abonnement Unibet Coolblue
pi_212534165
Wij hebben weer een peuter. Ronde 2!
Maggie is vandaag gaan vieren met haar vriendjes en morgen wilde ik graag naar de dierentuin. Maar als het weer gaat tegenzitten wordt het toch een krijspaleis.
Ik hoop dat ze dit jaar echt een beetje leert praten, zou zoveel schelen in frustratie. En als ze eens zou beginnen met de nuttige woorden eerst te leren. Mol kan ze bijvoorbeeld wel zeggen :P
  donderdag 22 februari 2024 @ 10:57:29 #102
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212534374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben weer een peuter. Ronde 2!
Maggie is vandaag gaan vieren met haar vriendjes en morgen wilde ik graag naar de dierentuin. Maar als het weer gaat tegenzitten wordt het toch een krijspaleis.
Ik hoop dat ze dit jaar echt een beetje leert praten, zou zoveel schelen in frustratie. En als ze eens zou beginnen met de nuttige woorden eerst te leren. Mol kan ze bijvoorbeeld wel zeggen :P
Gefeliciteerd en welkom! Fijn ja, die willekeurige woordenschat :D
  donderdag 22 februari 2024 @ 13:35:11 #103
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212536455
J is wat verkouden, slaapt niet heel diep, wilt geen dutje doen en al twee dagen binnen vanwege de regen. Kan hem soms wel achter het behang plakken, als ik behang had.... :D Haha!

Zo'n zin in de lente!
pi_212536565
Gefeliciteerd met Maggie!
Het is vaak heel handig als ze goed kunnen praten, maar soms is het ook verschrikkelijk. :D Vooral als je al gewerkt hebt en moe bent en dan nog allemaal vragen naar je hoofd geslingerd krijgt.
  donderdag 22 februari 2024 @ 18:48:35 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212540406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben weer een peuter. Ronde 2!
Maggie is vandaag gaan vieren met haar vriendjes en morgen wilde ik graag naar de dierentuin. Maar als het weer gaat tegenzitten wordt het toch een krijspaleis.
Ik hoop dat ze dit jaar echt een beetje leert praten, zou zoveel schelen in frustratie. En als ze eens zou beginnen met de nuttige woorden eerst te leren. Mol kan ze bijvoorbeeld wel zeggen :P
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  donderdag 22 februari 2024 @ 19:21:01 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212540989
Dag 3 zindelijkheidstraining: hij begint het langzaam door te krijgen. Meestal komt hij nu direct na het ongelukje, soms er voor. Dus gaat de goeie kant op.
Resistance is futile.
pi_212544193
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd met Maggie!
Het is vaak heel handig als ze goed kunnen praten, maar soms is het ook verschrikkelijk. :D Vooral als je al gewerkt hebt en moe bent en dan nog allemaal vragen naar je hoofd geslingerd krijgt.
Haha, ik heb gelukkig nog een kleuter die alle stiltes opvult en op alles wat ik zeg begint met "ja maar mama" :D
Misschien is dat het issue. Arme Maggie krijgt er geen woord tussen :P
pi_212550877
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die zijn er op tijd bij :-D En kan ze die van mij ook even boontjes leren eten? _O-
Dat vraag ik me af. :+
Hier leek alleen interne motivatie haar zover te krijgen.
  zondag 25 februari 2024 @ 16:42:21 #109
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212584341
Heeft er iemand ervaring met oefenbroekjes en zo ja, welke? Of toevallig ter overname voor een bijna 3-jarige?
Als onze uk in z'n blote billen loopt gaat het best goed met de potjestraining, maar met alleen een broek aan plast hij steeds in z'n broek. Misschien moeten we maar eens wat anders proberen, want bloot is nu soms zo koud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morgane89 op 25-02-2024 17:32:11 ]
pi_212584959
Hier zijn we ook hard bezig met de zindelijkheidstraining. F. is er woensdag mee begonnen (uit zichzelf eigenlijk, ze zei dat ze moest plassen) en nu proberen we door te pakken. Ze doet het goed. Gisteren en vandaag grotendeels zonder luier en we hebben 2x een plasje op de grond gehad en 1x een drolletje op de grond. Voor de rest was alles op de wc. Ze was vanmiddag ook twee keer ruim een uur droog in haar luier (toen we ergens heen moesten rijden) en zei iedere keer dat ze naar de wc moest. Hopelijk kan ze hem op blijven pakken en dat ze straks zindelijk is.
pi_212595378
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:42 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met oefenbroekjes en zo ja, welke? Of toevallig ter overname voor een bijna 3-jarige?
Als onze uk in z'n blote billen loopt gaat het best goed met de potjestraining, maar met alleen een broek aan plast hij steeds in z'n broek. Misschien moeten we maar eens wat anders proberen, want bloot is nu soms zo koud.
de onze kwamen een paar jaar geleden voor n appel en een ei van de zeeman, van buiten een onderbroek, van binnen n soort plastic laagje. weet niet of het echt wat binnenhoudt, mocht dat nodig zijn :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 februari 2024 @ 13:21:24 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212595606
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 13:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
de onze kwamen een paar jaar geleden voor n appel en een ei van de zeeman, van buiten een onderbroek, van binnen n soort plastic laagje. weet niet of het echt wat binnenhoudt, mocht dat nodig zijn :D
Ja deze! https://www.zeeman.com/nl/luierbroekje-aav000012715.html

Ze houden niet heel veel vast, maar bij ons zijn de oepsplasjes maar klein, dus ga het toch proberen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212659915
We zijn hard op weg naar overdag zindelijk! De afgelopen week op opvangdagen 1x een klein ‘oeps-plasje’ en voor de rest alles overdag op de wc, plas en poep. Ze wil overdag ook geen luier meer aan. Ik juich nog niet te hard, maar als het de komende dagen nog steeds goed gaat, dan is het wel zo, toch? Wanneer spreek je nu van echt ‘overdag zindelijk’? :D
  zaterdag 2 maart 2024 @ 16:20:28 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212660957
Wisselende resultaten met de zindelijkheidstraining hier. Vandaag heb ik poep uit bad gehaald :') en nog geen half uur later een zeiknatte broek.

Mijn man lijkt nu wel te snappen dat een high five alleen niet echt genoeg motiveert dus er staat nu een bak met snoepjes op de wc.
Resistance is futile.
pi_212724859
Maggie is weer "goedgekeurd" bij het CB. Tussen aanhalingstekens want mevrouw kwam binnen en niets was nog goed. Ik denk dat er wat vage herinneringen van een prik naar boven kwamen ofzo. Ze wilde nog net op de weegschaal gaan staan en daarna niets meer. Dus liggend moeten meten en bij alle ontwikkelingschecks was het antwoord "NEI }:| ". Gelukkig ken ik mijn kinderen goed dus had ik op voorhand zelf al geprobeerd of ze alles kon en kon ik daar dus op antwoorden. Officieel staan er nu allemaal minnen maar ze zijn heel chill bij ons CB.
Blijft een kleintje met 83cm en 11kg maar ze groeit prima op haar eigen lijntje.
Over een half jaartje terug voor het praten maar ze maakte zich geen zorgen. Ik ook niet. Ze maakt in principe 2 woordzinnen alleen is haar woordenschat heel beperkt. Maar over een half jaar is vroeg genoeg om hulp in te roepen indien nodig.
pi_212776791
Fijn dat het goed gaat met Maggie en dat ze zo mooi op haar eigen lijn zit!

Hier hebben we weer een update gehad: R drinkt uit het niets uit open een beker. We gaven haar altijd de Munchkin 360 met dat bovenste deel erop maar vandaag pakte ze een open beker van haar broer en wilde daar water in. Dus voor de helft gevuld en ze ging heel rustig zitten drinken. Trots dat ze was toen haar beker leeg was O+

Verder zat ze vandaag ineens weer op het potje nadat ze haar broek zelf uit had getrokken. Romper en luier waren nog aan maar ze vond het wel een applausje voor zichzelf waard :D
pi_212826462
Hier hebben we een volledig dagzindelijke peuter! Afgelopen nacht was ze ook helemaal droog gebleven. Ben benieuwd. Vind het knap met 2j6m (bijna 2j7m).

Mijn peuter heeft totaal geen focus om maar iets te proberen om netjes te kleuren. Wel zegt ze dat ze cijfers en letters wil leren en is ze heel goed in puzzelen. Vooral nog steeds heel energiek en 0,0 concentratie. :D
Over 3 weken een rondleiding op de basisschool die we op het oog hebben…
pi_213005043
Het is inmiddels alweer 2 weken geleden, maar Otis is 3 jaar geworden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is echt een ongelofelijke boef :') slaapt nog steeds kut en is heel brutaal en grenzen aan het opzoeken momenteel. Zoals een echte peuter :')

Verder ook heel lief (als hij snachts bij mij komt liggen en zijn benen en armen om mij heen doet, fluistert hij "ik ben een koalabeertje" in mijn oor :D) en grappig gelukkig O+
pi_213007571
Gefeliciteerd Aure! Wat een mooie krullen heeft je zoon!

Wij zijn gisteren gestopt met de speen en de eerste nacht ging zowaar goed!
Zojuist lekker gezwommen zodat hij vanavond ook hopelijk makkelijk in slaap valt. Fingers crossed.
pi_213008216
Gefeliciteerd Aure!
Hij kon zo een broertje zijn van mijn peuter wat haar betreft. :D
Het is dat ze maar 8 maanden schelen. ;)

Nu ze grote zus is geworden is alles groot aan haar. Ze kan zich alleen nog heel goed op de vloer gooien als ze het ergens niet mee eens is. Verder is ze supertrots en lief voor haar zusje. Ze noemt zichzelf middel zus. (Nu ze een ouder en een jonger zusje heeft).
Op dag 2 van haar zusje kreeg ze het voor elkaar haar wenkbrauw kapot te vallen / blauw oog, dat werd een ritje hap. Maar na de eerste schrik heeft ze er geen last meer van gehad gelukkig.
pi_213009264
Middelzus O+ wat lief!

En Mango, ik hoop dat de komende nachten zonder speen ook goed gaan!

Ja die krullen zijn fantastisch. Al helemaal op wasdag en als ik dan helemaal full CG z'n haar mag doen :P
O+
pi_213011372
Ik ben gewoon verliefd op die prachtige krullen Aure. Wauw!
pi_213065376
Pfoe wat een ellende zijn die laatste 2 kiezen. De laatste 2.5u heeft ze alleen maar gehuild. Compleet ontroostbaar ook. Buiten een beetje kwark uit een zakje niets willen eten. Zo erg dat ik twijfel of het wel alleen de kiezen zjjn. Ik herken het ook niet van haar broer, die had een paar vieze luiers en poef kiezen. Misschien omdat hij een stukje ouder was?
En dat terwijl ze wel een goeie kdv dag heeft gehad :?
De kiezen komen er overduidelijk aan. Ik kan ze zien en dan is er nog de stinkluiers, het gekwijl en het gekauw op haar handen.
Vorige nacht was al drama en ik maak mij op voor nog een slechte nacht. Paracetamol gegeven maar dat lijkt weinig te doen.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:46:32 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213066724
Ja dat is echt klote, die achterste kiezen. Kon er 2x niks anders van maken. Uitzitten, veel pijnstilling en het gaat weer voorbij. Kan je afwisselen? Sterkte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213067297
Hier duurde het ook lang voordat die dingen eindelijk door waren. Gelukkig met weinig echt gedoe, maar dat duurde echt een paar maanden aan een stuk. Sterkte met de nacht, hopelijk valt het mee!

Hier krijgt peuter aanstaande weekend haar grote bed, een meegroeibed van de IKEA. Ben erg benieuwd, vind het zelf ook spannend en wat ze er van gaat vinden. Eigenlijk wil ik dan ook stoppen met de voeding voor het slapen gaan, maar het is zo makkelijk hè. :’)
  dinsdag 2 april 2024 @ 22:55:59 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213067429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
<knip>
Eigenlijk wil ik dan ook stoppen met de voeding voor het slapen gaan, maar het is zo makkelijk hè. :’)
Dat kan ik echt niet beamen. Zonder avondvoeding is het avondritueel juist makkelijker, want korter. Er is een stap tussenuit. Ik voedde al heel lang niet meer in slaap omdat ik daarna wilde tandenpoetsen. Uitgelegd overdag, nog een keer uitgelegd, 2 of 4 avonden vroeg hij erom maar daarna was het duidelijk en er was nooit drama. En het is nog minder van jou afhankelijk!

Van mij mag je voeden tot sint juttemis (ben zelf ook nog niet helemaal gestopt, maar wel in de avond dus) en er zijn veel redenen om dat te doen maar gemak snap ik dus niet zo goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 april 2024 @ 08:36:17 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213068086
Ik snap 'm wel. Het was voor mij jarenlang de ideale manier om mijn kind rustig en slaperig te krijgen. Ik ben dan weer vroeger gestart met ochtendvoedingen, omdat mijn kind 'booootham' wilde. Dus het is heel persoonlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213068867
We zijn hier overgestapt op een nieuw avondritueel, want Otis verwacht dat wij naast hem in slaap vallen, maar dat betekent ook dat hij verwacht dat we er snachts nog steeds liggen als hij dan wakker wordt. En dat maakte dat hij elke nacht riep om de persoon die hem naar bed had gebracht en dan moest diegene naast hem liggen. Super vermoeiend en na jaren gebroken nachten zijn we er wel een beetje klaar mee. Dus nu is het avondritueel heel strak met een boekje lezen en eventjes naast hem zitten maar weg gaan als hij nog wakker is en dat gaat nu een paar avonden goed. Hij wordt nog wel wakker in de nacht en roept dan random om papa of mama en maakt dan wel flink stampij (sorry buren) omdat we er niet naast gaan liggen. Daar moeten we dus nog even doorheen, maar hij lijkt dus wel elke nacht iets later wakker te worden (voorheen altijd al om 01.00/02.00 uur, nu 05.00/06.00 uur). Nouja, ik heb goede hoop dus :D
pi_213068913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dat kan ik echt niet beamen. Zonder avondvoeding is het avondritueel juist makkelijker, want korter. Er is een stap tussenuit. Ik voedde al heel lang niet meer in slaap omdat ik daarna wilde tandenpoetsen. Uitgelegd overdag, nog een keer uitgelegd, 2 of 4 avonden vroeg hij erom maar daarna was het duidelijk en er was nooit drama. En het is nog minder van jou afhankelijk!

Van mij mag je voeden tot sint juttemis (ben zelf ook nog niet helemaal gestopt, maar wel in de avond dus) en er zijn veel redenen om dat te doen maar gemak snap ik dus niet zo goed.
Hier krijgt hij niets meer na het avondeten (behalve water als hij dorst heeft)

Ik wil inderdaad zijn tandenpoetsen en daarna mag hij niet meer eten/drinken. En ervoor ook niet want ik wil dat er een uur tussen de laatste maaltijd en poetsen zit ivm tandglazuur enzo
  woensdag 3 april 2024 @ 10:06:34 #130
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_213069025
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2024 09:52 schreef Aure het volgende:
We zijn hier overgestapt op een nieuw avondritueel, want Otis verwacht dat wij naast hem in slaap vallen, maar dat betekent ook dat hij verwacht dat we er snachts nog steeds liggen als hij dan wakker wordt. En dat maakte dat hij elke nacht riep om de persoon die hem naar bed had gebracht en dan moest diegene naast hem liggen. Super vermoeiend en na jaren gebroken nachten zijn we er wel een beetje klaar mee. Dus nu is het avondritueel heel strak met een boekje lezen en eventjes naast hem zitten maar weg gaan als hij nog wakker is en dat gaat nu een paar avonden goed. Hij wordt nog wel wakker in de nacht en roept dan random om papa of mama en maakt dan wel flink stampij (sorry buren) omdat we er niet naast gaan liggen. Daar moeten we dus nog even doorheen, maar hij lijkt dus wel elke nacht iets later wakker te worden (voorheen altijd al om 01.00/02.00 uur, nu 05.00/06.00 uur). Nouja, ik heb goede hoop dus :D
wat goed dat jullie het hebben kunnen doorbreken, zulke gewoontes sluipen er zo makkelijk in en voor je het weet ben je je halve avond of nacht eraan kwijt :'(

ik wil van de avondfles af, gewoon omdat hij hem opzich helemaal niet meer nodig heeft, maar hem met een flesje in slaap laten vallen ipv zonder gaat zoveel makkelijker :@, ik denk steeds " nah we beginnen er volgende week wel mee" al een half jaar :')

dat is ook zo'n gevalletje " je moet er ff doorheen" maar ik heb er nog geen zin in :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_213069177
De avondfles zijn we 2 keer mee gestopt nadat ze ziek waren en de fles al een paar avonden overgeslagen hadden. Maggie mag tijdens het verhaaltje nog wat water drinken en dat gaat prima.
We moeten alleen nog het ronddragen doorbreken. Ze mag best op mijn schoot in slaap vallen maar ze is echt te zwaar dat het lopend is. Ik heb al een paar keer geprobeerd ermee te stoppen maar mijn vriend houdt het in stand want lekker makkelijk.
Nu met de kiezen is alles drama dus wacht ik nog even. Vorige nacht heeft ze wel redelijk in ons bed geslapen. Ik lag er alleen al voor 22u in met haar.
  woensdag 3 april 2024 @ 11:00:44 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213069546
Wat goed Aure!

En tussen 5 en 6 is hier standaard opsta-tijd, dus ik vind dat dat telt als doorslapen hoor O+

@_Lily_: hoe doen jullie dat dan? Eten jullie zo vroeg of gaan jullie zo laat slapen?
Wij zitten op werkdagen rond 18 uur met de kinderen aan tafel (we zijn allebei rond kwart voor zes thuis met ieder één kind) en dat duurt makkelijk een half uur of drie kwartier incl. toetje. Daarna moeten ze direct naar boven, want rond 19 uur moeten ze wel echt erin liggen en dan rond 19:15-19:30 slapen ze.

Voor de ouders die na tandenpoetsen niet meer willen borstvoeden ivm tandjes, lees dit eens:
https://cafemom.com/toddl(...)e_cavities_baby_kids
https://borstvoeding.com/(...)feedingandcaries.pdf

Het kan geen kwaad dus :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 3 april 2024 @ 14:53:09 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213071935
Hier gaat zindelijk worden nog niet denderend voor geen meter. Gisteren weer aan de slag geweest met oefenbroekjes maar in de eerste 2 plaste hij zonder iets aan te geven en in de derde poepte hij. Toen was ik er even klaar mee :') Vandaag met luierbroekje naar de opvang gebracht en gevraagd of ze er ook mee aan de slag kunnen. Hij was goed op weg om zindelijk te worden een half jaar geleden maar daar is niets van over -O-

De vakantie in Thailand was heerlijk, Aapie deed het ook super O+ Hij heeft geen piep gegeven over de warmte/vliegen/boten/tuk tuks etc. Hij vond het allemaal geweldig. Alleen eten was een kleine ramp maar gelukkig begon hij aan het einde van de reis steeds meer te proberen. Goed bevallen dus en we gaan zeker nog eens die kant op met de kleine aap O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_213072404
Klinkt als een heerlijke vakantie majo!

Zindelijkheid staat hier nog ff niet op de planning. Maggie wil al eens een seconde op het potje zitten maar meer niet. Om daarna op het badmatje ernaast te plassen.

Vandaag is een tv dag. Mevrouw is deze middag met twee verkeerde benen uit bed gestapt. Omg niets is goed. Dacht ff lekker met haar te lezen of te spelen maar ze wil niemand in de buurt hebben.
En in een onbewaakt moment heeft mijn kleuter een stuk uit zijn haar geknipt. Geslaagde vrije dag zo!
  woensdag 3 april 2024 @ 16:09:54 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213072468
Pfft, die dagen kunnen niet snel genoeg voorbij zijn.

Mijn peuter plast keurig op het potje elke keer als we hem vragen erop te gaan. Maar ook nog 10 keer per dag in z'n luier/broek. We hebben het al een paar keer een paar dagen zonder luier geprobeerd, maar het heeft nog niet zo veel zin. Zo irritant, hij is ook echt niet vatbaar voor beloningen. Stickers, snoepjes, cadeautjes, het boeit m allemaal niks.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213072514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:00 schreef Tink89 het volgende:
Wat goed Aure!

En tussen 5 en 6 is hier standaard opsta-tijd, dus ik vind dat dat telt als doorslapen hoor O+

@:_Lily_: hoe doen jullie dat dan? Eten jullie zo vroeg of gaan jullie zo laat slapen?
Wij zitten op werkdagen rond 18 uur met de kinderen aan tafel (we zijn allebei rond kwart voor zes thuis met ieder één kind) en dat duurt makkelijk een half uur of drie kwartier incl. toetje. Daarna moeten ze direct naar boven, want rond 19 uur moeten ze wel echt erin liggen en dan rond 19:15-19:30 slapen ze.

Voor de ouders die na tandenpoetsen niet meer willen borstvoeden ivm tandjes, lees dit eens:
https://cafemom.com/toddl(...)e_cavities_baby_kids
https://borstvoeding.com/(...)feedingandcaries.pdf

Het kan geen kwaad dus :)
Huh ik begrijp het niet. Dat pubmed artikel gaat over de associatie tussen (lang) borstvoeden en het ontstaan van gaatjes.
- dat gaat dus niet over het effect van de timing van poetsen op het tandglazuur. (En het effect van ander eten)
- ze stellen dat lang borstvoeden (>24 mnd) geassocieerd is met meer gaatjes.

Maar we gaan laat slapen hier. J weigert om vroeg naar bed te gaan.
We eten rond 18u, zijn 18:30u klaar en 19:30u gaat hij tandenpoetsen en naar bed.
  woensdag 3 april 2024 @ 19:01:41 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213074302
Ik geef eerlijk toe dat ik niet op de linkjes van Tink heb geklikt, maar wat ik van vroeger heb onthouden is dat baby's heel netjes klok klok klok die melk wegslikken die al zo ongeveer in hun keelgat binnenkomt. Dat geldt voor mijn peuter niet hoor. Die laat continu los om te praten, lachen of zingen. Die speelt met borst en melk. Zeker weten dat die melk al zijn tanden en kiezen langsgaat voor hij het doorslikt. En in die melk stikt het van de suikers, wat ik hem van harte gun maar niet na het tandenpoetsen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213074629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 16:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Huh ik begrijp het niet. Dat pubmed artikel gaat over de associatie tussen (lang) borstvoeden en het ontstaan van gaatjes.
- dat gaat dus niet over het effect van de timing van poetsen op het tandglazuur. (En het effect van ander eten)
- ze stellen dat lang borstvoeden (>24 mnd) geassocieerd is met meer gaatjes.

Maar we gaan laat slapen hier. J weigert om vroeg naar bed te gaan.
We eten rond 18u, zijn 18:30u klaar en 19:30u gaat hij tandenpoetsen en naar bed.
Hoe laat ben jij doorgaans thuis Lily uit het werk! Ik zeil hier gemiddeld tussen 18:00 en 18:15 binnen met kind. Dan staat het eten meestal wel (bijna) klaar. 19 uur is streef bed tijd hier. Daar krijg ij echt geen uur tussen helaas.
pi_213074906
Hier voed ik wel in slaap / is peuter heel rustig met drinken, dus ja. Ik zou er ook liever vanaf willen. Of in ieder geval niet meer na het tandenpoetsen. Voor de komende weken op de planning. We hebben voor het eten het peuterbed (meegroeibed) in elkaar gezet. Toen vond madame het geweldig, na het eten kwamen de tranen en zei ze dat ze het spannend vond en dat ik niet weg moest gaan.
Ik zit er nu naast met een hand op haar rug. Ze is nu rustig, ze heeft net even bij mij gedronken. Ik moest zeggen dat ik niet weg zou gaan. Poh poh, wel een dingetje. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ik kan er gelukkig bij als het moet. Maar eerst goed aan haar bed wennen en daarna stoppen met de voeding.
pi_213075090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:27 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Hoe laat ben jij doorgaans thuis Lily uit het werk! Ik zeil hier gemiddeld tussen 18:00 en 18:15 binnen met kind. Dan staat het eten meestal wel (bijna) klaar. 19 uur is streef bed tijd hier. Daar krijg ij echt geen uur tussen helaas.
Tussen 17:30-18u toen wij nog in hetzelfde ziekenhuis werkten. Dan kwam ik thuis en gingen we meteen eten. Sinds ik moeder ben kook ik nooit meer doordeweek.

20u thuis sinds ik specialist ben en in dat andere ziekenhuis werk
Ik eet nooit samen met m’n gezin op werkdagen… (auch)
pi_213075149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik geef eerlijk toe dat ik niet op de linkjes van Tink heb geklikt, maar wat ik van vroeger heb onthouden is dat baby's heel netjes klok klok klok die melk wegslikken die al zo ongeveer in hun keelgat binnenkomt. Dat geldt voor mijn peuter niet hoor. Die laat continu los om te praten, lachen of zingen. Die speelt met borst en melk. Zeker weten dat die melk al zijn tanden en kiezen langsgaat voor hij het doorslikt. En in die melk stikt het van de suikers, wat ik hem van harte gun maar niet na het tandenpoetsen.
Lol ik bedenk me ineens dat ik nooit met tandjes en borstvoeding heb gedeald
J kreeg pas bij 11 maanden (!) zijn eerste tandje en toen was ik al gestopt met borstvoeding haha.

Als ik het heb over voeding en tanden poetsen bedoel ik gewoon eten/drinken
  woensdag 3 april 2024 @ 19:54:59 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213075181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Tussen 17:30-18u toen wij nog in hetzelfde ziekenhuis werkten. Dan kwam ik thuis en gingen we meteen eten. Sinds ik moeder ben kook ik nooit meer doordeweek.

20u thuis sinds ik specialist ben en in dat andere ziekenhuis werk
Ik eet nooit samen met m’n gezin op werkdagen… (auch)
Dat is echt laat. Werk je zo ver weg of zijn je dagen zo lang? En als je specialist bent, dan hoef je niet meer 5 dagen lijkt me? Ik ken alleen maar specialisten die 80% of minder werken (met wel alle diensten natuurlijk).

En met 11 maanden tanden, haha, wow. Mijn oudste kreeg ze met 3 maanden en ik voedde aanzienlijk langer dan dat :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 april 2024 @ 19:57:35 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213075227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier voed ik wel in slaap / is peuter heel rustig met drinken, dus ja. Ik zou er ook liever vanaf willen. Of in ieder geval niet meer na het tandenpoetsen. Voor de komende weken op de planning. We hebben voor het eten het peuterbed (meegroeibed) in elkaar gezet. Toen vond madame het geweldig, na het eten kwamen de tranen en zei ze dat ze het spannend vond en dat ik niet weg moest gaan.
Ik zit er nu naast met een hand op haar rug. Ze is nu rustig, ze heeft net even bij mij gedronken. Ik moest zeggen dat ik niet weg zou gaan. Poh poh, wel een dingetje. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ik kan er gelukkig bij als het moet. Maar eerst goed aan haar bed wennen en daarna stoppen met de voeding.
Ik hoop dat ze snel went aan haar nieuwe bed! Ik merkte bij mijn peuter dat hij snel beter ging slapen omdat hij ook een groter/warmer dekbed had en dus gewoon lekkerder ligt. Hopelijk is het voor haar uiteindelijk ook gewoon fijner. Daarna is het vast ook makkelijker om motivatie te vinden het avondprogramma op de schop te doen.

Ik ben wel blij dat het erbij zitten hier maar soms hoeft, 1x per 10 dagen of zo. De dag erna vertel ik al voor het naar bed brengen dat ik wegga als hij erin ligt, en wat ik dan ga doen, en dat ik terug kom. Zeker als hij me hoort is het vaak wel prima.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 april 2024 @ 20:54:42 #144
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213076419
Mijn peuter lag net lekker te zingen in haar ledikant voor het slapen :P Haar eigen slaapritueel. Ik twijfel een beetje of we over moeten naar een peuterbed, ze ziet de noodzaak er nog niet van in om er uit te klimmen (lukt haar ook nog niet ;) ) en het is zo'n dondersteen die haar kledingkast en commode leeg gaat trekken vrees ik.
pi_213076795
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Tussen 17:30-18u toen wij nog in hetzelfde ziekenhuis werkten. Dan kwam ik thuis en gingen we meteen eten. Sinds ik moeder ben kook ik nooit meer doordeweek.

20u thuis sinds ik specialist ben en in dat andere ziekenhuis werk
Ik eet nooit samen met m’n gezin op werkdagen… (auch)
Dat is wel heel pittig! Ik geloof dat ik maar vast begin met mij geestelijk voorbereiden.
Je hebt nu wel redelijk wat reistijd denk ik?
Hoe doe jij dat met koken? Bereid je alles in het weekend voor of kookt jou partner?

Mijn vriend kookt hier op kdv dagen en ik haal de kleine op. Kan vriend ongestoord koken en kan kind direct aan tafel als we thuis komen.


Hier ook een kind wat niet klimt. Wij gaan denk ik over paar maandjes de zijkant uit het ledikant halen. Dan kan ze in een bekend bed wennen aan meer vrijheid. (Is mijn theorie tenminste.) Als het niet werkt zit ie er snel genoeg weer in.

[ Bericht 10% gewijzigd door LauriLynne op 03-04-2024 21:16:56 (Aanvulling) ]
  woensdag 3 april 2024 @ 21:14:51 #146
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213076805
Ik wil mijn peuter eigenlijk zo lang mogelijk in z'n ledikant laten :D zolang het nog past natuurlijk. Ook geen uitbreekpogingen hier en hij wordt in mei 3.
  woensdag 3 april 2024 @ 21:26:03 #147
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_213077060
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:14 schreef Morgane89 het volgende:
Ik wil mijn peuter eigenlijk zo lang mogelijk in z'n ledikant laten :D zolang het nog past natuurlijk. Ook geen uitbreekpogingen hier en hij wordt in mei 3.
Nou ja dat is dus ook mijn overweging. Mijn oudste lag met deze leeftijd al in een 1persoons bed, maar dat is een brave goedzak. Deze dame is uhm, een typisch 2e kind :')
  woensdag 3 april 2024 @ 21:54:44 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213077474
Mijn helemaal niet brave tweede blijf dus gewoon liggen in zijn peuterbed :? . Hij is de eerste paar weken weleens eruit geklommen met een dutje waarop ik dan gepast boos werd. Maar dat is helemaal gestopt. Gek eigenlijk. Hij was 2,5 met de overstap en slaapt sindsdien veel beter door. Het was dan ook een soort noodgreep om iets te doorbreken (andere kamer + ander bed in 1 keer) maar het werkte behoorlijk goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 3 april 2024 @ 22:14:52 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213077728
Aapie slaapt met 3,5 ook nog steeds in zijn ledikant, totaal nooit een poging gedaan om eruit te klimmen :D We willen een grote jongensbed voor hem aanschaffen als hij zindelijk is, dat is ook een beetje om hem te motiveren. Ik denk dat het ook wel lekker is voor hem om meer ruimte te hebben, zodra hij een groter bed heeft beweegt hij er veel meer doorheen en eindigt dan steeds precies overdwars _O- Wij willen een bed kopen met zo'n uitschuiflade eronder met een matras. Handig voor logees en ook in het begin als valbescherming :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_213078221
Ik denk dat wij het ledikant bij R (2 jaar en 3 maanden) nog wel even blijven gebruiken en laten de zijkant er voorlopig ook nog in zitten. Ze doet geen pogingen om er zelf uit te klimmen ofzo. Haar broer hebben we met net 3 jaar uit het ledikant (met dichte zijkant) naar een nieuwe, grote kamer met eenpersoonsbed (zonder valbeveiliging) laten verhuizen omdat we zijn ‘oude’ kamer en het ledikant nodig hadden voor R. In de bijna 2,5 jaar dat hij nu in dat bed slaapt is ie er maar 1 keertje uitgesodemieterd ^O^

R klimt, sinds ik de babyset eraf heb gehaald, wel de hele dag de Tripp Trapp op en af. Gelukkig is ze tot nu toe vrij voorzichtig. Vandaag legde ze eerst haar puzzel op tafel en klom daarna op haar stoel om lekker rustig te gaan zitten puzzelen O+

Ze heeft de afgelopen dagen af en aan koorts en kwijlt veel, hopelijk komen de laatste kiezen eens door…
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')