vervolgens als de nieuwe teams HRT, Manor, USF1 en Lotus zich aandienen razendsnel die keutel intrekken zodat kleine teams een paar jaar voor jan lul meededen en binnen de kortste keren weer vertrokken. - eerst motorformule V4 turbo afspreken, na het weigeren van Volkswagen om de F1 te vervoegen snel afblazen en een compromis sluiten met V8's een jaar extra en vervolgens v6 hybride turbo's waardoor de auto's inmiddels zo groot zijn als v8 utes - eerst zeuren dat teams als RBR en Mercedes te overheersend zijn, maar de nieuwe budgetcap en de regelwijzigingen maken de overheersing van n team alleen maar verstikkender - eerst zeuren dat er meer teams bij moeten en meer coureurs een kans moeten krijgen, vervolgens rap hun keutel intrekken als er niet een of andere vage startup maar een bekende professionele naam in de racerij opstaat. Ja we houden van competitie en uitdaging, maar het moet vooral niet teveel geld kosten h. Ik neem het rustig op omdat het geheel in het plaatje past. Ik kijk het de eerste paar races aan, bevalt het me niet, dan kijk ik niet meer tot de volgende regelwijziging en hoop dat n team alles wint zonder enige spanning, liefst nog n coureur die alle races wint. Het maakt me dan niet eens uit of er een Nederlander, Monegask, Brit of Oempa Loempa achter het stuur zit, saai en voorspelbaar moet het worden zodat adverteerders weglopen. Ich habe fertig ![]() | |
PirE | woensdag 31 januari 2024 @ 21:34 |
Inderdaad, je wordt niet rijk als je de taart in kleinere stukjes snijdt. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 31 januari 2024 @ 21:44 |
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 21:50 |
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is. | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 21:57 |
Haas was ook al meteen redelijk competitief. En bouwde ook twee jaar achter elkaar auto's volgens verschillende regels. Iets waarvan ze zeggen dat ze het Andretti niet zien doen. Ik sla Andretti wat dat betreft hoger aan dan Haas, dus imho is dat ook een drogreden. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 31 januari 2024 @ 22:07 |
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal. Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen? Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder? | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 22:09 |
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet. Wat die 'discriminatie' betreft, zie ik dat op sommige sites wel genoemd worden als mogelijke reden voor een rechtszaak. F1 heeft wel vaker gezegd dat ze graag zien dat autofabrikanten toetreden, maar prive-teams niet. | |
Starflyer | woensdag 31 januari 2024 @ 22:11 |
Banbury in het VK. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 22:16 |
Promotie of degradatie is niet relevant, het argument is concurrentie en dat zou ook van toepassing zijn op een club die morgen aan de Eredivisie mee wil doen. Hoe de competitie opgezet is lijkt mij juridisch niet zo relevant en sowieso, F1 is in het VK geregistreerd dus je zou onder Britse wetgeving je argument moeten maken. Lijkt mij een non-starter. Ja, maar zolang niemand kan aantonen dat een fabrieksteam wel meteen toegelaten word is dat een non-argument in juridische zin en dan nog, F1 kan dan stellen dat het in hun opinie een andere situatie is wat ook waar is, en nee, een fabrieksteam is niet per definitie beter. | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 22:20 |
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar die teams zitten al in de F1 en die zouden dus vandaag de dag ook niet binnenkomen, vermoed ik. Buiten dat, er IS een Amerikaans team, Haas. En dat zet de wereld nu niet bepaald in vuur en vlam qua prestaties. Het punt van 2025 is dat je dan onder de oude Concorde Agreement binnenkomt waar de dilution fee 200 miljoen is, de verwachting is dat die fee enorm verhoogd gaat worden. Simpel gezegd, als Andretti nu voor 200 miljoen binnenkomt kan hij morgen het team verkopen voor een veelvoud daarvan en ik kan je verzekeren dat de andere teams en de FOM dat donders goed weten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2024 22:39:43 ] | |
Sally | woensdag 31 januari 2024 @ 22:27 |
Typo? Ontbrekend woordje? | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 22:39 |
Inderdaad, daar ontbreekt een woord ![]() | |
beantherio | woensdag 31 januari 2024 @ 23:22 |
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn: | |
#ANONIEM | woensdag 31 januari 2024 @ 23:50 |
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2024 23:50:59 ] | |
Tarado | woensdag 31 januari 2024 @ 23:52 |
Hij heeft een rondje in de simulator gedaan waarschijnlijk, weer een jaar niks. | |
Starflyer | donderdag 1 februari 2024 @ 00:20 |
Buxton doet een Albert Fabrega? | |
-XOR- | donderdag 1 februari 2024 @ 00:45 |
Vooral koorknaapjes Russell en Zhou die naar de principal rennen. Alleen Leclerc begint natuurlijk geen gevecht, die hoort bij de kalmeerders. Aan de activiteit op r/formuladank is ook te merken dat het ongeduld begint toe te nemen. [ Bericht 6% gewijzigd door -XOR- op 01-02-2024 00:55:56 ] | |
Peterselieman | donderdag 1 februari 2024 @ 01:11 |
En Sainz vervangt hem? | |
#ANONIEM | donderdag 1 februari 2024 @ 01:16 |
Dat zou wel groot nieuws zijn ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 07:22 |
Poging 2: Race Maand ![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 08:36 |
Nou, blaas me omver. | |
Starflyer | donderdag 1 februari 2024 @ 09:01 |
Hamilton naar Ferrari? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 1 februari 2024 @ 09:02 |
![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 09:04 |
Als het waar is, dan arme Leclerc | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 09:19 |
Arme Ferrari | |
Rianne84 | donderdag 1 februari 2024 @ 09:23 |
Of arme HAM, want ook daar gaat hij die 8e titel niet halen. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 09:25 |
Ik schat die kans sowieso heel klein in. | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 09:32 |
Dat ook | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 09:32 |
Zowel bij Mercedes als bij Ferrari. Red Bull wil hem niet hebben. | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 09:38 |
Hij zal sowieso moeten wachten tot 2026 en de kans dat Mercedes dan voor Ferrari zit lijkt me aannemelijker dan andersom, probleem is dat hij dan nog verder over z'n top heen is. | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 09:42 |
Misschien start hij wel rap duo met will.i.am tegen die tijd. | |
Starflyer | donderdag 1 februari 2024 @ 09:43 |
Erik van Haren meldt het nu ook. | |
Netsplitter | donderdag 1 februari 2024 @ 09:45 |
Ik geloof daar echt helemaal niks van. | |
Nizno | donderdag 1 februari 2024 @ 09:46 |
ongelovige | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 09:46 |
Sainz dus definitief niet verlengd | |
Sally | donderdag 1 februari 2024 @ 09:47 |
*duimt! Wishful thinking, natuurlijk ![]() ![]() | |
Tijn | donderdag 1 februari 2024 @ 09:50 |
Ik hoop wel dat Sainz goed terecht komt. Die gast kan echt wel een potje sturen. | |
schommelstoel | donderdag 1 februari 2024 @ 09:50 |
Dat kan niet, Toto zou er namelijk alles aan doen om Lewis nog een titel te geven. ![]() | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 09:51 |
Gezien de relatie van z'n vader met lijkt me dat hij naar Audi gaat. | |
Netsplitter | donderdag 1 februari 2024 @ 09:51 |
Ferrari zou een stap achteruit zijn voor hem. Merc heeft betere papieren om een snelle auto neer te zetten met de nieuwe reglementen die eraan komen. Plus het strategische onkunde verhaal bij Ferrari is ook iets om goed mee te nemen in de beslissing. Sainz gaat naar Audi uiteraard. Misschien dat Ham dat ook gaat doen. Weer een verrassende overstap. | |
WheeledWarrior | donderdag 1 februari 2024 @ 09:57 |
Hamilton moet gewoon lekker met pensioen gaan. | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 09:59 |
Niet winnen in een Mercedes of niet winnen in een Ferrari, dat maakt ook niet zo heel veel uit toch, Audi zie ik hem echt niet doen, denken dat die competitief zullen zijn vanaf 26 lijkt me wel heel optimistisch. | |
Netsplitter | donderdag 1 februari 2024 @ 10:04 |
Zijn overgang van McLaren naar Mercedes werd ook met veel verbazing ontvangen. En toch is dat de beste beslissing ooit gebleken. | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 1 februari 2024 @ 10:09 |
Gelukkig maakt Lewis dat helemaal zelf uit. ![]() Hoort nog altijd bij de top van de F1. | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 10:15 |
In hun beide rookie jaar waren Verstappen en Sainz gelijk aan elkaar. Ik schat Sainz hoger in dan Leclerc. | |
Wienerschnitzels | donderdag 1 februari 2024 @ 10:15 |
Silly season begint wel erg vroeg. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 10:15 |
Wel heel naar dat ze Sainz dan zo aan de kant zetten. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 10:16 |
Lightning seldom strikes twice ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 10:16 |
Dan gaan ze strategisch denken hard achteruit | |
Nizno | donderdag 1 februari 2024 @ 10:17 |
plan a plan r | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 10:17 |
Question. | |
Netsplitter | donderdag 1 februari 2024 @ 10:18 |
En toch zijn er mensen die meerdere keren geraakt zijn. ![]() | |
Nizno | donderdag 1 februari 2024 @ 10:18 |
checking | |
Nizno | donderdag 1 februari 2024 @ 10:18 |
daarom staat er ook niet never | |
Rnie | donderdag 1 februari 2024 @ 10:18 |
Je kan mij echt weggooien als Mercedes ineens weer dominant wordt. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 10:18 |
On zeker, vandaar ook zelden ![]() Please confirm. | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 10:18 |
Ja want Audi heeft ook een voorsprong van 4+ jaar met de PU? Zo'n gok was dat toen niet. | |
ESF1Gamer | donderdag 1 februari 2024 @ 10:21 |
Niki Lauda had Lewis toch overgehaald? | |
Rnie | donderdag 1 februari 2024 @ 10:22 |
Ik begin me nou al te irriteren aan het italiaanse gelul van Hamilton. | |
Netsplitter | donderdag 1 februari 2024 @ 10:22 |
Jij bent precies op de hoogte hoe ver ze zijn met hun PU blijkbaar? | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 10:25 |
Ja maar die had dan ook wel wat te bieden. | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 10:26 |
Nee maar zo'n voorsprong als Mercedes toen had zullen zij niet hebben. | |
#ANONIEM | donderdag 1 februari 2024 @ 10:27 |
Drie goede opties: Red Bull als vervanger van Perez, AMR als vervanger van Alonso en Audi waarmee paps net Parijs-Dakar gewonnen heeft. | |
Netsplitter | donderdag 1 februari 2024 @ 10:28 |
Hoe weet je dat zo zeker? | |
Tarado | donderdag 1 februari 2024 @ 10:33 |
Omdat het in tijd niet mogelijk is, de vorige keer was Mercedes al ruim begonnen voor de regels officieel werden en dat is nu niet het geval. | |
Wienerschnitzels | donderdag 1 februari 2024 @ 10:34 |
Nieuws komt nu wel van steeds meer verschillende kanten | |
Starflyer | donderdag 1 februari 2024 @ 10:34 |
Dat lag wel in de lijn der verwachtingen nadat ze wel Leclerc verlengd hadden, en er met geen woord over Sainz gesproken werd. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 februari 2024 @ 10:47 |
Domme keuze, maar goed wat weten wij er nou van ![]() |