quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:48 schreef PeterKelder het volgende:
[ afbeelding ]
Ter gelegenheid van de verjaardag van @:Frey heeft de Meerdijkse bromfiets-bende zich (onder leiding van voorzitter Don Loedo) verzameld voor een spetterend verrassingsfeest. Gelukkige verjaardag Frey
Potentieel interessant verhaallijntje: minderjarige Nola met volwassen Marwan, in een leidinggevende functie. Moreel dilemma voor Marwan, krijgt op den duur Ludo achter zich aan (want vinex-ouders Bing en Nina zijn te druk met zichzelf), etc. etc.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:28 schreef James1988 het volgende:
Hoe lang zal het duren totdat Nola en Marwan een stelletje zijn?
Nog erger; ze blijven langer omdat Stefano er kan revalideren. Met andere woorden; die komt terug en kan spontaan weer lopen, wedden? Pff ik weet echt niet wat het is met de serie hoor. Beter de verhaallijnen zonder climax dan deze hak-op-de-tak.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:32 schreef freaky40 het volgende:
Voor wat betreft Merel en Stefano, daar zullen ze wel van maken dat ze nog een roadtrip door de US gemaakt hebben na hun citytrip naar NY.
Ontzettend ja, tenenkrommend!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:30 schreef freaky40 het volgende:
Die dronken gast in de Rozenboom, wat slecht! Heel slecht geacteerd.
En dronken persoon spelen is echt een kunst, en die kunst verstond deze passant totaal niet...Noa moest dat laatst ook doen, maar ook die viel door de mand.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:19 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
[..]
Ontzettend ja, tenenkrommend!
Maar die draai van Marwan is wel van het kaliber 'patsboem', daar had wel wat meer storytelling mogen zijn, dus dat je geleidelijk aan dat laat ontstaan. Het is een soap, dus tijd zat om dat te doen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:14 schreef Japepk het volgende:
Dat een personage als Marwan 'draait' is jammer, maar dat vind ik niet onoverkomenlijk. Zo zou ik het ook wel tof vinden als Shanti oprecht de nieuwe Billy wordt. Als in, succesvolle zakenvrouw, tamelijk hard. En dan ook echt zaken voor alles. Niet zo'n halfzacht ding wat ze van Nina gemaakt hebben.
Eens, patsboem en ook onnodig. Ze hadden nog makkelijk kunnen noemen dat hij op dat cruiseschip de manager heeft vervangen ofzo. Maar Marwan als eigenaar van de buurtsuper is veel leuker.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Maar die draai van Marwan is wel van het kaliber 'patsboem', daar had wel wat meer storytelling mogen zijn, dus dat je geleidelijk aan dat laat ontstaan. Het is een soap, dus tijd zat om dat te doen.
Eens, veel meer dynamiek. Nu wordt het een saai personage.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:23 schreef Japepk het volgende:
[..]
Eens, patsboem en ook onnodig. Ze hadden nog makkelijk kunnen noemen dat hij op dat cruiseschip de manager heeft vervangen ofzo. Maar Marwan als eigenaar van de buurtsuper is veel leuker.
Ik heb nog steeds het voorgevoel dat Billy niet echt dood is of ben ik hier de enige in?quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Maar die draai van Marwan is wel van het kaliber 'patsboem', daar had wel wat meer storytelling mogen zijn, dus dat je geleidelijk aan dat laat ontstaan. Het is een soap, dus tijd zat om dat te doen.
Ja en nee. Soaptechnisch hoop ik van niet, maar ik hoop ook dat ze Billy en Lone voorlopig lekker met rust laten. Zometeen krijgen we inderdaad weer een soort comeback van Martine waarbij Marwan op zijn cruise Billy tegen het lijf is gelopen, door haar is ingelijfd en nu via Nola Ludo/de Rozemboom inpalmt. En als ze de hele toko heeft ontfutselt en gaat veilen tijdens de veiling binnenloopt en Ludo kijkt alleen maar alsof de serveerster langskomt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:25 schreef jk1999 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds het voorgevoel dat Billy niet echt dood is of ben ik hier de enige in?
Smaken verschillen, maar: oefquote:Op dinsdag 30 januari 2024 23:05 schreef GayGuy het volgende:
[..]
heel deze aflevering was grappig 😂 leuk om Ludo zo buiten zijn comfortzone te zien
Niet helemaal met je eens, hij heeft Margriet dit seizoen min of meer de dood ingepraat. Typische Ludo actie.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:16 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Smaken verschillen, maar: oefNaar mijn mening doet het afbreuk aan de statuur die Ludo ooit binnen de serie had. Bij de Ludo van tien jaar geleden - hell, vijf jaar geleden - was het ondenkbaar dat hij mee zou doen aan een gezamenlijk vrijgezellenfeest van een vriend. De Ludo die ooit is geïntroduceerd en is uitgegroeid tot een ietwat onaantastbaar karakter zou die vriend apart meenemen voor een diner, niet aan dezelfde tafel in een sushitent gaan zitten met personages als Rik en Julian. Laat ik het over hetgeen wat daarna in De Koning gebeurt niet eens hebben, ik had plaatsvervangende schaamte voor Erik de Vogel om dit te vertolken.
Geen idee wat het is, maar het lijkt of ze Ludo de laatste jaren zachter en menselijker proberen te maken. En dat rijmt niet met de Ludo die we al ruim 25 jaar kennen en een bepaalde plaats heeft ingenomen in de serie. Hij was al stukken menselijker in vergelijk met zijn eerste jaar, waarin hij zelfs geweld tegenover vrouwen niet schuwde. Zeker na de geboorte van Nina werd Ludo een man die weliswaar weinig tot geen scrupules had, maar wel een eigen morele code: familie is alles en daar gaat hij hoe dan ook voor door het vuur. Menselijk genoeg, zou je zeggen. Maar nee, van Peter van der Vorst moest het 'persoonlijk, herkenbaar en dichtbij', dus zien we Ludo bij gebrek aan een huishoudster zélf de stofzuiger gebruiken, opgezadeld worden met hond Dolly of het voetbalteam van zijn kleinzoon coachen. Dat is wel het andere uiterste van Huib zijn eigen graf laten graven als vergelding, Martine op een bootje de zee opsturen of mensen wekenlang vasthouden op een boot om ze psychisch te martelen. Sterker nog: met dit in het achterhoofd is het eigenhandig breken van Martijn Huygens' vingers als wraakactie nog prima te gedogen als Ludo-actie - en dat werd indertijd al als een absoluut dieptepunt beschouwd voor het personage.
Ik ben alvast benieuwd wanneer Ludo zelf zijn inkopen gaat doen bij de Buurtsuper, om zich daarop te wreken wanneer de beloofde korting op een artikel niet doorberekend wordt aan de kassa. Want dat is uiteindelijk meer een kolfje naar de hand van het sublieme schrijversteam.
Dat was ook maar matig. Ben het eens dat Ludo niet echt meer consistent is. Voor mij was de ommekeer het neerschieten van Maxime om de voogdij voor Amy; niet des Ludo's.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:45 schreef tgnsqw het volgende:
[..]
Niet helemaal met je eens, hij heeft Margriet dit seizoen min of meer de dood ingepraat. Typische Ludo actie.
Had je de aflevering gezien? Het gaat exact zo zoals je beschrijft!quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:51 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nog erger; ze blijven langer omdat Stefano er kan revalideren. Met andere woorden; die komt terug en kan spontaan weer lopen, wedden? Pff ik weet echt niet wat het is met de serie hoor. Beter de verhaallijnen zonder climax dan deze hak-op-de-tak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |