Nee, ik denk eigenlijk precies wat jij verder uiteenzet.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat jij de vraag aan een ander stelt, heb jij het gevoel dat we proportioneel gereageerd wordt?
...
Een hoofd, voor 10.000 dollar..quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
Prehistorisch barbarisme.
[ twitter ]
En dat was nog niet eens het ergste, de brandbommen op Tokyo hebben voor 80.000 tot 130.000 burgerdoden geleid.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bom op hirosjima en op nagasaki was ook niet zo fraai
Dit ja. En vooral het dikgedruktequote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 5-jarigen van nu daar zijn over de vijftien jaar de nieuwe terroristen als Israël de boel niet eens grondig aanpakt nu. Ik heb het al eens eerder aangegeven, bijna de hele Palestijnse samenleving bestaat uit terroristen, terroristen in spé en/of mensen die terrorisme en martelaarschap toejuichen. Geen mens ter wereld (buiten de Arabische en Islamtische wereld om) zou nog iets met dit volk te maken moeten willen hebben tot zij zich anders gaan gedragen.
Helaas zien we precies het tegenovergestelde, Westerse mensen die doelbewust zich om mensen gaan bekommeren en er zelfs hartstochtelijk partij voor kiezen, die niets anders dan dood en verderf willen. Waarbij men ook nog eens met de vinger wijst richting het land dat al decennia moet lijden onder Palestijnse terreur. Dat blijft schrikbarend om te zien.
Die wezens zijn niet verder ontwikkeld na 1200nogwat. Maar wat wil je ook met een ideologie uit diezelfde periode als levenskompas.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
Prehistorisch barbarisme.
[ twitter ]
De harde waarheid is dat Hamas gebaat is bij ellende van de eigen bevolking.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat de sleutel tot een snel einde van dit conflict bij Hamas ligt, maar jij ondanks al je boekwerken hier slaat altijd dat altijd even over.
Niet zo heel lang meer denk ik.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
Docent op een nederlandse MBO
Je verzint het niet
Als 't een echt account is, online kan ik in ieder geval niks te vinden en tiltende twitteraars ook niet.quote:
Mja als ik de rest van de tweets zie denk ik ook eerder een nep account.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als 't een echt account is, online kan ik in ieder geval niks te vinden en tiltende twitteraars ook niet.
Proportioneel wat/hoe? Waar het om gaat voor Israël is dat de leiding (Hamas) van de vijand uitgeschakeld wordt. Zwart/wit, wel/niet. Je kunt niet Hamas half of 50% uitschakelen, het moet 100% tegenover 0%. Daarentegen moeten burgers ontzien worden voor zover mogelijk. Jij weet net zo goed als ik dat Israël niet doelgericht op burgers schiet, en zelfs aanwijzingen geeft aan burgers waar ze het beste uit de buurt kunnen blijven. Dus wat is dat hele "proportionele" vraagstuk wat hier de hele tijd naar voren wordt gebracht. Jij vind dat Israël zich maar in moet houden, want 50% van Hamas weg is genoeg of zo? Nee, het moet 100% en dat gaat niet met fluwelen handschoenen, dat snap je zelf toch ook wel? Hamas en de tunnels zitten letterlijk overal, dus dat betekend dat overal plat moet. Helaas voor de burgers, maar dat is al sinds het begin der tijden zo dat burgers het slachtoffer zijn van de warlords. Alleen door op vredelievende leiders te kiezen is dat te voorkomen. Ze hebben er zelf voor gekozen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik snap wel dat IDF zegt dat ze alleen met het legitieme doel, Hamas uitschakelen, bezig zijn en dat het allemaal onderbouwd en proportioneel is.
Daar twijfel ik dus aan en dat postte ik waar jij op reageerde. Ik begrijp niet hoe Hamas uitgeschakeld wordt door het slopen van tienduizenden flatgebouwen, alle scholen, alle moskeeën en zelfs de wegen.
Ik heb het vermoeden dat ik niet de enige ben want ik krijg alleen weerstand en verder niks, veel mensen zullen 't wel prima vinden. Begrijpelijk dat ze 't prima vinden alleen het is niet oké.
100% gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:32 schreef Alov het volgende:
Jij vind dat Israël zich maar in moet houden, want 50% van Hamas weg is genoeg of zo? Nee, het moet 100%
Ach, neo nazi's blijf je houden, ook in Duitsland, maar Duitsland is over het algemeen toch mooi gezuiverd van dat achterlijke tuig. Japan is ook aardig gelukt. Dus nee 100% misschien niet, maar het marginaliseren en ridiculiseren tot dat walgelijk sadistische tuig nul bestaansrecht heeft is zeker wel mogelijk.Volledig uitroeien is helaas idd onmogelijk, maar ik gun Israël desondanks elke mogelijkheid.quote:
Zag het gisteren ja...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ach, neo nazi's blijf je houden, ook in Duitsland, maar Duitsland is over het algemeen toch mooi gezuiverd van dat achterlijke tuig. Japan is ook aardig gelukt. Dus nee 100% misschien niet, maar het marginaliseren en ridiculiseren tot dat walgelijk sadistische tuig nul bestaansrecht heeft is zeker wel mogelijk.Volledig uitroeien is helaas idd onmogelijk, maar ik gun Israël desondanks elke mogelijkheid.
@Slayage @Werkperd De Israëliërs stelen nu zelfs voor duizenden dollars uit ijswinkels.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, in een vriezer in een ijswinkel.
https://www.timesofisrael(...)sell-head-for-10000/
Hihi, ik moet zeggen: dit vond ik een leuk grapje!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:09 schreef Eriksson666 het volgende:
Docent Engels
Les 1
Death to America = Dood aan Amerika
Axis of Resistance = As van het verzet
From the river to the sea, Palestine will be free = Van de rivier tot aan de zee, Palestina zal vrij zijn
Dat was het voor vandaag!
Leerlingen: "Hamas, Hamas!!! ....... aan de gas"
Het gas, niet de gas
Het is ook lastig. Ik geef enkel aan dat mensen uit emotie reageren. En dat is begrijpelijk. Dat doen we allemaal. Maar of het de bete manier van reageren is blijkt achteraf vaak niet zo.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat zou een proportionele en realistische respons zijn volgens jou dan op een buurman die binnenvalt met het doel om jouw burgers massaal en zo gruwelijk mogelijk af te maken en die in zijn manifest heeft staan dat jij niet mag leven?
Als Israël uit emotie gereageerd had, dan was de Gazastrook nu één grote radioactieve krater. Er zijn nu 30.000 doden, waarvan waarschijnlijk 2/3 burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:03 schreef Elizium het volgende:
[..]
Het is ook lastig. Ik geef enkel aan dat mensen uit emotie reageren. En dat is begrijpelijk. Dat doen we allemaal. Maar of het de bete manier van reageren is blijkt achteraf vaak niet zo.
Spijtig genoeg zien we inderdaad hier in het Westen teveel gewillige dienaren van het kwaad. Velen van hen zijn de usual suspects, maar helaas zijn er ook genoeg meelopers die in kortzichtigheid en hypocrisie niet onderdoen. Zij kiezen partij voor het kwaad, voor de haatbaarden, voor terrorisme, voor achterlijkheid en tegen beschaving, tegen redelijkheid en tegen vooruitgang.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 5-jarigen van nu daar zijn over de vijftien jaar de nieuwe terroristen als Israël de boel niet eens grondig aanpakt nu. Ik heb het al eens eerder aangegeven, bijna de hele Palestijnse samenleving bestaat uit terroristen, terroristen in spé en/of mensen die terrorisme en martelaarschap toejuichen. Geen mens ter wereld (buiten de Arabische en Islamtische wereld om) zou nog iets met dit volk te maken moeten willen hebben tot zij zich anders gaan gedragen.
Helaas zien we precies het tegenovergestelde, Westerse mensen die doelbewust zich om mensen gaan bekommeren en er zelfs hartstochtelijk partij voor kiezen, die niets anders dan dood en verderf willen. Waarbij men ook nog eens met de vinger wijst richting het land dat al decennia moet lijden onder Palestijnse terreur. Dat blijft schrikbarend om te zien.
Dus , uit emotie = van Gaza een radioactieve krater maken. En alles wat daarbuiten past is rationeel?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als Israël uit emotie gereageerd had, dan was de Gazastrook nu één grote radioactieve krater. Er zijn nu 30.000 doden, waarvan waarschijnlijk 2/3 burgerslachtoffers.
In plaats van een directe witheet reactie hebben ze gemobiliseerd, de boel murw gebombardeerd op strategische plekken en zijn de boel sector voor sector gaan schoonvegen.
Daarbij zie je wel dat soldaten uit emotie en wraakgevoelens achterlijke dingen doen, zoals door ondergoed gaan in bezette huizen, in moskeeën joodse gebeden afspelen, op hun eigen gijzelaars schieten, dingen lachend opblazen die misschien ook hadden kunnen blijven staan en ongetwijfeld ook Palestijnse burgers tot slachtoffer maken.
In het kort denk ik dus niet dat Israël maar wat doet uit emotie. Dat maakt het misschien nog wel enger, dat klinische incalculeren hoeveel doden er mogen vallen als prijs voor een doel en hoeveel onbedoelde doden erbij mogen vallen.
Minstens zo klinisch en tactisch is de manier waarop Hamas over diezelfde burgerslachtoffers hun berekeningen laat dicteren waar de winst ligt. Voor hen ligt die op zoveel mogelijk. Ze zijn een factor in de zin dat ze een middel zijn.
Dat zegt ie niet. Stropop-argument.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus , uit emotie = van Gaza een radioactieve krater maken. En alles wat daarbuiten past is rationeel?
Waar lees je dat?quote:Op zondag 21 januari 2024 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus , uit emotie = van Gaza een radioactieve krater maken. En alles wat daarbuiten past is rationeel?
Je hebt de lat laag liggen. Maar we hebben het over een land uit het Midden-Oosten, dus je hebt een punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |