die gaten in je oren helen nooit meer, blijft er voor altijd lelijk uit zienquote:
Ik denk dat de vraag eerder andersom gesteld moet worden, misschien kan deze TS wel fungeren als kandidaat in: hotter then my daughterquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:41 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn dat dan voor mensen die er raar naar kijken?
Je bedoelt TS wil misschien wel graag dat mensen er raar naar kijken, des te eigenzinniger kan ze zichzelf voelen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag eerder andersom gesteld moet worden, misschien kan deze TS wel fungeren als kandidaat in: hotter then my daughter
[ afbeelding ]
Eigenlijk spreek je jezelf na de 'maar' al tegenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:03 schreef ems. het volgende:
Je moet het natuurlijk lekker zelf weten maar ik vind piercings echt iets voor onzekere kinderen. Net als tatoeages trouwens.
Waar dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:06 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Eigenlijk spreek je jezelf na de 'maar' al tegen
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar...quote:
Of het geeft een kanttekening. Je moet het zelf weten 'maar' ik persoonlijk ben van mening dat...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:24 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar...
Een 'maar' weerlegt altijd het voorgaande
Ok, goed punt. Maar inderdaad, boeiendquote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Of het geeft een kanttekening. Je moet het zelf weten 'maar' ik persoonlijk ben van mening dat...
Ik weerleg niet dat ze het zelf moet weten want dat moet ze wel degelijk. Ik ben gewoon geen fan van dergelijke ijdelheidOngetwijfeld doe ik ook dingen die anderen belachelijk vinden. Boeiend.
Fijn dat je dat vind. Maar dat lijkt me niet zo relevant hier.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
die gaten in je oren helen nooit meer, blijft er voor altijd lelijk uit zien
en ook dat gat van de labret en je neuspiercing blijven eeuwig zichtbaar als je ze eruit haalt
de laatste trend is zo'n koeienbeugel door de neus, dat is helemaal te smerig voor woorden
geef mij maar au naturel
Mensen uit de omgeving. Uit de buurt of van de sportclub bijvoorbeeld. Je merkt toch wel dat sommigen het een beetje vreemd vinden. Evenals ik soms wel eens de vraag krijg hoe lang ik die piercings nog blijf dragen. Soms door mensen die ik ken die ze vroeger gedragen hebben.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:41 schreef Lienekien het volgende:
Klopt, maar je ziet bij 40-plussers ook veel vaker dat ze nog nieuwe tattoos laten zetten. Dat zie je bij piercings niet veel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:24 schreef kuolema het volgende:
'Je ziet dat ook niet bij tattoos' ehm oké maar die zijn niet zo makkelijk te verwijderen als een piercing![]()
Ik heb er zelf geen problemen mee als 40+-ers piercings of tattoeages hebben.
Zelf word ik waarschijnlijk een veertiger die rondloopt in Disney onesies
Ik vind dat nogal ongemanierd om dat dat soort opmerkingen te maken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:32 schreef Mundaya het volgende:
[..]
Mensen uit de omgeving. Uit de buurt of van de sportclub bijvoorbeeld. Je merkt toch wel dat sommigen het een beetje vreemd vinden. Evenals ik soms wel eens de vraag krijg hoe lang ik die piercings nog blijf dragen. Soms door mensen die ik ken die ze vroeger gedragen hebben.
[..]
Gewone normale mensen, mensen met piercings of misschien wel zichtbare tatoeages kun je eigen vaak wel in bepaalde hokjes plaatsen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:41 schreef Lienekien het volgende:
En dat is dan ook direct een reden om er raar naar te gaan kijken en sterker nog, dus ook opmerkingen over te maken? Want ze zijn zelf zo normaal en alles wat afwijkt, nou, daar we wat van, hoor.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Gewone normale mensen, mensen met piercings of misschien wel zichtbare tatoeages kun je eigen vaak wel in bepaalde hokjes plaatsen.
Die bekrompenheid, had je die altijd al, of kwam die bij jou met het klimmen der jaren?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom gaan mensen zichzelf opzettelijk verminken en dan ook nog het idee hebben dat ze zichzelf mooier maken?
Ja nu, nu je nog 25 jaar of jonger bent.
Hoe hip of cool of wat dan ook de hedendaagse termen zijn voor stoer, kijken jullie echt niet verder dan je neus lang is?
Hebben jullie wel het besef dat jullie ook ouder worden? Dus ook meer rimpels krijgen, dat een ouwe lul of trut echt niet gewaardeerd wordt als je krampachtig mee probeert te doen met de jeugd van 'vandaag'?
Hoe zouden jullie het vinden als jullie opa's en oma's mee gingen doen met jullie jeugdige jolei?
Met minirokjes of hotpants (gerimpelde poten met paarse slagaders, neus- of oorharen die duidelijk zichtbaar zijn, gekreun en gesteun vanwege ouderdom, kortom mensen die toen al niet konden nadenken.
Mogen mensen dat ook nog zelf weten zonder jouw kortzichtige invulling?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom gaan mensen zichzelf opzettelijk verminken en dan ook nog het idee hebben dat ze zichzelf mooier maken?
Hoe hip of cool of wat dan ook de hedendaagse termen zijn voor stoer, kijken jullie echt niet verder dan je neus lang is?
Hebben jullie wel het besef dat jullie ook ouder worden? Dus ook meer rimpels krijgen, dat een ouwe lul of trut echt niet gewaardeerd wordt als je krampachtig mee probeert te doen met de jeugd van 'vandaag'?
Hoe zouden jullie het vinden als jullie opa's en oma's mee gingen doen met jullie jeugdige jolei?
Met minirokjes of hotpants (gerimpelde poten met paarse slagaders, neus- of oorharen die duidelijk zichtbaar zijn, gekreun en gesteun vanwege ouderdom, kortom mensen die toen al niet konden nadenken.
Ik vind mezelf niet bekrompen, ik ben van ieder moet zelf weten wat hij of zij doet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die bekrompenheid, had je die altijd al, of kwam die bij jou met het klimmen der jaren?
Natuurlijk mogen mensen dat zelf weten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:04 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mogen mensen dat ook nog zelf weten zonder jouw kortzichtige invulling?
Nou verminken is een overdreven woord. Het zijn maar een paar gaatjes die heel gecontroleerd gemaakt zijn en verder niet veel impact hebben.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb de OP gelezen. Het gaat om een vrouw van inmiddels 46 en ze vindt haar piercings nog steeds mooi. Zij was jeugd toen ze ze nam, maar loopt nu dus tegen de 50.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet bekrompen, ik ben van ieder moet zelf weten wat hij of zij doet.
Maar ik vind wel dat je dan even moet nadenken wat de impact is als je 50 jaar of ouder bent.
Even rekening houden dat tijden veranderen.
Dus nee; ik ben niet bekrompen, ik kijk verder dan mijn neus lang is.
Hoe zit het met jou?
Als jij piercings mooi vind moet je daar gewoon van genieten. Vind het juist wel wat hebben als mensen van welke leeftijd dan ook hun eigen gang gaan en zich niets aantrekken van een ander wat betreft hun uiterlijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:36 schreef Mundaya het volgende:
Ik draag al heel lang enkele piercings. Sinds mijn 18e heb ik een neusknopje, sinds mijn 25e een labret- en tongpiercing. Sind mijn 28e heb ik tepelpiercings. En veel later, zo'n 8 jaar geleden, heb ik fleshtunnels in mijn oren.
Intussen ben ik wat ouder geworden, ik ben nu 46, en merk toch wel dat mensen er vreemd naar kijken. Je ziet ook maar weinig vrouwen van boven de 40 met piercings. De meeste vrouwen die ik ken en die piercings droegen, hebben die er weer uitgehaald. De teneur is een beetje dat piercings iets zijn voor jonge meisjes die rebels willen doen, en dat je er op je 40e te oud voor bent. Veel vrouwen lijken die te volgen. Ik niet, ik vind ze mooi en ben er aan gehecht. Ik sluit zelfs niet uit dat ik er nog eens bij laat zetten.
Ik vind dat maar raar. Bij jongeren zijn piercings intussen helemaal mainstream. Maar waarom zou je als 40-plus vrouw geen piercings meer mogen dragen? Je ziet dat ook niet bij tattoos. Genoeg vrouwen van mijn leeftijd die er nog plaatjes bij laten zetten. Maar piercings lijken na een bepaalde leeftijd not done.
Hoe kijken jullie daar naar?
Maar je vult erg voor iemand in dat die wars en hip wil zijn. Ik ben gewoon een gemiddelde vrouw met een normale baan, een klein appartement, een klein autotje en een paar weinig opzienbarende hobbys. Niks om wars over en tegen te zijn. En wat ik al zeg, labret- en tongpiercings zijn echt allerbehalve hip.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:28 schreef informatieverlener het volgende:
Jezelf zijn is prima, je kleden zoals je wil ook, maar je huid doorboren met meuk is (naast ook helemaal prima) mijns inziens wel erg graag laten zien hoe 'wars' en 'hip' je bent, en die behoeften op een dergelijke leeftijd hebben is waarschijnlijk precies waarom men het onvolwassen vindt.
Het klopt dat ik dat invul. Ik bedoel er niet mee dat ik denk dat je dat wil zijn, maar dat men daar in bepaalde gevallen wel als eerste aan zal denken. Ik persoonlijk vind piercings overigens verre van elegant of vrouwelijk en daarnaast - bekrompen als het misschien klinkt - als weinig intelligent. Datzelfde vind ik overigens van tatoeages. Waarom een afbeelding op je grootste orgaan plakken? En dan komen ze met hele redenen en het 'verhaal' erachter. Echt, een verhaal en een tatoeage hebben welgeteld niks met elkaar van doen... Het 'verhaal' erachter is daarnaast vaak interessantdoenerij en veelal echt een waardeloos verhaal. Als je band met iemand 'versterkt' zou worden doordat beiden een plakplaatje hebben laten zetten, is die band dan eigenlijk niet best waardeloos te noemen 😶? Neen, lichaamsversieringen als tatoeages en piercings slaan in mijn beleving nergens op.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:27 schreef Mundaya het volgende:
[..]
Maar je vult erg voor iemand in dat die wars en hip wil zijn. Ik ben gewoon een gemiddelde vrouw met een normale baan, een klein appartement, een klein autotje en een paar weinig opzienbarende hobbys. Niks om wars over en tegen te zijn. En wat ik al zeg, labret- en tongpiercings zijn echt allerbehalve hip.
Sommige mensen vinden het ook gewoon mooi en seksueel opwindend. Het zou mooi zijn als mensen zich minder bezwaard zouden voelen om op latere leeftijd daarom piercings te dragen.
Dat is wel een mooie vrouw verder en heeft niet eens piercings.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag eerder andersom gesteld moet worden, misschien kan deze TS wel fungeren als kandidaat in: hotter then my daughter
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:57 schreef FlippingCoin het volgende:
is de labret die plaats tussen de vagina en de anus, heb je daar dan een piercing?
Moeten ze lekker zelf weten aansteller.quote:Op woensdag 17 januari 2024 07:00 schreef Halcon het volgende:
Vind er meestal weinig aan. Vind het meer iets voor tieners en begin twintigers. Om na je 40e nog zichtbare piercings in je gezicht (excl. de oren) te dragen...
Dat mag hij toch vinden? Iedereen denkt daar anders over.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten aansteller.
En ik mag erop reagerenquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat mag hij toch vinden? Iedereen denkt daar anders over.
Ja, ik trek die piercing er ook niet uit als er een 40-jarige voorbij komt met een wenkbrauw piercing of zo'n Monroe-piercing.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat je dat niet mag vinden maar ik mag zeggen wat ik vind.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik trek die piercing er ook niet uit als er een 40-jarige voorbij komt met een wenkbrauw piercing of zo'n Monroe-piercing.
Maar ik vind het geen porem. Dat mag ik ook zelf weten.
Vanuit jouw oogpunt en leeftijd kan ik dit wel begrijpen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat invullen van sommigen vind ik wel wat triestig , het blijft immers je eigen keuze , eigen lijf .quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Vanuit jouw oogpunt en leeftijd kan ik dit wel begrijpen.
Maar besef ook dat mensen zoals TS en de nog jongere mensen later echt omgeven zullen zijn door hopen mede bejaarden die ook tattoos en piercings (of de gaatjes ervan) hebben. Het gaat gewoon iets zijn wat erbij hoort.
(Niet meer alleen bij de oude zeeman of ex bajesklant die een naald met wat gare blauwe inkt had)
Voor mij kleeft er geen leeftijd op tattoos, piercings, roze haar of wat dan ook![]()
Het is net leuk om mensen te zien die niet zoals de rest van de grijze muizen zijn
Roze haar bij een wat alternatief figuur die van zichzelf een beetje gek is en die het echt omarmt en het kan me niet storen. Roze haar bij een figuur die daar helemaal niet voor geschikt is en het als mogelijkheid ziet om lekker op te vallen en het kan enorm afknappen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:46 schreef Lenny77 het volgende:
Voor mij kleeft er geen leeftijd op tattoos, piercings, roze haar of wat dan ook![]()
Het is net leuk om mensen te zien die niet zoals de rest van de grijze muizen zijn
Hier ben ik het wel mee eens: het moet kloppen maar dan wel vooral voor jezelfquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Roze haar bij een wat alternatief figuur die van zichzelf een beetje gek is en die het echt omarmt en het kan me niet storen. Roze haar bij een figuur die daar helemaal niet voor geschikt is en het als mogelijkheid ziet om lekker op te vallen en het kan enorm afknappen.
Waar het mij om gaat is of roze haar, tattoos of piercings een verlengstuk van je identiteit zijn, of wil je een statement maken en maken de uiterlijke opvallendheden je tot een persoon welke je eigenlijk helemaal niet bent?
Inderdaad, als je het zelf niet uitstraalt dan klopt het voor een ander ook niet. Qquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:26 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens: het moet kloppen maar dan wel vooral voor jezelf
Klopt maar zo'n bliksemafleider kun je niet in publieke functies neerzetten, het schrikt gewoon af.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie ze genoeg in publieke functies , we leven niet meer in de jaren 80.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:42 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt maar zo'n bliksemafleider kun je niet in publieke functies neerzetten, het schrikt gewoon af.
Ik vind dat dan weer typisch jaren 80.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:43 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie ze genoeg in publieke functies , we leven niet meer in de jaren 80.
Doh je snapt duidelijk het punt nietquote:Op woensdag 17 januari 2024 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat dan weer typisch jaren 80.
De nieuwe hype wordt clean zijn, geen tatoes, geen piercings, gladde gezonde huid.
[ afbeelding ]
Dat jij lekker moet doen wat je zelf wilt. Je kunt het natuurlijk ook van een hele andere kant bekijken.quote:
Rick? 🥰quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat dan weer typisch jaren 80.
De nieuwe hype wordt clean zijn, geen tatoes, geen piercings, gladde gezonde huid.
[ afbeelding ]
Een agent met een neusring?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:43 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie ze genoeg in publieke functies , we leven niet meer in de jaren 80.
Ik heb wel eens een tegeltje bij iemand's voordeur zien hangen met daarop "doe wat je wilt, gekletst wordt er toch."quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:36 schreef Mundaya het volgende:
Ik draag al heel lang enkele piercings. Sinds mijn 18e heb ik een neusknopje, sinds mijn 25e een labret- en tongpiercing. Sind mijn 28e heb ik tepelpiercings. En veel later, zo'n 8 jaar geleden, heb ik fleshtunnels in mijn oren.
Intussen ben ik wat ouder geworden, ik ben nu 46, en merk toch wel dat mensen er vreemd naar kijken. Je ziet ook maar weinig vrouwen van boven de 40 met piercings. De meeste vrouwen die ik ken en die piercings droegen, hebben die er weer uitgehaald. De teneur is een beetje dat piercings iets zijn voor jonge meisjes die rebels willen doen, en dat je er op je 40e te oud voor bent. Veel vrouwen lijken die te volgen. Ik niet, ik vind ze mooi en ben er aan gehecht. Ik sluit zelfs niet uit dat ik er nog eens bij laat zetten.
Ik vind dat maar raar. Bij jongeren zijn piercings intussen helemaal mainstream. Maar waarom zou je als 40-plus vrouw geen piercings meer mogen dragen? Je ziet dat ook niet bij tattoos. Genoeg vrouwen van mijn leeftijd die er nog plaatjes bij laten zetten. Maar piercings lijken na een bepaalde leeftijd not done.
Maar ik ben ook benieuwd naar wat er achter die mening zit. Het lijkt namelijk dat een hoop mensen dingen voor een ander invullen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:06 schreef DerekB het volgende:
Tsja, TS vraagt toch om een mening?
Ik zie kleine glimmertjes in de neus of navel liever bij jonge vrouwen.
Tepel piercings past bij niemand.
Zo denk ik er over.
Inderdaad, daar lijkt het soms wel op. En dat is natuurlijk zonde wanneer sommige mensen zich daarom maar aanpassen. Maar ik hoop dat het beetje bij beetje gaat veranderen. Piercings zijn here to stay!quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:00 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het is vaak ook wel culturele druk dat mensen het niet vinden passen bij ouderen mensen. Past niet helemaal bij een bepaald keurslijf.
Ik heb geen goedkeuring nodig. Maar ik vind het gewoon een opvallend fenomeen. En daarom moet het ook bespreekbaar zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat jij lekker moet doen wat je zelf wilt. Je kunt het natuurlijk ook van een hele andere kant bekijken.
"Ben ik nu niet op een leeftijd dat ik zelf bepaal wat ik doe zonder de goedkeuring van anderen nodig te hebben?"
Je herkent het ook zie ik. Wel zonde. Welke piercings had je?quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Leeftijd boeit niet zo.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn piercings heb verwijderd toen ik weer aan het daten was. Hoe je benadert/behandeld wordt verschilt gewoon echt.
En omdat best veel heren niet weten hoe ermee om te gaan.
Misschien dat ik ze weer laat zetten in de toekomst, ik zie wel.
Navel, intiem, tong, hoger in het oor, lip.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:38 schreef Mundaya het volgende:
[..]
Je herkent het ook zie ik. Wel zonde. Welke piercings had je?
Dus eigenlijk verwijder je ze voor een ander /anderen. Dat begrijp ik dan ook niet helemaal.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Leeftijd boeit niet zo.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn piercings heb verwijderd toen ik weer aan het daten was. Hoe je benadert/behandeld wordt verschilt gewoon echt.
En omdat best veel heren niet weten hoe ermee om te gaan.
Misschien dat ik ze weer laat zetten in de toekomst, ik zie wel.
Nou ja, je draagt ze toch ook voor anderen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:09 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verwijder je ze voor een ander /anderen. Dat begrijp ik dan ook niet helemaal.
Ja precies , helder.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, je draagt ze toch ook voor anderen?
Ik heb een piercing en een paar kleinere tattoos. Geen mens die ze ziet, zelfs niet in zwemkledij.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, je draagt ze toch ook voor anderen?
In jouw geval wel (al neem ik aan dat je geen seks in het donker hebt, dus vast zijn er wel mensen die het wel zien), maar we hadden het nu over piercings waar de goegemeente een mening over heeft. Dus dat is anders.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik heb een piercing en een paar kleinere tattoos. Geen mens die ze ziet, zelfs niet in zwemkledij.
Dan doe ik dat toch echt niet voor een ander? Ik wou ze zelf heel graag
Ook helaas de andere kant uit, zo wil ik eigenlijk al meer dan 26j graag een ringetje door mijn neus en laat ik het maar 'voor de goegemeente'quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ook die kun je in theorie voor jezelf hebben, maar veruit de meeste mensen maken keuzes mbt hun uiterlijk rekening houdend met anderen.
Dit idd , maar sommigen zijn wel zichtbaar , ook niet gedaan voor een ander, uithalen ga ik ook zeker niet voor een ander doenquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik heb een piercing en een paar kleinere tattoos. Geen mens die ze ziet, zelfs niet in zwemkledij.
Dan doe ik dat toch echt niet voor een ander? Ik wou ze zelf heel graag
Een mens is en blijft een sociaal dier. En iedere keuze die je maakt levert positieve en negatieve opmerkingen op. Daar moet je gewoon je schouders over ophalen. Maakt het leven zoveel makkelijker (dat zie ik heel duidelijk bij mijn dochters, de ene glijdt alles zo vanaf, de ander supergevoelig en daar heeft ze gewoon last van, terwijl ze op papier het juist veel makkelijker heeft).quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ook helaas de andere kant uit, zo wil ik eigenlijk al meer dan 26j graag een ringetje door mijn neus en laat ik het maar 'voor de goegemeente'
Ligt dat niet aan je omgeving? Ik ben 43, heb ook tunnels, een daith, twee conch piercings en een industrial, maar ook lang haar waar ze meestal onder verstopt liggen. Mijn tunnels zijn maximaal 5mm, dus ogen nog als een gewone oorbel soms. Ik werk in een groot bedrijf in een redelijk grote stad, wat tamelijk ruimdenkend is, want ik heb hier al eens iemand met een nektattoo rond zien lopen. Mensen willen wel eens de piercings beter bekijken, maar ze kijken er niet vreemd van op.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:36 schreef Mundaya het volgende:
Onzin. Mijn man had 10mm tunnels, heeft ze eruit gehaald en er is niets meer te zien aan zijn oorlel. Mits je op gezonde wijze (niet te snel) ophoogt, is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
die gaten in je oren helen nooit meer, blijft er voor altijd lelijk uit zien
ok boomerquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:40 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Helemaal mee eensBehalve misschien een subtiele sieraad. Of pareloorbelletjes
Dat natuurlijk, plus je krijgt meteen een waarde oordeel over je heen en dat is jammer.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een mens is en blijft een sociaal dier. En iedere keuze die je maakt levert positieve en negatieve opmerkingen op. Daar moet je gewoon je schouders over ophalen. Maakt het leven zoveel makkelijker (dat zie ik heel duidelijk bij mijn dochters, de ene glijdt alles zo vanaf, de ander supergevoelig en daar heeft ze gewoon last van, terwijl ze op papier het juist veel makkelijker heeft).
Is dit niet met elke stijl zo? Je ziet toch meteen wie een nepper/meeloper is?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Roze haar bij een wat alternatief figuur die van zichzelf een beetje gek is en die het echt omarmt en het kan me niet storen. Roze haar bij een figuur die daar helemaal niet voor geschikt is en het als mogelijkheid ziet om lekker op te vallen en het kan enorm afknappen.
Waar het mij om gaat is of roze haar, tattoos of piercings een verlengstuk van je identiteit zijn, of wil je een statement maken en maken de uiterlijke opvallendheden je tot een persoon welke je eigenlijk helemaal niet bent?
Snap dat je dat denkt, is misschien ook wel raar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:09 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verwijder je ze voor een ander /anderen. Dat begrijp ik dan ook niet helemaal.
Dan is de leeftijd niet een ding, maar tóch die anderen waardoor je iets laat of doet , dat was meer mijn punt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Snap dat je dat denkt, is misschien ook wel raar.
Maar de reacties van anderen speelde voor mij wel mee ja. Dat ging niet zozeer over een eerste indruk, aangezien het meeste niet direct opgemerkt werd zeg maar.
Ik merkte vooral dat ik erdoor anders overkwam dan ik wilde. Had dat niet zo verwacht, maar was wel zo.
En het waren maar piercings, sierraden dus. Die kunnen af of aan naar gelang de sfeer
Zo kies ik ook welke ringen of oorbellen ik wel of niet draag. Is dat ook afhankelijk van het moment.
Ik ben gek op (barok) parels en ik heb er ook een hoop , en prima dat jij pareloorbellen leuk vindt , ik hou van andere sieradenquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:40 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Sorry PuzzieStel ik je teleur
Barok is mooi, vooral in de kunst en architectuur.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik ben gek op (barok) parels en ik heb er ook een hoop , en prima dat jij pareloorbellen leuk vindt , ik hou van andere sieraden
Absoluut, barokparels zijn prachtig en niet te vergelijken met de parels die jij bedoeltquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:59 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Barok is mooi, vooral in de kunst en architectuur.
Leeftijd boeit idd niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:54 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dan is de leeftijd niet een ding, maar tóch die anderen waardoor je iets laat of doet , dat was meer mijn punt.
Ik heb piercings , vier hartjes tunnels en die zitten er in principe al jaren in. Wat ik dan lastig vind is dat je dat voor het daten dan toch uitdoet , terwijl ik denk : 'neem me gewoon zoals ik ben'
Jammer want zo zou het eigenlijk toch wel moeten zijn voor mijn gevoelquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Leeftijd boeit idd niet.
Ik heb vooral geleerd dat dat hele neem me zoals ik ben tijd nodig heeft. Niet zo vanzelfsprekend is in de eerste instantie.
Dat moet je ook maar net kunnen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:11 schreef Puzzie het volgende:
Ik snap niet dat je je druk maakt om wat anderen vinden , het zegt wat over jou. Ik heb ook een aantal tunnels , piercings etc , ben een stuk ouder dan jij en ik heb me nog nooit bezig gehouden met wat een ander daarvan vindt.
Het naast je neer kunnen leggen wat anderen ervan vinden.quote:
Dan moet je er niet aan beginnenquote:Op donderdag 18 januari 2024 23:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het naast je neer kunnen leggen wat anderen ervan vinden.
Het past ook echt bij je vind ikquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een neuspiercing laten zetten toen ik met @:Dr_Flash en @:Kwiwi in Riga was. Het was iets wat ik al vanaf kind wilde maar nooit had gedaan en nu had ik zoiets van, ik doe het gewoon. Super blij mee en veel leuke reacties op gehad. Ik ben 44.
Het houdt me ook niet dagelijks bezig wat bepaalde mensen er van vinden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:02 schreef DjVero het volgende:
Ik vind het eerder vreemd dat je als 40+'er je nog zo bezighoudt met wat anderen van je vinden.Ik ben 35, idolaat van het spel Minecraft, inclusief groene creeper-sweater, muismat, toetsenbordmat en enderman-mok, lekker toch!
Leuk dat je dat gedaan hebt!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een neuspiercing laten zetten toen ik met @:Dr_Flash en @:Kwiwi in Riga was. Het was iets wat ik al vanaf kind wilde maar nooit had gedaan en nu had ik zoiets van, ik doe het gewoon. Super blij mee en veel leuke reacties op gehad. Ik ben 44.
Ben het wel een beetje met DJVero eens eigenlijk. Je hebt blijkbaar bedacht dat andere mensen het niet okay vinden dat je op jouw leeftijd piercings draagt en dan wil je een discussie beginnen, zodat zij er anders over gaan denken. Dan maak je je echt te druk over wat anderen van je vinden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:49 schreef Mundaya het volgende:
Het houdt me ook niet dagelijks bezig wat bepaalde mensen er van vinden.
Maar ik vind het opvallend dat er zo wordt gedacht en wil er de discussie over aan. Dingen veranderen als mensen ze bespreekbaar maken.
Ringetje of knopje?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef liesje1979 het volgende:
Klopt hoor. Zo schijnt het ook zo te zijn dat hoe langer een man is, hoe serieuzer hij genomen wordt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat natuurlijk, plus je krijgt meteen een waarde oordeel over je heen en dat is jammer.
Ik heb altijd in sectoren in vrij serieuze functies gewerkt en heb als test mijn haar wel eens donker laten kleuren ipv mijn eigen blond. Het was bijna belachelijk te noemen hoe mijn adviezen veel serieuzer werden genomen als brunette.
Jammer dat mensen nog steeds zo vooringenomen zijn.
Als vrouw ook. Als ik (1.81) met mijn collega (1.65) binnenkwam bij de klant, gingen ze er ook altijd automatisch vanuit dat ik de Senior Consultant was en zij een Junior.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt hoor. Zo schijnt het ook zo te zijn dat hoe langer een man is, hoe serieuzer hij genomen wordt.
Dat reptielenbrein van ons doet dit soort dingen. Was ooit best handig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als vrouw ook. Als ik (1.81) met mijn collega (1.65) binnenkwam bij de klant, gingen ze er ook altijd automatisch vanuit dat ik de Senior Consultant was en zij een Junior.
Zou raken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is er ook niet. TS vindt dat sommigen hier invullen maar post zelf vooral veel aannames, veronderstellingen en denkfouten.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:22 schreef _Lily_ het volgende:
Niemand zegt dat het niet mag toch? Dus ik mis het discussiepunt geloof ik
Ik zeg ook niet dat het niet mag. Ik zie alleen dat er een bepaald stuk cultuur bestaat waardoor het ongebruikelijk is dat vrouwen na een bepaalde leeftijd nog piercings dragen. Ik vraag me af waarom dat, nu piercings als 30 jaar mainstream zijn, toch nog zo blijft hangen. En daar wil ik de discussie over.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:22 schreef _Lily_ het volgende:
Niemand zegt dat het niet mag toch? Dus ik mis het discussiepunt geloof ik
Welke denkfouten maak ik dan?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Is er ook niet. TS vindt dat sommigen hier invullen maar post zelf vooral veel aannames, veronderstellingen en denkfouten.
Vooroordelen heeft iedereen last van, de ene iets meer dan een ander. Met zichtbare tattoos heb je ze waarschijnlijk wel iets sneller over je heen. Ik heb mijn beide handen vol staan, heb een commerciële functie in de landbouwsector en je zou mogelijk verwachten dat boeren daar een mening over hebben. In mijn beleving is dat echt helemaal geen probleem maar gaat het vooral over wat je uitstraalt. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf, als het bij je stylo past en je straalt dat ook uit zonder ermee een statement te willen maken komt zoiets heel anders over. Ik kan mijn tattoos op mijn handen niet verbergen en dat doe ik ook niet maar ik ga niet onnodig met korte mouwen lopen. Mijn tattoos zijn van mij, heeft niemand een bal mee te maken. Ik heb ze omdat ik het mooi vind maar ik besef me dat niet iedereen dat vind en ga dan ook niet op onnodige momenten kleding dragen om ze te laten zien.quote:Op maandag 22 januari 2024 00:17 schreef Cruzinats het volgende:
Alles in het oor is vrij mainstream, net zoals alle tattoo's die niet op de handen/nek/gezicht vrij mainstream zijn tegenwoordig. Probleem is dat de meeste piercings natuurlijk op het gezicht zitten.
Wat betreft hand/nek/gezicht tattoos maak je een heel onnodig statement, omdat de meeste mensen verre van volledig vol getatoeëerd zijn. Mensen zullen je niet snel beoordelen over de tattoo zelf, meer de keuze die je maakt en wat je daarmee wil uitdrukken.
Piercings zijn een andere verhaal, ik vind piercing in het gezicht niet mooi. In de oren of tong/tepel vindt ik wel mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |