abonnement Unibet Coolblue
pi_212138144

[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @Mexicanobakker)

We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.

De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.

Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.

Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!

Radio 2 Top 2000: Editie 2023
We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.

Wat kunnen wij doen?
A. Stemmen. De stemweek was van 1 t/m 7 december (15.00 uur)
B. De Bubbling Under beluisteren van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december: de lijst der lijsten viert dit jaar de 25e editie en is daarom eenmalig uitgebreid met 500 liedjes. Onder de noemer De Extra 500 werden de nummers 2500 tot en met 2001 gedraaid, overdag van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december.
>> Meer info hier <<
C. De Top 2000 zelf beluisteren en bekijken van maandag 25 tot en met zondag 31 december. En naar de randprogrammering. Quiz, Untold Stories, Wat betekent de Top 2000, A Gogo, het kan allemaal.
D. Een uurtje naar het Top 2000 café. Niet meer op eigen houtje, maar netjes vooraf intekenen. En dan maar hopen dat je niet een uur lang Suzan & Freek voor je kiezen krijgt, of Echoes, maar gewoon lekker Killing in the Name, Halo of Flies en het liedje van AC/DC.

SPOILER: Stemtips
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wanneer?
Maandag 25 december 0:00 beginnen we, zondag 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?

Vanaf wanneer stemmen?
Vanaf vrijdag 1 december.

Staat ie in de top 2000?
11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.

Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2023, inclusief statistieken

De FOK! 2000:
Wie weet is er weer een vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen

Presentatie:

00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili

Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Meeluisteren:
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD _O_

Nederland 3 NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000

Etalagekanalen
Bij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( :')!), kun je vast wel ergens vinden.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen

Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
Topicreeks: Top 2000 Editie 2023

De lijst door de jaren heen:

@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2023
@peaceman stelde samen: FOK!2000 2022

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_212138163
Nog maar weer eens een Top 2000-tip van de dag. Omdat Glenn Hansard best n fijne vent is. Het nummer Fitzcarraldo is een referentie naar de gelijknamige film uit 1982 van Werner Herzog. Een man probeert daar een heel schip over een berg heen te tillen.

3 januari: Eefje de Visser - Ongeveer
4 januari: Taylor Swift & Bon Iver - Exile
5 januari: Silversun Pickups - Growing Old Is Getting Old
6 januari: Wim De Craene - Tim
7 januari: Maarten van Roozendaal - Olielamp
8 januari: Hall & Oates - Maneater
9 januari: Balthazar - Fifteen Floors
10 januari: Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
11 januari: Sun Kil Moon - Sunshine in Chicago
12 januari: Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
13 januari: Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street
14 januari: Boudewijn de Groot - Eva
15 januari: Songs:Ohia - Coxcomb Red
16 januari: Wende - Deze Gin
17 januari: Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine/ Guido Belcanto & An Pierlé - Toverdrank
18 januari: Bob Dylan - Simple Twist of Fate
19 januari: Josh Ritter - The Temptation of Adam
20 januari: Phoebe Bridgers - I Know the End
21 januari: Van Morrison - Snow in San Anselmo
22 januari: Jan de Wilde - De Fanfare van Honger en Dorst
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2024 @ 11:01:17 #3
426493 crew  PippenScottie
pi_212138731
Lekker Scorpie.

Ik hoorde het nummer vorige maand voor het eerst in de Snob 2000. Een paar maanden eerder was ik bij een Werner Herzog expositie in Eye. Wat een verhaal. En wat een kerel is die Herzog zeg.
pi_212139509
Ah, ja the Frames. Een beetje vergeten bandje hier, leuk om weer eens te horen! :)
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_212140555
Net voorbij het piano-uurtje. Vraag me af of er nog meer aan komt in de komende jaren. Die pianoplaylists zijn al jaren behoorlijk populair.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_212140682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
Net voorbij het piano-uurtje. Vraag me af of er nog meer aan komt in de komende jaren. Die pianoplaylists zijn al jaren behoorlijk populair.
pi_212140849
quote:
Deze was niet cryptisch toch? Einaudi en Tiersen zaten binnen een uur van elkaar en ze spelen piano. Dus vraag ik me af, komen er daar nog meer van? Er zijn best nog wel wat pianodeuntjes van vergelijkbare populariteit op streamingsdiensten, waaronder die ene in D die er al 85x in staat zonder dat het stemmende deel van de mensheid dat beseft. Maar ook Aphex Twin of Joep Beving (de broer van Aart) bijvoorbeeld.
pi_212140899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:30 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Deze was niet cryptisch toch? Einaudi en Tiersen zaten binnen een uur van elkaar en ze spelen piano. Dus vraag ik me af, komen er daar nog meer van? Er zijn best nog wel wat pianodeuntjes van vergelijkbare populariteit op streamingsdiensten, waaronder die ene in D die er al 85x in staat zonder dat het stemmende deel van de mensheid dat beseft. Maar ook Aphex Twin of Joep Beving (de broer van Aart) bijvoorbeeld.
Ah ik keek alleen binnen het uur van Einaudi en daar zaten al een drum- en orgelsolo in die al langer waren dan dat nummer, vandaar dat ik pianouurtje wat overdreven vond.
pi_212140919
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ah ik keek alleen binnen het uur van Einaudi en daar zaten al een drum- en orgelsolo in die al langer waren dan dat nummer, vandaar dat ik pianouurtje wat overdreven vond.
Ja, ik zat nu net de PDF te bekijken en zag dat ze in de uitzending niet in hetzelfde uur zaten. Een klein beetje cryptisch dan, het is sterker dan mezelf.
pi_212141811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:30 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Meer Ben Folds in de lijst!
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 16:17:40 #11
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_212142125
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:03 schreef Tussle266 het volgende:
Dat zou ik zeker toejuichen! Op mijn neoklassieke wishlist staan o.a.:

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 23-01-2024 16:33:56 ]
| Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 23 januari 2024 @ 16:29:39 #12
473584 Gretzl
pi_212142263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:49 schreef tufkac het volgende:

[..]
Meer Ben Folds in de lijst!
En meer C½ur de Pirate, dan gaat het zowel aandeel (perfecte) pianopop als chansons omhoog O+ (twee vliegen in 1 klap)

23 januari: C½ur de Pirate - Place de la République

SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 09:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog maar weer eens een Top 2000-tip van de dag.
Goed voorbeeld doet volgen :)
pi_212142466
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:29 schreef Gretzl het volgende:

Goed voorbeeld doet volgen :)

Als jij nu ook al begint, ga ik dit topic maar eens ontvolgen
pi_212142681
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Als jij nu ook al begint, ga ik dit topic maar eens ontvolgen
Prima, we posten vooral voor mensen die t leuk vinden, niet voor zuurpruimen
pi_212142694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:16 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Prima, we posten vooral voor mensen die t leuk vinden, niet voor zuurpruimen
Prima, dat kan gewoon hier, waar het hoort
MUZ / Lied van de dag #52
pi_212142766
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Jezus gast. Er doet iemand n poging dit topic door t jaar heen een beetje levendig te houden, is t weer niet goed. Maar ga vooral lekker uitchecken bij dit topic, we zien je wel weer ergens tegen t eind van het jaar. :W
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:29:49 #17
473584 Gretzl
pi_212142770
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Zeg je hiermee dat een groot deel van de losse topics opgedoekt moet worden, omdat er al een algemeen 'Lied van de Dag'-draad bestaat waar mensen random YouTube-linkjes kunnen posten?

O.a.
MUZ / Nederlandstalige muziektopic #12
MUZ / Liedjes over tegenstellingen!
MUZ / Spaanstalige nummers #28 Sube y baja la temperatura....
MUZ / De metalklassieker van de dag #10
MUZ / Remakes die de originele artiest ver overtreffen
MUZ / Ontdekkingen op KEXP
MUZ / De moderne metal "klassieker" van de dag (na 2000) #2
MUZ / Liedjes over de tijd
MUZ / Liedjes met plaatsnamen.
MUZ / Noem een track met een nummer erin.
MUZ / Noem een nummer met een track erin
MUZ / Muziek met prachtige geanimeerde videoclips #4
MUZ / Duitse Muziek
MUZ / Het panterbloesje en de spijkerbroek
MUZ / Shall we dance?
MUZ / Post hier jouw meest deprimerende hit
MUZ / De prog-klassieker van de dag.

Als er echt een duidelijke meerwaarde is voor een apart Top 2000-tip van de dag topic dan kan een moderator dit aangeven ;)

Mijns inziens is dat niet nodig, want het huidige tempo is voor iedereen prima bij te houden. En posts die je niet interesseren kun je gemakkelijk overslaan he.
pi_212142808
quote:
Zeker niet, daar kunnen ze ook prima :Y

quote:
Als er echt een meerwaarde is voor een apart Top 2000-tip van de dag topic dan kan een moderator dit aangeven.

Mijns inziens is dat niet nodig, want het huidige tempo is voor iedereen prima bij te houden. En posts die je niet interesseren kun je gemakkelijk overslaan he.
Ik ben zeker voor het 1e, omdat het niet zozeer de lijst betreft, meer een persoonlijke voorkeurenopsomming.
Mocht het het wel hier blijven, neem dan iig de tip van gisteren mee met de oude tips achter een spoiler, dan valt het ook makkelijker te negeren voor degenen die dat willen.
pi_212142841
Dit topic vergelijken met die YT dump topics gaat sws niet helemaal op, he.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:49:04 #20
473584 Gretzl
pi_212142956
Lange lijstjes of copy-past artikelen plaats ik altijd al wel in een spoiler, dat is prima. Houdt een post ook leesbaarder :)

Ik vind het zelf wel boeiend als we door het jaar heen een beetje kunnen blijven discussiëren over nummers die niet in de lijst staan, maar er wel in zouden horen. De omissies. Uiteraard speelt persoonlijke voorkeur altijd mee in wat we wel of geen omissies vinden, maar dat is onvermijdelijk.

Als we enkel konden keuvelen over de (gemene deler) lijst van DecoAoreste dan zijn we wss ook ruim voor december 2024 uitgepraat. Uit de persoonlijke fave lijsten van andere users haal ik overigens geregeld een fijne tip :) Zelfs als dat nummer nooit serieus kan zal maken op een Top 2000-notering ben ik nog steeds erg blij met zo'n ontdekking.

DecoAoreste in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #267 We tellen af naar de Top 2000

pi_212142980
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:49 schreef Gretzl het volgende:
Uiteraard speelt er altijd een persoonlijke voorkeur mee, maar dat is onvermijdelijk.
Het is wel onvermijdelijk, maar het is ook wel direct het probleem. Ik stoor me niet zo aan linkjes en lijstjes, doe waar je zin in hebt. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik er niks mee ga doen. Zoals ik omgedraaid zeker weet dat iedereen zijn schouders ophaalt als ik mijn echte voorkeuren zou delen. Spoilers om de overzichten onder te plakken zou misschien nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Als het je dan niets doet, is het net wat gemakkelijker voor kennisgeving aannemen.

Edit: algemeen bedoeld, dat jij dat al doet is natuurlijk waar.
pi_212143033
Over omissies gesproken, Gretzl, in je spotifylijst staan zeker 8 nummers die wel in de lijst (hebben ge)staan.
Tijd voor een update!
pi_212143084
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:51 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Het is wel onvermijdelijk, maar het is ook wel direct het probleem. Ik stoor me niet zo aan linkjes en lijstjes, doe waar je zin in hebt. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik er niks mee ga doen. Zoals ik omgedraaid zeker weet dat iedereen zijn schouders ophaalt als ik mijn echte voorkeuren zou delen. Spoilers om de overzichten onder te plakken zou misschien nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Als het je dan niets doet, is het net wat gemakkelijker voor kennisgeving aannemen.

Edit: algemeen bedoeld, dat jij dat al doet is natuurlijk waar.
Je mag dan geregeld in raadselen spreken, mijn bedoeling heb je helderder verwoord dan ikzelf.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:04:12 #24
473584 Gretzl
pi_212143098
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Over omissies gesproken, Gretzl, in je spotifylijst staan zeker 8 nummers die wel in de lijst (hebben ge)staan.
Tijd voor een update!
Dank je, dat ga ik die snel weer eens updaten. Is nu vooral een lijst waar ik gemakkelijk nummers aan toevoeg. Nog verre van af. En uiteraard steek ik m'n persoonlijke voorkeur niet onder stoelen of banken ;)
pi_212143190
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:49 schreef Gretzl het volgende:
Lange lijstjes of copy-past artikelen plaats ik altijd al wel in een spoiler, dat is prima. Houdt een post ook leesbaarder :)

Ik vind het zelf wel boeiend als we door het jaar heen een beetje kunnen blijven discussiëren over nummers die niet in de lijst staan, maar er wel in zouden horen. De omissies. Uiteraard speelt persoonlijke voorkeur altijd mee in wat we wel of geen omissies vinden, maar dat is onvermijdelijk.

Als we enkel konden keuvelen over de (gemene deler) lijst van DecoAoreste dan zijn we wss ook ruim voor december 2024 uitgepraat. Uit de persoonlijke fave lijsten van andere users haal ik overigens geregeld een fijne tip :) Zelfs als dat nummer nooit serieus kan zal maken op een Top 2000-notering ben ik nog steeds erg blij met zo'n ontdekking.

DecoAoreste in MUZ / Top 2000 Editie 2023 #267 We tellen af naar de Top 2000

[ afbeelding ]
Niet eens een Sonic Youth hiertussen??
I'm postively god's favorite one
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:14:40 #26
473584 Gretzl
pi_212143212
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:13 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Ik had besloten om me in deze lijst te beperken tot nummers die zijn uitgebracht in deze eeuw.

Een Teen Age Riot in de Top 2000 zou ik zeker toejuichen :Y
pi_212143238
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:14 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Ik had besloten om me in deze lijst te beperken tot nummers die zijn uitgebracht in deze eeuw.

Een Teen Age Riot in de Top 2000 zou ik zeker toejuichen :Y
Genoeg liedjes uit de vorige eeuw. Maar het gaat ook niet over je omissieslijst ;)
  Redactie Sport dinsdag 23 januari 2024 @ 18:20:14 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_212143289
Hoe incrowd is dit topic vandaag?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_212143336
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:13 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
KINK is nooit van SY geweest.
Als je in de K1500 op Sonic zoekt, krijg je eerst de Hyper..missiles, Semi.. en Super.. om dan rond de 1000 1 notering te vinden.
pi_212143343
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe incrowd is dit topic vandaag?
Feeling lucky?
  woensdag 24 januari 2024 @ 23:00:28 #31
473584 Gretzl
pi_212160249
SPOILER
24 januari: The Shins - New Slang (2001)

MuMeLadder: #0795
Snob: #0215
V500: #0083
Kink: #1156

Landmark song van deze Amerikaanse indiepopband :) New Slang voelt als een heerlijke warme deken. Denk dat het nummer als het 20-30 jaar ouder was geweest sowieso al wel in de T2000 had gestaan.

Het grotere publiek herkent het deuntje wellicht nog van het BiZa-spotje voor de TK2012 waarin mensen werd opgeroepen toch vooral te gaan stemmen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gretzl op 24-01-2024 23:08:22 ]
  woensdag 24 januari 2024 @ 23:09:41 #32
473584 Gretzl
pi_212160298
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:00 schreef Gretzl het volgende:
SPOILER

Ik dacht dus even dat New Slang niet in de Kink 1500 zou staan, maar haalt gewoon alle 4 de alternatieve lijsten. @DecoAoreste kan dus nog aan je tabel worden toegevoegd :) Zou plek 27 worden met 2249 punten.
pi_212160330
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:00 schreef Gretzl het volgende:
SPOILER

Landmark song van deze Amerikaanse indiepopband :) New Slang voelt als een heerlijke warme deken. Denk dat het nummer als het 20-30 jaar ouder was geweest sowieso al wel in de T2000 had gestaan.

Het grotere publiek herkent het deuntje wellicht nog van het BiZa-spotje voor de TK2012 waarin mensen werd opgeroepen toch vooral te gaan stemmen.

Staat in de Fela1691 (voorlopig) op plek 7. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_212160364
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:14 schreef Felagund het volgende:
Staat in de Fela1691
Goed aantal ook, meer dan genoeg.
  woensdag 24 januari 2024 @ 23:42:30 #35
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_212160569
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:09 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Ik dacht dus even dat New Slang niet in de Kink 1500 zou staan, maar haalt gewoon alle 4 de alternatieve lijsten. @:DecoAoreste kan dus nog aan je tabel worden toegevoegd :) Zou plek 27 worden met 2249 punten.
Oh crap, toch wat gemist dus. Goede toevoeging, mooi nummer ook. Zal binnenkort eens kijken hoe ik die precies gemist heb + toevoegen.
pi_212160608
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:19 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Goed aantal ook, meer dan genoeg.
Project van nu 2 jaar, ben niet tot de 2000 nummers gekomen, maar inderdaad genoeg. Nu nog wel in volgorde zetten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_212161429
Melanie dan maar terug in de top 2000?
pi_212161485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Melanie dan maar terug in de top 2000?
Beautiful People staat er gelukkig nog steeds in. Verder zal dit niet veel doen, niet het moment om het loodje te leggen lijstjestechnisch.

Anders had het ook nog wel een bonus voor de Stones kunnen opleveren :P
pi_212161506
Het is niet alleen het tijdstip. Namen als Melanie en Marlena Shaw zijn in de huidige lijst gewoon niet sterk genoeg. Beautiful People kan wel wat pakken, maar daar blijft het bij.
pi_212161522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:18 schreef Tussle266 het volgende:
Het is niet alleen het tijdstip. Namen als Melanie en Marlena Shaw zijn in de huidige lijst gewoon niet sterk genoeg. Beautiful People kan wel wat pakken, maar daar blijft het bij.
Als ze in november overlijdt krijgt Ruby Tuesday wel een boost hoor. Nu, ja, niet.
pi_212161531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als ze in november overlijdt krijgt Ruby Tuesday wel een boost hoor. Nu, ja, niet.
Dat betwijfel ik ten zeerste, zonder keuzelijst. Het tijdstip maakt hooguit verschil voor het aantal plekken dat Beautiful People stijgt.
pi_212161554
Ik zou trouwens Lay Down in de lijst wel kunnen waarderen, maar het zal wel Lay Low worden.
pi_212161556
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:24 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste, zonder keuzelijst. Het tijdstip maakt hooguit verschil voor het aantal plekken dat Beautiful People stijgt.
De Stones staan gewoon op de keuzelijst.
pi_212161558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:27 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zou trouwens Lay Down in de lijst wel kunnen waarderen, maar het zal wel Lay Low worden.
Probeert U het op 23 november.
pi_212161580
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Probeert U het op 23 november.
Die kans acht ik dan weer wel aardig groot.
pi_212161667
Eigenlijk is het wel raar dat nummers die een verleden in de lijst hebben toch van de keuzelijst worden afgevoerd. Zeker in de huidige vorm.
pi_212161700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:43 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk is het wel raar dat nummers die een verleden in de lijst hebben toch van de keuzelijst worden afgevoerd. Zeker in de huidige vorm.
De meeste maken toch nul kans.
pi_212161719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De meeste maken toch nul kans.
7000 van de nummers die er wel staan ook, toch?
pi_212161732
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:50 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
7000 van de nummers die er wel staan ook, toch?
Eens. Ik denk dat het zo'n 1000-1500 nummers zijn? Waarvan een aanzienlijk deel alleen de eerste 3 edities haalde.
pi_212161755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Eens. Ik denk dat het zo'n 1000-1500 nummers zijn? Waarvan een aanzienlijk deel alleen de eerste 3 edities haalde.
Er zijn wel verschillen in het soort uitvaller inderdaad. Ik kwam hierop (uiteraard) door Melanie. Ruby Tuesday tot ‘13 en Lay Down tot ‘14. Waarom moet dat er dan af als iedereen en de moeder erop komt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')