Ik mis de 14e in deze reeks (tot vandaag). Deze puzzel heeft me een hele dag gekost, maar achteraf was het toch leukquote:Op dinsdag 24 december 2024 17:38 schreef QIXL het volgende:
Ik vind hem juist leuker dan de laatste jaren. De puzzels zijn voor mijn gevoel toch iets minder vergezocht en met veel kleine puzzels kan je toch lekker door, als je vast zit. Alleen 5, 20c en 24 zijn niet leuk.
Nu een paar dagen vrij, en ik wacht met de top 2000 om met goede (en minder goede) muziek en een kopje warme chocomel nog oplossingen te vinden.
quote:Op dinsdag 24 december 2024 23:59 schreef lobipi het volgende:
Ben ik nou echt de enige die niet ziet wat de bedoeling is bij opgave 4?
(klaag, klaag)
SPOILER: 4eOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker bezig! Ik hoop vandaag ook nog wat oplossingen te vinden; mijn code runt alquote:Op donderdag 26 december 2024 10:47 schreef QIXL het volgende:
Gisteren onder de kerstboom 10 gevonden als kadootje.![]()
![]()
Als ik op 2e kerstdag ook nog 5, en 24 zou kunnen vinden, bewaar ik 20c voor oud en nieuw en dan ben ik helemaal gelukkig.
Dan word het tijd om eens iets anders te proberen dan starenquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:26 schreef kaatje77 het volgende:
Ik blijf me maar blindstaren op 4 d...🙈🙈
Nou laat ik ook maar eens aardig doen!quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:12 schreef mister_xxx het volgende:
Zojuist 14c gevonden![]()
Mijn programmeerkunsten heb ik echter sinds mijn studietijd nooit meer bijgespijkerd, en zijn blijven hangen in Basic (/VBA/Excel) - wat in dit geval betekende dat een scriptje een paar dagen moest draaien om tot het juiste antwoord te komen.
Zijn er toevallig mensen hier die het leuk vinden om te delen hoe je dat efficiënter kunt doen?
Of alleen al in welke taal dat slimmer kan?
SPOILER: slimmer 14c - vooruitdenkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: slimmer 14c - educated guessesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: slimmer 14c - symmetrieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:26 schreef kaatje77 het volgende:
Ik blijf me maar blindstaren op 4 d...🙈🙈SPOILER: 4dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:SPOILER: slimmer 14c - vooruitdenkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik heb de shingokis uit elkaar gehaald, maar dan? iemand die me een zetje kan geven?
leuke puzzel tot nu toe!![]()
quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:18 schreef mister_xxx het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 14d achteruitdenkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Letterlijk de tekst in de opgave volgen: "De tekst binnen de lus van shingoki #1 is vercijferd met wat er in lus #1quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:21 schreef jointtime het volgende:
ik heb de shingokis uit elkaar gehaald, maar dan? iemand die me een zetje kan geven?
leuke puzzel tot nu toe!
staat, en de tekst binnen de lus van shingoki #2 is vercijferd met wat er in lus #2 staat. Vakjes
die binnen beide lussen vallen, zijn dus dubbel vercijferd."![]()
Puf, kreun, steun...
Klaag klaag...
Anyways: is er hier iemand waar ik iets aan mag vragen mbt opgave 9?AIVD Kerstpuzzel 2024: 1ab, 2, 3abc, 4abc, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9, 13a, 14b, 17ab, 18ab, 24abc, 25abc, 27![]()
Ik heb de werking van de enigmini rechtstreeks van Nederlands naar Python vertaald zonder daarin ook maar iets te optimaliseren, en dat draaide in een paar minuten (en Python is een baggertrage taal). Heb je je code misschien op een commodore 64 gedraaid?quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:12 schreef mister_xxx het volgende:
Zojuist 14c gevonden![]()
Mijn programmeerkunsten heb ik echter sinds mijn studietijd nooit meer bijgespijkerd, en zijn blijven hangen in Basic (/VBA/Excel) - wat in dit geval betekende dat een scriptje een paar dagen moest draaien om tot het juiste antwoord te komen.
Zijn er toevallig mensen hier die het leuk vinden om te delen hoe je dat efficiënter kunt doen?
Of alleen al in welke taal dat slimmer kan?![]()
Doet me denken aan mijn middelbare schooltijd. Lekker BASIC programmeren op de TI-84 Plus om zo allerlei procedures alvast voor het tentamen natuurkunde, scheikunde of wiskunde vast te leggenquote:Op zaterdag 28 december 2024 00:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb de werking van de enigmini rechtstreeks van Nederlands naar Python vertaald zonder daarin ook maar iets te optimaliseren, en dat draaide in een paar minuten (en Python is een baggertrage taal). Heb je je code misschien op een commodore 64 gedraaid?![]()
![]()
Implementatie kan wel een hoop uitmaken.quote:Op zaterdag 28 december 2024 00:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb de werking van de enigmini rechtstreeks van Nederlands naar Python vertaald zonder daarin ook maar iets te optimaliseren, en dat draaide in een paar minuten (en Python is een baggertrage taal). Heb je je code misschien op een commodore 64 gedraaid?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
quote:Op zaterdag 28 december 2024 00:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Implementatie kan wel een hoop uitmaken.SPOILER: implementatie opgave 17Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: