Wij cruisen al jaren en vinden het nog steeds een fijne manier van vakantie vieren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:47 schreef JeOma het volgende:
Wij zijn van plan om in juni voor het eerst in ons leven een cruise-vakantie te proberen. We voelen er ons eigenlijk te jong voor (rond de 40), maar het lijkt ons ook gewoon leuk om te proberen. We willen varen vanuit Nederland en denken nu aan een rondje IJsland. Er zijn echter best veel opties (welke rederij, soort hut, route, wel of niet rechtstreeks bij rederij boeken, enz). Heeft iemand nuttige ervaringen of tips voor first time cruisers? :-)
Zeker! Fijne tips en leuk om te lezen!quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:25 schreef espri het volgende:
...
Hoop je hier mee een beetje geholpen te hebben.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:32 schreef sturmpie het volgende:
Cruise is de meest vervuilende manier van vakantie vieren
Ik zou het - om die reden - voor mezelf ook niet kunnen verantwoorden. Wat ik nog wel zou overwegen is meevaren op zo'n vrachtschip. Die nemen ook passagiers mee, maar dat is niet de reden dat dat schip vaart.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:32 schreef sturmpie het volgende:
Cruise is de meest vervuilende manier van vakantie vieren
op tv of youtube gezien, ging over cruiseshepen die aanmeren in Rotterdam en in 'n weekend stationair draaien net zoveel uitstoten als 47.000 auto's samen.quote:
Wij hebben toevallig net https://www.cruiseonline.(...)ayonly/?pax[A]=25,25 geboekt. Mijn vrouw kwam dit tegen op FB. Dit dekt voor ons 4 dingen van de bucket-list en daarom geboekt. Wij hebben ook geen ervaring met cruisen, dus we gaan het meemaken. Ik heb nog uitgebreid gekeken of er eenzelfde aanbieder was met betere voorwaarden, maar die was er niet. Deze is zeker 25% goedkoper als andere aanbieders. Misschien kan je er wat mee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:47 schreef JeOma het volgende:
Wij zijn van plan om in juni voor het eerst in ons leven een cruise-vakantie te proberen. We voelen er ons eigenlijk te jong voor (rond de 40), maar het lijkt ons ook gewoon leuk om te proberen. We willen varen vanuit Nederland en denken nu aan een rondje IJsland. Er zijn echter best veel opties (welke rederij, soort hut, route, wel of niet rechtstreeks bij rederij boeken, enz). Heeft iemand nuttige ervaringen of tips voor first time cruisers? :-)
Thanks. Wij hebben vrijwel iets gelijks, maar ook (toch) ook voor die prijs, was toen een actie van een week ofzo. Maar om eerlijk te zijn duizelt het op een gegeven moment wel van alle opties, welke boot, welke route, welke hut, etc. Maar wij zijn er ook gewoon blind in gegaan en we zien het wel. We hebben er nu al zin in!quote:Op maandag 22 januari 2024 13:26 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Wij hebben toevallig net https://www.cruiseonline.(...)ayonly/?pax[A]=25,25 geboekt. Mijn vrouw kwam dit tegen op FB. Dit dekt voor ons 4 dingen van de bucket-list en daarom geboekt. Wij hebben ook geen ervaring met cruisen, dus we gaan het meemaken. Ik heb nog uitgebreid gekeken of er eenzelfde aanbieder was met betere voorwaarden, maar die was er niet. Deze is zeker 25% goedkoper als andere aanbieders. Misschien kan je er wat mee.
Ja, ik toevallig! Wel al 10-12 jaar geleden. Ik ben geen cruiser maar mijn schoonmoeder vraagt ons steeds mee, dit was de tweede cruise die ik ooit maakte, was best onder de indruk.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met Royal Caribean cruises, langs de Bahamas vanuit Miami?
Ik vind de kosten juist ontzettend meevallen, zeker als je naar Noorwegen/IJsland wil. Alles is inclusief, reis, verblijf en eten. Dus naast wat je aan de cruise kwijt bent heb je nauwelijks kosten, een excursie of een lunch plaatselijk daargelaten. Het verbaasde mij juist hoeveel waar je voor je geld hebtquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:47 schreef bianconeri het volgende:
Wij denken er ook wel eens aan om een cruise te doen.
Sinds wij afgelopen jaar een keer een ´´cruise´´ Tallin-Helsinki-Tallinn gedaan hebben.
Dat was nog een vrij klein schip, maar hoe gigantisch het aanvoelt en wat je allemaal te doen hebt is toch wel erg leuk.
Een cruise in de middelandse zee, Caribbean of bij Noorwegen lijkt ons wel gaaf.
Probleem?
Kan denk ik snel vervelen, zeker die tussen dag.
De kosten. Het is ongelofelijk veel duurder dan zelf een vakantie plannen. Ja, dan bezoek je over het algemeen minder steden. Dat is alleen niet per se zo erg (aangezien een stad ontdekken vaak wel langere tijd nodig heeft).
Eten en drinken aan boord is ook heel erg duur.
En wij moeten vanuit Estland een vlucht nemen om in een vertrek stad te komen. (de mini-cruises naar Finland en Zweden niet meerekenend), dat voegt al gauw 400 tot 500 euro toe aan de reis voor retourtje voor 2.
Aangezien we dan toch al moeten vliegen kan je eigenlijk net zo goed naar een vakantie bestemming zelf vliegen.
En dan een hotel nemen voor niet eens de helft van de prijs. Laat staan als je een raam wilt hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |