Gebaseerd op hoe mensen dagelijks reageerde op alles tijdens corona, ook die Belg die wapens ging stelen om van Ranst te vermoorden. Was allemaal begrijpelijk hier, terwijl er hordes aan memes werden gepost over dat de media, wetenschappers en politiek ultieme evil was en veel zieligerts vonden zelfs dat ze de nieuwe Joden waren. Ik ben mij rot geschrokken hoe op het oog doodnormale mensen tv keken en dan een viroloog zagen en agressief naar de tv gingen roepen met de meest ernstige dingen.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gebaseerd op wat? De meeste mensen reageren gewoon op dat uitzonderlijke verhaal van hem en z'n vrouw. Ik begrijp dat jij zulke filmpjes dagelijks ziet, maar de rest van Nederland had 't nog nooit meegemaakt, gok ik zo.
Sowieso vermoeiend aan het worden dat users hier de drek zie ze op Twitter en Facebook lezen projecteren op elke fokker met een andere mening dan ze zelf hebben. Ga lekker lopen tweeten ofzo
[..]
Waarom, het is een forum. Anders kan elk topic meteen op slot tot na de rechtzaak.
[..]
Ik betaal voor het AD, ben die rel-koppen niet gewend daar (daarvoor ga ik wel naar de Telegraaf.
En je zoekt er teveel achter. Waarom zou iemand (want je jankt duidelijk over dat bericht van mij) een abonnement op een krant nemen als hij ze schandalig, sensatiebelust en leugenachtig vindt![]()
Dat bericht had gewoon een matige kop, want in het artikel stond niks over die meerdere vuurwapens.
[..]
Goh, mensen interpreteren nieuws op hun eigen manier?
Raar zeg. Wtf denk je dat je zelf aan het doen bent dan (zie hieronder)![]()
Ja krekker.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er is toch echt een fundamenteel verschil tussen discussieren over meerdere mogelijkheden vs op basis van overduidelijk 1 kant van het verhaal en mogelijk enkele andere vooroordelen of projectie van eigen ervaringen, meteen keihard oordelen dat de dader een held of op z'n minst slachtoffer is, en dat de slachtoffers het verdienden, of op z'n minst, de eigenlijke schuldigen zijn omdat de dader zich alleen maar wilde verdedigen.
Je vergeet de 2e wereldoorlog en de slavernij er nog bij te halen. En oh ja, die bende in de Gazastrook misschien.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
die Belg die wapens ging stelen om van Ranst te vermoorden. Was allemaal begrijpelijk hier.
Waarom?quote:Op zondag 21 januari 2024 11:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de toekomst beter voor de inwoners is om de naam van het dorp Weiteveen weer te veranderen in het oorspronkelijke Nieuw Schoonebekerveld.
Ja, jij vraagt gebaseerd op wat en ik leg het je uit. Kom je met zo'n vreemd antwoord. Heb jij niet gezien dat de bereidheid voor en goedkeuring van geweld enorm is gestegen tijdens corona? Misschien zie je het niet, dat zou wel vreemd zijn. Of heb je zoiets van 'dat was begrijpelijk'?quote:Op zondag 21 januari 2024 12:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je vergeet de 2e wereldoorlog en de slavernij er nog bij te halen. En oh ja, die bende in de Gazastrook misschien.
Ik zou me iets minder bezighouden met de verhaaltjes en halve feitjes rondom dit onderwerp. Het speculeren voegt ook verder niet zo veel toe eigenlijk.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is het verhaal dat hij op papier nog steeds in Klazienaveen ingeschreven zou zijn. Het gezin woont in Weiteveen.
Ik zie dit niet als speculeren.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou me iets minder bezighouden met de verhaaltjes en halve feitjes rondom dit onderwerp. Het speculeren voegt ook verder niet zo veel toe eigenlijk.
Het is uiteraard niet overal zo. Maar ik herken die situatie van een bevriende makelaar en bekende boekhouder uit een gehuchtje, en verkoop met verborgen gebreken boven vraagprijs aan kieskeurige naieve buitenlanders wel. Zie dit soort zakelijke conflicten regelmatig afspelen om minder grote bedragen dan vastgoed die niet op moord uitlopen. Bepaalde prominente verdedigers van hem hadden ook zakelijke belangen met hem. De rechtvaardigingen voor de dubbele liquidatie die ik heb gehoord van omwonenden is ook alleen "de slachtoffers waren verschrikkelijke mensen" en "ze dachten dat ze hier als imports in ons gehuchtje de dienst uitmaakten" zulk soort verdedigingen.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:02 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik kom ook uit een klein dorpje, niet katholiek, en ben drie jaar terug verhuisd naar een buitengebied in de buurt van waar het drama zich heeft afgespeeld maar ik kan mij er niet in vinden in wat jij schetst. Maar ik begeef me ook niet bepaald in het dorpsleven.
Ook ken ik trouwens niemand die het goedkeurt wat Richard heeft gedaan en heb ook geen fb of andere social media waar te lezen is dat mensen Richard een held vinden enzo. Dat lees ik dus hier dat dat zo is. Gelukkig heb ik geen buren. Wel een (legaal) wapen.
Sow. Bij welk kamp was dit?quote:Op zondag 21 januari 2024 10:03 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
So it begins. @:de_boswachter
Het DVHN schrijft in de recentere berichten steevast “de 50-jarige Richard K. uit Weiteveen”.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is het dan wel, want bevestigd is het in ieder geval niet.
quote:
Voorlopig onzin dusquote:De politie laat weten dat er rondom de autobrand geen aanwijzingen zijn voor een verdachte situatie die verband kan houden met het drama van deze week in Weiteveen.
Nou ja, de instanties stellen dat ze een 50-jarige man uit Klazienaveen in hechtenis hebben, dus dan is het niet alleen maar een verhaal dat hij (op papier) in Klazienaveen woont, dan staat hij in Klazienaveen ingeschreven.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is het verhaal dat hij op papier nog steeds in Klazienaveen ingeschreven zou zijn. Het gezin woont in Weiteveen.
Oftewel: compleet van de pot gerukt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef GGMM het volgende:
Dus, even samenvattend wat weten we nu van Richard:
- Hij verkocht een woning bewust met verborgen gebreken
- Hij laat zijn minderjarige zoon met een voor hem illegaal wapen poseren
- Hij liegt dat deze pesterijen al jarenlang bezig waren terwijl dat huis pas in maart 2023 is gekocht
- Hij is kaal
- Hij viel de minderjarige zoon van het slachtoffer lastig.
- Hij heeft 2 mensen doodgeschoten
- Na het doodschieten van 2 mensen is zijn eerste reactie om op Facebook verslag te doen
'Een doodnormale man'
Het OM zette vrijdag nog in het nieuwsbericht dat het om een 50-jarige man uit Klazienaveen gaat.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het DVHN schrijft in de recentere berichten steevast “de 50-jarige Richard K. uit Weiteveen”.
quote:Op zondag 21 januari 2024 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, de instanties stellen dat ze een 50-jarige man uit Klazienaveen in hechtenis hebben, dus dan is het niet alleen maar een verhaal dat hij (op papier) in Klazienaveen woont, dan staat hij in Klazienaveen ingeschreven.
Als zijn gezin in Weiteveen woont dan staan ze dus niet op dezelfde plek ingeschreven.
Ja, dat snap ik. Dan gaat het OM dus waarschijnlijk uit van de BRP en het DVHN van hun kennis over zijn woonadres.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het OM zette vrijdag nog in het nieuwsbericht dat het om een 50-jarige man uit Klazienaveen gaat.
Ja, als dat zo is dan is er dus wellicht ook sprake van belastingfraude.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat snap ik. Dan gaat het OM dus waarschijnlijk uit van de BRP en het DVHN van hun kennis over zijn woonadres.
Jawel best wel eigenlijk!quote:Op zondag 21 januari 2024 14:19 schreef Alloch87 het volgende:
Jij hebt ook niet vooraan gestaan bij het uitdelen van hersencellen, wel?
Dat is geen katholieke traditie hoor.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:24 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Het kan, wat ik ervan begreep hingen die slachtoffers thuis cameras op voor de veiligheid en omdat ze volgens hun onterecht werden beschuldigd van rommelen met die paarden en wei. Die dader kwam met zijn vrouw bij de slachtoffers aan de deur herrie schoppen en die hebben toen ook politie gebeld. De dader stond daar kennelijk ook dagelijks voor de deur.
Zoals het er nu uitziet met de informatie die er bekend is leken de slachtoffers daadwerkelijk bang te zijn dat ze hun zoontje van de voetbal club haalden en uit veiligheids overwegingen weer wilden verhuizen, en de dader confronterend.
Kom zelf ook uit zo'n katholiek dorpje en daar regelden we alles ook zelf liever buiten justitie om. Als jij daar als buitenstaander met iemand in de gemeenschap juridische problemen zocht om geld los te peuteren dan had je een groot probleem ongeacht of je gelijk hebt.
Die dader heeft gewoon op de "traditionele" katholieke manier zijn gelijk gehaald bij de slachtoffers via het recht van de sterksten en laten zien wie er werkelijk de baas is in dat dorpje, en met die live videos die slachtoffers nog een tweede maal op de brandstapel gegooid.
De dader dreigde schijnbaar dagen voor de moord om de slachtoffers aan te geven voor belastingfraude dus dat zou ironisch zijn. Maar niet verrassend als het klopt dat hij het zoontje van de slachtoffers ook zelf terroriseerde.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als dat zo is dan is er dus wellicht ook sprake van belastingfraude.
Nou ja, hij is zijn baan toch al kwijt dus dat kan er ook nog wel bij, hoewel zijn vrouw daar de rekening van zal krijgen.
Dat wordt een forse naheffing dan, alleenstaand ouderschap is belastingtechnisch erg interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |