Ach, neo nazi's blijf je houden, ook in Duitsland, maar Duitsland is over het algemeen toch mooi gezuiverd van dat achterlijke tuig. Japan is ook aardig gelukt. Dus nee 100% misschien niet, maar het marginaliseren en ridiculiseren tot dat walgelijk sadistische tuig nul bestaansrecht heeft is zeker wel mogelijk.Volledig uitroeien is helaas idd onmogelijk, maar ik gun Israël desondanks elke mogelijkheid.quote:
Zag het gisteren ja...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ach, neo nazi's blijf je houden, ook in Duitsland, maar Duitsland is over het algemeen toch mooi gezuiverd van dat achterlijke tuig. Japan is ook aardig gelukt. Dus nee 100% misschien niet, maar het marginaliseren en ridiculiseren tot dat walgelijk sadistische tuig nul bestaansrecht heeft is zeker wel mogelijk.Volledig uitroeien is helaas idd onmogelijk, maar ik gun Israël desondanks elke mogelijkheid.
@Slayage @Werkperd De Israëliërs stelen nu zelfs voor duizenden dollars uit ijswinkels.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, in een vriezer in een ijswinkel.
https://www.timesofisrael(...)sell-head-for-10000/
Hihi, ik moet zeggen: dit vond ik een leuk grapje!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:09 schreef Eriksson666 het volgende:
Docent Engels
Les 1
Death to America = Dood aan Amerika
Axis of Resistance = As van het verzet
From the river to the sea, Palestine will be free = Van de rivier tot aan de zee, Palestina zal vrij zijn
Dat was het voor vandaag!
Leerlingen: "Hamas, Hamas!!! ....... aan de gas"
Het gas, niet de gas
Het is ook lastig. Ik geef enkel aan dat mensen uit emotie reageren. En dat is begrijpelijk. Dat doen we allemaal. Maar of het de bete manier van reageren is blijkt achteraf vaak niet zo.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat zou een proportionele en realistische respons zijn volgens jou dan op een buurman die binnenvalt met het doel om jouw burgers massaal en zo gruwelijk mogelijk af te maken en die in zijn manifest heeft staan dat jij niet mag leven?
Als Israël uit emotie gereageerd had, dan was de Gazastrook nu één grote radioactieve krater. Er zijn nu 30.000 doden, waarvan waarschijnlijk 2/3 burgerslachtoffers.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:03 schreef Elizium het volgende:
[..]
Het is ook lastig. Ik geef enkel aan dat mensen uit emotie reageren. En dat is begrijpelijk. Dat doen we allemaal. Maar of het de bete manier van reageren is blijkt achteraf vaak niet zo.
Spijtig genoeg zien we inderdaad hier in het Westen teveel gewillige dienaren van het kwaad. Velen van hen zijn de usual suspects, maar helaas zijn er ook genoeg meelopers die in kortzichtigheid en hypocrisie niet onderdoen. Zij kiezen partij voor het kwaad, voor de haatbaarden, voor terrorisme, voor achterlijkheid en tegen beschaving, tegen redelijkheid en tegen vooruitgang.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De 5-jarigen van nu daar zijn over de vijftien jaar de nieuwe terroristen als Israël de boel niet eens grondig aanpakt nu. Ik heb het al eens eerder aangegeven, bijna de hele Palestijnse samenleving bestaat uit terroristen, terroristen in spé en/of mensen die terrorisme en martelaarschap toejuichen. Geen mens ter wereld (buiten de Arabische en Islamtische wereld om) zou nog iets met dit volk te maken moeten willen hebben tot zij zich anders gaan gedragen.
Helaas zien we precies het tegenovergestelde, Westerse mensen die doelbewust zich om mensen gaan bekommeren en er zelfs hartstochtelijk partij voor kiezen, die niets anders dan dood en verderf willen. Waarbij men ook nog eens met de vinger wijst richting het land dat al decennia moet lijden onder Palestijnse terreur. Dat blijft schrikbarend om te zien.
Dus , uit emotie = van Gaza een radioactieve krater maken. En alles wat daarbuiten past is rationeel?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als Israël uit emotie gereageerd had, dan was de Gazastrook nu één grote radioactieve krater. Er zijn nu 30.000 doden, waarvan waarschijnlijk 2/3 burgerslachtoffers.
In plaats van een directe witheet reactie hebben ze gemobiliseerd, de boel murw gebombardeerd op strategische plekken en zijn de boel sector voor sector gaan schoonvegen.
Daarbij zie je wel dat soldaten uit emotie en wraakgevoelens achterlijke dingen doen, zoals door ondergoed gaan in bezette huizen, in moskeeën joodse gebeden afspelen, op hun eigen gijzelaars schieten, dingen lachend opblazen die misschien ook hadden kunnen blijven staan en ongetwijfeld ook Palestijnse burgers tot slachtoffer maken.
In het kort denk ik dus niet dat Israël maar wat doet uit emotie. Dat maakt het misschien nog wel enger, dat klinische incalculeren hoeveel doden er mogen vallen als prijs voor een doel en hoeveel onbedoelde doden erbij mogen vallen.
Minstens zo klinisch en tactisch is de manier waarop Hamas over diezelfde burgerslachtoffers hun berekeningen laat dicteren waar de winst ligt. Voor hen ligt die op zoveel mogelijk. Ze zijn een factor in de zin dat ze een middel zijn.
Dat zegt ie niet. Stropop-argument.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus , uit emotie = van Gaza een radioactieve krater maken. En alles wat daarbuiten past is rationeel?
Waar lees je dat?quote:Op zondag 21 januari 2024 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus , uit emotie = van Gaza een radioactieve krater maken. En alles wat daarbuiten past is rationeel?
Je hebt de lat laag liggen. Maar we hebben het over een land uit het Midden-Oosten, dus je hebt een punt.
Ze begint met dat als uiting van emotie verklaren, om vervoglens te laten zien dat Israel dat niet heeft gedaan, waarbij ze ervan uit gaat dat Israel niet uit emotie handeldquote:
Zeker. Maar Ben Gvir, Smotrich en ook Netanyahu zijn lastig 'redelijk' te noemen. Dus deze redenering werkt ook de andere kant op.quote:Op zondag 21 januari 2024 10:49 schreef nixxx het volgende:
Ik denk persoonlijk ook trouwens dat proportionaliteit alleen werkt tussen twee redelijke partijen. Als je met een fanatieke en in de grondslag onredelijke partij als Hamas of palestijnse jihad te maken hebt is een proportionele aanpak alleen maar een garantie voor meer problemen in de toekomst. Wat mij betreft pakt Israël het nu goed aan. Je kunt wel zeggen dat ze zo nieuwe terroristen kweken, maar die waren er toch wel gekomen. Mocht er een nieuwe aanval vanuit de palestijnen komen, dan doe je dit gewoon weer, elke keer nog erger dan de vorige keer, de bufferzone om de grens nog groter, de import nog meer beperkt en je gaat ermee door totdat de palestijnen elke hoop op zelfs maar een kans van overwinning verloren hebben.
Lol.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:49 schreef mascara-klodder het volgende:
Totaal off-topic, maar ik kijk Law & Order. Het was lang wachten na de stakingen maar afgelopen donderdag was de eerste aflevering na de staking.
Law & Order is behoorlijk waarheidsgetrouw en actueel.
Het was schokkend om te zien hoe het daar op universiteiten eraan toe gaat
Universiteiten mensen! Zij zijn toch de slimme kant van onze samenleving?
Ik heb de hoop opgegeven
Ik vind het best moeilijk om te zeggen dat ze het goed aanpakken, er zal genoeg op aan te merken zijn. Het is ook makkelijk voor buitenstaanders om te zeggen dat ze het niet goed aanpakken, uiteindelijk kan je dat pas achteraf beoordelen.quote:Op zondag 21 januari 2024 10:49 schreef nixxx het volgende:
Ik denk persoonlijk ook trouwens dat proportionaliteit alleen werkt tussen twee redelijke partijen. Als je met een fanatieke en in de grondslag onredelijke partij als Hamas of palestijnse jihad te maken hebt is een proportionele aanpak alleen maar een garantie voor meer problemen in de toekomst. Wat mij betreft pakt Israël het nu goed aan. Je kunt wel zeggen dat ze zo nieuwe terroristen kweken, maar die waren er toch wel gekomen. Mocht er een nieuwe aanval vanuit de palestijnen komen, dan doe je dit gewoon weer, elke keer nog erger dan de vorige keer, de bufferzone om de grens nog groter, de import nog meer beperkt en je gaat ermee door totdat de palestijnen elke hoop op zelfs maar een kans van overwinning verloren hebben.
Goed/slecht zijn arbitraire begrippen. Wel is het vrij duidelijk dat het doel van Israel helemaal niet is om de gijzelaars vrij te krijgen, maar om Hamas te verslaan in Gaza. En daarvoor zijn ze bereid Gaza quasi onleefbaar te maken.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het best moeilijk om te zeggen dat ze het goed aanpakken, er zal genoeg op aan te merken zijn. Het is ook makkelijk voor buitenstaanders om te zeggen dat ze het niet goed aanpakken, uiteindelijk kan je dat pas achteraf beoordelen.
Neemt niet weg dat ik het eens ben met de voortzetting van deze strijd zolang de gijzelaars nog niet vrij zijn en Hamas zich nog niet heeft overgegeven.
Wel eens over dat laatste maar het zijn ook grotendeels reservisten die voor de leeuwen gegooid worden en dan is de vraag hoe erg het allemaal is, lingerie tonen zonder lijk erin wat net verkracht is met afgehakt hoofd en of andere ledenmaten vind ik toch niet zo ernstig, behalve dat het niet zo respectvol is.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goed/slecht zijn arbitraire begrippen. Wel is het vrij duidelijk dat het doel van Israel helemaal niet is om de gijzelaars vrij te krijgen, maar om Hamas te verslaan in Gaza. En daarvoor zijn ze bereid Gaza quasi onleefbaar te maken.
Ook denk ik dat dit huidige conflict tussen Israel en Hamas heeft laten zien dat IDF duidelijk een professionaliteit probleem heeft. De hoeveelheid tiktok filmpjes waar IDF soldaten grappig doen over de destructie in Gaza toont een duidelijk disipline probleem. Het beperken van social media tijdens een ops lijkt mij goed.
Als je je moraliteit laat afhangen aan 'zolang we maar niet zo erg zijn als onze tegenstander', dan is het snel klaar ja.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens over dat laatste maar het zijn ook grotendeels reservisten die voor de leeuwen gegooid worden en dan is de vraag hoe erg het allemaal is, lingerie tonen zonder lijk erin wat net verkracht is met afgehakt hoofd en of andere ledenmaten vind ik toch niet zo ernstig, behalve dat het niet zo respectvol is.
Raar, dus je verwacht dat één kant zich constant keurig blijft opstellen terwijl men zich bij de andere partij al decennialang als sadistische barbaren gedragen? Ik denk niet dat oorlog zo werkt.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je je moraliteit laat afhangen aan 'zolang we maar niet zo erg zijn als onze tegenstander', dan is het snel klaar ja.
Ik verwacht beter van Israel.
Ik hanteer geen racisme van de lage verwachtingen tegenover Joden, zoals jij.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Raar, dus je verwacht dat één kant zich constant keurig blijft opstellen terwijl men zich bij de andere partij al decennialang als sadistische barbaren gedragen? Ik denk niet dat oorlog zo werkt.
Het meest opmerkelijke is dan ook nog wel dat velen Israël wél voor een hoge standaard willen houden, zeg maar gerust een onhaalbare standaard, waar geen enkel ander leger mee te maken krijgt. Maar bij de Palestijnen is er gewoon géén standaard. Sterker nog, in genoeg gevallen wordt het barbarisme gewoon gebagatelliseerd of goedgepraat.
Dit schept gewoon een totaalidiote dubbele moraal. De ene kant moet ongeveer het meest humane leger ooit zijn en de andere kant mag gewoon slachten, martelen en verkrachten en we zouden het schijnbaar nog ergens moeten begrijpen ook.
Want een slipje over je hoofd trekken is net zo erg als masaverkrachting met marteling en amputatie?quote:Op zondag 21 januari 2024 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je je moraliteit laat afhangen aan 'zolang we maar niet zo erg zijn als onze tegenstander', dan is het snel klaar ja.
Ik verwacht beter van Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |