Op basis van de regels die, zeg maar degene die het spel opgezet heeft, bedacht heeft. Op basis van de regel in de sheet die letterlijk zegt dat je maximaal je resterende budget mag bieden (maar knijn vergeten aan te passen is na ronde 1). Op basis van de sheet die aangeeft dat je je bieding niet goed is als je boven je budget uitkomt.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op basis waarvan kom je tot die conclusie ? De regels in de OP laten ruimte. Prima om die aan te scherpen voor de toekomst, alleen kun je nu niet stellen dat het op basis daarvan niet mag.
14 renners, 100 mio budget en minimaal 0,1 bieden per renner. That's it.
grappig dan ja. Ik ga slapenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Grappig, vorig seizoen vond je het geen probleem in ronde 3
Geest van de wet toch?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk die interpretatie maar er staat nog steeds nergens dat het niet mag
Maar deze regels staan dus nergens meer in de OP of de sheets. Ik heb dit wat je hier zegt iig nergens kunnen vinden. Dat is een beetje het hele punt waar de verwarring vandaan komt.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op basis van de regels die, zeg maar degene die het spel opgezet heeft, bedacht heeft. Op basis van de regel in de sheet die letterlijk zegt dat je maximaal je resterende budget mag bieden (maar knijn vergeten aan te passen is na ronde 1). Op basis van de sheet die aangeeft dat je je bieding niet goed is als je boven je budget uitkomt.
Sheet is daar toch wel duidelijk in.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar dit staat dus nergens meer in de OP of de sheets, ik heb dit wat je hier zegt iig nergens kunnen vinden. Dat is een beetje het hele punt waar de verwarring vandaan komt.
Ik zou het na moeten kijken maar het zou me niet verbazen als ik het ook al tijdens jouw spelleider-schap zo gedaan heb. Hoe het ook zij, het is tenminste ambigue.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op basis van de regels die, zeg maar degene die het spel opgezet heeft, bedacht heeft. Op basis van de regel in de sheet die letterlijk zegt dat je maximaal je resterende budget mag bieden (maar knijn vergeten aan te passen is na ronde 1). Op basis van de sheet die aangeeft dat je je bieding niet goed is als je boven je budget uitkomt.
In de sheet van 2022 ronde 3 staat in ieder geval: maximaal je resterende budget.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zou het na moeten kijken maar het zou me niet verbazen als ik het ook al tijdens jouw spelleider-schap zo gedaan heb. Hoe het ook zei, het is tenminste ambigue.
Even voor de duidelijkheid: het maakt me verder echt niets uit waar @:knijn1985 voor kiest. De overtuiging van de eigen interpretatie wel om te gniffelen verder.
Nou ja, als we echt gaan mierenneuken is mijn tactiek precies volgens de regels die er op dit moment in de sheet staan. In ieder geval hoe ik ze interpreteer. Maar goed, laten we inderdaad gewoon afspreken dat het niet mag en zorgen dat het ietsje duidelijker in de regels komt te staan, aangezien ik blijkbaar niet de enige was die hier over twijfelde.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sheet is daar toch wel duidelijk in.
Bij mij heeft het er na ronde 1, waar als maximum 100 miljoen stond, gewoon altijd in gestaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar deze regels staan dus nergens meer in de OP of de sheets. Ik heb dit wat je hier zegt iig nergens kunnen vinden. Dat is een beetje het hele punt waar de verwarring vandaan komt.
Ja, de oplossing is heel simpel: zorg dat die tekst in de sheet staat (dus dat 'maximaal je resterende budget') en het is gewoon weer superduidelijkquote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij mij heeft het er na ronde 1, waar als maximum 100 miljoen stond, gewoon altijd in gestaan.
[ afbeelding ]
En knijn heeft het nu zelfs in de sheet ingebakken, alleen de tekst links daarvan vergeten aan te passen na ronde 1.
Dat staat er ook?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, de oplossing is heel simpel: zorg dat die tekst in de sheet staat (dus dat 'maximaal je resterende budget') en het is gewoon weer superduidelijk
Nee, er staat ook in de sheet voor ronde drie 'maximaal 100 miljoen', maar dat is na ronde één natuurlijk niet meer het gevalquote:
Ik heb gewoon de 2 links naar de sheets in de OP gebruikt en daar staat dit niet, of ik word gek.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij mij heeft het er na ronde 1, waar als maximum 100 miljoen stond, gewoon altijd in gestaan.
[ afbeelding ]
En knijn heeft het nu zelfs in de sheet ingebakken, alleen de tekst links daarvan vergeten aan te passen na ronde 1.
Ik wil graag een derde optie toevoegen:quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:43 schreef Faraday01 het volgende:
We wensen ons aller konijn in ieder geval veel wijsheid over deze storm in een glas water
Hoe het ook zij, je hebt in elk geval lekker voor wat ouwehoeren en discussie en reuring gezorgd, zo op de zaterdagavond, niks mis meequote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de 2 links naar de sheets in de OP gebruikt en daar staat dit niet, of ik word gek.
Maar zoals @:Faraday01 ook zegt, het is ook maar een storm in een glas water. Negeer alles wat ik hierover heb gezegd en pak lekker mijn eerste bod en er is niks aan het handje.
(Al blijf ik benieuwd hoe vaak dit vorig jaar is voorgekomen zonder dat iemand het door had)
Het veldje wordt ook rood bij overschrijdingquote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, er staat ook in de sheet voor ronde drie 'maximaal 100 miljoen', maar dat is na ronde één natuurlijk niet meer het geval
Technisch gezien al bij exact het maximale bod, maar voor de rest lijkt het mij duidelijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:56 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
Het veldje wordt ook rood bij overschrijding
Ik denk eigenlijk dat het zo wel prima is toch? 0,1 overhouden is niet megalastigquote:Op zaterdag 13 januari 2024 23:01 schreef wimderon het volgende:
De minimumprijs naar 0 verlagen zou overigens wel prima zijn hoor. Dan kun je gewoon je biedingen doen die je nu zou doen en dan tot 10 namen aanvullen met 0-biedingen. En als je in ronde 1 of 2 iemand voor 0 binnenhaalt kun je het hele jaar zeggen dat je hem GRATIS binnen gehengeld hebt.
Dat ook natuurlijk, hoewel zo'n automatisch berekent iets wellicht niet al te duidelijk is als de sheet bij sommige handelingen (zoals simpelweg een team selecteren in de lijst met renners) helemaal van z'n apropos isquote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:56 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
Het veldje wordt ook rood bij overschrijding
Je totale bod mag niet over je huidige budget heen gaan, makkelijker kan het niet zijn. Ben verbaasd dit ook anders is opgevat.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op basis waarvan kom je tot die conclusie ? De regels in de OP laten ruimte. Prima om die aan te scherpen voor de toekomst, alleen kun je nu niet stellen dat het op basis daarvan niet mag.
14 renners, 100 mio budget en minimaal 0,1 bieden per renner. That's it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |