abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212182156
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik zie wat filmpjes voorbij komen op telegram dat de gouverneur van Texas zelf actie gaat ondernemen en zich niet meer ompraten door Biden.
De gouverneur heeft nu het leger ingezet om de immigranten tegen te houden.
Nee hij heeft het leger (National Guard) ingezet om nieuw razor wire te plaatsen die de Border Patrol mocht weghalen als gevolg van de uitspraak van de Supreme Court.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212182225
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee hij heeft het leger (National Guard) ingezet om nieuw razor wire te plaatsen die de Border Patrol mocht weghalen als gevolg van de uitspraak van de Supreme Court.
Klopt ja, ik loop een beetje achter zie ik.
pi_212182292
Wel raar dat Biden een staat gaat verbieden om de buitengrens te verdedigen.
Wat zou daar achter zitten?
pi_212182338
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:35 schreef Candymannetje het volgende:
Wel raar dat Biden een staat gaat verbieden om de buitengrens te verdedigen.
Wat zou daar achter zitten?
De buitengrens is onder federaal toezicht. Natuurlijk wordt die grens verdedigd.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212182393
quote:
81s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De buitengrens is onder federaal toezicht. Natuurlijk wordt die grens verdedigd.
Niet echt goed schijnbaar.
pi_212182544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet echt goed schijnbaar.
Daarvoor moet je bij de Republikeinen in het Congres zijn die op last van Trump nieuwe immigratiewetten en fondsen daarvoor tegenhouden omdat hij daar de chaos in stand wil houden. Dat trekt kiezers. Razor wire plaatsen is niet de oplossing.

twitter
pi_212182677
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daarvoor moet je bij de Republikeinen in het Congres zijn die op last van Trump nieuwe immigratiewetten en fondsen daarvoor tegenhouden omdat hij daar de chaos in stand wil houden. Dat trekt kiezers. Razor wire plaatsen is niet de oplossing.

[ twitter ]
Met zo'n tweet kan ik weinig.
Dan heb ik toch wel wat meer achtergrondinformatie nodig over het hoe en waarom.
pi_212182862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Met zo'n tweet kan ik weinig.
Dan heb ik toch wel wat meer achtergrondinformatie nodig over het hoe en waarom.
Zie #241
pi_212182910
Ouch!

twitter
pi_212182937
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zie #241
Het enige wat ik daar zie is een hoop gebash in tweets maar geen achtergrondinformatie.
Jij vind de republikeinen schijnbaar slecht en de democraten goed en dat is prima maar ik kan daar niet zo veel mee.
Want zo krijg je eenzijdige berichtgeving.
Wat mensen op Twitter zeggen boeit me ook niet zo veel want dat zijn meestal aanhangers van de één of ander en trekken daar partij voor.
pi_212183005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het enige wat ik daar zie is een hoop gebash in tweets maar geen achtergrondinformatie.
Jij vind de republikeinen schijnbaar slecht en de democraten goed en dat is prima maar ik kan daar niet zo veel mee.
Want zo krijg je eenzijdige berichtgeving.
Wat mensen op Twitter zeggen boeit me ook niet zo veel want dat zijn meestal aanhangers van de één of ander en trekken daar partij voor.
In die tweets zijn nb de Speaker van het Huis en twee senatoren zelf aan het woord. Maar dan doe je zelf toch onderzoek? Dat zal alleen niets aan het feit veranderen dat er een (bipartisan) immigratie-deal klaarligt in het Congres die Trump wil tegenhouden vanwege de komende verkiezingen.

Onder Trump was er trouwens ook een deal. Heeft hij ook afgeschoten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 26-01-2024 23:30:45 ]
pi_212183132
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
In die tweets zijn nb de Speaker van het Huis en twee senatoren zelf aan het woord. Maar dan doe je zelf toch onderzoek? Dat zal alleen niets aan het feit veranderen dat er een (bipartisan) immigratie-deal klaarligt in het Congres die Trump wil tegenhouden vanwege de komende verkiezingen.
Dat migrantenprobleem speelt al jaren en nu komt het ineens door Trump?
Die juist een muur wilde bouwen.
Klinkt niet erg logisch.
Dat de republikeinen en democraten elkaar dwars liggen en een oor aan proberen te naaien is niks nieuws.
pi_212183187
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klinkt niet erg logisch.
Dat de republikeinen en democraten elkaar dwars liggen en een oor aan proberen te naaien is niks nieuws.
Ja het ligt aan Trump. Zie edit in mijn post.

Met een 'muur' alleen kom je er niet, dat begrijp je toch wel? :D

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 26-01-2024 23:50:45 ]
pi_212183339
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja het ligt aan Trump. Zie edit in mijn post.

Met een 'muur' alleen kom je er niet, dat begrijp je toch wel? :D
Alleen de ideeën van de democraten zijn uitvoerbaar?
pi_212183375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Alleen de ideeën van de democraten zijn uitvoerbaar?
Nee natuurlijk niet, het is dan ook een bipartisan deal. Deals bestaan altijd uit het sluiten compromissen, iets waar Trump heel slecht in is. Hij wil alleen zijn eigen ideeen uitvoeren.

Hoe denk je dat Biden zoveel voor elkaar kreeg in de eerste twee jaar zoals bv de Infrastructure Investment and Jobs Act? Precies! Door samen te werken met de Republikeinen en compromissen te sluiten natuurlijk. Zo werkt dat in een parlement.

quote:
The Senate gave overwhelming bipartisan approval on Tuesday to a $1 trillion infrastructure bill to rebuild the nation's deteriorating roads and bridges and fund new climate resilience and broadband initiatives, delivering a key component of President Biden's agenda.

The vote, 69 to 30, was uncommonly bipartisan. The yes votes included Senator Mitch McConnell of Kentucky, the Republican leader, and 18 others from his party who shrugged off increasingly shrill efforts by former President Donald J. Trump to derail it.

"This historic investment in infrastructure is what I believe you, the American people, want, what you've been asking for for a long, long time," Mr. Biden said from the White House as he thanked Republicans for showing "a lot of courage."

Mr. McConnell, who publicly declared that his priority was stopping the Biden agenda, said in a statement that "I was proud to support today's historic bipartisan infrastructure deal and prove that both sides of the political aisle can still come together around common-sense solutions."

[..]

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 27-01-2024 01:34:25 ]
pi_212184214
twitter

quote:
It would give me, as President, a new emergency authority to shut down the border when it becomes overwhelmed. And if given that authority, I would use it the day I sign the bill into law.

Further, Congress needs to finally provide the funding I requested in October to secure the border. This includes an additional 1,300 border patrol agents, 375 immigration judges, 1,600 asylum officers, and over 100 cutting-edge inspection machines to help detect and stop fentanyl at our southwest border.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 27-01-2024 04:31:10 ]
pi_212184768
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 23:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klinkt niet erg logisch.
Het klinkt niet erg logisch omdat sommigen niet vanuit logica en observaties redeneren, maar vanuit de conclusie dat de oranje man slecht is.
pi_212184823
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 08:32 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Het klinkt niet erg logisch omdat sommigen niet vanuit logica en observaties redeneren, maar vanuit de conclusie dat de oranje man slecht is.
Ja de gevestigde macht doet echt hun best om hem zwart te maken.
Ik zie wel vaker dingen voorbij komen waarom ze dat doen en zeker met betrekking tot de oorlog in Oekraïne.
Maar heb te weinig kennis en interesse om alles uit te gaan zoeken.
pi_212186114
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 21:57 schreef ems. het volgende:

[..]
Gatverdamme nee. Dan wemelt het hier zometeen van de amerikanen.
Wat is je punt hier nu precies?
quote:
81s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou, het blijkt van niet. Miljoenen 'illegal aliens' zijn inmiddels al Amerika binnengedrongen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 27 januari 2024 @ 11:29:55 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212186235
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 11:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is je punt hier nu precies?
[..]
Nou, het blijkt van niet. Miljoenen 'illegal aliens' zijn inmiddels al Amerika binnengedrongen.
Hoe denk je dat die miljoenen illegalen binnen zijn gekomen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 27 januari 2024 @ 12:00:49 #271
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212186541
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 21:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die grens moet gewoon dicht en alle migranten terug naar het land van herkomst. Er zijn inmiddels al miljoenen mensen de VS binnengekomen. Dat zal alleen maar meer worden als Biden een tweede termijn krijgt.
Sterker nog, je kunt zelfs stellen dat zo goed als iedereen een migrant daar is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212186580
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Sterker nog, je kunt zelfs stellen dat zo goed als iedereen een migrant daar is.
Dan kan je net zo goed zeggen dat iedereen in Nederland een immigrant is want onze voorouders hebben zich ook generaties geleden hier gevestigd.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 12:05:44 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212186597
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 12:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan kan je net zo goed zeggen dat iedereen in Nederland een immigrant is want onze voorouders hebben zich ook generaties geleden hier gevestigd.
We lijken wel zoogdieren! Maar ben het roerend met je eens, uiteindelijk slaat het allemaal nergens op. Dat is best een goed punt om in je hoofd te houden bij bijvoorbeeld prikkeldraad.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212186962
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op die manier kun je stellen dat iedereen overal migrant is. Maar dat is gewoon een slappe drogredenatie om meer migratie goed te keuren. De realiteit is dat alle mensen die vanuit kansarme landen in Midden-en Zuid-Amerika komen, niets te zoeken hebben in de VS. Zij zijn geen Amerikaan en kiezen ook voor een illegale route.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212188975
Zou het akkefietje tussen de overheid en de gouverneur van Texas nog uit de hand gaan lopen?
Dat er echt schermutselingen gaan ontstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')