Precies. Dit is de kern van de kwestie.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik met de trein ga moet ik dan mijn flesje gekocht op het station blijven meeslepen tot een supermarkt, de ahtogo op stations hebben geen inleverpunteb..![]()
Als je een werkend systeem wilt introduceren is het natuurlijk erg vreemd dat er heel veel verkooppunten zijn waar je je betaalde statiegeld daar niet kan innen, het inleveren moet net zo makkelijk zijn als het kopen..
quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef mschol het volgende:
[..]
dus? op elke straathoek zit wel een supermarkt
zeiken om het zeiken
van die mensen die achter de garaniums zitten en alleen maar kunnen zeiken om niks
Valt me nog mee.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:01 schreef quo_ het volgende:
Nederlanders hebben de afgelopen drie jaar bijna 1,15 miljard euro betaald aan statiegeld voor de plastic flessen en blikjes die zij hebben gekocht. Daarvan hebben zij 772 miljoen euro teruggekregen. 374 miljoen euro statiegeld is de consument misgelopen, omdat de flessen en blikjes niet zijn ingeleverd.
Nog even aan mijn berg flesjes vasthouden dan.quote:
Kun je die dingen - voor laten we zeggen 5 cent - laten verzekerenquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:10 schreef thedeedster het volgende:
Één flinke deuk in een blikje en je ziet je geld niet meer terug.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Kun je die dingen - voor laten we zeggen 5 cent - laten verzekeren
Maar dan wordt het tenminste wel gerecycled in plaats van dat het de verbrandingsoven in gaat.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nog meer prullenbakken die opengehaald worden en rotzooi op straat.
Op elke straathoek, ik kijk naar buiten, helaas geen supermarkt hier in de straathoekquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef mschol het volgende:
[..]
zeiken om het zeiken
van die mensen die achter de garaniums zitten en alleen maar kunnen zeiken om niks
Afrekeningen in het statiegeld circuit 😱quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, want zo werkt het in de echte wereld. Mensen gaan ondanks de niet toereikende infrastructuur dan opeens een uur in de rij staan om flessen in te leveren.
Er zullen wel een paar zwervers rijk van gaan worden. Vechtpartijen/berovingen onderling sluit ik ook niet uit.
Hier in mijn dorpje zelfs geen enkele supermarkt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Op elke straathoek, ik kijk naar buiten, helaas geen supermarkt hier in de straathoek
Dat bedoel ik dus, zo vanzelfsprekend is het nietquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier in mijn dorpje zelfs geen enkele supermarkt.
Sterker nog, op een dorpshuis en friettent na zit hier helemaal niks
Blik is wel het simpelste wat uit het huisvuil te halen is, zowel voor als na verbranding. Dat doen ze al zolang de vuilverbranding bestaat namelijk. Plastic flesjes is wel iets meer werk. Echter na het inzamelen zit daar ook nog het nodige werk aan om het te recyclen. De etiketten, verf en doppen moeten er eerst af omdat dat allemaal een andere procedure heeft om te recyclen. Verbranden is dan veel goedkoper en eenvoudiger en dat levert juist weer energie op.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar dan wordt het tenminste wel gerecycled in plaats van dat het de verbrandingsoven in gaat.
Je moet wat over hebben voor het milieu.
En die doppen zijn nu helemaal een kriem omdat ze vast moeten zitten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Blik is wel het simpelste wat uit het huisvuil te halen is, zowel voor als na verbranding. Dat doen ze al zolang de vuilverbranding bestaat namelijk. Plastic flesjes is wel iets meer werk. Echter na het inzamelen zit daar ook nog het nodige werk aan om het te recyclen. De etiketten, verf en doppen moeten er eerst af omdat dat allemaal een andere procedure heeft om te recyclen. Verbranden is dan veel goedkoper en eenvoudiger en dat levert juist weer energie op.
Kom jij wel eens buiten je stadsring?quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:20 schreef mschol het volgende:
[..]
zeiken om het zeiken
Wie verkoopt dient ook in te nemen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik met de trein ga moet ik dan mijn flesje gekocht op het station blijven meeslepen tot een supermarkt, de ahtogo op stations hebben geen inleverpunteb..![]()
Als je een werkend systeem wilt introduceren is het natuurlijk erg vreemd dat er heel veel verkooppunten zijn waar je je betaalde statiegeld daar niet kan innen, het inleveren moet net zo makkelijk zijn als het kopen..
Zoiets ja.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat zitten er toch een stelletje kantoorbeunhazen daar zonder enige kennis van de praktijk.
Symptoom van alcoholisme: niet meer weten wat waar staat, hoewel je het er zelf hebt neergezet ( na ze zelf te hebben leeggezopen)….quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
Dit hele blikjes opspaar gedoe tot je tijd hebt om ze te gaan inleveren, dat zet mij voortdurend op het verkeerde been aangaande de voorraad bier in huis
heb ik een schap in een keukenkastje met blikjes bier en dan is 90% dus leeg![]()
![]()
Die lege blikjes kun je dan mooi geven aan bezoek dat geen alcohol drinktquote:Op dinsdag 16 april 2024 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
Dit hele blikjes opspaar gedoe tot je tijd hebt om ze te gaan inleveren, dat zet mij voortdurend op het verkeerde been aangaande de voorraad bier in huis
heb ik een schap in een keukenkastje met blikjes bier en dan is 90% dus leeg![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |