abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2024 @ 15:36:16 #26
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212225031
Janine nu zo radicaal is bloed irritant steun je vent eens normaal joh vervelend mens bah.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_212225209

Ter gelegenheid van de verjaardag van @Frey heeft de Meerdijkse bromfiets-bende zich (onder leiding van voorzitter Don Loedo) verzameld voor een spetterend verrassingsfeest. Gelukkige verjaardag Frey *O*
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 30 januari 2024 @ 16:24:40 #28
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_212225591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 15:48 schreef PeterKelder het volgende:
[ afbeelding ]

Ter gelegenheid van de verjaardag van @:Frey heeft de Meerdijkse bromfiets-bende zich (onder leiding van voorzitter Don Loedo) verzameld voor een spetterend verrassingsfeest. Gelukkige verjaardag Frey *O*
_O- _O- _O-

Dank je wel :D
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 17:04:44 #29
268260 Dr.Mikey
pi_212226083
Gefeliciteerd @Frey
R.I.P DTS.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 18:54:12 #30
268260 Dr.Mikey
pi_212227269
Ludo die Robbie Williams zingt.
_O-
R.I.P DTS.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 20:28:02 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212229121
Hoe lang zal het duren totdat Nola en Marwan een stelletje zijn?
  dinsdag 30 januari 2024 @ 20:36:39 #32
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_212229268
Gefeliciteerd Frey! :7 ;)
pi_212230533
Beetje laat maar gefeliciteerd Frey! *O*
India, ga er na toe!
  dinsdag 30 januari 2024 @ 22:34:24 #34
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_212230810
Bedankt allemaal! Ik weet dat ik niet meer actief ben hier, maar weet dat ik wel nog altijd mee lees ;)
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 23:05:15 #35
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_212231209
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 18:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ludo die Robbie Williams zingt.
_O-
heel deze aflevering was grappig 😂 leuk om Ludo zo buiten zijn comfortzone te zien
pi_212236912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 20:28 schreef James1988 het volgende:
Hoe lang zal het duren totdat Nola en Marwan een stelletje zijn?
Potentieel interessant verhaallijntje: minderjarige Nola met volwassen Marwan, in een leidinggevende functie. Moreel dilemma voor Marwan, krijgt op den duur Ludo achter zich aan (want vinex-ouders Bing en Nina zijn te druk met zichzelf), etc. etc.

Zou het? Zou het?
pi_212237024
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 14:32 schreef freaky40 het volgende:
Voor wat betreft Merel en Stefano, daar zullen ze wel van maken dat ze nog een roadtrip door de US gemaakt hebben na hun citytrip naar NY.
Nog erger; ze blijven langer omdat Stefano er kan revalideren. Met andere woorden; die komt terug en kan spontaan weer lopen, wedden? Pff ik weet echt niet wat het is met de serie hoor. Beter de verhaallijnen zonder climax dan deze hak-op-de-tak.

Ook dat verhaal met Billy. Zij was toch net zo goed als Richard op de vlucht vanwege die moord? Dat je dan nog in de schaduw een vaag kunstbedrijf kunt runnen, oke. Maar volgens de besprekingen was ze actief het gezicht van haar bedrijven; yeah right. Bovendien; Shanti als analfabeet heeft zich wél verdiept in moderne zuid afrkiaans kunst, maar snapt zaken als franchise, recepten ed. niet? Beetje makkelijk. Richard is een maat van die zaakwaarnemer, die moet haar in de verkoop kletsen en Richard is er met de centen vandoor. Want Shanti en Rik als multimiljonair past niet in de serie, en da's logisch, maar zo voorspelbaar. Want nu is er wéér een hele verhaallijn die iets sterks uit het recente verleden vernaggelt (Billy is dood) Richard komt even terug voor de likes want yay een oud personage, uiteindelijk vertrekt hij weer en voor Rik en Shanti verandert er niets. Zinloos gebeuren dus. En oh ja in dit verhaal is de Koning waar je maanden niks meer over hoort ook weer ineens een bouwval. Zeer, zeer slordig.

Dan is Marwan en Nola in de Rozenboom nog geloofwaardiger. Jammer dat Nola zo als slonzige puber wordt weggezet. Liever dat ze enorm gedreven is en het daar enorm goed doet, zich opwerkt en er zo achter komt dat de hele toko over een jaar van haar moet zijn. En dan Ludo die stiekem al vanalles heeft laten regelen om dat ongedaan te maken. Dán heb je een mooie clash.

En wat ik me afvraag; die berichten over Jette van laatst las ik duidelijk als korreltje zout. Op een of andere première heeft Johnny alleen gezegd dat ze het einde van de parkinson-lijn al kennen en dat ze dat prima vinden en dat het natuurlijk altijd zonde is als iemand na zo'n lange tijd de serie zou verlaten. Clickbait maakt daarvan dat LAURA de serie VERLAAT na 35 JAAR, maar dat is helemaal niet gezegd. DAARTEGENOVER; Johnny speelt nu in een eigen theaterstuk, zonder Saskia, Jonathan en Laura voegt Henk niets meer toe. Goed, hij zou op zichzelf kunnen staan want hij is leuk genoeg, maar dat doet Johnny denk ik niet. Daardoor ben ik toch benieuwd hoe we dit alles in moeten schatten. Iemand die meer info heeft? Van inside bronnen dan, niet uit de (roddel)pers.
't Echte en 't ware!
pi_212237044
Snap ook niet dat die Richard weer moet terug komen, hopelijk tijdelijk. Hij ziet er trouwens niet uit nu in die 'vermomming'.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212237334
Dat een personage als Marwan 'draait' is jammer, maar dat vind ik niet onoverkomenlijk. Zo zou ik het ook wel tof vinden als Shanti oprecht de nieuwe Billy wordt. Als in, succesvolle zakenvrouw, tamelijk hard. En dan ook echt zaken voor alles. Niet zo'n halfzacht ding wat ze van Nina gemaakt hebben.
't Echte en 't ware!
pi_212237460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 14:30 schreef freaky40 het volgende:
Die dronken gast in de Rozenboom, wat slecht! Heel slecht geacteerd.
Ontzettend ja, tenenkrommend!
pi_212237470
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:19 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ontzettend ja, tenenkrommend!
En dronken persoon spelen is echt een kunst, en die kunst verstond deze passant totaal niet...Noa moest dat laatst ook doen, maar ook die viel door de mand.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212237488
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:14 schreef Japepk het volgende:
Dat een personage als Marwan 'draait' is jammer, maar dat vind ik niet onoverkomenlijk. Zo zou ik het ook wel tof vinden als Shanti oprecht de nieuwe Billy wordt. Als in, succesvolle zakenvrouw, tamelijk hard. En dan ook echt zaken voor alles. Niet zo'n halfzacht ding wat ze van Nina gemaakt hebben.
Maar die draai van Marwan is wel van het kaliber 'patsboem', daar had wel wat meer storytelling mogen zijn, dus dat je geleidelijk aan dat laat ontstaan. Het is een soap, dus tijd zat om dat te doen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212237507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Maar die draai van Marwan is wel van het kaliber 'patsboem', daar had wel wat meer storytelling mogen zijn, dus dat je geleidelijk aan dat laat ontstaan. Het is een soap, dus tijd zat om dat te doen.
Eens, patsboem en ook onnodig. Ze hadden nog makkelijk kunnen noemen dat hij op dat cruiseschip de manager heeft vervangen ofzo. Maar Marwan als eigenaar van de buurtsuper is veel leuker.
't Echte en 't ware!
pi_212237532
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:23 schreef Japepk het volgende:

[..]
Eens, patsboem en ook onnodig. Ze hadden nog makkelijk kunnen noemen dat hij op dat cruiseschip de manager heeft vervangen ofzo. Maar Marwan als eigenaar van de buurtsuper is veel leuker.
Eens, veel meer dynamiek. Nu wordt het een saai personage.
Allemaal cabaretteketet!
pi_212238479
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds het voorgevoel dat Billy niet echt dood is of ben ik hier de enige in?
pi_212239916
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:25 schreef jk1999 het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds het voorgevoel dat Billy niet echt dood is of ben ik hier de enige in?
Ja en nee. Soaptechnisch hoop ik van niet, maar ik hoop ook dat ze Billy en Lone voorlopig lekker met rust laten. Zometeen krijgen we inderdaad weer een soort comeback van Martine waarbij Marwan op zijn cruise Billy tegen het lijf is gelopen, door haar is ingelijfd en nu via Nola Ludo/de Rozemboom inpalmt. En als ze de hele toko heeft ontfutselt en gaat veilen tijdens de veiling binnenloopt en Ludo kijkt alleen maar alsof de serveerster langskomt.
't Echte en 't ware!
pi_212243108
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:05 schreef GayGuy het volgende:

[..]
heel deze aflevering was grappig 😂 leuk om Ludo zo buiten zijn comfortzone te zien
Smaken verschillen, maar: oef :X Naar mijn mening doet het afbreuk aan de statuur die Ludo ooit binnen de serie had. Bij de Ludo van tien jaar geleden - hell, vijf jaar geleden - was het ondenkbaar dat hij mee zou doen aan een gezamenlijk vrijgezellenfeest van een vriend. De Ludo die ooit is geïntroduceerd en is uitgegroeid tot een ietwat onaantastbaar karakter zou die vriend apart meenemen voor een diner, niet aan dezelfde tafel in een sushitent gaan zitten met personages als Rik en Julian. Laat ik het over hetgeen wat daarna in De Koning gebeurt niet eens hebben, ik had plaatsvervangende schaamte voor Erik de Vogel om dit te vertolken.

Geen idee wat het is, maar het lijkt of ze Ludo de laatste jaren zachter en menselijker proberen te maken. En dat rijmt niet met de Ludo die we al ruim 25 jaar kennen en een bepaalde plaats heeft ingenomen in de serie. Hij was al stukken menselijker in vergelijk met zijn eerste jaar, waarin hij zelfs geweld tegenover vrouwen niet schuwde. Zeker na de geboorte van Nina werd Ludo een man die weliswaar weinig tot geen scrupules had, maar wel een eigen morele code: familie is alles en daar gaat hij hoe dan ook voor door het vuur. Menselijk genoeg, zou je zeggen. Maar nee, van Peter van der Vorst moest het 'persoonlijk, herkenbaar en dichtbij', dus zien we Ludo bij gebrek aan een huishoudster zélf de stofzuiger gebruiken, opgezadeld worden met hond Dolly of het voetbalteam van zijn kleinzoon coachen. Dat is wel het andere uiterste van Huib zijn eigen graf laten graven als vergelding, Martine op een bootje de zee opsturen of mensen wekenlang vasthouden op een boot om ze psychisch te martelen. Sterker nog: met dit in het achterhoofd is het eigenhandig breken van Martijn Huygens' vingers als wraakactie nog prima te gedogen als Ludo-actie - en dat werd indertijd al als een absoluut dieptepunt beschouwd voor het personage.

Ik ben alvast benieuwd wanneer Ludo zelf zijn inkopen gaat doen bij de Buurtsuper, om zich daarop te wreken wanneer de beloofde korting op een artikel niet doorberekend wordt aan de kassa. Want dat is uiteindelijk meer een kolfje naar de hand van het sublieme schrijversteam.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_212250275
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:16 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Smaken verschillen, maar: oef :X Naar mijn mening doet het afbreuk aan de statuur die Ludo ooit binnen de serie had. Bij de Ludo van tien jaar geleden - hell, vijf jaar geleden - was het ondenkbaar dat hij mee zou doen aan een gezamenlijk vrijgezellenfeest van een vriend. De Ludo die ooit is geïntroduceerd en is uitgegroeid tot een ietwat onaantastbaar karakter zou die vriend apart meenemen voor een diner, niet aan dezelfde tafel in een sushitent gaan zitten met personages als Rik en Julian. Laat ik het over hetgeen wat daarna in De Koning gebeurt niet eens hebben, ik had plaatsvervangende schaamte voor Erik de Vogel om dit te vertolken.

Geen idee wat het is, maar het lijkt of ze Ludo de laatste jaren zachter en menselijker proberen te maken. En dat rijmt niet met de Ludo die we al ruim 25 jaar kennen en een bepaalde plaats heeft ingenomen in de serie. Hij was al stukken menselijker in vergelijk met zijn eerste jaar, waarin hij zelfs geweld tegenover vrouwen niet schuwde. Zeker na de geboorte van Nina werd Ludo een man die weliswaar weinig tot geen scrupules had, maar wel een eigen morele code: familie is alles en daar gaat hij hoe dan ook voor door het vuur. Menselijk genoeg, zou je zeggen. Maar nee, van Peter van der Vorst moest het 'persoonlijk, herkenbaar en dichtbij', dus zien we Ludo bij gebrek aan een huishoudster zélf de stofzuiger gebruiken, opgezadeld worden met hond Dolly of het voetbalteam van zijn kleinzoon coachen. Dat is wel het andere uiterste van Huib zijn eigen graf laten graven als vergelding, Martine op een bootje de zee opsturen of mensen wekenlang vasthouden op een boot om ze psychisch te martelen. Sterker nog: met dit in het achterhoofd is het eigenhandig breken van Martijn Huygens' vingers als wraakactie nog prima te gedogen als Ludo-actie - en dat werd indertijd al als een absoluut dieptepunt beschouwd voor het personage.

Ik ben alvast benieuwd wanneer Ludo zelf zijn inkopen gaat doen bij de Buurtsuper, om zich daarop te wreken wanneer de beloofde korting op een artikel niet doorberekend wordt aan de kassa. Want dat is uiteindelijk meer een kolfje naar de hand van het sublieme schrijversteam.
Niet helemaal met je eens, hij heeft Margriet dit seizoen min of meer de dood ingepraat. Typische Ludo actie.
pi_212251144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 14:45 schreef tgnsqw het volgende:

[..]
Niet helemaal met je eens, hij heeft Margriet dit seizoen min of meer de dood ingepraat. Typische Ludo actie.
Dat was ook maar matig. Ben het eens dat Ludo niet echt meer consistent is. Voor mij was de ommekeer het neerschieten van Maxime om de voogdij voor Amy; niet des Ludo's.

Dat hij nu wat zachter is vind ik wel mooi en toepasselijk. Zijn kinderen doppen hun eigen boontjes, hij is opa geworden; het is niet ongeloofwaardig dat hij daardoor wat zachter wordt. We wisten bijvoorbeeld altijd al dat Ludo heel goed kan koken, daar is alle jaren al sprake van geweest. Om hem in die zin dan ook eens wat huiselijks te zien doen, dat vind ik niet abnormaal. De Ludo die alleen maar met zijn vingers knipte is er al niet meer sinds zijn gezin prominenter in beeld kwam; ergo al een jaar of 25.

Wat dat betreft vind ik de manier waarop zijn 'band' met Laura nu wordt/werd uitgediept wel mooi. Die twee kennen elkaar al jarenlang en eigenlijk heeft Laura zelf Ludo nooit wat misdaan. Altijd een trouwe vriendin voor Janine geweest, goede zakenvrouw. Ik zie graag een lijn waarin Laura inderdaad samen met of dankzij Ludo een mooie schilderscarrière ontvouwt. De afkeer van Henk tegen Ludo is daarin ook al een mooie smaakmaker.

Dat vrijgezellenfeest; ach. Ik moest er inderdaad wel over denken toen ik het zag. Hoe komt iemand als Ludo nou bij zoiets terecht? Maar sowieso die twee vriendenclubjes. In beide zitten ouder en (schoon)kind, mensen die elkaar al 20 jaar kennen en mensen die ze net 2 jaar kennen, etc. Maar goed, in de samenstelling van de cast zijn Ludo en Janine nu gewoon één van de stellen die in het cluppie vallen. Ik vind het op zich niet onrealistisch dat de zakenman met de sportleraar in een vriendenclub zit. Dat zie ik in mijn omgeving ook wel. Toch wel frappant hoeveel goede vrienden je dus door de jaren heen al hebt zien vertrekken en nu wéér op een vrijgezellenfeest bent. Soaptechnisch horen zulke afleveringen er nu eenmaal bij. Een mooie manier om even iets luchtigs te laten zien, en door. Ik blijf me wel ergeren aan Bing. Die man kan gewoon niet acteren, het hele Boks-universum is ongeloofwaardig en komt nergens vandaan en dat híj uitgerekend de schoonzoon is die Ludo's goedkeuring krijgt is echt totaal ongeloofwaardig. Bij die 2 scheidingen een paar seizoenen geleden hadden ze Ludo lekker Bing Meerdijk uit moeten laten jagen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Japepk op 01-02-2024 15:55:19 ]
't Echte en 't ware!
pi_212259129
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 14:51 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nog erger; ze blijven langer omdat Stefano er kan revalideren. Met andere woorden; die komt terug en kan spontaan weer lopen, wedden? Pff ik weet echt niet wat het is met de serie hoor. Beter de verhaallijnen zonder climax dan deze hak-op-de-tak.

Had je de aflevering gezien? Het gaat exact zo zoals je beschrijft!
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')