abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212031157
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:44 schreef oheng het volgende:
Hier, nog meer nieuws uit Russia. Kijk voor de grap eens in de -doorgaans slaafse- RIA comment sectie.

https://ria-ru.translate.(...)tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Minstens 36,4% verdient 270 euro of minder. Ondertussen zijn de prijzen wel gelijk aan die van de Appie, ongeveer. Voorbeeld: kilo appels = 200 roebel, dus 2 euro, dat soort werk.
7.4 procent verdiend 1000 euro per maand of meer lol. Wat een welvaart in dat land. En net kwam er al langs dat ze iets van 18 euro betalen voor een kilo verse tomaten, en 14 euro voor een kilo manderijnen. Dan zijn appels nog goedkoop.

En laatst kwam er al langs dat de nieuwe middenklasse soldaten en veiligheidstroepen zijn. Dus die zijn waarschijnlijk verantwoordelijk voor het verhogen van het gemiddelde. Probleem is dat voor veel van die soldaten dat tijdelijk is. Omdat ze nog al gemakkelijk dood neervallen tegenwoordig. En Rusland alles er aan doet om ze niet te hoeven te betalen.

Er is inderdaad een groot contrast in de comments tussen diegene waarbij het Kremlin nooit iets fout kan doen. en diegene die in de realiteit leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 14-01-2024 20:06:53 ]
pi_212031184
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je dit kanaal wel eens bekeken? :https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/new/
Misschien in het verleden wel eens. Maar zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Volg vooral op 2 kanalen die op Oekraïne gefocust zijn. Ik zal er eens rondkijken.
  zondag 14 januari 2024 @ 20:09:09 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212031241
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:02 schreef Delenlill het volgende:

Misschien in het verleden wel eens. Maar zou het niet met zekerheid kunnen zeggen. Volg vooral op 2 kanalen die op Oekraïne gefocust zijn. Ik zal er eens rondkijken.
Bij deze zie je beide kanten met een duidelijke header pro, anti, whatever.
pi_212031443
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:59 schreef Delenlill het volgende:

[..]
En net kwam er al langs dat ze iets van 18 euro betalen voor een kilo verse tomaten, en 14 euro voor een kilo manderijnen. Dan zijn appels nog goedkoop.
Die postte ik meer als grap omdat ze zo extreem zijn. Ik hou de dagelijkse prijzen in bepaalde russische supermarkten bij, en de prijzen zijn gemiddeld ongeveer op het niveau van de Appie.
Aardappelen en uien zijn al heel gauw 150 roebel (1,5 euro) per kilo.
pi_212031483
Kan deze hier of is het beter om een aparte topic te openen ?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212031515
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:28 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Ik weet niet of je de afgelopen 2 jaar nog wat nieuws hebt gelezen, maar heel Europa is aan het voorbereiden.
pi_212031533
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:44 schreef oheng het volgende:
Hier, nog meer nieuws uit Russia. Kijk voor de grap eens in de -doorgaans slaafse- RIA comment sectie.

https://ria-ru.translate.(...)tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Minstens 36,4% verdient 270 euro of minder. Ondertussen zijn de prijzen wel gelijk aan die van de Appie, ongeveer. Voorbeeld: kilo appels = 200 roebel, dus 2 euro, dat soort werk.
Best interessant om te lezen inderdaad.
Radio Espantoso
pi_212031538
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik weet niet of je de afgelopen 2 jaar nog wat nieuws hebt gelezen, maar heel Europa is aan het voorbereiden.
Dat Zweden voorbereidingen treft, is mij bekend

De rest heb ik niet echt meegekregenen :@
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212031543
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212031584
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat Zweden voorbereidingen treft, is mij bekend

De rest heb ik niet echt meegekregenen :@
Nederland heeft oa raketartillerie gekocht en is bezig met tanks aanschaffen.
pi_212031638
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:28 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Met de beste wil van de wereld kan ik dit niet serieus nemen. Het zou de natuurwetten tarten als Rusland nu de NAVO gaat aanvallen. Tenzij nukes natuurlijk.
  zondag 14 januari 2024 @ 20:44:32 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212031652
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Met de beste wil van de wereld kan ik dit niet serieus nemen. Het zou de natuurwetten tarten als Rusland nu de NAVO gaat aanvallen. Tenzij nukes natuurlijk.
Ik denk niet dat je dat moet zien als een echte aanstaande aanval, maar meer als het voorbereiden op, voor het geval dat.

Net zoals Zweden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212031728
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oke dat is nieuw voor mij

Hebben wij wel een leger btw?
  zondag 14 januari 2024 @ 20:50:12 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_212031730
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Over dat gesproken, zijn die Pulse systemen al geleverd of heeft Israel het zelf nodig voor de Gaza en Hezbollah oorlog?
pi_212031775
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Over dat gesproken, zijn die Pulse systemen al geleverd of heeft Israel het zelf nodig voor de Gaza en Hezbollah oorlog?
Ja dat gaat gewoon door.
pi_212031827
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bij deze zie je beide kanten met een duidelijke header pro, anti, whatever.
Ik heb de laatste 2 dagen ofzo aan posts even doorgekeken. Dat kanaal is mij net iets te veel pro Rusland (70 procent versus 30 procent ofzo). En de pro Oekraïne filmpjes kom ik meestal ook wel tegen op UkraineWarVideoReport. En die comments daar bij elke post zijn veel te deprimerend.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:02:22 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212031829
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Oke dat is nieuw voor mij

Hebben wij wel een leger btw?
Ik denk niet dat het leger een eigen btw tarief heeft :7 :s)
A murky, forgotten land.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:05:27 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212031857
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het leger een eigen btw tarief heeft :7 :s)
Nee die betalen gewoon het reguliere tarief.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212031881
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
De kans dat Rusland de NAVO direct aanvalt is inderdaad klein. Maar er is wel een daadwerkelijke dreiging voor. Daar niet alleen Russische propagandisten, maar ook het Kremlin en Putin zelf hiertoe regelmatig naar dreigen.

Dus we moeten ons gewoon klaar maken voor het geval dat. Zelfs als het nooit gaat gebeuren. "better safe then sorry".

Dat en de rest van de wereld is ook een kruitvat. En ook is er het dreigement van Trump om de NAVO te verlaten/Europa niet te helpen bij een artikel 5. Allemaal dingen waar we rekening mee moeten houden. Hoe onwaarschijnlijk ook.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:14:58 #120
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212031958
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:07 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De kans dat Rusland de NAVO direct aanvalt is inderdaad klein. Maar er is wel een daadwerkelijke dreiging voor. Daar niet alleen Russische propagandisten, maar ook het Kremlin en Putin zelf hiertoe regelmatig naar dreigen.

Dus we moeten ons gewoon klaar maken voor het geval dat. Zelfs als het nooit gaat gebeuren. "better safe then sorry".

Dat en de rest van de wereld is ook een kruitvat. En ook is er het dreigement van Trump om de NAVO te verlaten/Europa niet te helpen bij een artikel 5. Allemaal dingen waar we rekening mee moeten houden. Hoe onwaarschijnlijk ook.
De Navo verlaten kan ie sowieso niet.
In ieder geval niet zonder toestemming van het Gongres.

Daar is onlangs een wet voor aangenomen, dat de president dat niet zelf kan beslissen.
A murky, forgotten land.
pi_212031970
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:07 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Alles wordt op 'Europa' ingezet, terwijl we tijdens Corona hebben gezien dat als het echt 'aan' is onze Europese vrienden snel voor eigen volk-eerst gaan.

Vanuit Nederlands perspectief is een directe dreiging voor het grondgebied vrijwel non-existent. We kunnen beter plannen maken om voorraden aan te slaan of te rantsoeneren, plannen te maken voor een olie-of gascrisis etc zodat we niet te veel afhankelijk worden van andere Europese landen als er een nieuwe crisis komt.

Voor veel Oost-Europese landen is de directe dreiging natuurlijk een stuk groter.
pi_212031984
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De Navo verlaten kan ie sowieso niet.
In ieder geval niet zonder toestemming van het Gongres.

Daar is onlangs een wet voor aangenomen, dat de president dat niet zelf kan beslissen.
Dat weet ik, dat hebben ze snel even dicht getimmered voor het geval dat. Maar op dit ogenblik hebben de republikeinen de macht in het congress.

Daarom zei ik ook dreiging. Want Trump zal alles in zijn macht (legaal of niet) Gebruiken om zijn zin te krijgen wanneer hij weer president wordt.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:18:41 #123
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212031994
Laten we vooral hopen dat hij het niet wordt :{w
A murky, forgotten land.
pi_212032037
Soms vraag ik mij af wie hier echt de wappies zijn, jeetje wat een topic weer vol gekke hersenkronkels en conspiracy theories.

Als er een AI bot op deze oorlog nieuws zou schrijven geloof iedereen het, hoe vaak is Putin nou al terminaal verklaard in het nieuws of dat hij ziek was? is nog springlevend die gast!

Zo veel hopium in dit topic.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:25:48 #125
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212032065
Aldus de grootste mafklapper sinds Lambiekje _O- :')
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')