quote:LIVE | Bekijk de wereldrecordpoging van Jeffrey Hoogland vanaf 20.45 uur exclusief via onze site
Jeffrey Hoogland gaat vandaag in Mexico proberen om geschiedenis te schrijven. De baanwielrenner doet straks een aanval op het wereldrecord op de kilometer. Zijn poging is live en exclusief te zien via AD.nl en onze regionale titels met commentaar van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Hoogland begint om 21.00 uur Nederlandse tijd aan zijn jacht op het record. Om 20.45 begint de live-uitzending.
Sportredactie 31 okt. 2023
TUUUUUUUUUURquote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:31 schreef Marcoss het volgende:
Tuur Dens.. blijft een wonderlijke naam
Uiteindelijk wel een ontploffend motortje.quote:
Kan Renaat het wel aan?quote:
Ja, je zou denken dat ze wat kit of zo gebruiken.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die reparatie ziet er amateuristisch uit
Daar moet het dan wel een stuk beter in de 1e 2 onderdelen waar het wel vaker minder is.. ook haar enige kans op de baan zonder Bossuyt, denk ik?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:53 schreef Szura het volgende:
‘Parijs is zoveel belangrijker’
Renaat berust
Omnium is haar enige baannummer ja.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar moet het dan wel een stuk beter in de 1e 2 onderdelen waar het wel vaker minder is.. ook haar enige kans op de baan zonder Bossuyt, denk ik?
Hij moet wat als Varkensneus niet levertquote:
Grandioos aldusquote:
Renaat vindt alles wat iedere Belg doet geniaal.quote:
Zelfs het uitfietsenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Renaat vindt alles wat iedere Belg doet geniaal.
Jammer dat ie geen Hollandia zongquote:
Wat wordt er gedraaid? Ik kijk zonder geluid.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:47 schreef Marcoss het volgende:
De muzieksmaak is wat dubieus, kun je zeggen
Wolter Kroes, en Renaat zong meequote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat wordt er gedraaid? Ik kijk zonder geluid.
Viva Hollandia en andere kermismuziekquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat wordt er gedraaid? Ik kijk zonder geluid.
Zal toch echt tegen de klok in moetenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:51 schreef Marcoss het volgende:
Dorenbos wel sterk als invaller, al kan het nog alle kanten op nu..
Even bandjes wisselenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:13 schreef DiegoFuser het volgende:
Doornbos is zijn podium aan het verliezen
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:40 schreef Szura het volgende:
Teletekst: ‘Dorenbos koerst af op medaille’
Dit wordt een 4e plaats
vind het nu ook wel leuk dat wegwielrenners mee kunnen doen met de duur onderdelenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:23 schreef Felagund het volgende:
Ze moeten weer de oude omnium invoeren, met echt verschillende onderdelen.
Dat was bij het oude omnium ook al wel zoquote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:36 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
vind het nu ook wel leuk dat wegwielrenners mee kunnen doen met de duur onderdelen
Melvin kon zeker ook niet?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:59 schreef DiegoFuser het volgende:
We zappen naar Ketnet, jammer dat Staf Coppens het commentaar niet over neemt van Renaat
Maar het is nu gewoon één extra lang duuronderdeel, terwijl de naam omnium suggereert dat het een allround onderdeel is.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:36 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
vind het nu ook wel leuk dat wegwielrenners mee kunnen doen met de duur onderdelen
Ronde wielen uit de kluis genotquote:Op zondag 14 januari 2024 10:44 schreef Fretwork het volgende:
Britjes zijn als vanouds vies snel in een olympisch jaar
De Duitse wielen zijn nog ronder!quote:
Ben je ook aanwezig?quote:
Nee, had ik op zich vrij makkelijk kunnen doen, maar ik had eigenlijk meer zin om de wintersporten enzo te kijkenquote:
Ook doorquote:Op zondag 14 januari 2024 10:28 schreef Szura het volgende:
Lavreysen, Hoogland en Vd Wouw door op de keirin, Vd Peet moet herkansen
Volgens mij bestaat het omnium in de huidige vorm ook enkel nu nog zodat ze meer onderdelen in minder competities op de spelen hebben.quote:Op zondag 14 januari 2024 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar het is nu gewoon één extra lang duuronderdeel, terwijl de naam omnium suggereert dat het een allround onderdeel is.
Als je per se vier onderdelen wilt hebben, zou je gewoon twee korte onderdelen en twee lange onderdelen moeten hebben.
- 200m vliegende start
- Tempokoers
- 1km tijdrit (desnoods 500m als dat voor in een omnium te zwaar is)
- Puntenkoers
Zoiets. Een pure sprinter gaat natuurlijk nooit kans hebben dan, maar iemand met rappe benen en een beetje degelijk uithoudingsvermogen kan dan wel leuk mee gaan doen, ipv eigenlijk altijd alleen maar pure duurrenners.
Wel een individuele, hoop ik dan? Die zesdaagses vind ik zo onwaarschijnlijk kut om te volgen altijdquote:Op zondag 14 januari 2024 12:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat het omnium in de huidige vorm ook enkel nu nog zodat ze meer onderdelen in minder competities op de spelen hebben.
Persoonlijk ben ik gewoon voor een moderne 6-daagse.
Met de Keirin weet je het nooit.quote:Op zondag 14 januari 2024 15:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jeffrey gaat ons geen medailles opleveren in Parijs, hopelijk gaat die ze ook niet kosten.
Teamsprint is hij nog steeds onmisbaar, individueel is het wel heel matig ja (op de Olympische onderdelen dan)quote:Op zondag 14 januari 2024 15:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jeffrey gaat ons geen medailles opleveren in Parijs, hopelijk gaat die ze ook niet kosten.
Waar is de Olympisch kampioene eigenlijk dit toernooi? Heb haar enkel in het publiek gezien bij de teamsprint, geloof ikquote:Op zondag 14 januari 2024 15:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is waar, kunnen we bij de dames goed over meepraten
Blessure/niet fit is de officiële lezing.quote:Op zondag 14 januari 2024 15:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waar is de Olympisch kampioene eigenlijk dit toernooi? Heb haar enkel in het publiek gezien bij de teamsprint, geloof ik
Stond een vaag artikel op de NOS voor het EK dat niemand eigenlijk precies wist waar ze stond en wat er aan de hand wasquote:Op zondag 14 januari 2024 15:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waar is de Olympisch kampioene eigenlijk dit toernooi? Heb haar enkel in het publiek gezien bij de teamsprint, geloof ik
Het klinkt allemaal als min of meer hetzelfde verhaal als haar olympische voorgangster.quote:Op zondag 14 januari 2024 15:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Stond een vaag artikel op de NOS voor het EK dat niemand eigenlijk precies wist waar ze stond en wat er aan de hand was
Zij is echter niet viesdikquote:Op zondag 14 januari 2024 15:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal als min of meer hetzelfde verhaal als haar olympische voorgangster.
Heb je toevallig een linkje? Kan hem niet vinden op de NOS site.quote:Op zondag 14 januari 2024 15:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Stond een vaag artikel op de NOS voor het EK dat niemand eigenlijk precies wist waar ze stond en wat er aan de hand was
Oh was Tquote:Op zondag 14 januari 2024 15:18 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Heb je toevallig een linkje? Kan hem niet vinden op de NOS site.
Wel een verdienstelijke vierde plekquote:Op zondag 14 januari 2024 15:51 schreef Szura het volgende:
Ik kijk met een half oog maar Dorenbos lijkt wel wel inspanningen op het verkeerde moment te doen
Denk het wel want dat is ook de regel bij een val dacht ik. Dus dat je in de baan moet blijven tot je maat weer over kan nemen.quote:Op zondag 14 januari 2024 16:21 schreef heywoodu het volgende:
Mag je eigenlijk in je eentje verder als je partner niet meer door kan? Natuurlijk ben je dan in principe kansloos, dus het gaat me er alleen om of het wel of niet mag
Er is een klein beetje ruimtequote:Op zondag 14 januari 2024 17:19 schreef Marcoss het volgende:
Richardson en Paul kunnen daar straks mooi tussen
Goud voor Paul zou echt fantastisch zijnquote:Op zondag 14 januari 2024 17:19 schreef Marcoss het volgende:
Richardson en Paul kunnen daar straks mooi tussen
Een medaille is wel realistisch en dat zou al erg mooi zijn.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goud voor Paul zou echt fantastisch zijn
Maar ook onrealistisch
Zo onrealistisch is dat toch niet? Zou hem wel bij de topfavorieten zettenquote:Op zondag 14 januari 2024 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goud voor Paul zou echt fantastisch zijn
Maar ook onrealistisch
Nou ja, goud bedoel ik, met deze overmacht van Lavreysen. Een medaille zie ik zeker ook wel zitten jaquote:Op zondag 14 januari 2024 17:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo onrealistisch is dat toch niet? Zou hem wel bij de topfavorieten zetten
Oh jawel hoor. Rio.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een grotere anti-climax dan in Tokio is in ieder geval niet mogelijk.
Precies dit ja, gewoon een mooie verzameling EK-medailles, twee keer WK-zilver, olympisch goud, dikke primaquote:Op donderdag 29 februari 2024 08:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Niet geheel verassend, wel alles uit haar carrière gehaald.
Dat zit er überhaupt al een tijd aan te komen, als het al goud wordt in Parijs dan zal het net aan zijn qua periode en het laatste toernooi waar ze echt zullen meedoen om de prijzen de komende jaren op de teamsprint. Het is met hangen en wurgen voor Hoogland en vd Berg.quote:
en Hoogland is al een jaar geen Hoogland meer.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Daan Kool is geen Harry Lavreysen.
Hoogland bakt er op de individuele sprint weinig meer van tegenwoordig en op de Keirin is het enorm wisselvallig, maar juist bij de teamsprint was het toch altijd nog wel goed? En de kilometer dan..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zit er überhaupt al een tijd aan te komen, als het al goud wordt in Parijs dan zal het net aan zijn qua periode en het laatste toernooi waar ze echt zullen meedoen om de prijzen de komende jaren op de teamsprint. Het is met hangen en wurgen voor Hoogland en vd Berg.
[..]
en Hoogland is al een jaar geen Hoogland meer.
Nou ja op het EK had die ook al niet het snelste slotrondje van het veld en dan vandaag ook helemaal nergens, het niet presteren op de sprint is ook iets van sinds een jaar en wel een teken dat het allemaal minder is/wordt en dan ten opzichte van een Australisch team dat eigenlijk enkel beter wordt ga je het heel lastig krijgen op de Spelen en dan zijn plots thuisvoordeel Frankrijk en team GB met de rondere wielen ook niet ver.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoogland bakt er op de individuele sprint weinig meer van tegenwoordig en op de Keirin is het enorm wisselvallig, maar juist bij de teamsprint was het toch altijd nog wel goed? En de kilometer dan..
Volgens het AD verloor Kool het contact met z'n ploeggenoten, die was waarschijnlijk laatste man dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze lagen tot 500 meter overigens nog tweede, dus daar is iets misgegaan bij Hoogland.
Volgens de startlijst wel inderdaad.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgens het AD verloor Kool het contact met z'n ploeggenoten, die was waarschijnlijk laatste man dan?
Nessuna ruota più rotonda ?quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben fan. Dat goud op de achtervolging in Parijs is binnen (not).
quote:WK baanwielrennen verhuist naar Chili
De wereldkampioenschappen baanwielrennen worden volgend jaar in de Chileense hoofdstad Santiago gehouden, zo maakte de Internationale Wielerunie UCI woensdag bekend.
Aanvankelijk werd het WK aan het Argentijnse San Juan toegewezen. Daar werd een gloednieuwe arena gebouwd. Vanwege financiële beslommeringen moet het WK uiteindelijk naar buurland Chili uitwijken. Het event wordt er van 15 tot 19 oktober gehouden op de Velodromo Penalolen, die een capaciteit heeft van zo'n 3.000 toeschouwers.
De mannenselectie is nog van 3 jaar geleden?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:33 schreef borisz het volgende:
Selectie OS
Baanwielrennen:
• Harrie Lavreysen (teamsprint, sprint, keirin)
• Jeffrey Hoogland (teamsprint, sprint, keirin)
• Roy van den Berg (teamsprint)
• Yoeri Havik (koppelkoers)
• Jan Willem van Schip (koppelkoers, omnium)
• Steffie van der Peet (teamsprint, sprint, keirin)
• Hetty van de Wouw (teamsprint, sprint, keirin)
• Kyra Lamberink (teamsprint)
• Lisa van Belle (koppelkoers)
• Maike van der Duin (koppelkoers, omnium)
Op zich niet zo raar om daar niks in te veranderen toch? Allemaal recent nog goede prestaties geleverd.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
De mannenselectie is nog van 3 jaar geleden?
Nog even een crosspost hierquote:Op maandag 19 augustus 2024 12:23 schreef TheVulture het volgende:
Richardson gaat voor Team GB rijden:
https://www.britishcyclin(...)-Team-sprint-squad-0
EK’s kijk je toch voor de duuronderdelen. Dan is dit dus een leuke bijkomstigequote:
Glaetzer wordt binnenkort 32, daar zal weinig tot geen marge meer opzitten. Houden we over Leigh Hoffman en Tom Cornish. Daar ligt voorlopig niemand wakker van. Ryan Elliot lijkt me eerste gegadigde om voorlopig vierde man gaat spelen, maar die is pas 20. Dit is de vicewereldkampioen sprint van Caïro. Daarachter er komt een hele goeie aan: Tayte Ryan. Als eerstejaars junior vicewereldkampioen sprint en wereldkampioen op de kilometer in Cali. Gaat deze week in actie komen op het wereldkampioenschap in Luoyang.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:42 schreef Szura het volgende:
Kunnen we de sprinttrein van Australië nu opdoeken @:koffieplanter?
Concurrente? Denkt de Telegraaf dat het om Heather Richardson gaat of zo?quote:Volgens de regels van de internationale bond UCI ontbreekt de belangrijkste concurrente van Harrie Lavreysen daardoor in ieder geval op de komende EK en WK, maar volgens AusCycling moet de 25-jarige Richardson meer wedstrijden missen.
Waarom is het dan precies dubieus? Mijns inziens is dit voor een groot deel een persoonlijk besluit omwille van zijn relatie met Finucane.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
De overstap is ook wel dubieus. Het is niet zo dat hij bij de Aussies buiten de boot viel en daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Of dat Australië een B-land is en dus vanwege de techniek en omkadering overstapt.
Buiten dat het sowieso netjes is om het na de OS te doen. Hij heeft gewoon geleverd voor ze, nu moeilijk doen zou wel erg matig zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:14 schreef Marcoss het volgende:
Zal vast niet toevallig zijn dat Richardson dit vlak na de OS aankondigt zodat hij een eventuele schorsing kan accepteren zonder dat het impact heeft voor de komende OS
Al is 2 jaar wel enorm lang
Maar hij heeft een Britse vriendin én Britse nationaliteit. Er is echt niks dubieus aan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
De overstap is ook wel dubieus. Het is niet zo dat hij bij de Aussies buiten de boot viel en daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen. Of dat Australië een B-land is en dus vanwege de techniek en omkadering overstapt.
Dat is wel een bijzondere vergelijking jaquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:16 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Ray snapt het ook allemaal niet
Het is ten eerste al fout om dit een schorsing te noemen, want dat is het niet. Ten tweede mag hij gewoon meedoen aan evenementen, enkel niet aan kampioenschappen. Ten derde zijn wegrenners ook tot hun land veroordeeld. Sivakov speelde al jaren met het idee om Rusland in te ruilen voor Frankrijk, maar heeft dit vanwege diezelfde regels steeds uitgesteld. Het is enkel door de invasie in Oekraïne dat hij daarvoor gratie kreeg van de UCI.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:16 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Ray snapt het ook allemaal niet
Toch blijf ik in het algemeen wel raar dat je relatief makkelijk van nationaliteit kan wisselen als je dat wil. Dit gevel is het iets anders omdat hij een dubbele nationaliteit had, maar het zorgt ook voor dat je atleten kan “kopen”quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hij heeft een Britse vriendin én Britse nationaliteit. Er is echt niks dubieus aan.
Sowieso is het bijzonder om wisseling van ploeg te vergelijken met landquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is ten eerste al fout om dit een schorsing te noemen, want dat is het niet. Ten tweede mag hij gewoon meedoen aan evenementen, enkel niet aan kampioenschappen. Ten derde zijn wegrenners ook tot hun land veroordeeld. Sivakov speelde al jaren met het idee om Rusland in te ruilen voor Frankrijk, maar heeft dit vanwege diezelfde regels steeds uitgesteld. Het is enkel door de invasie in Oekraïne dat hij daarvoor gratie kreeg van de UCI.
Desalniettemin is het bijzonder kleinzerig van AusCycling.
Ah ik wist niet dat hij iets met Finucane heeft, dat maakt het allemaal wel wat logischer inderdaadquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hij heeft een Britse vriendin én Britse nationaliteit. Er is echt niks dubieus aan.
Gevalletje Pollingquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ziet er uit als 'live of niet', of mis ik ergens een on-demand terugkijkoptie zoals bij YouTube?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:
https://v.qq.com/live/p/newtopic/5308432593_1724032664/index.html
De wereldkampioenschappen bij de junioren zijn begonnen, met livestream!
Dat laatste lijkt me dan waar AusCycling zich op beroept, maar geen idee warom.quote:1.1.033
A. A rider may request a change of sporting nationality to the UCI in the following cases
bis and under one of the following conditions:
c. if the rider holds another nationality without letters a. or b. applying, subject to the
following limitations and restrictions:
- such a change of nationality may be made no more than twice in a career;
- if a rider has previously represented his national team in any of the following events:
Olympic Games, Continental or Regional Games, World Championships,
Continental Championships, World Cup, in any category (Junior, U23, Elite,
Masters), the rider shall not be eligible for selection with another national team in
the subsequent edition of each of the World Championships and/or Continental
Championships (in all disciplines and categories), starting as from the confirmation
of the change of nationality by the UCI. This restriction shall not apply in case of a
change of sporting nationality from refugee status to the nationality of the country
of residence after being granted nationality in said country.
- in case of a second change of nationality under letter c., the rider’s ineligibility for
participation in World Championships and Continental Championships shall apply
to the two subsequent editions of each event, starting from the confirmation of the
change of nationality by the UCI
Mijn Mandarijn is niet wat het geweest is, dus of er vanuit Luoyang een optie is tot on-demand weet ik niet. Vroeger werden de sessies wel op het YT kanaal van UCI Track gezet, maar daar zijn ze mee gestopt. We moeten ook niet teveel verwachten, ze gaan volgende week niet eens live voor junioren XCO in Pal Arinsal ondanks dat het een omloop is volledig vastgelegd met vaste cameras.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit ziet er uit als 'live of niet', of mis ik ergens een on-demand terugkijkoptie zoals bij YouTube?
De junioren worden in het MTB toch altijd genegeerd, waardoor je het moet doen met hier en daar tweets enzo?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mijn Mandarijn is niet wat het geweest is, dus of er vanuit Luoyang een optie is tot on-demand weet ik niet. Vroeger werden de sessies wel op het YT kanaal van UCI Track gezet, maar daar zijn ze mee gestopt. We moeten ook niet teveel verwachten, ze gaan volgende week niet eens live voor junioren XCO in Pal Arinsal ondanks dat het een omloop is volledig vastgelegd met vaste cameras.
Blijft enorm sneu van de Australiërs, bah. Maar goed, dan mist hij straks twee WK's en rijdt hij tussendoor gewoon Nations Cups, Champions League etc, niks aan de hand.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:05 schreef Marcoss het volgende:
Richardson hield de wisseling geheim voor Australië omdat hij bang was dat hij anders thuis zou worden gelaten voor de Spelen
(en dat hij in maart al gesprekken had gevoerd, wordt dan blijkbaar als reden aangevoerd dat hij langer niet op de kampioenschappen zou mogen rijden)
https://www.ad.nl/wielren(...)oor-spelen~a4bf2e5a/
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:20 schreef Mansjester het volgende:
Echte kenners zagen dit al aankomen
https://sportnieuws.nl/ol(...)2024080917214158105/
quote:'Food and Business' aan de HAN. In 2023 haalde ze haar diploma. Vanaf dat moment is Luijten werkzaam als 'food innovator' bij fastfoodketen KFC
Waren we toch niet gek dat we het vreemd vonden dat ze apart van de familie zat.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:20 schreef Mansjester het volgende:
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:20 schreef Mansjester het volgende:
Nee dat is ze nietquote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]De vraag is dan wel of ze nu met die gozer is met wie ze is vreemdgegaan
In combinatie met 'een grote passie voor koken'...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Food innovator bij de KFC.
En ook een DNF voor Veluws trots Van Tongeren in de kwalificatie voor het omnium.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:21 schreef heywoodu het volgende:
DNF'je voor vier dames, waaronder ONZE Jenna van Tongeren, in de kwalificaties voor de scratch. Oei.
Nog eens wat anders dan de Foodcoach appquote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Food innovator bij de KFC.
Henry Hobbs ook een seconde of twee sneller dan het nu oude record, Ellande Larronde maar een seconde langzamer. Puike baan.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Wil Holmes breekt even het wereldrecord op de IP met 3 seconden.
En vandaag zilver op de kilometer, bijzondere combinatie. Tayte Ryan wint zeer overtuigend en verpletterd het zes jaar oude wereldrecord van Thomas Cornish, als eerste junior onder de minuut. Hobbs ging ook onder het oude WR door.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Henry Hobbs, een eerstejaars van het altijd sympathieke WWV met een gouden medalje, ondanks ook trager te zijn dan vanochtend.
Daarna ook de 500m tijdrit én de keirin gewonnen, netjes.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Stefany Cuadrado uit Colombia domineerde het sprinttoernooi, van kwalificatie tot en met de finale waar ze twee keer ruim wint. Leuk om in de gaten te houden de komende tijd.
https://www.knwu.nl/nieuw(...)erke-teamnl-selectiequote:De Nederlandse selectie voor de WK baanwielrennen in Ballerup (16-20 oktober) is bekend. Hugo Haak, bondscoach van de baansprinters, neemt onder meer Harrie Lavreysen mee naar Denemarken. Tijdens de duuronderdelen zullen we onder meer Yoeri Havik, Jan-Willen van Schip en Lorena Wiebes in actie zien. Laatstgenoemde maakt haar debuut op een WK baanwielrennen.
“Na het grote succes van de gehele sprintploeg tijdens de Olympische Spelen van Parijs kijken we met veel ambitie uit naar het WK in Ballerup”, zegt Haak op de site van de KNWU. “Alle renners van de Olympische selectie komen in Ballerup op dezelfde specifieke onderdelen in actie. Deze groep topatleten wordt gecomplementeerd door de jonge talenten Kimberly Kalee en Tijmen van Loon. We kijken ernaar uit om op alle onderdelen mee te kunnen doen om de medailles, met in het bijzonder de mannen en vrouwen teamsprint.”
Nick Stöpler, bondscoach van de duurrenners, kijkt er ook naar uit om zijn renners weer in actie te zien. “Wat dit WK leuk maakt in vergelijking met de Spelen, is dat we nu met een grotere groep kunnen afreizen”, zegt de keuzeheer, die ook Lorena Wiebes opstelt. De renster van SD Worx-Protime zal uitkomen op de scratch. In 2019, 2022 en 2023 werd ze op dit onderdeel Nederlands kampioen.
De deelname van Lisa van Belle, die er voorlopig op staat voor de koppelkoers en de afvalkoers, is nog onzeker. Zij verloor onlangs haar oudere broer Bas van Belle.
Mix van ervaren topatleten en jong talent
Stöpler heeft enkel renners en rensters bij zich die voor het eerst meedoen aan het WK baanwielrennen, maar ook vaste waarden.”We hebben zowel renners die hun debuut maken op het WK baanwielrennen, zoals Lorena, Lisa en Yanne, als ervaren renners die al vele medailles hebben gewonnen tijdens mondiale kampioenschappen, zoals Yoeri, Jan Willem en Vincent. De voorbereidingen verlopen voorspoedig, en met optimisme en strijdlust gaan we onze doelstelling, het winnen van medailles op dit WK, nastreven.”
Wilbert Broekhuizen, technisch directeur bij de KNWU, reist met vertrouwen af naar Ballerup. “Het WK baanwielrennen is voor ons een zeer belangrijk toernooi op de kalender en we zullen er dan ook alles aan doen om de renners te ondersteunen in hun strijd om het eremetaal. De selectie is sterk en een mooie mix tussen ervaren topatleten en jong talent. Ik kijk ernaar uit ze na het succes van de Spelen weer in competitie te zien.”
Iedereen gaat letten op de huidige wereldkampioen en daar de tactiek op aanpassenquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:18 schreef Cavalier het volgende:
Gaat de NOS weer doen alsof Havik - van Schip topfavoriet is...
Maar van Schip rijdt niet bij de koppenkoersquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:18 schreef Cavalier het volgende:
Gaat de NOS weer doen alsof Havik - van Schip topfavoriet is...
En ook al geen omnium, enkel de afvalkoers. Dus denk dat hij niet heel veel heeft gedaan na de OS.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar van Schip rijdt niet bij de koppenkoers
Harries quadruple?quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:50 schreef maxi-mus het volgende:
WK is nergens te volgen of kijk ik verkeerd?
Zie https://nos.nl/artikel/25(...)-sterk-op-teamsprintquote:WK baanwielrennen live bij de NOS
De wereldkampioenschappen duren van woensdag 16 tot en met zondag 20 oktober en zijn live te volgen bij de NOS via NPO 3 en een livestream. Van woensdag tot en met zaterdag zijn de medaille-onderdelen in de avond en begint de tv-uitzending op NPO 3 om 19.30 uur. Via een livestream zijn er al vanaf 18.30 uur beelden te zien.
Sommige finales worden al vroeg in de avond verreden en zijn dan alleen te volgen via een livestream: onder meer de scratch met Lorena Wiebes (woensdag om 19.00 uur) en de puntenkoers met Philip Heijnen (vrijdag om 18.30 uur).
In onderstaande overzichten is te zien hoe laat Nederlanders in actie komen op de duuronderdelen en hoe laat de sprintfinales zijn waar Nederlanders (bij kwalificatie) aan deelnemen.
Sporza CANVAS voor de avondsessiesquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:50 schreef maxi-mus het volgende:
WK is nergens te volgen of kijk ik verkeerd?
HBO/Eurosport ook.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sporza CANVAS voor de avondsessies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |