abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2024 @ 10:14:09 #1
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212074832
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• archito, B., 7 juni
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Piles, R., 25 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus
pi_212078606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:36 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Hey! Ik geloof dat toen jij poste, ik al wel zwanger was, maar nog niet zelf meeposte in het zwangertopic. Ik meen me wel te herinneren, dat jij net als ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Hee, wat grappig! Ik woon in Oostenrijk! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_212094007
Stef is gepromoveerd naar het dreumes topic vandaag al blijf ik hier ook nog wel even komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212094249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 18:39 schreef alpeko het volgende:
Stef is gepromoveerd naar het dreumes topic vandaag al blijf ik hier ook nog wel even komen.

SPOILER
Gefeliciteerd!
  zondag 21 januari 2024 @ 11:29:30 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212114915
Gefeliciteerd @alpeko! Heeft ie een leuke verjaardag gehad?

@margaretha_01 welkom terug ;)! Klinkt als een fijne oplossing zeg qua thuisblijven bij de kleine.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 21 januari 2024 @ 11:31:31 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212114940
@Rearviewmirror ik vond die eerste opvangdag ook erg spannend qua slapen en eten. Maar heb gewoon een extra voeding of 2 meegegeven geloof ik, en aan het einde van de dag weer mee terug genomen wat over bleef :). Slapen is nog steeds random, ze proberen haar soms wel weg te leggen maar afgelopen woensdag viel ze bijvoorbeeld spontaan in slaap in de wipstoel. Fine by me!
pi_212117034
quote:
17s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:29 schreef Debsterr het volgende:
Gefeliciteerd @:alpeko! Heeft ie een leuke verjaardag gehad?

@:margaretha_01 welkom terug ;)! Klinkt als een fijne oplossing zeg qua thuisblijven bij de kleine.
Ja het was een heerlijke dag. Voor ons en voor hem. Beetje aangepast want mama is nog steeds herstellende maar die dag konden we dat prima even vergeten.
pi_212126102
Hier sindskort een Nunki-lakentje. Wat een uitvinding (voor ons) _O_
Ik zeg niet dat de nachten perfect zijn, maar zoveeeel beter zonder dat geschop en gedraai.
Nadeel iswel dat we overdag ff terug zijn naar de half uurtjes, maar alles voor de nachtrust :P

Hapjes gaan wel super, hij eet fruit en groente, en eet zo 70gr weg (deze week wordt ie 6 maanden). Fles gaat daardoor weer moeizamer, dus binnenkort ook maar met wat water beginnen om voldoende vocht binnen te krijgen.

Donderdag gaan we verhuizen en gaat ie op zn eigen kamer, met een eenpersoonsmatras er naast. Kijken hoe dat gaat en of we dan heel langzaam kunnen afbouwen.

Klussen en verhuizen met een baby: zwaar onderschat. Dus @Anne: regel qlle hulp die je kan vinden, huur mensen in etc. Hadden wij ook meer moeten doen :')
pi_212127399
quote:
17s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:29 schreef Debsterr het volgende:
Gefeliciteerd @:alpeko! Heeft ie een leuke verjaardag gehad?

@:margaretha_01 welkom terug ;)! Klinkt als een fijne oplossing zeg qua thuisblijven bij de kleine.
Dankje! :D Ik vind het ook zo mooi om zo veel tijd met onze kleine te hebben en geniet er echt van! Hij heeft al zoveel ontwikkelingen doorgemaakt, en doet het zo goed, ben echt een trotse mama, haha!
pi_212127729
Verhuizen met baby was stressvol ja! Alle hulp aanpakken die je kunt krijgen.
Wij hebben qua klussen het minimale gedaan om het veilig en leefbaar te maken en de rest komt 'ooit'. :')
Er hangen bijvoorbeeld nog gordijnen van de vorige bewoner uit de jaren 90 ;(
Nu bezig om de trap op te knappen, wel frustrerend want schuren maakt te veel lawaai om te doen als de kleine slaapt en als ze wakker is heb ik geen tijd _O-
pi_212129277
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:35 schreef Lokasenna het volgende:
schuren maakt te veel lawaai om te doen als de kleine slaapt en als ze wakker is heb ik geen tijd _O-
Ja herkenbaar :D Wij moeten in oude huis nog van alles afbreken en uit elkaar halen, en dan zit je met hetzelfde. Je doet 1000 keer meer op een opvangdag :P
pi_212130464
Wij zijn afgelopen oktober ook verhuisd! :D We hadden een overlappingsperiode van drie maanden waarin we toegang tot beide woningen hadden, en zijn voor de grote verhuizing ook vaak op en neer gereden met wat zooi.

Gister hebben we toevallig de laatste drie dozen uitgepakt; drie maanden nadat we hier zijn ingetrokken !

Op de dag van de verhuizing hadden we geluk en zijn mijn schoonouders speciaal overgekomen uit Duitsland om op te passen! Dat scheelde echt een hoop!
pi_212131096
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 06:37 schreef Piles het volgende:
Hier sindskort een Nunki-lakentje. Wat een uitvinding (voor ons) _O_
Ik zeg niet dat de nachten perfect zijn, maar zoveeeel beter zonder dat geschop en gedraai.
Nadeel iswel dat we overdag ff terug zijn naar de half uurtjes, maar alles voor de nachtrust :P

Hapjes gaan wel super, hij eet fruit en groente, en eet zo 70gr weg (deze week wordt ie 6 maanden). Fles gaat daardoor weer moeizamer, dus binnenkort ook maar met wat water beginnen om voldoende vocht binnen te krijgen.

Donderdag gaan we verhuizen en gaat ie op zn eigen kamer, met een eenpersoonsmatras er naast. Kijken hoe dat gaat en of we dan heel langzaam kunnen afbouwen.

Klussen en verhuizen met een baby: zwaar onderschat. Dus @:Anne: regel qlle hulp die je kan vinden, huur mensen in etc. Hadden wij ook meer moeten doen :')
Hoera voor het lakentje *O* !
Het is dat ze zo duur zijn, anders zou ik er ook wel eentje willen!

Sinds baby een paar weken geleden echt wel heel ziekjes was, wil ie overdag namelijk niet meer in bed slapen :').
Op de opvang krijg ik nu ook weer steeds hetzelfde klaag-dagboekje. Ik probeer mij er niets van aan te trekken, maar ergens voelt het toch wel heel vervelend en dan met name voor baby. Hopelijk besluit ie binnenkort toch ineens weer dat ie het weer fijn vindt en weer helemaal zelf kan. Maar voor nu slaapt ie overdag dus weer op ons en op de opvang vrijwel niet.

En ik klaag verder niet. Hij slaapt namelijk nog steeds 10-12 uur per nacht. Helemaal zelf. Het is dus alleen de opvang die een beetje moeilijk doet.

Ah ja, verhuizen :D. In het weekend van het verhuizen zelf en het weekend erna is ie uit logeren en klussen hoeven/doen we (nog) niet, dus ik hoop met 4 dagen en met hulp op de verhuisdag zelf in de vorm van zo'n 8 mensen een heel eind te komen!
pi_212140977
Ik snap nu wel waarom kinderen zoveel last hebben van een oorontsteking.

B. is tot nu toe gelukkig alleen verkouden maar ik heb zelf de oorontsteking erbij. Niet te doen zeg, B. slaapt van half 8 tot 7 en ik heb met moeite 3 uurtjes gepakt. 😞
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:31:23 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212150810
Ja oorontsteking is echt naar qua pijn! Hopelijk snel weer over.

Kleine meid had gisteren ineens 39.4 qua temperatuur, maar vanochtend was het gewoon alweer normaal. @Anne, ah jij krijgt ook al slaap commentaar.. je voelt je daar rot bij he, net alsof we ze 's ochtends influisteren "niet slapen hoor baby!".
  woensdag 24 januari 2024 @ 13:04:45 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_212152420
Hier gaat het inmiddels best goed! Na de 4 maanden slaapregressie hebben we volgens de ‘huilmethode’ een week doorgepakt. Nu slaapt ie eigenlijk altijd van 7 tot 6 (dat is ons eigen opstamoment in de ochtend), hooguit 1 (een enkele keer 2) speenmomenten in de nacht (speen er in en doorslapen). Hopelijk verdwijnen die binnenkort als ie dat zelf kan doen over maand of 2. Overdag nu eindelijk ook strak schema van 3 slaapjes in eigen bed. Groenten gaan er in als kool, flesjes ook nog steeds, en groeit mooi op de curve. Zijn oudere broer is sinds deze week zindelijk, dus al met al nu het leven weer onder controle 😅. Nu hopen dat ie de 5 maandenprikken van vanochtend goed overleefd vannacht :)
pi_212161854
Wat mooi dat het zo goed loopt, Grumpey! De stap van een naar twee kinderen lijkt me zo groot (en zwaar)!

Ik heb gisteravond en nu net, vanochtend, ook kleine hoogtepuntjes beleefd wat slapen betreft! Hoewel T. eigenlijk altijd goed kon slapen, is het in slaap vallen zelf altijd een punt geweest; hij kon namelijk alleen maar in de draagzak in slaap vallen. Voor zijn nachtslaap konden we hem dan daarna vanuit de draagzak in bed leggen en dan sliep hij daar verder, maar voor zijn dutjes overdag lukte dat niet en sliep hij dan altijd een uurtje bij een van ons in de draagzak.

Tot gisteravond dus. Hij liet zich zonder te huilen in bed zijn slaapzak aan trekken, en is daarna na zo’n dertig minuutjes in zijn bed in slaap gevallen! En vanochtend alweer (en zelfs na 10 minuten al in slaap gevallen)! :D

Ik moet er wel naast zitten en in het begin een paar liedjes zingen, en hij moet ook mijn hand vast hebben. Maar hij heeft niet gehuild!

En het feit dat ik nu alleen een kopje koffie kan drinken terwijl hij slaapt, is hemels! :D

Het is grappig hoe sommige dingen opeens vanzelf gaan! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 25-01-2024 09:28:15 ]
pi_212226411
Ons highlight van vandaag: T. kan zichzelf optrekken en staan! :D

Wel grappig, want hij kan nog niet kruipen, alleen tijgeren, en ook niet vanuit zichzelf zitten! :p
pi_212227680
Mijne kon ook staan voor hij kon kruipen en gaan zitten. Sterker nog, hij loopt inmiddels maar is nog nooit vanuit buiklig gaat zitten oid. Hij gaat alleen zitten vanuit stand (bij voorkeur in die verfoeide w-zit ~O> :P )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 19:27:08 #20
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212227830
Ons meisje is zo verkouden dat ze helemaal hees is en bijna geluidloos huilt _O- het is dat het zo sneu is, maar het is ook wel heel schattig :@.
pi_212233732
@Clubsoda Interessant, hè, dat die stap dan gewoon wordt overgeslagen! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat T. zichzelf zo snel omhoog zou trekken, omdat ie heel groot is voor zijn leeftijd. Ik ging er vanuit dat ie meer training nodig zou hebben om zijn eigen gewicht te kunnen dragen! :D

(De baby’s waarvan ik gezien heb dat ze heel vroeg konden kruipen/zitten/staan waren allemaal tengere baby’tjes! :p)

@Debsterr T. was de afgelopen dagen ook hartstikke verkouden. Sinds gister gaat het met hem beter, maar nu zijn mijn vriend en ik ziek! Hopelijk is jullie meisje snel weer fit !
  woensdag 31 januari 2024 @ 14:29:09 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212236785
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 17:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Ons highlight van vandaag: T. kan zichzelf optrekken en staan! :D

Wel grappig, want hij kan nog niet kruipen, alleen tijgeren, en ook niet vanuit zichzelf zitten! :p
Wat leuk! En wel bijzonder ja, die volgorde :P.
pi_212237180
B. kan sinds dit weekend vooruit tijgeren na wekenlang frustratie omdat ze alleen achteruit ging. En trots dat ze is. Die blije smoel mis je echt als ze een dag naar de opvang is. :P
pi_212238358
Op CB zeiden ze dat we ons geen zorgen hoeven te maken maar onze kleine vriend van 12,5 maand is niet bezig met lopen. Heeft ook nooit van liggend op rug of buik naar zitten kunnen bewegen. Schuift nog altijd op de kont door de kamer. Hij moet het toch zelf gaan ontdekken. Komt vast goed.
pi_212238812
Ik zie R. ook eerder staan dan rollen/kruipen op dit moment :P

Maar we zitten nu vooral volop in het eten. Appel, banaan (met pindakaas), bakjes vol groente, boterham, 't gaat er allemaal prima in :D Net als water drinken uit een gewone beker, ook ontzettend interessant en leuk. En probeer nu geen boterham bij hem te eten of water te drinken, want hij moet en zal dan ook _O-

En slapen gaat in kleine stapjes beter. 6 maanden voorbij en onrust van de verhuizing achter ons, het zal allemaal helpen :)
pi_212309375
T. zit nu in een ontzettend leuke fase! :D Hij wijst al sinds ie 8 maanden is. Toen hij het net kon, deed ie het een beetje random; dan ging hij trots robbend met zijn opgestoken wijsvinger omhoog de kamer door, alsof hij de hele wereld wilde laten zien wat hij kon. Daarna begon hij plaatjes in zijn boek rupsje nooitgenoeg aan te wijzen.

Vervolgens begon hij ook op mensen te wijzen - in het begin heel voorzichtig en afwachtend, vooral als hij naar anderen wees, want hij kan nogal verlegen zijn.

Maar nu sinds een week kan hij ook voorwerpen aanwijzen als we er om vragen: als we vragen ‘waar is de vogel, dan gaat eerst zijn blik omhoog, en dan volgt zijn vinger naar de kartonnen vogels die we aan een touwtje diagonaal in zijn kamer hebben opgehangen. Ook kan hij de tukan aanwijzen die aan het mobiel boven zijn bed hangt en de lampen in de woonkamer. :D

Wat ook grappig is dat toen ik naar de zeester in zijn voelboekje wees, T. het daarna ook aanwees en daarna meteen ook naar de rode kerstster bloemen op tafel wees. Dit deed hij twee keer, alsof hij wilde laten zien dat de zeester uit het boekje hetzelfde was als de bloemen op tafel. Ze lijken ook wel op elkaar! :p

Onderweg in de kinderwagen is ie ook fanatiek van alles aan het aanwijzen, met name de lichtgevende knopjes op de deuren van de metro vindt hij spannend en de knuffelaap van ikea die overal door de stad als advertentieposter op tramhaltes hangt!

[ Bericht 2% gewijzigd door margaretha_01 op 07-02-2024 07:46:07 ]
  maandag 5 februari 2024 @ 20:45:10 #27
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212311749
Pfff, zijn sinds dit weekend geswitcht naar een slaapzakje maar het slapen wordt er niet beter op zeg. Na de eerste slaapcyclus vaak weer even wakker, en nog steeds 2/3x per nacht een voeding. Vind het maar pittig zo, verlang terug naar de tijd dat ze 1x kwam ‘s nachts ;(.
  maandag 5 februari 2024 @ 20:57:02 #28
318361 Bienelientjee
pi_212311941
E heeft haar eerste twee tandjes!

En ze kruipt nu een beetje! Maar vindt het helaas ook prachtig om overal tegen aan te hangen op haar knietjes en nieuwe, hoge dingen te ontdekken, soms zelfs proberen op te staan maar nog weinig balans en riskeert telkens te pletter te vallen! Yikes! :D

Niet veilig meer! Haha!
pi_212312635
quote:
17s.gif Op maandag 5 februari 2024 20:45 schreef Debsterr het volgende:
Pfff, zijn sinds dit weekend geswitcht naar een slaapzakje maar het slapen wordt er niet beter op zeg. Na de eerste slaapcyclus vaak weer even wakker, en nog steeds 2/3x per nacht een voeding. Vind het maar pittig zo, verlang terug naar de tijd dat ze 1x kwam ‘s nachts ;(.
Ik hoop voor je dat die snel komt!
Hier nadat ze 3 maanden was bijna nooit meer gehad, komt nu nog steeds 2x per nacht. :')
pi_212316226
Hier zijn we definitief af van de nachtvoeding lijkt het. Hij 'slaapt' nu van 19.30 tot 7u ongeveer. Een paar dagen zonder problemen (2x een speen o.i.d.), maar laatste dagen weer heel onrustig. Hopelijk omdat ie z'n eerste tandje krijgt (die zagen we gisteren duidelijk) :P
pi_212316960
Oh wat goed, Piles! Wij waren ook sinds anderhalve maand af van de nachtvoeding tot ie een week geleden ziek werd, sindsdien wil ie ‘s nachts weer een flesje (water accepteert ie niet, het moet echt melk zijn).

Ook met de dutjes overdag, waarvan het twee dagen voor hij ziek werd eindelijk gelukt was dat hij die in zijn bedje deed, zijn we weer terug bij af. Die wil hij alleen in de draagzak doen! ://

Maar in plaats daarvan heeft hij zich, zelfs toen hij ziek was, vlot ontwikkeld wat betreft staan en dingen aanwijzen. Gelukkig is ie inmiddels weer gezond! :)

Het is raar hoe dingen lopen! :D

[ Bericht 5% gewijzigd door margaretha_01 op 06-02-2024 14:38:41 ]
pi_212317062
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Het is raar hoe dingen lopen! :D
Dat sowieso! Leuk al die boeken, maar de praktijk is altijd anders :P

Gisteren ging mama weer werken na verhuisverlof. Had ik weer eens een dag met z'n 2en :)
Had R. even op z'n rug in de box gelegd toen mama de deur uit ging. Kom ik 2 minuten later terug, ligt meneer op z'n buik. Hoe dan? _O- En waarom precies als we allebei niet kijken 8)7

Overigens blijven de slaapjes overdag hier max 45 minuten, maar 90% is 30 minuten (of soms maar 20-25). Maar daar zouden we niet over klagen als de nachten goed gaan :+ Maar toch, het is wel pittig want door die korte slaapjes (en het zeurderige door tandjes) zijn het wel drukke dagen :P
pi_212321968
Wat leuk dat ie naar zijn buik kan draaien! Een mijlpaal! :D

En jaaa, had nooit gedacht dat slapen zo‘n groot thema zou zijn! :p Vandaag ook weer: heeft ie ‘s middags maar 35 minuten in de kinderwagen geslapen. We hebben nu geprobeerd om hem tot 19:00 wakker te houden, maar dan is ie ook wel echt een jammerlapje op het eind!

Nu is mijn vriend hem naar bed aan het brengen en geniet ik van m’n ‘pauze’ voordat de boel weer opgeruimd moet worden. :p

[ Bericht 1% gewijzigd door margaretha_01 op 07-02-2024 08:00:02 ]
  dinsdag 6 februari 2024 @ 20:29:47 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212323682
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:25 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat sowieso! Leuk al die boeken, maar de praktijk is altijd anders :P

Gisteren ging mama weer werken na verhuisverlof. Had ik weer eens een dag met z'n 2en :)
Had R. even op z'n rug in de box gelegd toen mama de deur uit ging. Kom ik 2 minuten later terug, ligt meneer op z'n buik. Hoe dan? _O- En waarom precies als we allebei niet kijken 8)7

Overigens blijven de slaapjes overdag hier max 45 minuten, maar 90% is 30 minuten (of soms maar 20-25). Maar daar zouden we niet over klagen als de nachten goed gaan :+ Maar toch, het is wel pittig want door die korte slaapjes (en het zeurderige door tandjes) zijn het wel drukke dagen :P
Haha, gefeliciteerd met het rollen. Verschonen is een acrobatische uitdaging met die feature geworden hier 😂.
pi_212342680
Yaay, T. doet zijn ochtenddutje weer in zijn eigen bed en hij heeft er weer twee nachten zonder nachtvoeding opzitten! :D
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:15:54 #36
318361 Bienelientjee
pi_212346495
E heeft een rare dag. Sinds gisteravond niet meer willen drinken uit de fles. Geen koorts, tandjes zijn al doorgebroken dus ergste zou over moeten zijn, ze heeft calpol en nurofen gehad voor het geval het wel pijn is, maar nee hoor. Maar wel beetje vast voedsel eten? En ze is wat geirriteerd en moe, maar verder niets te zien. Heeft gister gepoept en dag ervoor paar keer, dus dat lijkt mij niet een oorzaak. Oren zijn ook schoon. Huh???!

Hopelijk is het snel over!
pi_212448649
Hoe gaat het met iedereen?

@Bienelientjee Ben je er nog achtergekomen waarom E zo’n rare dag had? ;)

T. Zit in een super moeilijke fase wat slapen betreft. Hij is nu 10 maanden en sinds hij ziek is geweest (zo’n twee weken geleden) wordt hij standaard tussen 22:00 en 23:00 huilend wakker (we brengen hem nu altijd tussen 19:00 en 19:30 naar bed). De enige manier om hem weer in slaap te brengen is door hem weer in de draagzak in slaap te laten vallen.

Verder wordt ie ofwel 10 keer wakker en kan dan weer in slaap geaaid worden of hij is opeens om 03:00 ‘s nachts een uur klaarwakker en, als hij bij ons in bed ligt, gaat het hele bed door - wat inmiddels ook gevaarlijk wordt omdat hij probeert over ons heen te kruipen en dus uit bed zou kunnen vallen.

We hebben daarom nu een matras in zijn kamer op de grond gelegd waar ik of mijn vriend dan slapen. Gister was echt een horrornacht voor mij en had ik zo goed als helemaal niet geslapen. Afgelopen nacht ging het ‘redelijk’ voor mijn vriend en moest hij T. enkel 10 keer terug in slaap aaien midden in de nacht.

Het zal de tweede slaapregressie wel zijn, maar ik hoop dat er snel een eind aan deze fase komt!

[ Bericht 2% gewijzigd door margaretha_01 op 16-02-2024 10:33:37 ]
  zondag 18 februari 2024 @ 10:02:26 #38
318361 Bienelientjee
pi_212479095
Helaas nog altijd geen idee waarom! Het ging een paar dagen slecht, ineens paar dagen weer goed en nu alweer drie dagen drama. En dan ene moment van de dag doet ze het wel, andere moment weer niet. Maar ze huilt dan wel dat ze melk wilt, haar typische melk huil, maar geef je het en dan kauwt ze op de fles ipv zuigen. Zelfs andere fles geprobeerd, maar ze wilt gewoon niet zuigen.

Maar vast voedsel doet ze dan weer wel prima! Ach ja, misschien toch die twee tandjes die wat meer eruit komen en haar dwars zitten of ze wilt een fles laten vallen ergens? Maar zoveel drinkt ze dan ook weer niet. Maar ze is blij en ontwikkelt zich goed, poept en plast prima. Dus we volgen haar maar.

Wat jammer van de slaap problemen! Niets ergers dan bagger nachten!
  zondag 18 februari 2024 @ 13:13:11 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212481567
Als ze echt gaat liggen kauwen, gok ik toch op tandjes. Heb je al eens dentinox geprobeerd?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212505272
T. verrast me af en toe best met wat hij allemaal kan. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld twee keer laten zien dat hij herkent dat twee dingen anders, maar toch hetzelfde zijn ( dezelfde eigenschappen heeft.)

Hij speelde bijvoorbeeld met de deur van zijn kledingkast door hem open en dicht te doen. Vervolgens wees hij op zijn slaapkamerdeur direct naast zijn kledingkast. Daar was ik echt even verbaasd dat hij die connectie maakte. Toen ik die deur toen ook even open en dicht deed, bleef hij dit een paar keer herhalen; hij de kastdeur open en dicht, daarna wijzen op de slaapkamerdeur, en ik die deur open en dicht.

Toen gingen we ‘s middags ook nog met de tram. En in de tram zit een knopje met een rolstoel logo dat licht geeft als je erop drukt. Daarnaast zit een rood bordje met tekst voor noodsituaties en daarnaast nog een stikker met een rolstoel precies zoals op de knop. Toen wees T. eerst op de knop en daarna op de stikker met de rolstoel. Ook dit herhaalde hij een paar keer.

Het is grappig, want heb het gevoel dat hij al heel veel met ons wil communiceren. Helaas begrijpen we nog niet altijd alles wat hij ons wil duidelijk maken.
pi_212517140
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 20:57 schreef Bienelientjee het volgende:
E heeft haar eerste twee tandjes!

En ze kruipt nu een beetje! Maar vindt het helaas ook prachtig om overal tegen aan te hangen op haar knietjes en nieuwe, hoge dingen te ontdekken, soms zelfs proberen op te staan maar nog weinig balans en riskeert telkens te pletter te vallen! Yikes! :D

Niet veilig meer! Haha!
Haha ja B. zit nu ook in die fase. Binnen 3 weken leren tijgeren, kruipen, zittend spelen en gaan staan bij de salontafel etc. Maar haar evenwicht kan nog niet alles bijbenen dus staan eindigt vaak in een smak op de grond. Zeker als ze weer wil gaan zitten vanuit staan, ze snapt ze nog niet hoe ze dat motorisch moet doen.

Zo bizar ook hoe die ontwikkeling kan gaan, wekenlang kon ze alleen achteruit tijgeren en binnen 2 weken kruipt ze het hele huis door.
pi_212519409
De onze heeft las van breath holding spells dus die valt regelmatig flauw als hij omvalt :{ onhandig en naar voor hem.

Qua communicatie kan hij heel duidelijk maken wat hij wil, hij wil dan opgetild worden en wijst met zijn kleine prikvinger in het rond en roept afwisselend 'KIJK!!' of 'GUCKEN!!' en dirigeert ons in het rond O+ :')
  woensdag 21 februari 2024 @ 02:52:10 #43
318361 Bienelientjee
pi_212519502
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Als ze echt gaat liggen kauwen, gok ik toch op tandjes. Heb je al eens dentinox geprobeerd?
Ja, zelfs baby ibuprofen gegeven een uur van tevoren als uitprobeersel. Niets hielp. We zitten nu ineens weer in 1,5 dag goed en ze drinkt weer flessen leeg. Erg verwarrend die meid!
pi_212552276
Leuk om alle ontwikkelingen te lezen!

Onze kleine meid is vandaag alweer drie maandenlang, woensdag heeft ze de eerste prikjes gehad. Opeens komt ze 's nachts weer drie keer voor een voeding, voorheen kaar één keer, soms liet ze er zelfs acht uur tussen. Ach, niks zo veranderlijk als een baby.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_212606449
Dat laatste is zo waar :P.
Hier gaat het slapen de ene nacht wel goed, de andere nacht weer helemaal ruk.
Ik heb nog een slaapcoach overwogen, maar nee.. we rollen toch de ene fase, sprongetje, tandjes, verkoudheid, koorts, regeldagen, regressie, gedoe in en de andere weer uit. Het is gewoon even door de zure appel heen bijten.

De ontwikkelingen gaan wel snel he!
Volgens mij kan baby (7 maanden) elke week wel weer iets nieuws. Zitten is nu eindelijk favoriet (ipv staan) en hij pakt veel dingen (waaronder eten) met zijn wijsvingertje en duimpje aan, weet hoe een bal te rollen en ook de echte klankjes beginnen nu eindelijk te komen ("pah!" horen we op dit moment de hele dag door).

Ook heeft ie door hoe ie kan protesteren (grommen of gillen it is) }:|.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 14:53:01 #46
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212608169
Die ontwikkelingen ja, zo heerlijk om te zien. Ik heb altijd het gevoel dat wanneer Knorrie op de opvang is geweest, ze weer een hele sprong maakt.

Helaas zijn de ontwikkelingen hier de laatste tijd vooral in de categorie ziek zijn :'). Hadden we eerst fikse buikgriep waarbij zij begon met projectielbraken, waarna ik diarree en overgeven tegelijk had. Nu lijkt het de 6e ziekte, gelukkig maar kort last gehad van koorts maar wel sneu.

Slapen.. tsjaa, ik denk met weemoed terug aan de eerste 4 maanden. Nu is 3 nachtvoedingen geen uitzondering en zelfstandig in slaap vallen al helemaal geen optie meer. Ik twijfel daardoor de laatste weken wel echt vaak aan mezelf, voelt regelmatig alsof ik kneiterhard faal in het ouderschap en weet soms echt niet meer welke methode of richting we nou het beste kunnen aanhouden.

Gelukkig grijnst ze wel de hele dag naar ons, vind ze het heerlijk om de hond na te kijken door huis (de hond is minder blij als ze binnen grijpgrage handjes bereik is) en kan ze zich heerlijk vermaken met spelen in de babygym en de box. En lekker lomp met haar schudden en stoeien, dat vind ze echt fantastisch (soms vraag je je af of je niet per ongeluk te hard schud maar goed, ze lacht er keihard om :@).
pi_212608379
Ik snap je helemaal hoor, Debsterr! Wijzelf doen namelijk sowieso maar wat, maar dat maakt vaak wel onzeker. We hebben namelijk geen echte regelmaat, rituelen, schema's, vaste slaaptijden. Maar ik denk dat het echt wel goed komt uiteindelijk, zelfs op de manier (go with the flow) hoe wij het doen. Praat er maar eens over in je omgeving en je zult merken dat vrijwel iedereen van dat soort periodes (weken, maanden, maar ook jaren) heeft gehad. Om ook maar een voorbeeld te geven:

Daar waar baby 2,5 maand lang zelf vrolijk naar bed ging, moeten we sinds begin december wat vaker weer helpen en sinds half januari is het helemaal raak en is het sowieso altijd huilen. Sinds januari ergens is het de ene keer 20 minuten wiegen, de andere keer alleen 10 minuten een handje vasthouden en weer een andere keer lukt het ineens wel weer helemaal zelf (al is het dus wel jengelend). Maar ook midden in de nacht twee uur lang beneden met hem zitten, opnieuw rustig en slaperig krijgen zijn geen uitzonderingen. En ook de nachten waarbij het om de 2-3 uur raak is zijn er ook (best vaak).

En waar het verschil hem in zit? Geen idee. Dezelfde slaapzak, dezelfde pyjama, dezelfde temperatuur, in de avond meestal rond dezelfde tijd, dezelfde dagen, soms zelfs dezelfde hapjes, etcetera.
pi_212608385
Ik ben trouwens sowieso nog nooit zo onzeker geweest als nu in mijn leven :').
Het ouderschap doet wat met je :D.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 16:01:33 #49
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212608923
Toch fijn die herkenning O+. Liever was het allemaal halleluja :D maar dat wist ik vooraf al wel dat het niet zo zou zijn _O-.
pi_212609111
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 11:59 schreef Anne het volgende:
Dat laatste is zo waar :P.
Hier gaat het slapen de ene nacht wel goed, de andere nacht weer helemaal ruk.
Ik heb nog een slaapcoach overwogen, maar nee.. we rollen toch de ene fase, sprongetje, tandjes, verkoudheid, koorts, regeldagen, regressie, gedoe in en de andere weer uit. Het is gewoon even door de zure appel heen bijten.

De ontwikkelingen gaan wel snel he!
Volgens mij kan baby (7 maanden) elke week wel weer iets nieuws. Zitten is nu eindelijk favoriet (ipv staan) en hij pakt veel dingen (waaronder eten) met zijn wijsvingertje en duimpje aan, weet hoe een bal te rollen en ook de echte klankjes beginnen nu eindelijk te komen ("pah!" horen we op dit moment de hele dag door).

Ook heeft ie door hoe ie kan protesteren (grommen of gillen it is) }:|.
Ja het is heel gek (en leuk) hoe snel baby's zich ontwikkelen! Opeens is ze overdag niet meer weg te leggen in de box, slapen doet ze alleen nog maar in bed. Sowieso is die box niet echt favoriet op het moment, wij mogen haar de hele tijd vermaken. Af en toe is ze tevreden met de babygym, maar meestal niet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_212642301
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:53 schreef Debsterr het volgende:

Slapen.. tsjaa, ik denk met weemoed terug aan de eerste 4 maanden. Nu is 3 nachtvoedingen geen uitzondering en zelfstandig in slaap vallen al helemaal geen optie meer. Ik twijfel daardoor de laatste weken wel echt vaak aan mezelf, voelt regelmatig alsof ik kneiterhard faal in het ouderschap en weet soms echt niet meer welke methode of richting we nou het beste kunnen aanhouden.
Nu voel ik mij weer even zoals dit :').
Het is weer elk uur raak en ik lig inmiddels maar beneden met hem op de bank.. daar waar ie wel snel en relaxed gaat slapen. Had ik dan toch wel moeten volhouden boven in zijn bedje? Komt dit ooit wel goed? Moet ik toch wel hulp vragen?

🤯😅
pi_212642641
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 01:30 schreef Anne het volgende:

[..]
Het is weer elk uur raak en ik lig inmiddels maar beneden met hem op de bank.. daar waar ie wel snel en relaxed gaat slapen. Had ik dan toch wel moeten volhouden boven in zijn bedje? Komt dit ooit wel goed? Moet ik toch wel hulp vragen?

🤯😅
Hij wil waarschijnlijk gewoon bij jou zijn. Slaapt beter naast jou dan alleen in zijn eigen bedje.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 09:07:16 #53
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212643676
quote:

[..]

🤯😅
Wat mij helpt op die momenten: ooit verlang je terug naar toen ie nog zo graag bij dicht je wilde zijn en wilde knuffelen O+. Jij bent veiligheid!
pi_212643844
quote:

[..]

🤯😅
Oh ik durfde dat nooit, samen op de bank gaan liggen in de nacht. Te bang dat ik zelf in slaap zou vallen. :@
Dus me toen maar eens verdiept in veilig samen slapen, en nu ligt ze nog bij ons op de kamer. Wel steeds meer in haar cosleeper ledikant en steeds minder in mijn armen! Maar die eerste maanden waren we hier niet door gekomen zonder samen te slapen denk ik, daarvoor plakt ze veel te graag aan me. O+

En het komt sowieso goed! Als hij 12 is zal hij heus wel in zijn eigen bed slapen. :D
pi_212644357
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 14:53 schreef Debsterr het volgende:

Herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen. Het ouderschap doet dingen met je waarop je je simpelweg niet kunt voorbereiden. Dat zijn gevoelens waar ouders weinig over praten met anderen totdat je er zelf over begint.

Zowel mijn vriendin als ik hebben periodes gehad waarin we soms dingen riepen die ik hier niet zal herhalen. Niks roze wolk. Voor mij persoonlijk hakken de afgelopen maanden er enorm in. Het zorgen voor de kleine en mijn vriendin die nog altijd herstellende is van de rugoperatie in dec is gewoon heel pittig. Veel dagen thuis. Regen. Donker. Vaak ziek dus dan meerdere slechte nachten achter elkaar. Het is met tijden heel pittig. Zeker ook nog i.c.m. werk en een perfectionistisch karakter. Een kind dat niet te troosten is of slecht eet/drinkt, zie ik falen van mezelf. Zeker als mijn vriendin dat dan vaak wel lukt maar ja die kan dat fysiek nog niet volledig aan. Ik wil haar alles uit handen nemen, voor hem alles doen wat nodig is... maar vergeet mezelf.

SPOILER
Je faalt niet als je het zwaar vindt want het is soms ook gewoon loodzwaar. En wat de ene keer werkt, werkt de andere keer niet en dat kan je erg onzeker maken. Zeker dat eerste jaar en dan de winter in. En je vergeet ook weer heel snel. Wat we nu een zware week vinden was bij ons gewoon lang gewoon een normale week. Daar heb je nu niks aan natuurlijk. Ik kan je alleen meegeven dat gevoelens van onzekerheid en het idee dat je faalt juist aangeven dat je geeft om je kindje en dát is het enige dat hij/zij nodig heeft. Liefde. Wees ook lief voor jezelf :*
pi_212648469
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Wat mij helpt op die momenten: ooit verlang je terug naar toen ie nog zo graag bij dicht je wilde zijn en wilde knuffelen O+. Jij bent veiligheid!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 02:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hij wil waarschijnlijk gewoon bij jou zijn. Slaapt beter naast jou dan alleen in zijn eigen bedje.
Ik zou jullie echt willen geloven O+ Maar ik weet niet zeker of dat het is.. Ik heb namelijk ook naast zijn bedje gezeten, zijn handje vastgehouden, op een gegeven moment zelfs uit bedje en in mijn armen gewiegd en dat werkte de eerste twee keer, maar was de derde en vierde keer niet meer genoeg (en eenmaal beneden, op de bank, niet op mij maar in een nestje, sliep ie meteen en dat dus 2x, zelfs zonder speentje).

Vind het echt lastig te achterhalen wat het nou is. Ik ga in ieder geval eens kijken of ik een nachtlampje kan regelen. Want het enige échte verschil met boven en beneden is de temperatuur, dat ik een lampje aan had en dat ie wat 'knusser' ligt.

Qua temperatuur heb ik hem in stapjes al steeds wat warmer gekleed, om te zien of dat wat deed en inmiddels durf ik hem niet nog warmer te kleden. Ik zit al ver boven hetgeen wat aanbevolen wordt, dus ik denk ook niet dat dat het is. Hem knusser in bed leggen kan niet.. zou niet weten hoe.

Dus dan blijft alleen het lampje over :'). Kan mij haast niet voorstellen dat het (ineens) zoiets knulligs is, maar omdat het zo knullig is, wel het proberen waard.
pi_212649412
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:27 schreef Anne het volgende:

[..]
[..]
Ik zou jullie echt willen geloven O+ Maar ik weet niet zeker of dat het is.. Ik heb namelijk ook naast zijn bedje gezeten, zijn handje vastgehouden, op een gegeven moment zelfs uit bedje en in mijn armen gewiegd en dat werkte de eerste twee keer, maar was de derde en vierde keer niet meer genoeg (en eenmaal beneden, op de bank, niet op mij maar in een nestje, sliep ie meteen en dat dus 2x, zelfs zonder speentje).

Vind het echt lastig te achterhalen wat het nou is. Ik ga in ieder geval eens kijken of ik een nachtlampje kan regelen. Want het enige échte verschil met boven en beneden is de temperatuur, dat ik een lampje aan had en dat ie wat 'knusser' ligt.

Qua temperatuur heb ik hem in stapjes al steeds wat warmer gekleed, om te zien of dat wat deed en inmiddels durf ik hem niet nog warmer te kleden. Ik zit al ver boven hetgeen wat aanbevolen wordt, dus ik denk ook niet dat dat het is. Hem knusser in bed leggen kan niet.. zou niet weten hoe.

Dus dan blijft alleen het lampje over :'). Kan mij haast niet voorstellen dat het (ineens) zoiets knulligs is, maar omdat het zo knullig is, wel het proberen waard.
Hoe oud is je baby?
pi_212649739
Mijn baby heb ik altijd veel meer aan moeten trekken dan op de instructies van de slaapzakken stond. Die wilde gewoon toasty zijn. :P
Niet dat dat het wondermiddel was hoor, want slapen ging niet. Maar ze huilde dan wel minder.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 17:35:28 #59
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212650252
En bedje voorverwarmen met een kruik @Anne? Dat helpt hier nogal eens voor het wegleggen.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 19:06:00 #60
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212651481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:06 schreef alpeko het volgende:

[..]
Herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen. Het ouderschap doet dingen met je waarop je je simpelweg niet kunt voorbereiden. Dat zijn gevoelens waar ouders weinig over praten met anderen totdat je er zelf over begint.

Zowel mijn vriendin als ik hebben periodes gehad waarin we soms dingen riepen die ik hier niet zal herhalen. Niks roze wolk. Voor mij persoonlijk hakken de afgelopen maanden er enorm in. Het zorgen voor de kleine en mijn vriendin die nog altijd herstellende is van de rugoperatie in dec is gewoon heel pittig. Veel dagen thuis. Regen. Donker. Vaak ziek dus dan meerdere slechte nachten achter elkaar. Het is met tijden heel pittig. Zeker ook nog i.c.m. werk en een perfectionistisch karakter. Een kind dat niet te troosten is of slecht eet/drinkt, zie ik falen van mezelf. Zeker als mijn vriendin dat dan vaak wel lukt maar ja die kan dat fysiek nog niet volledig aan. Ik wil haar alles uit handen nemen, voor hem alles doen wat nodig is... maar vergeet mezelf.

SPOILER
Je faalt niet als je het zwaar vindt want het is soms ook gewoon loodzwaar. En wat de ene keer werkt, werkt de andere keer niet en dat kan je erg onzeker maken. Zeker dat eerste jaar en dan de winter in. En je vergeet ook weer heel snel. Wat we nu een zware week vinden was bij ons gewoon lang gewoon een normale week. Daar heb je nu niks aan natuurlijk. Ik kan je alleen meegeven dat gevoelens van onzekerheid en het idee dat je faalt juist aangeven dat je geeft om je kindje en dát is het enige dat hij/zij nodig heeft. Liefde. Wees ook lief voor jezelf :*
Fijn dat er eindelijk een lichtpuntje zichtbaar is voor jullie :*. En dank je wel voor je lieve woorden.
pi_212651761
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

De lente komt eraan, probeer optimaal te genieten van de eerste zonnige dagen.
Sterkte!
pi_212663528
@Anne: hoe is de verhuizing gegaan, was ook afgelopen maand toch?

Hier hebben we afgelopen weken een doorbraak qua slapen. Regelmatig nachten van 7 tot 7 met 2 á 3 keer wakker voor speen. Wat een luxe _O_
Afgewisseld met een nacht met wat meer gedoe en 1 of 2 flessen (22.30 / 04.00). Dan is het krijsen (kan niet van de honger zijn, eten gaat heel goed) en zonder fles niet stil te krijgen. Boos op z'n speen etc. We vermoeden een 3e tand onderweg, gezien het kwijlen en knagen op alles.

Na 7 maanden afzien, amper slapen en niet geloven dat het ooit goed zou komen voelt het als een bevrijding dat je gewoon tot 21.00u op de bank kan blijven zitten zonder er spijt van te krijgen. En overdag maken we ook steeds makkelijker uitstapjes die niet in het ritme passen: hij past zich ook maar een beetje aan ons aan. Die energie hebben we nu eindelijk. Dus ook weer een beetje ons leven terug :P

Overigens blij dat we geen slaapcoach met 6 maanden zijn gestart: dan had ie nu beter geslapen en hadden we gedacht dat het aan de coaching lag. Terwijl het blijkbaar (grotendeels) groeien is.
Als ik een boek over baby's & slapen moet schrijven wordt dat een hele korte: hou vol, het wordt ooit beter!
pi_212686935
Hosanna weer evenvoorbij. Het arme kind heeft 39 graden koorts. Zielig hoopje mens gelijk ;(
  Official ESF Kreviewer dinsdag 5 maart 2024 @ 08:28:48 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212698144
Morge. Even een korte vraag. Onze dochter wordt vrijdag een maand en we hadden beloofd dat ze dan iets uit mocht zoeken.
Nu vroeg ze om een stap fiets, maar heb het idee dat de fontanel nog vrij zacht is. Is dit een goed idee?

Tevens gaat alles eigenlijk wel goed. Beetje droge huid, af en toe wat kortere lontjes bij ons door slaapgebrek of misverstand, maar moet zeggen dat we mazzel hebben. Ze slaapt al vaak door, huilt zelden en sinds we zijn overgestapt van te weinig borstvoeding naar ruim genoeg Nutrilon komt ze goed aan.

Hopelijk gaat mijn vriendin ook weer wat meer bewegen, die heeft nog steeds best veel last van de keizersnee.
pi_212698312
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 08:28 schreef Kreator het volgende:
Morge. Even een korte vraag. Onze dochter wordt vrijdag een maand en we hadden beloofd dat ze dan iets uit mocht zoeken.
Nu vroeg ze om een stap fiets, maar heb het idee dat de fontanel nog vrij zacht is. Is dit een goed idee?
Ze wordt een maand en kan nu al praten? :D
pi_212698385
quote:

Tevens gaat alles eigenlijk wel goed. Beetje droge huid, af en toe wat kortere lontjes bij ons door slaapgebrek of misverstand, maar moet zeggen dat we mazzel hebben. Ze slaapt al vaak door, huilt zelden en sinds we zijn overgestapt van te weinig borstvoeding naar ruim genoeg Nutrilon komt ze goed aan.

Hopelijk gaat mijn vriendin ook weer wat meer bewegen, die heeft nog steeds best veel last van de keizersnee.
Ik zou met 1 maand zo'n elektrische baby-BMW doen, worden ze ook niet moe.

En welkom, fijn dat alles goed gaat, hopelijk heeft je vriendin ook snel wat minder last, maar een maand is ook nog maar zo kort geleden!
pi_212699295
quote:

Ligt het aan mij of begrijp ik het totaal niet? Een fiets voor een baby?
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:25:48 #68
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212699303
Iets met sarcasme.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 10:28:15 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212699325
Kom op mensen, zo weinig slaap hebben we toch ook weer niet :D?

SPOILER
pi_212700606
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:28 schreef Debsterr het volgende:
Kom op mensen, zo weinig slaap hebben we toch ook weer niet :D?

SPOILER
Ik heb sowieso een excuus ;)
Bij 39 weken zwangerschap moet je niets intelligents van mij verwachten
pi_212700614
@debster: waarom kwam hij na het plassen niet terug? Dat zou ik ook niet waarderen
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:09:17 #72
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212701326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 12:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb sowieso een excuus ;)
Bij 39 weken zwangerschap moet je niets intelligents van mij verwachten
Haha vooruit :*
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:10:03 #73
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212701333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 12:05 schreef _Lily_ het volgende:
@:debster: waarom kwam hij na het plassen niet terug? Dat zou ik ook niet waarderen
Ja, goeie vraag... hij dacht dat het niet zo lang zou duren om haar weer in slaap te krijgen. Gebaseerd op wat, geen idee want het is niet de makkelijkste meid meer sinds ze ouder is dan 4 maanden :').
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:29:04 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212701596
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja, goeie vraag... hij dacht dat het niet zo lang zou duren om haar weer in slaap te krijgen. Gebaseerd op wat, geen idee want het is niet de makkelijkste meid meer sinds ze ouder is dan 4 maanden :').
Misschien zit je hier niet op te wachten, maar waarom niet voeden? Dit klinkt als een hoop gedoe om je kind te laten wennen aan iets waar ze misschien nog niet klaar voor is?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:46:15 #75
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212701834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Misschien zit je hier niet op te wachten, maar waarom niet voeden? Dit klinkt als een hoop gedoe om je kind te laten wennen aan iets waar ze misschien nog niet klaar voor is?
Omdat ik vermoed dat het voeden juist de gewoonte is geworden die wellicht niet nodig was :). En omdat ik na een ruime 2 maanden 2 - 3 nachtvoedingen i.c.m. 4 dagen werken wel een beetje op begin te raken en de hoop heb/had dat dit wellicht even doorbijten zou zijn. Maar eerlijk, ik weet het ook allemaal niet...
pi_212703440
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Omdat ik vermoed dat het voeden juist de gewoonte is geworden die wellicht niet nodig was :). En omdat ik na een ruime 2 maanden 2 - 3 nachtvoedingen i.c.m. 4 dagen werken wel een beetje op begin te raken en de hoop heb/had dat dit wellicht even doorbijten zou zijn. Maar eerlijk, ik weet het ook allemaal niet...
Jullie hebben allebei een punt.
Een baby van die leeftijd kan nog best behoefte hebben aan meerdere nachtvoedingen aan de borst. En dan niet eens altijd vanwege honger, maar ook troost, geborgenheid, zeg maar babygedrag.

Dus Tink heeft zeker een punt, maar ik vind het te kort door de bocht om dit te scharen onder “een hoop gedoe”

In de huidige maatschappij is het niet altijd chill om dit zo met werk te combineren en dus wordt het volgens mij eerder een kwestie van keuzes maken dan de baby proberen te doorgronden.
Dus daarin vind ik Debster ook een punt hebben —> het is heel normaal om je af te vragen met borstvoeding: hoe ver ga je?

Ikzelf was wel bereid tijdelijk een “hoop gedoe” te ondergaan om de borstvoeding compatibel te maken met mn werk. Het is wat t is (in mijn geval dan), baby moest er gewoon mee dealen
pi_212703453
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Haha dat zijn smoesjes van hem
  dinsdag 5 maart 2024 @ 16:21:38 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212703632
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jullie hebben allebei een punt.
Een baby van die leeftijd kan nog best behoefte hebben aan meerdere nachtvoedingen aan de borst. En dan niet eens altijd vanwege honger, maar ook troost, geborgenheid, zeg maar babygedrag.

Dus Tink heeft zeker een punt, maar ik vind het te kort door de bocht om dit te scharen onder “een hoop gedoe”

In de huidige maatschappij is het niet altijd chill om dit zo met werk te combineren en dus wordt het volgens mij eerder een kwestie van keuzes maken dan de baby proberen te doorgronden.
Dus daarin vind ik Debster ook een punt hebben —> het is heel normaal om je af te vragen met borstvoeding: hoe ver ga je?

Ikzelf was wel bereid tijdelijk een “hoop gedoe” te ondergaan om de borstvoeding compatibel te maken met mn werk. Het is wat t is (in mijn geval dan), baby moest er gewoon mee dealen
Dit was precies ook waarom ik het zeker de eerste periode dat ik ging werken niet gek vond dat ze vaker kwam. Minder contact overdag resulteert logischerwijs in meer contact 's nachts, want dan ben ik beschikbaar(der). Maar ik werk relatief veel thuis, dus voed nog veel live, en heb nu wel echt het idee dat er een slaap afhankelijkheid aan het groeien is die ik liever doorbreek. Het is ook het stukje gemakzucht voor mezelf -> baby doet moeilijk, na tiet slaapt ze sowieso snel. Maar ze mag ook leren dat er andere vormen van troost en geborgenheid zijn, zonder die voeding. Zodat ook man haar vaker 's nachts kalm kan krijgen (als 'ie niet terug naar bed gaat hahahaha).
pi_212703742
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dit was precies ook waarom ik het zeker de eerste periode dat ik ging werken niet gek vond dat ze vaker kwam. Minder contact overdag resulteert logischerwijs in meer contact 's nachts, want dan ben ik beschikbaar(der). Maar ik werk relatief veel thuis, dus voed nog veel live, en heb nu wel echt het idee dat er een slaap afhankelijkheid aan het groeien is die ik liever doorbreek. Het is ook het stukje gemakzucht voor mezelf -> baby doet moeilijk, na tiet slaapt ze sowieso snel. Maar ze mag ook leren dat er andere vormen van troost en geborgenheid zijn, zonder die voeding. Zodat ook man haar vaker 's nachts kalm kan krijgen (als 'ie niet terug naar bed gaat hahahaha).
Dit sowieso. Mijn baby moest het gewoon leren. Ik was voor het eerst 7 nachten achter elkaar van huis voor nachtdienst toen hij 6 maanden oud was. Dan is er een week lang geen tiet ‘s nachts en hij at nog nauwelijks vast voedsel
pi_212703951
Sowieso breken 2 à 3 nachtvoedingen terwijl je 4 dagen in de week werkt je toch gewoon op? Dat lijkt mij in elk geval niet vol te houden.
pi_212704161
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:39 schreef Smart_ass het volgende:
Sowieso breken 2 à 3 nachtvoedingen terwijl je 4 dagen in de week werkt je toch gewoon op? Dat lijkt mij in elk geval niet vol te houden.
Ach, wij hebben een paar maanden op elk uur wakker gedraaid :')
Dus toen we naar 2-3 momenten per nacht gingen, voelde dat als luxe :D

Maar nee, vol te houden is het allerminst. Al kun je meer aan dan je denkt :)

Meneer is nu dus ziek, weigert overdag z'n flessen. Maar krijst dan wel 3 keer per nacht (dan maar een fles). Nu we het niet meer gewend zijn breekt dat wel ff op :P
pi_212704250
Het zal per persoon en per situatie verschillen. Ik zou het zelf niet vol kunnen houden op langere termijn in elk geval.
pi_212704254
Nou ja, als je baby zich toch wel 3-4 keer per nacht meldt dan zijn de voedingen niet wat het zwaar maakt ;)

Mijn oudste sliep met 3 maanden door en ik geloof wel dat baby's rond die leeftijd die voldoende tot zich nemen overdag, die voedingen qua honger niet per se nodig hebben. Maar mijn jongste slaapt met bijna een jaar toch nog maar nauwelijks door. Ik heb in verschillende fases periodes geprobeerd te troosten zonder voeden, soms lukte dat even en daarna vervielen we toch weer in voeden. Er is geen quick fix denk ik. Inmiddels -ik durf het bijna niet te zeggen- zitten we al enkele dagen in een patroon waar hij rond 19 uur naar bed gaat en zich ergens tussen 5 en 6 meldt en dan weet een voeding krijgt. Soms is hij ook eerder wakker maar kan dan verder slapen met een aai over zijn bol.

Wij maken ons langzaam op voor de eerste verjaardag O+ ik geef daarmee ook alweer bijna een jaar borstvoeding, wat ik heel fijn vind nadat ik bij de oudste met 8 maanden moest stoppen. Ik ga straks echt stoppen met kolven op mijn werk en alleen nog voedingen thuis geven. Daar kijk ik ook naar uit.

Qua gewicht zit hij wat onder het gemiddelde (maar eet uitstekend) en hij is nog altijd helemaal kaal, dus qua uiterlijk is het nog zo'n babietje, maar ondertussen stapt hij zelfverzekerd rond, zegt wat woordjes, maakt gebaren. Mal gezicht O+
pi_212704381
Mwah, dat verschilt per persoon en situatie denk ik. Je went ook aan dingen, en je maakt keuzes over hoe je dingen aanpakt obv je eigen draagkracht denk ik. Hier al 2 nachtvoedingen sinds ik begon met werken en Pukje is nu bijna 1,5j. Gedeeltelijk heb ik onze slaapsituatie erop aangepast, daarnaast heb ik geluk met dat ik niet mega veel slaap nodig heb om goed te functioneren. Dus zolang het bij 2-3x per nacht wakker worden blijft en ze na 7u wakker wordt, ben ik meestal heel tevreden. :')
pi_212704396
Ik doelde dan natuurlijk ook op het slaapgebrek ja, maar dat leek me vrij logisch.
pi_212706000
Maar aan wakker worden kan je ook niet alles veranderen toch? Ik dacht bij mijn oudste dat het aan mijn pedagogische kwaliteiten lag dat hij doorsliep maar ik weet nu wel beter :')

Net als met eten, makkelijke eters zijn ook heus niet zo omdat hun ouders het 'goed' doen ;)
pi_212706008
Dubbel :+
pi_212706340
Mijn oudste heeft na 8 weken nooit meer om een nachtvoeding gevraagd dus laten we dan maar duimen dat de volgende dezelfde stijl heeft
pi_212707013
Mijn dochter heeft het hele eerste jaar meerdere nachtvoedingen gevraagd, het was me niet gelukt om dat te combineren met nachtdiensten. Gelukkig was ik net overgestapt naar een werkplek waar dat ook niet hoefde. Ik vond 3 dagen regelmatige diensten al pittig genoeg met het kolven enzo, na dag 3 was ik dan ook helemaal afgedraaid. Alle regels van het kolfrecht werden er ook geschonden maar dat is weer een ander verhaal. :P

Maar ik snap debster dat ze zoekt naar andere manieren dan de nachtvoedingen, als je aanvoelt dat het je op gaat breken. In een ideale wereld waarin we een jaar vrij konden nemen na het krijgen van een kind zou het anders zijn, maar ja.
pi_212707059
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
Maar aan wakker worden kan je ook niet alles veranderen toch? Ik dacht bij mijn oudste dat het aan mijn pedagogische kwaliteiten lag dat hij doorsliep maar ik weet nu wel beter :')

Net als met eten, makkelijke eters zijn ook heus niet zo omdat hun ouders het 'goed' doen ;)
Dat weet ik en dat zeg ik toch ook nergens. Ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen dat het je op den duur op breekt en dat het mij zou opbreken, dus ik snap dat Debsterr misschien het een en ander wil uitproberen om te kijken wat werkt.

En nee, dat weet ik ook ;).
pi_212707132
Als het niet werkt en baby blijft alsnog even veel wakker worden, kun je het in elk geval wel vaker op man afschuiven :D
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:27:26 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212707510
Ik begrijp heel heel goed dat je je kleintje minder afhankelijk zou willen maken van de borst om te slapen, als je weinig slaapt, is het helemaal logisch dat je eens een andere aanpak probeert om te kijken of dat helpt. Ik heb bij beide kinderen geen nacht doorgeslapen tot ze 1,5 en ruim 2 waren. Ik ging voor de weg van de minste weerstand. Vijf minuten voeden (en dan lekkerder in slaap vallen door de oxytocine) ging beter dan sussen en troosten en wiegen enz... Ik wilde alleen zeggen: het is geen gek gedrag van je baby om 2-3 keer per nacht om een voeding te vragen op die leeftijd. Dus werkt het doorbreken van de afhankelijkheid niet, dan zou je kunnen overwegen om die tien minuten voeden voor lief te nemen.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:31:45 #93
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212707598
Als het over een week of 2 niet mindert qua wakker worden en/of het sussen gaat niet sneller ‘s nachts, dan hangt zo de tiet er weer in hoor :+. Zoveel ruggengraat heb ik sowieso niet meer sinds ik rondsjouw met een baby ;).
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:32:37 #94
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212707620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:09 schreef Lokasenna het volgende:
Als het niet werkt en baby blijft alsnog even veel wakker worden, kun je het in elk geval wel vaker op man afschuiven :D
Tenzij ‘ie ineens heel vaak moet plassen |:)
pi_212709097
quote:
Nouja dat dus. Want mijn baby vroeg niet zozeer om nachtvoedingen, maar werd wel wakker ‘s nachts. Man heeft altijd meegeholpen
pi_212709137
quote:
Nouja dat dus. Want mijn baby vroeg niet zozeer om nachtvoedingen, maar werd wel wakker ‘s nachts. Man heeft altijd meegeholpen
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:27 schreef Tink89 het volgende:
Ik begrijp heel heel goed dat je je kleintje minder afhankelijk zou willen maken van de borst om te slapen, als je weinig slaapt, is het helemaal logisch dat je eens een andere aanpak probeert om te kijken of dat helpt. Ik heb bij beide kinderen geen nacht doorgeslapen tot ze 1,5 en ruim 2 waren. Ik ging voor de weg van de minste weerstand. Vijf minuten voeden (en dan lekkerder in slaap vallen door de oxytocine) ging beter dan sussen en troosten en wiegen enz... Ik wilde alleen zeggen: het is geen gek gedrag van je baby om 2-3 keer per nacht om een voeding te vragen op die leeftijd. Dus werkt het doorbreken van de afhankelijkheid niet, dan zou je kunnen overwegen om die tien minuten voeden voor lief te nemen.
De weg van de minste weerstand is als man het oplost haha.
En die heeft geen tiet
  woensdag 6 maart 2024 @ 08:34:52 #97
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212711843
1 nachtvoeding om 2 uur (man had het al 40 minuten geprobeerd) en 1x even vastgehouden rond 4 uur, teruggelegd en meteen doorgeslapen. Ik ben blij O+.
pi_212723559
quote:
17s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:34 schreef Debsterr het volgende:
1 nachtvoeding om 2 uur (man had het al 40 minuten geprobeerd) en 1x even vastgehouden rond 4 uur, teruggelegd en meteen doorgeslapen. Ik ben blij O+.
Fijn! Nu hopen dat het vaker zo gaat of nog beter.

Ik vind jullie discussie hier stiekem wel een geruststelling om te lezen. Ik ben weer aan het werk en m'n baby komt in de nacht gerust 3 a 4x voor drinken. En ik vind dit zo ongelooflijk slopend. Op mijn werk moet ik weer volledig m'n aandacht op m'n leerlingen hebben, lessen voorbereid hebben etc. Daarnaast heb ik het gevoel altijd haast te hebben, omdat ik nog moet kolven in één of andere te korte pauze. Ik weet nog even niet zo goed, of en hoe ik dit vol ga houden.

In hoe vaak hij komt in de nacht heeft nooit echt een ritme in gezeten, maar er zijn wel tijden geweest dat hij 4 a 5 uur achter elkaar kon slapen. Dat lukt nu echt niet meer.

Maar ach, zoals Piles hierboven al zei:

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 19:15 schreef Piles het volgende:

Als ik een boek over baby's & slapen moet schrijven wordt dat een hele korte: hou vol, het wordt ooit beter!
pi_212723565
Gelukkig zijn er ook heel veel positieve momenten: hij lacht veel en lief, maakt zulke leuke geluidjes, hij houdt ervan om met ondersteuning te staan (totaal wiebelend natuurlijk, hij is amper 5 maanden ;) ), hij eet sommige hapjes met grote happen op (andere totaal niet, maar ik vind het heerlijk om weer iets nieuws met hem te proberen), als hij huilt kunnen m'n partner en ik nu best aardig inschatten, wat hij nodig heeft, hij graait met zijn handjes zo leuk naar zijn voorleesboekjes, hij draait zijn lichaam al zo alsof hij elk moment kan beginnen met rollen... Prachtig om die ontwikkeling te zien O+
pi_212724267
Ik heb trouwens het voeden op verzoek vrij snel losgelaten. Dat is een beetje vloeken in de kerk, maar maakte de borstvoeding wel makkelijker toen ik weer aan het werk was.

Natuurlijk kan je niet zoveel als de baby huilt om drinken, dan moet je wel. Baby heeft er dus een mening over. En daar ben ik mijn eigen mening gewoon aan toe gaan voegen.

Ik bood de borst aan op momenten dat het mij uitkwam. Bijv vlak voordat ik naar t werk ging om vlak voordat ik ‘s avonds ging slapen. Voor mij was t nooit mogelijk om tijdens werktijd live te voeden

Niet altijd had hij dan superveel trek dus hij dronk niet altijd veel. Maar toch wel wat en dan hield hij het in de uren erna iets langer vol. En soms tankte hij zich onverwacht helemaal vol en had ik er urenlang geen omkijken naar.

Algauw was baby het gewend en zat hij al redelijk vroeg in een stramien van eten op vaste tijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')