Maar "onzin" is het ook niet.quote:
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het mag, maar bv Hema komt met gender neutrale kleren.
[..]
NS: geen dames en heren meer.
[..]
Cowboy en indiaantje niet meer
[..]
Sjors en sjimmie aangepast
[..]
Spielberg past E.T. Aan.
[..]
Deze artiesten pasten hun nummers aan.
[..]
Zie boven![]()
Ik schaar al die cancel/aanpassingen onder Woke...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij vindt dit wel sterke voorbeelden?
Niet alles wat wordt aangepast is perse ‘woke’ toch?
Als ze in Spanje stoppen met stierenvechten, is dat eigenlijk dan ook woke?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik schaar al die cancel/aanpassingen onder Woke...
Ga weg met dat geneuzel, overgewaaid uit de States..
Waarom verzin je uit jezelf scenario’s die voor jou niet woke zijn, denk je dan dat je een punt maakt over die lijst die hier wel gepost is?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als ze in Spanje stoppen met stierenvechten, is dat eigenlijk dan ook woke?
En als een artiest uit zichzelf bijvoorbeeld een songtekst aanpast, dan is het toch geen cancellen?
Omdat ik daar weinig verschil tussen zie. En alles wordt tegenwoordig op de hoop gegooid van woke, maar voor sommige voorbeelden is dat wat mij betreft totaal geen issue.quote:Op zondag 21 januari 2024 07:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom verzin je uit jezelf scenario’s die voor jou niet woke zijn, denk je dan dat je een punt maakt over die lijst die hier wel gepost is?
Stierenvechten is puur dierenmishandeling, wat een bleude vergelijking...quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als ze in Spanje stoppen met stierenvechten, is dat eigenlijk dan ook woke?
En als een artiest uit zichzelf bijvoorbeeld een songtekst aanpast, dan is het toch geen cancellen?
Tja geen enkele van die aanpassingen is gedaan onder welke machtsdwang dan ook. Er bestaat geen wet dat je geen cowboy of indiaantje mag spelen bijvoorbeeld.quote:
Goh,quote:Op zondag 21 januari 2024 10:37 schreef Hexagon het volgende:
Op een of andere manier kun je er niet tegen dat mensen hun vrijheid nemen om andere besluiten te nemen dan jij zou doen.
Jij moet niet buigen voor een minderheid. Maar iemand anders besluit uit eigen afweging om iets aan te passen voor die minderheid, zoals bijvoorbeeld een tekst van een lied of de naam van een snoepje.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Goh,
Waarom moet die acceptatie dan van 1 kant komen?
Waarom niet van die van die jankerds in de eerste plaats?
Waarom accepteren zij niet dat er dingen zijn die mss niet in hun straatje past?
Waarom moeten wij buigen voor een minieme minderheid?
De putiy spiral in vol ornaat idd.quote:
Wat nou als iemand uit eigen vrijheid bijvoorbeeld binnenkort dat VOC-schip weghaalt door intimidatie of dreigende smaad of iets dergelijks? Of de naam van een snoepje verandert om geen negatieve reclame te krijgen door een invloedrijke minderheid? Dat werkt verdomd goed hebben we gezien in de afgelopen jaren.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij moet niet buigen voor een minderheid. Maar iemand anders besluit uit eigen afweging om iets aan te passen voor die minderheid, zoals bijvoorbeeld een tekst van een lied of de naam van een snoepje.
Dat mag je stom vinden en vind ik zelf ook nergens voor nodig. Maar uiteindelijk is het ook een vrijheid om dat toch te doen. Ze hoeven gelukkig ook niet te buigen voor jouw grieven daarover.
Damn right bloemkoolquote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:40 schreef Bloemkool het volgende:
Trots zijn op het land en het land en zijn bewoners voorop stellen mag weer eens terugkomen. Sommige dingen van de VoC mentaliteit waren helemaal niet verkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |