Dan moet je De grote Tazelaar ook lezen, biografie van Peter Tazelaar en Montyn van Dirk Ayelt Kooimanquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
Eastern Approaches van Fitzroy Maclean
Een arangement dat Europa prima uitkwam, lekker de VS de rekening en de hete kolenquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben zo lang aan het handje van papa VS gelopen dat we vergeten zijn hoe het is om zonder zijwieltjes te fietsen.
Tnhx.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan moet je De grote Tazelaar ook lezen, biografie van Peter Tazelaar en Montyn van Dirk Ayelt Kooiman
Peter Tazelaar was een Engeland vaarder die het gevaarlijke werk deed (Dat was niet Erik Hazelhof Roelofsma) en Jan Montyn was een gereformeerde jongen die aan het oostfront terecht kwam,
Alleen jammer dat we nu enkel nog fietsen met zijwieltjes hebben en niemand die kan fietsen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een arangement dat Europa prima uitkwam, lekker de VS de rekening en de hete kolen
Doe maar per PM< hier te Off Topic. Ik dito trouwens, zit in Frankrijk en mijn boeken nog ingepakt thuis.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tnhx.
Ik heb ook nog wel een aantal aanraders als het gaat om avonturen in Centraal Azië if you're interested, maar ik ben nu niet thuis dus ik kan even niet in de kast kijken.
Het kwam de VS ook prima uit natuurlijk. Zij mochten de wereldmacht uithangen en de dollar werd 's werelds reservemunt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een arangement dat Europa prima uitkwam, lekker de VS de rekening en de hete kolen
En de fiets die totaal verroest is en dringend vernieuwd moet worden.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen jammer dat we nu enkel nog fietsen met zijwieltjes hebben en niemand die kan fietsen.
Correct, maar nu ook een gigantische staatsschuld en Trump als presidentquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het kwam de VS ook prima uit natuurlijk. Zij mochten de wereldmacht uithangen en de dollar werd 's werelds reservemunt.
Kan nog primaquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben zo lang aan het handje van papa VS gelopen dat we vergeten zijn hoe het is om zonder zijwieltjes te fietsen.
Das een fabel, kleine schepen hebben geen uithoudingsvermogen, daarom zie je de tonnages weer groeienquote:Op dinsdag 29 april 2025 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is ook niet dat we daar hele grote schepen voor nodig hebben, hoogstens wat CIWS en luchtafweer als het spannend wordt, maar in de tussentijd zijn een heleboel kleintjes beter dan een paar grote. Alhoewel die natuurlijk minder uithoudingsvermogen hebben.
Het valt om te beginnen op dat je radicalisatie van Arabisch moslims bij externe factoren legt en niet bij deze mensen zelf en hun zeer agressieve en expansionistische religie genaamd de Islam.quote:Op dinsdag 29 april 2025 15:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de Britten naar Laurence geluisterd hadden was er wel meteen een 2 staten oplossing gevormd en hadden we als wereld dat wespennest van een 1 staat oplossing en de moslims zoeken het maar uit nooit gecreëerd. Het wespennest wat voor flink wat radicalisatie van een grote groep moslims gezorgd heeft.
Dit gaat er in bepaalde kringen gewoon niet in. Agressie moslims wordt daar geïnterpreteerd als een bewijs van hun wanhopig en onderdrukt deze eigenlijk zouden zijn, dus moeten we vooral maar aan de wensen van deze boze moslims voldoenquote:Op dinsdag 29 april 2025 15:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook dan willen de moslims nog steeds de joden en hun staat vernietigen. Dat is de enige oplossing.
Ik ga er van uit, dat als we dat gezamenlijk gaan doen, we ook die mensen en schepen daar in de regio stationeren.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Das een fabel, kleine schepen hebben geen uithoudingsvermogen, daarom zie je de tonnages weer groeien
Eens, maar dit is natuurlijk daar onlosmakelijk aan verboden. De Houthi's stellen immers zelf dat hun terreur mede uit steun voor de Palestijnen is.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:12 schreef sp3c het volgende:
Laten we het hier ff bij Jemen en de houthi's houden
Israël is al in elk ander topic
Europa is niet de reden dat ze op schepen begonnen te schieten en iig aan de start waren we ook niet het doelwit. Ik verwijs je naar de Houthi vlag als je wil weten welke twee landen ze wel willen hebben. Wat mij betreft geven we geen cent uit aan indirecte militaire steun voor Israël.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hierin heeft Trump wel degelijk een punt natuurlijk.
De VS stelt de handelsroute Europe - Azië veilig. Zouden eigenlijk Europa en China, Zuid Korea, Japan, India, etc moeten doen.
Dit is geen terreurquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eens, maar dit is natuurlijk daar onlosmakelijk aan verboden. De Houthi's stellen immers zelf dat hun terreur mede uit steun voor de Palestijnen is.
Gezegd door iemand die aantoonbaar ongeschikt was om het kwaad te stoppen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Dat lijkt me ja al zou ik zo snel geen haven weten daar in de buurt die geschikt isquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ga er van uit, dat als we dat gezamenlijk gaan doen, we ook die mensen en schepen daar in de regio stationeren.
Dat is niet juist, de mensen die geen oorlog willen voeren, weten dat de wapenindustrie slechts baat heeft met geen vrede.quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen die geen oorlog willen voeren vragen het hardst om oorlog.
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben torentje en ben twaalf jaar, ik doe Donald Duck naquote:Op dinsdag 29 april 2025 17:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is niet juist, de mensen die geen oorlog willen voeren, weten dat de wapenindustrie slechts baat heeft met geen vrede.
Jij wordt steeds vijandiger en kinderachtiger en debieler met de reacties op mijn persoon.quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben torentje en ben twaalf jaar, ik doe Donald Duck na
Miep Miep
Weeeeeh
Stel je voor, jij bent premier, en pacifist, een land vol bodemschatten en heel vruchtbare landbouwgrond, hebt je leger afgeschaft, en je hebt Putin als buurman.quote:Op dinsdag 29 april 2025 18:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij wordt steeds vijandiger en kinderachtiger en debieler met de reacties op mijn persoon.
Men probeert al ruim tien jaar met heel veel bommen en granaten de Houthi’s tot rede te brengen. En als primaire reactie is dat ook niet onlogisch. Maar dat lijkt niet echt een structurele oplossing te brengen…quote:Op dinsdag 29 april 2025 13:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je vrachtschepen tot zinken laten brengen, goed idee.
Je geeft hier zojuist een bewijs van onvermogen,
Boeit ook niemandquote:Op dinsdag 29 april 2025 18:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Men probeert al ruim tien jaar met heel veel bommen en granaten de Houthi’s tot rede te brengen. En als primaire reactie is dat ook niet onlogisch. Maar dat lijkt niet echt een structurele oplossing te brengen…
Volgens mij is er nog niet echt nagedacht over wat dit conflict echt kan stoppen.
Punt is dat wat nu gebeurt dat niet stopt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Boeit ook niemand
Zolang ze geen raketten op onze schepen afschieten hebben ze van ons geen last verder
Ongetwijfeld een goed idee. Maar hoe gaat dat nu wel werken terwijl dat de afgelopen tien jaar niet lukte?quote:Op dinsdag 29 april 2025 19:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lees mijn oplossing, funding wegnemen
Vraag me af of dat kloptquote:Op dinsdag 29 april 2025 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Punt is dat wat nu gebeurt dat niet stopt.
Okquote:
De VS doet graag het vuile werk voor Israël hè.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:13 schreef theunderdog het volgende:
Het is eigenlijk best bijzonder dat regering Trump hier nog zin in heeft. Want de houthi's zijn voornamelijk ons probleem.
Vooral een probleem voor Israël, Saoedie Arabie en Egypte. De beste matties van de VS.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:13 schreef theunderdog het volgende:
Het is eigenlijk best bijzonder dat regering Trump hier nog zin in heeft. Want de houthi's zijn voornamelijk ons probleem.
Probleem Iran laat zien dat dat allemaal wel meevalt. Maar gezien de bovenstaande reactie zit dat idee heel diep bij mensen.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooral een probleem voor Israël, Saoedie Arabie en Egypte. De beste matties van de VS.
Nou ja, afgelopen tien jaar zijn ze zeer regelmatig keihard onder vuur genomen. Eigenlijk met weinig effect. Weet niet of nog tien jaar bommen gooien dan beter werkt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vraag me af of dat klopt
Op een gegeven moment moeten ze op de pier kalashnikovs afschieten omdat alles kapot is
Nou ja, de Saudis hadden de afgelopen tien jaar hele andere doelen dan de Amerikanen nu hebben dus of de twee echt vergelijkbaar met elkaar zijn? Weet nietquote:Op woensdag 30 april 2025 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, afgelopen tien jaar zijn ze zeer regelmatig keihard onder vuur genomen. Eigenlijk met weinig effect. Weet niet of nog tien jaar bommen gooien dan beter werkt.
Dank voor de tip. Is daar ook geen BBC serie overgemaakt?quote:Op dinsdag 29 april 2025 16:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat moet je die Britten nageven, ze hebben heel veel uitstekende schrijvers geproduceerd, zelfs memoires en biografieën hebben sterk literaire kwaliteiten. Eastern Approaches van Fitzroy Maclean is er ook zo eentje. Als het geen biografie was, was het een uitstekende thriller.
Hij was wel een prominent lid van de SAS in hun begintijd, maar kwam in de TV Serie SAS Rogue Heroes niet voor. Hij was niet lang bij de SAS in Noord Afrika, omdat ie als Liason Officier in Yugoslavie werd gedropt en de Britse contactpersoon voor Tito werkte. In het kort, hij zat in Rusland in de jaren 30 voor de oorlog, kwam in Noord Afrika terecht bij de SAS en vocht daarna met de troepen van Tito in Yugoslavie. Had zijn boek al eens gelezen toen ik in een heel klein Museum in Korcula stad, op Korcula fotos tegen kwam waar hij (niet genoemd) ook op stond.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Is daar ook geen BBC serie overgemaakt?
Het begin komt mij bekend voor.
Wat een islamofoben zeg.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ok
Tegen de oorlog in Jemen, kleine greep:
https://www.amnesty.org.uk/thankyouforacting-UKstoparmingsaudi
https://www.google.com/am(...)-rally-against-visit
https://www.middleeasteye(...)-saudi-led-war-yemen
Tegen de huidige Amerikaanse acties nu:
Niks kunnen vinden ..
quote:
I rest my casequote:
Dat lijkt me sterk dat Iran geen luchtverdediging heeft.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:07 schreef Haags het volgende:
[ x ]
In de avond ziet het er wel wat toffer uit die beelden.
De houthi's krijgen het zwaar te verduren 😈
Ik vermoed dat dat in het eerste kwartier wordt uitgeschakeld met kruisraketten enzo.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk dat Iran geen luchtverdediging heeft.
Daarna niet meer nee, ouwe Ruzzische of zelfs Sovjet meuk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat in het eerste kwartier wordt uitgeschakeld met kruisraketten enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |